kampaukset lyhyille hiuksille

Leikkaukset sekä kampaukset
aivansama

kampaukset lyhyille hiuksille

Viesti Kirjoittaja aivansama »

Onko kukaan muu lyhythiuksinen törmännyt samaan ongelmaan kuin minä, eli lyhyille hiuksille ei tunnu löytyvän mitään hienoja juhla/ muitakaan kampausmalleja? Itselläni on tänä vuonna ne vanhojen tanssit tulossa ja stressaan jo etukäteen, kun en saa hiuksiani ikimaailmassa nutturapituisiksi kasvatettua siihen mennessä. Netin olen selannut jo läpikotaisin, mutta mitään ei tunnu löytyvän.

Onko kenelläkään tiedossa linkkejä sivustoille, joilla olisi lyhyille hiuksille sopivia (juhla)kampauksia? Itse laskeskelin että omat hiukseni ehtivät kasvaa korkeintaan leukaan asti ennen vanhojen tansseja.
Twinkley
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4590
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:23

Vs: Juhlakampauksia lyhyille hiuksille?

Viesti Kirjoittaja Twinkley »

Juhlakampauksen voi hyvin korvata esim. tukkaan kiinnitettävillä erikoiskoristeilla, tiaralla tai vastaavalla, joka tuo oikein hyvin juhlavuutta tukkaan ja olemukseen. Kyllä jo leukapituiseen tukkaan saa tehtyä kampaaja ihan kivoja kampauksia jo - ei tietenkään mistään 50cm halkaisijan nutturoista voida puhua, mutta kyllä saa tehtyä lettejä, erilaisia kuvioita ja nostettua hiuksia ylös, kiharrettua jne. :)
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com
aivansama

Vs: Juhlakampauksia lyhyille hiuksille?

Viesti Kirjoittaja aivansama »

Twinkley kirjoitti: Juhlakampauksen voi hyvin korvata esim. tukkaan kiinnitettävillä erikoiskoristeilla, tiaralla tai vastaavalla, joka tuo oikein hyvin juhlavuutta tukkaan ja olemukseen. Kyllä jo leukapituiseen tukkaan saa tehtyä kampaaja ihan kivoja kampauksia jo - ei tietenkään mistään 50cm halkaisijan nutturoista voida puhua, mutta kyllä saa tehtyä lettejä, erilaisia kuvioita ja nostettua hiuksia ylös, kiharrettua jne. :)
Jotain kukan tyylistä olen meinannut että jos tuohon yrittäis kiinnittää. Parturiin olen varannut ajan permanenttiin ja raitoihin (meinaan värjätä kotona tukan pari viikkoa ennen) mutta on alkanut itseä tuo mietityttää. Silloin mielessä oli jotain tällaista (hieman lyhyemmällä takatukalla tietysti)

http://www.ts-salonki.fi/images/060620/ ... _074_i.jpg

Tällä hetkellä eniten miellyyttäisi tälläinen malli:

http://www.ts-salonki.fi/images/060403/morsian13.jpg

mutta tokkopa hiukset ehtivät kasvaa?
Siru

Vs: Juhlakampauksia lyhyille hiuksille?

Viesti Kirjoittaja Siru »

Kun oli meikäläisen vanhojentanssien aika, olin aika lyhythiuksinen, kun olin edellisenä kesänä mennyt pätkäisemään hiukset ihan lyhyiksi eivätkä ne tietenkään ehtineet kasvaa siinä välissä kuin muutaman sentin. Silti kampauksesta saatiin aika hyvä jopa ilman mitään lisäkkeitä. Hiukset ensin kiharrettiin ja sitten kiinnitettiin pinneillä pois kasvojen ympäriltä ja takaa, olin todella positiivisesti yllättynyt lopputuloksesta.
Fantti
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1056
Liittynyt: 22 Syys 2006, 13:58

Vs: Juhlakampauksia lyhyille hiuksille?

Viesti Kirjoittaja Fantti »

Minusta tässä tosi nättejä, toivottavasti näistä apua! Itse juhlin kovin mielelläni lyhyissä hiuksissa enkä pitkiä kaipaakaan enää.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Fantti, 01 Loka 2006, 13:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
aivansama

Vs: Juhlakampauksia lyhyille hiuksille?

Viesti Kirjoittaja aivansama »

vautsi! nuista sai kyllä jo monenmonituista ideaa, kiitosta paljon!
Karoliina

Vs: Juhlakampauksia lyhyille hiuksille?

Viesti Kirjoittaja Karoliina »

Kolmas kuva ylhäältä, siinä  on tosi hyvännäköiset hiukset, minä tykkäisin tollasesta pulleasta takaraivosta. Täytyyköhän  olla paksut hiukset, vai miten ne on laitettu ?
Fantti
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1056
Liittynyt: 22 Syys 2006, 13:58

Vs: Juhlakampauksia lyhyille hiuksille?

