Sivu 1/1

Igora

Lähetetty: 31 Loka 2006, 20:53
Kirjoittaja naanna
Ruby Graze/Ruby Red. Onko tuotteessa siis vaihtunu vaan nimi vai jotain muutakin? Ruby Graze oli mun mielestä loistavaa, lopputulos kiva kylmän punanen, eikä pinkki. Nyt en uskalla ostaa tuota uudistunutta Ruby Rediä, jos se vaikka onkin kovin erilaista. Miten on? Kokemuksia?

Vs: Igora

Lähetetty: 31 Loka 2006, 22:06
Kirjoittaja Ice
ei ne igorat ole kyllä ainakaan tähänasti pinkkiä nähnytkään, edes niissä yhteyksissä kun on pinkkiä pitänyt olla

Vs: Igora

Lähetetty: 01 Marras 2006, 17:11
Kirjoittaja naanna
Se mulle olikin jo selvää, että ainakaan tuo vanha Ruby Graze ei todellakaan ole pinkkiä ja hyvä niin, koska kirkasta kylmän punaista haluankin. Kysymys siis kuuluu, että onko tuo uusi Ruby Red sitä samaa vanhaa ainetta uudella nimellä, vai onko jotakin muuttunut? Eli puhutteko, Ice ja PlatinBlonde, vanhasta vai uudesta Igorasta?

Vs: Igora

Lähetetty: 01 Marras 2006, 19:16
Kirjoittaja Ice
fudgea minäkin suosittelisin jos punainen haussa suoriksella on :) kannattaa melkein maahantujalta kysyä tuota onko väriä muutettu

Vs: Igora

Lähetetty: 01 Marras 2006, 21:12
Kirjoittaja naanna
Ainakin tuohon vanhaan Igoran pinkkiin olen kyllä niin tyytyväinen, että en ala vaihtamaan, jos tuote vaan on pysyny samana. Fudgeakin on tullu joskus kokeiltua, sieltä vaan ei löydy mulle suoraan yhtä hyvää värisävyä, enkä jaksais aina sekotella (ja ostaa useampaa ainetta).
Mun hiuksissa Igora ja Fudge pysyy nykyään sunnilleen yhtä pitkään hyvänä (2-3vk), että sen puolestakaan ei ole syytä vaihtaa. Igoraa riittää ½purkkia, kun taas Fudgee menee koko purnukka. Halvemmaksi tulee siis Igoralla. Fudge rasitti mun hiuksia, teki niistä kuivat ja takkuset, kun taas Igora "hoitaa" ja pehmentää.
Toivottavasti tuo Ruby Red on siis sitä samaa vanhaa (ja hyvää) tavaraa!

Tuli lisättyä tuota uutta versiota yks purkki Hairstoren tilaukseen. Täytyy sitten vertailla INCejä, kunhan paketti tulee. Luulenpa, että kokeilen väriä joka tapauksessa.

Vs: Igora

Lähetetty: 01 Marras 2006, 21:34
Kirjoittaja Ice
ei ne muutokset välttämättä edes löydy incistä

onhan se, mikä itselle sopiikin. Vetää sitten hoitavaa igoraa ;D

Vs: Igora

Lähetetty: 18 Elo 2008, 17:59
Kirjoittaja nuuki
Ovatko Igora Dualityn värinumerot oikeaa värikarttaa vastaavia? Eli siis 8 on 8 ja 3 on 3.

Vs: Igora

Lähetetty: 12 Marras 2008, 13:26
Kirjoittaja lillamilla
Voisin nostella tätä ketjua. Itseäni askarruttaa nuo Igoran värikoodit.

Aiempien 9-tason värien ( jääkukka, savanninvaalea ja shamppanja) käytön perusteella tuntuu että sekä taso että väri voi olla mitä vaan ja ennalta on aika vaikea teitää minkä sävyn vaikka savanni antaa. Näitä olen sitten googlaillut.
Täällä kerrottu sävyjä http://www.mawebcenters.com/windsorbeau ... a_nov.html
Kun napsauttaa kohdasta Toners, saa auki sävytetaulukon. Tämän mukaan:

Itselläni löytyvät sävyt

9 1/2 - 1 eli jääkukka joka olisi erittäin vaalea tuhka.

sävy 9 1/2 - 4 eli Samppanja joka kuvauksen mukaan olisi pastelli beige vaalea

sävy 9 1/2 - 5 eli Savanninvaalea joka kuvauksen mukaan pastelli kulta vaalea

Lisäksi kotona on 9-5 , nimeltään Kashmir, jonka kuvausta en löydä. Olisiko tämä siiis 9.5. 0, joka olisi linkin taulukon mukaan pastelli luonnon vaalea ts. neutraali sävy ja tasoittaisi keltaista pigmenttiä?

