Hiusten kasvuvauhti

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
marsuzioni

Vs: Hiusten kasvuvauhti

Viesti Kirjoittaja marsuzioni »

nooo, parissa viikossa on jo puoli senttiä, et kai se siinä 1cm-1,5cm hujakoilla liikkuu kuukaudessa :)
Mai
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 521
Liittynyt: 04 Syys 2011, 03:57

Vs: Hiusten kasvuvauhti

Viesti Kirjoittaja Mai »

Mulla on hiukset kasvanut aina aika nopsaan, sellaiset 1,5-2 cm kuussa. Mustana kun oli vielä pää niin helposti huomasi kasvuvauhdin kun oma juurikasvu on ihan valkoinen.
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!
Jenje
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1146
Liittynyt: 21 Syys 2011, 17:55

Vs: Hiusten kasvuvauhti

Viesti Kirjoittaja Jenje »

Mun hiukseni kasvavat kyllä niin tuskastuttavan hitaasti. :( Nytkin on melkein kaksi kuukautta mennyt edellisestä kestovärjäyksestä ja juurikasvua on ehkä reilun sentin verran. Toisaalta mun tukkani on aina kasvanut yhtä hitaasti, joten mä olen aikalailla jo alistunut tähän tilanteeseen.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397
versicolori
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 17 Loka 2011, 15:07

Vs: Hiusten kasvuvauhti

Viesti Kirjoittaja versicolori »

Vuodessa hiukset kasvoi ne 15 senttiä, kuukaudessa 1-1,5cm. Keskivertoa vauhtia kasvaa siis.
-JI-

Vs: Hiusten kasvuvauhti

Viesti Kirjoittaja -JI- »

mun hiusten kasvunopeus on yli 2 cm/kk. Ulkomaalainen tausta vaikuttaa.
Selleri

Vs: Hiusten kasvuvauhti

Viesti Kirjoittaja Selleri »

Ennen varmaankin aikalailla 1 cm kuussa, nykyään kun olen kanssa tuota biotiiniä alkanut syömään niin sellaista 1,5 cm, tuskin sentään 2 cm kuussa. Saisi kyllä kasvaa vaan mahdollisimman nopeasti!  :)
Tellukka
Haiven
Haiven
Viestit: 13
Liittynyt: 19 Elo 2009, 15:00

Vs: Hiusten kasvuvauhti

Viesti Kirjoittaja Tellukka »

Mulla taitaa olla n.1,5cm kuukaudessa. Vähän vaikeampi mitata tarkkaan, koska en värjää hiuksia. Sais olla mun puolesta vaikka 15cm/kk  ;D
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Hiusten kasvuvauhti

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Hankala välillä mitata hiuksia kun se on niin laineikas, mutta viimeisten 6kk mittausten mukaan mun hiukset kasvaa ehkä 0,2-0,5 cm per kuukausi.  :P
tipson
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1338
Liittynyt: 03 Tammi 2012, 20:04

Vs: Hiusten kasvuvauhti

Viesti Kirjoittaja tipson »

Mulla on kasvanut 18 kuukauden omaväri takaisin projenktin aikana 20,5cm hiukset! Wuhuu, luulin, että mulla kasvais tasan sentti maksimissaan :p toki tuo ei sentistä paljoa poikkeakkaan.. :)
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.
kaksisarvi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 141
Liittynyt: 04 Touko 2011, 11:54

Vs: Hiusten kasvuvauhti

Viesti Kirjoittaja kaksisarvi »

Kesäisin tukka kasvaa 1,5 cm/kk, mutta yleensä tulee sentti kuussa. Olisipa mahtavaa, jos kasvaisikin kaksi senttä kuussa!
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Hiusten kasvuvauhti

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

(Korjasin vanhan vastaukseni, koska lätisin siinä tyvikasvusta sun muusta mikä ei enää päde.)

Hiukseni kasvavat melko tarkasti 20 cm vuodessa. En ole leikannut pariin vuoteen ja olen mittaillut melko säännöllisesti. Yleensä kasvavat 1,5 cm kuukaudessa, mutta välillä on huonompia kuukausia välissä ja joskus tulee yhtäkkiä 2,5 cm kasvuspurtti. Viime vuoden kasvusaldo oli 20,5 cm. Keskimääräistä hiukan nopeampi tahti kai... Sen olen pannut merkille, että jos on jokin pitkäaikaisempi kuumeinen infektio menossa niin silloin eivät hiukset kasva. Sellainen oli viimeksi toissa keväänä ja hiukset jumittivat sen ajan eli pari kuukautta.

En ole huomannut minkään yksittäisen ravintolisän tai ruoka-aineen vaikuttaneen kasvuun. Se sen sijaan vaikutti jonkin verran nopeuttavasti, kun siivosin mahdollisimman pitkälti teolliset ruoat ja lisä-aineet pois sekä lisäsin ruokavaliooni joitakin superfoodeja (mm. chlorella-levä) ja yleensäkin kasviksia. Karppaus on ollut juttuni jo useamman vuoden. Välillä on lipsunut enemmän ja vähemmän, mutta enimmän aikaa olen pysynyt siinä koska se tuntuu sopivan minulle. Ostan kaupasta raaka-aineita ja väännän sapuskani niistä itse. Suosin luomua aina kun mahdollista.
Viimeksi muokannut pitkätukka, 14 Kesä 2013, 22:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Hiusten kasvuvauhti

Viesti Kirjoittaja enna »

Mun hiusten kasvunopeus on jotain sentin luokkaa kuukaudessa, ei ainakaan sen enempää. Kasvaa siis melko hitaasti, mutta saa nähdä saanko ravintolisillä vauhtia kasvuun. Tosin uuden kasvun mittaaminen ei ole enää niin helppoa, sillä en enää värjää hiuksiani. Pitää arvioida silmämääräisesti tyvikasvun pitenemistä.
syreeni
Haiven
Haiven
Viestit: 23
Liittynyt: 16 Tammi 2015, 21:45

Vs: Hiusten kasvuvauhti

Viesti Kirjoittaja syreeni »

Mun hiukset kasvaa varmaan noin sentin kuussa, kesällä vähän nopeemmin. Liikunta tuntuu myös nopeuttavan kasvamista, pitääkin ruveta taas lenkkeilee ;D
ainokainen

Vs: Hiusten kasvuvauhti

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Noin sentin kuussa, juurikasvusta sen näkee aika hyvin. Joskus aurinkoisina vuodenaikoina olen ollut panevinani merkille, että vähän enemmänkin. Jostain luin, että hius kasvaa nopeimmin pimeässä, mutta ainakaan mun kohdalla se ei pidä paikkaansa.
Joskus kokeilin niitä hevosille tarkoitettuja biotiineja, mutta en huomannut, että niillä olisi mitään vaikutusta ollut.
Rocketraptor

Vs: Hiusten kasvuvauhti

Viesti Kirjoittaja Rocketraptor »

Kyselen tyhmiä kenties, mutta mittaako joku siis oikein mittanauhalla sen juurikasvun? Mun on ainakin tosi vaikea arvioida että onko sentti vai puolitoista. No, mä nyppäsin päästä karvan, ja juurikasvu oli mittanauhalla mitattuna 1,5 cm. Ja kuukausi alkaa olla värjäyksestä :)
Vastaa Viestiin