Sivu 1/1

Lämpösuoja

Lähetetty: 27 Syys 2006, 12:51
Kirjoittaja Luna
Millä nimellä lämpösuojaava aine löytyy INCI:stä?
Ja minkä verran sitä täytyy olla että se oikeasti suojaa (vähän hankala määritellä, tiedän  ::)), ettei ole laitettu vaan hyppysellistä seokseen että voivat mainostaa tuotetta lämpösuojaavana?

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 28 Syys 2006, 18:17
Kirjoittaja Marylee
Ainaskin PVP/va copolymer muistaakseni.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 29 Syys 2006, 22:37
Kirjoittaja Luna
Onko olemassa muitakin aineita, ja mihin tarkalleen ottaen teho perustuu?

OT kauhea tiedonjano iskenyt hiusasioita kohtaan  ;)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 30 Syys 2006, 09:55
Kirjoittaja sipe
Silikonit suojaavat myös lämmöltä. Ja kaikelta muulta mekaaniselta rasitukselta.

Syynä (kaiketikin) silikonien muodostama suojakalvo, joka mm. estää kosteuden haihtumista tukasta ja hiussuomujen aukeamista.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 03 Loka 2006, 17:39
Kirjoittaja Manna
Suihkuttelin tänään hiuksiini GHD:n Thermal Protector-lämpösuojaa ja ainakin näin ensimmäisellä kerralla hiukset tuntuvat tosi hyviltä. Kuitenkin jokapäiväinen harjakihartimen käyttäminen näkyy mulla kaksihaaraisten määrissä.


Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 05 Loka 2006, 18:48
Kirjoittaja Lafanque
^ Oi mulle kanssa GHDn tuotteita, kiitos. Kenen mielestä Lanzan Strait linen Thermal defense on hyvä? Siitä on jo aika kauan kun tuon ostin, mutta olen käyttänyt ainoastaan muutamia kertoja. Jättää mulla hiukset jotenkin koviksi, ei hyvän tuntuisiksi. Ihmettelen tätä kun monet ovat tuota kehuneet. Itse käytän suoristusrautoja todella paljon, ja niiden kanssa mainiosti toimivia tuotteita ovat mm. Redken Spray starch, Fabricate, So long heat treat ja Align, Sebastianin Laminates sarjan suihke ja samaisen merkin Iron works hot tools protecting spray etc. Ois kiva löytää uusia toimivia suojatuotteita, niitä tulee käytettyä niin paljon. Tuo Align oli kyllä ihana uutuus Redkenillä. pidän paljon.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 05 Loka 2006, 20:11
Kirjoittaja Webekhet
Mä pidän kovasti tuosta Lanzan Strait linen Thermal defensestä.  :-* Laitan aina suoristusraudan alle, ja tukasta tulee pehmeä ja suora ja pysyykin sellaisena. Sitä riittää tosi pieni määrä, jos paljon suihkuttelee niin tuloksena on on kovahkot hiukset.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 06 Loka 2006, 00:00
Kirjoittaja Luomo
Webekhet kirjoitti: Mä pidän kovasti tuosta Lanzan Strait linen Thermal defensestä.  :-* Laitan aina suoristusraudan alle, ja tukasta tulee pehmeä ja suora ja pysyykin sellaisena. Sitä riittää tosi pieni määrä, jos paljon suihkuttelee niin tuloksena on on kovahkot hiukset.
Munkin mielestä tuo kovuus riippuu määrästä: jos laittaa paljon, tulee mullakin kovat hiukset (tosin mulla se ei haittaa, koska yleensä vähän tavoittelenkin sitä) mutta jos laittaa vain vähän, tulee pehmeät. Käytän tätä lämpösuojasuihketta vain jos haluan hiuksista erityisen suorat, mutta arkena en viitsi käyttää, kun jatkuvassa käytössä varmasti kuivattaisi. Arkisin käytän voidemaisia tuotteita, jotka sisältävät lämpösuojan, esim. suosikkiani Wellan Straighteneria (vanha INCI).

Olisi kiva kuulla lisää noista lämpösuojaavista ainesosista (Ishamael... ;)).

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 04 Tammi 2007, 11:35
Kirjoittaja Ninnü
Hei!

Yritin etsiä ketjua haulla, mutta en löytänyt... Eli mulle kokonaan uusi juttu on nämä lämpösuojat  ::) Taitaa olla aika paha juttu kun olen tätä vaaleaa tukkaani föönaillut iät ajat ilman moisia?

Muotovaahdoista en hirveästi piittaa (paitsi rullien alle) kun tuppaavat tahmaamaan, mutta osaisiko joku ystävällinen suositella tälläistä hinta-laatu-suhteeltaan hyvää lämpösuojaa? Miten niitä käytetään? ::) Minäkö blondi...

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 04 Tammi 2007, 12:38
Kirjoittaja Kemuli
Itse en kiharra/kuivata/käsittele hiusta mitenkään, mutta sen varalta, että jollekin tulee (tuskinpa!  :P ) mieleen hankkia Lorealin Studio Line Hot Curl -lämpösuojasuihke niin: ei kannata. Ihan kamalalle haisevaa mönjää, joka tahmaa ja kuivattaa todella paljon (nämä siis äitini kokemuksia).

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 04 Tammi 2007, 16:00
Kirjoittaja calypso
Ninnü kirjoitti: Muotovaahdoista en hirveästi piittaa (paitsi rullien alle) kun tuppaavat tahmaamaan, mutta osaisiko joku ystävällinen suositella tälläistä hinta-laatu-suhteeltaan hyvää lämpösuojaa? Miten niitä käytetään? ::) Minäkö blondi...
Tuotesuosituksia en osaa valitettavasti antaa kun en muotoile juuriaan hiuksia (olen niin laiska  ::)) mutta melko monet muotoiltuotteet sisältävät lämpösuojan, se yleensä mainitaan pakkauksessa. Tuotteita on monenlaisia, ihan voidemaisista suihkeisiin käyttötarkoituksesta ja omasta hiuksesta riippuen sitten valitsee mieluisimman. Yleensä nuo taidetaan levittää pyyhekuivaaan hiukseen jonka jälkeen föönataan ja sitten kiharretaan tai suoristellaan raudoilla jos haluaa muunlaista jälkeä kuin mitä föönillä saa.

Mitä omia kaappeja kolusin niin ainakin Tigin smooth & shine muotoiluvoiteessa ja Tigin spritz & shine muotoilusuihkeessa on lämpösuojat. Vo5 Miracle Mist -jätettävässä hoitosuihkeessa on myös maininta lämpösuojasta. Varmaan monessa muussakin on, mutta nuo sattui silmään kun veskissä pyörähdin  :D
Ensiksi kannattaa miettiä mikä olisi mieluisin käyttää eli valitseeko suihkeen, vaahdon, nesteen vai voiteen. Ja millaista pitoa tarvitsee jne. Sitten kun se on selvillä on helpompi miettiä tuota hinta- ja laatupuolta ja eri tuotteita  :)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 04 Tammi 2007, 18:55
Kirjoittaja Ice
kannattaa muistaa, että nykyään melkein jokaisessa (kampaamo)tuotteessa on käytännössä lämpösuoja vaikkei siitä erikseen mainittaisi

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 11 Tammi 2007, 12:12
Kirjoittaja Sanne78
Eli siis jos menen kampaamoon ja sanon että tarvitsen lämpösuojatuotteen niin ne tietävät mitä tarkoitan? En ole koskaan kuullut puhuttavan lämpösuojasta. Nyt selvisi tämäkin.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 11 Tammi 2007, 12:14
Kirjoittaja Miracle
Kyllä niiden pitäisi kampaamossa tietää, mikä lämpösuojan sisältävä tuote on, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Jos haluat samalla tuuheuttava vaikutusta hiuksiin, osta vaikka Tigin Superstar -föönausneste. Siinä on lömpösuoja mukana. Myös melkein kaikissa muissakin tigin muotoilutuotteista tuo löytyy. Marketistakin saa lämpösuojan sisältäviä tuotteita, mutta itse en pidä niitä niin tehokkaina.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 11 Tammi 2007, 12:24
Kirjoittaja Sanne78
Mä taisinkin löytää googlella paikan jossa tuota Tigiä pitäisi olla myynnissä. Pitääkin töiden jälkeen suunnistaa sinne! Pääsee sitten käyttämään sitä suoristusrautaa :)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 11 Tammi 2007, 12:25
Kirjoittaja Miracle
Tigillä on suoristusrautojen kanssa käytettäväksi tarkoitettuja aineita myös. Kysyhän siltä kampaajalta, joka siellä on myymässä, niin eiköhän se tiedä :) Mutta lömpösuojallinen tuote kannattaa ehdottomasti ostaa, jos rautoja tai fööniä käyttää.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 11 Tammi 2007, 12:30
Kirjoittaja Sanne78
Katselinkin Tigin sivuilta, jotka löytyivätkin helposti googlella. Tuolla on tuollainen FAshionista ja siinä lukee tekstissä UV-suoja. Siis tuo Smooth&shine.Hinta on 24,40€, onko tuo suositushinta että saan sen kaikista kampaamoista tuohon hintaan vai?

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 11 Tammi 2007, 12:30
Kirjoittaja Miracle
^Se on vaan suositushinta. Joissain paikoissa hinta voi olla hieman tuota korkeampikin. Mutta aika hyvin nuo Tigin sivujen hinnat pitävät paikkaansa.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 11 Tammi 2007, 14:23
Kirjoittaja Aquatar
Sanne78 kirjoitti: Katselinkin Tigin sivuilta, jotka löytyivätkin helposti googlella. Tuolla on tuollainen FAshionista ja siinä lukee tekstissä UV-suoja. Siis tuo Smooth&shine.Hinta on 24,40€, onko tuo suositushinta että saan sen kaikista kampaamoista tuohon hintaan vai?
Ei kai UV-suoja tarkoita samaa kuin lämpösuoja? UV:sta ainakin tulee mieleen että tarkoittaa auringolta suojaavaa vaikutusta mutta en ole sen kummemmin perehtynyt asiaan..

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 11 Tammi 2007, 15:41
Kirjoittaja zubi
^ Juu, juuri näin eli ei ole sama asia.  :)

Minä olen käyttänyt lämpösuojallisten vaahtojen (esim. Cutrin Chooz alkoholiton muotovaahto) lisäksi marketista saatavaa edullista Andrew Collinge Heat Defense Styling Sprayta. On siis jätettävä hoitoaine ja pitkille hiuksille tarkoitettu, mutta minun lyhyilleni ainakin myös loistavaa kamaa. Ei lässäytä, eikä sisällä silikoneja incin alkupäässä. Eikä myöskään toki alkoholia!

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 11 Tammi 2007, 17:01
Kirjoittaja Aquatar
Pöh rupesinpas katsomaan XZ kampaus- ja muotoilunesteeni inciä jota oon käyttänyt lämpösuojana koska siinä lukee että sisältää lämpösuojan ja on silikoniton. Ainoa mahdollinen lämpösuoja-aine vois olla sodium polystyrene sulfonate, mutta googlettamalla ainakin löysin siitä mainintoja vain lääkkeissä, ota siitä nyt sitten selvää onko sillä lämpösuojavaikutusta ???
Muuten kyllä oon tästä tykännyt. Mutta olenko nyt sitten kuitenkin korventanut hiuksiani suoristimella jos tässä luvataan olemattomia :(

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 11 Tammi 2007, 18:23
Kirjoittaja Ice
Ice kirjoitti: kannattaa muistaa, että nykyään melkein jokaisessa (kampaamo)tuotteessa on käytännössä lämpösuoja vaikkei siitä erikseen mainittaisi
eipä niissä olemattomiakaan sentään lupailla, sama aine se on yleensä suojana marketti -että kampaamoaineissa ja ehkä myös samoina pitoisuuksina

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 02 Maalis 2007, 18:27
Kirjoittaja siili
Mun pitäisi ostaa varmaankin lämpösuoja kun olen kovin innoissani uudesta volumaster tyvikohotusraudastani.
Mistä mä tiedän mikä on hyvä  ??? En ole koskaan moista ostanut enkä itse käyttänyt. Kampaajani on käyttänyt jotain metallisen mattahopeisessa purkissa olevaa suihketta. Veikkaisin ehkä Osikseksi, koska purkin malli tuo oman iänikuisen Osis hiuslakka-purkkini mieleen.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 02 Maalis 2007, 22:01
Kirjoittaja Amilo
siili kirjoitti: Kampaajani on käyttänyt jotain metallisen mattahopeisessa purkissa olevaa suihketta. Veikkaisin ehkä Osikseksi, koska purkin malli tuo oman iänikuisen Osis hiuslakka-purkkini mieleen.
Todennäköisesti kyseessä on osiksen Flatliner, jossa on kyllä hyvä lämpösuoja, mutta myös alkoholia.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 05 Maalis 2007, 20:45
Kirjoittaja Viivi
Mä oon tykästynyt L'Oreal Hot Style Constructoriin. Kyseessä on siis suihkemainen lämpösuoja/tuuheuttaja, joka sopii niin föönaukseen kuin suoristukseen. Tuo lasimaisiin hiuksiin mukavasti rakennetta, mutta ei korputa ja hiukset tuntuu, kuin niissä ei olisi muotoilutuotetta laisinkaan. Joskus suihkin sitä vaan kosteiden hiusten juuriin ja annan kuivua vapaasti, kuivuttuaan hiusten juuret tuntuu vähän tuhdimmilta. Tuoksu on vähän "osismainen". Hinta n. 14 euroa.

Kuva

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 05 Maalis 2007, 21:18
Kirjoittaja Tristy
Mun ehdoton ykkönen lämpösuojatuotteista on Redkenin Satinwear. Tekee hiukset todella pehmeiksi ja sileiksi, käytän kuivaajaa usein ja tuo on hyvin suojannut hiuksiani. Tuoksustakin tykkään, luottotuotteeni. :-*

Onko muuten Joicon Creme elixirissä lämpösuoja? Olen tuota muutamaan otteeseen kokeillut ja sekin tekee hiukset ihan mukavan tuntuiseksi. Purkissa kun ei ole mainintaa lämpösuojasta tai käytöstä föönin/suoristajan kanssa, niin on vähän epäilyttänyt.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 05 Maalis 2007, 21:39
Kirjoittaja Viivi
^ Mullakin on ollut pitkään himotuslistalla tuo Satinwear. Eihän se lähmää tukkaa, onko yliannostuksen vaaraa?

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 05 Maalis 2007, 21:44
Kirjoittaja ellen
Käytin ennen L'Anzan Strait-Line Thermal Defense -suihketta, mutta ihan umpimähkään tilasin LF:sta kms california flat out hot pressed sprayta, kun tuo L'Anzan tavara alkoi loppua. Hakusessa oli kuitenkin vähemmän alkoholia sisältävä, lämpösuojallinen suoristussuihke. Tuoksu on tässä kms:n tökötissä paljon miellyttävämpi, hedelmäisen viikunan tuoksu. Paljon pehmoisemmalta hiukset ainakin tuntuvat kuin L'Anzan aineella suoristettaessa ja hiukset pysyvät suorina hiukan kosteallakin säällä.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 05 Maalis 2007, 22:06
Kirjoittaja Tristy
Viivi kirjoitti: ^ Mullakin on ollut pitkään himotuslistalla tuo Satinwear. Eihän se lähmää tukkaa, onko yliannostuksen vaaraa?
Mulla on ohuet jonkun verran yli hartioiden ulottuvat hiukset ja olen saanut näihin uppoamaan kaksi pumppausta kun hain oikeaa annostelumäärää. Eikä edes tuolla runsaalla määrällä tullut lähmäistä tukkaa, aina vain ihana pehmeä lopputulos :) Nykyään käytän siis vain yhtä pumppausta. Aluksi epäilin, että mahtaako tuo pullollinen edes kestää kauaa, mutta riittoisalta tuotteelta tuntuu.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 06 Maalis 2007, 10:46
Kirjoittaja Hunajapupu
Viivi kirjoitti: ^ Mullakin on ollut pitkään himotuslistalla tuo Satinwear. Eihän se lähmää tukkaa, onko yliannostuksen vaaraa?
En ole itse ainakaan saanut lähmäistä lopputulosta aikaiseksi, pitkiin hiuksiin laitan pari kolme pumppausta.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 06 Maalis 2007, 11:01
Kirjoittaja Viivi
^ Ok, eli ostoslistalle lähtee tuo Satinwear. Voisinpa olla niin radikaali, että jätän Hot Style Reconstructorin ostamatta ja ostankin pelkästään Satinwearin.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 06 Maalis 2007, 11:17
Kirjoittaja Ulpu
Tuo Satinwear voisi olla kyl hyvä mullekin. Silloin harvoin kuin föönaan niin saisi olla kumminkin kunnon lämpösuoja. Jospa sitä innostuisi föönaamaan ja laittamaan tätä kunnon aineen kanssa. Nyt oon niin laiska, mutta tukasta tulee kyl aika kiva, kun viitsii föönata.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 26 Maalis 2007, 15:18
Kirjoittaja Inna
Sain vihdoin hommattua kunnon muotoiluraudat, nyt tarttis vaan löytää hyvät lämpösuoja-aineet. Eli hyviä kokemuksia? Ja erityisesti kiharoiden tekemiseen muotoiluraudalla? Useista aineista tuntuu löytyvän suoristustehoa, mut..

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 04 Huhti 2007, 14:16
Kirjoittaja Furtiva
Mä tarvisin jonkun lämpösuojan, jota voi laittaa myös kuiviin hiuksiin. Viivin kehumassa L'orealin suihkeessa oli tämäkin mahdollisuus, mutta olisiko vielä muita vaihtoehtoja? Tuota Redkenin SatinWearia ei käsittääkseni voi kuiviin hiuksiin laittaa.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 04 Huhti 2007, 15:35
Kirjoittaja Tristy
^ Ainakin AC:n Perfect endings-suihketta voi käyttää sekä kuiviin, että märkiin hiuksiin. Mulla on toi ja tekee kyllä hiukset pehmeiksi. Tuoksu on mielestäni ehkä vähän epämiellyttävä, mutta sen kestää :)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 04 Huhti 2007, 19:09
Kirjoittaja Furtiva
^Kiitos vinkistä :)  Luin tuosta arvosteluita muualta ja siitä oli ihan tykätty. Eikä ole ilmeisesti kallis!

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 06 Huhti 2007, 11:41
Kirjoittaja Mrs. Priest
Minkälaiset INCI:t ovat GHD Thermal Protector-tuotteissa? Onko pitoa?

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 06 Huhti 2007, 15:38
Kirjoittaja Manna
Lisäsin GHD:n lämpösuojan INCI:n:

http://juurikasvu.org/smf/http://localh ... 41#p254341

Tämä on yksi huonoimmista tuotteista, jonka olen ikinä hankkinut tai sitten en osaa käyttä sitä. Joka tapauksessa sisältää alkoholia, joka kuivattaa omaa pehkoani todella tehokkaasti. Pitää käyttää hyvin säästeliäästi.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 09 Huhti 2007, 14:42
Kirjoittaja Mrs. Priest
Kiitos INCI:stä! :)
Taidan sittenkin hankkia L'anzan Thermal Defense-suihkeen, vaikka siinäkin on alkoholia, mutta ei se etuhiuksissa haittaa. L'anzassa on kuitenkin keratiinia vahvistamassa hiusta. Käytössä on Smoother-voide, mutta sen lisäksi pitää laittaa monet muutkin aineet, että hiukset pysyy ojossa.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 10 Touko 2007, 06:55
Kirjoittaja Anissa
Mä olen aivan rakastunut Nexxuksen Canopy lämpösuojasuihkeeeseen.Mulla on luonnostaan tosi taipuisa tukka (lue kihara aamulla,varsinkin jos menee märällä tukalla nukkumaan) ja joudun suoristamaan sen jokaikinen aamu ja kääntämään vielä ilmakihartimella etuhiukset.Tuo Canopy oikeasti antaa suojaa vaikka rankasti joutuukin käsittelemään,eikä annosteluakaan tarvitse varoa,ei lähmää tukkaa lainkaan.Tuoksu on myös puhtaan raikas ja hiukset näyttää ja tuntuu tuon jälkeen aivan unelmalta,pehmoiselta ja kiiltävältä. :-*

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 23 Touko 2007, 22:18
Kirjoittaja zicrah
Inna kirjoitti: Sain vihdoin hommattua kunnon muotoiluraudat, nyt tarttis vaan löytää hyvät lämpösuoja-aineet. Eli hyviä kokemuksia? Ja erityisesti kiharoiden tekemiseen muotoiluraudalla? Useista aineista tuntuu löytyvän suoristustehoa, mut..
Sama juttu minulla, puhuin kampaajan kanssa, joka sanoi että loogisesti ajatellen suoristusraudoilla käytettävät aineet, "suoristavat" aineet, pitäisi myös toimia kihartavina kun rautaa sillä tavalla käyttää. Itse ostin juuri eilen sekä suoristusraudan että Osiksen Flatlinerin enkä ensimmäisellä kerralla onnistunut tekemään kiharoita, mutta minusta tuntuu tällä hetkellä siltä, että se johtui vain osaamattomuudestani. En osaa kiertää rautaa tarpeeksi että tulisi kokonainen kihara. Saan vain taivutettua ne nätisi. Toiselle on helpompi suoristusraudalla laittaa kun saa kädet oikeaan asentoon.

