Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Leikkaukset sekä kampaukset
Spritz
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 258
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 22:29

Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Viesti Kirjoittaja Spritz »

Mitä vaha-, pomada- ja voidetyyppisiä muotoilutuotteita ootte testannu? Mihinkä tarkoitukseen ostitte ja millaisille hiuksille käytitte? Ja ennen kaikkea miten tuote toimi?

Tässä muutama mitä mä oon käyttäny:

D:fi Styling Cream (vihreä korkkinen): Tällä luvataan extreme hold ja pitää kyllä lupauksensa. Mulla on siis pitkät hiukset ja oon käyttäny tätä tyviin, jotta sais vähän nostatusta kuiviin hiuksiin. Toimii oikein hyvin. Vähän vaikea tosin levittää, kun on niin tahmeata, eikä meinaa lähteä käsistäkään irti, mutta sit kun sen on sinne hiuksiin saanu tungettua, niin pitää kyllä. Märkiin hiuksiin en oo testannu. Pituuksiinkaan en ole ollenkaan uskaltanu laittaa, kun on tosiaan niin tahmeata, etten oikein uskalla kuvitellakaan millainen lopputulos olisi. Jos jollain muullakin on tästä kokemusta niin, miten levitätte tätä? Mä puristelen sinne tyviin ihan vähän ainetta kerrallaan peukalon ja etusormen päällä.

Wella Head Games Messed-Up Madness Molding Creme: Katkenneiden hiusten ja yleisen pörrön siloitteluun hyvä. Voi käyttää hyvin myös mm. latvojen erotteluun ja otsahiuksiin. Helppo levittää. Mutta niinku vahoilla niin saa kyllä helposti hiukset näyttämään rasvaisilta jos laittaa yhtään liikaa.

Kerastase Nutritive Vinyle Nutri Sculpt: Ihan ykköstuote otsahiuksiin mun mielestä! Ihan sen takia kun on niin helppo laittaa. Tällaiset voidemaiset on muutenkin minusta parhaan tuntoisia koostumukseltaan. Vahan kanssa tahtoo mennä hermot joskus. Kiiltoa tämä nutri sculp tuo vähän, mutta ei liikaa. Suosittelen!

Loreal Professionel Tecni.art A-head Web: Ostin tämän joskus alennuksesta lukematta ensin HS:ltä kokemuksia. Virhe. Tällä ei tee yhtään mitään. Ei minkäännäköistä pitoa ja kauheeta mönjää muutenkin. Tarttuu ainoastaan sormiin jos johonkin. Purkkikaan ei ole edes kaunis.

Osis 4-play Molding Paste: Tää on kivan tuntoista ja helppo levittää. Tykkään laittaa silleen että rutistelen tämän kanssa vähän kiharalle/sotkuisaksi hiuksia, pää alaspäin. Tulee hyvä pörrökampaus.  :)
Olisiko mitään kalliimpaa? :)
Chili
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 159
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 12:25

Vs: Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Viesti Kirjoittaja Chili »

American crew forming cream
On miesten hiuksille tarkoitettu ja tuoksu on sen mukaisesti hiukan miehekäs, tosin ei kuitenkaan mikään mahdottoman voimakas. Luvataan voimakasta pitoa ja luonnollista kiiltoa. Riittoisa. Liikaa annosteltuna rasvainen vaikutelma.
Olen käyttänyt laineiden sekä kiharoiden latvojen koossapitämiseen ja pörröytymisen sekä sähköisyyden estämiseen. Näissä tarkoituksissa toiminut.
Mies käyttää tuotetta luonnonkiharien, lyhyiden hiusten muotoiluun ja on erittäin tyytyväinen. Estää myös hänellä pörröytymisen ja yksittäisiä kiharoita tulee kivasti esille. Pitää kampauksen.

