Kiharat suoriksi

Leikkaukset sekä kampaukset
Khukkanen

Vs: Kiharat suoriksi

Viesti Kirjoittaja Khukkanen »

Mullakin on tosi kiharat hiukset. :P  Mut ne on ruvennu suoristuu kun oon alkanu suoristaa niit pari kertaa viikossa. JES!!!  Mä käytän suoristukseen BaBylissin keraamisia suoristusrautoja. Ne on ihan sairaan hyvät! Niillä pystyy suoristaa ihan kuivat hiukset ja se suoristus pysyy ainakin pari tuntii. (mulla ainakin)

Yleensä ensin pesen hiukset ja kuivailen niitä hiustenkuivaajalla vähän, ja sit pyyhekuiviks pyyhkeellä ja heilutellen hiuksia.  Ku ne on aika kuivat laitan niihin GoldWellin suoristus ainetta. Sit vaan rupeen suoristaa niillä raidoilla, ja yleensä mulla se suoristus kestää jotain pari päivää ja rupee sitte hitaasti kihartua.

KANNATTAA YRITTÄÄ!!
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Kiharat suoriksi

Viesti Kirjoittaja ellen »

Khukkanen kirjoitti: Mut ne on ruvennu suoristuu kun oon alkanu suoristaa niit pari kertaa viikossa.
KANNATTAA YRITTÄÄ!!
Mie uskon, että monet kyllä suoristavat jo hiuksiansa ;)

Mutta kannattaa sitten ottaa välillä taukoa suoristelusta, ettei hiukset kuivu korpuiksi kovista lämpökäsittelyistä ja vahvoista suoristusaineista.
sosiaalitantta

Vs: Kiharat suoriksi

Viesti Kirjoittaja sosiaalitantta »

Minulla on hiukan luonnokiharat hiukset, jotka kosteassa ilmassa kähertyvät varsinkin otsatukasta ihan kikkaralle. Jos kävelee / pyöräilee hiukankin kosteassa ilmassa niin suoristus on pilalla, näyttävät aivan sotkuisilta ja karseilta.
Käytän lakkaa kyllä, mutta se ei kauheasti auta. Olen miettinyt KMS Californian Flatout Anti-Humidity Serumia, joka kuulemma muodostaa kalvon hiusten pinnalle ja suojaa kosteudelta, mutta mitä vinkkejä te antaisitte?
Todella vaivaa tämä juttu  :P

Yhdistin tänne Kiharat suoriksi -ketjuun jos täältä löytyisi vinkkejä. -Hunis
Viimeksi muokannut sosiaalitantta, 04 Marras 2007, 16:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
babei
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 315
Liittynyt: 23 Heinä 2006, 15:46

Vs: Kiharat suoriksi

Viesti Kirjoittaja babei »

Valitettavasti tuohon ei ole mitään kovin pätevää ratkaisua  :-\ Kyllähän suoristavista tuotteista ja hyvästä suoristusraudasta on apua, mutta jos menee suoristetulla tukalla pyöräilemään tosi kosteaan ilmaan, niin ei tuota kihartumista estä oikein muu kuin hattu.
Vaaleahkoja raitoja lämpimän ruskealla pohjalla. Hiukset jonkin verran yli BSL. Otsis ja sivuilta kerrostetut. Luonnonkiharaa, mutta suoristan fanaattisesti.
sosiaalitantta

Vs: Kiharat suoriksi

Viesti Kirjoittaja sosiaalitantta »

Joku neuvoi tuolla, että liian silikoniset tuotteet aiheuttavat sen, ettei suoristus pysy niin kauan. Kannattaako siis investoida Tigin Control Freak / S- factorin shampoo- ja hoitoainesettiin?

Itse käytän aina suoristusrautaa (itse asiassa joka aamu  :-[ ) ja laitan alle vain sitä Studio Linen pinkkiä Hot Straight- suoristusvoidetta. Itse en oikein huomaa vaikutusta, mutta pääasia että suojaa lämmöltä.
Mitä aineita siis pitäisi sitten käyttää suoristusraudan kanssa? Ensin joku Control Freak- pesu, sitten antaa kuivua (en föönaa vaan annan tukan kuivua yön yli) ja aamulla suoristava vaahto, lämpösuojan sisältävä voide ja SITTEN vasta suoristus?