Pistin vaaleisiin hiusjatkoihin jotakin noista, todennäköisesti Savannia ( tämä oli siis kuitenkin 9-0 eli Kasmir), sillä yritin sävyttää samaan "hehkeään" kellertävään, joka hiuksissani on nyt ja tulos oli yllättävän tumma, toffeen ja (vaalean)  ruskean sekoitus kultaisella hohteella. Minusta tulos näytti näissä klipsupidennyksissä 8-tasoiselle.

Googlaamalla löysin viestin suomi24- palstalta jossa joku hehkuttaa sävyn 9 1/2 - 5 antavan toffeen värin vaaleisiin hiuksiin.

Samppanjalla en ole saanut juuri muutosta vaaleaan hiukseen, antaa hieman kylmää hohdetta.

Jääkukka on todella vahva harmaa- lila. Itse pidän maksimissaan 5 minuuttia lievän keltaisen taittoon vaaleasta hiuksesta, muuten väri menee harmaaksi.

Igoran sävytteistä pidän enemmän kuin Goldwellin, sillä Igora tuntuu hoitavammalle hiuksissa.

Vs: Igora

Lähetetty: 12 Marras 2008, 22:01
Kirjoittaja Nanette
^Erikoista kun tuo 9½-5 poistaa sinulta keltaisuutta? Igorassahan tuo -5 on kultavivahde eli keltainen. -4 taas hieman haaleampi kulta.
Minusta noilla 9½ tulee tosi tummia vaaleita ainakin omaan silmään. Kannattaa myös huomata, että esimerkiksi tuolla 9½-1 ei voi vaalentaa tyveä, eikä se toimi kuten muut vaalennusvärit. Tuo siis on tarkoitettu ainoastaan taitto vivahteeksi vaikka onkin siellä kesto/vaalennusväreissä.
Uskon kuitenkin, että tulos oli ihan oikea kun värjäsit sillä eihän tuo 9-tummuus ole vielä mitenkään blondi. Ei kannata uskoa niihin värien suomennoksiin joissa siis omaan silmään jo todella tummasta puhutaan vasta, että se on vaalean ruskea vaikka oikeasti jo todella tumma. Ne vain menee kaikissa niin.:( Jos haluat vaaleaa vähäisellä keltaisuudella niin kannattaa kokeilla 10-1 ja siihen sekoitettuna 10-0. Älä laita ikinä näistä mitään missä -5 vivahde jos et halua keltaisuutta hiuksiin sillä tuo kertoo aina kullasta ja se tekee aina siis keltaisuutta eikä kylmää väriä. 9-5 ei kannata kokeilla sillä tuo oikeasti näyttää vihertävältä varsinkin vaaleissa hiuksissa kun beige on kuitenkin niin lähellä vihreää. Eli siis se ei ainakaan tasoisa keltaisuutta kun on tuo vivahde.
Kannattaa sekoittaa siis -1 sarjaa ja -0 sarjaa jos ei halua niin voimakasta keltaisen vivahteen taittoa. Minulle ei kyllä tee oikein mitään edes pelkkä 12-1. Vähän aikaa siinä saattaa näkyä harmahtava vivahde, mutta sehän tunnestusti katoaa ensimmäisessä pesussa.

Vs: Igora

Lähetetty: 12 Marras 2008, 23:25
Kirjoittaja Hue
^ Mä käsitin että Lillamilla puhui vain Igoran vaahtosävytteistä, eikä kesto/vaalennusväreistä. Vivahteet on toki samat, mutta niillä haetaan hiuksiin ainoastaan vivahdetta - mutta väliäkös tuolla. :)

Vs: Igora

Lähetetty: 13 Marras 2008, 13:07
Kirjoittaja lillamilla
Jep, vaahtosävyt kyseessä. Ilmaisutaitoni aika kökkö....

Keltaisuuden taittoon toimii parhaiten tuo täälläkin hehkutetu jääkukka, ja jossain - erittäin vähäisessä määrin -myös tuo shampanja.

Näitä havaintoja nakuttelin vain muiden asiaa pohtivien avuksi, nykyistä omaa keltaista tukkaani ei saa kuin värjäämällä muuksi. ( hiusväri tässä sisi muuttunut suuntaan jos toiseenkin).

Igoran vaahtosävytteestä plussaa myös riittävyys: tuntuu että vaahtoa tulee aina vaan.

