Igora

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
naanna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1135
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:49

Igora

Viesti Kirjoittaja naanna »

Ruby Graze/Ruby Red. Onko tuotteessa siis vaihtunu vaan nimi vai jotain muutakin? Ruby Graze oli mun mielestä loistavaa, lopputulos kiva kylmän punanen, eikä pinkki. Nyt en uskalla ostaa tuota uudistunutta Ruby Rediä, jos se vaikka onkin kovin erilaista. Miten on? Kokemuksia?
Viimeksi muokannut naanna, 17 Loka 2008, 11:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Igora

Viesti Kirjoittaja Ice »

ei ne igorat ole kyllä ainakaan tähänasti pinkkiä nähnytkään, edes niissä yhteyksissä kun on pinkkiä pitänyt olla
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
naanna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1135
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:49

Vs: Igora

Viesti Kirjoittaja naanna »

Se mulle olikin jo selvää, että ainakaan tuo vanha Ruby Graze ei todellakaan ole pinkkiä ja hyvä niin, koska kirkasta kylmän punaista haluankin. Kysymys siis kuuluu, että onko tuo uusi Ruby Red sitä samaa vanhaa ainetta uudella nimellä, vai onko jotakin muuttunut? Eli puhutteko, Ice ja PlatinBlonde, vanhasta vai uudesta Igorasta?
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Igora

Viesti Kirjoittaja Ice »

fudgea minäkin suosittelisin jos punainen haussa suoriksella on :) kannattaa melkein maahantujalta kysyä tuota onko väriä muutettu
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
naanna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1135
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:49

Vs: Igora

Viesti Kirjoittaja naanna »

Ainakin tuohon vanhaan Igoran pinkkiin olen kyllä niin tyytyväinen, että en ala vaihtamaan, jos tuote vaan on pysyny samana. Fudgeakin on tullu joskus kokeiltua, sieltä vaan ei löydy mulle suoraan yhtä hyvää värisävyä, enkä jaksais aina sekotella (ja ostaa useampaa ainetta).
Mun hiuksissa Igora ja Fudge pysyy nykyään sunnilleen yhtä pitkään hyvänä (2-3vk), että sen puolestakaan ei ole syytä vaihtaa. Igoraa riittää ½purkkia, kun taas Fudgee menee koko purnukka. Halvemmaksi tulee siis Igoralla. Fudge rasitti mun hiuksia, teki niistä kuivat ja takkuset, kun taas Igora "hoitaa" ja pehmentää.
Toivottavasti tuo Ruby Red on siis sitä samaa vanhaa (ja hyvää) tavaraa!

Tuli lisättyä tuota uutta versiota yks purkki Hairstoren tilaukseen. Täytyy sitten vertailla INCejä, kunhan paketti tulee. Luulenpa, että kokeilen väriä joka tapauksessa.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Igora

Viesti Kirjoittaja Ice »

ei ne muutokset välttämättä edes löydy incistä

onhan se, mikä itselle sopiikin. Vetää sitten hoitavaa igoraa ;D
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
nuuki

Vs: Igora

Viesti Kirjoittaja nuuki »

Ovatko Igora Dualityn värinumerot oikeaa värikarttaa vastaavia? Eli siis 8 on 8 ja 3 on 3.
lillamilla
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1316
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 22:54

Vs: Igora

Viesti Kirjoittaja lillamilla »

Voisin nostella tätä ketjua. Itseäni askarruttaa nuo Igoran värikoodit.

Aiempien 9-tason värien ( jääkukka, savanninvaalea ja shamppanja) käytön perusteella tuntuu että sekä taso että väri voi olla mitä vaan ja ennalta on aika vaikea teitää minkä sävyn vaikka savanni antaa. Näitä olen sitten googlaillut.
Täällä kerrottu sävyjä http://www.mawebcenters.com/windsorbeau ... a_nov.html
Kun napsauttaa kohdasta Toners, saa auki sävytetaulukon. Tämän mukaan:

Itselläni löytyvät sävyt

9 1/2 - 1 eli jääkukka joka olisi erittäin vaalea tuhka.

sävy 9 1/2 - 4 eli Samppanja joka kuvauksen mukaan olisi pastelli beige vaalea

sävy 9 1/2 - 5 eli Savanninvaalea joka kuvauksen mukaan pastelli kulta vaalea

Lisäksi kotona on 9-5 , nimeltään Kashmir, jonka kuvausta en löydä. Olisiko tämä siiis 9.5. 0, joka olisi linkin taulukon mukaan pastelli luonnon vaalea ts. neutraali sävy ja tasoittaisi keltaista pigmenttiä?

