Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Leikkaukset sekä kampaukset
Riiggis
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 316
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 22:17

Vs: Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Viesti Kirjoittaja Riiggis »

Mitenkäs föönauksen yhteydessä? Mun on melkein pakko föönata pesun jälkeen, koska taipuisat hiukset vääntyilee mihin suuntaan sattuu. Laitanko kosteisiin hiuksiin ennen föönausta, vai jo föönattuihin tyviin?
1c F ii
Nuppu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1175
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 12:31

Vs: Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Viesti Kirjoittaja Nuppu »

Riiggis kirjoitti: Mitenkäs föönauksen yhteydessä? Mun on melkein pakko föönata pesun jälkeen, koska taipuisat hiukset vääntyilee mihin suuntaan sattuu. Laitanko kosteisiin hiuksiin ennen föönausta, vai jo föönattuihin tyviin?
Vaha on nimenomaan viimeistelyyn, joten kannattaa laittaa vasta kuiviin hiuksiin föönauksen jälkeen, ja halutessasi päälle vielä lakkaa. Tai riippuu vähän, mitä lakkaa käyttää ja mihin tarkoitukseen; itse monesti laitan vahaa ensin tyviin, sitten kohottelen lisää lakalla ja sitten latvoihin tippa vahaa ja sitten ehkä vielä lakkaa kiinnitykseen. Siihen föönaukseen voit ihan normaalisti käyttää muotovaahtoa tmv. Sitä en sitten tiedä, jos on olemassa jokin vahatuote, joka laitetaan jo ennen föönausta, mutta ei ainakaan itselle ole tullut vastaan. Nuo otsikon muotoiluvoiteet on sitten enemmänkin sellaisia.
bbee

Vs: Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Viesti Kirjoittaja bbee »

Zubi kirjoitti:
Tuikkuli kirjoitti:
Osiksen Mess Up on minun makuun liian mattainen. Tekee hiukset helposti sameiksi ja ankeiksi. Jos liikaa laittaa, tulos on jopa harmaa. Tuntuu liian paksulta ja rasvoittuvalta omalle tukalle, mutta avokille sopii hyvin.
Ihan samoja kokemuksia täälläkin. Poikaystävällä käytössä ja hän tykkää.

Wella Shock Waves massive wonder wax (oranssi purkki):

Kaikilla varmaan jo menee hermot mun kanssa, kun aina vaan jaksan tätä samaa kehua, mutta ei voi mitään, paras kokeilemani vaha ja vieläpä markettituote. Hinta 4 euroa ja hyvin riittoisaa. Kannattaa varoa yliannostelua. Antaa kivaa kiiltoa ja pitoa, ei kuitenkaan sovi mihinkään valtavan pörröpään luomiseen. Omille lyhyille hiuksilleni tosi loistava tuote. Kohottaa, taltuttaa itsepäisiä oman tahdon omaavia suortuvia, tekee hiuksista jotenkin tosi paljon paremman näköiset. Hyvä tuoksu! Käytän kyllä vielä lakkaa hieman tuon kanssa, niin saan paremman pidon aikaan.

Moni pitkähiuksinenkin tykkäsi tästä tuolla HS:n forumilla.
Kävin hakemassa tuon marketista suurimpaan hätään. Ei kyllä silottanut kovastikaan hiusta mutta pöwwötti ihan ookoosti. Tuoksuu ihan mun poikkikselle se kun on shocwavesien suurkuluttaja  ;)

Mistäs Suomesta saa ostettua noita D:fin vahoja??
Viimeksi muokannut bbee, 10 Maalis 2006, 09:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nuppu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1175
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 12:31

Vs: Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Viesti Kirjoittaja Nuppu »

Ainakin Hairstorella on D:fin vahoja, hinta 17,5 euroa, en tiedä onko paha kun ei ole vertailukohdetta. Tampereella myös Sannarii taitaa myydä.
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Viesti Kirjoittaja deko »

Nuppu kirjoitti: Ainakin Hairstorella on D:fin vahoja, hinta 17,5 euroa, en tiedä onko paha kun ei ole vertailukohdetta. Tampereella myös Sannarii taitaa myydä.
Ostin hs outletistä d:fi vihreäkorkkisen 6 eurolla. Enkä olisi malttanut kyllä täydellä hinnalla ostaa ;D ihan hyvää tymäkkää vahaa, pitää jopa liukkaat lättänähiukset kuohkeina yli varttitunnin... ja hyvä tuoksu.
this too shall pass.
Nuppu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1175
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 12:31

Vs: Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Viesti Kirjoittaja Nuppu »

deko kirjoitti:
Nuppu kirjoitti: Ainakin Hairstorella on D:fin vahoja, hinta 17,5 euroa, en tiedä onko paha kun ei ole vertailukohdetta. Tampereella myös Sannarii taitaa myydä.
Ostin hs outletistä d:fi vihreäkorkkisen 6 eurolla. Enkä olisi malttanut kyllä täydellä hinnalla ostaa ;D ihan hyvää tymäkkää vahaa, pitää jopa liukkaat lättänähiukset kuohkeina yli varttitunnin... ja hyvä tuoksu.
On se kyllä niin epistä, kun noita Outlet-myymälöitä ei ole kuin Helsingissä  :P
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Viesti Kirjoittaja deko »

