Suorista hiuksista luonnostaan kiharat

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
marenki
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1837
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 02:00

Vs: Suorista hiuksista luonnostaan kiharat

Viesti Kirjoittaja marenki »

Pakko kai se on uskoa, kampaaja lauantaina käänsi, väänsi, kampasi, kostutti ja lopulta totesi tuskatuneena: "Ei tämä kuule ole suora, kyllä tämä on ihan selkeästi taipuisa." Kyse oli etutukasta, mulla on ollut viimeksi kesällä tämmöinen suora otsis, eikä se nyt silloin mitenkään pahasti ollut taipuileva, nyt se ei mene enää suoraan edes pesun jälkeen kampaamalla, joudun näyttämään otsikselleni fööniä tai ilmakiharrinta.

Ja yhtenä päivänä n.1kk sitten, mulla oli kikkura tuossa pulisongissa. :o Pesun jälkeen mun karkealaatuinen alatukkani voi olla epämääräisen kikkara. Ei isosti, mutta siinä on ehkä yksi suuri kierre suortuva kohden, mutta ei se suora ole. Normaalisti kuivana tukka kuitenkin näyttää suoralta, kun kampaan sen aina heti märkänä (hellästi tietenkin), mutta päässäni kasvaa entistä enemmän karheaa ja kuivaa paksua hiusta.

*tukkakriisi*
Kemuli
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 03 Elo 2006, 19:02

Vs: Suorista hiuksista luonnostaan kiharat

Viesti Kirjoittaja Kemuli »

No eikös aika lailla vähemmällä vaivalla voi saada laineikkaasta/taipuisasta tukasta suoran kuin tikkusuorasta kiharaisen? ;) Tai voisin kuvitella, että enemmän muotoilua ja aikaa vaatis.

Mulla on tukka hyvän hoidon myötä alkanut pikkuhiljaa kihartua, latvat on selkeästi taipuisat ja kasvojen ympärillä oleviin sortuviin tulee helposti korkkiruuveja, tosin ne ei pysy kauaa sellaisina. Hieman ehkä sapettaa, ettei tukka ole yhtä eikä toista, olis nyt joko taipuisa/kihara tai sitten kunnolla suora..
Hiukset: 1c M iii, n. 55 cm. L'Anza <3
Magia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4169
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 18:05

Vs: Suorista hiuksista luonnostaan kiharat

Viesti Kirjoittaja Magia »

^ Sano se sitten, kun itselläsi on luonnonkiharat hiukset ja yrität saada niitä suoriksi. ;) Nopeastihan ne saa raudalla suoristumaan, mutta se on taas toinen juttu, miten pitkään sitä ihmettä kestää tai miltä se hiuksissa näyttää. Minun hiukseni ovat ainakin alkaneet suorina näyttämään kamalan huonokuntoisilta. :-\ En kylläkään suorista, vaan papiljotit laitan illaksi pesun jälkeen. ;D
Laureen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 732
Liittynyt: 21 Elo 2006, 11:34

Vs: Suorista hiuksista luonnostaan kiharat

Viesti Kirjoittaja Laureen »

Mulla oli pienenä suorat hiukset, jotka alkoivat murrosiässä muuttua laineikkaiksi, pörröisiksi ja osin jopa afromaisiksi. Varsinaiset kiharat ilmestyivät kuitenkin vasta noin 19-vuotiaana, kun kasvatin hiukseni poikatukasta polkkamalliseksi. Nyt kun hiukset ovat hartiamittaiset, ne eivät jaksa enää kihartua yhtä voimakkaasti. Mutta kosteassa ilmassa mulle kyllä tulee sellaiset ihan kunnon kikkurat :)
Kemuli
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 03 Elo 2006, 19:02

Vs: Suorista hiuksista luonnostaan kiharat

Viesti Kirjoittaja Kemuli »

