Lämpösuoja

Leikkaukset sekä kampaukset
Kata

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja Kata »

Multa löytyy myös tuo got2b guardian angel -lämpösuojasuihke, mutta en tykkää siitä. :( Jotenkin hiukset tuntuvat kuivemmilta ja karheammilta sekä huonolla tavalla pörröisemmiltä kuin TreSemmeä käyttäessä. Hiusten karheus johtuu joko alcohol denatista tai siitä, että olen ruvennut föönaamaan lähes joka pesun jälkeen. Onko se alcohol denat inci:n alussa todella niin paha?

En viitsi ostaa uutta TreSemmeä ennen kuin olen päässyt guardian angelista eroon. Ehkä täytyy vain rääkätä hiuksia. Kuka haluaisi lahjoituksen?  :D
Kaisa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 854
Liittynyt: 20 Syys 2006, 19:47

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja Kaisa »

Herbinalta on tullut hajusteeton, silikoniton ja alkoholiton lämpösuojaseerumi matkakoossa:

http://www.herbina.fi/herbina.nsf/sp3?O ... mposeerumi
1c F ii
kiwi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1320
Liittynyt: 21 Marras 2007, 11:51

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja kiwi »

Kata kirjoitti: Multa löytyy myös tuo got2b guardian angel -lämpösuojasuihke, mutta en tykkää siitä. :( Jotenkin hiukset tuntuvat kuivemmilta ja karheammilta sekä huonolla tavalla pörröisemmiltä kuin TreSemmeä käyttäessä. Hiusten karheus johtuu joko alcohol denatista tai siitä, että olen ruvennut föönaamaan lähes joka pesun jälkeen. Onko se alcohol denat inci:n alussa todella niin paha?

En viitsi ostaa uutta TreSemmeä ennen kuin olen päässyt guardian angelista eroon. Ehkä täytyy vain rääkätä hiuksia. Kuka haluaisi lahjoituksen?  :D
Eikö tuossa TreSemmessäkin ole alcohol denat heti alussa? Yhtä huonoja valintoja siis minusta molemmat.

Edit. Yllätyksekseni siinä ei näytä alkoholia olevan ollenkaan, mutta silikonia on, joten en kyllä ostaisi. Silikonikin voi tehdä hiukset karheiksi.
Viimeksi muokannut kiwi, 13 Huhti 2011, 19:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ilyasviel
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1299
Liittynyt: 21 Marras 2006, 17:59

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja Ilyasviel »

^  Tresemmen musta-violetissa lämpösuojassa ei ole ollenkaan alcohol denatia.
Kata

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja Kata »

Menin kuitenkin ostamaan uuden TreSemmen, mutta olisin ehdottomasti kokeillut tuota silikonitonta Herbinaa, jos olisin siitä aikaisemmin kuullut. No, ensi kerralla sitten. ;) Guardian Angel jää laatikkoon pölyttymään ja lentää jossain vaiheessa roskiin, ellen sille mitään käyttöä keksi. Ehkä se toimisi kiharruksen yhteydessä TreSemmeä paremmin?? En halua pilata siskoni tai kavereideni hiuksia tuputtamalla sitä eteenpäin, mutta toki sen saa ken tahtoo.

Huomaan kyllä selvästi, että nyt taas TreSemmeä käyttäessäni hiukset ovat hieman pehmeämmät kuin Guardian Angelin kanssa.
julietjones
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 546
Liittynyt: 10 Elo 2009, 18:39

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja julietjones »

Mulla on käytössä Nexxus Canopy ja on kyllä paras mitä oon testannut. Ei korputa mutta suojaa tukan hyvin (en ainakaan oo huomannu että kunto olis yhtään huonontunut, tosin en raudoilla päivittäin käsittele). Ei tuoksu juuri millekään ja on riittoisaa.