Vs: Igora

Lähetetty: 18 Marras 2008, 13:16
Kirjoittaja lillamilla
Omia kokemuksia vaahtosävytteestä. Kyllästyneenä yritykseeni palata blondiksi laitoin kaksi viikkoa aikaisemmmin väripoistolla koeteltuihin hiuksiini ensin tuota 9-5-5 eli Savannia. Kosteassa hiuksessa tulos oli hieman punertava, toffeinen väri. Sellainen vaalea Werther´s orginal.

Lisäsin sitten päälle 9-0 eli Kasmiria, joka tummensi sävyä jonkin verran. Meinasi tarttua kuiviin latoihiin ärhäkkäämmin mutta onneksi laitoin niihin osiin viimeisenä.

Kuivana hiusten sävy on vaalea karamelli-toffee ja niissä on mahtava kullansävyinen kiilto. Hiukset tuntuvat sileiltä. Tykkään tästä todella paljon.

Vs: Igora

Lähetetty: 18 Marras 2008, 16:00
Kirjoittaja Auringonkukka
Mä olen myös tykännyt Igoran vaahtosävyistä sekä siitä kestosävystä minkä nimeä en muista.. Vibrance? Jälkimmäinen pysyi kauniisti ja sävy säilyi hyvänä ja samana pitkään. Harmillista ettei nykyistä haluamaani sävyä löydy, täytyisi kai sekoitella mutten vaan ole varma vielä värinumeroista joten täytyy opiskella ensin. :)

Mä käytin noita vaahtosävyjä etenkin ollessani vaaleatukkainen, tuota Samppanjaa mulla oli ja siitä on ollut kuvia täälläkin, se ei tosin mulla tehnyt mitenkään tuhkaista/viileää sävyä vaan kultaisesti hohtavan samppanjan värisen. Sit mulla on ollut käytössä 9-5 joka teki sellaisen mansikkablondi-tukan, sekä 9½-5 joka oli lähinnä tosi kevyt kultakuparivivahde. Jälkimmäistä ja ensimmäistä käytin eniten, silloin kun oli tummempi vaalea ettei ihan blondi käytin piristämään tuota 9-5, ihan vaaleaan tukkaan en uskaltanut koska pelkäsin että se tummentaa liikaa.

edit: Mäkään en pidä goldwellin vaahdoista, ne tekee jotenkin tunkkaisen sävyn ja mulla kans tulee hiukan matta tulos niillä.. Hiukset kiiltää melko hyvin kuitenkin niin eron huomaa selvästi.

Vs: Igora

Lähetetty: 18 Marras 2008, 16:53
Kirjoittaja ellen
Mieki tykkään Igoran vaahtosävytteistä, ovat ihan erilaisia verrattuna esim. Goldwellin vastaaviin. Igoran koostumus on paljon kuohkeampi ja kermaisempi, vaahto hoitaa hiuksia enemmän ja antaa kiiltoa. Goldwellin vaahto on aika höttöä, sellaista vesimäisempää, eikä vaahto hoida hiuksia tai anna kiiltoa samalla tavalla kuin Igora, paremminkin päinvastoin. Goldwellin 10V:n tai 6A:n jälkeen hiukset ovat monta päivää sellaiset mattaiset, Igora taas ei aiheuta sellaista mattaisuusefektiä hiuksiin. Igoralta käytössä ovat olleet muistaakseni Jääkukka ja Taikakristalli, eli tuhkaisia nekin, joten Goldwellin sävyjen tuhkaisuudesta tuo mattainen lopputulos ei voi johtua.

Vs: Igora

Lähetetty: 22 Tammi 2009, 16:19
Kirjoittaja nelma
Auringonkukka kirjoitti: Sit mulla on ollut käytössä 9-5 joka teki sellaisen mansikkablondi-tukan, sekä 9½-5 joka oli lähinnä tosi kevyt kultakuparivivahde. Jälkimmäistä ja ensimmäistä käytin eniten, silloin kun oli tummempi vaalea ettei ihan blondi käytin piristämään tuota 9-5, ihan vaaleaan tukkaan en uskaltanut koska pelkäsin että se tummentaa liikaa.
Mua kiinnostais toi sävy. Oliks se joku pinewood tms? Oliko kuinka oranssihtava sävy? Minä haluaisin sellaisen kylmemmän/neutraalin sävy. Loreal Preferencen Berlin on ollut kiva, mutta kuivattaa aika paljon...

EDIT.
http://juurikasvu.org/smf/http://localh ... 63#p563163
Tämän väriseen tukkaan sitä pinewoodia olen siis harkinnut. Näkyisköhän...?

Vs: Igora

Lähetetty: 28 Tammi 2009, 14:00
Kirjoittaja pippuri
Olen tosi tyytyväinen, että testasin Igoran Vibrance-kevytvärin.

