Sinettien poistaminen

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Sinettien poistaminen

Viesti Kirjoittaja Ice »

^ enpä tiedä, kyllä sitä tahmaa hiukan voi jäädä jos oikea ihminen oikealla aineella poistaa, mutta ei kyllä varsinaisen mainittavasti jos aikaa tarpeeksi varataan ja kunnolla tehdään
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Eleonora
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2149
Liittynyt: 22 Tammi 2007, 00:25

Vs: Sinettien poistaminen

Viesti Kirjoittaja Eleonora »

tässä hauduttelen päätäni öljyissä, joskos sinetit vaikka lähtisi...

Jos ei, varaan huomenna kampaajaajan. Alkaa niin tympimään nämä jatkeet.
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.&nbsp; Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.
EyeCandy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 428
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 15:03

Vs: Sinettien poistaminen

Viesti Kirjoittaja EyeCandy »

Mä oon joskus ite ottanut pidennykset pois ku ajattelin säästää rahaa. Mutta siinä hommassa ei ainakaan omat hiukset säästyneet!! Et kyllä se oli niin tuhoisaa lähtee niitä itse repimään. Mulla oli öljyhoidot päässä ja runsaasti asetonia sinetteihin ja sit vaan isoilla pihdeillä rikoin sinetit. Lähti kamalasti omaa tukkaa mukana. Ei hyvä.

Sittemmin olen käynyt ottamassa ne kampaajalla pois. Viimeks siinä hommassa meni vaan 30 min ja hinta oli tosi vähän! Varmaan 20 e, paitsi et otin siinä samal leikkauksen ja uuden värin niin tuli vähän enemmän hintaa.

Suosittelen omien kokemusteni perusteella menemään kampaajalle! Niin säästyy enemmän omaa tukkaa! Ja siinä voi sit samalla ottaa leikkaukset ja värit niin ei tunnu niin pahalta se muutos.
Eleonora
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2149
Liittynyt: 22 Tammi 2007, 00:25

Vs: Sinettien poistaminen

Viesti Kirjoittaja Eleonora »

^mulla kävi kyllä hyvin! Tukka ei ollut ohenutunut yhtään, on edelleen megapaksu niinkuin ennen laittoakin :) Oli myös todella hyväkuntoinen ja kiharalle ttaipuva, aivan ihana :)
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.&nbsp; Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.
EyeCandy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 428
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 15:03

Vs: Sinettien poistaminen

Viesti Kirjoittaja EyeCandy »

^Onneks olkoon! Kuinka paljon sulla oli sinettejä ja meniks kauan? Mulla itelläni oli silloin hirveesti sinettejä ja meni kauheen kauan...
Eleonora
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2149
Liittynyt: 22 Tammi 2007, 00:25

Vs: Sinettien poistaminen

Viesti Kirjoittaja Eleonora »

^olihan niitä ihan kamalasti, ainakin 200, en osaa sanoa kyllä :) Meni aikaa monia tunteja ja välillä pidin taukoa. Mutta hyvin sujui :)
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.&nbsp; Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.
Jeyzie
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3204
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:06

Vs: Sinettien poistaminen

Viesti Kirjoittaja Jeyzie »

Kaveri poisti mun sinetit viimeksi raa'asti leikkaamalla ne vaan irti. ;D Mulla oli molemmilla sivuilla 20 sinettiä kahdessa rivissä jossakin korvan tasalla. Eipä näkynyt mitenkään ulospäin, vaikka siellä välissä oli siis pari riviä n. 2-3 cm pitkiä hiuksia.
Anna tuulen puhdistaa
nostaa helmoja
heittää hiukset sekaisin
kevätmyrskyn kastella
mekko liimata kiinni vartaloos
niin olet kaunis
kaunis
ja maailma on sun

Treeniblogi! (tauolla)

Ruokablogi!
Roksane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 14 Kesä 2006, 21:35

Vs: Sinettien poistaminen

Viesti Kirjoittaja Roksane »

Ostin keratiinisinettien poistamiseen ainetta nimeltä Le Kair, Super hair bond remover. Kampaaja, jolta aineen ostin, ei puhunut erityisen hyvää suomea, joten jäi mietityttämään, onko tämä aine tarkoitettu keratiini- vai liimasineteille (vaikka koitin parhaani mukaan selventää, että kyse on keratiinisineteistä). Osaisiko joku fiksu valaista asiaa näin sisällysluettelon pohjalta:

Sodium Laureth Sulfate, Water, Tween 20, SD Alcohol 40, Odorless Mineral Spirits, Citric Acid, Fragrance, Aloe, Vitamin E

En ainakaan itse spotannut asetonia (ellei ole ihan ihme nimellä) ja eikö sitä pitäisi näissä keratiinisineteille tarkoitetuissa poistonesteissä olla? Toiseksi, Le Kair valmistaa myös sellaista hair bond -liimaa, myydään sellaisessa kynsilakkatyyppisessä pullossa, joten saattaa tämä aine olla sen poistoon tarkoitettu? Aineen kyljessä olevassa ohjeessa puhutaan kaiken kukkuraksi hiusnauhan irrottamisesta ja eikö tosiaan hiusnauhaa voida kiinnittää myös juurikin sellaisella "kynsilakkaliimalla"?