En tiedä johtuiko raudasta vaiko Flatlinerista niin äidilleni eilen illalla laittamat hiukset pysyivät lähes muuttumattomina tähän päivään, vaikka pyöräili kosteassa ilmassa töihin jne. Oli kyllä kuin suoraan kampaajalta laitettu tukka. Eli suoristusrautaa suosittelen kyllä pysyvän kampauksen tekoon. Samoin kävi kun kampaaja laittoi minulle viime perjantaina todella kiharaisen kampauksen. Kiharat pysyivät kauniina neljä päivää, toki eivät yhtä kiharaisina mutta kauniina ja näkyvinä. Uskomatonta.

Lisäys: Flatlinerissa on lämpösuoja.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 28 Touko 2008, 14:04
Kirjoittaja pekaani
Aquatar kirjoitti: Pöh rupesinpas katsomaan XZ kampaus- ja muotoilunesteeni inciä jota oon käyttänyt lämpösuojana koska siinä lukee että sisältää lämpösuojan ja on silikoniton. Ainoa mahdollinen lämpösuoja-aine vois olla sodium polystyrene sulfonate, mutta googlettamalla ainakin löysin siitä mainintoja vain lääkkeissä, ota siitä nyt sitten selvää onko sillä lämpösuojavaikutusta ???
Muuten kyllä oon tästä tykännyt. Mutta olenko nyt sitten kuitenkin korventanut hiuksiani suoristimella jos tässä luvataan olemattomia :(
Mä ostin tuota myös tänään, kun piti päästä halvalla. Siis Volume Control on tuotteen nimi.  Nimenomaan etsin tuotetta jossa selkeästi sanotaan että on lämpösuoja, joten kai mä tuohon luotan. Incejä en jaksa kyllä juurikaan tutkailla. ::)

^ Tota itekkin tänään pähkäilin. Marketin hyllyssä oli myös noita Lorealin Hot Straighteja, joita täälläkin jotkut on kehuneet. Siinä ois se lämpösuoja, mutta se on tarkoitettu hiusten suoristukseen. Onko tuossa jotain ainesosia, jotka suoristaa hiusta? vai voiskos sitä käyttää kun haluaa nimenomaan kääntää latvoja/ tehdä kiharaa..

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 28 Touko 2008, 15:12
Kirjoittaja Aquatar
^ Kaipa tuossa XZ:ssa jonkinlainen suoja on kun kerran luvataan, mutta en silti voi suositella koska kuivatti hirveästi tukkaa :-\ Alkoholiahan siinä on ilmeisesti aika paljon. Käyttelin kuitenkin sisulla pullon loppuun satunnaisessa käytössä, mutta uutta en ostanut enkä ostaisi.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 09 Elo 2008, 21:45
Kirjoittaja miolla
Mulla on Tigi Fashionistan Spritz & Shine, enkä tykkää siitä yhtään  :(

Hiuksilleni riittää pelkkä föönillä kuivaus, eli en kaipaa mitään muotoilua tai pitoa, ihan vaan suojakalvoa. Tää tuote on sellainen, että suoristettuja hiuksia pitää joka välissä olla harjaamassa ja selvittämässä, muuten näyttää takkupesältä. Korputtaa ja takuttaa. Levittyy paremmin pyyhekuivaan hiukseen, jolloin koko "nopea hiusten suoristus aamulla" menee mielestäni turhan hankalaksi (eka pitää kastella hius, sitten lämpösuoja, sitten föönikuivaus ja viimeiseksi vasta kaivattu suoristus) - kuivaan hiukseen ei levity riittävän näkymättömästi.Tuulinen sää + Spritz & Shine = KATASTROFI! Hiukset pysyvät kyllä suorina kolmekin päivää, ellen pese välissä, eli tehot ovat (muotoilutehoja kaipaavalle)melko hyvät. Kihartamiseen lämpörullilla ei myöskään ollut hurjan toimiva tuote.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 13 Elo 2008, 11:51
Kirjoittaja pekaani
^ ^ Mulla tuo XZ ei kuivata hiuksia (käytän tosi harvoin, joten ei havaittavaa vaikutusta), mutta eipä se tee oikein muutakaan. Muotoilu ei pysy pitkään, vaan jo tunnin päästä hiukset lässähtää (yleensä siis käännän latvoja ulospäin..). Haluaisin pärjätä yhdellä- kahdella tuotteella lyhyen t***a kanssa.

Pitänee suunnata taas kampaamotuotteiden pariin ja etsiä oikeasti hyvän ja pitkäkestoisen pysyvyyden takaava tuote. En vaan raaskisi ihan hirveästi maksaa, kun käytän sen verran harvoin, että yksi pullo kestää useamman vuoden. Vaikka joo, tiedä sitten meenkö tuotteet oikeasti pilalle ihan siinä ajassa mikä tuotteessa sanotaan. 

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 15 Elo 2008, 08:25
Kirjoittaja Manna
Testasin tänään ensimmäistä kertaa Nexxuksen Canopy lämpösuojaa ja tämähän pelittää erittäin hyvin  ;D  Hiukset ovat erittäin sileät ja eivät klimppiinny. Plussaa tulee tuoksusta.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 12 Marras 2008, 22:30
Kirjoittaja Tiaga
Voisikohan jotain silikonista jätettävää hoitista käyttää lämpösuojana? Kaapistani löytyy ainakin VO5 Fade Defy, jossa silikonia (ainakin Dimethicone Copolymer) on rutkasti. Eikös silikoni toimi myös lämmöltä suojaavana aineena?

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 12 Marras 2008, 23:35
Kirjoittaja Hue
^ Voi käyttää. Oikeastaan mitä vaan voi käyttää, mikä luo hiuksen pintaa "muovikalvon", joka suojaa jonkin verran kuumuudelta.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 13 Marras 2008, 21:18
Kirjoittaja Tiaga
Kiitos vastauksesta, eipähän tarvitse erikseen lämpösuojaa tähän hätään hankkia :) On jännä, että vain tiettyjä tuotteita markkinoidaan lämpösuojallisina, vaikka periaatteissa aika monissa jätettävissä hoitiksissa, muotoilutuotteissa ym. on sama ominaisuus.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 25 Joulu 2008, 17:49
Kirjoittaja SH
Ghd on matkalla ja haluaisin hankkia sille kunnollisen lämpösuojan. Onko Nexxus Canopy paras? Jätettäviä on kaappi pullollaan, mutta tärkeitä olisi löytää joku oikeasti suojaava tuote muutenkin hauraille hiuksileni ennen käräytysrautaa. Mistä tilaatte Nexxusta? HQ Hair varmaan hyvä, mut saako ebaystä vielä edullisemmin? Vinkatkaa jos tiedäte jonkun luotettavan myyjän.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 25 Joulu 2008, 18:03
Kirjoittaja ellen
^ Shoppis, en tiiä onko toi Nexxuksen Canopy paras, mutta se on ainakin alkoholiton ja siinä on vain vähän silaria, mutta sitäkin enemmän kaikkia suojaavia öljyjä, ja öljyistä huolimatta se ei ole siltikään rasvaista tai paksua koostumukseltaan. Laitan sitä jätettävän päälle kosteisiin hiuksiin ennen föönausta, mutta en ole kokeillut miten se pelittää, jos laittaa suihketta kuiviin hiuksiin ja sitten suoristaa. Mie ostin omani toiselta juurekselta, joten en osaa vinkata hyvää ostopaikkaa, mutta voin kyllä suositella kyseistä ainetta :D.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 25 Joulu 2008, 18:36
Kirjoittaja Manna
Shoppaholisti kirjoitti: Mistä tilaatte Nexxusta? HQ Hair varmaan hyvä, mut saako ebaystä vielä edullisemmin? Vinkatkaa jos tiedäte jonkun luotettavan myyjän.
Mä olen ostanut Canopyn tältä myyjältä:

http://shop.ebay.com/merchant/kellysbea ... &_osacat=0

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 02 Tammi 2009, 08:24
Kirjoittaja Mena
Totesin aamulla että hiukseni kuivuvat pyyhekuivasta nopeammin suoristusraudalla kuin föönillä (tai sitten käyttäjässä on vikaa). Mulla on käytössä Trendline straightener -suoristusvoide alle ja haluaisin vielä jonkun muun lämpösuojan siihen kun tuo lähmää helposti jos laittaa muualle kuin ihan latvoihin. Eli joku suihkemainen hakusessa, mielellään marketista. Suosituksia? Lähes päivittäiseen käyttöön mahdollisesti olisi tulossa.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 02 Tammi 2009, 08:33
Kirjoittaja muutettu
^ Osiksen Flatliner lämpösuojallinen suoristussuihke, joka ei ainakaan täällä onnistu lähmäämään tukkaa. Ei tosin marketista, mutta suihke on mielestäni tosi riittoisa joten tuo n. 15 euron hinta ei kirpaise. :)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 02 Tammi 2009, 11:58
Kirjoittaja Charleen
Mä oon nyt pari kertaa testannut Tigin Smooth&Shinea ja siihen roiskinut vielä päälle Superficialia ja tykkään :)
Tosin nuo pidennysosiot tuntuu kovilta omiin hiuksiin verrattuna ihan sama mitä mömmöä niihin tunkee  :-\

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 02 Tammi 2009, 13:31
Kirjoittaja keesha
a2mi kirjoitti: ^ Osiksen Flatliner lämpösuojallinen suoristussuihke, joka ei ainakaan täällä onnistu lähmäämään tukkaa. Ei tosin marketista, mutta suihke on mielestäni tosi riittoisa joten tuo n. 15 euron hinta ei kirpaise. :)
Mulle toi flatliner ei kyllä sovi yhtään. En kyllä itekään tykkää, että ois semmosta lähmäävää lämpösuojaa, mutta toi suihke on kyl ihan yks *****. Se haisee ihan kauheelle alkoholille tai jolleki liimalle, ja kuivattaa mun tukkaa. Sit jos sen laiton jälkeen yrittää suoristaa, niin rauta liukuu tosi huonosti tukassa koska toi aine tekee tukan jotenki tosi nihkeeksi. En kyllä ymmärrä miten tosta vois olla mitään apua/hyötyä, kun kuivattaa hiuksia ja tekee vaan suoristusraudan kanssa sen, että saa moneen otteeseen jyystää samaa kohtaa.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 03 Tammi 2009, 01:47
Kirjoittaja muutettu
^ Onpa jännä, minulla ei vastaavia ongelmia ole ollut. Haju ei suihkuttaessa ehkä maailman mainioin ole mutta häviää nopeasti enkä ole sitä oikeastaan koskaan huomioinutkaan. Kun suihkuttaa pieneen osaan kerrallaan ja suoristaa ne, niin ei kerkeä "kovettuakaan" (toisin kun jos koko tukan suihkuttelee kerralla).

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 03 Tammi 2009, 02:44
Kirjoittaja Luscious
Miiwa kirjoitti: Totesin aamulla että hiukseni kuivuvat pyyhekuivasta nopeammin suoristusraudalla kuin föönillä
Mä oon ihan siinä uskossa ettei normaalia suoristusrautaa saisi näyttää kosteille hiuksille..  ???

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 03 Tammi 2009, 13:11
Kirjoittaja keesha
a2mi kirjoitti: ^ Onpa jännä, minulla ei vastaavia ongelmia ole ollut. Haju ei suihkuttaessa ehkä maailman mainioin ole mutta häviää nopeasti enkä ole sitä oikeastaan koskaan huomioinutkaan. Kun suihkuttaa pieneen osaan kerrallaan ja suoristaa ne, niin ei kerkeä "kovettuakaan" (toisin kun jos koko tukan suihkuttelee kerralla).
Olen kokeillut tosi vähällä määrällä koko tukkaan ja suihkimalla aina vähän kun etenen raudan kanssa - ei toimi. Tää ei liity nyt varsinaisesti lämpösuojaan, mut mulle ei myöskään sovi tuo monien hehkuttama tigin control freak serum suoristusraudan (tai muutenkaan) kanssa. Se lätsäyttää tosi pienestä määrästä ja kuten todettu, siitäkään en ole saanut koskaan mitään hyötyjä irti. Ehkä käyttäjässä on sittenki jotain vikaa? ;)  Kaikilla muilla aina tuntuu ne toimivan, mitkä mulla ei.

Mäkin oon luullut, ettei tavis suoristusrautaa saa käyttää kosteeseen tukkaan.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 04 Tammi 2009, 12:52
Kirjoittaja Mena
Luscious kirjoitti:
Miiwa kirjoitti: Totesin aamulla että hiukseni kuivuvat pyyhekuivasta nopeammin suoristusraudalla kuin föönillä
Mä oon ihan siinä uskossa ettei normaalia suoristusrautaa saisi näyttää kosteille hiuksille..  ???
Niin minäkin, mutta mulla on jo lähes kuivat hiukset siinä vaiheessa kun raudalla leikin (meikkaan ensin jne) ja kun tuossa lukee Wet & Dry niin...  ::)

Ostin  nyt Andrew Collingen hoitosuihkeen kun oikein mainostavat että on kuumuudelta suojaava. Kävin kurkkimassa tuota Osista parissa paikassa ja kokeilen nyt ensin tuota halvempaa, ei ollut sen näköinen purkki ja oli muuten pienempi kuin luulin. 15e taisi olla molemmissa paikassa hintaa. (Stocka & Hairstore).

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 05 Tammi 2009, 01:59
Kirjoittaja Luscious
^Okei no sitten! Kyllähän sillä wet&dryllä saa vedellä :)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 06 Tammi 2009, 12:39
Kirjoittaja Ulpu
Mulla on kans Babylissin Wet and Dry-rauta, sillä saa suoristaa myös pyyhekuivaa hiusta. En oo kyllä kosteana iljennyt pahemmin suoristella...

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 03 Helmi 2009, 19:13
Kirjoittaja pinkpepper
Osaako joku verrata keskenään seuraavia tuotteita:

- Nexxus Canopy
- Lanza Strait-Line Smoother
- Redken Align
- Redken Satinwear

Tarvitsisin jonkin tuotteen raudan alle ja mietin mitä noista ostaisin. Kaikki ilmeisesti aika suosittuja? Klimpittääkö ja/tai lähmääkö joku noista hiuksia?

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 20 Helmi 2009, 02:18
Kirjoittaja pihla
Ghd:n uutena ja onnellisena omistajana piti alkaa kysymään lämpöjutuista (nyt ennen kuin sitä vahinkoa on vielä päässyt tapahtumaan  :D).
Niin miten ne kestää hiuksissa, esim. jos illalla pesun jälkeen laitan föönauksen alle jotain lämpösuojallista muotoiluainetta ja/tai vaikka ghd:n omaa thermal protectoria, niin jäävätkö ne siihen tukan suojaksi niin, että jos seuraavana aamuna tai iltana alkaa raudalla kihartelemaan, niin suojaavaa ainetta ei enää tarvitse lisätä?

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 20 Helmi 2009, 09:11
Kirjoittaja ellen
pinkpepper kirjoitti: Osaako joku verrata keskenään seuraavia tuotteita:

- Nexxus Canopy
- Lanza Strait-Line Smoother

Tarvitsisin jonkin tuotteen raudan alle ja mietin mitä noista ostaisin. Kaikki ilmeisesti aika suosittuja? Klimpittääkö ja/tai lähmääkö joku noista hiuksia?
Mulla on kokemusta noista kahdesta ja tykkään enemmän Nexxuksen Canopysta kuin L'anzan Smootherista. L'anza on todella silikonista ja jättää sellaisen kalvontunnun hiuksiin. Canopy on kevyttä suihketta, joka ei mielestäni lähmää, ja jota on miellyttävä käyttää, koska ei tee sellaista kalvoa hiuksiin. Se on ikään kuin hyvä jätettävä, joka on kuitenkin lämpösuoja. Canopy on siksikin mielestäni parempi, koska INCI on täynnä hyviä luonnonöljyjä ja vain vähän silaria.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 24 Helmi 2009, 14:32
Kirjoittaja pinkpepper
Mä ostin jokunen aika sitten Canopyn, mutta en ole vielä päässyt testailemaan kun ei ole vielä rautaa.

Jos tekee kihatoita raudalla, niin kumpi tulisi laittaa ensin hiuksiin, lämpösuoja vai muotoilutuote? Tuossa Canopyssa ei taida olla muotoilu-/pito-ominaisuuksia, vai onko?

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 29 Touko 2009, 10:11
Kirjoittaja Herbina
pinkpepper kirjoitti: Osaako joku verrata keskenään seuraavia tuotteita:
- Redken Align
- Redken Satinwear
Tykkään henkkoht Satinwearista enemmän, se tuoksuu paremmalta eikä tee hiuksia niin helposti kuin Align jota saattaa helposti annostella liikaa ja joka tuoksuu jotenkin miehekkäälle. Nexxuksesta ja L'anzasta ei ole kokemusta.

Onko kukaan kokeillut Nexxuksen Canopya kuiviin hiuksiin suoristusraudan kanssa? En ole uskaltanut käyttää rautaa kun kuiviin hiuksiin niin, että pesen hiukset illalla, annan kuivua itsestään yön yli ja aamulla levitän suojatuotteen suoristuksen yhetydessä. Uskaltaako siis rautaa käyttää jo ihan märkiinkin? Kampaajakin yleensä ensin föönaa kuivaksi ja sitten viimeistelee raudoilla.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 29 Touko 2009, 10:22
Kirjoittaja Aquatar
Herbina kirjoitti: Onko kukaan kokeillut Nexxuksen Canopya kuiviin hiuksiin suoristusraudan kanssa?
Siis tarkoitit varmaan märkiin? :) Märkiä hiuksia ei saa raudalla vedellä vaikka olisi kuinka lämpösuojaa. Itse olen joskus kiireessä hiukan kosteita hiuksia suoristanut mutta ei siitä oikein ole hyötyä, ei toimi kunnolla ja muutenkin hiuksille tekee huonoa. Mutta suojatuotteen voi kyllä jo märkiinkin tottakai lisätä ja vasta kunnolla kuivuttuaan suoristaa.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 29 Touko 2009, 12:24
Kirjoittaja Herbina
Tarkoitin kyllä just niin kuin kirjoitin, koska tuolla aiemmin Canopyn käyttäjät kertoivat käyttäneensä vain märkiin hiuksiin eikä kuiviin. Sitä vähän ihmettelinkin, kun itse etsin nimenomaan kuiviin hiuksiin raudan alle käytettävää suihkemuotoista lämpösuojaa. Tigin Spritz & Shinen tuoksua ja Redkenin Hot Sets niinkään haisee aika pahalle, lisäksi vielä koppuroittaa helposti. Veikkaan että Iron Silk 7:ssa on yhtä voimakas tuoksu, sitä en ole kokeillut. Jotenkin hajulla on erityisesti suoristustuotteessa suuri merkitys, koska se jää hiuksiin leijumaan pitkäksi aikaa.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 29 Touko 2009, 13:05
Kirjoittaja Aquatar
^ Aah ok :) Siinä tapauksessa, mulla on ollut Canopyä ja ihan myös kuiviin hiuksiin sitä käyttänyt. Sehän on vähän kuin jätettävä samalla kun sisältää myös hoitavia ainesosia, siksi monet varmaan käyttää märkiin heti pesun jälkeen. Itse käyttelin sitä vähän kummallakin tavalla, joskus heti pesun jälkeen ja suoristus vasta myöhemmin, tai sitten vasta kuivuttuaan suihkin ja annan muutaman minuutin kuivahtaa ja suoristus. Muistaakseni ei siinä juuri eroa ollut kummin käyttää.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 29 Touko 2009, 17:30
Kirjoittaja Manna
Herbina kirjoitti: Onko kukaan kokeillut Nexxuksen Canopya kuiviin hiuksiin suoristusraudan kanssa?
Käytän Canopya aina kuiviin hiuksiin (illalla pesu - aamulla suoristus). En osaa sitä verrata muihin tuotteisiin, koska Canopy on ensimmäinen lämpösuoja, jota käytän. Sen verran olen huomannut, että kovin läheltä hiuksia ei kannata suihkuttaa, muuten hiukset kostuvat suoristusta ajatellen liikaa.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 10 Kesä 2009, 19:30
Kirjoittaja Kaisa
Kokeilin Nexxus Canopya ensimmäistä kertaa tänä aamuna suoristusraudan kanssa. Suihkin siis kuiviin, illalla pestyihin hiuksiin ja tuntui ainakin minulla lähmäävän näin käytettynä jonkin verran. Täytyy kokeilla seuraavalla kerralla märkiin hiuksiin, jos toimisi niin paremmin. Tuoksusta tykkään kyllä ja inci näyttää erittäin hyvältä.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 14 Kesä 2009, 11:59
Kirjoittaja d&c
Mun mielestä Goldwellin Hot Darling on ihan kiva lämpösuojasuihke ja toimii hyvin myös pidennyshiusten kanssa. :)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 14 Kesä 2009, 12:35
Kirjoittaja juuriska
Olen tykännyt Paul Mitchellin Heat Sealistä kovasti. Hiukset eivät ole kärsineet GHD:n käytöstä yhtään, mutta ne ovatkin aika lyhyet. Olen myös miettinyt, että voisikohan muotoiluvahat suojata hiuksia kuumuudelta? Hiuslaatuni on niin hento, että luulisi raudan kuitenkin rasittavan sitä aika tavalla. Kyllähän se vahakin toimii jonkinlaisena eristeenä hiuksen ja raudan välissä.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 14 Kesä 2009, 19:03
Kirjoittaja Kevätperhonen**
Löytyykö markettitasolta hinta-laatu-suhteeltaan toimivaa lämpösuojaa? Erityisesti suoristusraudan kanssa käytettäväksi.  ::)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 16 Kesä 2009, 14:03
Kirjoittaja Charleen
^ mä tykkään Got2be:n smoothing lotionista, toimi ainakin mun karheiden pidennyshiusten kanssa aivan tajuttoman hyvin :)
tekee hiukset pehmeäksi ja tuoksukin on aivan ihana, lisäksi hinta oli halpa.

http://www.got2b.no/index.php?id=251

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 16 Kesä 2009, 18:28
Kirjoittaja pinkpepper
^Voiko tuota käyttää kuivaan tukkaan? Mitä muita kuivaan tukkaan laitettavia lämpösuojatuotteita  (varmaan suurin osa suihkeita?) on?

