Hiukset ja pakkanen

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Nuppu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1175
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 12:31

Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Nuppu »

Tästä aiheesta taidettiin keskustella enemmänkin Storen puolella, mutta täältä en ainakaan löytänyt vastaavaa ketjua. Miten te suojaatte hiuksenne pakkaselta? Entä miten talvikuukausien hiustenhoitonne eroaa kesäkuukausien aikaisesta? Itse olen kovin kiinnostunut kuulemaan vinkkejä, sillä huomaan jo nyt pakkasen ja viiman vaikutuksen hiuksiini, vaikka niitä pakkaspäiviä ei vielä ole monta ollutkaan.
Viimeksi muokannut Nuppu, 06 Marras 2006, 22:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

Juu u tukka rupee olemaan perkuleen sähköinen >:(
Nuppu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1175
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 12:31

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Nuppu »

Tuo sähköisyysongelma on yksi pakkasen haittapuoli, mutta itselläni pakkasen vaikutus näkyy enemmänkin hiusten kuivumisena. Winkkejä siis kummankin ongelman lievittämiseen kaipaillaan ;) Ja siihen pakkaselta suojaamiseen.
marenki
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1837
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 02:00

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja marenki »

Hiukset suojataan ostamalla mahdollisimman suuri pipo, jonka alle koko tukka tungetaan.  ;D Lopuksi varmistetaan upea ulkonäkö hupulla (jos sattuu löytymään). Talvisin tekisi mieli pestä tukka joka päivä rasvoittumisen takia, mutta yritän hillitä itseni. Tehiksiä käytän huomattavasti useammin kuin kesällä. Kesällä käytän silikonitonta suihkittavaa, talvella silikonista ja latvasuojankin yritän muistaa.
Gigli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1347
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:25

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Gigli »

Talvella käyttelen rutkasti enemmän jätettäviä hoitiksia. Suihkin aina vessareissulla tukkaan jotakin ja pituuksille käyttelen voidemaisia (Joicon Altima, PM The Conditioner). Viime talvena tuli laitettua jopa öljyä (Nexxus Botanic Oil) pakkasessa ratistuneeseen tukkaan. Talvella kaikki alkoholipitoiset tai muuten höttöiset muotoilutuotteet (muotikset ja lakat) ovat ehdoton no-no.

Muotoilussa suosin enemmän vahoja ja raskaampia muotoiluvoiteita (Tigi Small Talk, After Party, suoristusvoiteet, esim. Matrix Sleek Look, PM Straight Works . Tosin liikaa ei kannata noitakaan päähän tunkea, ettei tule pipan alla liimatukka. Olen jopa talveksi parina vuonna leikkauttanut rikotumman mallin, joka on helppo pöyhiä pipan alta ja muotoilla vahoilla ja voiteilla.
When life gives you lemonade, make lemons. Life will be all like" Whaaaat?!"
MerGirl
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2819
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 22:33

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja MerGirl »

Sama pää kesät talvet ;D
En oikein muuta eroo huomaa kuin sähköisyyden. Samalla tavalla rasvottuuvat ja retkottavat. Näihin speciaali talvishamppoisiin en koske, tekevät hirmu karkeiksi.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”
-kata-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1390
Liittynyt: 11 Touko 2006, 15:53

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja -kata- »

Mulla on jännä miten tukan käyttäytyminen on muuttunut, oon ittekseni ihmetellyt, että mistä johtuu  ::)...
Ennen tukka rasvottu aika äkkiä, nykyään ei rasvoitu juuri ollenkaan. Ennen tukka oli kesällä paremman tuntuinen ja talvella huonompi, sähköinen jne, nykyään taas kesällä rutikuiva ja talvella ihan jees eikä sähköinen juuri koskaan.
"You're born alone, you die alone. The rest is yours to fill the gap. The world goes on without you here. Adjust or just collapse". (Five Finger Death Punch)
bbee

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja bbee »

Talven tullen olen ottanut taas Botanic Oilin mukaan hiustenhoitoon. Voisin harkita myös kookosöljyä. Tuntuu ettei tehiksien "tehot" oikein riitä näillä kuivilla ilmoilla. Hiukset pidän joko takin sisällä tai pipon alla suojassa tuulelta ja pakkaselta. Olen lisännyt myös jätettävien ja latvasuojan käyttöä. Niitä laitetaan runsaalla kädellä  ;D
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja -j- »

