Sivu 1/1

Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 10 Loka 2006, 21:30
Kirjoittaja Slip.
Varasin kampaajalle ajan muutaman viikon päähän, hiuksia täytyisi saada rapsittua lyhemmiksi (latvat ovat huonossa kunnossa). Hiukseni ovat vaaleat luonnostaan, en siis ole värjännyt niitä kertaakaan. Ne ylettyvät puoleen väliin selkää ja ovat kohtalaisen paksut, eivät ohuet, mutta eivät mitkään megapaksutkaan.

Ongelmanani on, kuinka pyytäisin kampaajaa leikkaamaan hiukseni. En haluaisi niitä kovin lyhyeksi, sillä vanhojentanssit ovat tulossa, mutta kuitenkin jotain mallia olisi mukava saada. Se taitaa siis tietää automaattisesti hiusten lyhenemistä..
Kampaaja sanoi, että tälle syksylle on tullut ihan kivoja malleja pitkäänkin tukkaan. Onko kenelläkään teistä tietoa, minkäslaisia nämä mallit mahtavat olla?

Kampaajaa alkaa monesti hermostuttamaan, kun en oikein tiedä, mitä hiuksilleni haluaisin tehdä. Hän ilmeisesti kovasti niitä haluaisi leikellä, mutta itseäni hirvittää hiukan. Ja on ne vanhojentanssitkin..

Pyydän, auttakaa minua etsimään kivoja hiusmalleja pitkille, vaaleille hiuksille!

Taidan olla oikea kampaajien kauhu  ;D

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 11 Loka 2006, 17:57
Kirjoittaja Fantti
No aika paljon saa napsia pois varsinkin päältä jos oikeasti haluaa jonkun mallin. Heti jos haluaa kunnon mallia, niin päältä pitää alkaa ohentamaan ja kerrostamaan. Mutta voithan silti pitää osan hiuksista pitkinä. Hiusta on minusta myös hyvä keventää. Itselläni on aika harvinainen hiuslaatu, mutta pitkänä suht tasaisena tukka on eloton ja kun lyhentää sekä varsinkin ohentaa reippaasti niin johan ilme kohenee ja hius asettuu paremmin.

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 11 Loka 2006, 18:03
Kirjoittaja Ice
sehän siinä on, moni valittaa saaneensa "vaan lyhyen tukan" kun ovat malliin leikkausta parturilta pyytäneet.. ennemmin keskittyisin ottamaan näkyvän A- tai V -linjan mahdollisesti kerrostettuna ja veitsikevennyksin, jos vaan hiuslaatu periksi antaa

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 11 Loka 2006, 20:05
Kirjoittaja Amilo
samaa suosittelen kun Ice, että jos ei halua kauheasti lyhennystä, kannattaa juuri muotoilla tuohon latvaan joku muoto ja sitten kevyesti kerrostaa latvoja. Erilaisilla otsiksilla (myös pidemmillä) saa kivasti uutta ilmettä pitkään tukkaan. Tässä muutama kuva

Kuvat löytyy osoitteesta http://www.bosshairstyles.com/long-hairstyles-01.htm

Muoks. 7.2.07  Poistin kuvaxin toimimattomat kuvat

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 11 Loka 2006, 21:47
Kirjoittaja Slip.
Kiitos vastauksista  :)

Olen aivan käsi näissä hiushommissa, voisiko joku kertoa, mitä tarkoittaa A-linja? V-linjan kyllä ymmärsin.
Ja todellakin alan kallistua jonkinmoisiin etuhiuksiin ja ehkä kerrostettuun tukkaan. Toivottavasti onnistuu :)

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 11 Loka 2006, 23:54
Kirjoittaja Ice
no A on vee väärinpäin ;) eli takaa keskeltä lyhyempi kuin edestä sivuilta

olemassa on siis sekä loivaa että jyrkkää aata ja veetä, ihan tekijästä ja halutusta tuloksesta riippuen :)

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 12 Loka 2006, 08:58
Kirjoittaja Fantti
A linja on nyt ainakin viimeisintä trendiä  :) Varsinkin lyhyessä tukassa. Rohkeasti vain kokeilemaan!

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 12 Loka 2006, 22:35
Kirjoittaja Kikka
Oi tuo Amilon laittama kakkoskuva on ihana, tahtoo tuollaisen! Onneksi taitaa jäädä vain haaveeksi tämmöiselle liimatukalle, yllätys ...

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 12 Loka 2006, 22:46
Kirjoittaja Withering
^ Joo, mä kuolasin ihan samaa. Jos vaikka kasvattelis otsista pidemmäksi? (eihän tämä kauaa ole ollutkaan  ::))

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 15 Loka 2006, 15:29
Kirjoittaja Hallonnikas
Olen itse suunnitellut että pitkiin paksuihin hiuksiin sopisi hienosti sahalaitainen latva..  :D Olisihan se ehkä hieno juu sen pitkällisen laittamisen ja väkertämisen jälkeen, mutta olisiko tuollainen veto edes kovin järkevä? Ja suostuisikohan kukaan kampaaja tuollaista toteuttamaan? Luulenpa että jätän vain haaveeksi senkin jälkeen kun olen saanut hiukseni kasvatettua mielestäni sopiviin mittoihin.

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 15 Loka 2006, 21:57
Kirjoittaja Fantti
Miksei kampaaja tekisi. Kyllä ammattitaitoinen tekee maksavalle asiakkaalle mitä halutaan tai ainakin pienen muunnelluksen jälkeen. Itse ainakin saanut aina mitä halunnut. Ei minusta sahalaita olisi paha. Monissa kerrostetuissa malleissa vaan juuri se, että ne latvat pitäisi aina laittaa, jotta malli myös näkyy. Usein laittamattomana ei näytä juuri miltään.

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 15 Loka 2006, 22:42
Kirjoittaja Ice
kyllä varmaan moni sen leikkaisi, eri asia moniko sen osaa oikein leikata. Ja eri asia miltä se näyttää pienessäkään tuulessa, jollei latvat ole lakalla liimattu juuri siihen aloilleen sahalaidaksi :)

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 16 Loka 2006, 10:57
Kirjoittaja Hallonnikas
Luulenpa että tulen tuotakin kokeilemaan, vaikka mukamas yritänkin pitää itseni aisoissa. ;D Hiukset on uusiutuva luonnonvara, ja melkeinpä kaikkea mitä kehtaa pitää kokeilla...

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 09 Marras 2006, 14:46
Kirjoittaja Crysania
Olen viimeaikoina alkanut haaveilemaan tämän tyylisestä, mutta en tiedä riittääkö tukan paksuus tuohon. Oma tukka on sellainen "ei nyt ihan kaikista liruimmasta päästä, mutta ei nyt mitenkään paksukaan". Luultavasti tukka jäisi myös hiukan pitemmäksi, mutta saas nähdä uskaltautuuko tähän tylsäpäähän tekemään mitään.
Kuva

Millainen leikkaus sopii kihartuvaan pitkään tukkaan?