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 18 Kesä 2009, 12:45
Kirjoittaja Kukka
Olen pullollisen Canopya käyttänyt nyt loppuun. Käytän aina kuiviin hiuksiin, reippaalla kädellä. Olen joutunut kyllä vähentämään suoristusraudan käyttöä, hiukset kuivuvat ihan silminnähtävästi. (Käytän poishuuhdeltavan hoitsikan lisäksi kahta jätettävää, muotoilutuotetta ja päälle vielä suihkin lämpösuojaa.) Canopy on jotenkin niin kevyt hiuksilleni, että mietityttää suojaako se tarpeeksi. Mutta muotoilutuotteessa on vielä oma suojansa, joten luulisin että riittää.  :D Tykkään canopysta kun se on suihkittavaa ja omalle hiuksistolleni kevyttä ainetta. Muuten en kyllä huomaa eroa muihin käyttämiini lämpösuojiin.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 18 Kesä 2009, 13:09
Kirjoittaja Aquatar
pinkpepper kirjoitti: ^Voiko tuota käyttää kuivaan tukkaan?
Mä laitan ton Got2be:n smoothing lotionin kuivaan tukkaan. Ja sen jälkeen annan aineen kuivahtaa ja sitten suoristan. Hyvin toimii, ei lähmää eikä mitään.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 06 Heinä 2009, 21:03
Kirjoittaja pinkpepper
Saako Lanzan Smootherilla helposti lähmätukan? Mulla on nyt käytössä Redkenin Satinwear ja mietin, miten Lanzan Smoother eroaa siitä? Kummassakaan ei ole erityisemmin pito-ominaisuuksia vai onko?

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 27 Heinä 2009, 12:37
Kirjoittaja Ren
pinkpepper kirjoitti:Mitä muita kuivaan tukkaan laitettavia lämpösuojatuotteita  (varmaan suurin osa suihkeita?) on?
Itsekin kaipailisin vinkkejä kuivaan tukkaan laitettavasta lämpösuojasta, tietysti mielellään vielä alkoholittomista. :)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 09 Elo 2009, 11:51
Kirjoittaja babylissa
Manna kirjoitti: Suihkuttelin tänään hiuksiini GHD:n Thermal Protector-lämpösuojaa ja ainakin näin ensimmäisellä kerralla hiukset tuntuvat tosi hyviltä.
Sain rautojen mukana tuon nimenomaisen lämpösuojan enkä taida osata käyttää oikein/se ei käy Tigin Uptightin kanssa.
Laitoin alle Uptighttia ja päälle GHD Thermal Protectoria ohuille/normaaleille hiuksille, kaikki kosteaan tukkaan, föönasin kuiviksi ja tulos oli takkua & hiuksista ikään kuin karisi tärkkimäistä jauhoa pois. Miten nuo tulisi laittaa, en ehdi odotella tukan kuivumista vapaana ja haluan tehdä kiharaa, en suoristaa. ???

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 12 Elo 2009, 19:16
Kirjoittaja Herbina
^ Miksi käytät kahta samaa asiaa hoitavaa tuotetta samalla kertaa? Kokeile niitä erikseen, kummatkin kun antavat suojan kuumuutta vastaan. Uptight ei ainakaan tarvitse kaveriksi mitään, sitten lopuksi päälle voi tarvittaessa suihkuttaa hiuslakkaa.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 12 Elo 2009, 20:03
Kirjoittaja babylissa
Uptight tuntui jättävän pituudet jotenkin takkuisen tuntuisiksi, eikä rauta liukunut kunnolla.
Voi olla, että kummatkaan aineet ei vaan käy hiuslaadulleni.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 12 Elo 2009, 21:27
Kirjoittaja Minsku
Nexxun Canopysta on tullut mun ja äiskän lempparilämpösuoja. Tilasin sen muistaakseni ellenin ja Magian juttujen perusteella ja olen tullut siihen tulokseen, että oikeassa tyttäret olivat siinä mielessä, että se pieni silarimäärä ei haittaa. En ole saanut Canopysta mitään reaktiota kaulan seudulle, mikä yleensä tapahtuu kun käytän jotain silikonista latvoissa. Äitikin on suihkinut tuota ihan innoissaan ennen ilmakihartimen käyttöä, vei tietenkin mun putelin ;) Tilasin nyt meille molemmille ihan omat purnukat, jotta meidän kummankaan vaalennetut latvat ei menisi niin helposti pilalle noista lämpölaitteista. Tuotteen tehosta en suuremmin osaa sanoa, kun en kovin pitkää aikaa ole sitä vielä käyttänyt, joten pitkäaikaisia vaikutuksia en huomaa. Toivottavasti se kuitenkin auttaa, onpahan ainakin sellainen olo, että on yrittänyt :D

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 25 Elo 2009, 18:08
Kirjoittaja xXemoXx
Mullakin olis haussa joku hyvä lämpösuoja, jonka vois pistää kuivaan tukkaan. Eikä sisältäis paljon alkoholia, kun esimerkiks toi osiksen tuntuu kuivattavan hirveesti mun jo ennestään kuivaa tukkaa :/

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 24 Syys 2009, 20:17
Kirjoittaja saras
Ostin just TREsemmen lämpösuojapullon, ja hyvältä vaikuttaa. Tuoksu on sopivan mieto ja aine tekee hiuksista kivan pehmoiset. Hintaa tuolla oli se 8,90, ei mielestäni paha ollenkaan!

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 25 Syys 2009, 09:01
Kirjoittaja akuna
saras kirjoitti: Ostin just TREsemmen lämpösuojapullon, ja hyvältä vaikuttaa. Tuoksu on sopivan mieto ja aine tekee hiuksista kivan pehmoiset. Hintaa tuolla oli se 8,90, ei mielestäni paha ollenkaan!
En tajua mikä idea on markkinoida jotain tuotetta pelkkänä lämpösuojana. Nykyaikaisissa tuotteissa on muitakin ominaisuuksia, kuin pelkkä lämpösuoja. Tietysti joku haluaa hiuksiinsa pelkän lämpösuojan, mutta varmaan aika harvassa ovat ne jotka hiuksia muotoillessaan eivät kaipaa tuotteilta mitään muotoilevia ominaisuuksia!

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 25 Syys 2009, 14:10
Kirjoittaja saras
No niin no, itse nimenomaan halusin pelkän lämpösuojan  ;D myyjä esitteli mulle muitakin purkkeja, joissa tuli lisänä hiusten suoristusta ja muuta vastaavaa. Mutta kun mulla on jo nuita muotoilutuotteita, niin en halunnut mitään extroja.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 27 Syys 2009, 22:17
Kirjoittaja Strix
Omituista.
Suoristin hiuksia pitkästä aikaa (yli kuukauteen), ainoastaan otsatukan tosin. Suihkun alle XZ-muotoilusuihketta ja vetelin raudalla. Ilmassa lemahti vahva alkoholin tuoksu kun en tosiaan ole ainetta käyttänyt hyvään hetkeen ja nyt latvat on todella erikoiset. Sellaiset... ryppyiset. Siis että hiusten pituus tuntuu muuten todella hyvältä, sileältä jne. Mutta latvat näyttää käpristyneen kasaan ja tuntuu karheilta kun sivelee niitä sormilla. Latvat on lisäksi hiljan leikattu, mutta tuntuvat silti ihan kankeilta alapääkarvoilta (pahoittelen ilmaisua, mutta en keksi lähempää kuvausta).
Pakko se on kai uskoa että se olis se viina sitten kyseisessä tuotteessa joka moiseksi vetää. Muuten hyvä, mutta ihan hirveää kun latvat sojottaa minne huvittaa.

Tuo kuitenkin peseytyy vielä järkevästi palashampoilla pois, silikonillisista en tiedä. Onko muille tämä tuttu ilmiö?

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 29 Syys 2009, 07:53
Kirjoittaja Jonsu
akuna kirjoitti: En tajua mikä idea on markkinoida jotain tuotetta pelkkänä lämpösuojana. Nykyaikaisissa tuotteissa on muitakin ominaisuuksia, kuin pelkkä lämpösuoja. Tietysti joku haluaa hiuksiinsa pelkän lämpösuojan, mutta varmaan aika harvassa ovat ne jotka hiuksia muotoillessaan eivät kaipaa tuotteilta mitään muotoilevia ominaisuuksia!
Täällä yksi joka ei halua muuta kuin lämpösuojan. Muita muotoilutuotteita en käytä kuin viimeistelyyn hiuskiinnettä. Ihanaa kun tukka hulmuaa luonnollisesti.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 29 Syys 2009, 20:33
Kirjoittaja pinkpepper
Jonsu kirjoitti: Täällä yksi joka ei halua muuta kuin lämpösuojan. Muita muotoilutuotteita en käytä kuin viimeistelyyn hiuskiinnettä. Ihanaa kun tukka hulmuaa luonnollisesti.
Mitä tälläisiä pelkästään lämpösuojan (eli siis ei muotoiluominaisuuksia) sisältäviä tuotteita on?

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 29 Syys 2009, 22:04
Kirjoittaja saras
pinkpepper kirjoitti:
Jonsu kirjoitti: Täällä yksi joka ei halua muuta kuin lämpösuojan. Muita muotoilutuotteita en käytä kuin viimeistelyyn hiuskiinnettä. Ihanaa kun tukka hulmuaa luonnollisesti.
Mitä tälläisiä pelkästään lämpösuojan (eli siis ei muotoiluominaisuuksia) sisältäviä tuotteita on?
Oli siis (ainakin aiemmin) puhe tuosta TRESemmen lämpösuojasta.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 30 Syys 2009, 11:44
Kirjoittaja pinkpepper
^Juu. Mutta mitä muita on?

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 30 Syys 2009, 13:01
Kirjoittaja Jonsu
^Nexxus Canopy

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 30 Syys 2009, 14:32
Kirjoittaja Herbina
Jonsu kirjoitti: Täällä yksi joka ei halua muuta kuin lämpösuojan. Muita muotoilutuotteita en käytä kuin viimeistelyyn hiuskiinnettä. Ihanaa kun tukka hulmuaa luonnollisesti.
Niissä lämpösuojan omaavissa muotoilutuotteissakin on monen tasoista pitoa. Esim. Tigi S-factor Silky Smooth Moisture Serum, Paul Mitchellin Super Skinny Serum ja monet muut sisältävät lämpösuojan ja siloittavat hiusta jonkin verran, mutta ei niiden jäljiltä hius jää mitenkään karkeaksi tai "muotoilluksi" vaan nimenomaan luonnollisen liehuvaksi. Siksi myös tällaisia tuotteita kannattaa kokeilla, ei se "pelkästään lämpösuojan sisältävä tuote" ole ainoa vaihtoehto sellaiselle, joka haluaa käyttää muotoilutuotteet erikseen.

Eipä taida tuon takia juuri markkinoilla olla montaa pelkän lämpösuojan sisältävää tuotetta. Siinä kun vähän maksaa turhasta, kun samalla hinnalla voisi saada lisäksi hieman mietoja muotoilu- ja hoito-ominaisuuksiakin.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 30 Syys 2009, 15:11
Kirjoittaja Jonsu
^Mulla ainakin kaikista ei suihkittavista tukka-aineista tukka tulee lähmäiseksi. Annan monesti tukan kuivua itsestään ja ennen raudan käyttöä suihkaisen hiukan Canopya. Jos laitan jotain muita aineita hiuksiin, niistä häviää kiilto. On sitä tullut monenmoista tököttiä aikoinaan kokeiltua.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 30 Syys 2009, 15:56
Kirjoittaja Herbina
^Menee jo OT:n puolelle, mutta oliskohan syynä ollut mahdollisesti liian iso määrä tuotetta? Voihan se tosin olla että sun hiukset on vain sen laatuiset että pienikin määrä lähmää.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 09 Loka 2009, 20:13
Kirjoittaja pinkpepper
Onko joku kokeillut Snövikin lämpäsuojasuihketta? (www.snovik.com)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 28 Loka 2009, 17:07
Kirjoittaja Katariina
Mä voitin joskus Anna-lehden kilpailussa Kerastase Nectar Thermique- lämpösuoja/hoitovoiteen. Olin unohtanut tämän ihan kokonaan ja nyt kun etsiskelin lämpösuojaa raudan alle, kaivoin tämän esiin. Aivan ihana tuote! Silottaa, pehmittää ja tuo kiiltoa, ei kuitenkaan lähmää tai likaannuta hiuksia. Laitan pienen määrän pyyhekuivaan hiukseen. Lisäksi sähköisyys ja pörröisyys vähenee.

Paljon mukavampi kuin suihkutettava tuote.  Vaikutus kestää pesuja, joten käytän pari kertaa viikossa.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 29 Loka 2009, 14:51
Kirjoittaja Mustikka
Jonsu kirjoitti: Täällä yksi joka ei halua muuta kuin lämpösuojan. Muita muotoilutuotteita en käytä kuin viimeistelyyn hiuskiinnettä. Ihanaa kun tukka hulmuaa luonnollisesti.
Täällä toinen. En tykkää yhtään, jos hiukset tuntuvat tai näyttävät siltä, että niissä on "jotain". Haluan, että hiukset tuntuvat hiuksilta eikä jollain tökötillä liukastetuilta. Siksi mullakin hakusessa tuote, joka olisi pelkkä lämpösuoja.
Tykkään VO5:n lämpösuojasuihkeesta, joka taisi olla aikalailla pelkkää vettä lämpösuojalla. ::) Mulla on vielä säästössä yksi pullo, mutta sen loppuessa olen hukassa kun mokoman myynti lopetettiin vuosi vai kaksi sitten! Nexxus Canopy kiinnostaisi, mutta hinta on mun mielestä vähän kova (mun kukkarolle).

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 29 Loka 2009, 15:15
Kirjoittaja Luurankka
^ Tota Canopya saa edullisesti ebaysta, kun nyt vaan muistaisin sen myyjän tunnuksen, joku juures sen vinkkasi.. Beautybayssa kustantaa pullo 9.99 £, joka ei mielestäni ole paha koska on aika riittoisaa.

Eikös TRESemmelläkin ole jokin lämpösuojatuote?

Edit. Juu, Mannahan se tuosta kertoi.  :) En vaan muistanut että se oli noin halpaa! Eli kaksi putelia postikuluineen maksaa about saman verran kuin yksi Beautybaysta tilattuna. Jei, ei tarvi miettiä mistä tilaa seuraavana.

Moni on muuten kehunut tuota TRESemmen lämpösuojaa. Pitääpä mulkoilla kaupassa että mimmoinen mömmö se on, kun kerran on alkoholittomaksi mainostettu.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 29 Loka 2009, 15:18
Kirjoittaja Manna
Mä olen joskus vinkannut tälläisen myyjän:

http://shop.ebay.com/merchant/kellysbea ... &_osacat=0

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 29 Loka 2009, 15:47
Kirjoittaja SH
^Toi löytyi tosi helposti haullakin, kun ei tullut montaa canopya ebayssä.  :) Just tilasin tolta 4 pulloa, kun kahden postarit oli 13 ja neljän 15 usd.
Mäkin siis tykkään periaatteessa erillisestä lämpösuojasta. Suihkin sitä ensin ja sitten esim Redkenin Satinwear02:sta. Uskoisin, että suoja on parempi, koska levittyy laajemmalle alueelle jos käyttää tuollaista suihkittavaa lisää.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 30 Loka 2009, 18:02
Kirjoittaja pinkpepper
Snövikin lämpösuojaa on kehuttu eräällä toisella sivustolla. Nimi on Beat the Heat. Ole kahden vaiheilla tilata sitä, mutta tietääkö joku, onko siinä alkoholia?

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 06 Marras 2009, 09:44
Kirjoittaja Kikka
Onko kenelläkään kokemuksia OSiS Essentials Flatliner suoristusrautaseerumista? Siinä käsittääkseni pitäisi olla ainoastaan lämpösuoja?

http://www.hakanit.fi/e81productbox.php

Mulla on itseläni käytössä Wellan Crystal Styler – Setting Lotion. Mä tykkään tuosta suihkeesta, koska sekään ei jätä hiuksia mitenkään lähmäisiksi jättäen vaan suojan hiuksiin kuumalta.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 06 Marras 2009, 12:19
Kirjoittaja Hue
Flatlinerissä on aavistus pitoa/kosteussuoja, mutta ei muuta muotoilevaa ominaisuutta. Flatliner on hyvin kevyt alkoholipitoinen suoristusrautasuihke eikä takuulla tahmaa, mutta voi kyllä kuivattaa hiuksia. Ja kyllähän se purkki väittää Flatlinerin sisältävän lämpösuojan, mutta mä en voi käsittää mikä siinä oikeasti sitä kunnon suojaa antaisi.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 08 Joulu 2009, 16:50
Kirjoittaja BlueBerry
Täytyykin kehua täällä L'anzan lämpösuojallista strait-line smoother straightening balmia. On nimittäin aivan loistavaa! Tuli tänään postissa uuden wellan suoristusraudan kanssa (käytän suoristusrautaa korkeinkaan 10 kertaa vuodessa, joten en halunnut panostaa ghd:en) Kokeilin heti miten se reagoi suoristusraudan alla. Ja toimii tosi hyvin! Pitoa antaa vähän, mutta kuten nimikin antaa ymmärtää, tuo ihan yleellistä pehmeyttä! Mun hiukset ei oo varmaan ikinä ennen olleet näin pehmeät kuin nyt!  :l Tuoksikin on ihanan hedelmäinen, ei liian voimakas. Tykkään!

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 31 Joulu 2009, 11:05
Kirjoittaja Katariina
Mä en tykkää Flatilinerista.  Ostin sen onneksi kohtuu edullisesti. Suihku on hienoa ja pölisee ympäriinsä. Jos sitä yrittää suihkuttaa tarkemmin "osioon", suihke ei jakaudu tasaisesti ja koppuroittaa hiusta. Lisäksi tuoksu on kuin alkoholia suihkisi. Ja kuten Emilyn sanoi, mielestäni kuivattaa melko paljon. Yritän käytellä sitä pikkuhiljaa, mutta enemmän pidän emulsiomaisista suojista.

ja ei tuo sähköisyyttä vähennä kuten lupaa, päinvastoin.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 31 Joulu 2009, 19:41
Kirjoittaja SH
Minkäslaisia kokemuksia ihmisillä on CHI:n suoristussuihkeesta?

