Sinettien poistaminen

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: Sinettien poistaminen

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

Ostin nestettä ja nimi on joku Depolimeratore.En oo testannu vielä.
Eydie
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1796
Liittynyt: 04 Helmi 2006, 14:57

Vs: Sinettien poistaminen

Viesti Kirjoittaja Eydie »

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( (jokaisen tarvitsen noista)

Päässä oli 100 sinettiä, joita aloin poistaa neljän jälkeen. Valmiiksi sain homman nyt lähes kymmenen (10) tuntia myöhemmin. Asetoni ei tehnyt yhtään mitään. Öljy hieman liukastutti hiuksia, mutta itse sinetille se ei tehnyt myöskään mitään. Yritin pihtien avulla murtaa sinettejä ja öljyn avulla vetää hiukset sinetistä läpi. Sinettien liima oli sellaista ettei sitä saanut murrettua millään, se vain taipui ja jousti.

Mulla oli paljon (todella paljon) irroneita hiuksia jo ennen poistoa. Tän urakan aikana niitä irtosi vielä hurjasti lisää. Tuloksena on hiirenhäntä, hiukset on nyt noin yks kolmasosa siitä paksuudesta mitä oli ennen sinettejä. Tämä on suurin katastrofi mitä mun hiuksiani on kohdannut. Värjäys- ja leikkausmokat on pieniä tän rinnalla.

Huomenna on pakko saada hätäapu aika kampaamosta. Leikkautan lyhyen tukan, jota mulla eiole yläasteen jälkeen ollut kertaakaan. Lyhyeen saa edes vähän feikattua tuuheutta vaikka lyhyet hiukset ei mulle soi pätkääkään. Parin kuukauden päästä on sitten kiva kerros todella lyhyttä hiusta, kun repeytyneet alkavat kasvaa takaisin.

Mä oon tosi maassa. Miten aikuinen ihminen voi itkeä hiusten takia?

Edit. Punaisella kirjoitettu on liioittelua. Rauhoittumisen jälkeen korjataan: tukka on ohentunut noin puoleen aikaisemmasta.
Viimeksi muokannut Eydie, 26 Loka 2006, 19:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Sinettien poistaminen

Viesti Kirjoittaja Ice »

no johan on :-\ olisi ehkä kannattanut pirättää siinä vaiheessa kun huomasi ettei ne väkivallatta katkeilematta irtoa, ja tilata aikaa kampaamoon silloin. Mutta uusiutuva luonnonvara jne

toivottavasti saat jonkun kivan lyhyen mallin :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Eydie
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1796
Liittynyt: 04 Helmi 2006, 14:57

Vs: Sinettien poistaminen

Viesti Kirjoittaja Eydie »

Mä en itse asiassa usko, että parturi olis tehnyt poiston yhtään paremmin. Suurin osa irronneista hiuksista oli lähtenyt heti  sinettien laittamisen jälkeen. Sinettitupsuissa oli jokaisessa paksu kerros lyhyitä juurineen lähteneitä hiuksia. Poistossa lähti  muutamia hiuksia per sinetti, joka luulis tapahtuvan kaikille.

Musta tuntuu, että mun päänahka ei vaan jaksanut "kannattaa" noita sinettejä. Nyt biotiini hevoskuuri päälle ja odottelemaan uutta kasvua. Tällä hetkellä näyttää, että mulla olisi takatukka, niin ohuet ovat pituudet.
Sara

Vs: Sinettien poistaminen

Viesti Kirjoittaja Sara »

Irtohiukset, jotka sulla oli kiinni sineteissä, on todennäköisesti hiuksia, joita ihmisellä lähtee normaalisti100-150 päivässä. Hius kun on kiinni sinetissä, se ei pääse tippumaan. Normaalisti pidennys ei irroita hiuksia. Aika usein ihmiset säikähtävät näitä "irtohiuksia"!
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Sinettien poistaminen

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Totta, ja kannattaa vetää vähän henkeä ja rauhoittua muutama päivä pidennyksen poiston jälkeen.
Se on nimittäin enemmän sääntö kuin poikkeus, että pidennyksen jälkeen ihmiset tuntevat hiustensa ohentuneen rajusti, vaikka ne eivät olisi ohentuneet yhtään.
Pidennyksen antamaan lisähiukseen nimittäin tottuu niin nopeasti että omat hiukset tuntuvatkin pidennyksen poiston jälkeen hirvittävän ohuilta ja ssälittäviltä, vaikka ne olisivat samassa tilassa kuin ennen laittoakin.
Tiedän sen fiiliksen turhankin hyvin  :-X
Siksi ei kannata tehdä mitään hätiköityä vaan laittaa muutama hyvä hoito hiuksiin, ja vaikka föönata ne kuohkeaksi ja mukavan näköiseksi ja nauttia kevyemmistä hiuksista joita voi harjata huoletta ja vetää sormet läpi juuresta saakka.