Lähetetty: 28 Tammi 2007, 00:46
Kirjoittaja Mari0
Ihailin esim. Jessica Simpsonin tukkaa näissä kuvissa:
http://www.sweetkisses.us/thumbnails.php?album=762 (kaikki kuvat)
http://www.sweetkisses.us/displayimage. ... =466&pos=2 (ja muut tämän albumin kuvat)
http://www.sweetkisses.us/displayimage. ... 669&pos=10

Mutta haaveet latistaa se, että tukka ei pysy noin suorana. Ja en jaksa joka aamu alkaa suoristamaan tai muutenkaan tekemään mitään suurempia operaatioita. Jos esim. menen märällä tukalla nukkumaan, aamulla aivan kihara tukka, kuin olisi leteillä ollut tms. Suorana pysyy vain jos föönaan ja sitten ei voisi edes pyöräillä kouluun (mikä pakollista :D). Heti ulkoilmassa (paitsi kesäisin) kihartuu kamalasti varsinkin kasvoja reunustavat ohuemmat hiukset.

niin että, millainen malli toimisi tällaisessa ei-kauniilla-tavalla-luonnonkiharassa tukassa? :P Tahtoisin kerroksia ja pituutta saisi olla puolipitkästä pitkään. :)

Kuviakuviakuvia!

Vs: Millainen leikkaus sopii kihartuvaan pitkään tukkaan?

Lähetetty: 31 Tammi 2007, 12:32
Kirjoittaja Hipsu
Mitäs jos korostaisit sitä sun kiharaa? Silloin yleensä tulee kivempi kuin sellainen että on suoristanut, mutta tukka silti tahtoo pörröttyä/kihartua..  ;) Voisit leikata hiukan jonkun kerrostetun kampauksen, ja suihkun jälkeen puristella kiharoita esiin vaikka jotain alkoholitonta muotoiluvaahtoa tai muuta kiharanvirkistäjää avuksi käyttäen. Lopputuloksen vois vielä kruunata kiiltosuihkeella. Jos ei oma tukka tunnu kihartuvan tarpeeks tai nätisti, saa piippaus-raudalla tosi nättiä jälkeä, kun ottaa kerralla vähän paksumpia osiota :)

Kuva

Kuva

Kuva

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 01 Helmi 2007, 09:24
Kirjoittaja Miracle
http://www.bosshairstyles.com/long-hairstyles-07.htm#

^Tuollainen tosi rikottu hiusmalli on alkanut mua kiinnostamaan.. Mutta, mutta.. Kuinka paksut hiukset pitäisi olla, jotta tuollainen malli on mahdollinen? Mulla on aika normaalipaksuiset hiusket, riittääköhän? En kuitenkaan halua, että se näyttää ihan lirulta sitten  ;D Ja muotoiluaineitahan tuo tarttee tyveen, että sen saa jotenkin koholle.

edit. Malli on siis toisiks ylimmässä rivissä vasemmalla. Tuollaiset ruskeat, pitkät, kerroksittain leikatut hiukset kyseessä :)

saman tyylisiä malleja:
http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... oon%20Intl

http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... oon%20Intl (mulla suunnilleen tän pituiset hiukset)

http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... oon%20Intl
http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... oon%20Intl
http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... ason%20Lea

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 01 Helmi 2007, 13:14
Kirjoittaja Hunajapupu
^Mulla on tosi rikottu leikkaus pitkissä hiuksissa ja se on saanut hiukseni näyttämään moninverroin paksummalta kuin aiempi lähes tasapitkä leikkaus. Tasapitkiä hiuksia on tosi vaikea saada näyttämään tuuheilta koska ovat tasapitkät ja pituutensa takia painavatkin, sen sijaan kerrostetut hiukset vaikka ovat pitkätkin saa paljon tuuheamman näköisimmiksi koska lyhyet osat ovat ilmavampia ja ne saa muotoilutuotteilla helposti kohotettua jne. Jos sun hiukset ei kerta mitkään erityisen ohkaiset ole niin varmasti sopii hyvin tuollainen look, ei mullakaan mitkään maailman paksuimmat hiukset ole ja olen ollut tosi tyytyväinen. Mulla lyhyimmät hiukset on n.20 cm pitkiä ja pisimmät rintsikoihin. Lisäksi eteen on leikattu otsis jota voi pitää joko sivuotsiksena tai sitten normaalisti koko otsan peittävänä.
Kannattaa varmaan kysellä kampaajankin mielipidettä asiaan, ammattilainen varmasti osaa katsoa että sopiiko sinun hiuksiisi miten paljon kerrostettu malli.

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 01 Helmi 2007, 16:23
Kirjoittaja Miracle
^jep, aika normipaksut hiukset mulla on. Olisko sulla, Hunis, laittaa kuvaa sun tukasta? :) Olis kiva nähdä millainen se on.. Tuollaisen kerrostetun mallin kyllä käyn leikkauttamassa piakkoin, oon niin kyllästynyt tähän melkein tasapitkään malliin.

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 01 Helmi 2007, 17:24
Kirjoittaja Hunajapupu
^Mulla ei valitettavasti ole yhtään kuvaa näistä kun ei ole otettu pitkään aikaan kuvia kun digikamera ei ole tällä hetkellä käytettävissä. :(

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 07 Helmi 2007, 02:32
Kirjoittaja Haylie
http://www.womensbeautylife.com/gallery ... _lightFlip
http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... 20Stafford
http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... irdressing
http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... oon%20Intl

Noiden tapaisista malleista haaveilen...Mietin vaan kannattaako leikkauttaa kun tässä kuitenkin oon yrittänyt tukkaa kasvatella(nyt pisimmillään n. 45cm). Tuntuu vaan niin tuskaiselta tämä kasvattaminen kun kyllästyttää ja ei oikein voi laitella mitenkään tätä suhtkoht tasapitkää mallia. Nuo mallit vois siinä mielessä olla hyviä kun toisaalta ois pituutta, mutta vois kuitenkin laitella kun on eripituuksia kivasti. Joskus oon samankaltaista mallia lyhyempänä kokeillut, toimi hyvin kun on taipuvainen hius ja toisaalta oli aika helppolaittoinen.
Onko olemassa hyvää hiustenkasvatusmallia tai voisko noista malleista joku toimia semmoisena, jos niin mikä parhaiten? :)

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 07 Helmi 2007, 07:25
Kirjoittaja Miracle
^Hienoja malleja olet löytänyt. Kyllä nuo mun mielestä sopii sellaisellekin, joka kasvattelee hiuksia. Kun eihän sun tartte koko pituudesta hirveesti lyhentää. Noista kerroksista sitten kyllä lyhenee enemmänkin, jos noin lyhyeks tosta edestä haluaa. Silti kyllä leikkaisin, tasapitkä malli on usein aika hankala laittaa ja tylsän näköinen. Mullakin oli kasvatusprojekti menossa pitkään, mutta viime perjantaina leikkuutin tuollaisia kerroksia tasapitkiin hiuksiini ja en ole kyllä katunut. Nyt hiukset näyttää paljon tuuheammilta ja ne on sata kertaa helpompi laittaa. Ja saihan siinä samalla kuivia latvoja leikattua pois.

