Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Leikkaukset sekä kampaukset
Mindie
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 372
Liittynyt: 03 Tammi 2008, 15:14

Vs: Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Viesti Kirjoittaja Mindie »

Mulla on kans paksu ja luonnontaipuisa poikatukka, ja olen kokenut tuon hard to getin hyväksi tähän päähän  :) Tykkään monesti laittaa hiukset aivan pystyyn sojottamaan taivasta kohti tuosta päältä ja muualtakin ihan pörröön, ja tuo pitää ne tosi hyvin kunhan ei letti pääse kasvamaan liian pitkäksi  ;D Eli suosittelen kyllä tuota  :ts
Hiukset: 1b M iii, kuparinpunainen, leukamittainen polkka suoralla otsiksella.
Iho: todella pintakuiva sekaiho, epäpuhtauksia tulee helposti ja iho punoittaa usein
RedHair

Vaha ja lyhyet hiukset

Viesti Kirjoittaja RedHair »

Hei!

Haluiaisin kysyä vahan käytöstä lyhyisiin hiuksiin. Eli miten? Saan kyllä pörröisen ja "peikkotukka" tuloksen, joka näyttää ihan kivalle :ts Voisitteko silti vielä kertoa vinkkejä! ;D ;D
kivi

Vs: Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Viesti Kirjoittaja kivi »

Mitä käytännön eroa on Goldwellin Superegolla ja L'anzan Molding Pastella? Haussa olisi siis mattavaha poikatukan muotoiluun. Tähän astisissa kokeiluissa vahat ovat usein "kadonneet" tukasta, eli haussa olisi kestävä, vahvan pidon tarjoava vaha. Mikä Superegon ja Molding Pasten lisäksi saattaisi toimia? Tigin Hard to Get? Olen ihan hukassa vahojen maailmassa, kun muutamaan vuoteen en ole niitä tarvinnut.

EDIT. Ostin sitten L'anzan vahan kampaajalta, kun jotain piti saada. Hinta oli kova, mutta seuraavan tuubin tilaan netistä. Yhden illan käyttökokemuksen ( ::)) perusteella tämä on paras kokeilemani vaha.
Viimeksi muokannut kivi, 08 Heinä 2009, 21:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Husky
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2022
Liittynyt: 12 Syys 2006, 09:04

Vs: Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Viesti Kirjoittaja Husky »

Löysin parhaan vahan ikinä ja nyt kun olin menossa ostamaan uutta purkkia, kertoi kampaaja, että se vaha on lopetettu. Kyseessä siis D:Fin sinikorkkinen vaha. Onko jollain tietoa tästä tarkemmin? Onko tosiaan lopetettu? Kerrankin löytää vahan, joka oikeasti toimii ja sillä saa tämän tukan tosi hyvin kuosiin, antaa rakennetta ja erottelee ja sillä saa jopa vähän puristeltua kiharaa esiin.
Lyhyt poikatukka liukas ja taipuisa. Toimivat tuotteet O&H, Small talk, XZ Tyrnitehis, EHS Hunajahoitis.
QueenOfWinter
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 328
Liittynyt: 09 Maalis 2007, 12:17

Vs: Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Viesti Kirjoittaja QueenOfWinter »

Mitä vahaa suosittelette kun tavoitteena on tälläiset hiukset:
http://www.hairfinder.com/haircollections7/jeanld1a.jpg

Osikses 4-play löytyy, en ole vielä päässyt kokeilemaan, kun leikkautan hiukset vasta keskiviikkona. Riittääkö tuo osiksen, vai tarviiko jotain vahvempia tuotteita? Omat hiukseni ovat lasimaiset ja kampaajat mukaan paksut.
Hue
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4497
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 13:02

Vs: Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Viesti Kirjoittaja Hue »

kivi kirjoitti: Mitä käytännön eroa on Goldwellin Superegolla ja L'anzan Molding Pastella? Haussa olisi siis mattavaha poikatukan muotoiluun. Tähän astisissa kokeiluissa vahat ovat usein "kadonneet" tukasta, eli haussa olisi kestävä, vahvan pidon tarjoava vaha. Mikä Superegon ja Molding Pasten lisäksi saattaisi toimia? Tigin Hard to Get? Olen ihan hukassa vahojen maailmassa, kun muutamaan vuoteen en ole niitä tarvinnut.
Vastaus tulee vähän myöhässä, mutta voisin silti kertoa omakohtaisia kokemuksia noista vahoista ja niiden eroista.

