Lämpösuoja

Leikkaukset sekä kampaukset
Kauris
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2846
Liittynyt: 24 Syys 2011, 16:47

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja Kauris »

Aa, totta. Kiharrinpuikko toki on hyvin eri asia. Kestääkö hius sitten kuivana kuumaa rautaa paremmin? Osaako joku muuten sanoa, minkälaisia lämpötiloja fööni saa aikaan noin suurinpiirtein?
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja Triina »

Mä käytän föönin alla voidemaista lämpösuojaa ja laitan sitä sellaisen reilun nokareen, saman verran mitä jätettävääkin laittaisin tai vähän enemmän, keskittyen latvoihin ja kuivimpiin sivuosioihin. Lisäksi laitan muotovaahtoa, tyvikohottajaa tms. tukea antavaa. Käytän fööniä kuitenkin todella, todella harvoin, joten mitään rutiinia tuosta ei ole varsinaisesti tullut. Suoristusrautaa tai kiharruspuikkoa (Pearl Wand) käytän hieman useammin ja silloin yleensä suht kuiviin hiuksiin. Suihkin aika reilusti (Tresemme käytössä ja sen alle vielä kevyesti voidemaista) ja usein vielä niin, että ensin koko päähän jonkin verran ja annan kuivahtaa, sitten vielä yksi kevyt suihkaus erotettuun osioon juuri ennen rautaa/puikkoa. Mulla on luonnonkihara ja herkästi vaurioituva, pörröisen näköinen hius, niin kunnon kerros silottavaa lämpösuojaa takaa näteimmän tuloksen ja suojaa edes vähän.
Harlequina kirjoitti: Aa, totta. Kiharrinpuikko toki on hyvin eri asia. Kestääkö hius sitten kuivana kuumaa rautaa paremmin? Osaako joku muuten sanoa, minkälaisia lämpötiloja fööni saa aikaan noin suurinpiirtein?
Kun kostea hius on raudan kanssa kosketuksissa, niin vesi kiehahtaa ja vaurioittaa hiusta esim. lämpölaajenemisen kautta, näin olen ymmärtänyt. Omakin kokemus puoltaa kuivan tai lähes kuivan hiuksen käsittelyä.
Viimeksi muokannut Triina, 11 Tammi 2014, 20:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tipson
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1338
Liittynyt: 03 Tammi 2012, 20:04

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja tipson »

Onko kukaan muu havainnut, että kihartamisen tai suoristuksen jälkeen lämpösuoja alkaa haista hiuksissa palaneelta muovilta?&nbsp; :-X Mulla on ollut käytössä joku Tresemmen suoja. Ja se haju voi olla voimakaskin. En ole muutamaan viimeisimpään kiharrukseen (eli noin vuoteen&nbsp; ;D) enää käyttänyt mitään muotoilutuotetta vasta kun lämpökäsittelyn jälkeen ja palaneen hajua ei ole ollut. Kiharran aina täysin kuivat hiukset.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Olen käyttänyt vain Tresemmen lämpösuojasuihketta. Tuo hyvin kiiltoa ja ehkä lievästi pitoakin hiuksiin. Mitä eroa on voidemaisella lämpösuojalla, suojaakohan se paremmin hiuksia? Laitetaan varmaan kosteisiin hiuksiin?
Saranna
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 70
Liittynyt: 17 Touko 2012, 19:39

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja Saranna »

Kristiina kirjoitti: Olen käyttänyt vain Tresemmen lämpösuojasuihketta. Tuo hyvin kiiltoa ja ehkä lievästi pitoakin hiuksiin. Mitä eroa on voidemaisella lämpösuojalla, suojaakohan se paremmin hiuksia? Laitetaan varmaan kosteisiin hiuksiin?
Periaatteessa joo, toki tuotteesta riippuen. Oikeastaan mitään varsinaista lämpösuojan antavaa ainesosaa ei kosmetiikassa ole, lämpösuoja vastaa periaatteessa ihan jätettävää hoitsikkaa.
Parturi-kampaajaopiskelija, jolla puolipitkät, taipuisat 9,01 hiukset 8.13 raidoilla. Suosikit Elumen, Igora Royal, SIM system 4, Kc Luxima, Forme.
feiticera

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja feiticera »

Mulla on käytössä label.m:n Relaxing Balm, joka on geelimäistä. Oon vähän noob inci-listojen kanssa, mutta tässä on käyttämistäni tuotteista selkeesti eniten erilaisia öljyjä tms kasvijohdannaisia ja proteiinia, joka ilmeisesti toimii rakennepaikkaavana... Kallis, mutta ehdottomasti sieltä parhaimmasta päästä let me be:n ja Tresemmen yms jälkeen. Tuo tushaan vähän kuria ja järjestystä muutenkin, vähänniiku joku ultrakevyt geeli.

