Kiharat suoriksi

Leikkaukset sekä kampaukset
sipe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 977
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:38

Kiharat suoriksi

Viesti Kirjoittaja sipe »

Muut kiharatukat: saatteko hiuksenne pysymään suorina miten pitkään?

Mua nimittäin nyppii aivan tajuttomasti tämä oma lettini, kun se ei pysy suorana millään ilveellä. >:( Esimerkiksi tänään halusin vapaapäivän kunniaksi laittaa kerrankin tukkani tikkusuoraksi. reilun tunninhan se suorana pysyikin, nyt taas vetää kikkuralle, vaikka en ole edes pihalla käynyt.

Teenkö jotain väärin, vai missä vika:

pesu Joicon Silk result shampoolla
tehiksenä Redkenin Smooth Down + pikahoitikseksi Joicon Silk Result.

Pyyhekuivaan tukkaan smooth downin seerumi, lanzan smoother ja tigin smooth & shine.
Föönaus lapioharjan avulla suoraksi
Sitten latvoihin tigin girls toy ja koko t***a reilusti spritz&shinea
Suoristus keraamisella raudalla
viimeisten pörröjen siloitus seerumilla ja päälle kevyesti lakkaa + kiiltosuihketta

Niin ja ihana suoruus on kadonnut tosiaan tunnissa. :(


EDIT: Heei modet, hjälp! Sain hörhöiltyä tämän väärälle osastolle. Siirtäkää, pliide!
Viimeksi muokannut sipe, 28 Syys 2006, 15:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiukset: 3b iii. Luonnonkihara, paksu, värjätty ja älyttömän kuiva.
Suosikkituotteet: MOP Hydrating shampoo, Joico K-Pak-sarja kokonaisuudessaan, Joico Moisturizer, Nexxuksen Therappe, Humectress, Luxxtress ja Keraphix; Redken ASHC, sekä Tigin O&H -hoitis CO-pesuun.
-kata-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1390
Liittynyt: 11 Touko 2006, 15:53

Vs: Kiharat suoriksi

Viesti Kirjoittaja -kata- »

Jaa a, vinkkejä en osaa valitettavasti ittekkään antaa, nimittäin sama ongelma itselläkin... Jos joskus tukan suoraksi haluaa, niin ei se sellasena pysy kuin ihan pienen hetken, taipumaan alkaa heti, tekee niille mitä tahansa. Kyllähän ne vähän suorempana siis toki pysyy, ettei ne suoristuksen jälkeen kiharalle vedä kovin nopeasti, mutta taipuvat kyllä.
Parhaiten suorana ja hyvänä tukka on toistaiseksi pysynyt, kun edellisellä kerralla tulin kampaajalta joka käytti Tigin S-Factor tuotteita + suoristi tukan raudalla ... Tukka oli vielä yönkin jälkeen seuraavana aamuna aina iltaan saakka kuin juuri laitettu, suora ja unelman pehmeä, täysin takuton. Tällästä ihmettä ei ole ennen sitä eikä sen jälkeen käynytkään.

(Mulla nyt ei oo niin kihara tukka kun sulla, mutta aattelin pistää tälläsenkin tukan kokemukset silti kehiin :) )
"You're born alone, you die alone. The rest is yours to fill the gap. The world goes on without you here. Adjust or just collapse". (Five Finger Death Punch)
Ulpu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2290
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 15:18

Vs: Kiharat suoriksi

Viesti Kirjoittaja Ulpu »

Kyllä munkin on aika hankala saada tukka pysymään ihan suorana. Enpä ole kyllä pitkään aikaan edes kokeillut suoristaa, mulla olis rautakin, mutta en ole saanut aikaiseksi senkään kanssa suoristella.

Mä olin kerran Tgin koulutuksessa, jossa me kokeiltiin Control Freak- sarjaa ja kyllä oli sileä ja suora tukka silloin. Pestiin ja hoidettiin CF:llä ja laitettiinkohan siihen CF-seerumia ja föönattiin. Ei edes rautaa käytetty ja pysyi silti aikas hyvin suorana. Oli ihan outoa, kun ei ollut pörröinen tukka.
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö
Gigli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1347
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:25

Vs: Kiharat suoriksi

Viesti Kirjoittaja Gigli »

Mä käytän suoristamiseen PM Straight Worksiä. Tähän mennessä testaamistani suoristustöhnistä paras ja älyttömän riittoisa. Aine lässäyttää koko tukan mahtavasti, mutta saa olla melko tarkka, ettei sitä mene lähellekään juurta, koska pienikin määrä tekee lähmäisen lopputuloksen. Päälle PM Gloss Dropseja ja latvat erottelen suihkimilla pumppupullosta jotakin vahvaa lakkaa käsiin ja haromalla sen hiuksiin.