Molemmat ovat koostumukseltaan suht. paksuja voidemaisia vahoja, mutta Lanzan Moldin Paste on Super Egoakin jämäkämpi ja paksumpi koostumukseltaan, myös aavistuksen kuivempi. Koostumuksesta johtuen Molding Paste ei lähmää hiuksia yhtään niin herkästi kuin Super Ego. Lanzassa tuntuu olevan myös parempi pito, koska Super Egon rasvaisempi koostumus vetää hiuksia helposti alas liikaa annosteltuna. Super Egokin on omassa hintaluokassaan varsin toimiva vaha, kunhan oppii annostelemaan sitä tarpeeksi vähän. Sitä vaan tulee helposti laitettua liikaa, kun ensimmäisellä kerralla tuntuu tulevan liian vähän ja sitten otetaan vähän lisää... ::)

Lanza on siis parempi, muttei Super Egokaan huonoimmasta päästä ole.
kuku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 992
Liittynyt: 07 Kesä 2008, 10:26

Vs: Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Viesti Kirjoittaja kuku »

Kampaaja leikkasi melko lyhkäisen tukan, ja otin käyttöön Goldwell Mellogoo -hiusvahan ja se on aivan loistotuote!! Hiukset saa ihanasti pörröön, sekaisin, ja minikeesin! Päälle kun suihkauttaa hiuslakkaa (minulla Goldwell big finish) niin pörröpää pysyy täydellisenä koko päivän. <3&nbsp;
2a F ii – Iho: kuiva
jeba
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 120
Liittynyt: 20 Elo 2009, 15:37

Vs: Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Viesti Kirjoittaja jeba »

Miksi kaikki hyvät vahat tuntuvat olevan mattavahoja >:D Olin jo aikeissa tilata joko Lanzan molding pastea tai Tigin hard to getiä mutta sitten luin että molemmat ovat mattavahoja. Kaipailisin sellaista vahaa jolla saisi hyvin muotoiltua ja pörröteltyä hiuksia ja joka toisi myös kiiltoa! Edes hieman luonnollista kiiltoa. Ja mitään lähmäefektiä en halua. Onko tälläistä ihmevahaa edes olemassa? ;D Itse saan noilla mattavahoilla omista karheista hiuksista vain pahemman kiillottoman hamppukasan!
Hue
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4497
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 13:02

Vs: Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Viesti Kirjoittaja Hue »

Valitettavasti oikeastaan kaikki kiiltoa tuovat vahat ovat yleensä rasvaisia ja helposti lähmääviä. Lisäksi ovat joko melko raskaita tai niissä on huono pito. Mainitsemasi yhtälö taitaa olla aika mahdoton. Korkeintaan joku suht. löysä (kuitu)vaha (esim. edes mennyt Osiksen Frill, vai onko se vielä olemassa?) voisi olla ratkaisu. Se ei mattavahan tavoin pörrötä hiuksia, mutta pito on huonompi etenkin raskaassa hiuksessa.

Mitä jos ostaisit muotoiluun mattavahan ja siloittelisit pintaa erillisellä tuotteella? Tai kokeilisit sekoittaa vähän kiiltovahaa mattavahan sekaan?

Myös combo Osisksen Dust it tai Lanzan Powder Up pohjalle ja siloittelu sitten kiiltovahalla voisi olla ihan toimiva.
Mindie
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 372
Liittynyt: 03 Tammi 2008, 15:14

Vs: Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Viesti Kirjoittaja Mindie »

Minulla alkavatnyt vihdoin ja viimein olla vahat lopussa, joten pistin tuossa äsken tilaukseen L'Anzan Molding Pasten LF:stä. Olen kuullut niin paljon hyviä kommentteja tuosta, että pakkohan sitä on päästä kokeilemaan&nbsp; :) Ja kun hinnaksikaan ei tullut kuin 17 euroa ja risat, niin mikäs tuota esti&nbsp; ;) Nyt vain toivotaan että tuo saapuu sulostuttamaan päivääni pian ja että pääsen toivottavasti ihastelemaan niitä hienoja tuloksia mitä muut ovat tuolla saaneet aikaan&nbsp; ;D
Hiukset: 1b M iii, kuparinpunainen, leukamittainen polkka suoralla otsiksella.
Iho: todella pintakuiva sekaiho, epäpuhtauksia tulee helposti ja iho punoittaa usein
kuku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 992
Liittynyt: 07 Kesä 2008, 10:26

