Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Leikkaukset sekä kampaukset
Laurie
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 117
Liittynyt: 30 Marras 2007, 15:34

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Viesti Kirjoittaja Laurie »

Kampaajalle pitäis mennä tällä viikolla, enkä oikein osaa päättää, mitä tälle letille tekisi. Kerrostusta en halua yhtään tän enempää, mietin lähinnä V-mallia ja sen sopivuutta, kun latvat taipuu minne haluaa. Ylikasvanut sivuotsis on kuitenkin se nr1, en oikein tiedä lyhentäisinkö sen taas sivuotsatukaksi vai uskaltaisinko kokeilla ihan otsatukkaa. Otsatukka vaatisi kuitenkin jatkuvaa suoristamista, mutta jos se olisi vähän ylipitkä ja saisi vedettyä sivuun, jos suoristaminen ei juuri sillä hetkellä huvita. Kaipaisin edes pientä muutosta, vaikken olekaan valmis luopumaan pituudesta tai väristä. Kyllästyttää ainainen latvojen tasoittaminen ja kerrostus. Kuva löytyy Hiuslaatu-ketjun sivulta 17, ideoita?
common mistakes and nice intentions
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Mie oon varmaan tosi tylsä, ku sanon, että tasoita vaan ne latvat, äläkä teetä mitään muuta. Sun hiuksissahan on todella ihana leikkaus ja muoto, hiukset ovat siinä todella luonnollisessa asennossa. Lievä U-malli saattaisi toimia sun pitkissä hiuksissa, eikä siihen tarvitsisi leikata hiuksia paljoa, vaikka sulla näkyy kyllä hiukset jo menevän siihen asentoon luonnostaankin. Musta toi sivuotsis on oikein kiva, pikkuisen kun sitä vaikka siitä vielä rikkoo, niin sehän olisi vielä kivempi.

Jos haluat joskus jotain muutosta, voithan kokeilla kiharoiden tekoa, joko puristelemalla tai patukoilla yms. apuvälineillä. Mie en ainakaan menisi muuttamaan mitään kovinkaan radikaalisti noista sun hiuksista, koska ne ovat todella kivat :P
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

^^Rikottu selkeä sivuotsis jossa reippaasti pituuseroja. Ja muussa tukassa kerrokset selkeämmät.
Sanguine
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1283
Liittynyt: 16 Huhti 2006, 15:54

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Viesti Kirjoittaja Sanguine »

http://i26.tinypic.com/6qfdxf.jpg

http://i30.tinypic.com/wi7ji8.jpg

Molemmat mallit miellyttää silmää erityisesti, ovat olleet iät ja ajat tallennettuina koneen kuvatiedostoihin. Jotenkin en vaan saa aikaiseksi toteuttaa kumpaakaan.  :P
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 
Tiitunen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 342
Liittynyt: 02 Touko 2007, 01:08

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Viesti Kirjoittaja Tiitunen »

Mitä eroa kuvissa on, suora malli on kauttaaltaan kerrostettu ja kihara lähinnä sivuilta rikottu vai miten? Itseäni kyllästyttävät paljon lyhyemmät etu- ja sivuhiukset, ei niistä pitänyt ihan näin lyhyitä tulla.  :P Kaipaisin kipeästi tasapitkän mallin antamaa massan tunnetta tähän hentoon tukkaan, mutta pituuseroa etummaisten hiusten ja takahiusten välillä on 25 senttiä. Tykkään kuitenkin, että jotain pientä kerrostusta on, se tekee minusta hiuksista kivan liikkuvan näköiset.
2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009
daffodil79

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Viesti Kirjoittaja daffodil79 »

Mun mielestä pitkissä hiuksissa on tosi paljon eri malleja ja vaihtoehtoja. itte jämähdin vuosiksi tasapitkään peppuun asti tukkaan mutta sitten leikkasin rikotun otsiksen ja laitoin otsikseen raitoja ;D Tämä on musta kiva malli mutta itte laittasin ton eri värisenä.

tai tämä ois kans kiva.