Entä mikä olisi paras "silotukkatuotesarja": Tigin S-factor, Tigin Control Freak vai KMS Californian Flatout?

Magia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4169
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 18:05

Vs: Kiharat suoriksi

Viesti Kirjoittaja Magia »

^ Minusta taas se silikonisuus auttaa hiuksia pysymään suorina, koska se tuo hiuksiin niin paljon painoa. Muutenkin, mitä silikonisempi ja lätsäyttävämpi hoitis/tehis, niin sitä paremmin hiukset pysyvät suorina. Rekuilla keratiinin takia kaikista suorimpina.

Tigin Control freak settiin en panostaisi. Kovinkaan moni ei ole siitä tykännyt, ja parempaakin noiden hinnoilla taatusti saisi. Satsaa ennemmin edes O&H-sarjaan, se on tosi hoitava ja kosteuttava, etenkin jos vielä joka päivä suoristat. Dumb blondellakin hiukset voisivat pysyä kyllä suorina, kun se on niin paksua ja silikonista, että tekee hiukset raskaiksi ja pysyvät paremmin suorina.

Paras silotukkasarja minusta olisi Dumb blonde.

edit. aivan, O&H ei ole kyllä parasta pitämään hiuksia suorina, se on niin kosteuttava, että nostaa kiharat esiin. Mutta noiden suoristusta helpottavien aineiden rinnalle kannattaa ostaa oikeastikin hoitavat tuotteet, ja panostaa ennemmin niihin. :) Silikonipommeja saa kyllä marketistakin halvemmalla. Näin itse ainakin tekisin.
Viimeksi muokannut Magia, 06 Marras 2007, 21:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eleonora
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2149
Liittynyt: 22 Tammi 2007, 00:25

Vs: Kiharat suoriksi

Viesti Kirjoittaja Eleonora »

^Mä olen samaa mieltä tosta silikonista, mua ainakin auttaa. Ja CF-sarjaa en ostaisi. O&H on joo kosteuttavaa, mutta ainakin mulla kiharat vaan muuttuu hankalammin suoristettaviksi ja pomppii esiin. En siis suoristuksen avuksi suosittelisi sitä, muutoin tietysti kyllä kun tukkaa rasitetaan.

S-Factoria sen sijaan voisin koettaakin, koska sehän on todella tehty helpottamaan suoristusta ja afrokin kuulemma  ::)pitäisi saada sillä helpommin suoristettavaksi. Tiedä sitten tehooko afroon, mutta mulla ainakin.
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.&nbsp; Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Kiharat suoriksi

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Minulla tuo O&H juuri loiventaa kiharoita :O

Mutta siis.. Itse ainakin olen huomannut suoristusraudalla olevan todella suuri vaikutus siihen kuinka hyvin suoristus pysyy! Suosittelen ostamaan suoristusraidan jostain kampaamosta, niillä marketin raudoilla ei oikeen tunnu tekevän mitään jos oikeasti on luonnonkihara tukka. :/
Viimeksi muokannut Memmuuh, 06 Marras 2007, 22:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
3b F ii
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Kiharat suoriksi

Viesti Kirjoittaja -j- »