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 16 Tammi 2010, 01:47
Kirjoittaja kuku
Käytättekö föönauksessa lämpösuojaa? Mulla on tämmönen aika vanha, mutta toimiva fööni ja se puhaltaa vain lämmintä, kannattaisko käyttää sen kanssa lämpösuojaa? :)

+ onko L'oreal studio line hot curl suojasuihke toimivaa?

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 16 Tammi 2010, 09:17
Kirjoittaja Jonsu
Mä käytän myös föönatessa lämpösuojaa, koska en laita hiuksiini mitään muuta esim. muotoilutuotetta jossa tuo suoja olisi.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 16 Tammi 2010, 10:44
Kirjoittaja Cecilia
BlueBerry kirjoitti: Täytyykin kehua täällä L'anzan lämpösuojallista strait-line smoother straightening balmia. On nimittäin aivan loistavaa! Tuli tänään postissa uuden wellan suoristusraudan kanssa (käytän suoristusrautaa korkeinkaan 10 kertaa vuodessa, joten en halunnut panostaa ghd:en) Kokeilin heti miten se reagoi suoristusraudan alla. Ja toimii tosi hyvin! Pitoa antaa vähän, mutta kuten nimikin antaa ymmärtää, tuo ihan yleellistä pehmeyttä! Mun hiukset ei oo varmaan ikinä ennen olleet näin pehmeät kuin nyt!  :l Tuoksikin on ihanan hedelmäinen, ei liian voimakas. Tykkään!
Ehkä tämä viesti oli viimeinen pisara, ja nyt sitten täytyy tilata tuo jo kauan ostoslistalla ollut L'anzan lämpösuojaa. Itse käytin ennen paljolti suihkittavia lämpösuojia, kuten Osiksen Flatliner ja Tigin Spritz&Shine, jotka kyllä suojasivat kuumuudelta, mutta runsas alkoholi koppuroitti ja kuivatti hiuksia. Nykyään käytän Kérastasen Chroma Thermique -voidetta, joka sekin saa hiukset mukavan pehmeiksi ja sileiksi. Jahka tuo loppuu, taitaa lähteä L'anza myös tänne päin.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 16 Tammi 2010, 13:11
Kirjoittaja Strix
Schwarzkopfin Liss Ultime-seerumi on kylppäkaapin ainoa silikonillinen tuote. Olen silti tykännyt silloin harvoin kun nykyään suoristelen. Öljyä meinaa usein laittaa liikaa, mutta tujaus kuivashampoota pelastaa. Leviää hiuksiin ja tekee hiuksista pehmoisen tuntuiset ja tulee hyvin juttuun suoristusrautani kanssa. Olen samanaikaisesti usein käyttänyt päälle XZ tyrni kampaussuihketta säästeliäästi.
Tulee todella pehmeät ja suorat. Tuoksu on ehkä hitusen vahva, mutta ihan jees. Lämpösuojana yksinään ei lunasta niin paljon kuin voisi, minkä vuoksi varon kuumentamasta samaa suortuvaa kahdesti. Kertasutaisu riittää hyvin ja suoja pitää juuri sen verran polttamatta latvoja.
Peseytyy shampoopalallakin omista hiuksista ja on todella riittoisa.

Lämpösuoja

Lähetetty: 18 Maalis 2010, 18:15
Kirjoittaja hallawasi
Heippa,
ajattelin aloittaa keskustelun lämpösuojista, mitä se on ja onko sitä? Inci-listasta ja kosmeettisten aineiden luettelosta kun ei löydy tiettyä ainesosaa, joka yksistään toimisi lämpösuojana.
          Miten lämpösuoja suojaa hiusta 180-200c rautojen kuumuudelta? Sen verran tietoa on, että nämä suojaavat ainesosat ovat jonkin sortin polymeerejä/yhdisteitä, jotka suojaavat hiuksen keratiinia. Tietoa otetaan vastaan, mielestäni tämä on hyvinkin mielenkiintoinen aihe :)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 20 Huhti 2010, 01:44
Kirjoittaja keijukainen

Onko oleellista, että lämpösuojassa on incin alkupäässä ne suojaavat aineet vai onko pääasia että jotain silikonia on aineessa? Yleensähän tulee suosittua hoitoaineena niitä jätettäviä, joissa silikonit on loppupäässä.

Jäin miettimään oikeastaan Tigin S-factor Silky Smooth Moisture Serumin inciä verrattuna Freak of Natureen, kun S-factorissa on lämpösuojat edempänä incissä, mutta Freak of Nature tuntuu monikäyttöisemmältä tuotteelta ja siinä on taas aika loppupäässä dimethicone ja phenyl trimethicone. Latvasuojaksi mulla on jo olemassa pönttö Potion 9:ä, mutta siinä ei taas ole lämpösuojaa. Jos Freakin lämpösuoja on riittävä esim. suoristusraudan alle niin sitä voisi käyttää Potionin lisänä.  Freak vaikuttaa taas incin kannalta hoitavammalta vaihtoehdolta Tigin Superstar Lotionille.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 20 Huhti 2010, 02:06
Kirjoittaja Villis
keijukainen kirjoitti: Latvasuojaksi mulla on jo olemassa pönttö Potion 9:ä, mutta siinä ei taas ole lämpösuojaa. Jos Freakin lämpösuoja on riittävä esim. suoristusraudan alle niin sitä voisi käyttää Potionin lisänä.
Eikö Potion 9 suojaa tipan tippaa? Käytän arkisin melkeinpä pelkästään sitä koko kuontaloon ja hiukset voivat vallan mainiosti. En siis arkisin suorista tai kiharra, föönaan vain. Suoristusraudan alle laitan Lanzan silikoni-öljylitkua nimeltä Neem Plant Silk Serum. Se on toimiva ja riittoisa tuote latvoihin, mutta juuriin tarttisi mielellään jotain toisen tyyppistä suojaa.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 20 Huhti 2010, 12:18
Kirjoittaja keijukainen

^Niin mä oon käsittänyt ettei Potion9:n kohdalla voi oikein lämpösuojasta puhua ja oon itse laittanut föönin alle muutakin kuin "ysiä". Löysin nyt vanhan Emi-lynin vastauksen Sebastian-ketjusta:

"Jotta hiukseen tulisi kunnon lämpösuoja tulee silikonia (tai jotain muuta kalvonmuodostajaa) olla tuotteessa runsaasti. Potion ysissä on silikonia melko mitätön määrä, joten en usko sen suojaavan lämmöltä juurikaan."

Oikeastaan tuo vastaa munkin kysymykseen eli kun Freak of naturessa on silikoni vasta loppupäässä inciä niin ei taida riittää ainakaan suoristuksen alle. Mulla ei tosin ole tarkoitus suoristaa koko päätä vaan käyttää rautaa otsikseen ja latvoihin, mutta ehkäpä silti olisi parempi silikonisempi suoja latvoille silloin kun tuota harrastaa ja sitten föönauksen alle kävisi vähäsilikonisempikin.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 20 Huhti 2010, 16:14
Kirjoittaja Luscious
Kuinka tarkkaan muut uittaa hiuksensa lämpösuojassa ennen kihartamista/suoristusta? Mä laitan lämpösuojaa, mutta tiedän kyllä ettei se joka paikkaan voi mennä. Muutenhan hiuksen tarvis voidella ihan märiks ja mun pitkissä ja suht paksuissa hiuksissa se tarkoittais ISOA määrää aineita.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 20 Huhti 2010, 23:11
Kirjoittaja nelma
^^
Siis ei kai pelkkä silikoni nyt sentään lämpösuojana toimi? Eikös ne ole muita aineita/(silikoni)yhdisteitä?

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 20 Huhti 2010, 23:56
Kirjoittaja keijukainen
^En osaa sanoa ja siksi kyselinkin tuosta lämpösuojan INCI-järjestyksen tärkeydestä.

Internet kertoi näin: "Silicone polymers, in particular the amino-functional silicones are effective thermal protection additives delivered from either a leave-in or a rinse-off vehicle to minimize hair damage caused by high temperature hair styling devices."

Tämän sivun mukaan silicone polymereja ovat dimethicone, cyclomethicone ja dimethicone copolylol. Ja tämän dokumentin mukaan amino-functual siliconeja ovat Dimethyl ja Methyl-Amino Copolymer.

Kysyinpä vielä SKT:n asiakaspalvelusta tuota Tigin tuotteiden lämpösuoja-asiaa ja vastasivat, että Freak of Naturessa on lämpösuoja ja kosteussuoja ja antaa hiuksiin rakennetta, mutta ei ole yhtä tuuheuttava kuin Superstar lotion.


Peräkkäiset viestit yhdistetty - Penny

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 21 Huhti 2010, 18:34
Kirjoittaja EllaBella
Kikka kirjoitti: Onko kenelläkään kokemuksia OSiS Essentials Flatliner suoristusrautaseerumista? Siinä käsittääkseni pitäisi olla ainoastaan lämpösuoja?

http://www.hakanit.fi/e81productbox.php

Mulla on itseläni käytössä Wellan Crystal Styler – Setting Lotion. Mä tykkään tuosta suihkeesta, koska sekään ei jätä hiuksia mitenkään lähmäisiksi jättäen vaan suojan hiuksiin kuumalta.
Jumankekka, mulla on tämä. Ei tarvinnut kuin kerta hiuksiin ja viikon sen jälkeen tehistelin joka päivä.
Hiukset meni ihan käsittämättömäksi korpuksi, rahisivat ja olivat kuin hamput. Enpä ole toista kertaa pistänyt päähäni.
Jos joku tästä tykkää, yksärillä vaan mulle niin tämä voi vaihtaa omistajaa.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 27 Huhti 2010, 14:29
Kirjoittaja Herbina
Hitsi joskus vajaa vuosi sitten sain SKT:lta listauksen kaikista silloisista Tigi-tuotteista joissa on lämpösuoja. Ihan varmasti sen jonnekin tännekin copypastesin mutta nyt en enää löydä mistään. Jos joku muu onnistuu löytämään niin huutakoon linkin!

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 27 Huhti 2010, 17:43
Kirjoittaja Kaisa
^ Täältä löytyy tuo lista lämpösuojallisista Tigin muotoilutuotteista. :)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 28 Huhti 2010, 16:37
Kirjoittaja Herbina
Kiitos Kaisa! Kappas vaan, Queen for a Day -suihkekaan ei sisällä lämpösuojaa vaikka onkin lämpöaktivoituva tuote. Outoa.. Sen sijaan Headrushissa on suoja vaikka sehän on kiiltosuihke joka suihkitaan yleensä vasta valmiiseen kampaukseen. Noissa ei ole kyllä mitään logiikkaa.  :P

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 07 Touko 2010, 15:24
Kirjoittaja caessa
Olen aina käyttänyt Osiksen Flatlineria suoristuksen ohella, mutta edellinen pullo loppui ajat sitten ja nyt ajattelin kokeilla jotain uutta (ja kenties halvempaa?). Sain äidiltäni Matrixin Vavoon suoristussuihkeen, mutta se on mielestäni kamalaa :-X. Se tuntuu kuivattaneen latvat, mikä ei ole todellakaan hyvä asia, sillä yritän kasvattaa lyhyttä tukkaani, ja jos tukka on jo nyt kuiva, millainen se lienee pidempänä... Lisäksi se tuntuu rasvoittavan tukan hirveän nopeasti! Jos suihkuttelen sitä vähänkään liikaa, tukka on seuraavana päivänä jo rasvainen. En käsitä mistä se johtuu. Olen myös kokeillut Goldwellin Trendline Flat Marvelia, sellaista siloittavaa voidetta, joka on toiminut ihan hyvin. Se ainakin jättää hiukset ihanan pehmeiksi, mutta tykkään kyllä ehkä enemmän suihkutettavasta aineesta.

Haussa olisi siis jokin suht edullinen (sanotaan nyt että alle 20€), mielellään suihkutettava ja kuiviin hiuksiin käytettävä aine, jota voisin käyttää suoristusraudan kanssa suojaamaan kuumuudelta. Pääasiallisesti haluan siis suojaa, en muotoilua. Mutta kaikki muutkin ominaisuudet ovat tietenkin plussaa. Ja tosiaan, suoristan tukan yleensä aina suihkussa käymisen jälkeen, eli odotan tukan kuivuvan ja sen jälkeen suoristan. Muulloin en oikeastaan suorista, eli käytännössä tuote saa kyllä olla kosteisiinkin hiuksiin laitettava, mutta jotenkin tykkään vaan enemmän kuiviin hiuksiin laitettavista.

Tosin olen muuten miettinyt noita suihkutettavia tuotteita... Minua pelottaa aina suoristaessa, että se pieni suihkaisu mitä pullosta tulee ei levity tarpeeksi hiuksiin ja osa hiuksista jää ilman suojaa. Enkä viitsisi suihkutella liikaakaan (etenkään kun tuota Matrixia ei voi laittaa liikaa, kun se rasvoittaa). Miten on? Saako niistä suihkeista tarpeellisen suojan?

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 08 Touko 2010, 09:39
Kirjoittaja nelma
^
Miten olisi TRESemmen suojasuihke tai Nexxus Canopy? Niistä löytyy täältä paaljon kehuja.
Haen itse aika samanlaista suojaa kuin sinä ja luulen hankkivani jomman kumman noista kun Andrew Collinge Perfect Endings-suihke loppuu. Sitä suosittelisin, mutta kun ei sitä enää saa mistään... Sitä sai suihkia vaikka kuinka paljon ilman että lähmäsi - vaikka ihan märäksi asti. Pahuksen päättäjät.  :P ::)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 08 Touko 2010, 18:31
Kirjoittaja caessa
^ Mistä tuota Nexxusta saa ostettua? Näinkin siitä paljon kehuja, mutta en vaan yhtään tiedä mistä tää pitäisi metsästää ???...

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 09 Touko 2010, 10:03
Kirjoittaja nelma
^
Ainakin BeautyBaysta ja Hairsupermarketista saa.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 09 Touko 2010, 21:37
Kirjoittaja Herbina
Ja eBayssäkin olen nähnyt.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 12 Touko 2010, 12:41
Kirjoittaja zzww
Tietääkö kukaan kuin paljon noin suurinpiirtein maksaa Tigin tai lorealin lämpösuojasuihkepullo ? :)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 18 Touko 2010, 21:57
Kirjoittaja Herbina
zzww kirjoitti: Tietääkö kukaan kuin paljon noin suurinpiirtein maksaa Tigin tai lorealin lämpösuojasuihkepullo ? :)
Sun kannattaisi varmaan tarkentaa, mitä tuotteita tarkoitat ja haluatko tietää Suomen hintoja vai nettikauppahintoja. Taino, nettihinnathan löytyy helposti netistä. Lorkku (Professionel?) on edullisempi kuin Tigi, sen verran ainakin pystyy sanomaan.  ;D

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 19 Touko 2010, 09:37
Kirjoittaja zzww
Herbina kirjoitti:
zzww kirjoitti: Tietääkö kukaan kuin paljon noin suurinpiirtein maksaa Tigin tai lorealin lämpösuojasuihkepullo ? :)
Sun kannattaisi varmaan tarkentaa, mitä tuotteita tarkoitat ja haluatko tietää Suomen hintoja vai nettikauppahintoja. Taino, nettihinnathan löytyy helposti netistä. Lorkku (Professionel?) on edullisempi kuin Tigi, sen verran ainakin pystyy sanomaan.  ;D
Ihan mielellään kauppojen/kampaamojen hintoja. Ok..  Kiitti  ;D

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 27 Touko 2010, 13:03
Kirjoittaja Hali
Löytyiskö jostain ihan vaan lämpösuojan sisältävää suihketta, kun en haluaisi ostaa taas uutta muotoilutuotetta, mutta ihan pelkästään lämpösuojan sisältävä tuote olisi hakusessa. Jota voisi siis suihkuttaa ennen föönausta märkiin hiuksiin tai ennen suoristusta kuiviin hiuksiin tms..

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 27 Touko 2010, 13:09
Kirjoittaja BlueBerry
^Esimerkiksi Nexxuksen canopy -suihke on lämpösuoja, mutta toimii tosi hyvin myös ihan jätettävänä hoitoaineena kun tuntuu niin hoitavaltakin. Myös Joicon daily care leave-in detangler ja L'anzan strait-line thermal defense ovat saman tyylisiä :)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 27 Touko 2010, 15:43
Kirjoittaja muutettu
^^ Yllä mainittujen lisäksi TreSemmen lämpösuojasuihke voisi sopia. :)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 26 Kesä 2010, 12:19
Kirjoittaja 7.44wannabe
d&c kirjoitti: Mun mielestä Goldwellin Hot Darling on ihan kiva lämpösuojasuihke ja toimii hyvin myös pidennyshiusten kanssa. :)
Ostin juuri tuon mainitsemasi tuotteen ja otin sen käyttöön kun ekan kerran kokeilin tyvikohotusrautaa. En tiedä tirsutinko sitä liikaa varmuuden vuoksi, mutta tukkani tuli ihan märäksi. Rautaa pitää käyttää vain kuivaan tukkaan mutta ajattelin että märkäkielto ei koske lämpösuoja-ainetta. Hiukset sihisivät ilkeästi raudan alla ja ajattelin että odotan totaalikuivumista. Kesti yllättävän kauan että hiukseni kuivuivat niin että sihinä loppui.

Ongelma oli mielestäni siinä että Hot Darling-pumppupulloa on aika vaikea käyttää siten että aine saadaan tasaisesti hiuksiin tai sitten olen vain muuten tökerö kun laitan liikaa. Ehkä riittäisi vähempikin ja ahkera levitys kädellä?

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 29 Elo 2010, 00:48
Kirjoittaja muutettu
Huomasin tänään kaupassa että Franck Provostillakin on suihkutettava lämpösuoja. Onko jollain siitä kokemusta? TreSemméen vertailua? Franckissa mainittiin että suojaa 180 asteeseen, TreSemméssä ei ole asteista mainintaa, joten siksi voisin kokeilla välillä Franckia. :)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 29 Elo 2010, 10:50
Kirjoittaja nelma
^
Oliko muuten alkoholiton?

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 29 Elo 2010, 15:47
Kirjoittaja muutettu
^ Kyllä vain. En muista ihan tarkkaan mitä incissä oli, en ollut ostoaikeissa joten vilkaisin vain tuon alkoholittomuuden. Silikoneja ainakin luonnollisesti löytyi, taisi olla dimethiconea ja amodimethiconea eniten. Pullo myös näytti isommalta kuin TreSemmén.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 29 Elo 2010, 16:51
Kirjoittaja eveleen
Lisäsin incin tuonne muotoilutuotteiden listaan. Tavaraa pullossa on Tresemmen lailla samat 300ml. Tuotteessa tosin näyttäisi olevan Isopropyl Alcoholia, joka käsittääkseni on kuivattava alkoholi, mutta eipä tuo ole aivan listan alkupäässä.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 30 Elo 2010, 09:48
Kirjoittaja wilma
Tresemmeltä muuten näyttää tulleen uusi lämpösuojasuihke, onko kukaan kokeillut? Tykkäsin edellisestä kovasti ja on nyt päässyt loppumaan eli huomenna olisi pakko käydä ostamassa uusi. Pohdiskelenkin nyt että onko tässä uudessa mitään eroa siihen vanhaan, inceistähän en tajua hölkäsenpöläystä.  ;D
En löydä kuvaa uusista tresemmen purkeista tresemmen sivuilta, mutta anttilan mainoksessa mikä viikonloppuna kolahti postiluukussa kuitenkin näyttää noita olevan  0_0

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 30 Elo 2010, 17:35
Kirjoittaja Jenni.
Mä oon etsinyt hyvää lämpösuojaa jo pidemmän aikaa kun on tullut tukkaa kuivattua ja yms. useammin kuin yleensä. Oonpas ollut tyhmä kun en ole tajunnut että Tresemmellä ja Franc Provost-sarjalla tämmöiset on. Pakko päästä heti tällä viikolla sellainen hakemaan jos ei kovin kalliita ole. :) Onkos muita marketti lämpösuojasuihkeita? Oon vähän hukassa näiden kanssa.. ::)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 30 Elo 2010, 20:55
Kirjoittaja eveleen
wilma kirjoitti: Tresemmeltä muuten näyttää tulleen uusi lämpösuojasuihke, onko kukaan kokeillut? Tykkäsin edellisestä kovasti ja on nyt päässyt loppumaan eli huomenna olisi pakko käydä ostamassa uusi. Pohdiskelenkin nyt että onko tässä uudessa mitään eroa siihen vanhaan, inceistähän en tajua hölkäsenpöläystä.  ;D
En löydä kuvaa uusista tresemmen purkeista tresemmen sivuilta, mutta anttilan mainoksessa mikä viikonloppuna kolahti postiluukussa kuitenkin näyttää noita olevan  0_0
Jos tarkoitat sitä uutta mustapinkkiä 24 Hour Body suihkepulloa niin se on "Sculpting Spray Gel" eli aiempi versio lämpösuojasta ei ole uudistunut :)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 31 Elo 2010, 10:58
Kirjoittaja imaria
^^

Schwartzkopfilla on, muistaakseni Got2Be-sarjassa siinä mustassa pullossa lämpösuojaa. Tekisi mieli kokeilla, mutta käytetään tuo Tresemmekin nyt ensin loppuun... :) Onko kenelläkään tuosta Got2Be:stä kokemuksia?