Lämpösuojia olen suihkutellut huomattavasti vähemmän kuin kampaajani. Shampoona on käytössä Tigin Fashionista, minkä pitäisi myös toimia lämpösuojana, mutta eihän noista voi ikinä tietää. Oottelen aina sen 12h pesemisestä ennen kuumien rautojen viemistä pään välittömään läheisyyteen. Ei ole ikinä haissut, eikä rautaan ole tullut köhnää. Eikä tukka ohentunut tai rottaantunut latvoista vuosienkaan käytön jälkeen... en kyllä suoristanut joka päivä, että tuota.
baroosi

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja baroosi »

Kenellä käytössä 4R heat styler, mitä tykkäätte? Mulla on tuo, ja ekoilla kerroilla tuntui että hiukset jäi hieman nihkeäksi ja tahmeiksi, kun laitoin sitä yhtä paljon kuin kampaajani. Enkä ehkä malttanut odottaa että hiukset kuivuivat enenn rautaa. Itse en tuota (enää) laita juuri ennen suoristusrautaa, koska silloin hiusosio on niin nihkeä ettei rauta liu'u. MUlla on pidennykset, niin johtunee ehkä siitäkin, omat luonnonkiharat hiukset onkin ihan ei pehmeät noihin pidennyksiin verrattuna.
Goldwellin vedetön seerumi myös ollut kokeilussa (laitan juuri ennen rautaa ko osioon) ja sillä saa kyllä raudan liukumaan nätisti.

Ostin myös 4R color mist värisuojasuihkeen (tarkoitus oli ostaa suihkutettava hoitosuihke mutta luin huonosti kaupassa selosteen ja tuon teho ei kyllä hoitoaineena toimi mulla :(), siinäkin on lämpösuoja. Onko jollakin kokemuksia tästä, toimisiko lämpösuojana paremmin kuin hoitosuihkeena?

tresemmen lämpösuoja myös kiinnostaa, onko todella sellainen ettei jätä hiuksia tahmeiksi ja likaisen oloisiksi? Muita hyviä?
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja Triina »

^Muista ei ole kokemusta, mutta Tresemmen lämpösuoja (eli mustassa pullossa oleva, se punainen Keratin-sarjan vastaava ei ole niin hyvä) on käytössä ja se ei ainakaan jätä hiuksia millään lailla tahmeiksi tai likaisiksi, saa vain raudan liukumaan hyvin ja tekee kiiltävän, sileän loputuloksen. Liikaa laittamalla saa varmaan rasvaisen ja roikkuvan tuloksen. Olen käyttänyt sekä kuivaan että hieman kosteaan hiukseen. Suihkepullo on hyvä ja sumu hienojakoista. Hiukseni ottavat helposti nokkiinsa kuumakäsitelyistä ja Tresemmen suihke näyttäisi aidosti niitä suojaavan.

Hiuslaadulla voi kyllä olla isokin merkitys, oma hento ja luonnonkihara on aika erilaista kuin pidennyshius.
Kathy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Elo 2010, 16:19

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja Kathy »

^^Mulla on myös tuo Tresemme ja se on omasta mielestäni kaikkein "turvallisin" lämpösuoja. Käytän aika tuhtia jätettävää hoitoainetta ja monesti sellaiset voidemaiset lämpösuojat ovat liikaa ja lähmäyttävät, mutta Tresemme on sekä kevyt että suojaava.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

Kaipaisin kampaamopuolenlämpösuojaa, jossa ei ole alcohol denattia. Olen käyttänyt aikaisemmin tresemmeä, mutta sen tuoksu kyllästyttää ja siinä ei ole minkäänlaista pito-ominaisuutta. Nyt olen käyttänyt KC:n lämpösuojaa, joka sisältää rutkasti denatroitua alkoholia. Se korputtaa hiukset heti kun sitä laittaa tukkaan ja haju on hirveä.
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja Jewely »