Sitten jos vielä viikonkin päästä omat hiukset tuntuvat kertakaikkiaan hirveiltä, voi alkaa ajatella sitä leikkaamista.
Usein jo muutamien senttien pois ottaminen latvoista saa hiukset näyttämään paljon paksummilta ja selkeämmiltä kun niillä on tarkkarajaisempi loppumiskohta.
Jos et itse pidä lyhyestä mallista ja koet ettei se sinulle sovi, niin älä nyt hyvä ihminen mene leikkaamaan sellaista!
Hiusten pitää olla sellaiset joissa viihtyy ja tuntee olonsa omakseen, ei kenenkään pidä leikata mallia josta ei pidä vain pakon vuoksi.
Pitkiin ja puolipitkiin maleihin saa aivan yhtä hyvin sitä tuuheutta upealla leikkauksella ja hyvällä fööniharjalla, paremmin itseasiassa kuin lyhyeen kun on kuitenkin enemmän sitä hiusmassaa mitä muotoilla ja laittaa.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: Sinettien poistaminen

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

Mulla lähti sinetit ihan ongelmitta eikä omaa tukkaa ollut irrotetuissa sineteissä kuin korkeintaan kaksi karvaa per sinetti.Aikaa kyllä meni kun varovasti poistin etten vain repinyt väkivalloin.Tuntuu muuten ihanan vapauttavalta ilman sitä isoa takkukasaa ja huomenna vielä uutta väriä ja leikkausta.Nukuin jopa 17h ilman päätä painavia sinettejä ja selän alle jäänyttä lettiä.Ja tukanpesu oli pitkästä aikaa nautinto.

Ei mulle enään sinettejä kiitos.Liikaa vaivaa ja aikaa vievät mun makuun :)
Eydie
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1796
Liittynyt: 04 Helmi 2006, 14:57

Vs: Sinettien poistaminen

Viesti Kirjoittaja Eydie »

Hiukset on nyt leikattu ja pituutta jäi vielä lähes hartiamittaan. Sen verran täytyy omaa säikähtämistä puolustaa, ettei se ohentuminen ole pelkästään mun omassa päässä. Ponnarin ympärysmitta heti sinettien poiston jälkeen oli vähän päälle 4 cm, siis oikeasti vähän. Ennen sinettejä oli 7 cm eikä silloin etuhiukset ym. yltäneet ponnariin. Alunperinkään eivät olleet paksut, mutta nämä ovat jo inhottavan ohuet.

Jos vanha pituus (nykyinen +20cm) olisi jäänyt, ei hiuksia olisi millään keinolla föönattu tuuheamman näköiseksi. Nykyinen pituus on työstettävissä. Sitä voi pörröttää tai jopa jätttää päätä pitkin meneväksi. Parturikaan ei halunnut leikata mun hiuksia ihan lyhyeksi, kun ei ne mulle sovi.

Nyt olo on ihan ok. Kaikkea sitä tulee tehtyä ja seuraamukset niistäkin on kannettava  :)
Fry

Vs: Sinettien poistaminen

Viesti Kirjoittaja Fry »

Pamsku kirjoitti: Miten aikuinen ihminen voi itkeä hiusten takia?
Kyllä voi  ;D Mjoo.. Itelläni kävi sama homma syksyllä 2005 kun multa poistettiin hirviä määrä sinettejä.. Tukka oli tämän jälkeen säälittävä hiirenhäntä.. En sitten tiedä että johtuiko se vaan fiiliksestä, mutta kyllä muutkin olivat sitä mieltä että hiukset olivat ohentuneet huomattavasti.. Mutta sillon kyllä itketti.. Parturiin juoksin samantien leikkauttamaan lyhyeksi, ja nyt vähän kaduttaa  :-X Ois voinu koittaa sinnitellä sillä tukalla vähän aikaa..