Ennen käytin Tresemmen vastaavaa ja sekin oli ihan ok eikä korputtanut mutta hiusten kunto on Nexxuksen kanssa ollut parempi.
1b F ii. Lähestulkoon kaikki hiusvärit testattu, päädytty mustanruskeaan. Pitkäaikaiset suosikit: XZ-sarja, Joico K-Pak rekku + IH, Poly Color musta. Kasvatus takaisin pitkäksi käynnissä, nyt rikottu olkapäämitta.
Kata

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja Kata »

Kiitos vinkistä! Eli Nexxus onkin seuraava lämpösuojani. Tyhmä minä, kun en ota asioista ajoissa selvää. :(
Arnella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 954
Liittynyt: 02 Maalis 2010, 15:53

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja Arnella »

Minä tykkään kovasti TreSemmestä. Ei karheuta eikä lähmää tai saa mitään muutakaan ei-toivottua vaikutusta aikaiseksi. Vähän kuin vaan vettä suihkisi paitsi, että sisältää sen lämpösuojan. Föönään/lämpökäsittelen hiuksiani keskimäärin 1-2 kertaa kuukaudessa eli sinänsä kyllä aika sama mitä käyttäisi. ::)
1bMii, vaalennettu.
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja nelma »

Kaisa kirjoitti: Herbinalta on tullut hajusteeton, silikoniton ja alkoholiton lämpösuojaseerumi matkakoossa:

http://www.herbina.fi/herbina.nsf/sp3?O ... mposeerumi
Uuu tota on pakko ostaa seuraavaksi!
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
Puf
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 481
Liittynyt: 05 Tammi 2011, 17:32

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja Puf »

Pistämpä tänneki jatkoksi viestini silikonit-ketjusta :)

Pistin Herbinalle vähä kysymyksiä tosta uudesta lämpöseerumista. Kyselin mm. että mihin tuotteen lämmöltä suojaava teho perustuu ja mistä tuota saisi (olin kaivellut Oulusta jo Prisman, Kittarin ja Anttilanki läpi eikä missään ollu).

"Kiitos viestistäsi ja pahoittelut siitä, että vastaaminen hiukan kesti. Kemistimme kertoi, että suojaavan kerroksen hiuksen pintaan muodostaa polymeeri polyquaternium-55. Suojakerros jakaa lämmön tasaisemmin ja eliminoi paikallisten ylikuumenemisten aiheuttamaa haittaa hiuksille. Tämä taas auttaa vähentämään toistuvan kuumakäsittelyn aiheuttamaa hiuksen haurastumista. Alkoholia ja silikonia tuotteessa ei ole käytetty.

Tuotetta pitäisi jo olla Citymarketeissa ja Sokoksilla sekä isoimmissa Prismoissa. Toivottavasti löydät pian etsimäsi!"



Mitä mieltä ootte tosta vastuksesta? Suhtaudun jo kriittisesti kaikkeen mitä tuotteiden edustajat sanovat eli onko tuo järkeenkäypää?

Ainiin tuossa viestiin vastaamisessa ei tainnut edes kestää, koska pistin kysymykset alun perin palautteen kautta enkä oo ihan varma laitoinko siihe edes sähköpostiani mukaan&nbsp; Mutta nyt aamulla pistin sähköpostiin uusiksi viestini ja tuli tunnin sisään vastaus!
Arnella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 954
Liittynyt: 02 Maalis 2010, 15:53

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja Arnella »

^ Innostuin vähän googlaamaan tuota polyquaternium-55:sta ja se vaikuttaisi olevan ihan toimiva lämpösuoja. &nbsp;:)

Esimerkiksi täällä todettiin:
Reducing thermal damage as a result of hot flat ironing was also the subject of the paper by Y Zhou[2]. This type of styling appliance can exceed temperatures of 200°C and is a major cause of damage to hair keratin. Thermal treatment of hair causes the conversion of the helical protein to the β-sheet conformation and protein loss also occurs. Thermal damage also leads to hair breakage through combing stresses. Polymer pre-treatment consists of an insulating or sacrificial layer on the hair that provides surface protection and the morphological improvement in cuticle integrity and smoothness which the polymer imparts plays an important role in its anti-breakage effect. Zhou found that selected polymer pre-treatments such as polyquaternium-55 and VP/acrylates/lauryl methacrylate copolymer prior to the use of hot flat ironing provides protection against keratin thermal degradation and reduces hair breakage by as much as 55%

Zhou Y et al, Investigation of thermal damage of hair from hot flat ironing and the thermal protective effects of cosmetic pretreatments, IFSCC Congress (2010)
Täällä puolestaan on slidet, joista löytyy kaavioita ja mikroskooppikuvia lämpökäsittelyn ja lämpösuojan vaikutuksista. Ilmeisesti siis tuo polyquaternium-55 ei ole kaikkein tehokkaimmin suojaava polymeeri, mutta tutkitusti sillä näyttäisi olevan vaikutusta.

1bMii, vaalennettu.
Lemmy
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 143
Liittynyt: 06 Tammi 2009, 13:01

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja Lemmy »

Ostin kaupasta Tresemmen lämpösuojan, kun sitä niin kehuttiin, mutta onko siinä alkoholia?