Pistin vaaleisiin hiusjatkoihin jotakin noista, todennäköisesti Savannia ( tämä oli siis kuitenkin 9-0 eli Kasmir), sillä yritin sävyttää samaan "hehkeään" kellertävään, joka hiuksissani on nyt ja tulos oli yllättävän tumma, toffeen ja (vaalean)  ruskean sekoitus kultaisella hohteella. Minusta tulos näytti näissä klipsupidennyksissä 8-tasoiselle.

Googlaamalla löysin viestin suomi24- palstalta jossa joku hehkuttaa sävyn 9 1/2 - 5 antavan toffeen värin vaaleisiin hiuksiin.

Samppanjalla en ole saanut juuri muutosta vaaleaan hiukseen, antaa hieman kylmää hohdetta.

Jääkukka on todella vahva harmaa- lila. Itse pidän maksimissaan 5 minuuttia lievän keltaisen taittoon vaaleasta hiuksesta, muuten väri menee harmaaksi.

Igoran sävytteistä pidän enemmän kuin Goldwellin, sillä Igora tuntuu hoitavammalle hiuksissa.
Viimeksi muokannut lillamilla, 18 Marras 2008, 13:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2a /b F ii. Hunajanvaalea, lapaluille yltävä hennon kiharainen tukka. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.
Nanette
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 153
Liittynyt: 02 Marras 2008, 03:27

Vs: Igora

Viesti Kirjoittaja Nanette »

^Erikoista kun tuo 9½-5 poistaa sinulta keltaisuutta? Igorassahan tuo -5 on kultavivahde eli keltainen. -4 taas hieman haaleampi kulta.
Minusta noilla 9½ tulee tosi tummia vaaleita ainakin omaan silmään. Kannattaa myös huomata, että esimerkiksi tuolla 9½-1 ei voi vaalentaa tyveä, eikä se toimi kuten muut vaalennusvärit. Tuo siis on tarkoitettu ainoastaan taitto vivahteeksi vaikka onkin siellä kesto/vaalennusväreissä.
Uskon kuitenkin, että tulos oli ihan oikea kun värjäsit sillä eihän tuo 9-tummuus ole vielä mitenkään blondi. Ei kannata uskoa niihin värien suomennoksiin joissa siis omaan silmään jo todella tummasta puhutaan vasta, että se on vaalean ruskea vaikka oikeasti jo todella tumma. Ne vain menee kaikissa niin.:( Jos haluat vaaleaa vähäisellä keltaisuudella niin kannattaa kokeilla 10-1 ja siihen sekoitettuna 10-0. Älä laita ikinä näistä mitään missä -5 vivahde jos et halua keltaisuutta hiuksiin sillä tuo kertoo aina kullasta ja se tekee aina siis keltaisuutta eikä kylmää väriä. 9-5 ei kannata kokeilla sillä tuo oikeasti näyttää vihertävältä varsinkin vaaleissa hiuksissa kun beige on kuitenkin niin lähellä vihreää. Eli siis se ei ainakaan tasoisa keltaisuutta kun on tuo vivahde.
Kannattaa sekoittaa siis -1 sarjaa ja -0 sarjaa jos ei halua niin voimakasta keltaisen vivahteen taittoa. Minulle ei kyllä tee oikein mitään edes pelkkä 12-1. Vähän aikaa siinä saattaa näkyä harmahtava vivahde, mutta sehän tunnestusti katoaa ensimmäisessä pesussa.
Viimeksi muokannut Nanette, 12 Marras 2008, 22:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Parturi-kampaaja opiskelija jolla on ainainen ongelma omien hiusten kanssa.
Hue
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4497
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 13:02

Vs: Igora

Viesti Kirjoittaja Hue »

^ Mä käsitin että Lillamilla puhui vain Igoran vaahtosävytteistä, eikä kesto/vaalennusväreistä. Vivahteet on toki samat, mutta niillä haetaan hiuksiin ainoastaan vivahdetta - mutta väliäkös tuolla. :)
Viimeksi muokannut Hue, 12 Marras 2008, 23:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
lillamilla
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1316
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 22:54

Vs: Igora

Viesti Kirjoittaja lillamilla »

Jep, vaahtosävyt kyseessä. Ilmaisutaitoni aika kökkö....

Keltaisuuden taittoon toimii parhaiten tuo täälläkin hehkutetu jääkukka, ja jossain - erittäin vähäisessä määrin -myös tuo shampanja.

Näitä havaintoja nakuttelin vain muiden asiaa pohtivien avuksi, nykyistä omaa keltaista tukkaani ei saa kuin värjäämällä muuksi. ( hiusväri tässä sisi muuttunut suuntaan jos toiseenkin).