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 31 Elo 2010, 11:33
Kirjoittaja nelma
^^
Ihan kuin mäkin olisin nähnyt uutta lämpösuojasuihketta. Tuon spray-geelin lisäksi siis. Saattoi olla lisämaininnalla "tuuheuttava". En tiedä olisiko tuo korvaamassa vanhan suihkeen vai tuleeko vain rinnalle. Tai sitten minäkin sekoitan suihkeen geeliin.  :P

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 31 Elo 2010, 16:12
Kirjoittaja muutettu
Suomen TreSemmé-sivuilla ei näy vielä uusia tuotteita, mutta oliko kyseessä tämä? http://www.tresemme.com/Products/Volume ... ost-Spray/ Lämpösuojaa ei ainakaan tuossa mainita, tosin muuten vaikuttaa mielenkiintoiselta tuotteelta!

^^ Ainakin täältä löytyi tuosta juttua. :)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 31 Elo 2010, 16:33
Kirjoittaja wilma
^ Melkein   ;)
Tämä oli se mitä siis luulin uudeksi lämpösuojasuihkeeksi http://www.tresemme.com/Products/Volume/24-Hour-Body-Spray-Gel/

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 02 Syys 2010, 16:59
Kirjoittaja kuku
imaria kirjoitti: ^^

Schwartzkopfilla on, muistaakseni Got2Be-sarjassa siinä mustassa pullossa lämpösuojaa. Tekisi mieli kokeilla, mutta käytetään tuo Tresemmekin nyt ensin loppuun... :) Onko kenelläkään tuosta Got2Be:stä kokemuksia?
Multa löytyy tuo puteli! Föönäuksessa oon käyttäny ja tykkään. Ei kuivata ainakaan mun hiuksia vaikka sisältääkin alcohol denat:ia. Hyvä tuoksu ja hieno pakkaus ;) En keksi mitään huonoa sanottavaa! Pidän tästä enemmän kuin Osiksen flatliner lämpösuojasta (se kuivatti ja suihketta tuli vaan pieneen kohtaan kerralla).

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 02 Syys 2010, 22:40
Kirjoittaja imaria
^
Kiitos! :)

Täytyykin ostaa kokeiluun, jos joskus silloin tällöin käyttäisi apuna tuota. Mulla on KC:n lämpösuoja-aine, jossa on denaturoitua alkoholia, ja se on itse asiassa ollut erittäin hyvä suoristusten alle silloin, kun haluaa latvoihin hyvää ja pysyvää taivutusta. Tuo KC-sarja on kuitenkin vissiin poistunut, ja ostinkin tuon ihan pilkkahintaan jostain poistosta, ja nyt se vetelee ihan viimeisiään.

Tulen raportoimaan tästä sitten joskus, kun saan kokeiltua. :)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 03 Syys 2010, 14:51
Kirjoittaja Belle
Mullakin on tuo Got2be-sarjan Guardian Angel. Tykkään tuoksusta ja tuote on todella hyvä suoristusrautojen kanssa. Ei tahmaa eikä pitoa tule juuri lainkaan, joten mielestäni parempi suoristusrautailuun kuin XZ:n perusföönisuihke joka on mulla toinen käytössä oleva lämpösuojan sisältävä tuote. XZ on kyllä hyvä föönille ja lämpörullille :).

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 03 Syys 2010, 17:19
Kirjoittaja Hermione
imaria kirjoitti: Täytyykin ostaa kokeiluun, jos joskus silloin tällöin käyttäisi apuna tuota. Mulla on KC:n lämpösuoja-aine, jossa on denaturoitua alkoholia, ja se on itse asiassa ollut erittäin hyvä suoristusten alle silloin, kun haluaa latvoihin hyvää ja pysyvää taivutusta. Tuo KC-sarja on kuitenkin vissiin poistunut, ja ostinkin tuon ihan pilkkahintaan jostain poistosta, ja nyt se vetelee ihan viimeisiään.

Tulen raportoimaan tästä sitten joskus, kun saan kokeiltua. :)
KC uudistui ja uudessa (värikkäät pullot, joissa kirjoitusta) sarjassa on ainakin lämpösuoja, jonka kampaajani sanoi olevan täysin uusi tuote. Sellaista ei siis ole aikaisemmin sarjassa ollut. Itse en ainakaan lämmennyt tuotteelle. Haisi ihan selvästi alkoholille, eikä ainakaan föönauksessa toiminut yhtään. Tukasta tuli korppuisen tuntuinen. Välttelen viimeiseen asti lämpötuotteissa alkoholia ja oikeastaan muutenkin (lakassa saa olla, koska olen laiska), koska tulos on aina koppurainen.

Frank Provostin uudessa lämpösuojassakin alkoa oli, mutta vasta aika lopussa inciä isopropyl alcohol. Se kulkee siinä rajoilla, että voisi heikkoina hetkinä käyttää. Jätin sen kuitenkin kauppaan ja ostin sijaan Wellan Wellaflex Heat Creations -sarjan suoristusvoiteen. Toivon tuotteelta vähän apua muotoiluraudalla kihartamiseen, mutten missään nimessä halua kovia kiharoita. Tähän asti olen käyttänyt TreSemmen lämpösuojaa, jonka tehot ovat täysin uskon asia; näkyvää todistetta ei saa. Luotan kuitenkin siihen, että latvat kärsivät vähemmän muotoilusta. Tukeahan tästä ei saa, joten se on toiveissa.

Hieman OT:nä: Ostin samalla reissulla TreSemmen uuden Volume-sarjan lakan, ja jessus mitä kuraa! Suihku on huonoin ikinä tapaamani. Ikinä ei uskoisi, että tämä on viimeistelyyn tarkoitettu. Suihku tuntuu pikemminkin tyvisuihkeeksi tarkoitetulta: tavaraa tulee kamalan tehottomasti ja tosi pienelle alueelle. Lisäksi haisee kammottavalle. Se 7 euroa meni harakoille, ja etsintä jatkuu.


Lainaus korjattu. -Hunis

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 03 Syys 2010, 17:57
Kirjoittaja imaria
XZ lähmää mulla :( Tekee tosi klimppiseksi koko tukan; ei toimi tässä tukassa ei föönillä eikä raudalla.

Tämä KC:n edesmennyt sarja on semmoinen kuin Click nimeltään. Hopeanväriset puteit, violetit tekstit ja pumput yms. Viitisen vuotta sitten muistaakseni myyntiin aika laajalti, reilu vuosi sitten Fanletissa tarjouksella kolme vitosella.


Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 03 Syys 2010, 20:34
Kirjoittaja Hermione
^ Aah, sitä sarjaa tarkoitit. Oli muuten hyviä tuotteita. Mulla oli aktiivikäytössä Glaze/Glazer?! -niminen tuote, kampausneste taisi virallisesti olla. Oli mielettömän hyvää kaikkien lämpökampausten pohjalle ja taisin ihan siloitteluunkin käyttää. Kun uudistuivat valkoisiin pulloihin + harmaat etiketit, ja nimi muuttui KC Professional 4R:ksi, niin jotenkin ei sama tuote enää ihastuttanut niin valtavasti. Löytyy vielä pullo varastosta. Parasta tässä on alkottomuus ja UV-suoja. Toisinaan vieläkin käyttelen pohjatuotteena.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 07 Syys 2010, 21:44
Kirjoittaja imaria
Tigin Sleek Mystique-sarjassa on lanseerattu rautojen kanssa käytettävä suihke, joka antaa lämpösuojan 232 celsiusasteeseen saakka. Kiinnostaisi hirveästi, mutta tokkopa Suomen hinnoilla tilaan. Feeluniquessa maksoi 11,81, eli ainakin tuplahintaa odotellessa.

Blow-out balm on samanhintainen, mutta vaikka raudankin alle varmasti käy, niin enemmän föönaustuote taitaa olla kyseessä.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 08 Syys 2010, 09:24
Kirjoittaja Herbina
Ja tuossa suihkeessa on vielä se jännä juttu, että kyseessä on aerosolpullo eikä pumppu niinkuin yleensä lämpösuojissa.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 12 Syys 2010, 17:03
Kirjoittaja Hyx
Tuossa wellan uudessa telkkarimainoksessahan mainostetaan muotoilutuotteiden lämpösuojaa. Se riittää vain 170 asteeseen. Eihän siitä ole hyötyä jos käyttää esim. volumasteria tai suoristusrautoja koska itselläni lämmön pitää olla vähintään 200 astetta :(

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 12 Syys 2010, 22:30
Kirjoittaja imaria
Guardian angel testattu! :)

Miellyttävä tuoksu, hyvä tuntu, toimi kaiken kaikkiaan hyvin. Hiukset suoristuivat nätisti tämän kanssa, tuote ei lähmännyt hiuksia yhtään. Hyvä löytö! Kuivattavan alkoholin takia tämä ei tule päivittäiseen käyttöön, mutta ilta- ja juhlakampauksissa tämä on varmasti mainio. :)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 21 Syys 2010, 18:49
Kirjoittaja Horros
GHD-rauta saapui vihdoin tännekin ja mukana tuli GHD:n oma lämpösuojasuihke, jonka incissa tosin heti toisena on alcohol denat. Tuo vähän mietityttää kun hiukseni muutenkin on kuivumiseen taipuvaiset, tosin jos raudassa on korkeampi lämpötila kuin yleensä, riittääkö Tigin Smooth & Shine suojaamaan? Olisiko molemmat aineet paras yhdistelmä?

Neuvoja nyt kaipaisin tähän "ongelmaan".

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 21 Syys 2010, 19:06
Kirjoittaja Tanya
imaria kirjoitti: Guardian angel testattu! :)

Miellyttävä tuoksu, hyvä tuntu, toimi kaiken kaikkiaan hyvin. Hiukset suoristuivat nätisti tämän kanssa, tuote ei lähmännyt hiuksia yhtään. Hyvä löytö! Kuivattavan alkoholin takia tämä ei tule päivittäiseen käyttöön, mutta ilta- ja juhlakampauksissa tämä on varmasti mainio. :)
Onko tuossa ihan pitoakin? Meinaan että sopiskohan se kiharoiden tekoon, ku ainakaan Tresemmen lämpösuojalla ei tee mitään kiharoiden teossa kun siinä ei ole mitään pitoa. XZ:n muotoilusuihke taas korputtaa hiukset ihan epäluonnollisen näköiseksi eikä korppukiharat tosiaan ole tavoitteena... Toi Guardian angel vois olla potentiaalinen ehdokas tohon hommaan jos vaan pitoa löytyy. :)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 21 Syys 2010, 19:15
Kirjoittaja imaria
^ En huomannut mitään ihmeellistä pitovaikutusta, mutta silti olin havaitsevinani sitä olevan hieman enemmän kuin lähinnä pelkästään silikonisissa lämpösuojissa. :) Toisaalta mulla on vertailukohtana tähän toisessa päässä myös se Click, joka taas oli oikeinkin pitävä. Valitettavasti en osaa siis sanoa, miten tuo kiharoiden tekoon soveltuu, kannattanee kuitenkin kokeilla. :)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 15 Loka 2010, 22:07
Kirjoittaja Nevel
Olen yrittänyt tehdä suoristusrautakiharoita useamman aineen kanssa, mutta ei onnistu. Ongelma on lämpösuojassa, koska ilman sitä saan tosi nätit kiharat. Ostin ensin ainetta, jossa on pitoa (en nyt muista nimeä, mutta joku halpis). Sillä ei onnistu mitenkään, hiukset vain suoristuu. Ajattelin sitten, että ne suoristuu sen takia, että aineessa on pitoa ja ostin täällä suositeltua TreSemmen lämpösuojaa. Sillä saatan välillä saada hyvin loivat kiharat. Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa tai ideoita siitä, mitä ainetta kannattaisi ostaa? Ei huvittaisi kokeilun vuoksi ostaa jokaista, koska en tarvitse lämpösuojaa mihinkään muuhun kuin kiharoiden tekoon..

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 16 Loka 2010, 10:21
Kirjoittaja Strix
^Kai annat lämpösuojan kuivua kunnolla ennen kuin vetelet raudalla.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 16 Loka 2010, 12:09
Kirjoittaja Nevel
^Annoin kuivua tunnin, ei juuri auttanut. :/

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 17 Loka 2010, 20:33
Kirjoittaja imaria
Kokeilin eilen Osiksen Flatlineria, ja tykkäsin tosi paljon&nbsp; <3 Se antoi myös kaipaamaani pitoa, ja piti muutenkin suoristukset tosi hyvässä kuosissa. Taidan kipittää ostamaan nyt vielä tämän arsenaaleihini, tää vaan vakutti mut&nbsp; niin täysin. :)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 25 Loka 2010, 22:52
Kirjoittaja RockQueen
Totesin, että tälleen lyhyempänä hiukseni päättävät olla kiharat tein pesun jälkeen mitä vaan. Joka-aamuista suoristamista siis edessä... Mulla on se pinkkipulloinen marketti-Lorealin suoristusrauta-aine, mutta sitä nyt tuskin on hyvä kuivaan hiukseen lapata? Oma pulloni on Tallinnasta joten ohjetekstejä en ihan ymmärrä... Ajattelin eka tota teidän kehumaa Tresemmen suihkittavaa suojaa, mutta haluan pienenpienen pidon samalla. Alkoholitonkin pitäis olla. Ärh minkä mä oikeen ostaisin!

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 31 Loka 2010, 14:13
Kirjoittaja kaizzu
Jee, tilasin Amazonista täällä kehuttua Nexxus Canopya: http://www.amazon.com/Nexxus-Canopy-The ... B00196BEXQ
Aika halvaksi tuli kaksi pulloa ja postarit, 14.40e. Toivottavasti on kehujen arvoista.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 29 Marras 2010, 17:38
Kirjoittaja juuriska
^ Voikos USA:n Amazonista nykyään tilata muutakin kuin kirjoja Eurooppaan? Aikaisemmin se ei ollut mahdollista.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 30 Marras 2010, 11:11
Kirjoittaja Arnella
^ Ihan kaikkea ei voi edelleenkään tilata. Lainaus Amazonin toimitusehdoista:
The following items can be shipped to almost all destinations outside the U.S.:

&nbsp; &nbsp; * books*
&nbsp; &nbsp; * DVDs
&nbsp; &nbsp; * music
&nbsp; &nbsp; * VHS videos

Additionally, some consumer electronics, health and personal care, home and garden, jewelry, pet supplies, shoes, software, sporting goods, tools, video games, and watches can be shipped to the following countries:

&nbsp; &nbsp; &nbsp; Australia, Austria, Bahrain, Belgium, Brazil, Canada, Chile, China, Colombia, Cyprus, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Hong Kong, Hungary, India, Indonesia, Ireland, Israel, Italy, Japan, Kuwait, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Malaysia, Malta, Mexico, Monaco, Netherlands, New Zealand, Norway, Philippines, Portugal, Poland, Qatar, Romania, Saudi Arabia, Singapore, Slovakia, Slovenia, South Africa, South Korea, Spain, Sweden, Switzerland, Taiwan, Thailand, United Arab Emirates, United Kingdom
(http://www.amazon.com/gp/help/customer/ ... eId=596184)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 30 Marras 2010, 19:09
Kirjoittaja kaisasissi
Minulla on lämpösuojana Paul Mitchellin Super Skinny Serum, jota laitan kosteaan tukkaan ennen föönausta ja lisäksi käytän Osiksen Flatlineriä vielä kuivaan tukkaan ennen suoristamista tai kihartamista. Tuo Osis ei ole mitenkään mieltä ylentävä tuote, mutta käytän sen nyt loppuun. Sen jälkeen siirryn käyttämään pelkästään tuota Super Skinnyä, se vaan tekee tukan niin ihanan siloiseksi.. Itse en noista INCI istoista mitään ymmärrä, osaako joku sanoa tuon tuotteen laadukkuudesta sen perusteella mitään?

Mietin myös, että onko nuo lämpösuojat ja muotoilutuotteet yleensä kovin vahingollisia itse raudalle? Tilasin juuri lookfantasticilta GHDn raudan ja haluaisin hoitaa sitä mahdollisimman hyvin. Vanhaan rautaani on tarttunut kaikista mömmöistä katetta enkä haluaisi samaa kohtaloa uudelle raudalle.. Voikohan sitä jotenkin puhdistaa tms?

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 04 Joulu 2010, 19:47
Kirjoittaja juuriska
^ Puhdistan omasta GHD:stäni kiinnijääneet muotoilutuotteet talouspaperilla. Aina kun olen käyttänyt rautaa, putsaan sen kun se on vielä kuuma. Levyt lähtevät pyyhkäisemällä puhtaaksi ja muoviosat paperin läpi kynnellä rapsuttamalla.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 13 Joulu 2010, 17:58
Kirjoittaja Jouana
RockQueen kirjoitti: Totesin, että tälleen lyhyempänä hiukseni päättävät olla kiharat tein pesun jälkeen mitä vaan. Joka-aamuista suoristamista siis edessä... Mulla on se pinkkipulloinen marketti-Lorealin suoristusrauta-aine, mutta sitä nyt tuskin on hyvä kuivaan hiukseen lapata? Oma pulloni on Tallinnasta joten ohjetekstejä en ihan ymmärrä... Ajattelin eka tota teidän kehumaa Tresemmen suihkittavaa suojaa, mutta haluan pienenpienen pidon samalla. Alkoholitonkin pitäis olla. Ärh minkä mä oikeen ostaisin!
Hankitko jo jonkin? Mulla on myös hakusessa lämpösuoja (föönausta varten); mieluiten alkoholiton ja mielelllään myös kevyesti muotoileva. Alkoa haluan tuossa tuotteessa erityisesti välttää, kun latvapainotteisesti tulee käytettyä eikä mulla ole niin välttämätöntä nopea kuivuminen kun en käytä suoristusrautaa.

edit. Got2Be'llä on tuo Smooth 'n chic -lupaa muotoilua ja lämpösuojaa... Tosin siinä on alkoa, joskin onneksi aika incin loppupäässä.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 13 Joulu 2010, 22:17
Kirjoittaja Luscious
Tarviiko suihkittavan lämpösuojan kuivua ennen suoristusraudan käyttöä?