Vs: Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Viesti Kirjoittaja kuku »

Mikä olisi paras SUPERpitävä ja tuuheuttava vaha? Mietin Tigin hard to getiä, cockyä...tms? Suositelkaas! :)
2a F ii – Iho: kuiva
Hallonnikas
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Loka 2006, 14:34

Vs: Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Viesti Kirjoittaja Hallonnikas »

Kampaaja käytti mun tukkaan vuosia sitten Lorealin Playball Beach Cremeä ja ihastuin sekä sen tuoksuun että siihen mitä se teki mun tukalle. Viime vuonna ostin sitten itselleni tuon mönjän ja pidän siitä valtavasti etenkin nyt pitemmän tukan kanssa.
Yleensä kun laitan tukkaani, sipaisen pohjille Tigin bed head Superstar- muotoilunestettä, mikä tuntuu hieman tuuheuttavan ja jämäköittävän tukkaa (niinhän sen kuuluukin..). Sen perään sitten tota Beach Cremeä ja kuivatus hiustenkuivaajalla. Lopputulos on.. noh.. sellainen kun olisit käynyt merivedessä uimassa ja noussut tuuliselle rannalle kuivattelemaan. ;D Sitä olen kaivannutkin, mun suora ja nykyisin omaan makuun liian siloinen tukka kaipaa mun mielestä asennetta ja noin olen sitä saanut. Luulen että enemmän kerrostetussa tukassa Beach Creme pääsee kuitenkin enemmän oikeuksiinsa, hehkutan ehkä tuosta myöhemmin kun joskus käyn kerrostelemassa..
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.
Kettusieni
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 267
Liittynyt: 30 Maalis 2010, 21:19

Vs: Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Viesti Kirjoittaja Kettusieni »

Itselläni on käytössä Wella Bouncy Dip (strong control) ja pidän kovasti. Tuo mukavasti volumea tähän puolipitkään murheenkryyniin.. En kyllä tajua, miten tuo on ollut kaapissa vuoden käyttämättä, nyt kun kokeilin vähän pidempiin hiuksiin niin rakastuin ihan täysin! Ostin tämän joskus Ruotsista, mutta siitä on jo aika kauan. Riittoisaakin on.
Antur
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1510
Liittynyt: 04 Marras 2008, 04:08

Vs: Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Viesti Kirjoittaja Antur »

Onko joku sattunut testaamaan L'Oréal Studio Line Remix-muotoilutahnaa? Pyörittelin purkkia kaupassa jonkin tovin, mutta päätin ennen ostoa etsiä mahdollisia käyttäjäkokemuksia. Haku ei ainakaan pikaisesti mitään löytänyt, joten ???

Tällä hetkellä käytössä (opettelussa...) Tigin Hook Up-vaahtovaha, vaikuttaisi ihan pätevältä, mutta tähän tukkaan perinteinen vaha voisi olla parempi. Tuo Remix-tahnakaan ei vaha kyllä ole, mutta kuvauksen perusteella voisi myös olla ihan hyvä tuote tähän päähän.
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."


Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.
Venin
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 124
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 16:43

Vs: Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Viesti Kirjoittaja Venin »

Tukka lyheni pari päivää sitten bsl-pituisesta olkapäitä hipovaksi, kerrostetuksi malliksi, joten oli vähän päivitettävä omia muotoilutuotteita. Kaupasta tarttui Wella Shockwavesin Shaping wax (oranssi purkki), lähinnä ihanan tuoksunsa perusteella.. Tuota oon sitten käytellyt pörrötykseen ja osioiden erotteluun, ja toimiikin siinä ihan hyvin, mutta vaatii seurakseen lakan jotta kampaus myös pysyy. Koostumus on melkoisen notkea ja annostelun kanssa pitää olla varovainen, lähmää nimittäin ainakin oman ohuen hiuksiston melko nopeasti jos tulee vähänkin liikaa. Luulenpa kuitenkin että ostan jatkossakin, joskin ehkä enemmän tuoksun kuin toimivuuden takia ::)
Viimeksi muokannut Venin, 18 Huhti 2010, 15:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vaalennettu, BSL. Oman värin kasvattelua.
Vastaa Viestiin