American crew pomade
Myös miesten sarjaa, hiuksissa tuoksusta tulee mieleen moottoriöljy, lupaa pitoa ja kiiltoa. Kaiketi riittoisa, on jäänyt vähän käytettynä hyllylle lojumaan. Liikaa annosteltuna rasvainen vaikutelma.
Olen kokeillut samaan käyttötarkoitukseen kuten yllä, mutta tuohon tarkoitukseen ehkä minulle liian raskasta ainetta (melko lasimainen hiuslaatu). Lisäksi haju häiritsevä.
Mies pitää myös enemmän tuosta forming creamista. Myös hänellä aine liian tujua käytettäessä kuten yllä kuvattu.
empula

Vs: Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Viesti Kirjoittaja empula »

Itse pidän myös Osiksen 4-playsta. Sillä saa nätisti laitettua lyhyen hiuksen kun pyörittää hiukset pienille "piikeille" ja vähän pörröttää. Ja on sopivan kevyt eli ei latista hentoa hiusta, antaa juuri sopivasti tukea. Jos enemmän haluaa kiiltoa niin olen tykästynyt marketvahaan, oranssissa purkissa olevaan Shock Wavesiin.
Neo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1104
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:01

Vs: Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Viesti Kirjoittaja Neo »

Mä en oo pitkään aikaan käyttänyt oikeestaan muita vahoja kuin Tigin manipulatoria. Käytän sitä otsikseen ja yleiseen siloitteluun. Pito ei ole kovin vahva mutta mutta mä en vahvempaa oikeestaan tarviikkaan tällä hetkellä. TUksusta iso plussa!  :)
Mulla on siis puolipitkät kerrostetut hiukset, lyhyisiin ostaisin varmaan jotain pitävämpää. Joskus kun mulla oli ihan lyhkäset hiukset niin taisin käyttää Osiksen mattavahaa ja se piti kyllä hyvin hiukset pörrössä.
Lyx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1666
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 19:29

Vs: Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Viesti Kirjoittaja Lyx »

Minulla on tällä hetkellä käytössä Tigin Small Talk ja L'anzan Hair Polish.

Tigi on todella monikäyttöinen ja siinä on kiva hedelmäinen tuoksu joka myös pysyy hiuksissa. Tigin vahvoista tuoksuista yleensä joko tykkää tai ei. ST:llä saa hiuksiin tuuheutta mutta halutessaan myös sileyttä. Plussaa kivasta pullosta.

L'anza on koostumukseltaan paksumpaa ja liukkaampaa kuin Small Talk ja annostuksen kanssa täytyy olla varoivainen; pini määrä riittää todella pitkälle ja yliannostus saa tukan näyttämään rasvaiselta. L'anzassa on mieto tuoksu joka ei jää hiuksiin ja se antaa tosi hyvin kiiltoa ja silottaa tukan hyvin.

Silloin kun oli lyhyemmät hiukset käytin Tigin Catfightia. Se on sellainen geelivoide joka tuoksuu vähän karkkimaiselle. Se on aika tahmeaa joten mielestäni sopii paremmin lyhyemmille hiuksille.
Tuikkuli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2461
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:18

Vs: Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Viesti Kirjoittaja Tuikkuli »

Paul Mitchellin Wax Works on tähän astinen suosikki! Ei rasvoita eikä tahmaa, mutta antaa hyvin pitoa ja tuuheutta. Ainoa miinus maskuliinisesta tuoksusta.

d:fin Heavy Wax on koostumukseltaan paljon rasvaisempi ja kovempi eli tosi pieni määrä riittää. Pörröttää tosi hyvin ja pitää tukan ojennuksessa. Plussaa ihanasta hedelmäisestä (?) tuoksusta.

Trendlinen Superego ei ole ihan vaha, vaan sellainen kumimainen muotoiluvaha/-pasta. Se on kuin valkoista voidetta (hammastahnaa!), joka sulaa käsissä pastamaiseksi. Hiuksissa tuntuu kumimaiselta. Toimii vahan tavoin ja sopii hyvin pienempien osien korostamiseen.