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 21 Joulu 2010, 19:10
Kirjoittaja wilma
^ Kyllä, tietääkseni.&nbsp; ??? Itse laitan suihkittavan lämpösuojan aina märkään tukkaan, kuivaan laittaessa lähmää ja pelkään että ei ehdi kuivua kunnolla ennen suoristusta. Joskus raudan alle on päässyt vahingossa tyvikohottajaa, kun olen kiireessä suoristanut ja on suhahdellut sen verran pelottavasti että huolehdin aina että hiukset on kuivat suoristaessa. Veikkaisin että jos tuote on märkää vielä suoristaessa se menettää sen lämpösuoja-ominaisuutensa? Näin ainakin maalaisjärjellä ajateltuna&nbsp; ::)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 03 Helmi 2011, 07:56
Kirjoittaja Sinimusta
Itse en ole nyt suoristanut, kihartanut tai föönännut tukkaani pitkään aikaan, joten minulta puuttuu lämpösuoja. Välillä kuitenkin on tehnyt mieli muotoilla hiusta noilla ja nyt tarvitsisin sen lämpösuojan&nbsp; :P
Nämä kiinnostaisi:
-Tigi S-Factor Flat Iron Shine Spray Heat Defender
-KMS Flatout Hot Pressed Spray
-Redken Align12
-Paul Mitchell Seal and shine
-Redken Satinwear 02
-Nexxus Canopy
-Wella High Hair Flat iron spray
-KC Heat styler

Olen käyttänyt aikaisemmin jotakin Lorealin lilassa pullossa olevaa (en löytänyt ainakaan enää netistä sitä), Tresemmen lämpösuojaa, Osiksen Flatlineria ja GHD:n lämpösuojaa. Noista Osis ja GHD tuntuivat kuivattavan. Eli etsisin sellaista mikä ei sisällä denatroitua alkolia.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 15 Helmi 2011, 09:04
Kirjoittaja kiskis
Onpa muuten aikamoinen huijauspakkaus tässä Wellan suoristusvoiteessa.
Kuva

Ostin tuon jo tovi sitten ja vasta nyt huomasin, että tuon purtilon pohja on tuon flex-sanan l-kirjaimen kohdalla, ja tilavuus vain 100ml! Katsoin tosiaan kaupassa vain hintaa ja purkki vaikutti ihan hyvän kokoiselta. Tosiasiassa pohja onkin hämmentävän korkealla ja loppu pakkauksesta tyhjää "putkea"... kaikkea ne keksii. Tiedä sitten vaikka tuo 100ml olisi kovinkin riittoisaa mutta silti vähän ärsyttää että paketti on 3x todellisen sisällon kokoinen.&nbsp; >:(

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 15 Helmi 2011, 09:19
Kirjoittaja wilma
^ Oho! Onhan näitä "huijauspurkkeja" aina mutta tuo on jo naurettavaa.&nbsp; 0_0
Pistä kokemuksia kun olet testaillut! Vaikuttaisi ihan kivalta tuotteelta, mikäli vain on riittoisaa... Minkä hintainen tuo suoristusvoide muuten oli?

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 15 Helmi 2011, 12:18
Kirjoittaja Arnella
^^ Oletko jo käyttänyt tuotetta? Tuli mieleen, että jos olet sitä jo ehtinyt käyttää niin voisikohan olla kyseessä sellainen pohja, joka nousee aina ylös sitä mukaa kun tuotetta puristetaan ulos? Vaikka eipä tuo olisi ensimmäinen tuote, jossa pakkaus antaa hieman harhaanjohtavan kuvan.&nbsp; ::)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 15 Helmi 2011, 18:15
Kirjoittaja kiskis
Arnella kirjoitti: ^^ Oletko jo käyttänyt tuotetta? Tuli mieleen, että jos olet sitä jo ehtinyt käyttää niin voisikohan olla kyseessä sellainen pohja, joka nousee aina ylös sitä mukaa kun tuotetta puristetaan ulos? Vaikka eipä tuo olisi ensimmäinen tuote, jossa pakkaus antaa hieman harhaanjohtavan kuvan.&nbsp; ::)
Oon käyttänyt sitä 5-10 kertaa... ei kyllä tullut mieleen että voisi olla tuollaisia 'nousevia pohjia'. Täytyypä vilkaista, kun loppuu, että onko pohja karannut vielä ylemmäs. :). Tosin, jos tavaraa on tosiaan vaan se 1dl niin voi hyvin olla että se pohja tosiaan on noin korkealla jo ostaessa.

wilma, oon tosiaan käyttänyt tuota muutaman kerran, enkä kyllä huomaa mitään erikoista, kai se asiansa ajaa. Mä en kyllä ole hyvä arvioimaan lämpösuojia kun oon aiemmin käyttänyt vaan alkoholillista suihketta, ja siihen verrattuna tää on parempi (ei korputa tukkaa). Valitsin tuon vaan sillä perusteella, että ei ollut alkoholia incissä (muistaakseni), ja tosiaan hinta oli vain n. 4€ joten ei paha vaikka purkki onkin pieni.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 26 Helmi 2011, 20:38
Kirjoittaja Sassy
Alkoi kiinnostaa tuo Nexxus Canopy, sillä uusi rauta hakusessa ja samoin myös lämpösuoja. En kuitenkaan käytä rautaa kuin muutaman hassun kerran vuodessa ja välillä ehkä otsatukkaan, joten mitään megasuurta pulloa en kaipaa. Canopyssa on kuitenkin siis myös UV suoja? Voisiko sitä käyttää kesällä ihan auringolta suojaamaan vai pitäisikö siihen&nbsp; tarkoitukseen hankkia eri tuote?

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 26 Helmi 2011, 21:14
Kirjoittaja SH
Luscious kirjoitti: Tarviiko suihkittavan lämpösuojan kuivua ennen suoristusraudan käyttöä?
Mulle on kampaajalla sanottu ettei tarvi, mutta kyllä muakin se suhahtelu ja höyry pelottaa. GHD:n videolla kuitenkin suihkitaan lämpösuojaa aina juuri ennen suoristusta ja sitä lisätään koko suoristuksen ajan, joten luulisi voivan laittaa. Mielipiteitä? Kommentteja?

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 01 Maalis 2011, 18:28
Kirjoittaja Jenny
Mistä tunnistaa 'hyvän' lämpösuojan?

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 02 Maalis 2011, 13:05
Kirjoittaja wilma
^ Siitä että hiukset tuntuu kivalta?&nbsp; ;D Ei kai "hyvää" lämpösuojaa ole olemassakaan. Ainakaan sellaista joka suojaisi 100% ja kävisi jokaiselle tukalle. Omat kriteerit lämpösuojasuihkeelle on joko että se on super silikoninen tai että se lämpösuojaava aine löytyy incin alkupäästä. Muita kriteereitä on että tuote ei saa yhtään lähmätä eikä korputtaa. Helppo annostelu.
Itse tykkään tresemmestä sen takia koska on riittoisaa, suihke on hyvä, tuote ei lähmää mutta siloittaa. Ja taitaa se lämpösuojasuihke oikeasti suojatakin tukkaa jonkun verran.. Käytän suoristusrautaa usein ja sen jälkeen kun aloin käyttää lämpösuojasuihketta "vakituisesti" niin tukka on mielestäni pysynyt paremmassa kunnossa.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 02 Maalis 2011, 13:35
Kirjoittaja Kaisa
wilma kirjoitti: Omat kriteerit lämpösuojasuihkeelle on joko että se on super silikoninen tai että se lämpösuojaava aine löytyy incin alkupäästä.
Eli siis mikä?&nbsp; ;)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 02 Maalis 2011, 13:41
Kirjoittaja wilma
^ No siis mitä tässä ketjussa nyt on mainittukkin. Ainakin se pvp copolymer.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 02 Maalis 2011, 15:51
Kirjoittaja Linnee-
En tiedä miten uskallan edes tunnustaa tämän, mutta en usko että &nbsp;mikään tuote pystyy suojaamaan hiuksia kuumuudelta.
Mielestäni siis lämpösuojat ovat turhia, en ymmärrä että mikä niissä on muka se aine joka estää hiuksia kärventymästä
ja millä tavalla se toimii &nbsp;:o Luotan enemmänkin siihen että jos käyttää esim. suoristusrautaa, pitää vaan hoitaa hiuksiaan paremmin. Mutta ehkä olen vain tyhmä, eli viisaammat sivistäkää minua, kiitos &nbsp;:D

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 02 Maalis 2011, 17:19
Kirjoittaja Jenny
Ainakin oma lämpösuojani (Frank Provostin) taitaa olla supersilikoninen, ainakin lattia on älyttömän luikas pitkän aikaa kun sitä vahingossa suihkuttaa lattialle...

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 02 Maalis 2011, 20:50
Kirjoittaja Sinimusta
^Samoin tuo Tresemmen&nbsp; ;D Pienen yksiöni lattia on kuin luistinrata ja välillä tulee tehtyä vähän akrobatisia liikkeitä.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 02 Maalis 2011, 21:03
Kirjoittaja Jenny
Itseasiassa mietinkin, miksi huoneessani oli 50cm*50cm alueelta lattia aivan tajuttoman liukas. Liukastuin siihen aina kun tulin koneelle, ja pari kertaa piti kyllä tehdä aikamoisia akrobatisia liikkeitä, etten olisi murtanut niskaani ja selkääni. Tajusin sen olevan tuon lämpösuojan syytä, kun sain myös vessan lattian yhtä liukkaaksi...

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 03 Maalis 2011, 09:27
Kirjoittaja Mustikka
evelina kirjoitti: En tiedä miten uskallan edes tunnustaa tämän, mutta en usko että &nbsp;mikään tuote pystyy suojaamaan hiuksia kuumuudelta.
Mielestäni siis lämpösuojat ovat turhia, en ymmärrä että mikä niissä on muka se aine joka estää hiuksia kärventymästä
ja millä tavalla se toimii &nbsp;:o Luotan enemmänkin siihen että jos käyttää esim. suoristusrautaa, pitää vaan hoitaa hiuksiaan paremmin. Mutta ehkä olen vain tyhmä, eli viisaammat sivistäkää minua, kiitos &nbsp;:D
Mulla on käytössä Tresemmen suihkittava lämpösuoja ja kyllä se selvästi jotain tekee. Jos suoristan etuhiukseni ilman tuota kyseistä suihketta, tulee hiuksista supersähköiset. Suihkeen kanssa hiukset eivät sähköisty ollenkaan, vaikka rautaa ja fööniä käyttäisi reilumminkin. Incin mukaan siitä löytyy hoitavia ainesosia ja ainakin silikoneja suojaavina ainesoina. Sen sijaan pvp copolymeria en incistä löytänyt, mielenkiintoista. Pitäisi varmaan vähän selvitellä, mitä ne lämpösuojaavat ainesosat tässä tuotteessa on vai onko tässä silikooneja kummempaa suojaa.

Eihän se lämpösuojan käyttö silti tarkoita sitä, etteikö hiukset käsittelystä rasittuisi enkä minäkään usko siihen, että mikään tuote pystyy 100% suojaamaan hiuksia kuumuudelta tai muilta käsittelyiltä.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 03 Maalis 2011, 09:55
Kirjoittaja RockQueen
Mustikka kirjoitti:
evelina kirjoitti: En tiedä miten uskallan edes tunnustaa tämän, mutta en usko että &nbsp;mikään tuote pystyy suojaamaan hiuksia kuumuudelta.
Mielestäni siis lämpösuojat ovat turhia, en ymmärrä että mikä niissä on muka se aine joka estää hiuksia kärventymästä
ja millä tavalla se toimii &nbsp;:o Luotan enemmänkin siihen että jos käyttää esim. suoristusrautaa, pitää vaan hoitaa hiuksiaan paremmin. Mutta ehkä olen vain tyhmä, eli viisaammat sivistäkää minua, kiitos &nbsp;:D
Mulla on käytössä Tresemmen suihkittava lämpösuoja ja kyllä se selvästi jotain tekee. Jos suoristan etuhiukseni ilman tuota kyseistä suihketta, tulee hiuksista supersähköiset. Suihkeen kanssa hiukset eivät sähköisty ollenkaan, vaikka rautaa ja fööniä käyttäisi reilumminkin. Incin mukaan siitä löytyy hoitavia ainesosia ja ainakin silikoneja suojaavina ainesoina. Sen sijaan pvp copolymeria en incistä löytänyt, mielenkiintoista. Pitäisi varmaan vähän selvitellä, mitä ne lämpösuojaavat ainesosat tässä tuotteessa on vai onko tässä silikooneja kummempaa suojaa.

Eihän se lämpösuojan käyttö silti tarkoita sitä, etteikö hiukset käsittelystä rasittuisi enkä minäkään usko siihen, että mikään tuote pystyy 100% suojaamaan hiuksia kuumuudelta tai muilta käsittelyiltä.
Mulle kampaaja huomautti myös sellaisen näkökulman, että lämpösuojissa on useimmissa (ei ilmeisesti tossa Tresemmessä kuitenkaan) jonkinlainen kevyt tuki, eli suoristus/föönaus pysyy parempana hiuksissa pidempään.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 03 Maalis 2011, 12:16
Kirjoittaja Mustikka
^Tresemmessä ei ole mun mielestä tukea ollenkaan ja aika kevyttä tuo onkin. Ei tarvitse pelätä lähmätukkaa tai koppuraisuutta, vaikka tulisikin suihkittua reilummin.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 03 Maalis 2011, 19:40
Kirjoittaja cenadra
Tresemmen lämpösuoja on täydellinen suoristukseen, silottaa hiuksia ihanasti eikä oo yhtään kovat.
Kihartamiseen ei mielestäni sovi, koska ei anna kiharoihin yhtään tukea.

Osikset Flatliner sopii mielestäni kumpaankin todella hyvin, antaa molempiin ihanaa tukea, mutta ei kuitenkaan koveta hiusta. Suoristuksessa tulee myös ihanan jämäkät ja silti siloiset hiukset, eikä semmoset päätänuolevat. :)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 08 Maalis 2011, 17:11
Kirjoittaja hanzu84
Mäkin tuun tänne kehumaan TRESemmétä.. Mun hiukset on paksut, pörröiset ja luonnonkiharat. Suoristan hiuksia joka päivä ja käytän alla tota TRESemmétä.. Selvästikin paras tähän mennessä käyttämäni.

Oon suoristanu hiuksia säännöllisesti kymmenenvuoden ajan ja useampikin lämpösuoja on tullut kokeiltua.. Mielestäni TRESemmé peittoaa myös kaikki&nbsp; kokeilemani kampaamotuotteetkin.

Hiukset ei oo ton jälkeen klimppise, kuten monen muun aineen ja suoristaminen on helpompaa. Ja kyllä tossa purkin kyljessä lukee, että up to 230C protection.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 12 Maalis 2011, 11:25
Kirjoittaja Kaisa
Sassy kirjoitti: Alkoi kiinnostaa tuo Nexxus Canopy, sillä uusi rauta hakusessa ja samoin myös lämpösuoja. En kuitenkaan käytä rautaa kuin muutaman hassun kerran vuodessa ja välillä ehkä otsatukkaan, joten mitään megasuurta pulloa en kaipaa. Canopyssa on kuitenkin siis myös UV suoja? Voisiko sitä käyttää kesällä ihan auringolta suojaamaan vai pitäisikö siihen&nbsp; tarkoitukseen hankkia eri tuote?
Uskoisin että Canopy toimii aurinkosuojanakin, itse tykkään käyttää sitä jätettävänä hoitosuihkeena. Luxxtress tietysti voisi toimia tuon kaverina. Hiusten aurinkosuoja on kyllä mulle yhä vähän mystinen asia samoin kuin lämpösuojakin, siis että suojaako mikään tuote täydellisesti kummaltakaan, ei varmaan. :P

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 07 Huhti 2011, 23:26
Kirjoittaja Kata
Multa löytyy myös tuo got2b guardian angel -lämpösuojasuihke, mutta en tykkää siitä. :( Jotenkin hiukset tuntuvat kuivemmilta ja karheammilta sekä huonolla tavalla pörröisemmiltä kuin TreSemmeä käyttäessä. Hiusten karheus johtuu joko alcohol denatista tai siitä, että olen ruvennut föönaamaan lähes joka pesun jälkeen. Onko se alcohol denat inci:n alussa todella niin paha?

En viitsi ostaa uutta TreSemmeä ennen kuin olen päässyt guardian angelista eroon. Ehkä täytyy vain rääkätä hiuksia. Kuka haluaisi lahjoituksen?&nbsp; :D

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 13 Huhti 2011, 18:41
Kirjoittaja Kaisa
Herbinalta on tullut hajusteeton, silikoniton ja alkoholiton lämpösuojaseerumi matkakoossa:

http://www.herbina.fi/herbina.nsf/sp3?O ... mposeerumi

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 13 Huhti 2011, 19:09
Kirjoittaja kiwi
Kata kirjoitti: Multa löytyy myös tuo got2b guardian angel -lämpösuojasuihke, mutta en tykkää siitä. :( Jotenkin hiukset tuntuvat kuivemmilta ja karheammilta sekä huonolla tavalla pörröisemmiltä kuin TreSemmeä käyttäessä. Hiusten karheus johtuu joko alcohol denatista tai siitä, että olen ruvennut föönaamaan lähes joka pesun jälkeen. Onko se alcohol denat inci:n alussa todella niin paha?

En viitsi ostaa uutta TreSemmeä ennen kuin olen päässyt guardian angelista eroon. Ehkä täytyy vain rääkätä hiuksia. Kuka haluaisi lahjoituksen?&nbsp; :D
Eikö tuossa TreSemmessäkin ole alcohol denat heti alussa? Yhtä huonoja valintoja siis minusta molemmat.

Edit. Yllätyksekseni siinä ei näytä alkoholia olevan ollenkaan, mutta silikonia on, joten en kyllä ostaisi. Silikonikin voi tehdä hiukset karheiksi.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 13 Huhti 2011, 19:15
Kirjoittaja Ilyasviel
^&nbsp; Tresemmen musta-violetissa lämpösuojassa ei ole ollenkaan alcohol denatia.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 16 Huhti 2011, 12:51
Kirjoittaja Kata
Menin kuitenkin ostamaan uuden TreSemmen, mutta olisin ehdottomasti kokeillut tuota silikonitonta Herbinaa, jos olisin siitä aikaisemmin kuullut. No, ensi kerralla sitten. ;) Guardian Angel jää laatikkoon pölyttymään ja lentää jossain vaiheessa roskiin, ellen sille mitään käyttöä keksi. Ehkä se toimisi kiharruksen yhteydessä TreSemmeä paremmin?? En halua pilata siskoni tai kavereideni hiuksia tuputtamalla sitä eteenpäin, mutta toki sen saa ken tahtoo.

Huomaan kyllä selvästi, että nyt taas TreSemmeä käyttäessäni hiukset ovat hieman pehmeämmät kuin Guardian Angelin kanssa.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 16 Huhti 2011, 13:54
Kirjoittaja julietjones
Mulla on käytössä Nexxus Canopy ja on kyllä paras mitä oon testannut. Ei korputa mutta suojaa tukan hyvin (en ainakaan oo huomannu että kunto olis yhtään huonontunut, tosin en raudoilla päivittäin käsittele). Ei tuoksu juuri millekään ja on riittoisaa.

Ennen käytin Tresemmen vastaavaa ja sekin oli ihan ok eikä korputtanut mutta hiusten kunto on Nexxuksen kanssa ollut parempi.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 16 Huhti 2011, 15:38
Kirjoittaja Kata
Kiitos vinkistä! Eli Nexxus onkin seuraava lämpösuojani. Tyhmä minä, kun en ota asioista ajoissa selvää. :(

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 16 Huhti 2011, 18:10
Kirjoittaja Arnella
Minä tykkään kovasti TreSemmestä. Ei karheuta eikä lähmää tai saa mitään muutakaan ei-toivottua vaikutusta aikaiseksi. Vähän kuin vaan vettä suihkisi paitsi, että sisältää sen lämpösuojan. Föönään/lämpökäsittelen hiuksiani keskimäärin 1-2 kertaa kuukaudessa eli sinänsä kyllä aika sama mitä käyttäisi. ::)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 17 Huhti 2011, 16:37
Kirjoittaja nelma
Kaisa kirjoitti: Herbinalta on tullut hajusteeton, silikoniton ja alkoholiton lämpösuojaseerumi matkakoossa:

http://www.herbina.fi/herbina.nsf/sp3?O ... mposeerumi
Uuu tota on pakko ostaa seuraavaksi!

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 20 Huhti 2011, 09:17
Kirjoittaja Puf
Pistämpä tänneki jatkoksi viestini silikonit-ketjusta :)

Pistin Herbinalle vähä kysymyksiä tosta uudesta lämpöseerumista. Kyselin mm. että mihin tuotteen lämmöltä suojaava teho perustuu ja mistä tuota saisi (olin kaivellut Oulusta jo Prisman, Kittarin ja Anttilanki läpi eikä missään ollu).

"Kiitos viestistäsi ja pahoittelut siitä, että vastaaminen hiukan kesti. Kemistimme kertoi, että suojaavan kerroksen hiuksen pintaan muodostaa polymeeri polyquaternium-55. Suojakerros jakaa lämmön tasaisemmin ja eliminoi paikallisten ylikuumenemisten aiheuttamaa haittaa hiuksille. Tämä taas auttaa vähentämään toistuvan kuumakäsittelyn aiheuttamaa hiuksen haurastumista. Alkoholia ja silikonia tuotteessa ei ole käytetty.

Tuotetta pitäisi jo olla Citymarketeissa ja Sokoksilla sekä isoimmissa Prismoissa. Toivottavasti löydät pian etsimäsi!"



Mitä mieltä ootte tosta vastuksesta? Suhtaudun jo kriittisesti kaikkeen mitä tuotteiden edustajat sanovat eli onko tuo järkeenkäypää?