Straight Worksilla suoristettuna tulos kestää jopa muutaman tunnin. ::)
When life gives you lemonade, make lemons. Life will be all like" Whaaaat?!"
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Kiharat suoriksi

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Kirjoitampa minkäkin...

Minulla riippui aikapaljon suorana pysyminen siitä, millainen sää on.
Kesällä, ja talvipakkaksillla letti pysyi pääsääntöisesti pidempään suorana kuin keväällä ja syksyllä, ja kuivalla ilmalla tietysti pysyi paremmin suorana kuin kosteana.
Hyvin tehty suoristus pysyi suorana koko pesuvälin, eli joskus 2-3päivääkin, ja mullahan on tosiaan aika kohtalaisen kihara lampaansaparo.
Sen kylllä huomasin, että jos käytti liian "pehmeitä" ja oikein siloittavia, lätsäyttäviä ja silikonisia tuotteita, ei suoristus kyllä pitkään suorana tahtonut pysyä eikä oikein suoristunutkaan niin hyvin.
Ilmeisesti liian suuri määrä silikonia kyllä tekee hiukset tottavia ihanan pehmeäksi, sileäksi ja megakiiltäväksi, mutta mukaan tarvitaan jotain muotoilevaa, ja pidon antavaa. Muuten karva on jotenkin niin pehmeä ja joustava ettei se pysy suoranakaan.
Useimmissahan näissä seerumeissa ja smoothereissa ei juuri ole muotoilevaa ominaisuutta mukana, joka antaisi sitten sitten varsinaista pitoa ja kestävyyttä kampaukselle.

Mulla oli vakkariaineina osiken x-tra flat, joka suoristi todella hyvin, teki varsin sileäksi hiuksen, mutta ei kuitenkaan sellaiseksi kuin silikonisuoristajat. Lisäksi siinä oli hyvä pito.
Lisäski oli aina käytössä Tigin straight talk, ja Kerastasen Huile Oloe Relax (?).
Jos käytti vain keratsasea ja Tigiä niin letti ei pitkään suorana pysynyt, vaan tarvittiin sitä pitoa.

kokeileppa Sipe laittaa jotain muotoilevaa alle, vaikka muotovaahtoa tai muotoilunestettä. Hius saa sitten suoristusrauta vaiheessa mennä hivenen kovaksi ja "rapsakaksi" siten että se raudalla vetämisen jälkeen jää sellaiseksi litteäksi osioksi. Hius sitten kyllä pehmenee harjatessa, mutta kun suoristaa sen ihan tuommoiseksi "tikkumaiseksi" on se silloin myös taatusti luotisuora ja pysyykin semmoisena pitkään.
Joskus suoristin jopa lakan kanssa, niin että lakka alle ja suoristus päälle, ja pysyi kuin tauti ja varsinkin tyveen sai aivan megalomaanisen kohotuksen ja keston.
Karvan kannalta se ei varmaankaan ollut kovin kivaa, mutta ennemmmin suoristin harvemmin ja niin että pysyi, kuin että suoristi vain hivenen hellemmin ja sitten se suoristui samantien jolloin koko homma oli turha.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Fry

Vs: Kiharat suoriksi

Viesti Kirjoittaja Fry »

Jos mä haluan suoran tukan, joka kestää myös kostella kelillä, niin laitan Lorealin Hot Straight voidetta ja Osiksen Flatliner suihketta ja vedän suoristusraudalla.. Ja kyllä muuten pysyy suorana, seuraavaan pesukertaan asti.. Aiiiiivan mahtavaa tuo Flatliner, harmi vaan, kun kuivattaa niin hemmetisti..
Luomo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1731
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:22

Vs: Kiharat suoriksi

Viesti Kirjoittaja Luomo »

Mun pitää myös saada hiuksiin tuo Ishamaelin mainitsema "rapsakkuus", jotta on toivoakaan, että tulos kestää. Sen saan L'anzan Thermal defensellä (tuo Osiksen Flatliner on vastaava, mutta pidän tuota L'anzan vielä parempana). Sen sijaan en saa pysyvää suoraa tulosta L'anzan Smootherilla, jonka tarkoitus on pehmittää hiukset taipuisiksi, jotta ne saisi vedettyä suoriksi. Taipuvat vain vähän liian hanakasti myös väärään suuntaan tuolloin ;). Yleensä käytän kyllä föönauksen aikana jotain voidemaista suoristusainetta (Wellan Straightener tms.), mutta tärkein on tuo suihke raudan kanssa.