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 28 Helmi 2007, 15:29
Kirjoittaja Linoa
Painiskelen 'vakavan' päätöksen kanssa.. Nimittäin haluaisin hieman leikkauttaa tukkaa ja saada jonkinlaista muotoa tukkaan. Mulla on siis melkeimpä vyötäisille asti tasapaksu suora punainen tukka. Haluaisin hieman sivulta lyhyemmäksi, mutta en osaa yhtään sanoa sopisiko se minulle yhtään. Jakaus on myös mennyt aina tasan keskeltä ja tuntuu, että on vaikea muuttaa sitä, kun muuten hiukset jää sellaiselle kummulle sitten kun ei ole tottunut pitämään sivusta jakausta.

Aiemmin mainittiin tämä http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... oon%20Intl
ja näyttäisi ihan kivalta. Jotain tuon tyylistä sivusta. Pituutta en haluaisi silti karsia noin rankasti. Sitä pitää jäädä.
Viimeiset 6 vuotta ainakin ollut pitkä tukka ja nyt haluaisin jotain muotoa. Kampaajalla olen käynyt kaksi kertaa elämäni aikan, hurjaa. Jos nyt päädyn leikkaamaan, toivon, että se tosiaan onnistuisi, enkä lähtisi itku silmissä pois.

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 03 Heinä 2007, 23:38
Kirjoittaja heiini
Mulla taitaa olla nyt edessä elämäni ensimmäinen kampaajakäynti.  ;D Oikeasti. Olen 17 vuotta leikkuuttanut hiukseni äidilläni. Mutta siis... Ajattelin näin aluksi ihan jotain aika perustukkaa, sellaista joka on edestä lyhyempi kuin takaa, pitenee sillä tavalla... ööh... porrastetusti? Noh kuitenkin  ;D Ja jonkinlaista kerrostusta saisi ehkä olla hippusen... Kuten huomaatte, olen totaalisen tyhjäpää hiustermien kanssa.

http://www.bosshairstyles.com/long-hairstyles-05.htm Vasen puoli, toisiksi alimmainen kuva
http://www.bosshairstyles.com/long-hairstyles-01.htm# Oikea puoli, toisiksi ylin kuva

Näiden mallien välimuoto olisi jokseenkin sitä mitä ajattelin. Tuossa ekassa on tuollaista sivuotsiksen häivää ilmeisesti, ja sitä pohdiskelin että ottaisinko mukaan vai en. Mullahan oli itseleikattu sivuotsis pari kuukautta, mutta nyt kesäksi pistin sen poies. Haluaisin mahdollisimman helppohoitoisen tukan, koska en jaksa lakan suihkuttelua enempää juurikaan panostaa hiusten muotoilemiseen. Liikun myös paljon ulkona ja sen vuoksi hiusten on oltava laitettavissa kiinni ja niin että mahdolliset otsahiukset saa helposti pannalla tai pinneillä ylös sekä sieltä takaisin otsalle.

Niin. Että tällaista. Hmm, en itsekään tiedä mikä tämän viestin pointti oli  ;D mutta jos jollain on jotain ehdotuksia helpoksi mutta trendikkääksi hiusmalliksi niin kertoa saa.. Hiukseni ovat siis luonnonvaaleat (en tahdo värjäystä), suorat mutta pitävät itsepäisestä taipuilemisesta erinäisiin suuntiin, ja yltävät tällä hetkellä muutaman sentin olkapäiden yli.

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 10 Heinä 2007, 21:47
Kirjoittaja Withering
Tulen nyt sitten tännekin itkemään mun tukkaongelmaa. Eli tukka on pitkä, otsis kasvamassa pois (noin nenänpäähän) ja hiuslaata sileä, liukas ja jäykkä. Eli tosi ihana.  ::)

Ajattelin jo vetää lyhyemmäksi ja kerrostaa reilulla kädellä, mutta en taida raaskia... Kysyin avonkin mielipidettä, ja hän oli ajatusta lyhyemmästä vastaan.  ;D

Ei mulla oikeastaan mitään sen kummempia olekaan, kunhan pähkäilen. Kerrostamisessa/veessä pelottaa, että tukasta tulee ohut. V on kuitenkin hirmu nätti, nämä ylikasvaneet otsahiukset kuitenkin hämäävät. Ovatko muut jo ratkaissset ongeman?

*huokaus* uusi värikin olisi kiva

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 11 Heinä 2007, 12:01
Kirjoittaja loota
Mä olen alkanut kallistua siihen, että leikkaan kunnon V-mallin tukkaan. Mietin vain sitä, että kun välillä pidän kiharalla ja välillä suoristan, niin näyttääkö malli ihan typerälle silloin kun hius vetää kiharalle (osa enemmän ja osa vähemmän) ja V saattaa mennä ihan hassusti? Näyttääkö se silloin siltä niin kuin hiuksia ei oltaisi tasattu viiteen vuoteen ja ja loota 3 vee on itse leikannut saksilla ilman peiliä. ::)

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 11 Heinä 2007, 13:50
Kirjoittaja *sade*
^^Mulle leikattiin aika makea puoliympyrämallinen tukka tuossa jokunen aika sitten. Olin aluksi aika epäileväinen, mutta tämä on oikeasti tosi kiva. Varsinkin jos jaksaa föönata, mutta ilman föönaustakin tuo puoliympyrämalli luo illuusion, että hiuksia olisi taivutettu sisäänpäin.

Sitten takahiuksia kerrostettiin jonkin verran, tosi kivan efektin saa jos jaksaa kääntää lyhyempiä päällimmäisiä hiuksia ulospäin.

Pituutta lähti kyllä pisimmillään 15 cm, pisimmät hiukset eivät ihan yllä BSL- pituuteen, mutta melkein. Lyhyimmät ovat about kainaloon.

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 24 Heinä 2007, 12:28
Kirjoittaja oo0Jade0oo
Hei! Luin innoissani tätä keskustelua ja kysyisinkin teiltä: Mulla on vyötärölle saakka ulottuvat jotakuinkin tasapitkät hiukset(ei ohuet mutta ei paksutkaan), ja mietiskelin juuri tässä että kannattaisiko minun leikata ne kerroksittain? mitä mieltä olette? olen nimittäin todella kyllästynyt näihin tylsiin hiuksiini  ;D vai olisiko teillä joitain muita ehdotuksia? mulla on kampaaja 10.8...  :)

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 04 Elo 2007, 21:40
Kirjoittaja Amilo
^Tämähän on tietysti ihan mielipidekysymys, mutta noin pitkään en leikkaisi mitään kauhean kerrostettu, etteivät alimmat hiukset jää ohuksi luiruloiksi. Latvojen kerrostaminen taas näyttäisi mielestäni hyvältä. Mutta korostan täysin mielipide asia.