Viesti Kirjoittaja Fantti »

Taitaa olla vaan pöyhitty noin. Itsellä aika ohuet hiukset, mutta kun leikkaa lyhyeksi niin tuolleen saa helposti laitettua, koska lyhyellä tukalla on enemmän ryhtiä. Tai ainakin ammattilainen saa varmasti tuollaisen lopputuloksen helpommin kuin itse.
aivansama

Vs: Juhlakampauksia lyhyille hiuksille?

Viesti Kirjoittaja aivansama »

Nyt asiasta hieman vinoon, mistähän tuollaisia tukkaan sopivia koristeita saisi, esim kuten tuossa kuvassa 5? Täytyyköhän niiden olla oikein tukkaan tarkoitettuja härpäkkeitä vai saako vaikka askarteluvärkeistä sovellettua tuollaisia?
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: Juhlakampauksia lyhyille hiuksille?

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

^Kyllä meillä koulussa kampauskoristeet näyttävät ihan siltä että voi olla ostettu askartelukaupasta.Ei niissä ole mitään kiinnikkeitä tms.
funky_chicken
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2649
Liittynyt: 03 Loka 2006, 13:15

Vs: Juhlakampauksia lyhyille hiuksille?

Viesti Kirjoittaja funky_chicken »

Mitä mä muistan vanhojentansseihin asti (reilusti yli 10 vuotta), niin yhdellä meidänluokkalaisella tytöllä oli laitettu lyhyihin hiuksiin sellaiset 20-luvun laineet, ne oli hienot! Sopi siihen tyyliin.

Jossain näin vähän aikaa sitten suht lyhyestä, kerrostetusta polkasta tehdyn banaaninutturan tapaisen virityksen, se kanssa oli kiva. Voisin kuvitella sellaisen pysyvän omassakin päässä.

Ei nyt tähän hätään vaan ole kuvia/linkkejä  :-[
Viimeksi muokannut funky_chicken, 03 Loka 2006, 21:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Juhlakampauksia lyhyille hiuksille?

Viesti Kirjoittaja Amilo »

aivansama kirjoitti: Nyt asiasta hieman vinoon, mistähän tuollaisia tukkaan sopivia koristeita saisi, esim kuten tuossa kuvassa 5? Täytyyköhän niiden olla oikein tukkaan tarkoitettuja härpäkkeitä vai saako vaikka askarteluvärkeistä sovellettua tuollaisia?
Mitä vaanhan voi käyttää koristeena, jos saa vaan pysymään tukassa. Valmiita koristeita on saatavilla aika vähän ja ne ovat usein kalliimpia, kuin askarteluliikkeestä hankitut. Koristeita voi kiinnittää pinnillä, hengettömällä tai ohuesta rautalangasta taivutetulla "hengettömällä"
Fantti
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1056
Liittynyt: 22 Syys 2006, 13:58

Vs: Juhlakampauksia lyhyille hiuksille?

Viesti Kirjoittaja Fantti »

Ihan tiimarista ja vastaavista saa monenlaisia hiuskoristeita välillä ja suosittelen myös askartelu liikkeitä. Sitten on suurimmissa kaupungeissa hiustarvikkeisiin erikoistuneet kaupat, joissa myydään vain hiuspampuloita jne esim. Lahden Triossa, Helsingissä chebella jne.
funky_chicken
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2649
Liittynyt: 03 Loka 2006, 13:15

Vs: Juhlakampauksia lyhyille hiuksille?

Viesti Kirjoittaja funky_chicken »

Fantti kirjoitti: Ihan tiimarista ja vastaavista saa monenlaisia hiuskoristeita välillä
Työpaikkaani paljastamatta  ;D , Tiimarissa ei enää myydä hiustarvikkeita, ellei jostain alelaarista löydy. Tai no löytyy jotain isoja lasten paketteja, missä on 10 pompulaa ja 10 pinniä ja ties mitä, mutta ihan perushiusjuttuja ei enää ole. Askartelupöydästä löytyy kyllä kaikkea kimaltavaa ja kukkivaa, mitä voi käyttää hyväkseen.
aivansama

Vs: Juhlakampauksia lyhyille hiuksille?

Viesti Kirjoittaja aivansama »

En nyt ehkä ihan tuota hoksannut tuota pinneillä kiinnittämistä mutta jospa luotan kampaajani taitoihin (minkä voisi sanoa olevan lievästi vaikeaa, menen nimittäin toiselle puolelle Suomea tanssaamaan poikakaverini lukioon ja ihan outo kampaaja, pelottavaa)
Vastaa Viestiin