Kiharat suoriksi

Leikkaukset sekä kampaukset
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Kiharat suoriksi

Viesti Kirjoittaja ellen »

Kuten Magia sanoi, riippuu tosiaan siitä kuinka paljon öljyä/voita annostelee suoristusvaiheessa. Vain kokeilemalla oikean annostuksen ja hyvän suoristuksen apuna toimivan öljyn/voin huomaa/oppii, sillä kaikki öljyt eivät mielestäni sovi suoristuksen avuksi. Joistakin tulee selvästi parempi lopputulos kuin toisista.
Varla
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2027
Liittynyt: 19 Maalis 2007, 16:57

Vs: Kiharat suoriksi

Viesti Kirjoittaja Varla »

Tuli tuossa kampaajan kanssa puhetta, ettei minun luonnonkihariin hiuksiin kannata ostaa suihkutettavaa suoristusainetta raudan kanssa käytettäväksi. Kun valitin hälle ettei Osiksen flatliner suorista tarpeeksi, vaan hiukset jo pomppaavat kiharalle puolen tunnin päästä.
Hän näytti mulle mustaa tuubia, ainetta joka on voidemaista. Nyt unohdin sen nimen, mutta aion ostaa seuraavalla kerralla, jos se toimisi paremmin. On nimittäin niin ihanaa olla suorahiuksinen.

Toimiiko flatliner paremmin hiukan kosteaan tukkaan kuin kuivaan?
Hang up the chick habit
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Kiharat suoriksi

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ L'anzan Strait-Line Smoother voisi olla hyvä hankinta suoristussuihkeen alla käytettäväksi. Pesu keratiinipitoisilla aineilla, kosteisiin hiuksiin jätettävää ja Smootheria, sitten föönaus, suoristus suihkeen tai öljyjen/voiden avulla, niin pitäisi tulla suorat hiukset pitemmäksi aikaa. Toimii ainakin mulla todella hyvin.

Hiukset kannattaa föönata ihan kuiviksi asti ennen kuin alkaa suoristaa, joten mie en ainakaan jättäisi hiuksia kosteiksi ja sitten vasta laittaisi suoristussuihketta.
Mellie
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 704
Liittynyt: 29 Loka 2007, 22:20

Vs: Kiharat suoriksi

Viesti Kirjoittaja Mellie »

Minä en ikinä föönaa hiuksia suoriksi ennen suoristusraudan käyttöä. Annan siis tukan kuivua vapaasti ja sitten vedän kiharat raudalla suoriksi. Jotenkin tuntuu että hiuksista tulee kiiltävämmät kun tekee näin, kun joskus kauan sitten olen kokeillut föönata suoraksi ja siitä on tullut hirveä karvakasa jota ei raudallakaan enää saanut kiiltävän suoraksi. Luulenpa kuitenkin että mulla ei oikein ollut tekniikka hallussa tuolloin, ja olen miettinyt että pitäisiköhän ruveta föönaamaan taas.. Jos vaikka tulisi kuohkeampi tukka? ??? Millä tavalla te föönaatte hiukset suoriksi (tekniikka, muotoilutuotteet jne..)?
-Ansku-

Vs: Kiharat suoriksi

Viesti Kirjoittaja -Ansku- »

^ mä föönaan hiukset aina pesun jälkeen. Annan yleensä kuivua melkein kuivaksi ettei tarvi ikuisuutta kuivattaa koska en tykkää siitä yhtään... Laitan hoitoaineet ja jotain suoristavaa lämpösuojaa. Jaan hiukset kahteen osaan ja kampaan harjalla samalla kun kuivatan. Hiukset suoristuu kyl mut niistä tulee TOD. Pörröiset. En tiiä kui se ees on mahdollista.. Siks täytyy antaa kuivua itsestään jos jättää kiharalle muuten on kamala lopputulos.. Kuivauksen jälkeen suoristan hiukset raudalla. Täytyy kokeilla tota ettei föönaa lainkaan jospa tulis kiiltävämmät ja sileämmät hiukset.. Kai toi föönaus vaa auttaa siihe ettei tartte vetää niin montaa kertaa raudalla samasta kohtaa.. ? Mulla ainakin niin kihara pehko... ::)
Ursula

Vs: Kiharat suoriksi

Viesti Kirjoittaja Ursula »

Mä en saa edes laineita suoriksi. Vaikka otin CHI-suoristuksenkin, hius on silti taipuisa eikä CHI:n omista tuotteista ole kovin paljon apua. Myös suoristusrautaa pitää tuon käsittelyn jälkeen välttää eikä oikein föönaustakaan suositella. Isoilla papiljoteilla saan hiukset latvoista suoremmiksi, mutta sitten ne nousevat juuresta liikaa ja tuloksena on pallokampaus.
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Kiharat suoriksi