Trendlinen Piece saippuapalavaha oli liian kevyttä tälle päälle. Sopii paremmin pidemmille hiuksille silottamaan ja antaa kiiltoa. Mulla lätsäytti ja rasvoitti.

Osiksen Mess Up on minun makuun liian mattainen. Tekee hiukset helposti sameiksi ja ankeiksi. Jos liikaa laittaa, tulos on jopa harmaa. Tuntuu liian paksulta ja rasvoittuvalta omalle tukalle, mutta avokille sopii hyvin.

Markettivahoja en ole uskaltanut kokeilla sen jälkeen, kun laitoin jotain H&M:n vahaa päähän ja anoppi kysyi, sataako ulkona vettä... Ei satanut, mutta minun pää oli yhtä liisteriä siitä vahasta johtuen. >:(
zubi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3496
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 08:34

Vs: Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Viesti Kirjoittaja zubi »

Tuikkuli kirjoitti:
Osiksen Mess Up on minun makuun liian mattainen. Tekee hiukset helposti sameiksi ja ankeiksi. Jos liikaa laittaa, tulos on jopa harmaa. Tuntuu liian paksulta ja rasvoittuvalta omalle tukalle, mutta avokille sopii hyvin.
Ihan samoja kokemuksia täälläkin. Poikaystävällä käytössä ja hän tykkää.

Wella Shock Waves massive wonder wax (oranssi purkki):

Kaikilla varmaan jo menee hermot mun kanssa, kun aina vaan jaksan tätä samaa kehua, mutta ei voi mitään, paras kokeilemani vaha ja vieläpä markettituote. Hinta 4 euroa ja hyvin riittoisaa. Kannattaa varoa yliannostelua. Antaa kivaa kiiltoa ja pitoa, ei kuitenkaan sovi mihinkään valtavan pörröpään luomiseen. Omille lyhyille hiuksilleni tosi loistava tuote. Kohottaa, taltuttaa itsepäisiä oman tahdon omaavia suortuvia, tekee hiuksista jotenkin tosi paljon paremman näköiset. Hyvä tuoksu! Käytän kyllä vielä lakkaa hieman tuon kanssa, niin saan paremman pidon aikaan.

Moni pitkähiuksinenkin tykkäsi tästä tuolla HS:n forumilla.
Viimeksi muokannut zubi, 27 Tammi 2006, 10:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Euphoria

Vs: Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Viesti Kirjoittaja Euphoria »

Manipulator tykkään käyttää tätä, kun haluan "luonnollisemman" kampauksen ja vähemmän pitoa.

Osis Thrill kun haluan pitoa ja koko päivän kestävän pörrökampauksen. Miinusta tuoksusta.

Trendline Mello Goo hyvä mattavaha.

d:fi oranssi vahvaan pitoon, ehkä liiankin tahmea tuote minulle.

Osis Mess Up pitää laittaa paljon, jos haluaa pitoa. En oikein tykkää.

Mastermind ei tee mitään minun hiuksilleni.
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Vs: Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

Mun suosikki - ja ainoa muotoilutuote jota lakan lisäksi käytän on d:fin vihreäkorkkinen styling cream. Käytän nimenomaan pituuksiin, saan sillä taivutettua miten haluan, ilman föönausta tai mitään muita tuotteita. Ja hyvin pysyy, vielä seuraavanakin päivänä  :D Oikeasti sellainen tuote mikä tekee sen minkä lupaa. Eikä tuu likaisen näköinen tukkakaan, ja paljoa ei tarvita.
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Viesti Kirjoittaja deko »

Wella high hair pearl styler
Pitää muistaa ehdottomasti mainita tässä vaikka se ei varsinainen vaha ole vaan supertiukasti kiinnittävä geelimäinen tahna. Ehdottomasti luottotuote, riittoisa ja tehokas ja helppo käyttää. Kun minulla oli selkeästi lyhyemmät hiukset niin ilman tätä en tullut toimeen. Hintakaan ei ole paha.
this too shall pass.
~vail~

Vs: Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Viesti Kirjoittaja ~vail~ »