Magia kirjoitti: ^ Sano se sitten, kun itselläsi on luonnonkiharat hiukset ja yrität saada niitä suoriksi. ;) Nopeastihan ne saa raudalla suoristumaan, mutta se on taas toinen juttu, miten pitkään sitä ihmettä kestää tai miltä se hiuksissa näyttää. Minun hiukseni ovat ainakin alkaneet suorina näyttämään kamalan huonokuntoisilta. :-\ En kylläkään suorista, vaan papiljotit laitan illaksi pesun jälkeen. ;D
No siks mä sanoinkin, että laineikkaat/taipuisat ;) Pikkukäkkärätukka on sitten juttu erikseen.
Hiukset: 1c M iii, n. 55 cm. L'Anza <3
Cherry
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:51

Vs: Suorista hiuksista luonnostaan kiharat

Viesti Kirjoittaja Cherry »

Kemuli kirjoitti: No eikös aika lailla vähemmällä vaivalla voi saada laineikkaasta/taipuisasta tukasta suoran kuin tikkusuorasta kiharaisen? ;) Tai voisin kuvitella, että enemmän muotoilua ja aikaa vaatis.
Juu, kyllä se laineikas tukka on varmaan nopeampi suoristaa kuin suora tukka kihartaa, mutta toinen juttu tosiaan on se, miten se tukka pysyy suorassa :-\ Itsellä laineikkaat hiukset, ja ainakin nämä on helppo suoristaa, mutta jos on vähänkin kostea ilma, niin menevät heti pörröiseksi(ja menevät laineille)->näyttävät tosi huonokuntoisilta. Suorana ovat hyväkuntoisen näköiset.
Kaikkein vaikeinta on luottaa, mutta ilman sitä ei mitään saa.
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Suorista hiuksista luonnostaan kiharat

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Mun on nyt ihan pakko kirjoittaa tänne, kun oon huomannut viimeisen puolen vuoden aikana, että mun hius on hieman laineikas ja varsinkin märkänä se on ihan s-kikkuraa. Ei nyt mitään korkkiruuvikiharaa, mutta kiharaa silti. Varsinkin, jos laittaa kosteuttavaa hoitoainetta niin kiharalle vetää vain enemmän. Miten tämä on mahdollista, kun ennen mulla on ollut 1a F niin nyt luokittelisin 1b/c M ??? Kampajakin sanoi, että luonnostaan taipuu. Silti pelkään, että johtuuko tämä siitä, että on hiukset huonommassa kunnossa. Vai voiko oikeasti hiukset muuttua iän myötä esim. hormonien takia? Tämänhän näkee vasta sitten, kun oma hius kasvaa enemmän ja värjättyä hiusta saa leikattua pois. Mutta kun tätä kiharuutta on koko hiuksen matkalta märkänä, ei vain latvaosassa. Tuntuu oudolta, kun ennen on ollut niin lasiset hiukset. Tosin meidän suvussa on kyllä jonkin verran luonnonkiharaa.

Mietin sitä, kun oon pohtinut latvojen kuntoa viime aikoina, niin se voi johtua hiuslaadusta nykyään eikä niinkään kunnosta. Silti näitä aion tasoittaa sen 5 cm. Lisäksi ponnarin paksuus on paksuuntunut 8 cm-> yli 10cm. En tiedä johtuuko se siitä, että hiukset on paremmassa kunnossa vaiko siitä, että ne on muuttuneet laineikkaaksi. Onko kellään mielipidettä tästä? Tuntuu toisaalta hassulta, jos kampaaja huvikseen sanois, että mulla on luonnostaan kiharaa. Kuivana mun hiukset on semmoiset vähän taipuisat, mutta enemmän suorat silti. Ei kumminkaan lasiset.