Paljon hoitavampi, verrattuna esim aikaisemmin käyttämääni Wellan sävytteeseen.
Igora tosiaan ei kuivattanut latvojakaan ollenkaan.
Tällä sai myös upeamman kiillon.Ehdottomasti käytän tätä jatkossakin

Ja markettituotteita käyttäville tiedoksi, ettei tule yhtään kalliimmaksikaan, Sitruunasta saa tuplapakkauksen
hintaan 18,90

Vs: Igora

Lähetetty: 28 Tammi 2009, 22:47
Kirjoittaja Nanette
Tietääkö joku joka ostaa Igoran värejä tukusta, että paljonko maksaa Igoran hapetteet ja värit suurin piirtein?

Vs: Igora

Lähetetty: 06 Helmi 2009, 13:28
Kirjoittaja Liina
Mäkin tykkään myös käyttää Igoran vaahtosävytteitä. Aivan mahtava kiilto! Mulla on ollu 91/2-5 Savannin vaalea ja 9-5 Kashmir. Hankin noi kun oli vielä vaalea väri tukssa. Laitoin just 6-asteiseen tukkaan tuota Kashmiria ja se antoi tosi nättiä kullanhehkua hiuksiin, vaikka onkin noin vaalea väri. Olen aina valinnu 1-2 astetta vaaleamman sävyn, koska tuntuvat olevan niin tehokkaita sävytteitä. Olen käyttänyt noita myös kestovärin kanssa niin, että kestoväri juureen ja Igora latvoihin. Ovat kaiken lisäksi edullisia, koska pullo tuntuu kestävän ikuisuuden.

Vs: Igora

Lähetetty: 06 Helmi 2009, 14:54
Kirjoittaja Vivianna
Millainen sävy noista jää vaaleeseen hiukseen?Olen käyttänyt ennen Igoran jääkukkaa, mutta taitaa mulle sittenkin sopia paremmin kullanvaaleat hiukset. Mulla on siis jotain 9-10 asteiset vaalennetut hiukset ja olen käyttänyt nyt Wellan viva moussen hiekanvaaleeta vaahtoväriä ja silläkin saa ihan sievän kullanvaalean hohteen hiuksiin. Meneeköhän tuolla Kashmirilla liian punertavaksi?Mulla on siis omasta takaa punertavat hiukset, mutta olen vaalentanut niitä  ja haen sellasta kullanhohtoa hiuksiin. Eikö Savannin vaalea ole aika neutraali sävy vai antaako se lievää kultaisuutta vaalennettuun hiukseen?

Vs: Igora

Lähetetty: 06 Helmi 2009, 15:30
Kirjoittaja lillamilla
Savanninvaalean sävykuvaus on platinan vaalea kulta. Jos se ei anna mielestäsi riittävää kultaisuutta niin  sitten Goldwellin sarjojen kultaiset ovat aika ärtsyjä.

Vs: Igora

Lähetetty: 08 Helmi 2009, 17:18
Kirjoittaja Vivianna
Kiitti lillamilla. Kokeilen varmaankin ensin tota savanninvaaleaa. Kuulostaa hyvältä platinan vaalea kulta :)

Vs: Igora

Lähetetty: 13 Helmi 2009, 11:07
Kirjoittaja Auringonkukka
Mä löysin kätköistäni vaahtosävytteen 5-0 jonka päätin sit laittaa tukkaan että saan värjäysväliä edes hiukkasen pidennettyä, juurikasvu oli sen näköinen että.. Nyt alta paistava punakkuus on hieman peittynyt ja raidoista tuli ruskeampia, oikeastaan aika hauska sävy.. Juurikasvu joka on luonnostaan tällä hetkellä jotain 7-8-asteista tasoittui johonkin 6-asteeseen (muuten päässä siis raitoja lukuunottamatta nelosta), muu tukka kyllä pysyi 4-asteisena mutta näyttää tummemmalta kun raidatkin meni piiloon. Saa nähdä miten lähtee pois, ainakin yhden pesun on kestänyt ihan hyvin. Tukka kiiltää kovasti.

Vs: Igora

Lähetetty: 14 Helmi 2009, 15:43
Kirjoittaja lillamilla
Värinpoisto -vaalennuksen jäljiltä tukka oli ihan oranssi. Pistin hetkeksi tukkaan Goldeellin 10v:tä -osa tukasta oli ihan sininen ja oranssia näkyi edelleen.

Kahden Igoran jääkukka-käsittelyn jälkeen hiuksissa on upea viileä  helmiäisen sävy. ( ja osa on liian sinistä, onneksi lähtee pois). Tehokas taittamaan oranssia väriä.

