Sivu 1/1

kampaukset lyhyille hiuksille

Lähetetty: 30 Syys 2006, 22:06
Kirjoittaja aivansama
Onko kukaan muu lyhythiuksinen törmännyt samaan ongelmaan kuin minä, eli lyhyille hiuksille ei tunnu löytyvän mitään hienoja juhla/ muitakaan kampausmalleja? Itselläni on tänä vuonna ne vanhojen tanssit tulossa ja stressaan jo etukäteen, kun en saa hiuksiani ikimaailmassa nutturapituisiksi kasvatettua siihen mennessä. Netin olen selannut jo läpikotaisin, mutta mitään ei tunnu löytyvän.

Onko kenelläkään tiedossa linkkejä sivustoille, joilla olisi lyhyille hiuksille sopivia (juhla)kampauksia? Itse laskeskelin että omat hiukseni ehtivät kasvaa korkeintaan leukaan asti ennen vanhojen tansseja.

Vs: Juhlakampauksia lyhyille hiuksille?

Lähetetty: 30 Syys 2006, 22:27
Kirjoittaja Twinkley
Juhlakampauksen voi hyvin korvata esim. tukkaan kiinnitettävillä erikoiskoristeilla, tiaralla tai vastaavalla, joka tuo oikein hyvin juhlavuutta tukkaan ja olemukseen. Kyllä jo leukapituiseen tukkaan saa tehtyä kampaaja ihan kivoja kampauksia jo - ei tietenkään mistään 50cm halkaisijan nutturoista voida puhua, mutta kyllä saa tehtyä lettejä, erilaisia kuvioita ja nostettua hiuksia ylös, kiharrettua jne. :)

Vs: Juhlakampauksia lyhyille hiuksille?

Lähetetty: 30 Syys 2006, 22:33
Kirjoittaja aivansama
Twinkley kirjoitti: Juhlakampauksen voi hyvin korvata esim. tukkaan kiinnitettävillä erikoiskoristeilla, tiaralla tai vastaavalla, joka tuo oikein hyvin juhlavuutta tukkaan ja olemukseen. Kyllä jo leukapituiseen tukkaan saa tehtyä kampaaja ihan kivoja kampauksia jo - ei tietenkään mistään 50cm halkaisijan nutturoista voida puhua, mutta kyllä saa tehtyä lettejä, erilaisia kuvioita ja nostettua hiuksia ylös, kiharrettua jne. :)
Jotain kukan tyylistä olen meinannut että jos tuohon yrittäis kiinnittää. Parturiin olen varannut ajan permanenttiin ja raitoihin (meinaan värjätä kotona tukan pari viikkoa ennen) mutta on alkanut itseä tuo mietityttää. Silloin mielessä oli jotain tällaista (hieman lyhyemmällä takatukalla tietysti)

http://www.ts-salonki.fi/images/060620/ ... _074_i.jpg

Tällä hetkellä eniten miellyyttäisi tälläinen malli:

http://www.ts-salonki.fi/images/060403/morsian13.jpg

mutta tokkopa hiukset ehtivät kasvaa?

Vs: Juhlakampauksia lyhyille hiuksille?

Lähetetty: 30 Syys 2006, 22:37
Kirjoittaja Siru
Kun oli meikäläisen vanhojentanssien aika, olin aika lyhythiuksinen, kun olin edellisenä kesänä mennyt pätkäisemään hiukset ihan lyhyiksi eivätkä ne tietenkään ehtineet kasvaa siinä välissä kuin muutaman sentin. Silti kampauksesta saatiin aika hyvä jopa ilman mitään lisäkkeitä. Hiukset ensin kiharrettiin ja sitten kiinnitettiin pinneillä pois kasvojen ympäriltä ja takaa, olin todella positiivisesti yllättynyt lopputuloksesta.

Vs: Juhlakampauksia lyhyille hiuksille?

Lähetetty: 01 Loka 2006, 12:55
Kirjoittaja Fantti
Minusta tässä tosi nättejä, toivottavasti näistä apua! Itse juhlin kovin mielelläni lyhyissä hiuksissa enkä pitkiä kaipaakaan enää.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Vs: Juhlakampauksia lyhyille hiuksille?