Ainiin tuossa viestiin vastaamisessa ei tainnut edes kestää, koska pistin kysymykset alun perin palautteen kautta enkä oo ihan varma laitoinko siihe edes sähköpostiani mukaan&nbsp; Mutta nyt aamulla pistin sähköpostiin uusiksi viestini ja tuli tunnin sisään vastaus!

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 20 Huhti 2011, 09:49
Kirjoittaja Arnella
^ Innostuin vähän googlaamaan tuota polyquaternium-55:sta ja se vaikuttaisi olevan ihan toimiva lämpösuoja. &nbsp;:)

Esimerkiksi täällä todettiin:
Reducing thermal damage as a result of hot flat ironing was also the subject of the paper by Y Zhou[2]. This type of styling appliance can exceed temperatures of 200°C and is a major cause of damage to hair keratin. Thermal treatment of hair causes the conversion of the helical protein to the β-sheet conformation and protein loss also occurs. Thermal damage also leads to hair breakage through combing stresses. Polymer pre-treatment consists of an insulating or sacrificial layer on the hair that provides surface protection and the morphological improvement in cuticle integrity and smoothness which the polymer imparts plays an important role in its anti-breakage effect. Zhou found that selected polymer pre-treatments such as polyquaternium-55 and VP/acrylates/lauryl methacrylate copolymer prior to the use of hot flat ironing provides protection against keratin thermal degradation and reduces hair breakage by as much as 55%

Zhou Y et al, Investigation of thermal damage of hair from hot flat ironing and the thermal protective effects of cosmetic pretreatments, IFSCC Congress (2010)
Täällä puolestaan on slidet, joista löytyy kaavioita ja mikroskooppikuvia lämpökäsittelyn ja lämpösuojan vaikutuksista. Ilmeisesti siis tuo polyquaternium-55 ei ole kaikkein tehokkaimmin suojaava polymeeri, mutta tutkitusti sillä näyttäisi olevan vaikutusta.


Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 29 Kesä 2011, 19:47
Kirjoittaja Lemmy
Ostin kaupasta Tresemmen lämpösuojan, kun sitä niin kehuttiin, mutta onko siinä alkoholia?

Kaupassa en ollenkaan katsonut hintaa ja kauhistuin kotona, kun kuitissa oli yksittäinen ostos 8,90! Paree olla sitten hyvää. Ainakaan alcohol denaturea ei löytynyt. Googlailin vähän ainesosia, ja jonkin verran negatiivista juttua löysin englannin kielisiltä sivuilta mm. propylene glycolista, että voi aiheuttaa ihovaurioita ja jokin toinen ainesosa oli kielletty Japanissa kokonaan. No menee vähä offtopic, mutta kaippa sitä kaikissa noissa tuotteissa on kaikkia myrkkyjä (?).

Ite en oo ikinä oikein kuumennellut hiuksiani, niin oon vähän ulalla näistä, eli laitatteko lämpösuojan lisäksi vielä muotoilutuotetta, jossa ei ole lämpösuojaa? Tää kuuluis varmaan jo muualle, mutta eikö tukka lähmäänny jos siihen lataa jätettävän hoitiksen, sitten lämpösuojan ja muotoilujutun? Ja mikä tämä muotoilujuttu sitten on, kun muotovaahto ei ole hyvä--> kärventyy kiinni rautaan?

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 29 Kesä 2011, 20:30
Kirjoittaja zzww
^minulla on sama lämpösuoja ja talvisin välillä hiukan ihottumaa atooppisen ihon vuoksi mutta ei minulle ole tullut muits iho-oireita lämpösuojan kanssa.

En ole edes koskaa koettanut laittaa muuta muotoilutuotetta samalla kun suoristan... olen vain joskus laittanut suoristamisen jälkeen hiukan lakkaa että hiukset pysyy edes hiukan muodossaan. :)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 30 Kesä 2011, 11:05
Kirjoittaja kiwi
Lemmy kirjoitti: Ostin kaupasta Tresemmen lämpösuojan, kun sitä niin kehuttiin, mutta onko siinä alkoholia?

Kaupassa en ollenkaan katsonut hintaa ja kauhistuin kotona, kun kuitissa oli yksittäinen ostos 8,90! Paree olla sitten hyvää. Ainakaan alcohol denaturea ei löytynyt. Googlailin vähän ainesosia, ja jonkin verran negatiivista juttua löysin englannin kielisiltä sivuilta mm. propylene glycolista, että voi aiheuttaa ihovaurioita ja jokin toinen ainesosa oli kielletty Japanissa kokonaan. No menee vähä offtopic, mutta kaippa sitä kaikissa noissa tuotteissa on kaikkia myrkkyjä (?).

Ite en oo ikinä oikein kuumennellut hiuksiani, niin oon vähän ulalla näistä, eli laitatteko lämpösuojan lisäksi vielä muotoilutuotetta, jossa ei ole lämpösuojaa? Tää kuuluis varmaan jo muualle, mutta eikö tukka lähmäänny jos siihen lataa jätettävän hoitiksen, sitten lämpösuojan ja muotoilujutun? Ja mikä tämä muotoilujuttu sitten on, kun muotovaahto ei ole hyvä--> kärventyy kiinni rautaan?
Hieman ylempänä lukee, ettei siinä ole alkoholia.

En käytä muotoilutuotteita ja lämpösuojaa yhtä aikaa. Muotoilutuotteita en käytä ollenkaan. Jos haluat molempia käyttää, kannattaa hankkia muotoilutuote, jossa on lämpösuoja.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 10 Heinä 2011, 16:18
Kirjoittaja Chamba
Itselläni vetelee TREsemme viimeisiään. Minusta hoisi asiansa ihan hyvin, mutta nyt ajattelin josko kokeilisin jotain muuta.
Osaisitteko suositella jotain? Kriteereitä on, että se löytyy normaalista marketista tai on muutenvaan halpa ja sopii käytettäväksi kuiviin hiuksiin.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 10 Heinä 2011, 18:13
Kirjoittaja wilma
^ Marketeista saatavia lämpösuojasuihkeita on ainakin got2be-sarjan guardian angel ja Provostin lämpösuojasuihke. XZ sarjalla on myös muotoilusuihke jossa on lämpösuoja. Herbinan sensitive sarjalla on lämpösuojaseerumi.

Näistä kaikista tuotteista löytyy vähän käyttökokemuksia tästä keskustelusta. Kannattaa siis lukea myös näitä vanhempia viestejä mitä tässä aiheessa on. &nbsp;:)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 12 Heinä 2011, 00:51
Kirjoittaja jessicah
Millaista lämpösuojasuihketta suosittelisitte minulle? Vaalennetut alunperin kuivat melko pitkät, olen hyvällä hoidolla saanut melko hyvään kuntoon, ei siis todellakaan mitään hamppua enää. Haluaisin pitää hiukseni tässä kunnossa mutta kuitenkin föönailla ahkeraan tahtiin, eli ei mitään kovin kuivattavaa lämpösuojaa. Tuuheuttakin mielellään haluaisin.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 25 Heinä 2011, 11:27
Kirjoittaja SH
Laitatteko lämpösuojasuihkeen pyyhekuivaan tukkaan ennen mahdollisia muita mömmöjä? Mä oon käyttänyt pitempään Nexxus:n Canopyä ja suihkuttanut sen ekana, mutta jossain videossa joku tyttö taisi levittää ensin muotoilutuotteen ja sitten vasta lämpösuojan ennen föönausta. Vaikuttaakin toki ihan järkevältä laittaa lämpösuoja viimeisenä. Toisaalta joissakin muotoilutuotteissakin on lämpösuoja ja ekaksi levitettynä Canopy auttaa selvittämään tukkaa. Voiko lämpösuojasuihke huonontaa esim. tuuheuttavan muotoilutuotteen vaikutusta tai päinvastoin?

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 12 Elo 2011, 08:29
Kirjoittaja SC
^ Itse ainakin laittaisin lämpösuojan ennen muita muotoilutuotteita.

Mitä vegaanisia ja eläinkokeettomia lämpösuojia kannattaa etsiä? Marketeista en luule löytäväni, mutta olisiko joissain ekokampaamoissa vai ihan normaaleissakin?

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 12 Elo 2011, 16:15
Kirjoittaja muutettu
^^ Mä en usko että tuolla on juuri mitään merkitystä. Itse laitan vähän kumminkin päin, riippuen mitä muotoilutuotetta käytän. Lämpösuojan harjaan hiuksiin jotta se leviäisi kauttaaltaan, niin jos laitan koko tukkaan menevää muotoilutuotetta niin laitan yleensä muotoilutuotteen ensin ja sitten lämpösuojaa. Jos laitan muotoilutuotetta vain osaan tukasta (esim. vain tyveen) niin sitten laitan sen lämpösuojan jälkeen, ettei harja kuljeta sitä muualle.

^ Iherbistä? Esimerkiksi Lamas Botanicals, Hold Me, Thermal Styling Spray, Medium Hold, 8.5 fl oz (250 ml). Tavallisista kampaamoista varmaan voi löytää myös, mutta en usko että niissä kampaajat ovat kovin perehtyneet tuotteiden tuohon puoleen eivätkä välttämättä osaa neuvoa asiassa (toki jos löydät hyllystä sopivan ilman apua, niin sitten). Ekokampaamossa varmaan osaisivatkin neuvoa paremmin, mutta Iherb on aina edullinen ja helppo valinta. :) Nykyäänhän aika monet kampaamosarjatkin taitavat olla eläinkokeettomia niin, ettei ainakaan lopputuotetta testata. Tosin purkin perusteella raaka-aineiden tai kolmannen osapuolen testauksista on paha mennä sanomaan.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 05 Loka 2011, 20:31
Kirjoittaja Winnie
Käytän yleensä suoritusraudan/föönin alla Tresemmen lämpösuojaa, jonka olen todennut ihan hyväksi. Nyt ajattelin suihkeen sijaan kokeilla jotain voidemaista jätettävää markettipuolelta. Onko tuosta edellisellä sivulla mainitusta Herbinan lämpöseerumista jotain kokemuksia? Tärkeintä olisi ettei tuote lähmää ja tee hiuksia koppuroiksi. Suihkutettavaa lämpösuojaa käytän sekä kosteisiin että kuiviin hiuksiin, mutta voidemaiselle riittäisi jos se toimisi kosteassa tukassa.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 05 Loka 2011, 23:15
Kirjoittaja Mirju
Winnie, kokeile vaikka Got2B:n Smooth & Chic- siloittavaa voidetta, siinä on lämpösuoja ja se tekee tukasta pehmeän tuntuisen eikä ollenkaan korpun. Se tuoksuu myös aivan ihanan hedelmäiseltä :)&nbsp; Myös L'Oréalin voidemainen HotSraight- lämpösuoja (pinkki pullo) on myös hyvä, kunhan odottaa hetken sen laittamisen jälkeen ja vasta sitten suoristaa.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 08 Loka 2011, 22:54
Kirjoittaja Hilippa
Pienen pullon TRESemme defence spraytä ostin syksyllä kokeiluun: suoritusraudan alla ja föönatessa toimii hyvin. Hiukset eivät siis tosiaankaan jääneet esim. sähköisiksi, vaan todella pehmeiksi. Tuoksustakin pidin alussa, mutta sittemmin se on alkanut haista omaan nenään liian voimakkaalta.
Kiharoiden alle suihke ei kuitenkaan yhtä hyvin sovi, vaan selkeästi vaikuttaa hiusteni kihartumiseen: latvat kyllä kääntyvät mutta pituuksien kanssa on ongelmia. (Vaikka oon joka kerta varmistanut että hiukset on varmasti kuivuneet eivätkä ole kosteat tuon suihkeen levityksen jälkeen).

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 03 Marras 2011, 19:14
Kirjoittaja Nala
Oon nyt muutaman kerran käyttänyt Herbinan lämpösuojaa ja aikas plaah -fiilis. Ei tunnu suojaavan ollenkaan eikä pidä suoristuksia kunnolla.. Paljon parempi itselleni on ollut L'orealin suihkittava lämppis, mutta mua ärsyttää ihan suunnattomasti se että lattiat ovat superliukkaat suihkimisen jälkeen. Tresemmekään ei oikein sytyttänyt vaikka pari pulloa käytinkin.

Viimeksi kun kävin Profissa leikkuuttamassa tukkaa niin mulle laitettiin jotain oikein lupaavan tuntuista lämppäriä, en vaan kuollaksenikaan muista mitä&nbsp; :(

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 27 Marras 2011, 20:29
Kirjoittaja Jekku
Minkä ihmeen takia lämpösuojiin tungetaan alkoholia, tietääkö kukaan? Joissain jopa toisena incissä... Luulisi että lopputulos on karmea hiusten hyvinvoinnin kannalta kun alle alkoholia ja sitten kuumalla raudalla käristetään...&nbsp; ???

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 28 Marras 2011, 15:22
Kirjoittaja wilma
^ En nyt ole ihan 100% varma, mutta muistaakseni se on sen takia että se tuote kuivuu hiukseen nopeammin?Saatan olla kyllä täysin väärässä, eli joku saa korjata ja tarkentaa tämän mun väittämän. &nbsp;:D

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 12 Tammi 2012, 19:49
Kirjoittaja tipson
Tresemmen lämpösuoja on ihanan kevyen olonen :) varsainkin ku kiharoita tekee nii ei oo liian raskasta..
Suoristukseen parhaaksi suojaksi oon itelle totenu osiksen flattlinerin.. näin muuten täällä kärkkäisellä myynnissä alle kympillä :0 whoot..

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 13 Tammi 2012, 17:23
Kirjoittaja Neve
TRESemmen lämpösuoja on myös minun suosikkini. Joskus kokeilin Got2be:n suojaa.. Ihan ok, mutta TRESemmen olen todennut paljon paremmaksi suoristaessa. Jättää tosi pehmeät hiukset ja tuoksukin on hyvä.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 13 Tammi 2012, 17:26
Kirjoittaja LP_Alice
Mistä ihmeestä te löydätte tuota TRESemmen lämpösuojaa?? Olen etsinyt sitä kaikista kaupoista, joissa nyt tulee käytyä, enkä ole törmännyt kuin sellaisiin mini-kokoisiin putiloihin. :( Olin jo varma, että sen tuotanto on lopetettu... Se oli niin paras lämpösuoja, sitä oli kiva myös suihkutella vähän siloittamaan hiuksia aamuisin.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 13 Tammi 2012, 17:30
Kirjoittaja Jenni.
^ Minä olen ainakin nähnyt tuota ihan joka kaupassa missä olen käynyt. Tokmannissa, Sokoksessa, Prismassa, Cittarissa ym. Mäkin tykkään tuota suihkutella joka päivä tukkaani, tuoksuukin kivalta. Pitää kyllä kohta hankkia uusi kun nykyinen alkaa loppumaan.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 13 Tammi 2012, 20:24
Kirjoittaja wilma
^^ Mä olen huomannut, että joissakin kaupoissa sitä lämpösuojaa on hoitoaineiden kanssa samalla hyllyllä, ja joissakin paikoissa se löytyy muotoilutuotteiden seasta. Joskus taisi olla citymarketissa jopa niin, että isot lämpösuojapullot oli hoitoaineiden kanssa samalla hyllyllä, kun pienet oli muotoilutuotteiden kanssa.&nbsp; ;D

Täältä tuppukylästä sitä kyllä löytyy hyvin joka kaupasta, lukuunottamatta ehkä s-marketit ym. pienet kaupat. Citymarketista tai anttilasta ostan yleensä omani.&nbsp; :)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 14 Tammi 2012, 12:01
Kirjoittaja LP_Alice
Höh, mä olen etsinyt tuota lähimpien cittareitten lisäksi myös anttiloista, s- ja k-marketeista, mutta mistään en ole löytänyt. ??? Pitää kyllä tarkistaa, josko tuota olisi siellä hoitsikoiden seassa... :D

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 24 Maalis 2012, 00:12
Kirjoittaja Yayah
^^ Kun tänään cittarissa katsoin, niin Tresemmen lämpösuoja oli muotoilutuotteiden hyllyllä. Riippuu varmaan kaupasta mistä löytyy. Ostin sen pienemmän pullon. Se on varmaan tarkoitettu matkaversioksi, mutta on positiivinen ilmiö, että tuotteista valmistetaan pikkukokoja, joita voi testata ennen isomman ostamista.

En olisi muuten tullut ostaneeksi Tresemmen tai mitään muutakaan lämpösuojaa, mutta olen viime aikoina suihkinut Eclipsen värillisille hiuksia tarkoitettua suojasuihketta, ja ero suoristettujen hiusten käyttäytymisessä on ollut huomattava. Hiukset kiiltävät ja pysyvät kuohkeina yön yli. Ennen lämpösuojat vain seisoivat kaapissa, mutta päätin vielä kokeilla Eclipseä, ennen kuin heitän pois. Got 2b:n Guardian Angel sen sijaan oikeasti oli mitäänsanomaton, vaikka käytin koko pullon.

En yhdy kommentteihin, että lämpösuojatuote ei voi suojata hiuksia lämmöltä. Eihän hiuksia lämmöltä suojata, vaan lämpövaurioilta. Miten suojatuote sen tekee, onkin sitten eri juttu. Luulisin että kosmetiikkakemisteilla on siihen joku selitys. Minulle riittää, että tukka tuntuu kivemmalta.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 27 Maalis 2012, 14:41
Kirjoittaja tsupp
Mikähän suihkittava lämpösuoja sopisi kiharoiden pohjaksi? Tresemme ei ainakaan itselläni toimi kuin suoristamisessa ja XZ:n muotoilusuihke taas koppuroittaa.

Mä olen sen verran laiska, etten viitsisi kovin monella erillisellä tuotteella läträtä, joten olisi hyvä jos lämpösuojan ja muotoiluominaisuudet saisi samalla suihkaisulla. Noita vaahtoja taas vähän vierastan.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 03 Huhti 2012, 19:35
Kirjoittaja peachvodka
Kohta on got2b guardian angel loppu. Mä tykkään tosi paljo tämän tuoksusta! Ja antaa selvästi kiiltoa ainakin mun tukalle suoristaessa ;) En oikeen tiedä ostanko uudestaan, kun tuo hiton alcohol denat on tuos heti veden jälkeen..

Miten muuten, luin että jotku ovat käyttäneet lämpösuojana myös got2b smooth 'n chic smoothing lotionia. Mikä siinä on suojaavana aineena?

Kiinnostaisi nyt seuraavaksi paljon kehuttu Tresemmé. Onko siinä alkoholia ja kuinka alku-/loppupäässä se mahtaa INCI:ssä olla? ???

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 03 Huhti 2012, 21:16
Kirjoittaja wilma
^ Lukaisin koko incin läpi, eikä löydy alcohol denatia mistään kohtaa. :) Suosittelen kyllä tuota tresemmen lämpösuojaa, mä olen sitä jo pidemmän aikaa käytellyt enkä muuta edes halua kokeilla kun toimii niin hyvin!

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 06 Huhti 2012, 20:17
Kirjoittaja peachvodka
^ aaa no hyvä tietää! :) Onko siinä nyt sitte suojaavana aineena silikoni?

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 08 Huhti 2012, 11:16
Kirjoittaja Moriem
pjau kirjoitti: Kohta on got2b guardian angel loppu. Mä tykkään tosi paljo tämän tuoksusta!
Käytin loppuvuodesta 2 pulloa tota peräkkäin ja elämä potki sillon just niin pahasti päähän, että en voi enää varmaan koskaan käyttää tota suihketta uudestaan kun tulee liian voimakkaasti kaikki mieleen :D Muuten kyllä perushyvä lämpösuoja.

Ite oon jo moneen otteeseen tainnut käydä noi kaikki Provostit, Schwarzkopfit ja Tresemmet moneen kertaan läpi, vaihtelun vuoksi voisin koittaa jotain hintavampaa. Kannattaako se vähän suurempi sijoitus esim johonkin Osikseen vai eikö noilla ole juuri eroja?

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 08 Huhti 2012, 11:26
Kirjoittaja Roosa
Älä ainakaan Osikseen, se on ihan kuraa!! Korputtaa ja haisee ihan puhtaasti pelkälle alkoholille..

Mun mielestä parhaat (hintavammat) lämpösuojat löytyvät Sebastianilta :)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 10 Huhti 2012, 12:55
Kirjoittaja Triina
Olen ollut Tresemmen suihkeeseen tyytyväinen -- haluan suojatuotteen olevan juurikin alkoholiton, silottava ja ilman tukea antavaa koppuroittavaa ominaisuutta. Tämä ei lähmää erityisen helpolla, joten voi suihkia reilumminkin, tuoksu on hyvä ja pieni matkakoko on tosi kätevä. Mulla on iso pullo kotona ja pieni kulkee mukana matkalla, uimassa jne. ja sen voi kätevästi täyttää kotona.