Vs: Igora

Lähetetty: 18 Helmi 2009, 22:58
Kirjoittaja nelma
Hei osaisiko kukaan veikata mitä tuo savanni-sävy voisi saada aikaan tällaisella pohjavärillä http://juurikasvu.org/smf/http://localh ... 63#p563163
En ole koskaan itse suoraväreillä värjäillyt niin en oikein tiedä kannattaako edes koittaa (näkyykö yhtään).

Ai niin ja hei ei mistään löytyisi sitä mänty/pinewood-sävyä? Kuulin Sitruunassa että oli lopetettu. Näytti niin kivalta...  :-[

Vs: Igora

Lähetetty: 26 Maalis 2009, 17:18
Kirjoittaja Vivianna
Ostin sitten kaksi Igora sävyä, toi samppanjan sävy 9½-4  ja savanninvaalea 9½-5. Kokeilin jo samppanjan vaaleaa ainakin reilu tunnin vaikutusajalla ja ihan kiva beigen sävy tuli vaalennettuihin hiuksiin ja mikä kiilto. Laitoin vielä latvoihin vaikuttamaan Joicon kosteuttavan tehiksen ja tuli tosi pehmeet hiukset. Seuraavaksi sitten savannia. Näillä saa kyllä hiuksiin sekä hoitoa, kiiltoa että sävyä :-*.

Vs: Igora

Lähetetty: 31 Maalis 2009, 09:09
Kirjoittaja Camilla
Voisikohan igoraa sekoittaa hoitoaineeseen? Jääkukkaa olen käyttänyt sellaisenaan, mutta alennusmyyntiostoksista on vielä yksi savanninvaalea käyttämättä. Tekisi mieli kokeilla sitä vaikka 2/3 väriä ja 1/3 hoitoainetta -sekoituksella.

Vs: Igora

Lähetetty: 31 Maalis 2009, 10:03
Kirjoittaja Ulrika
Kyllä mä ainakin olen Igoran suoraväriä (vaahto) sekoittanut hoitikseen aina, kun oon sillä värjännyt, ja hyvin on pelittänyt.

Vs: Igora

Lähetetty: 31 Maalis 2009, 14:22
Kirjoittaja Vivianna
Kyllä voi ja vaikka tehohoidonkin kanssa voi käyttää. Ei vaan anna niin voimakasta sävyä, kuin jos pelkästään laittaisi igoraa. Ja voi muhitellakkin sitten kunnolla ;).

Vs: Igora

Lähetetty: 05 Huhti 2009, 13:17
Kirjoittaja Copper
Oon nyt kiinnostunut Igoran väreistä, etenkin siitä kevytväristä/vaahtosävytteestä, mistä täällä on ollut puhetta. Onko se nyt sitten Igora Vibrance? Löytyykö mistään netistä kuvia sävyistä? Mistä näitä saa ostettua esim. Tampereen seudulla tai Satakunnassa tai mistä te näitä ostatte? Pahoittelen tätä kysymysten tulvaa, en ainakaan tästä ketjusta löytänyt vastauksia.

Edit. Kiitos Menalle vastauksesta! :) Täytyypä käväistä Hairstoren sivuilla.

Vs: Igora

Lähetetty: 05 Huhti 2009, 14:13
Kirjoittaja Mena
Vibrance on käsittääkseni melkeinpä kestoväri / kevytväri. Siinä tulee hapete mukana, mutta ei sisällä ammoniakkia. Sitä vois vissiin verrata Lorealin Casting Creme Glossiin? Ainakin Hairstoren sivuilla luvataan kestävän 25 pesua. Duality on voidemainen suoraväri ja Color Gloss on sitten se vaahtosävy/suoraväri mitä sä ilmeisesti kaipaat.
Kurkkaahan vaikka tuonne Hairstoren verkkokauppaan, siellä näkyy sävytkin aika kivasti. :)

Vs: Igora

Lähetetty: 15 Huhti 2009, 19:29
Kirjoittaja lillamilla
Kyllä kehun jälleen Igoran värejä. Laitoin tukkani punaiseksi Dualityllä ja voi mikä väri: aivan devil red Peppi Pitkätossu. Käytin sävyä 7- 887, keskivaalea voimakas puna-kupari. Tätä ostan lisää.