Lähetetty: 02 Loka 2006, 19:36
Kirjoittaja aivansama
vautsi! nuista sai kyllä jo monenmonituista ideaa, kiitosta paljon!

Vs: Juhlakampauksia lyhyille hiuksille?

Lähetetty: 03 Loka 2006, 13:38
Kirjoittaja Karoliina
Kolmas kuva ylhäältä, siinä  on tosi hyvännäköiset hiukset, minä tykkäisin tollasesta pulleasta takaraivosta. Täytyyköhän  olla paksut hiukset, vai miten ne on laitettu ?

Vs: Juhlakampauksia lyhyille hiuksille?

Lähetetty: 03 Loka 2006, 16:47
Kirjoittaja Fantti
Taitaa olla vaan pöyhitty noin. Itsellä aika ohuet hiukset, mutta kun leikkaa lyhyeksi niin tuolleen saa helposti laitettua, koska lyhyellä tukalla on enemmän ryhtiä. Tai ainakin ammattilainen saa varmasti tuollaisen lopputuloksen helpommin kuin itse.

Vs: Juhlakampauksia lyhyille hiuksille?

Lähetetty: 03 Loka 2006, 20:36
Kirjoittaja aivansama
Nyt asiasta hieman vinoon, mistähän tuollaisia tukkaan sopivia koristeita saisi, esim kuten tuossa kuvassa 5? Täytyyköhän niiden olla oikein tukkaan tarkoitettuja härpäkkeitä vai saako vaikka askarteluvärkeistä sovellettua tuollaisia?

Vs: Juhlakampauksia lyhyille hiuksille?

Lähetetty: 03 Loka 2006, 20:42
Kirjoittaja Tiizku
^Kyllä meillä koulussa kampauskoristeet näyttävät ihan siltä että voi olla ostettu askartelukaupasta.Ei niissä ole mitään kiinnikkeitä tms.

Vs: Juhlakampauksia lyhyille hiuksille?

Lähetetty: 03 Loka 2006, 21:19
Kirjoittaja funky_chicken
Mitä mä muistan vanhojentansseihin asti (reilusti yli 10 vuotta), niin yhdellä meidänluokkalaisella tytöllä oli laitettu lyhyihin hiuksiin sellaiset 20-luvun laineet, ne oli hienot! Sopi siihen tyyliin.

Jossain näin vähän aikaa sitten suht lyhyestä, kerrostetusta polkasta tehdyn banaaninutturan tapaisen virityksen, se kanssa oli kiva. Voisin kuvitella sellaisen pysyvän omassakin päässä.

Ei nyt tähän hätään vaan ole kuvia/linkkejä  :-[

Vs: Juhlakampauksia lyhyille hiuksille?

Lähetetty: 03 Loka 2006, 21:27
Kirjoittaja Amilo
aivansama kirjoitti: Nyt asiasta hieman vinoon, mistähän tuollaisia tukkaan sopivia koristeita saisi, esim kuten tuossa kuvassa 5? Täytyyköhän niiden olla oikein tukkaan tarkoitettuja härpäkkeitä vai saako vaikka askarteluvärkeistä sovellettua tuollaisia?
Mitä vaanhan voi käyttää koristeena, jos saa vaan pysymään tukassa. Valmiita koristeita on saatavilla aika vähän ja ne ovat usein kalliimpia, kuin askarteluliikkeestä hankitut. Koristeita voi kiinnittää pinnillä, hengettömällä tai ohuesta rautalangasta taivutetulla "hengettömällä"

Vs: Juhlakampauksia lyhyille hiuksille?

Lähetetty: 04 Loka 2006, 11:44
Kirjoittaja Fantti
Ihan tiimarista ja vastaavista saa monenlaisia hiuskoristeita välillä ja suosittelen myös askartelu liikkeitä. Sitten on suurimmissa kaupungeissa hiustarvikkeisiin erikoistuneet kaupat, joissa myydään vain hiuspampuloita jne esim. Lahden Triossa, Helsingissä chebella jne.