Olen myös huomannut, että jos suoraan pesun jälkeen föönaan ja suoristan raudalla ja lähden sitten heti liikenteeseen, niin suoristus ei pysy. Ilmeisesti hiuksiin jää kuitenkin vähän kosteutta tällöin. Suoristusraudan jälkeen olisi hyvä olla tunti-pari väliä ennen kuin lähden ulkoilman armoille. Usein pidän tämän ajan hiuksia ilmavasti kiinni hainhampailla (ettei pääse niin paljon kähertymään) ja joskus  suoristan raudalla osittain uudelleen vielä juuri ennen lähtöä. Ei ole helppoa kiharatukkaisen wannabe-suoratukkaisen elämä ;D.
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto
Mintti
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 110
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 16:38

Vs: Kiharat suoriksi

Viesti Kirjoittaja Mintti »

Mulla on ihan hervoton kiharapuska päässä, jonka vuoksi tykkäílen suoristella sitä (ainakin latvoja) ennen ihmisten ilmoille menoa. Tukka siis joutuu aikamoiselle rääkille, ja kun tämä luonnonkihara on jo luonnostaan niin kuiva ja itselläni vielä katkeileva..
Siispä tahtoisinkin tietää, miten hiukset saa suoristettua raudalla mahdollisimman vähäisin vaurioin? Itse suihkin Osiksen suoristusrautasuihketta reippaalla kädellä, mutta se tuntuu jotenkin korputtavan hiusta... Eli mitkä suoristus/lämpösuoja-tökötit olisivat hellävaraisempia raudan alle käytettynä? Hiuksesta ei tarvitse ihan tikkusuoraa saada, kunhan edes kiharasta loivempaa..
Luonnonmukaiseen kosmetiikkaan hairahtanut kotikemisti.
3b F ii
iHerb -alennuskoodi: OPI742
muusa

Vs: Kiharat suoriksi

Viesti Kirjoittaja muusa »

Mintti kirjoitti: Mulla on ihan hervoton kiharapuska päässä, jonka vuoksi tykkäílen suoristella sitä (ainakin latvoja) ennen ihmisten ilmoille menoa. Tukka siis joutuu aikamoiselle rääkille, ja kun tämä luonnonkihara on jo luonnostaan niin kuiva ja itselläni vielä katkeileva..
Siispä tahtoisinkin tietää, miten hiukset saa suoristettua raudalla mahdollisimman vähäisin vaurioin? Itse suihkin Osiksen suoristusrautasuihketta reippaalla kädellä, mutta se tuntuu jotenkin korputtavan hiusta... Eli mitkä suoristus/lämpösuoja-tökötit olisivat hellävaraisempia raudan alle käytettynä? Hiuksesta ei tarvitse ihan tikkusuoraa saada, kunhan edes kiharasta loivempaa..

Tuo Osiksen suihke sisältää alkoholia, joten se kuivattaa ja korppuunnuttaa. Kannattaisi ehkä kokeilla jotain voidemaista, lämpösuojan sisältävää ainetta, esim. Tigin Control Freak -serumia, S-Factorin Smoothing Lusterizeria, Tigin Fashionista Smooth and Shinea tai Redkenin Alignia. Tuo Align tosin sisältää alkoholia, mutta ei ole tuntunut yhtään kuivattavalta mulla. Laita aine märkiin hiuksiin pesun jälkeen, föönaa leveän harjan kanssa hiuksia suoraksi ja enin määrä kosteutta pois. Sitten ota käyttöön suoristusrauta. Jos tukkasi on kovin kähärä ja vaikeasti käsiteltävä niin voit laittaa vielä ennen rautakäsittelyä toistamiseen silottavaa ainetta pienen määrän.
Mintti
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 110
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 16:38

Vs: Kiharat suoriksi

Viesti Kirjoittaja Mintti »

Kiitos neuvoista, muusa! Osaisitko vielä ehdottaa jotakin hiukkasen halvempaa tököttiä? Kulutin juuri jokin aika sitten pienen omaisuuden erinäisiin hiushärpäkkeisiin foorumin innoittamana, joten Tigeihin ei kyllä tällä hetkellä ole varaa... :(
Luonnonmukaiseen kosmetiikkaan hairahtanut kotikemisti.
3b F ii
iHerb -alennuskoodi: OPI742
muusa

Vs: Kiharat suoriksi

Viesti Kirjoittaja muusa »

Mintti, olen nähnyt esim. Osiksella, Goldwellilla ja Choozilla tuollaisia voidemaisia suoristajia. En ole itse kylläkään noita  testaillut, mutta uskoisin niiden olevan ihan hyviä  :) Kyllä noita suoristusaineita alkaa olla jo melkein joka merkillä.. jos hellävaraisempaa suoristusta hakee, niin kannattaa vaan katsoo se, ettei se sisällä ainakaan paljoa alcohol denat.ia.
Mari0