Vs: Igora

Lähetetty: 02 Touko 2009, 22:20
Kirjoittaja mansikka08
Osaako joku verrata Igora Dualityn ( 9½ - 1 crystal ice) ja Color Glossin ( 9½ -1 Jääkukka) tuloksia keltaisuuden taittamisessa? Hitto kun toi Jääkukka on ollut loppu Hairstoresta (ja Sitruunasta) jo ainakin pari viikkoa. Haluaisin päästä niin testaamaan tota. Kohta pitää varmaan ostaa se Goldwellin vastaava mutta huonompi(?) vaahtosävyte...
Onko kukaan törmännyt tohon Color glossiin jossakin ulkomaisessa nettiputiikissa?


Duality:
http://www.hairstore.fi/webstore/shop.p ... ry=1319103
Color Gloss:
http://www.hairstore.fi/webstore/shop.p ... ry=0419124



Vs: Igora

Lähetetty: 02 Touko 2009, 22:27
Kirjoittaja lillamilla
Itse tilaan Color Glossini Haarshopista.

Dualityn Jääkukkaa en itse ole käyttänyt, mutta periaatteessa hyvää sen pitäisi olla. Ehkä pelkkään värin taittamiseen hinnakasta.

Goldwell suoraväri 10N on taittamiseen kuitenkin ihan hyvää, sävy on enemmän sininen kun taas Igoran Color Gloss Jääkukan jälki on harmaa.

Vs: Igora

Lähetetty: 02 Touko 2009, 23:13
Kirjoittaja Nanette
^^Olen käyttänyt molempia. Duality taittaa paremmin sillä saa siis helposti sinertävät/ihan harmaat hiukset oikein vaaleasta lähtökohdasta. Sitä siis saa käyttää aika varoen tai sekoittaa hoitoaineeseen.

Vs: Igora

Lähetetty: 03 Touko 2009, 00:34
Kirjoittaja mansikka08
^Kiitos tosta haashop-vinkistä!

Vs: Igora

Lähetetty: 05 Touko 2009, 19:54
Kirjoittaja lillamilla
Ei kestä.

On tainnut joku muukin ottaa vinkistä vaarin sillä kun menin lisää suosikkisävyäni tilaamaan niitä ei enää ollutkaan. Onneksi ebay tuli ja pelasti.

Vs: Igora

Lähetetty: 06 Touko 2009, 19:30
Kirjoittaja mansikka08
^Samoin kävi täällä. Eilen tuli ilmoitus, että sävy 9.5-1 Color Glossista on loppunut, mutta huomenna pitäisi tilaus lähteä matkaan. Sivuilla kuitenkin lukee, että kaikkia sävyjä on varastossa... Tilasin molempia, Dualitya ja Color Glossia ison läjän (on sen verran hintavat postarit). Voi sitten verrata kummalla tulee harmaa pää. ;)

Vs: Igora

Lähetetty: 07 Touko 2009, 22:21
Kirjoittaja Paka-08
Mena kirjoitti: Vibrance on käsittääkseni melkeinpä kestoväri / kevytväri.
Vibrance on kyllä ihan kevytväri. En muista miten vahva hapete niissä kotipaketeissa on (max.4 %), mutta siis Igora Royal on kestoväri ja Vibrance kevytväri.  Mutta jos hiusta on jo käsitelty paljon ja suomukerros auki niin kevytvärin pigmentit pääsevät kuitukerrokseen ja koska kevytväri ei ole niin alkaalinen kuin kestoväri niin se kestää pitempään vaurioituneessa hiuksessa. Tosin sen kotipaketin sävy 9 ½-1 ei mielestäni ole kovin tuhkainen sävy, eikä se välttämättä pure hyvin keltaiseen, mutta riippuu hiuksista. Duality tosiaan taittaa paremmin kuin se color gloss, mutta omasta kokemuksesta jos keltaisuutta ei ole kauheasti niin color gloss riittää eikä välttämättä vedä liian harmaaksi. Dualitylla saattaa saada violetit latvat, mutta pesussahan se haalistuu.

Vs: Igora

Lähetetty: 06 Kesä 2009, 22:16
Kirjoittaja laundryscene
Voisikohan tota Igoran Jääkukkaa käyttää maantienharmaisiin hiuksiin, vai tapahtuuko hiuksille yhtään mitään? Onko joku kokeillut?

Vs: Igora

Lähetetty: 06 Kesä 2009, 22:50
Kirjoittaja Roksane
^ Varmaan parempi maantienharmaisiin hiuksiin olisi 8.1 Taikakristalli.

Vs: Igora

Lähetetty: 13 Huhti 2010, 23:34
Kirjoittaja stroke
Moi!
Mulla on ollut käytössä Savanninvaalea vaahtosävyte, ja koostumuksesta olen kyllä tykännyt, mutta sen värisävy on ehkä turhan keltainen. Hiukseni on vaalennettu n. 9-asteiseksi viimeksi n. puoli vuotta sitten, ja kasvatan omaa tuhkaisempaa tummanvaaleaa takaisin, eli juurikasvua on ehkä 7 cm.