Tuon kokemuksen jälkeen en uskalla enää ottaa mitään kokopään pidennyksiä, korkeintaan muutamia raitoja.. Se tunne, kun tuntuu, että puolet tukasta on kadonnut, on aivan kauhea..

Mutta hyvä että sulla on nyt parempi fiilis, Pamsku ! Kyllä se siitä :)
maxfactor
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 09:00

Vs: Sinettien poistaminen

Viesti Kirjoittaja maxfactor »

nyt sitten tuli kokeiltua sinettien poistoa ilman mitään poistonesteitä ja hyvin onnistui. Tarpeeks hyvin kun vaan pihdeillä rikkoo sinetin ja sit liu'uttaa pois eikä liimajämiäkään jääny hiuksiin.
anilize

Vs: Sinettien poistaminen

Viesti Kirjoittaja anilize »

Sinettien poistamiseen voisi kokeilla myös sulattamalla sinettiä, käsittääkseni parhaiten lähtee sillä millä on laitettukin..
Sulattaa sinettiä jolloin se pehmenee, ja on helpompi irroittaa! ;)
Lumi

Vs: Sinettien poistaminen

Viesti Kirjoittaja Lumi »

Mulle kampaaja sanoi, että sinettien poistossa kova sana ois kynsilakanpoistoaine.
Saa nähä kuinka mä saan nää päästäni irti..
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Sinettien poistaminen

Viesti Kirjoittaja Ice »

tuotanoin, kyllä suositan oikein lämpöisesti ihan oikeita poistoaineita, Sulattaa? varmasti, jos haluaa puolet tahmasta jäävän päähän ja sormien palavan. Kynsilakanpoistoaineen toimivuus on mahdollista, riippuu sineteistä (luultavimmin kampaajasi on poistanut merkkisiäsi sinettejä asetonilla joten toiminee, tuskin muuten suosittelisi)

kannattaa vaan ottaa huomioon lakanpoistoaineen asetonipitoisuus (kyllä, eroja on) :) yleisesti ottaen sinetin pitäisi murentua pihtien ketä oikein nätisti kun se saa oikean poistoaineensa
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Paulina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 866
Liittynyt: 02 Kesä 2006, 15:44

Vs: Sinettien poistaminen

Viesti Kirjoittaja Paulina »

Varmaankin vähän sinettikohtaista miten nuo irtoavat.. kaverilla oli Hairiumin sinettihiuksia, joissa on tosi kestävä sinetti, yleensä voinut pitää puoli vuotta päässä. Lähdin sitten irroittelutalkoisiin, kyllä ne ihan kynsisaksien avulla lähtivät, osa ihan vetämällä... Nuo sakset ovat kätsyn pienet ja terävätkin, niillä murran sinettiä vähäsen toisesta/tai molemmista päistä, jos ei siis ihan vetämällä lähde. Omat Eurosocapit lähti aikoinaan samalla tavalla, itse sain poistettua, kun en sitä takkukasaa jaksanut.   ::) Nonii edittinä vielä, että jotenkin sitä luulee että ne sinetit ovat tiukasti päässä, kerrankin kyllästyin muutamaan raitaan aika äkkiä ja painelin kampaajalle irroituttamaan, joka totesi, että et sitten itse kokeillut irrottaa.. ( ja otti 10 e neljän sinetin poistamisesta...arrggh.)
Viimeksi muokannut Paulina, 20 Joulu 2006, 13:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
anilize

Vs: Sinettien poistaminen

Viesti Kirjoittaja anilize »

Ice kirjoitti: tuotanoin, kyllä suositan oikein lämpöisesti ihan oikeita poistoaineita, Sulattaa? varmasti, jos haluaa puolet tahmasta jäävän päähän ja sormien palavan.
Voin vakuuttaa että puolet tahmasta jää päähän silti, vaikka kynsilakanpoistoaineella tai vaikka ihan tähän irroittamiseen tarkoitetulla nesteellä poistaisi. nimimerkillä kokemusta on. Itellä on ollut sinettipidennys, ja irrottanut myös kaverin omaa ja molempia em.aineita siihen on kokeiltu.
Sitäpaitsi, ei sitä sinettiä tarvitse ihan sulaksi asti sulattaa, jotta se pehmiää ja irtoaa helpommin.
Vastaa Viestiin