Vs: Juhlakampauksia lyhyille hiuksille?

Lähetetty: 04 Loka 2006, 11:53
Kirjoittaja funky_chicken
Fantti kirjoitti: Ihan tiimarista ja vastaavista saa monenlaisia hiuskoristeita välillä
Työpaikkaani paljastamatta  ;D , Tiimarissa ei enää myydä hiustarvikkeita, ellei jostain alelaarista löydy. Tai no löytyy jotain isoja lasten paketteja, missä on 10 pompulaa ja 10 pinniä ja ties mitä, mutta ihan perushiusjuttuja ei enää ole. Askartelupöydästä löytyy kyllä kaikkea kimaltavaa ja kukkivaa, mitä voi käyttää hyväkseen.

Vs: Juhlakampauksia lyhyille hiuksille?

Lähetetty: 04 Loka 2006, 12:19
Kirjoittaja aivansama
En nyt ehkä ihan tuota hoksannut tuota pinneillä kiinnittämistä mutta jospa luotan kampaajani taitoihin (minkä voisi sanoa olevan lievästi vaikeaa, menen nimittäin toiselle puolelle Suomea tanssaamaan poikakaverini lukioon ja ihan outo kampaaja, pelottavaa)

Vs: Juhlakampauksia lyhyille hiuksille?

Lähetetty: 04 Loka 2006, 15:24
Kirjoittaja Fantti
Onkos muuten kaikilla kampaajilla hiustarvikkeita. Joissain ne maksaa erikseen esim. sokoksella, mutta mitenköhän noin yleensä löytyykö kampaamoista koristeita paljonkin.

Vs: Juhlakampauksia lyhyille hiuksille?

Lähetetty: 04 Loka 2006, 16:35
Kirjoittaja Amilo
aivansama kirjoitti: En nyt ehkä ihan tuota hoksannut tuota pinneillä kiinnittämistä mutta jospa luotan kampaajani taitoihin (minkä voisi sanoa olevan lievästi vaikeaa, menen nimittäin toiselle puolelle Suomea tanssaamaan poikakaverini lukioon ja ihan outo kampaaja, pelottavaa)
Uskon, että kampaajasi saa koristeen kiinni, jos se se nyt mikään ihan mahdoton möykky ole ;D

Vs: Juhlakampauksia lyhyille hiuksille?

Lähetetty: 20 Touko 2008, 20:56
Kirjoittaja zubi
Löysin Bernerin sivuilta tällaisen kampauksen. Hirmu nätti ja mielestäni juhlavakin, vaikka olikin esitelty modernina työkampauksena.
Kuva

Vs: Juhlakampauksia lyhyille hiuksille?

Lähetetty: 20 Touko 2008, 23:16
Kirjoittaja petomaani
Hyvä homma Zubi että nostit tän sivuston esille!! Mulla on lauantaihin asti aikaa suunnitella oma juhlakampaus, eikä kampaajalle ole mahdollisuutta mennä. Toi on tosi hieno toi sun postaama kampaus kyllä.

Vs: Juhlakampauksia lyhyille hiuksille?

Lähetetty: 21 Touko 2008, 07:30
Kirjoittaja zubi
^ Mulla on myös lauantaina tiedossa yhdet häät, joihin olisi kiva laittaa tukka nätisti ja tietenkin niin, että se pysyy hyvin koko päivän. Tuossa postaamassani kuvassa on kyllä sitä tyyliä, mikä voisi sopia. On muuten kaunis värikin, itsellä on lämpöisempi sävy, mutta tuollaista ehkä ensi kerralla... :)

Vs: Juhlakampauksia lyhyille hiuksille?

Lähetetty: 21 Touko 2008, 10:32
Kirjoittaja petomaani
^millai tuommoisen postaamasi kampauksen saa aikaan? Tykkään kovasti tosta mallista, mutta kun kädentaidot ei oikeen riitä mihinkään...  :-[

Vs: Juhlakampauksia lyhyille hiuksille?