Memmuuh kirjoitti: Minulla tuo O&H juuri loiventaa kiharoita :O
Joillakin kosteuttava hoitis lisää kihartumista, joillakin vähentää. Olen vain huomannut erinäisistä keskusteluista.
Memmuuh kirjoitti:Mutta siis.. Itse ainakin olen huomannut suoristusraudalla olevan todella suuri vaikutus siihen kuinka hyvin suoristus pysyy! Suosittelen ostamaan suoristusraidan jostain kampaamosta, niillä marketin raudoilla ei oikeen tunnu tekevän mitään jos oikeasti on luonnonkihara tukka. :/
Joo, saman huomasin kun viime viikolla sain GHD:n! Vanhalla höyrysuoristusraudallani ei tehnyt kyllä yhtään mitään, mulla kesti ennen muinoin sillä suoristaminen jotain 1-2h ja viimeksi, kun sitä kokeilin, tuntui ettei se edes kunnolla lämmennyt missään vaiheessa. Hiuksia piti raastaa sillä kymmenen kertaa samasta kohdasta ja se repi hiuksia. Kampaamosta sekin oli ostettu, mutta joskus vuosituhannen vaihteessa... Päivitystä on tapahtunut.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Kiharat suoriksi

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Pisti järjestys silmään:
Khukkanen kirjoitti: Yleensä ensin pesen hiukset ja kuivailen niitä hiustenkuivaajalla vähän, ja sit pyyhekuiviks pyyhkeellä ja heilutellen hiuksia.&nbsp; Ku ne on aika kuivat laitan niihin GoldWellin suoristus ainetta.
Ehkä kuitenkin ensiksi pyyhkeellä pyyhekuiviksi, sitten vasta föönillä... ;)

Itselläni ei ihan kikkuroita ole, vaan laineita. Silti suoristus ei meinaa pysyä kun tunnin-pari hyvänä, kun latvusto hankautuu hartioihin.
En omista mitään suoristusainetta, lämpösuojaa vain suihkin alle. Se voisi kyllä helpottaa suoristuksen pysyvyyteen (ratkaisevasti?)..

Mulla oli aika reilusti jojobaöljyä hiuksissa kun suoristin kasvoja kehystäviä hiuksia, huomasin että öljyiset hiukset tulivat sekunnissa todella kuumiksi! oikein poskessa tuntui kiehkuran kuumuus!&nbsp; :o
Onko öljyjä turvallista käyttää hiuksissa jos meinaa käsitellä niitä suoristusraudalla/piipparill?
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
Magia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4169
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 18:05

Vs: Kiharat suoriksi

Viesti Kirjoittaja Magia »

^ Joku ainakin kyllä jossain ketjussa kertoi, miten öljyt hänellä toimivat hyvin lämpösuojanakin, mutta omaa kokemusta ei ole. :) Uskoisin kyllä, ettei ole mitenkään vaarallista. Ei sitä öljyä kannata ehkä juuri ennen suoristusta laittaa, mutta muuten.
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Kiharat suoriksi

Viesti Kirjoittaja -j- »

Mulla ainakin muutenkin tulee hiukset ihan polttavan kuumiksi, kun suoristan, ei kai öljy mitenkään lisää kuumuutta..?
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Kiharat suoriksi

Viesti Kirjoittaja ellen »

Jos hiuksissa on vähänkään kosteutta, kun alkaa suoristaa, niin hiuksista nousee ihan höyryä ja ne ovat todella kuumat. Mulle käy noin oli hiuksissa sitten suoristussuihketta, öljyjä/voita tai pelkästään jätettävää.

Mie oon suoristellut pelkästään öljyjen kans ja hyvin tuntuu pelittävän :D Käsittelen hiukset osioittain öljyllä/voilla ja sitte suoristan heti. Esim. kaakaovoin käyttäminen suoristuksen apuna tuntuu pitävän hiukset suorempana pidempään kuin kuivattavan suoristussuihkeen käyttäminen. Lisäksi hiukset ovat kiiltävämmän näköisetkin.
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Kiharat suoriksi

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Eikö ne hiukset jää jotenkin rasvaisen näköiseksi jos jotain öljyä niihin pistää? Ei varmaankaan sitten, kun monet niitä tuolla tavalla käyttävät. :D Täytynee minunkin joskus kokeilla.
3b F ii
Magia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4169
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 18:05

Vs: Kiharat suoriksi

Viesti Kirjoittaja Magia »

^ Riippuu ehkä pitkälti siitä, miten paljon sitä päähänsä tunkee. ;) Lue öljyketjuista lisää.
Vastaa Viestiin