Itse olen miettinyt myös, että mitä tälle pehkolle tekisin. Pituutta on n 5 cm vajaa BSL ja takaa haluaisin hiuksia vielä sen 5 cm pidemmiksi. Kerrostusta tässä onkin jo runsaasti. Päältä lyhimmät hiukset ovat vähän vajaa 20 cm. Olen miettinyt sellaista mallia, että sivu hiuksia pätkäisisi reilusti lyhyemmiksi, mutta mutta en ole löytänyt oikeen mitään kivaa mallia. Saa vinkata jos jollain on tiedossa hyvä kuva :)

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 27 Joulu 2007, 14:30
Kirjoittaja Nipsutar_
Sain just joululahaks 50 euron lahjakortin kampaajalle enkä tiedä mitä tukalleni tekisin..Ylettyy johonki kainalon kohtii pisimmät ja lyhimmät hiukset olkapäihin.En oo varmaan vuoteen käyny näitä lekkaamassa ja jonkun sellasen mallin haluaisin ettei tarttis kauheesti laitella aamusin,mutta kuitenkin jonkun verran..Kuulostaa varmaan sekavalta,mutta jos joku vois auttaa  ;D

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 13 Tammi 2008, 19:36
Kirjoittaja Laurie
Kampaajalle pitäis mennä tällä viikolla, enkä oikein osaa päättää, mitä tälle letille tekisi. Kerrostusta en halua yhtään tän enempää, mietin lähinnä V-mallia ja sen sopivuutta, kun latvat taipuu minne haluaa. Ylikasvanut sivuotsis on kuitenkin se nr1, en oikein tiedä lyhentäisinkö sen taas sivuotsatukaksi vai uskaltaisinko kokeilla ihan otsatukkaa. Otsatukka vaatisi kuitenkin jatkuvaa suoristamista, mutta jos se olisi vähän ylipitkä ja saisi vedettyä sivuun, jos suoristaminen ei juuri sillä hetkellä huvita. Kaipaisin edes pientä muutosta, vaikken olekaan valmis luopumaan pituudesta tai väristä. Kyllästyttää ainainen latvojen tasoittaminen ja kerrostus. Kuva löytyy Hiuslaatu-ketjun sivulta 17, ideoita?

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 14 Tammi 2008, 20:22
Kirjoittaja ellen
^ Mie oon varmaan tosi tylsä, ku sanon, että tasoita vaan ne latvat, äläkä teetä mitään muuta. Sun hiuksissahan on todella ihana leikkaus ja muoto, hiukset ovat siinä todella luonnollisessa asennossa. Lievä U-malli saattaisi toimia sun pitkissä hiuksissa, eikä siihen tarvitsisi leikata hiuksia paljoa, vaikka sulla näkyy kyllä hiukset jo menevän siihen asentoon luonnostaankin. Musta toi sivuotsis on oikein kiva, pikkuisen kun sitä vaikka siitä vielä rikkoo, niin sehän olisi vielä kivempi.

Jos haluat joskus jotain muutosta, voithan kokeilla kiharoiden tekoa, joko puristelemalla tai patukoilla yms. apuvälineillä. Mie en ainakaan menisi muuttamaan mitään kovinkaan radikaalisti noista sun hiuksista, koska ne ovat todella kivat :P

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 14 Tammi 2008, 22:49
Kirjoittaja Tiizku
^^Rikottu selkeä sivuotsis jossa reippaasti pituuseroja. Ja muussa tukassa kerrokset selkeämmät.

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 02 Touko 2008, 20:35
Kirjoittaja Sanguine
http://i26.tinypic.com/6qfdxf.jpg

http://i30.tinypic.com/wi7ji8.jpg

Molemmat mallit miellyttää silmää erityisesti, ovat olleet iät ja ajat tallennettuina koneen kuvatiedostoihin. Jotenkin en vaan saa aikaiseksi toteuttaa kumpaakaan.  :P

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 02 Touko 2008, 21:38
Kirjoittaja Tiitunen
Mitä eroa kuvissa on, suora malli on kauttaaltaan kerrostettu ja kihara lähinnä sivuilta rikottu vai miten? Itseäni kyllästyttävät paljon lyhyemmät etu- ja sivuhiukset, ei niistä pitänyt ihan näin lyhyitä tulla.  :P Kaipaisin kipeästi tasapitkän mallin antamaa massan tunnetta tähän hentoon tukkaan, mutta pituuseroa etummaisten hiusten ja takahiusten välillä on 25 senttiä. Tykkään kuitenkin, että jotain pientä kerrostusta on, se tekee minusta hiuksista kivan liikkuvan näköiset.

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 16 Touko 2008, 02:29
Kirjoittaja daffodil79
Mun mielestä pitkissä hiuksissa on tosi paljon eri malleja ja vaihtoehtoja. itte jämähdin vuosiksi tasapitkään peppuun asti tukkaan mutta sitten leikkasin rikotun otsiksen ja laitoin otsikseen raitoja ;D Tämä on musta kiva malli mutta itte laittasin ton eri värisenä.

tai tämä ois kans kiva.

Korjattu linkkejä, foorumilla ei toimi html.
- Henriikka

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 22 Joulu 2008, 15:28
Kirjoittaja llora`
Munki mielestä tuo on kiva malli, kun ei ole sellainen tasapaksu. Mä tykkään kans tästä mallista http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=9523&month1=&pg=1&styl1=Aveda mutta se vaatii varmaan aika paljon laittamista..  :(

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 28 Joulu 2008, 23:24
Kirjoittaja Convallaria
Ketjun otsikon kysymystä olen minäkin miettinyt... Kolmisen vuotta sitten tukkani oli ristiselkään, vaaleilla raidoilla kuivattunut maantienvärinen - mutta tuuhea kumminkin ja nätti. Sitten halusin kuitenkin jotakin vaihtelua ja menin kampaajalle. "Että saisko jotakin mallia?" hän tokaisi kysymykseeni, "ei pitkästä saa kun lyhyempää."
  Jahas.
Nyt sitten taas kasvattelen lapaluihin (oli hartiamittainen) ulottuvaa tukkaani siedettävämmäksi (ts. Pitkäksi! Luonnonkiharainen ja lyhyempi minulla =pehko). Ja kadun sitä etten älynnyt mennä kyselemään muilta partureilta vinkkejä :'( Olen nähnyt sen jälkeen aivan ihania V- ja U- mallisia pitkiä hiuksia, erilaisia kerrostettuja malleja erilaisilla otsahiuksilla ja vaikka mitä.
Että sitä kasvua odotellessa.
  Sitten joskus "isona" leikkautan tukkaani loivan, kerrostetun V-muodon.