Lähetetty: 21 Touko 2008, 18:18
Kirjoittaja zubi
^ Hyvä kysymys, petomaani. Tuo voisi onnistua hyvin sellaisella lyhyiden hiusten minisuoristusraudalla (äitini oli ihastunut kampaajakäynnillä moiseen ja harkitsee hankintaa), jolla sitten kääntelisi noita latvoja ja tekisi pientä lainetta - mutta itsellä ei sellaista ole.

Vs: Juhlakampauksia lyhyille hiuksille?

Lähetetty: 23 Touko 2008, 16:43
Kirjoittaja petomaani
Mulla alkaa olla pien paniikki huomisen suhteen. Miten ihmeessä laittas tukan, ettei se oo aina "niinkuin tavallisesti"?  :-\  Kiinittäiskö pinneillä tukan takaa kiinni ja ylös. Taitaa mennä tää ilta treenatessa, kun huomenna ei kauheesti jää aikaa hiustenlaittoon, kun matkaa juhlapaikalle on kumminkin rapiat 3 tuntia..

Vs: Juhlakampauksia lyhyille hiuksille?

Lähetetty: 23 Touko 2008, 19:36
Kirjoittaja Lauretta
^ Jos sulla on joku sellainen nätti panta (esim. tiaramainen) ja sitten kiharrat hiuksia jotenkin, niin se kampaus on nätti ja juhlava. :) Itse tekisin jotenkin noin.

Vs: Juhlakampauksia lyhyille hiuksille?

Lähetetty: 23 Touko 2008, 22:13
Kirjoittaja petomaani
Niinpä.. Oliskin. Pitää sännätä kauppaan hakemaan semmoinen, joku kultainen ois kiva, kun päällä on kultaa ja ruskeeta :)

kampaukset lyhyille hiuksille

Lähetetty: 11 Heinä 2008, 20:23
Kirjoittaja Blitz
Onko kellään vinkkejä, miten saisi lyhyet hiukset nopeasti laitettua? Olen suhteellisen kärsimätön hiustenlaitossa, joten olisi hyvät neuvot kalliit. . . ::)

Vs: kampaukset lyhyille hiuksille

Lähetetty: 04 Marras 2010, 13:00
Kirjoittaja Sanna
Nostellaanpa vanhaa ketjua. Mulla on eteenpäin pitenevä polkka otsiksella. Pisimmät sivuhiukset yltävät vähän leuan alapuolelle ja takaa on - no, aika lyhyt. Millaisen juhlakampauksen tähän tukkaan saisi? ??? Mulle ei tule oikein mitään mieleen, ja tuntuu että tuo otsiskin rajoittaa entisestään, vaikka kaipa senkin tarvittaessa saa jotenkin jemmattua.

Vs: kampaukset lyhyille hiuksille

Lähetetty: 09 Maalis 2013, 17:40
Kirjoittaja nukka
Itse olen taas lyhythiuksinen (hiukset vähän leuan yli) ja olisi kyllä kiva keksiä että miten tätä laittaisi. Youtubesta kun etsii videoita niin tulee kauheasti vaan sellaisia joissa vähän tökitään pinnillä sinne tänne ja pöyhitään sieltä ja täältä ja ollaan mukamas kampauksia tekemässä ::)

Yks kiva kampaus on tehdä ranskanletit molemmin puolin päätä, mutta multa se ei vaan millään onnistu. Osaan tehdä tavallisen ranskanletin mutta pään sivulle tehtävä ei onnistu sitten millään.

Perinteisesti teen kiharat, ne on onneksi helppo tehdä lyhyeen tukkaan. Esim. tällä ohjeella http://www.youtube.com/watch?v=9qDA711gh3Y

Töissä on pakko pitää hiuksia kiinni ja laitankin yleensä hiukset vaan ponnarille. Vaikka ponnari näyttää vähän tyhmältä kun hiukset on vain sellainen pieni töpö.

Vs: kampaukset lyhyille hiuksille

Lähetetty: 11 Maalis 2013, 08:39
Kirjoittaja Redsea
Hei kiitti sivunnostosta!  ;D

Mulla on just samanmuotoiset hiukset kun tuossa ylemmässä videossa!! Ihanaa että tänne tulee näitä kampausehdotuksia&nbsp; <3

Kiitos kaikille!