Korjattu linkkejä, foorumilla ei toimi html.
- Henriikka
Viimeksi muokannut daffodil79, 29 Touko 2008, 20:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
llora`

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Viesti Kirjoittaja llora` »

Munki mielestä tuo on kiva malli, kun ei ole sellainen tasapaksu. Mä tykkään kans tästä mallista http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=9523&month1=&pg=1&styl1=Aveda mutta se vaatii varmaan aika paljon laittamista..  :(
Convallaria

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Viesti Kirjoittaja Convallaria »

Ketjun otsikon kysymystä olen minäkin miettinyt... Kolmisen vuotta sitten tukkani oli ristiselkään, vaaleilla raidoilla kuivattunut maantienvärinen - mutta tuuhea kumminkin ja nätti. Sitten halusin kuitenkin jotakin vaihtelua ja menin kampaajalle. "Että saisko jotakin mallia?" hän tokaisi kysymykseeni, "ei pitkästä saa kun lyhyempää."
  Jahas.
Nyt sitten taas kasvattelen lapaluihin (oli hartiamittainen) ulottuvaa tukkaani siedettävämmäksi (ts. Pitkäksi! Luonnonkiharainen ja lyhyempi minulla =pehko). Ja kadun sitä etten älynnyt mennä kyselemään muilta partureilta vinkkejä :'( Olen nähnyt sen jälkeen aivan ihania V- ja U- mallisia pitkiä hiuksia, erilaisia kerrostettuja malleja erilaisilla otsahiuksilla ja vaikka mitä.
Että sitä kasvua odotellessa.
  Sitten joskus "isona" leikkautan tukkaani loivan, kerrostetun V-muodon.
Blushing
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 555
Liittynyt: 03 Heinä 2008, 15:14

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Viesti Kirjoittaja Blushing »

Tää tahtoo kampaajalle ja jotain muutosta tähän reuhkaan!! Ihastuin tähän:
http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... styl1=Tigi
Tosin voi olla, että joudun pyytämään kevyempää otsista, eli jotain tämmöstä:
http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... irdressing

Myös tässä on kokonaisuudessaan tosi kivat:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=E ... d=95682865

Onko otsista tapana keventää kerrostamalla? Kun mä kyllä tykkäisin tommosesta paksusta otsatukasta, mutta kun nää mun hiukset tuppaa sitten lyttääntymään täysin eivätkä pysy tollai tuuheina. Niin ajattelin josko otsis voisi olla kevyesti kerrostettu ja näinollen pysyisi paksumman näköisenä.
jonnaps
Haiven
Haiven
Viestit: 31
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 16:04

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Viesti Kirjoittaja jonnaps »

Mulla ainakin on toiminut sellainen paksun otsiksen kerrostus, että otsiksen alapuoliset hiukset ovat reippaasti päällisotsahiuksia lyhyemmät, jolloin ne nousevat terävämmin ja täten nostavat koko otsista ilmavammaksi. Yleensä kerrostan otsista itse. Ainakin sellaisessa ei niin tasaisessa, vaan rikkonaisessa otsiksessa toimii tuollainen. Tosin jos liian lyhyeksi leikkaa niitä alapuolisia hiuksia, on vaarana se, että ne sojottaa vääriin suuntiin ja nousee pystyyn. Eli ei liiankaan lyhyeksi kannate leikata.
iherb alennuskoodi ZEM077
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Minulla näyttäisi olevan sama ongelma josta muutama muukin on täällä maininnut; kampaaja ei suostu tekemään mitään muuta kuin leikkaamaan latvoja! Minulla oli monta vuotta melkein siilit hiukset, nyt jo useamman vuoden ajan ollut lapaluihin asti, välillä puoleen väliin selkää. Sanoisin että ongelmahiukset, koska vaikka hius on aika sileä ja kiiltävä, löytyy osasta (kuten etuhiukset, niska ja sivut) luonnonkiharaa. Tarkoittaa sitä, ettei hiusta saa kuriin ei millään :(

Käyn harvoin kampaajalla ja tässä ovat kokemukseni sen jälkeen kun kasvatin pitkät hiukset: 3 vuotta sitten kun menin kampaajalle ja halusin joko piristävää väriä tai leikkausta, ei kampaaja suostunut kuin leikkaamaan latvoja koska pelkäsi että pilaa hiukset! Lisäksi hän ei antanut minun istua vaan minun piti seistä koko ajan, koska hiukset olivat muka niin pitkät! (ei muut kampaajat ole tästä valittaneet). Sinne en siis enää palannut.

2 vuotta sitten menin taas kampaajalle ja kyselin voisiko tasapitkälle ja tylsälle leikkaukselle tehdä jotain, esimerkiksi hiukan kerroksittain leikata, kampaaja sanoi että ehdottomasti ei, se vain pilaisi hiukset. Joten taas se vakio, 5 senttiä pois latvoista.