Viesti Kirjoittaja -j- »

^
Siis ymmärsinkö oikein, että sun tukka on luonnostaan taipuisa, ei mikään afrokihara tms?
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
Mellie
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 704
Liittynyt: 29 Loka 2007, 22:20

Vs: Kiharat suoriksi

Viesti Kirjoittaja Mellie »

-Ansku- kirjoitti: ..Kai toi föönaus vaa auttaa siihe ettei tartte vetää niin montaa kertaa raudalla samasta kohtaa.. ? Mulla ainakin niin kihara pehko... ::)
Mun ei ainakaan tarvii vetää kun kerran suoristusraudalla, vaikka vedän ilman föönaamista.. Jotkut itsepäiset kohdat vedän kyllä kaksi kertaa. Mutta se riippuu varmaan suoristusraudasta, itselläni nyt OBH Nordican rauta, johon olen todella tyytyväinen. Aikaisemmin oli joku vanha Vidal Sassoonin, ja sillä sai kyllä vetää monta kertaa samasta kohdasta! Ehkä mun pitäis vaatia äitiä palauttamaan mun föönin, niin voin ruveta kokeilemaan föönaamistakin taas! :)
Ursula

Vs: Kiharat suoriksi

Viesti Kirjoittaja Ursula »

-j- kirjoitti: ^
Siis ymmärsinkö oikein, että sun tukka on luonnostaan taipuisa, ei mikään afrokihara tms?
Näin on. Eli luulisi, että olisi aika helppo tehtävä saada nämä suoriksi, mutta ei. Joskus aikaisemmin olen kokeillut jotain ihan suoristukseen tarkoitettuja aineita, eivätkä ne edes olleet mitään WWW-tasoa, mutta ei mitään apua. Mä kuvittelin, että CHI-suoristuksen jälkeen kaikki on helpompaa, mutta niin ei käynyt. Ja sen lisäksi tuli kaikenlaisia rajoituksia, mitä hiuksille ei saa tehdä. Ainoa sallittu vaihtoehto CHI-tuotteiden lisäksi taitaa olla tuo paplarihomma, jonka jälkeen näytän ihan vanhalta rouvalta.
-Ansku-

Vs: Kiharat suoriksi

Viesti Kirjoittaja -Ansku- »

Emmi_h kirjoitti:
-Ansku- kirjoitti: ..Kai toi föönaus vaa auttaa siihe ettei tartte vetää niin montaa kertaa raudalla samasta kohtaa.. ? Mulla ainakin niin kihara pehko... ::)
Mun ei ainakaan tarvii vetää kun kerran suoristusraudalla, vaikka vedän ilman föönaamista.. Jotkut itsepäiset kohdat vedän kyllä kaksi kertaa. Mutta se riippuu varmaan suoristusraudasta, itselläni nyt OBH Nordican rauta, johon olen todella tyytyväinen. Aikaisemmin oli joku vanha Vidal Sassoonin, ja sillä sai kyllä vetää monta kertaa samasta kohdasta! Ehkä mun pitäis vaatia äitiä palauttamaan mun föönin, niin voin ruveta kokeilemaan föönaamistakin taas! :)
Mulla ei oo ollu merkitystä raudalla kun käytössä on nyt ollu pari viikkoa ghd  ;D Siis sekään ei auta, ehkä tää mun kihara vaan on niin helvetillistä kiharaa ettei kerta vetäminen riitä. siis pesun jälkeen. Sitten kun seuraavana päivänä suoristaa, yks kerta riittääkin. Mut kyllä sä varmaan tuuheutta saisit lisää jos föönaat. (Mä taas koitan lätsäyttää mun hiuksia suoristusraudalla,koska nää on niin yli tuuheet ja pörröset.  :P )
Ursula kirjoitti:
-j- kirjoitti: ^
Siis ymmärsinkö oikein, että sun tukka on luonnostaan taipuisa, ei mikään afrokihara tms?
Näin on. Eli luulisi, että olisi aika helppo tehtävä saada nämä suoriksi, mutta ei. Joskus aikaisemmin olen kokeillut jotain ihan suoristukseen tarkoitettuja aineita, eivätkä ne edes olleet mitään WWW-tasoa, mutta ei mitään apua. Mä kuvittelin, että CHI-suoristuksen jälkeen kaikki on helpompaa, mutta niin ei käynyt. Ja sen lisäksi tuli kaikenlaisia rajoituksia, mitä hiuksille ei saa tehdä. Ainoa sallittu vaihtoehto CHI-tuotteiden lisäksi taitaa olla tuo paplarihomma, jonka jälkeen näytän ihan vanhalta rouvalta.
Tämän takia ite en ota mitään suoristuksia koska kampaajakin sanoi ettei se mun hiuksissa toimi.  ::)
Ammattitaitoisen kampaajan pitäis kyl osata sanoa, että pysyykö suoristus yhtään vaiko ei...
Viimeksi muokannut -Ansku-, 22 Tammi 2008, 20:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Kiharat suoriksi