Jääkukka-sävyä kaupassa ei ollut, ja sen harmaus onkin minua arveluttanut, joten päädyin tänään ostamaan sävyn 9-0, jonka pitäisi olla neutraali. Nyt rupesi mietityttämään, että tuleekohan hiuksista ihan vihreät, jos värjään tuolla aavistuksen kullansävyisiä  pituuksia? Entä tummentaako vai kirkastaako tuo 9-0 väriä? Tarkoitus olisi tasoittaa juurikasvun ja latvojen välistä eroa, ja saada neutraalin sävyiset hiukset (ei tuhkaiset eikä keltaiset, eikä etenkään vihreät  ;D). Pitäisikö kuitenkin hankkia sitä jääkukkaa ja vaikka sekoittaa 9-0:n kanssa, jottei sävy mene liian kylmäksi...? Kivaa jos voitte auttaa ja kommentoida :)

Vs: Igora

Lähetetty: 10 Huhti 2012, 21:24
Kirjoittaja beachbunny
Onko kukaan viime aikoina käyttäny Igora Duality- voidemaista suoraväriä tuubissa ? Lähikampaajalla oli sitä viel vuosi sitten mutten oo käyny siellä aikoihin - Onks sitä myynnissä enää (no voinhan mä itekki käydä.... :o)

Mutta onko kenelläkään kokemuksia kuinka hyvin tarttuu tyveen ja kuinka monta pesua kestää ?

Kampaaja kovasti kehu sitä, olikohan siitä nyt vuosi vai kaksi ?

Vs: Igora

Lähetetty: 11 Huhti 2012, 17:41
Kirjoittaja maxfactor
Igora Duality on poistunut markkinoilta.

Vs: Igora

Lähetetty: 11 Huhti 2012, 20:25
Kirjoittaja beachbunny
No hyvä niin, nimittäin tsekkasin netistä, niin vaikka se on suoraväri siinä on INCI:ssä kuitenkin p-phenyleenidiamiinia !!

Huh, hyvä että oli kiinni toi yks kampaamo josta ajattelin sitä käydä ostamassa, siellä ois ollu paljo vaikeempi tihrustella pientä tekstiä tuubista, jos sitä nyt yleensä tuubin päällä ois lukenu, ne myi sitä viime keväänä silleen tuubeittain, ilman pahvipakkausta - Ja sitte ois kyllä harrrrmittanu kotona jos ois eka sen ostanu  :#

Ei se ihme et Scharzkopf sitä mainosti, että poikkeuksellisen intensiivinen ja hyvin tarttuva, joopa joo.

Vs: Igora

Lähetetty: 06 Touko 2012, 20:17
Kirjoittaja Nanus
Hei mistä ihmiset oikein ostaa noita värejä??
Olisin kiinnostunut kokeilemaan Igoran Dualityä tai Color Glossia, mutta en löydä mitään mistä niitä oikein voisi ostaa, esim tilata netin kautta.
Someone help?

Vs: Igora

Lähetetty: 11 Elo 2012, 07:55
Kirjoittaja Kitkat
Ite oon katellu noita ainakin Ebayssa.
En oo koskaan aiemmin kokeillut Igoraa ja nyt oon yrittäny katella tuotteita, kun haussa olisi suoraväri, jolla ylläpitää latvojen väriä.

Onko tämä Igora color gloss  suoravärigeelivoide sellaista ja voiko siis sekoittaa esim.hoitikseen?
http://www.schwarzkopf-professional.fi/tuotteet/vaerit/igora/tuotevalikoima/semi-permanent-colour/



Vs: Igora

Lähetetty: 11 Elo 2012, 11:00
Kirjoittaja Suvivilja
^ Suoraväri on, ja voihan sitä hoitikseenkin sekoittaa, vaikka värjäysteho siinä varmasti vähenee.

(Sellainen huomio tuosta vain, että se sisältää PPD:tä, ainakin se sävy jota itse joskus käytin, vaikka suoraväri onkin... Eli väriallergisille en suosittelisi.)

Vs: Igora

Lähetetty: 12 Elo 2012, 16:34
Kirjoittaja Kitkat
Ahaa, kiitos tiedosta Suvivilja  ;) Sitten jää kyllä varmaan kokeilematta, jos noissa kaikissa ppd:tä on.