Nuppu kirjoitti: On se kyllä niin epistä, kun noita Outlet-myymälöitä ei ole kuin Helsingissä  :P
Totta puhut. Minä käyn Helsingissä kerran vuodessa (kallis reissu ja matkakin on arvokas) ja yritän piipahtaa outletissä samalla. On tuurista kiinni  onko siellä mitään kivaa juuri silloin.
this too shall pass.
Nuppu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1175
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 12:31

Vs: Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Viesti Kirjoittaja Nuppu »

deko kirjoitti:
Nuppu kirjoitti: On se kyllä niin epistä, kun noita Outlet-myymälöitä ei ole kuin Helsingissä  :P
Totta puhut. Minä käyn Helsingissä kerran vuodessa (kallis reissu ja matkakin on arvokas) ja yritän piipahtaa outletissä samalla. On tuurista kiinni  onko siellä mitään kivaa juuri silloin.
Mutta silloin sitten sattui olemaan, kun sitä d:fin vahaa löysit  ;)
Lapanen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1577
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 14:47

Vs: Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Viesti Kirjoittaja Lapanen »

Myös kampaamokauppa Sitruunassa oon noita D:fin vahoja nähny, hinta tais olla tossa 17 euron paikkeilla.
Hiukset karkeat, kuivat ja aika voimakkaasti laineikkaat. Tällä hetkellä kerrostettu puolipitkä tukka. Kasvattelen hitaalla tahdilla.
marenki
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1837
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 02:00

Vs: Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Viesti Kirjoittaja marenki »

Kuulkaas, mulle ei ole oikein ikinä valjennut muotoiluvoiteen käyttötarkoitukset... Olen käyttänyt vain yleiseen siloitukseen, mutta mitä kaikkea muotoiluvoiteilla voisikaan tehdä?
Nuppu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1175
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 12:31

Vs: Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Viesti Kirjoittaja Nuppu »

marenki kirjoitti: Kuulkaas, mulle ei ole oikein ikinä valjennut muotoiluvoiteen käyttötarkoitukset... Olen käyttänyt vain yleiseen siloitukseen, mutta mitä kaikkea muotoiluvoiteilla voisikaan tehdä?
Riippuu tietty muotoiluvoiteesta, mutta voihan niitä noin yleisesti ottaen käyttää myös föönauksen pohjana. Olisi helpompi kommentoida, jos heittäisit jonkin esimerkin  ;)
Iiris
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1260
Liittynyt: 21 Maalis 2006, 19:25

Vs: Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Viesti Kirjoittaja Iiris »

Omia kokemuksia:

TIGIn Manipulator: Käytössä ties monettako vuotta. Pito ei ihan riittävä, mutta pitää kuitenkin hiuksia paikallaan ja lopputulos on luonnollinen.

TIGIn Catfight: Taisi olla Manipulatoria parempi, mutta myös kalliimpi ja vähemmän riittoisa.

TIGIn Beadhead -vaha, puikko: Surkimus! Hankala käyttää eikä mitenkään tehokas. Outo haju.

TIGIn Mastermind: Meni lopulta roskiin, kun silottavan vaikutuksen sai muillakin tuotteilla ja tällä ei ollut mitään vaikutusta. Pysyvin vaikutus oli tahma, joka jäi käsiin levityksen jälkeen ja jota sai hangata saippualla pois puoli tuntia.  :-\

Trendlinen Mello Goo: Lahjoitin omani eteenpäin. Tuli vain rasvaisen näköinen tukka, ei muuta vaikutusta.

D:ifin oranssikorkkinen: Maailman paras vaha. Todella pitävä ja riittoisa. Lyhyessä tukassa ihan ässä, mutta nyt pidemmässäkin  toimii, latvat saa hyvin muotoiltua.
# 1a F i #
Ohuet ja suorat, hyvin "pohjoismaiset" hiukset.
Lempimuotoilutuote: Label.m:n Texturizing Volume Spray + hiuspuuteri (Redken).
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Viesti Kirjoittaja Ice »

aivan ihania noi uudet lorealin play ball -vahat :) tuoksu kivan raikas, upean matta ja pitävä tulos tuolla pitkien hiusten versiollakin, pinkkikorkkisella. Antaa reippaasti rakennetta eikä sisällä alkoholia :) huuhtoutuu hyvin helposti, ja näitä voi myös föönata
Viimeksi muokannut Ice, 03 Huhti 2006, 13:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Nuppu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1175
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 12:31

Vs: Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Viesti Kirjoittaja Nuppu »

Täytyypäs tänne kehaista sitä Vailin suosittelemaa Wellan Frizz free cremeä! Viikon verran nyt käytellyt, ja toimii kyllä törröttävien hiusten siloitteluun! Toki nyt niitä ihan tynkiä ei tuokaan saa laskemaan, mutta niille ei sitten vissiin vaan mahda mitään. Tykkään siitä, kun tuossa aineessa on pitoakin. Olenkin käyttänyt sitä föönauksen jälkeen vähän niin kuin vahana sekä tietty siinä jakauksen kohdan kiinnittämisessä ja siloittelussa.
Mindela
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1225
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 00:55

Vs: Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Viesti Kirjoittaja Mindela »

vinkvink noista D:fi:n vahoista, kampin hairstoressa sellainen lähtee mukaan 9eurilla.
Vastaa Viestiin