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 05 Maalis 2009, 22:55
Kirjoittaja Blushing
Tää tahtoo kampaajalle ja jotain muutosta tähän reuhkaan!! Ihastuin tähän:
http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... styl1=Tigi
Tosin voi olla, että joudun pyytämään kevyempää otsista, eli jotain tämmöstä:
http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... irdressing

Myös tässä on kokonaisuudessaan tosi kivat:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=E ... d=95682865

Onko otsista tapana keventää kerrostamalla? Kun mä kyllä tykkäisin tommosesta paksusta otsatukasta, mutta kun nää mun hiukset tuppaa sitten lyttääntymään täysin eivätkä pysy tollai tuuheina. Niin ajattelin josko otsis voisi olla kevyesti kerrostettu ja näinollen pysyisi paksumman näköisenä.

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 08 Maalis 2009, 22:56
Kirjoittaja jonnaps
Mulla ainakin on toiminut sellainen paksun otsiksen kerrostus, että otsiksen alapuoliset hiukset ovat reippaasti päällisotsahiuksia lyhyemmät, jolloin ne nousevat terävämmin ja täten nostavat koko otsista ilmavammaksi. Yleensä kerrostan otsista itse. Ainakin sellaisessa ei niin tasaisessa, vaan rikkonaisessa otsiksessa toimii tuollainen. Tosin jos liian lyhyeksi leikkaa niitä alapuolisia hiuksia, on vaarana se, että ne sojottaa vääriin suuntiin ja nousee pystyyn. Eli ei liiankaan lyhyeksi kannate leikata.

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 26 Maalis 2009, 15:47
Kirjoittaja Kalevalatar
Minulla näyttäisi olevan sama ongelma josta muutama muukin on täällä maininnut; kampaaja ei suostu tekemään mitään muuta kuin leikkaamaan latvoja! Minulla oli monta vuotta melkein siilit hiukset, nyt jo useamman vuoden ajan ollut lapaluihin asti, välillä puoleen väliin selkää. Sanoisin että ongelmahiukset, koska vaikka hius on aika sileä ja kiiltävä, löytyy osasta (kuten etuhiukset, niska ja sivut) luonnonkiharaa. Tarkoittaa sitä, ettei hiusta saa kuriin ei millään :(

Käyn harvoin kampaajalla ja tässä ovat kokemukseni sen jälkeen kun kasvatin pitkät hiukset: 3 vuotta sitten kun menin kampaajalle ja halusin joko piristävää väriä tai leikkausta, ei kampaaja suostunut kuin leikkaamaan latvoja koska pelkäsi että pilaa hiukset! Lisäksi hän ei antanut minun istua vaan minun piti seistä koko ajan, koska hiukset olivat muka niin pitkät! (ei muut kampaajat ole tästä valittaneet). Sinne en siis enää palannut.

2 vuotta sitten menin taas kampaajalle ja kyselin voisiko tasapitkälle ja tylsälle leikkaukselle tehdä jotain, esimerkiksi hiukan kerroksittain leikata, kampaaja sanoi että ehdottomasti ei, se vain pilaisi hiukset. Joten taas se vakio, 5 senttiä pois latvoista.

Vuosi sitten menin jälleen kampaajalle (ei mikään halpa paikka tämäkään) ja olin päättänyt että nyt pitää saada piristystä päähän. Kerroin ja kuvailin että haluan MUUTAMAN raidan päähäni, vähän kuin auringon vaalentama. Ei siis mitään radikaalia. Tämä muija melkein pilaa hiukseni, laittamalla pääni täyteen (minulla on tummanruskeat hiukset) kusenkeltaisia paksuja raitoja ja lopputuloksena näytin enemmän halvalta blondilta kuin miltään muulta :( Eikun uusi väri heti päähän ja peittämään epäonnistunut raidoitus. Hiukset kärsivät tästä valtavasti ja olen joutunut leikkaamaan paljon latvaa pois ja edelleen latvaa kuivan näköisenä n. 10 senttiä.

Apua! Mitä teen? Haluan pitää pitkät hiukset mutta siltä tyylikkään kampauksen, ettei aina tarvitse joko pitää poninhäntää tai käyttää 2 tuntia jonkin kampauksen tekoon. Tilasin kylläkin juuri BaByliss:n uuden hienon suoristajan ja pääsen kokeilemaan sitä tänään, katsotaan mitä se saa aikaan hiuksilleni. Minulla ei ole edes fööniä, en ole halunnut rasittää hiuksia millään ylimääräisellä. Föönikin on tilauksessa ja ostin myös täälläkin jonkin suosittelemaa Tigin kampausnestettä/lämpösuojaa.

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 29 Maalis 2009, 15:49
Kirjoittaja Valentine
http://s212.photobucket.com/albums/cc202/Roself/?action=view&current=angel.jpg
Kääk, ihanan malliset hiukset. Yleensä en pidä näin "scenemäisistä" hiuksista, mutta nuo ovat ihanan pallomaiset ja rikottu otsatukka sopii täydellisesti malliin. Mielestäni latvat voisivat olla hieman paksummat ja nekin enemmän leikattu kerroksittain, etteivät näyttäisi niin lisäkkeiltä, mutta päällihiukset ovat pure love  :-*

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 01 Huhti 2009, 16:40
Kirjoittaja pitkätukka
Kalevalatar kirjoitti: Apua! Mitä teen? Haluan pitää pitkät hiukset mutta siltä tyylikkään kampauksen, ettei aina tarvitse joko pitää poninhäntää tai käyttää 2 tuntia jonkin kampauksen tekoon.
Miten olisi uudenlaisten kampausten kokeilu? Poninhännälle löytyy lukuisia vaihtoehtoja. Esim. täältä löytyy pitkille hiuksille vaikka minkälaista kampausta, joihin ei mene 2 tuntia eikä välttämättä tarvita suoristusrautoja tai muotoilutuotteitakaan ;):

Styling Central

Tuon sivun kampauksista monia voi soveltaa eri mittaisiin hiuksiin, eli ihan metrilettiä ei tarvita.

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 02 Huhti 2009, 11:28
Kirjoittaja Luna
^Tuolla linkissä on heti ekalla sivulla kuva, missä yläpuolella hiukset kiinni ja alapuolella hiukset auki. Bun curls -kuva on tosi hieno, voiko siis sellaiset hiukset saada kierittelemällä tukan kiinni ja sitten myöhemmin avaamalla vai käsitinkö jotain nyt ihan väärin?

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 19 Huhti 2009, 21:06
Kirjoittaja Hali
Valentine kirjoitti: http://s212.photobucket.com/albums/cc202/Roself/?action=view&current=angel.jpg
Kääk, ihanan malliset hiukset. Yleensä en pidä näin "scenemäisistä" hiuksista, mutta nuo ovat ihanan pallomaiset ja rikottu otsatukka sopii täydellisesti malliin. Mielestäni latvat voisivat olla hieman paksummat ja nekin enemmän leikattu kerroksittain, etteivät näyttäisi niin lisäkkeiltä, mutta päällihiukset ovat pure love  :-*
Ow, oli pakko tulostaa toi kuva ja huomenna leikkautan luultavasti tollasiks, ihanat! <3 Toivottavasti näistä liru hiuksista tollaset saa,

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 19 Huhti 2009, 21:13
Kirjoittaja Valentine
Hahaa, laitathan kuvia tänne sitten&nbsp; :D?