Igoran vaahtosävytteestä plussaa myös riittävyys: tuntuu että vaahtoa tulee aina vaan.
2a /b F ii. Hunajanvaalea, lapaluille yltävä hennon kiharainen tukka. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.
lillamilla
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1316
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 22:54

Vs: Igora

Viesti Kirjoittaja lillamilla »

Omia kokemuksia vaahtosävytteestä. Kyllästyneenä yritykseeni palata blondiksi laitoin kaksi viikkoa aikaisemmmin väripoistolla koeteltuihin hiuksiini ensin tuota 9-5-5 eli Savannia. Kosteassa hiuksessa tulos oli hieman punertava, toffeinen väri. Sellainen vaalea Werther´s orginal.

Lisäsin sitten päälle 9-0 eli Kasmiria, joka tummensi sävyä jonkin verran. Meinasi tarttua kuiviin latoihiin ärhäkkäämmin mutta onneksi laitoin niihin osiin viimeisenä.

Kuivana hiusten sävy on vaalea karamelli-toffee ja niissä on mahtava kullansävyinen kiilto. Hiukset tuntuvat sileiltä. Tykkään tästä todella paljon.
2a /b F ii. Hunajanvaalea, lapaluille yltävä hennon kiharainen tukka. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.
Auringonkukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 905
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 14:25

Vs: Igora

Viesti Kirjoittaja Auringonkukka »

Mä olen myös tykännyt Igoran vaahtosävyistä sekä siitä kestosävystä minkä nimeä en muista.. Vibrance? Jälkimmäinen pysyi kauniisti ja sävy säilyi hyvänä ja samana pitkään. Harmillista ettei nykyistä haluamaani sävyä löydy, täytyisi kai sekoitella mutten vaan ole varma vielä värinumeroista joten täytyy opiskella ensin. :)

Mä käytin noita vaahtosävyjä etenkin ollessani vaaleatukkainen, tuota Samppanjaa mulla oli ja siitä on ollut kuvia täälläkin, se ei tosin mulla tehnyt mitenkään tuhkaista/viileää sävyä vaan kultaisesti hohtavan samppanjan värisen. Sit mulla on ollut käytössä 9-5 joka teki sellaisen mansikkablondi-tukan, sekä 9½-5 joka oli lähinnä tosi kevyt kultakuparivivahde. Jälkimmäistä ja ensimmäistä käytin eniten, silloin kun oli tummempi vaalea ettei ihan blondi käytin piristämään tuota 9-5, ihan vaaleaan tukkaan en uskaltanut koska pelkäsin että se tummentaa liikaa.

edit: Mäkään en pidä goldwellin vaahdoista, ne tekee jotenkin tunkkaisen sävyn ja mulla kans tulee hiukan matta tulos niillä.. Hiukset kiiltää melko hyvin kuitenkin niin eron huomaa selvästi.
Viimeksi muokannut Auringonkukka, 18 Marras 2008, 17:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Igora

Viesti Kirjoittaja ellen »

Mieki tykkään Igoran vaahtosävytteistä, ovat ihan erilaisia verrattuna esim. Goldwellin vastaaviin. Igoran koostumus on paljon kuohkeampi ja kermaisempi, vaahto hoitaa hiuksia enemmän ja antaa kiiltoa. Goldwellin vaahto on aika höttöä, sellaista vesimäisempää, eikä vaahto hoida hiuksia tai anna kiiltoa samalla tavalla kuin Igora, paremminkin päinvastoin. Goldwellin 10V:n tai 6A:n jälkeen hiukset ovat monta päivää sellaiset mattaiset, Igora taas ei aiheuta sellaista mattaisuusefektiä hiuksiin. Igoralta käytössä ovat olleet muistaakseni Jääkukka ja Taikakristalli, eli tuhkaisia nekin, joten Goldwellin sävyjen tuhkaisuudesta tuo mattainen lopputulos ei voi johtua.
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Igora

Viesti Kirjoittaja nelma »

Auringonkukka kirjoitti: Sit mulla on ollut käytössä 9-5 joka teki sellaisen mansikkablondi-tukan, sekä 9½-5 joka oli lähinnä tosi kevyt kultakuparivivahde. Jälkimmäistä ja ensimmäistä käytin eniten, silloin kun oli tummempi vaalea ettei ihan blondi käytin piristämään tuota 9-5, ihan vaaleaan tukkaan en uskaltanut koska pelkäsin että se tummentaa liikaa.
Mua kiinnostais toi sävy. Oliks se joku pinewood tms? Oliko kuinka oranssihtava sävy? Minä haluaisin sellaisen kylmemmän/neutraalin sävy. Loreal Preferencen Berlin on ollut kiva, mutta kuivattaa aika paljon...

EDIT.
http://juurikasvu.org/smf/http://localh ... 63#p563163
Tämän väriseen tukkaan sitä pinewoodia olen siis harkinnut. Näkyisköhän...?
Viimeksi muokannut nelma, 23 Tammi 2009, 20:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
Vastaa Viestiin