Taitaa silti olla nykyään iii kuin ii tuo paksuus, kun on yli 10cm ponnarin paksuus. Huvittaa, kun hävettää vaihtaa tuo paksuus hiustietoihin, koska musta tuntuu, että joku luulee, että kuvittelen vain, koska mulla kumminkin on suorat hiukset kuivana eikä ne näytä niin paksuilta, mutta hiuksia on paljon ja ponnarin ympärys on mitattu moneen kertaan. Anteeksi tämä meni samalla ohi aiheen...
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Suorista hiuksista luonnostaan kiharat

Viesti Kirjoittaja Ice »

Huonokuntoisuus saa itselläni kihartumaan, sekä kuivana että kosteana jollei erehdy kampaamaan suoraksi märkänä. Lasisuus voi "hävitä" täysin kun huono kunto on käsillä, kuitenkin palautuu usein hyvällä hoidolla.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Tiitunen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 342
Liittynyt: 02 Touko 2007, 01:08

Vs: Suorista hiuksista luonnostaan kiharat

Viesti Kirjoittaja Tiitunen »

Minulla alkoikihartua hiukset pikkulapsena, kun pituutta alkoi tulla. Lyhyenä näyttivät suoremmilta. Lapsena hiukseni olivat aina tosi pitkät, lainetta oli ja latvat menivät oikeastaan löyhille korkkiruuveille. Murrosiässä ja varsinkin kovien käsittelyjen myötä tukka rupesi suoristumaan, suorimmillaan vain latvat taipuivat.

Nyt hiukseni ovat taas alkaneet taipua enemmän. Näkyvää lainetta on aina edes hiukan, ja hyvin kosteutettuina löysä laine alkaa jo pääalaelta. Niskassa on sitten selvempää lkainetta kuin letityksen jälkeen. Kostealla ilmalla ulkona tukka kihartuu selvästi, pakkanen vetää varsin suoraksi.

Hyvä kosteutus kyllä auttaa saamaan laineet esiin, mutta muuten on tosi arvaamatonta, miten nämä kihartuvat, eikä kiharanvirkistäjistä kauheasti ole silloin apua. Toisaalta jos laitan yöksi kiinni hiukset, ne ovat aamulla tosi kiharat - ilman mitään muotoilutuotteita! En ole ollut varma, ovatko nämä 1c vai 2a, mutta olen kallistumasssa tuohon 2a:han.
2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009
Horros
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1878
Liittynyt: 04 Touko 2010, 22:48

Vs: Suorista hiuksista luonnostaan kiharat

Viesti Kirjoittaja Horros »

Pikkulapsena hiukseni olivat sellaiset maltilliset "enkelinkiharat" kunnes alkoivat suoristua - kuvien perusteella joskus 5-6-vuotiaana hiukseni olivat ainakin tähän nykyiseen verrattuna melko suorat, kihartuvat toki, mutta suurimmaksi osasksi latvoista ja ihan normaalisti laskeutuvat. Jo tokaluokalla hiukseni olivat huomattavasti pörröisemmät, varmaan senkin takia että olin saanut päähäni leikata ne lähelle olkapäämittaa. Siitä eteenpäin ne ovat tasaisesti afroontuneet ja tulleet hankalammiksi, kunnes tässä muutaman vuoden sisällä olen löytänyt oikeanlaisia tuotteita eivätkä ne harota yhtä paljoa, mutta selkeä korkkiruuvi/s/z-kihara todellakin on, ei se kiharuus mihinkään ole poistunut.

Äidilläni hiuslaatu on muuttunut elämän varrella aika paljon, nuorena oli isoa kiharaa ja paksu hius, vanhempana suoristui ja oheni ja vaihdevuosina ja niiden jälkeen hiuksesta on tullut taas taipuisampi ja itsepäisempi.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.
hilpsu
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 415
Liittynyt: 04 Elo 2010, 14:18

Vs: Suorista hiuksista luonnostaan kiharat

Viesti Kirjoittaja hilpsu »