Kaupassa en ollenkaan katsonut hintaa ja kauhistuin kotona, kun kuitissa oli yksittäinen ostos 8,90! Paree olla sitten hyvää. Ainakaan alcohol denaturea ei löytynyt. Googlailin vähän ainesosia, ja jonkin verran negatiivista juttua löysin englannin kielisiltä sivuilta mm. propylene glycolista, että voi aiheuttaa ihovaurioita ja jokin toinen ainesosa oli kielletty Japanissa kokonaan. No menee vähä offtopic, mutta kaippa sitä kaikissa noissa tuotteissa on kaikkia myrkkyjä (?).

Ite en oo ikinä oikein kuumennellut hiuksiani, niin oon vähän ulalla näistä, eli laitatteko lämpösuojan lisäksi vielä muotoilutuotetta, jossa ei ole lämpösuojaa? Tää kuuluis varmaan jo muualle, mutta eikö tukka lähmäänny jos siihen lataa jätettävän hoitiksen, sitten lämpösuojan ja muotoilujutun? Ja mikä tämä muotoilujuttu sitten on, kun muotovaahto ei ole hyvä--> kärventyy kiinni rautaan?
Vaalennetut/raidoitetut, puoleen selkään olevat hiukset. Tukkamaniaa jo muutama vuosi, eikä loppua näy!
zzww
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 431
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 12:18

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja zzww »

^minulla on sama lämpösuoja ja talvisin välillä hiukan ihottumaa atooppisen ihon vuoksi mutta ei minulle ole tullut muits iho-oireita lämpösuojan kanssa.

En ole edes koskaa koettanut laittaa muuta muotoilutuotetta samalla kun suoristan... olen vain joskus laittanut suoristamisen jälkeen hiukan lakkaa että hiukset pysyy edes hiukan muodossaan. :)
Kirjoitin nimesi taivaalla,mutta tuuli pyyhki sen pois.Kirjoitin nimesi hiekkaan,mutta aallot pyyhkivät sen pois.Kirjoitin nimesi sydämmeeni ja ainiaan siellä pysyy.Joka ilta kun suljen silmäni,tulet uniini.

http://lovinglife92.blogspot.fi/
kiwi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1320
Liittynyt: 21 Marras 2007, 11:51

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja kiwi »

Lemmy kirjoitti: Ostin kaupasta Tresemmen lämpösuojan, kun sitä niin kehuttiin, mutta onko siinä alkoholia?

Kaupassa en ollenkaan katsonut hintaa ja kauhistuin kotona, kun kuitissa oli yksittäinen ostos 8,90! Paree olla sitten hyvää. Ainakaan alcohol denaturea ei löytynyt. Googlailin vähän ainesosia, ja jonkin verran negatiivista juttua löysin englannin kielisiltä sivuilta mm. propylene glycolista, että voi aiheuttaa ihovaurioita ja jokin toinen ainesosa oli kielletty Japanissa kokonaan. No menee vähä offtopic, mutta kaippa sitä kaikissa noissa tuotteissa on kaikkia myrkkyjä (?).

Ite en oo ikinä oikein kuumennellut hiuksiani, niin oon vähän ulalla näistä, eli laitatteko lämpösuojan lisäksi vielä muotoilutuotetta, jossa ei ole lämpösuojaa? Tää kuuluis varmaan jo muualle, mutta eikö tukka lähmäänny jos siihen lataa jätettävän hoitiksen, sitten lämpösuojan ja muotoilujutun? Ja mikä tämä muotoilujuttu sitten on, kun muotovaahto ei ole hyvä--> kärventyy kiinni rautaan?
Hieman ylempänä lukee, ettei siinä ole alkoholia.

En käytä muotoilutuotteita ja lämpösuojaa yhtä aikaa. Muotoilutuotteita en käytä ollenkaan. Jos haluat molempia käyttää, kannattaa hankkia muotoilutuote, jossa on lämpösuoja.
Chamba

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja Chamba »

Itselläni vetelee TREsemme viimeisiään. Minusta hoisi asiansa ihan hyvin, mutta nyt ajattelin josko kokeilisin jotain muuta.
Osaisitteko suositella jotain? Kriteereitä on, että se löytyy normaalista marketista tai on muutenvaan halpa ja sopii käytettäväksi kuiviin hiuksiin.
Vastaa Viestiin