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 19 Huhti 2009, 21:18
Kirjoittaja Hali
Toki (:.Hirvee kriisi vaan että mikä väri noihin sitten..

// http://i44.tinypic.com/2lm3tk6.png Tälläiset näistä nyt tuli :3 Tuossa kuvassa ei mitenkään erityisemmin hyvin laitetut hiukset.

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 21 Huhti 2009, 13:18
Kirjoittaja Valentine
Varsin kivalta näyttää ja varsinkin valkoinen osio tuo kivaa kontrastia.&nbsp; Voi olla, että jos haluaisi noin pallomaisen mallin, niin pitäisi laittaa pidennykset, kuten kuvassa olevalla tytöllä on,&nbsp; lyhyet päällihiukset ovat siis vain omaa hiusta... Mutta kyllä tuo toimii ihan hyvin noinkin&nbsp; :)

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 21 Huhti 2009, 21:50
Kirjoittaja Hali
Jep, voi olla :). Tuo vaalea osio on siis sinistä, mutta kuvassa se näyttää vaalealta ja ruskea on oikeasti ihan mustan näköistä, mutta sekin näyttää tossa kuvassa ruskealta että värien osalta kuva valehtelee aika paljon :D

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 22 Huhti 2009, 10:48
Kirjoittaja Neve
Hali kirjoitti:
Valentine kirjoitti: http://s212.photobucket.com/albums/cc202/Roself/?action=view&current=angel.jpg
Kääk, ihanan malliset hiukset. Yleensä en pidä näin "scenemäisistä" hiuksista, mutta nuo ovat ihanan pallomaiset ja rikottu otsatukka sopii täydellisesti malliin. Mielestäni latvat voisivat olla hieman paksummat ja nekin enemmän leikattu kerroksittain, etteivät näyttäisi niin lisäkkeiltä, mutta päällihiukset ovat pure love&nbsp; :-*
Ow, oli pakko tulostaa toi kuva ja huomenna leikkautan luultavasti tollasiks, ihanat! <3 Toivottavasti näistä liru hiuksista tollaset saa,
On kyllä tosi herkullinen tukka! Malli sopii ainakin kantajalleen hyvin. Pinkki väri on niin lääh.
Halin tukasta tuli myös mainio :)

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 17 Heinä 2009, 00:52
Kirjoittaja Hunajapupu
Mun tekisi mieli vähän leikellä hiuksiani. Edellinen muutos mikä mulla on ollut oli oikeastaan tasainen pitkähkö otsis viime kesänä, sen jälkeen olen kasvatellut otsista pois. Nyt tekisi mieli leikata taas vaihteeksi sivuotsis ja kerrostuksia eteen. Olen ihastellut Cold Case sarjan Kathryn Morrisin hiustyyliä.

Kuva
Kuva
Kuva

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 17 Heinä 2009, 02:11
Kirjoittaja Villis
^ Tykkään myös tuosta mallista, ja mun tukkani onkin olevinaan melko lailla tuollainen. Käytännössä vain ei ole, koska sivuotsis on lähes aina arkisin huonosti. Se pitäisi kerran päivässä käsitellä suoristusraudalla ja kiinnittää hiuslakalla, jos meinaisi sen näyttävän tuolta eikä siltä, että haituvista osa on viettänyt aikaa korvan takana ja osa noussut suoraan sängystä. Ja seuraavana päivänä otsis onkin jo likaisen ja liiskaantuneen näköinen. Takatukka taas kaipaisi enemmän volyymia varsinkin takaraivolle.

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 17 Heinä 2009, 03:11
Kirjoittaja Hunajapupu
^Mulla on ollut useammankin kerran sivuotsista eri pituuksilla ja tuntuu, että mä päädyn aina vetämään sen pinneillä kiinni tai jotain vastaavaa. Mulle olisi hyvä haaste opetella oikeasti laittamaan hiuksia aktiivisemmin... Jospa nyt kokeilisi? Sivuotsis on kuitenkin aika helppo kasvattaa pois jos ei sitten taas jaksakaan sitä, on tullut aika monesti kasvatettua pois sellainen. :D

Mun tukka kaipaisi myös hieman enemmän volyymia takaraivolle, muuten mulla on ihan paksu tukka ja tykkään siitä, mutta näyttäisi ehkä paremmalta jos takaraivolla olisi hieman enemmän volyymia. Pitäisi varmaan leikata hieman lyhyempää kerrostusta tuonne taakse taas, että saisi hiuksiin helpommin pikkaisen kohotusta.

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 08 Tammi 2010, 01:45
Kirjoittaja Tiinaliina
Meikäläisellä on menossa kasvatusvaihe takaisin pitkiin hiuksiin, mitkä oli mulla kolmisen vuotta sitten. Tämä on tilanne nyt: Kuva ja tähän pituuteen koitetaan pyrkiä Kuva.

Tuo pitkä malli tuntui vaan kovin raskaalta ja aneemiselta noin tasaisena, jonka takia päädyinkin lyhentämään niitä. Nyt haluaisin siihen tulevaan pitkään sitten vähän enemmän eloa ja "jujua", pitääkö sitten kerrostaa vaan reippaasti vai mitä? Hyvät neuvot olis tarpeen :).

Meikäläisen hius on paksua, karheaa ja selvästi laineilevaa, joka näkyy ekassa kuvassa hyvin kerrostusten latvojen pörröttymisenä. Pelkään vaan, että jos tätä oikein alkaa kerrostamaan, lopputulos on totaalisen räjähtänyt pörrö. Ja jos taas ei kerrosta, se on toooooosi raskas pitkänä :(.

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 19 Tammi 2010, 16:50
Kirjoittaja Rosilda
^ Mulla on vähän samanlaisia pohdintoja kuin Tiinaliinalla. Hiukseni ovat nyt BSL-pituiset, ja periaatteessa haluaisin vielä vähän pidemmäksikin kasvattaa, en ainakaan lyhyemmäksi leikata, mutta olen vaan totaalisen kyllästynyt tähän tasapitkään reuhkaan ja haluan jotain muutosta! Minulla on siis myöskin karheat ja paksut hiukset, ja olen aina suhtautunut hiusten kerrostamiseen omalla kohdallani varauksella, vaikka muiden päässä kerrostetut hiukset näyttävätkin hyviltä. Minulla on kerran ollut lyhyemmissä hiuksissa kerrostusta ja se oli aivan kamalaa, ei toiminut ollenkaan. Kyseessä tosin oli aika huono kampaaja, mutta traumat siitä jäivät.