Mun hiukset ovat muuttuneet selkeästi taipuisiksi ja paikoin jopa mutkikkaiksi viimeisen vuoden aikana, varsinaisista kiharoista ei voi kuitenkaan puhua. Kosteana hius kyllä kihartuu ihan korkkiruuviksi, mutta kuivuttuaan on aika hillitty.&nbsp; Aikaisemmin mun hiukset olivat jetsulleen piikkisuorat, niin märkänä kuin kuivanakin. En tiedä, että johtuuko tuo muutos vaan paremmista hiustenhoitotavoista, sillä elintavoissa ei ole tapahtunut ainakaan merkittäviä muutoksia. En tietääkseni ole myöskään raskaana&nbsp; :D.
imaria
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 325
Liittynyt: 18 Kesä 2008, 23:25

Vs: Suorista hiuksista luonnostaan kiharat

Viesti Kirjoittaja imaria »

Minusta tuntuu myös, että hiustenhoitorutiinieni muuttaminen parempaan suuntaan ja tukan muuttuessa paljon parempikuntoiseksi, on taipuisuus lisääntynyt. Piikkisuoraa tämä tukka ei ole koskaan nähnytkään, mutta nykyään hiukset ovat märkänä ihan oikeasti todella kiharat. Auki ollessaan eivät mene enää takkuun, mutta laineille kyllä, ja vaatii pilkuntarkkaa suoristusta hyvien muotoilutuotteiden kanssa, että näistä saa suorat edes yhdeksi illaksi.
1cMiii / vaaleat / tavoittelevat olkapäitä
Hallonnikas
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Loka 2006, 14:34

Vs: Suorista hiuksista luonnostaan kiharat

Viesti Kirjoittaja Hallonnikas »

Olen ihmetellyt pitemmän aikaa kun oma tukka on myös alkanut näyttää merkkejä siitä, ettei se olisikaan ihan piikkisuora, kuten ennen. Lyhyempänä vaikuttaa kyllä oikein tikkusuoralta, mutta nyt kun pituutta on kohta bsl, niin latvat ovat alkaneet elää ihan omaa elämäänsä. Kyllähän tyvikin tietty näyttää vähän taipuisammalta, mutta tänään aamulla löysin niskahiusten päästä löyhän korkkiruuvin! 0_0 Eikä latvat enää menekään rasittavan suorasti, vaan näyttävät taipuilevan minne sattuu! Olen oikein tyytyväinen, vaikkakin vähän hämmentynyt. ;D Kiharaksihan tätä ei kukaan voisi sanoa, mutta näemmä yksittäiset suortuvat tahtovat mennä löyhälle korkkiruuville, toiset ovat vain hieman taipuisia ja lähinnä päällihiukset näyttävät edelleen suht suorilta.
Mielestäni olen vain parin vuoden aikana ihmetellyt ettei hius enää tunnukaan niin suoralta, ja siitä on nyt pari vuotta kun lopetin e-pillerit. Eli olisikohan nimenomaan hormoneista kiinni tässä tapauksessa...

Oli sitten pakko muuttaa vähän hiusmäärittelyäkin. Muutenkin kuin taipuisuuden osalta, tukka kun ei ole enää läheskään niin karkea kuin muinoin kun sitä käsitteli mm. kestoväreillä...
Viimeksi muokannut Hallonnikas, 19 Syys 2013, 10:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.
janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: Suorista hiuksista luonnostaan kiharat

Viesti Kirjoittaja janniina »

Mulla taas on selkeesti SUORISTUNUT! Ennen raiskasin hiuksia suoristusraudoilla, nyt kun olen jättänyt kuumat pois ja annan yökampausten hoitaa muotoilun, hiukset ovat raskautuneet (:D) ja suoristuneet paljon. Mutta en valita, hiukset ovat ihan ihanat näinkin :)
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: Suorista hiuksista luonnostaan kiharat

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

Minulla oli ennen kiharatukka. Se kihartui sellaiselle "lammaskiharalle". Kun aloirin e-pillerit niin tukka suoristui&nbsp; :P En tykkää yhtään asiasta.
Vastaa Viestiin