Mun hiustenhoito ei talvella eroa kesäisestä, aina laitan yhtä paljon jätettäviä hoitoja ja latvista.
Mutta talvella minäkin ehdottomasti sullon tukan pipoon lämpimään, muutenhan se pakkasrapautuu ilman muuta. Tuskin nimittäin mitkään hoitikset tms estää hiusten jäätymistä pakkasella.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
dripple

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja dripple »

Mulle sanoi kampaaja että jätettäviä ei kannata käyttää talvella, koska ne jäätyvät hiukseen ja haurastuttavat sen. Luulisi että erittäin kosteuttava hoitokin jättää hiukseen niin paljon vettä että se hajoaa pakkasessa helpommin. Mutta jos pakkanen kuivattaa niin kai sitä hiusta pitää kosteuttaa....
sipe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 977
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:38

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja sipe »

Se, miten paljon ilma sitoo kosteutta, riippuu lämpötilasta. Mitä kylmempi ilma, sitä pienempi kosteuspitoisuus. Vastaavasti sisällä keskuslämmitys kuivattaa ilmaa talvikaudella, eli tukka ei saa ilmasta kosteutta sisätiloissakaan. Niin ja tukan sähköistyminen on yksi merkki kosteuden puutteesta.

Talvella hiuksen kosteuttaminen on ensiarvoisen tärkeää, mutta vastapuolena on tosiaan tuo jäätymispeikko. Eli tukkaa kannattaa kosteuttaa kunnolla, mutta suojata se samalla jäätymiseltä mahdollisimman hyvin. Eli pipo päähän ja pitkätukilla latvat takin alle.

Yksi hyvä vinkki on myös ilmankostutin esim. makuuhuoneeseen. :)
Hiukset: 3b iii. Luonnonkihara, paksu, värjätty ja älyttömän kuiva.
Suosikkituotteet: MOP Hydrating shampoo, Joico K-Pak-sarja kokonaisuudessaan, Joico Moisturizer, Nexxuksen Therappe, Humectress, Luxxtress ja Keraphix; Redken ASHC, sekä Tigin O&H -hoitis CO-pesuun.
Puggie

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Puggie »

Niin ja sisältäähän hius vettä (kosteutta) noin muutenkin, eli jos on jäätyäkseen, niin taitaa jäätyä myös ilman jätettäviä.. Oma hiusrutiinini on aika sama ympäri vuoden, mutta mun tukka on selkeästi huonommassa kunnossa talvella kuin kesällä. Lähinnä kaulaliinat, villapaidat ja tuuli aiheuttaa sen. Eli käytännössä katsoen tukka on oltava aina nutturalla, että sen saisi suoraksikin ilman että tukkaa lähtee jalkapallollisen verran.. :( Takkuuntuminen siis vähintäänkin triplaantuu talven aikana.
Nuppu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1175
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 12:31

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Nuppu »

sipe kirjoitti: Yksi hyvä vinkki on myös ilmankostutin esim. makuuhuoneeseen. :)
Muistan myös lukeneeni, että patterin päälle laitettu kostea pyyhe ajaa suunnilleen saman asian  ;) ja on opiskelijabudjetille ystävällisempi vaihtoehto.
tenn
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 702
Liittynyt: 07 Helmi 2006, 20:25

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja tenn »

Onkos mitään hyväksi havaittuja tuotteita sähköisyyden poistoon? Mulla ei viime talvena sähköistyny hiukset yhtään (oli kyllä niin lyhyetkin, että ehkei sitä vaan huomannu), mutta nyt on jo pari päivää ollut pientä sähköisyyttä ilmassa.. :-X
petomaani

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja petomaani »

Mulla alkaa kans haituvat lentää, kun sisällä on lämmintä ja ulkona pakkasta. Sähköisyyttä poistan sitten hoitosuihkeella. Auttaahan se näköjään. :) Mutta ärsyttää joo toi sähköisyys aika tavalla..  >:(
Vastaa Viestiin