Schwarzkopf Igora Color Gloss Direct Color

Lähetetty: 15 Tammi 2013, 00:14
Kirjoittaja jjullez
Sain kaverilta otsikon nimisen vaahtovärin vai mikä tämä tuote nyt onkaan. En saanut käyttöohjeita kaverilta, sillä kaveri ei löytänyt niitä ja hän ei ole koskaan itse käyttänyt tätä tuotetta, joten hän ei itsekkään tiedä, miten tätä käytetään. En löytänyt netistä myöskään käyttöohjeita.

Osaisiko kukaan neuvoa minua, miten tätä tuotetta käytetään? esim. laitetaanko kuiviin vai märkiin hiuksiin, vaikutusajat jne.

Kiitoksia jo etukäteen !  :)

Vs: Igora

Lähetetty: 15 Tammi 2013, 18:48
Kirjoittaja lillamilla
Onhan tämä sellainen muotovaahtoa muistuttava purkki, josta tulee vaahtoa pursottaessa? Jos laitat kuivaan tukkaan niin tulos on intensiivisempi. Vaikutusaika voi olla mitä vain alkaen 4 min jopa tuntiin. Alkuun voit kokeilla sävyä miedoimman kautta eli pestyyn tukkaan noin golfpallon kokoinen möntti- kaksi ja levitä harjalla/ kammalla, vaikutusaika esim. 10 minuuttia, huuhtelu ja muotoilu +  katso tykkäätkö. Itse käytin sävyä jääkukka taittamaan keltaista vaalennetusta tukasta ja siihen riitti ihan 3 minuuttia. Ja sitten käyttäessäni savanninvaaleaa tai muita sävyjä saatoin pitää yli tunninkin.

Tulokseen vaikuttaa se, onko sinulla käsittelemätön hius vai ei. Blondattuun hiukseen sävyt voivat imaista aika tiukkaankin, Igoran sävyt ovat melko tummia suhteessa värikoodeihin.

Vs: Igora

Lähetetty: 16 Elo 2015, 18:38
Kirjoittaja ellen
Tosi kiva, että Schwarzkopfin Igora-vaahtosävytteitä on jälleen saatavilla. Ostin Igora Expert Mousse -vaahtosävytteen sävyssä 9,5-12 Prisman kampaamotuoteosastolta ja vaahto on todella vaalean violettista. Netistä löytyvien värikarttojen mukaan sävyä 8-1 pitäisi myös löytyä, joten seuraavalla kauppareissulla nappaisen tuollaisenkin sävyn mukaani, jos niitä vain löytyy lähi-Prismasta. Tuon 9,5-12 ja 8-1 sekoituksella voisin saada aikaan varmaan todella tehokkaan keltaisuuden taiton. Ainakin useampi vuosi sitten sävy 8-1 oli todella mahtava ja taittoi hyvin harmaaseen.

Vs: Igora

Lähetetty: 18 Elo 2015, 16:20
Kirjoittaja Penny
^ Eikä, jätin nimenomaan tuollaisen putelin ostamatta viimeksi vaahtovärejä etsiessäni, kun Prisman kampaaja väitti kyseisten tuotteiden olevan vain hetkellisesti sävyttävää muotovaahtoa! ::) Siis että sillä voi muotoilla tukan, ja peseytyy ensimmäisessä pesussa pois. Olisi pitänyt ehkä tarkemmin katsoa... ensi kerralla voisi kokeilla tuota, jos vaan sopiva sävy löytyy.

Vs: Igora

Lähetetty: 19 Elo 2015, 19:07
Kirjoittaja Arnella
Onpa tosiaan kiva, että Igoran vaahdot ovat tehneet paluun. Olen aina välillä kaihoisasti muistellut Igoran jääkukkaa, kun millään muulla tuotteella en ole saanut yhtä hyvää viileää taittoa (tai sitten aika on vaan kullannut.. tai tässä tapauksessa  ehkä pikemminkin hopeoinut muistot  :D).

Joko ehdit ellen testata?  :)

Vs: Igora

Lähetetty: 22 Elo 2015, 14:54
Kirjoittaja ellen
Penny, kyllä putelissa ihan lukee, että semi-permanent mousse color, eli ei ole mikään muotoileva tuote, vaan ihan sävyttävä vaahto.

Arnella, miekin jäin aikoinaan kaipaamaan Igoran Jääkukka-sävyä, sillä se oli ainoa väri, jolla sai oikeasti harmahtavan sävyn hiuksiin ilman violettia tai sinistä vivahdetta. Ostin sävyn 8-1 ja se toimii todella hyvin, on ihan sitä vanhaa Jääkukka-sävytteen tasoa tehoiltaan ja sävyltään :ts ! Taittaa keltaisuutta todella tehokkaasti ja tekee hiuksista selvästi viileämmän väriset.