Vs: Kiharat suoriksi

Viesti Kirjoittaja Mari0 »

Kauanko teillä kestää suoristaa koko tukka? Itsellä ainakin tuntuu kestävän tosi kauan, ja siksi en ole koskaan edes jaksanut loppuun asti yrittää :D
-kata-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1390
Liittynyt: 11 Touko 2006, 15:53

Vs: Kiharat suoriksi

Viesti Kirjoittaja -kata- »

Mari0 kirjoitti: Kauanko teillä kestää suoristaa koko tukka? Itsellä ainakin tuntuu kestävän tosi kauan, ja siksi en ole koskaan edes jaksanut loppuun asti yrittää :D
Ennen muinoin kun mulla oli pidempi ja tasapaksu tukka, niin aikaa meni ainakin semmonen reilu tunti, silloin oli käytössä Vidalsassoonin rauta, joka ei kyllä ollut oikein hyvä ja osaltaan varmaan hidasti hommaa entisestään.
Nykyään mulla on vähän lyhyempi, kerrostettu ja kevennetty tukka niin suoristukseen menee aikaa yleensä semmonen n.45 min. joskus voi mennä pidempäänkin, riippuu vähän millä tuotteilla tukkaansa on pessyt ja hoitanut. Toisten jäljiltä suoristuu helpommin ja toisten ei. Nykyään mulla on Babylissin wet&dry rauta käytössä, mikä on ihan hyvä rauta, mutta ei mikään huippurauta. Oikein kunnon raudalla suoristaisin tukkani vieläkin vähän nopeammin.
"You're born alone, you die alone. The rest is yours to fill the gap. The world goes on without you here. Adjust or just collapse". (Five Finger Death Punch)
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Kiharat suoriksi

Viesti Kirjoittaja ellen »

Käytin ennen myös Luomon mainitsemaa L'Anzan Strait-Line Thermal Defense -suihketta, mutta ihan umpimähkään tilasin LF:sta kms california flat out hot pressed sprayta, kun tuo L'Anzan tavara alkoi loppua. Hakusessa oli kuitenkin vähemmän alkoholia sisältävä, lämpösuojallinen suoristussuihke. kms:n sprayssa ei ole niin paljoa alkoholia kuin Thermal Defensessä ja tuoksukin on paljon miellyttävämpi, hedelmäisen viikunan tuoksu  :P Vielä en osaa sanoa pitääkö hiukset niin hyvin suorassa kuin Thermal Defense, koska testasin tuotetta pikaisesti vain pieneen osaan hiuksia. Paljon pehmoisemmalta hiukset ainakin tuntuvat kuin L'Anzan aineella suoristettaessa.


INCI: Water, Propylene Glycol, Sodium Polystyrene Sulfonate, Alcohol denat., Panthenol, PEG-60 Almond Glycerides, Simmondsia chinensis (Jojoba) Seed Oil, Ficus carica (Fig) Extract, Hydrolyzed Wheat Protein PG-Propyl Silanetriol, Aminomethyl Propanol, Disodium EDTA, Sorbitol, Acrylamidopropyltrimonium Chloride/Acrylamide Copolymer, Soduim Chloride, Benzophenone-4, Phenoxyethanol, Methylparaben, Propylparaben, Ethylparaben, Butylparaben, Isobutylparaben, Fragrance 
Lorena
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 603
Liittynyt: 26 Tammi 2006, 19:17

Vs: Kiharat suoriksi

Viesti Kirjoittaja Lorena »

Itse en koskaan osaa suoristaa hiuksiani, sillä en pysty föönaamaan hiuksia järkevästi suoraksi takaa, varsinkin kun ne pitää suoristaa kerroksittain. Siksipä olen suoratukkainen yleensä ainoastaan kampaajalta lähtiessä :). Silloin kuin nämä on föönattu suoraksi, ne kestävät jopa 3 päivää ihan hyvinä! Kampaajani käyttää monta harjaa ja kampaa föönauksen aikana. Etummaiset hiukset suoristuvat yleensä vaivatta, sillä ne ovat muutenkin paljon suoremmat. Niiden laitetaan myös isot rullat loppuföönauksen ajaksi. Hiusten pohjalla on jokin muotovaahto. Päällä lakkaa. Föönaamiseen kuluu yleensä n. 15-20 min.

Tykkäilen älyttömästi hiuksista suorina, sillä ne ovat silloin paljon paksumman tuntuiset ja näköiset sekä ihanan suorat. Valitettavasti en tosiaan itse osaa tätä tehdä :( :(
Vastaa Viestiin