Nykyään olen kyllä asennoitunut paremmin siihen, että voisin panostaa enemmän hiusten muotoiluun ja muotoilutuotteisiin, mutta en siltikään haluaisi mitään järjettömän monimutkaista kampausta. En vaan oikein keksi, mikä olisi sellainen piristävä ja pikkuisen räväkkä muutos, mutta ei kuitenkaan mikään radikaali. Olen katsellut erilaisia kuvia vaikka kuinka paljon, mutta aika vähän kuitenkin nähnyt mitään sellaista mikä täysin omaa silmää miellyttäisi. Olen kyllä nähnyt monilla ihmisillä jossain kaupungilla hienoja hiuksia, mutta niitä nyt on vaikeampi näyttää kun menee kampaajalle selittämään toiveitaan. ;D Jollain otsisksellahan nyt saisi helposti uutta ilmettä, mutta sellaista en halua koska TIEDÄN katuvani sitä hetken kuluttua.

Ehkä joku hillitty kerrostaminen sitten olisi vaan ainoa vaihtoehto. Mulla kun vaan ei ole mitään asiansa osaavaa vakikampaajaa niin pelottaa kyllä mennä ummikkona kampaajalle. Lisää vinkkejä saa mielellään antaa! Ja olen kyllä lukenut tämän ketjun kokonaan, mutta en oikein löytänyt vielä etsimääni. :)

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 23 Tammi 2010, 00:35
Kirjoittaja SannaS
Mua tympäsee kampaajissa juurikin se että ne on tyrkyttämässä sitä iänikuista kerrostusta joka paikkaan. Mulla on siitä huonoja kokemuksia, niitä latvoja ei kuitenkaan seuraavalla kerralla leikata ja kohta niissä kukoistaa kunnon kaksihaaraiset ja niihin tulee valkeita palleroita. Liekö sitten kampaaja huonosti leikannut vai mikä. Lisäksi ne ei mielestäni tässä mun tukassa näytä miltään, ja minä kun en jaksa hiuksia oikein laittaa niin että joutuisi kihartamaan niitä kerrostuksia... Kunhan nämä tästä kasvaa niin nämä tulee olemaan ensin vain tylsät tasapitkät kunnes ovat tavoitemitassa ja sitten V leikkaus, se oli kaunis viimeksi kun oli pitkät hiukset. Ehkä olen vähän tylsä mutta antaa olla, parempi kai helpompi malli kuin malli jota pitäisi laittaa kovin ja joka laittamatta näyttää kamalalta...

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 23 Tammi 2010, 22:59
Kirjoittaja savi
Tukan leikkuu aika koittaa taas. Bongasin netistä kivan mallin, mutta ei oikein uskalla lähteä saksimaan noin paljoa. Osaisko kukaan auttaa ja kertoa että miten graduation cut suomentuu tai tuon mallin saisi parhaiten selitettyä kampaajalle?&nbsp; :)
http://www.youtube.com/watch?v=OkeIi1nk ... re=related

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 24 Maalis 2010, 08:46
Kirjoittaja Eiffe
Pitkästä aikaa löysin hiusmallin, joka saa suorastaan juoksemaan kampaajan käsittelyyn. Tykkään tästä mallista, koska tuon etuliehakkeen avulla on helpompi loihtia huijauspolkka ja erilaisia tötteröitä ja heittoja etuhiuksista. Toisekseen nyt vältän himon pätkäistä etuhiukset taas lyhyeksi.

Kuva

Tämä on kanssa kiva, sillä olen puol vuotta yrittänyt saada tuon väriset hiukset. Vaikka malli onkin aika perus ja mulla on joskus vähän tuon tyylinen ollutkin, niin nuo latvalaineet ja pieni kasarivaikutteisuus on kivat.(Ja tuon mallin vaatteet ottaisin, koska vaan omaa kukkagarderobiani täydentämään&nbsp; ;D)

Kuva

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 05 Huhti 2010, 20:46
Kirjoittaja Hallonnikas
http://www.hairfinder.com/hairdos.htm

Tuolta löytyy paljon upeita malleja pitkille hiuksille! :-*

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 07 Syys 2010, 10:34
Kirjoittaja Jonsu
Kuinka monella pitkätukkaisella juureksella on ihan tasapitkä tukka? Kun oon tosiaan kasvattanut tätä parisen vuotta. Nyt kasvojen reunoilla olevia hiuksia on kevennetty jotta poiskasvatusvaiheessa oleva otsatukka sulautuisi paremmin muuhun päähän. Ongelma on siinä että ne sitten hapsottavat helposti. Pelkään että tasapitkä on sitten sellainen "laatta" tukka. Hiukseni ovat suorat, paksut ja painavat joten pitkää tukkaa ei oikein kerrostamallakaan saa nätiksi. Lisäksi siinä tulee se sama ongelma kun joku täällä mainitsi että niitä kerrostettuja osia ei sitten seuraavalla kerralla leikata samalla tavalla ja sitten ne haaroittuvat ja koko tukka alkaa näyttää kuivalta hampulta. Tukasta tulee Kathryn Morrisin näköinen ja sitä en halua, ei näytä mulla hyvältä.

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 10 Loka 2010, 16:39
Kirjoittaja saila
mä oon aivan ihastunut tähän:
Kuva

ja nyt mietinkin et onko mahdollista tollasta mulle leikata, mulla on kuitenki suht ohut tukka.. joka kaipais selkeesti piristystä. mul ei oo nyt ihan noin pitkät hiukset, ehkä 5cm lyhyemmät mitä tos kuvas.


lisäys: kävin tänää leikkaamas, ihan ok:t tuli

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 14 Maalis 2011, 13:02
Kirjoittaja Eiffe
O'ou, en oo vuosikausiin saanut kasvatettua etuhiuksiin näin paljon pituutta ja menin sitten näkemään nää kuvat (Guessin kevätkampanjan :3&nbsp; :-[). Ois niin kesätukka, helppolaittonen, sopivan kerrostettu ja ja... Tuohon malliin sopis hyvin hiirivärikin, mutta ongelmahan on, etten itse sovi hiiriväriin ja sovinko tuohon hiusmalliinkaan...

Kuva
Kuva

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 14 Maalis 2011, 13:48
Kirjoittaja Arnella
^ Ihana tukka! Tuollaiset kuvat saa aika aikaan otsishimon. Nyt olen kohta pari vuotta kasvattanut otsista pois ja aina tasaisin väliajoin tulee himo leikata uudelleen. Tuollainen otsis + kevyt tupeeraus näyttää kyllä niin kivalta. Harmi vaan, että minulla on aika vahva pyörre ja en kuitenkaan saisi tukkaa pysymään noin nätisti.