Vuosi sitten menin jälleen kampaajalle (ei mikään halpa paikka tämäkään) ja olin päättänyt että nyt pitää saada piristystä päähän. Kerroin ja kuvailin että haluan MUUTAMAN raidan päähäni, vähän kuin auringon vaalentama. Ei siis mitään radikaalia. Tämä muija melkein pilaa hiukseni, laittamalla pääni täyteen (minulla on tummanruskeat hiukset) kusenkeltaisia paksuja raitoja ja lopputuloksena näytin enemmän halvalta blondilta kuin miltään muulta :( Eikun uusi väri heti päähän ja peittämään epäonnistunut raidoitus. Hiukset kärsivät tästä valtavasti ja olen joutunut leikkaamaan paljon latvaa pois ja edelleen latvaa kuivan näköisenä n. 10 senttiä.

Apua! Mitä teen? Haluan pitää pitkät hiukset mutta siltä tyylikkään kampauksen, ettei aina tarvitse joko pitää poninhäntää tai käyttää 2 tuntia jonkin kampauksen tekoon. Tilasin kylläkin juuri BaByliss:n uuden hienon suoristajan ja pääsen kokeilemaan sitä tänään, katsotaan mitä se saa aikaan hiuksilleni. Minulla ei ole edes fööniä, en ole halunnut rasittää hiuksia millään ylimääräisellä. Föönikin on tilauksessa ja ostin myös täälläkin jonkin suosittelemaa Tigin kampausnestettä/lämpösuojaa.
Valentine

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Viesti Kirjoittaja Valentine »

http://s212.photobucket.com/albums/cc202/Roself/?action=view&current=angel.jpg
Kääk, ihanan malliset hiukset. Yleensä en pidä näin "scenemäisistä" hiuksista, mutta nuo ovat ihanan pallomaiset ja rikottu otsatukka sopii täydellisesti malliin. Mielestäni latvat voisivat olla hieman paksummat ja nekin enemmän leikattu kerroksittain, etteivät näyttäisi niin lisäkkeiltä, mutta päällihiukset ovat pure love  :-*
Viimeksi muokannut Valentine, 29 Maalis 2009, 15:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

Kalevalatar kirjoitti: Apua! Mitä teen? Haluan pitää pitkät hiukset mutta siltä tyylikkään kampauksen, ettei aina tarvitse joko pitää poninhäntää tai käyttää 2 tuntia jonkin kampauksen tekoon.
Miten olisi uudenlaisten kampausten kokeilu? Poninhännälle löytyy lukuisia vaihtoehtoja. Esim. täältä löytyy pitkille hiuksille vaikka minkälaista kampausta, joihin ei mene 2 tuntia eikä välttämättä tarvita suoristusrautoja tai muotoilutuotteitakaan ;):

Styling Central

Tuon sivun kampauksista monia voi soveltaa eri mittaisiin hiuksiin, eli ihan metrilettiä ei tarvita.
Viimeksi muokannut pitkätukka, 01 Huhti 2009, 16:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
Luna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1946
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 00:04

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Viesti Kirjoittaja Luna »

^Tuolla linkissä on heti ekalla sivulla kuva, missä yläpuolella hiukset kiinni ja alapuolella hiukset auki. Bun curls -kuva on tosi hieno, voiko siis sellaiset hiukset saada kierittelemällä tukan kiinni ja sitten myöhemmin avaamalla vai käsitinkö jotain nyt ihan väärin?
Hali
Haiven
Haiven
Viestit: 46
Liittynyt: 03 Helmi 2009, 20:01

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Viesti Kirjoittaja Hali »

Valentine kirjoitti: http://s212.photobucket.com/albums/cc202/Roself/?action=view&current=angel.jpg
Kääk, ihanan malliset hiukset. Yleensä en pidä näin "scenemäisistä" hiuksista, mutta nuo ovat ihanan pallomaiset ja rikottu otsatukka sopii täydellisesti malliin. Mielestäni latvat voisivat olla hieman paksummat ja nekin enemmän leikattu kerroksittain, etteivät näyttäisi niin lisäkkeiltä, mutta päällihiukset ovat pure love  :-*
Ow, oli pakko tulostaa toi kuva ja huomenna leikkautan luultavasti tollasiks, ihanat! <3 Toivottavasti näistä liru hiuksista tollaset saa,
Wtf?
Vastaa Viestiin