^Mulla olisi sama hakusessa! Mun Tresemme alkaa loppua enkä haluaisi ostaa samaa tilalle koska oon kyllästynyt siihen, haluaisin vaihtelua&nbsp; ;D Suihkemuotoinen lämpösuoja/jätettävä haussa siis ilman alcohol denattia ja mielellään jollain superherkullisella tuoksulla. Vitsi kun ei ikinä muista kysyä mitä ne kampaajalla käyttää kun ne tuoksuu jotenkin aina niin hyvältä. Ehkä käyn vaan kampaamoissa kyselemässä.
muutettu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1432
Liittynyt: 21 Maalis 2008, 06:14

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja muutettu »

Monen vuoden TreSemme-putki on tullut päätökseen! Olen käyttänyt uskollisesti TreSemmeä ehkä 7 vuotta(?), siitä asti kun se tuli markkinoille. Kuitenkin hiljattain olen vaihtanut kosmetiikkatuotteitani eläinystävällisiin vaihtoehtoihin, sitä mukaa kun hyviä korvaavia tuotteita löytyy. Päädyin YouTube-suositusten perusteella hyvin varovaisesti kokeilemaan Maria Nilan Cream Heat Sprayta tuon TreSemmen tilalla, hyvin skeptisenä siitä että löytäisin ikisuosikkiani paremman tuotteen. Mutta kuinkas kävikään, Maria Nila päihittää TreSemmen mennen tullen! :-* Maria Nila tekee hiukset kiiltäväksi, todella pehmeiksi, helposti kammattaviksi, niin hyvän tuoksuisiksi... ja tuote on vielä vegaani! Ainoa miinus tulee hinnasta, mutta onneksi tätä ei tarvitse roiskia ihan yhtä rankalla kädellä kuin TreSemmeä. Toivon pullon riittävän kuitenkin muutaman kuukauden, jotta raaskisin ostaa sitä uudestaan.
So it goes.
ainokainen

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Tämä XZ 4 in 1 -tuote kokeiltu ja hyväksi havaittu. Antaa kiiltoa, pitoa, ja sisältää myös lämpösuojan. Hinta-laautushteeltaan paras, mitä olen tähän mennessä kokeillut.

Kuva
muutettu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1432
Liittynyt: 21 Maalis 2008, 06:14

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja muutettu »

Voi harmin paikka! Hajusteallergiani on pahentunut viime aikoina huomattavasti ja tuloksena korvat, posket sekä niska ovat jatkuvalla ihottumalla. Epäilen vahvasti ongelman olevan hiuksiin jäävät hajusteet. :-\ En millään haluaisi luopua Maria Nilan Cream Heat Spraysta, mutta pakko varmaan kokeilla jotain muuta. Onko kenelläkään siis suosituksia hajusteettomasta, alkoholittomasta lämpösuojasta?
So it goes.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Re: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja Mena »

Nostelen. Olen käyttänyt pitkään Tresemmeä, mutta haluaisin kokeilla välillä jotain muuta. Testasin Loreal dream lenghts heat slayeria, mutta sain sillä aikaiseksi vaan kummalliset lähmäklimppihiukset suoristusraudan kanssa. Biozellin lämpösuojasuihkeenkin kokeilin tuossa aiemmin, se vaan korputti ihan hirveästi eikä lähes uusi Remingtonin rauta meinannut edes liukua enää kunnolla. Hakusessa nyt siis jotain parempaa.
Olisiko jollain suositella hennolle, huokoiselle valmiiksi korpulle luonnonkiharalle jotain suihkemaista lämpösuojaa? Saa olla myös kampaamotuote. Ei tarvitse juurikaan pitoa suoristaessa, mutta kiiltoa olisi kiva saada vähän lisää.

Kampaaja laittoi muuten mulle suoristamisen jälkeen KMS kosteussuojaa, ja voi juma! Hius pysyi suorana vielä seuraavana päivänäkin. Nyt ostin eilen tuon itse ja testasin illalla ennen iltapesuja jo aiemmin päivällä suoristettuihin hiuksiin. Ei kihartunut suihkun vesihöyrystä! :l
Vastaa Viestiin