Viesti Kirjoittaja Ice »

^ Säkäpelillä ihmiset vetää omankin tukkansa kanssa vaikka elävät sen kanssa joka päivä samassa kehossa, siis ei se ammattilainenkaan voi jokaisessa tapauksessa olla se viimeinen jeesus - ei ne hiusten ominaisuuksien erot välttämättä päällepäin näy tai tunnu.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
-Ansku-

Vs: Kiharat suoriksi

Viesti Kirjoittaja -Ansku- »

^Niinhän se varmaan on mutta ei amatööri (esim mä) tiedä mistään suoristuksista mitään ja luotan kampaajan sanaan aika isossa määrin. Ja oon ihan tyytyväinen että kampaaja sanoi ettei mun kannata ottaa suoristusta eikä ajatellu vaan että "rahaa rahaa". Ja kampaajat ei todellakaa oo mitää jeesuksia, niin paljon on huonojakin kampaajia, mutta musta on tyhmä suositella jotain jos tietää ettei se todennäkösesti sovi toiselle.  ::)
minnaliini
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 249
Liittynyt: 02 Joulu 2008, 22:55

Vs: Kiharat suoriksi

Viesti Kirjoittaja minnaliini »

Moi! Uskaltauduin aloittamaan uuden keskustelun suoristavista tuotteista. Löysin vain tollasen "mikä tuote suoristusraudan kanssa" -keskustelun.... (saa kuitenkin vapaasti yhdistää johonkin vanhaan).

Itse haluisin vinkkejä suoristavista tuotteista, joita voi käyttää pelkän föönin kanssa ilman suoristusrautaa.. Mieluiten sellainen tuote, joka ei lähmää eikä tahmaa tukkaa.

Tänään katselin kaupassa Nivean straight&easy -suoristajaa, jossa nimenomaan sanottiin, että käy myös ilman suoristusrautaa. Olisikohan tuo hyvä perustuote?

Entäs se Lorealin vaal. pun. pullo? sitä on täällä kehuttu...

ps. suoristusrautakin löytyy, mutta ainakin ihan arkena tuntuu kamalalta "kiduttaa" tukkaa sillä... Ainakaan mun tukalle ei tee kauheen hyvää...
Hiukset tällä hetkellä pitkä polkka, luonnontaipuisat, karheat ja kuivat. Lempparituotteet: Tigi O&H ha ja Tigin silottavat muotoilutuotteet. Ihonhoidossa käytössä Lumene Sensitive touch ja Erisan, meikkipohjana Lily lolo, luomiväreissä/huulipunissa Dior.
Rosilda
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 285
Liittynyt: 07 Huhti 2008, 23:33

Vs: Kiharat suoriksi

Viesti Kirjoittaja Rosilda »

^ Minä olen käyttänyt tuota Nivean Straight&Easy -hiusvoidetta, ja ihan hyvin toimii. Itselläni tosin ei ole kihara tukka, vaan ainoastaan hieman taipuisa, joten en sitten osaa sanoa kuinka tuo käyttäytyy kiharammassa tukassa. Mutta itse olen tosiaan käyttänyt ihan föönin kanssa, en edes omista suoristusrautaa. Eikä tuo kyllä tahmaa tai lähmää ainakaan minun hiuksiani. Kannattaa kokeilla, hintahan ei päätä huimaa!  :)
minnaliini
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 249
Liittynyt: 02 Joulu 2008, 22:55

Vs: Kiharat suoriksi

Viesti Kirjoittaja minnaliini »

^ Kiitti vinkistä! Täytynee kokeilla... Eikä mullakaan oo ku sellaset taipuisat hiukset, että eiköhän tälläkin tuu tarpeeks hyvää jälkee!
Hiukset tällä hetkellä pitkä polkka, luonnontaipuisat, karheat ja kuivat. Lempparituotteet: Tigi O&H ha ja Tigin silottavat muotoilutuotteet. Ihonhoidossa käytössä Lumene Sensitive touch ja Erisan, meikkipohjana Lily lolo, luomiväreissä/huulipunissa Dior.
Vastaa Viestiin