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 11 Heinä 2011, 20:04
Kirjoittaja Hallonnikas
http://www.ukhairdressers.com/style/ful ... ?pic=15305

Aivan mahtava tukka! Tuollaiseen rähjäisen näköiseen karvastoon voisin pyrkiä kasvattelussani. Pituuden saavuttamiseen menisi varmaan korkeintaan pari vuotta, paitsi otsiksella pitempään.. Se ulottuu juuri pahasti silmille, eli mitta on suunnilleen nenänvarteen.
Eri asia sitten olisi, miten saisin hiukseni muotoiltua noin että ne näyttäisivät suloisen takkuisilta... Mun hiukseni kun eivät erityisemmin takkuunnu, paitsi huonokuntoisimmista latvoista. ::)

Ja tuo tukkamalli omalla maantienharmaalla värillä vasta hieno olisikin! Pitäisiköhän taas aloittaa omaväriprojekti... ;D

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 11 Heinä 2011, 21:19
Kirjoittaja Eiffe
^ Mun tukka on tällä hetkellä hyvin samantapainen. Väri vain on&nbsp; mahonginruskea, mutta pituus ja takkuisuuden aste prikuulleen sama. Voin lähettää tämän postissa, vaikka takku kerrallaan. Eilen leikkasin jo yhden rastoittuneen takun irti&nbsp; :D.

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 23 Elo 2011, 19:12
Kirjoittaja Luscious
Heh tulin tänne kysymys mielessä ja lähdin samantien vessaan leikkelemään etuhiuksia eiffen kuvan nähtyäni! :D Tulos on ihan hyvä, saa pidettyä vielä sivussakin. Juuri kun olin saanut niitä kasvatettua..

Niin siksi tulin tänne kun oon jo pidempään halunnut pyytää kampaajaa ohentamaan/kerrostamaan latvoja 10-15 cm. Haluaisin niiden päätyvän tähän tapaan
Kuva

Viimeksi pyysinkin, mutta en huomannut oikeastaan mitään ohennusta tapahtuneen, mutta pituutta oli huvennut jo sen näköisesti etten halunnut saksien heiluvan enää..
En uskalla mennä kampaajalle koska pelkään hiusteni lyhentyvän. Jos voisinkin luottaa ettei kampaaja ota pisimmistä hiuksista ollenkaan vaan lähtisi siitä pituudesta kerrostamaan..
Vai tuntuukohan ne jokatapauksessa lyhyemmiltä..?

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 04 Syys 2011, 11:44
Kirjoittaja ainokainen
Mä pyydän aina ohennuksen latvoihin, ja olen todennut että usein tuntuu siltä, kuin pituuttakin lähtisi. Kaipa se johtuu siitä, että seassa on sitten sitä lyhyempääkin hiusta. Eli vaikka kokonaiispituus ei lyhenisi, tuntuma on kuitenkin aina se, että hiukset olisivat lyhenneet.

Monet kampaajat eivät osaa tehdä hyvin laskeutuvaa latvaa. Jotkut ottavat liikaa, jotkut taas liian vähän. Joka tapauksessa lopputuloksen näkee mielestäni vasta noin kuukauden päästä, kun hiukset ovat hieman kasvaneet ja "asettuneet".

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 19 Touko 2012, 11:38
Kirjoittaja Luscious
Mä haluisin pitkään, melkein vyötärömittaiseen tukkaani vähän nostetta leuasta ylöspäin.
En haluaisi koko hiustenmitalta kerroksia ja oon nyt katsellut netistä kuvia joissa on muutamia kerroksia tavallaan lyhyen välimatkojen päässä toisistaan. Ehkä tukka ei olis sit niin karvainen ja pörröinen kuten helposti perinteisimmillä kerrostuksilla.
Tässä yks aika hyvä esimerkki siitä mitä tarkoitan:
Kuva

Hiuksissa on vain 3-4 kerrosta.

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 08 Heinä 2015, 17:23
Kirjoittaja elly
Pohdiskelen otsikon kysymystä lauantaista kampaamoaikaa varten. Hiukset ovat jossain midbackin ja vyötärön välissä pituudeltaan ja roikkuvat raskaan ja muodottoman näköisenä. Haluaisin kokeilla reipasta kerrostusta, mutta aika yleinen on ollut juuri tuo "ei noin paksua ja pitkää tukkaa kannata pilata kerrostamalla" -kommentti kampaajilta. Uskaltaisinpa tällä kertaa oikeasti hankkia tähän reuhkaan hiusmallin, enkä tyytyisi vain siihen latvojen tasoitukseen.

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 08 Heinä 2015, 20:12
Kirjoittaja Hunajapupu
Luscious kirjoitti: Mä haluisin pitkään, melkein vyötärömittaiseen tukkaani vähän nostetta leuasta ylöspäin.
En haluaisi koko hiustenmitalta kerroksia ja oon nyt katsellut netistä kuvia joissa on muutamia kerroksia tavallaan lyhyen välimatkojen päässä toisistaan. Ehkä tukka ei olis sit niin karvainen ja pörröinen kuten helposti perinteisimmillä kerrostuksilla.
Tuollainen voisikin olla hyvä ratkaisu, minäkin ihan inspiroiduin viestistäi. Mulla on myös pitkä tukka ja kieltämättähän se lähinnä roikkuu eikä tietenkään tarjoa mitään nostetta kasvoille. Oon harkinnut moneen otteeseen, että leikkaisin lyhyemmäksi (joko long bob tai bra length) mutta toisaalta en kuitenkaan ole varma haluanko pituutta pois. Kampaajat tuntuu aina vastustavan kerrostusajatusta, ettei tukasta tule liian ohutta, enkä itsekään toki halua että tukkaa näyttää mitenkään ohuemmalta. Mutta ehkä tuollainen muutaman eri kerroksen kerrostus voisi toimia mullakin.

Äh, nyt on taas lisää mietittävää ja vaihtoehtoja seuraavaa kampaajakäyntiä varten! Voi tätä päättämisen vaikeutta... ;D

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 09 Heinä 2015, 16:08
Kirjoittaja nukka
Mulla on bsl-pituinen tukka ja kerrostettu, enkä tykkää kerroksista yhtään. Mun hiuslaatu on niin taipuisa ja hapsottava, että tuntuu että kerrokset näyttää aina vähän epäsiisteiltä. Kampauksia on vaikea tehdä kun aina jostain törröttää lyhyempiä hiuksia. Lettejäkin saa asetella huolella, ettei välistä pilkota niitä törröttäjiä ja letin pää näyttää aina ohuelta.

Eli miettikää ennen kuin leikkaatte. Toki joihinkin hiuslaatuihin ne passaavat tosi hyvin, mutta ei ainakaan mun hiukseen ja jos tekee paljon kampauksia niin hankaloittavat niiden tekoa.

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Lähetetty: 09 Heinä 2015, 16:40
Kirjoittaja enna
^Mä olen vähän samaa mieltä. Liialla kerrostamisella saa usein aikaan vain pörröisen lirutukan, joka näyttää hyvälle vain ajan kanssa laitettuna.

Itselläni on bsl-pituinen tukka, josta olen kasvatellut kerrostuksia pois. Aion ensin kasvattaa pituutta vielä reippaasti ja antaa vanhojen kerrostusten kasvaa perässä, mutta myöhemmin tämä jonkinlainen muotoon leikkaaminen tulee ajankohtaiseksi. Enää en kuitenkaan sitä virhettä tee, että leikkaisin liian lyhyitä kerrostuksia.