Joka tapauksessa aine on toiminut myös keratiinisinetteihin tosi hyvin, poistin yksin itseltäni n. 130 sinettiä tällä nesteellä ja pihdeillä, 2,5 tuntia kului aikaa. Tämä aine on enemmän öljyistä kuin olisi odottanut poistonesteen olevan. Kokeilin jossain vaiheessa myös perus kynsilakkatemppua, ja se teki sinetistä sellaisen möhnäisen, tämä puolestaan kyllä pihdeillä pehmittämisen jälkeen murtuu ja irtoaa tosi nätisti.
Kronia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2144
Liittynyt: 07 Helmi 2007, 08:22

Vs: Sinettien poistaminen

Viesti Kirjoittaja Kronia »

Mä olen kyllä ajatellut, että sitten kun nämä lisäkkeet päästäni poistan, en viitsi alkaa itse sähläämään. Voin kuvitella vaan kuinka paljon siinä touhussa kädetkin väsyy ja mielelläni maksan siitä, että joku asiantuntevanpi jolla on kokemusta, tekee homman puolestani... En nyt tarkoita tätä mitenkään loukkaavasti kenellekään, mutta en oikeastaan ymmärrä, miksi ihmiset riskeeraavat päänsä ja alkavat repiä sinettejä pois päästään... Ja erityisesti, jos homma ei tunnu sujuvan, miksi väkisin jatkaa tuntitolkulla ja sitten lopuksi murehtii tuhoja?
“Another belief of mine: that everyone else my age is an adult, whereas I am merely in disguise.” -Margaret Atwood
Sylver
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 400
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 22:20

Vs: Sinettien poistaminen

Viesti Kirjoittaja Sylver »

Poistin tänään juuri yhdeltä tytöltä sinetit. En tiedä kenen valmistamat lisäkkeet ne olivat, mutta oli kyllä aika hankalaa liimatahmaa. Käytin sellaista geelimäistä sinetinpoistoainetta, en muista minkä merkkistä oli, mutta se oli todella hyvä aine! sitä kun laittoi ja vähän pihdeillä puristeli niin lähti hyvin.. Se tahmaliima jäi tukkaan aika takkuiseksi, mutta sen saman geelipoistoaineen kanssa kun vähän kampasi niitä liimakohtia, niin aukesi suht hyvin.
Hansu35

Oma kokemukseni

Viesti Kirjoittaja Hansu35 »

Ammattilainen poistaa sinetit todella nopsasti. Omat sata sinettiä otettiin kampaajalla poies alle tunnissa. Ja tuntitaksa on nelisenkymppiä.
Mielestäni ihan kohtuuhintaista. Varsinkin, kun en vieläkään ole tajunnut että euro ei ole yhtä suuri kuin markka&nbsp; :o
-Ansku-

Vs: Sinettien poistaminen

Viesti Kirjoittaja -Ansku- »

Itelläni oli huistenpidennys reilu vuos sitten ja ehti olee mulla vähän yli puol vuotta kunnes kyllästyin tyven takkuuntumiseen ja päätiin poistaa sinetit itse. tilasin hommaan tarkoitetut pihdit poistonesteen ja sain irrotetua vähän yli puolet sineteistä ja aikaa meni monta monta tuntia. Mulla tosin sinettejä oli yli 150 kun on niin paksu tukka. Oli se aikamoista repimistä, mutta se oli kauheinta kun jossain vaiheessa tyvi oli rastoittunut kun oli pidennykset vielä päässä ja parturi repi niitä auki kolme tuntia. Siinä sitten katkeili ihan mukavasti hiuksia, mutta onneksi mun hiuksissa se ei pahasti näkynyt kun on tosiaan tätä hiusta.. Mutta kyllä nää ihan tuntuavsti ohentu niitten pidennysten takia. Nyt on onneks jo kasvanut uutta hiusta ja alkavat olee taas normaalit.&nbsp; :)
Pidennys oli silti kiva. Tosin en suosittele, jos on luonnonkihararat hiukset, juuri tuon takkuuntumisen vuoksi.&nbsp; ::)
Bambi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 659
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:29

Vs: Sinettien poistaminen

Viesti Kirjoittaja Bambi »

Mulle suositeltiin keratiinisinettien poistoa ihan esim. ruokaöljyllä. Siis että hieroo sitä sinetteihin ja antaa vaikuttaa yön yli ja aamulla irrotelee ja pihtien kanssa puristaa irti. Näin lähtivät ainakin helposti liimasinetit. Kampaaja ihan suositteli.

Saa sitten nähdä miten hyvin lähtee, kun aion tehdä operaation vasta joskus keväällä kun kyllästyn pidennyksiin. Mutta onhan öljy ainakin paljon hellävaraisempi kun mikään asetonimömmö, en kyllä uskaltaisi alkaa sellaisella leikkimään.
maxfactor
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 09:00

Vs: Sinettien poistaminen

Viesti Kirjoittaja maxfactor »

Balmainilla on sellainen laite kuin Quickremover. Toiminta perustuu uv-valoon ja alkoholia sisältävään geeliin. on todella kätevä ja sinetit lähtee helposti.
Kuva
Kronia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2144
Liittynyt: 07 Helmi 2007, 08:22

Vs: Sinettien poistaminen

Viesti Kirjoittaja Kronia »

Mulla oli tuossa viime keväänä/kesänä pidennykset ja niihin kyllästyttyäni otin ne itse pois. Olin kyllä jo etukääteen päättänyt, että jos eivät kunnialla lähde, niin menen kiltisti otattamaan ne pois enkä väkisin ala hiuksia tuhoamaan. Onneksi sain sinetit pois varsin nätisti tonkien kanssa pois. Ihan ilman sen kummempia kommervenkkejä puristelin sinetit hajalle, tarpeeksi monesta suunnasta ja kunnolla ja vedin irti omista hiuksista. Pari tuntia siinä mni ja kädet väsyi, mutta ilman ongelmia sujui.

“Another belief of mine: that everyone else my age is an adult, whereas I am merely in disguise.” -Margaret Atwood
Vastaa Viestiin