Zubi kirjoitti:
Wella Shock Waves massive wonder wax (oranssi purkki):
--
Moni pitkähiuksinenkin tykkäsi tästä tuolla HS:n forumilla.
Minä tunnustan tykkääväni, mulle ainoa ja oikea :-*
Tiukunen
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 259
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:57

Vs: Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Viesti Kirjoittaja Tiukunen »

~vail~ kirjoitti:
Zubi kirjoitti:
Wella Shock Waves massive wonder wax (oranssi purkki):
--
Moni pitkähiuksinenkin tykkäsi tästä tuolla HS:n forumilla.
Minä tunnustan tykkääväni, mulle ainoa ja oikea :-*
Mä tykkään myös tästä vahasta tosi paljon. Kuitenkin ehkä vielä parempi vaha mulle on Wellaflex Brilliant Soft Wax. Koostumus on vähän "tahmeampi", ja tuntuu kiharassa tukassa toimivan tosi hyvin.  :-*
Hiukset: puolipitkät,tummanruskeat,värjätyt,melko hyväkuntoiset, luonnonkiharat, hennot ja kuivat. 2c-3bFi/ii.
billabong
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 252
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 15:43

Vs: Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Viesti Kirjoittaja billabong »

ehdinkin jo tuonne Joico-ketjuun kehumaan tätä, mutta laitetaanpa vielä tännekin eli:

Joico k-pak creme elixir
halusin ostaa hiuksilleni muotoiluvoiteen, joka ei kuivattaisi, silottaisi ennen kaikkea pörröt ja sillä saisi pysymään jotkut latvojen taivutukset ja kiharoitakin. Ja vähän muotoiltavuutta sivuotsikseen. En tarvitse kuitenkaan todella voimakasta pitoa, kun hiukseni ovat muutenkin aika taipuisat. Laitan tuota jätettävän jälkeen vain vähän kosteisiin, osittain kuiviinkin hiuksiin.
  Tämä todellakin teki kaiken sen minkä halusinkin, eli silotti pörröt ja pitää taivutukset. En ole koittanut tämän kanssa vielä kiharoita tehdä, joten en voi sanoa niiden pysyvyydestä. Tuo hiuksiin aivan ihanan kiillon, eikä rasvoita sitten yhtään vaikka johonkin kohtaan vähän enemmän lorahtaisi. Suojaa lisäksi kuumuudelta, sotan tätä varmasti lisää kun tuo purkki loppuu.

Lorealin architech -vaha
Ostin tämän otsikse muotoiluun ja vhänä latvoja järjestyksessä pitämään. Ihan kiva vaha, ei kuitenkaa mikään superhuippu (en ole tosin testannut muita). Suht kevyttä ja yliannostelua pitää varoa, mutta muuten täytti odotukset.  Tosin purkin kansi jäi muutaman kerran auki päiväksi, niin koostumus muuttui kovahkosta semmotteksi tahmeaksi tahnaksi.
The difference between who you are and who you want to be, is what you do

Hiukset: 1b M ii. Vaaleat ja itsepäiset
Jeyzie
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3204
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:06

Vs: Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Viesti Kirjoittaja Jeyzie »

Mun ehdoton vahasuosikki on Tigi Manipulator. Sillä saan hyvän pörröpään aikaiseksi ja tuoksu on aivan ihana!  :-*
Anna tuulen puhdistaa
nostaa helmoja
heittää hiukset sekaisin
kevätmyrskyn kastella
mekko liimata kiinni vartaloos
niin olet kaunis
kaunis
ja maailma on sun

Treeniblogi! (tauolla)

Ruokablogi!
Ulpu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2290
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 15:18

Vs: Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet

Viesti Kirjoittaja Ulpu »

Mäkin tykkään Manipulatorista. Ja tykkään myös D:fin D:structista (vaaleansininen kansi), jota käytän tällä hetkellä. Se on hyvä pörröttämiseen sekä siloitteluun.
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö
Vastaa Viestiin