Olen käyttänyt vastaavassa tarkoituksessa myös Got2Be:n Smoothing Liquidia, pumppupullossa olevaa voidemaista silottajaa. Se on raskaampaa, mutta toimii ihan hyvin jättäen latvat sileiksi ja pehmeiksi raudan jäljiltä.

Eka lämpösuojani oli Osiksen alkolitku Flatliner, joka oli ihan kamalaa tavaraa.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 17 Huhti 2012, 17:21
Kirjoittaja Varjotar
Mä oon ihastunut Goldwell StyleSign- sarjan tuotteisiin. Hyvännäköiset pakkaukset, monipuoliset suojat: väri-, lämpö- ja UVA +UVB.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 29 Huhti 2012, 08:57
Kirjoittaja ainonen
tsupp kirjoitti: Mikähän suihkittava lämpösuoja sopisi kiharoiden pohjaksi? Tresemme ei ainakaan itselläni toimi kuin suoristamisessa ja XZ:n muotoilusuihke taas koppuroittaa.
Olisiko kennelläkään vinkkejä tähän?

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 30 Huhti 2012, 13:48
Kirjoittaja Ilyasviel
ainonen kirjoitti:
tsupp kirjoitti: Mikähän suihkittava lämpösuoja sopisi kiharoiden pohjaksi? Tresemme ei ainakaan itselläni toimi kuin suoristamisessa ja XZ:n muotoilusuihke taas koppuroittaa.
Olisiko kennelläkään vinkkejä tähän?
Mulla on toiminut Osiksen Flatliner. Sekin on tarkoitettu suoristamiseen, mutta koska siinä on jonkinverran pitoa, on sopinut myös kiharoiden pohjalle. Miinusta alcohol denatista, mutta satunnaisesti käytettynä kyllä menee.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 01 Touko 2012, 17:47
Kirjoittaja Iiris
Ostin lämpörullien kanssa käytettäväksi Kevin Murphyn Full-on. Protection. -suihkeen ja ei tule kyllä ostettu toista pullollista. Kamalan pahalta haisee, vaikka yleensä en ole kovin herkkä hiustuotteiden tuoksuille. Mutta tämä saa itsenikin liki tuupertumaan, saati sitten miltä löyhähtelee ympäristöön. &nbsp;::)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 13 Touko 2012, 12:38
Kirjoittaja versicolori
Tresemmén suihke on ollut hyvä, mutta otin kokeiluun Dermosilin vastaavan kun löytyi kaaapista. Ekaksi suihkin käsiin, koska ainetta tuntui tulevan paljon kerralla ja ruiskien (Tresemmén on tässä suhteessa parempi kun pystyi suihkimaan sumumaisesti ja suht tasaisesti suoraa hiuksiin). Aine tuoksui vahvasti ja tarkistin inci-listan, josta toisena löytyi Alcohol Denat&nbsp; :(&nbsp; haju jää hiuksiin tuoksumaan turhan vahvasti. Onneksi on harvemmin käyttöä lämpösuojalle, tämän voin antaa pois tai pitää varalla kaapin perällä.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 23 Touko 2012, 14:24
Kirjoittaja nursetwiggy
ainonen kirjoitti:
tsupp kirjoitti: Mikähän suihkittava lämpösuoja sopisi kiharoiden pohjaksi? Tresemme ei ainakaan itselläni toimi kuin suoristamisessa ja XZ:n muotoilusuihke taas koppuroittaa.
Olisiko kennelläkään vinkkejä tähän?
Kaipaisin minäkin vinkkejä. Hiukset värjätyt ja latvoista melko huonokuntoiset, luonnostaan ohuet ja liukkaat. Normaalisti käytän tyvikohottajaa, hiuspuuteria sekä lakkaa (jep...), että saan näihin jotain ryhtiä ja rakennetta. Kihartimena Remingtonin Pearl Pro Curl.

Osiksen Flatliner ei juurikaan toiminut mulle.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 16 Kesä 2012, 19:36
Kirjoittaja eemmeme
Ostin tänään tuon Tresemmén heat defence lämpösuojan (se isompi pullo 300ml), jonka pitäisi tekstien mukaan suojata 230 asteeseen. Uv-suojakin näkyi olevan eikä alle 8 euron hinta paljoa hätkähdyttänyt.&nbsp; Purkissa luvataan suojaa lämpökäsittelyissä, pörröisyyden vähentymistä ja lisää kiiltoa, mutta saa nyt nähä kun pääsee kunnolla käyttöön.. Paljon plussaa tuoksusta, jotenkin marjaisa :P

Olihan tuota tietty pakko päästä heti kotiin tullessa vähän testailemaankin&nbsp; mutten jaksanut&nbsp; kokeilla muualle kuin otsatukkaan ja yllättäen tuote vaikutti todella hyvältä. Hius tuntui suoristuvan hyvin ja helposti eikä se tuntunut raskauttavan hiusta. Hiuksesta tuli sileän näköiset ja tuntuikin pehmoiselta.&nbsp; :) Pehmoisuus tuntuu vieläkin hiuksessa ja ei merkkiäkään lähmäisyydestä, mitä itselläni yleensä lämpösuojia käytettäessä ilmaantuu.. (varsinkin frank provostia käytettäessä.)&nbsp; Suihkutin lämpösuojaa suoristettavaan hiusosioon vain yhden painalluksen, joka mielestäni riittää ihan hyvin kun hiukseni kuitenkin ovat aika ohuet. En sitten tiedä, jos sitä rupeaa enempi suihkuttelemaan.

Tästä tuotteesta taisikin jo olla tässä topicissa juttua, mutta ei mitään muistikuvaa oliko palaute positiivista vai negatiivista. Itselleni kuitenkin iloinen yllätys :D Lisäksi en muistaakseni nähnyt incissä lainkaan alkoholia :) Silikonia oli 3-4 ainesosaa, mutta omalla kohdallani kaipaankin sitä. Joten taitaapa ainakin sopia omille hieman latvoista huonokuntoisille, värjätyille hiuksille, jotka helposti rasvottuvat. Täytyy nyt vain toivoa, että viikon käytöllä huomaisi jo paremmin tuotteen "vaikutukset".&nbsp; Voin sitten infota tänne lisää. =)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 19 Kesä 2012, 19:50
Kirjoittaja witura
Löytyykö marketin hyllyiltä sellaista tuotetta, jota voisi käyttää laineraudan alla, ja joka ei siloittaisi koko tukkaa ihan mahdottomasti? Tykkään, että kiharani ovat sellaiset hieman pörröiset.&nbsp; ;D Viimeksi jätin laittamatta lämpösuojan kihartaessa, ja kyllä otti damagea normaalia enemmän.. Olisiko se Herbinan lämpösuojaseerumi sellainen markettilämpösuoja, joka ei niin silottaisi? John Friedalla on joku tuuheuttava föönäysneste jonkinmoisella lämpösuojalla, mutta sitä tuskin voi laittaa raudan alle? Tavoitteena on sileää pitkään tukkaan saada sellainen Carrie Bradshaw pörrökihara..&nbsp; :l

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 28 Elo 2012, 16:10
Kirjoittaja Adina
Olen käyttänyt silikonittomia tuotteita jo hyvin pitkään. Fööniä olen käyttänyt todella harvoin, joten en ole kokenut tarvitsevani lämpösuojaa. Nyt kuitenkin olen hankkinut suoristusraudan. Osaisitteko suositella hyviä silikonittomia lämpösuojia? Onko olemassa muita kuin tuo Herbina? Entäpä ovatko silikonit lämpösuojassa hyvä juttu?

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 14 Syys 2012, 10:02
Kirjoittaja wilma
Syossin lämpösuojasuihke... Ajattelin että on lähestulkoon samaa tavaraa kuin tresemmen, joka on lemppari lämpösuojasuihkeeni. Pihlajanmarjat sentään, tuo Syossin suihke on kuivattanut mun tukan alle parissa viikossa ihan koppuraksi. Tukasta tulee jotenkin todella elottoman ja karhean oloinen jos tuota suihkii hiuksiin. Hiuksista tulee myös jotenkin raskaat ja esim. jos on vähääkään kosteutta ilmassa niin tukka kääntyy ja vääntyy ja näyttää likaiselta.
Ei minkäänlaista siloittavaa vaikutusta. Kuivattaa ja lähmää samaan aikaan. Inhottavan huono tuote, harmittaa kun menin laittamaan rahaa tuohon.&nbsp; :-\

Roskiin lentää enkä osta uutta. Syossin tuotteista olen testannut nyt kuivashampoon ja tämän lämpösuojasuihkeen, kuivashampoo lensi myös roskiin eli ei näiden perusteella kovin houkuta ostaa merkiltä mitään muitakaan tuotteita.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 14 Syys 2012, 22:57
Kirjoittaja Katzenparade
witura kirjoitti: Löytyykö marketin hyllyiltä sellaista tuotetta, jota voisi käyttää laineraudan alla, ja joka ei siloittaisi koko tukkaa ihan mahdottomasti? Tykkään, että kiharani ovat sellaiset hieman pörröiset.&nbsp; ;D Viimeksi jätin laittamatta lämpösuojan kihartaessa, ja kyllä otti damagea normaalia enemmän.. Olisiko se Herbinan lämpösuojaseerumi sellainen markettilämpösuoja, joka ei niin silottaisi? John Friedalla on joku tuuheuttava föönäysneste jonkinmoisella lämpösuojalla, mutta sitä tuskin voi laittaa raudan alle? Tavoitteena on sileää pitkään tukkaan saada sellainen Carrie Bradshaw pörrökihara..&nbsp; :l
Minäkin olisin vailla tämän oloista lämpösuojaa. Haluaisin hankkia lähiaikoina kiharrustikun (mahd. Remington Pearl Pro Curlin) ja tarvitsisin siis lämpösuojan joka auttaisi pitämään kiharoita edes vähän paremmin. Ehdotuksia?

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 15 Syys 2012, 18:31
Kirjoittaja wilma
^ XZlla on&nbsp; kampaus- ja muotoiluneste josta löytyy pitoa, lämpösuoja ja lopputulos ei ole niin siloinen. Tuo kyllä koppuroittaa jokapäiväisessä käytössä jos ei käytä rinnalla mitään muuta tuotetta, mutta satunnaiseen kihartamiseen ihan passeli tuote.&nbsp; :)

Itse käytän tuota epäsäännöllisen säännöllisesti, kiharoiden alle ja esim. kosteina päivinä suoristuksen alle niin tukka pysyy paremmin suorana eikä tärähdä laineille heti pihalla. Toimii, itse tykkään kylläkin mahdollisimman pehmeästä lopputuloksesta eli käytän lisänä toista siloittavaa/pehmentävää jätettävää. Yksinään tuo tuote lähinnä antaa pitoa ja sisältää sen lämpösuojan.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 17 Syys 2012, 18:19
Kirjoittaja Miia
Mä en saa lähes koskaan kosmetiikasta mitään iho-oireita, mutta Tresemmen lämpösuoja aiheutti mulle uuden murrosiän! Ihmettelin, kun viimeisen parin kuukauden aikana mulle on tullut kasvojen sivuille näppyjä ja jopa ihottuman tapaista ryyhelmää. Mulla ei koskaan ole ollut näppyjä noilla alueilla. Osasin yhdistää sen lopulta tuohon Tresemmen lämpösuojaan, jonka käytön aloitin samoihin aikoihin näppyjen ilmestymisen kanssa. Jätin sen nyt 2 viikkoa sitten pois käytöstä ja nyt alkaa iho olemaan taas kunnossa. Rakastin sitä pumppupulloa kylläkin, kun tuli niin hienojakoisena tuote ulos pullosta.

Nyt täytyisi löytää uusi lämpösuoja. Ajattelin Label.M:n Heat protection spray -lämpösuojaa, jota kampaajani mulle käyttää. Ihana banaanituoksu siinä :)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 18 Syys 2012, 18:35
Kirjoittaja garme
Tigin S-Factor Flat Iron Spray testattu suoristuksen alla ja olen kyllä aika tyytyväinen tähän. Aivan mieletön kiilto ja hiukset tuntuu todella sileiltä. Supertestiin sateessa tai hikoillessa tämä ei ole vielä joutunut, mutta jotenkin hiuksissa ainakin tuntuu olevan hyvin pitoa.

Huonona puolena voisi sanoa tuoksun. Tulee mieleen joku vesimeloniesanssi tai edesmennyt Spriz & Shine, joskaan tuoksu ei jää leijumaan mitenkään pitkäksi ajaksi. Lisäksi vähän epäilyttää että tämän siloittavuus ja silikonisuus voivat myös lähmäyttää ja rasvoittaa hiukset aika nopeasti, erityisesti nyt kun käytin föönauksen alla PM Super Skinny Serumia.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 26 Syys 2012, 14:50
Kirjoittaja wilma
Herbinan sensitive lämpösuojaseerumi ollut nyt käytössä noin viikon ja hyvältä vaikuttaa! Yksi painallus riittää koko tukkaan, on helposti levittyvää mutta ei kuitenkaan niin lirua että valuisi sormien läpi ennenkuin ehtii hiuksiin asti. Mulla on reilu leukamittainen polkka, yksittäinen hius on ohut mutta tukkaa on kyllä paljon.

Tuntuu siinä levitysvaiheessa tekevän tukasta vähän karhean ja jämäkän, mutta kuivuttuaan tukka on todella pehmeä. Tällä ei tule niin sileää lopputulosta kuin esim. Tresemmen lämpösuojasuihkeella, pehmentää tukkaa kyllä hyvin ja kuitenkin niin, että tukkaan jää rakennetta. Tässä seerumissa on kevyt pito. Ei lähmää.

Ainut miinus tulee oikeastaan vain siitä että tämä on pumppupullossa eikä suihkeena, suihke on helpompi kun ei tarvitse pestä käsiä jälkeenpäin. Yksi painallus riittää tosiaankin koko tukkaan, pullo on toisaalta hyvin pieni ja hintaansa nähden melko kallis, eli saa nähdä kauanko tämä riittää. Tykkään kyllä lopputuloksesta, tukka tuntuu todella hyvältä ilman minkäänlaista lähmäävää vaikutusta. Plussaa myös miedosta tuoksusta.&nbsp; :)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 12 Loka 2012, 06:27
Kirjoittaja kemp
Oon mietiskellyt sellaista juttua, että jos shampoossa ja hoitoaineessa on lämpösuoja (Aussie Take The Heat tuotteita käytän) niin tarvitseeko hiuksiin pesun jälkeen, ennen föönausta, vielä suihkutella lämpösuojaa?

Mulla on kanssa tota Herbinan lämpösuojaseerumia mutta käytän sitä vain latvoihin (oon tykännyt siitä hirmuisesti, tekee latvoista pehmeän silkkiset vaikka ne ihan oikesti on jotain iha muuta hahah) ja muualle päähän suihkuttelen Biozellin lämpösuojaa.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 12 Loka 2012, 08:26
Kirjoittaja Triina
^Kyllä ainakin mun mielestä tarvitsee. Suhtaudun ylipäätään aika skeptisesti hoitoaineiden ja etenkin shampoiden lämpösuojaan, ja jos niissä jotain onkin, niin poishuuhdeltavassa tuotteessa se joutuu lähinnä viemäriin.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 19 Loka 2012, 12:11
Kirjoittaja Mindela
Osaisiko joku vinkata hyvän lämpösuojan, joka ei ole yhtään öljyinen ja pitoa saisi löytyä? Joku sellaien, missä sumute on mahdollisimman hienojakoinen. Markettituotteista tai selektiivisistä, ei oo väliä&nbsp; :)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 21 Loka 2012, 00:16
Kirjoittaja keesha
^ Oon kokeillut vaikka mitä lämopösuojia ja ehdottomasti paras tähän mennessä kaikista on nyt marketeihin tullut Wella Pro Series Heat&Shine. Suihke on tosi hienojakoinen ja sitä ei tarvitse paljoa, joten on riittoisa. Antaa sopivasti pitoa niin, että esim. suoristettu tukka pysyy hyvänä seuraavaan pesuun. Tällä saa myös ihanan kiillon hiuksiin. <3 Ja tuoksu on todella miellyttävä markettituotteeksi. :)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 21 Loka 2012, 08:56
Kirjoittaja kemp
keesha kirjoitti: ^ Oon kokeillut vaikka mitä lämopösuojia ja ehdottomasti paras tähän mennessä kaikista on nyt marketeihin tullut Wella Pro Series Heat&Shine. Suihke on tosi hienojakoinen ja sitä ei tarvitse paljoa, joten on riittoisa. Antaa sopivasti pitoa niin, että esim. suoristettu tukka pysyy hyvänä seuraavaan pesuun. Tällä saa myös ihanan kiillon hiuksiin. <3 Ja tuoksu on todella miellyttävä markettituotteeksi. :)
just tuota räpläilin kaupassa eilen ja meinasi mennä kassalle asti, mutta sitten päätin että käytän mun biozellin lämpösuojan loppuun (joka onkin lopussa ihan kohta JEEJEEJEE).

ostin kuitenkin XZ lämpöseerumin lähinnä latvoja ajatellen koska niistä tulee helposti pörröiset ja keksin että suoristuraudalla niistä saa kivat. kiva nyt jään koukkuun suoristurautaan koska se tekee näistä mun pörrö latvoista vaan niin ihanat. sen takia oon kehittänyt myös pakkomielteen täydellisen lämpösuojan etsimisessä. toi wella kyllä vaikutti tosi kivalta, mites toi shine juttu, tuoko kiiltoa?... perkule, pakkohan se on tänään käydä ostamassa!!!!

:O


Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 21 Loka 2012, 10:48
Kirjoittaja Mindela
^^ Tuote vaikuttaa mielenkiintoiselta, mutta mulla vähän toi "Shine" osuus kävi silmään. Käytän suoristusraudan alle nimittän Matrixin Sleek Look-sarjan suihketta, joka on kevytpitoinen ja ihan ministi öljyinen ja näin ollen jättää kiiltoakin hiuksiin;

Kuva

Nyt etsin kuitenkin kiharoiden alle voimakaspitoisempaa tuotetta (kiharat pysyy huonosti hiuksissani), joka ei ole yhtään öljyinen, ja vaikka sitä suihkisi reilumminkin niin hiuksista ei tule yhtään likaisia. Soveltuuko mielestäsi tuo tuote tähän tarkoitukseen?

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 21 Loka 2012, 21:23
Kirjoittaja keesha
^No jaa. Se antaa kyllä tosiaan pitoa jonkun verran, mutta en tiedä olisiko siitä kiharoiden pohjaksi. Pitääpä kokeilla joku päivä, niin voin sitten kertoa kokemuksia. Itse kiharran niin vähän hiuksia niin en osaa oikein sanoa mikä muu voisi olla siihen tarkoitukseen hyvä vaikka paljon on eri lämpösuojia tullut käytettyä. :-\

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 23 Loka 2012, 17:57
Kirjoittaja wilma
keesha kirjoitti: ^ Oon kokeillut vaikka mitä lämopösuojia ja ehdottomasti paras tähän mennessä kaikista on nyt marketeihin tullut Wella Pro Series Heat&Shine. Suihke on tosi hienojakoinen ja sitä ei tarvitse paljoa, joten on riittoisa. Antaa sopivasti pitoa niin, että esim. suoristettu tukka pysyy hyvänä seuraavaan pesuun. Tällä saa myös ihanan kiillon hiuksiin. <3 Ja tuoksu on todella miellyttävä markettituotteeksi. :)
Mä en tiennytkään että Wellallakin on lämpösuojasuihke! Vaikuttaa aika lupaavalta, pitää kokeilla joskus. :)

Herbinan lämpöseerumi sitten loppui. Itse tuote oli kyllä hyvä mun mielestä, miinukset tulee sitten siitä että se ei ole suihkepullossa ja isoin miinus hyvin pienestä pullosta. Toivoin että tuote olisi kestänyt kauemmin polkkapituiseen tukkaan, näin pienestä purkista tavaraa tuo on mun mielestä kyllä aika ylihinnoiteltu. En osta tällä hinnalla uudestaan, mutta jos esim. alennuksesta löytyy niin saatan ostaa koska itse tuote on kyllä hyvä.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 04 Marras 2012, 21:05
Kirjoittaja pinkpepper
keesha kirjoitti: ^No jaa. Se antaa kyllä tosiaan pitoa jonkun verran, mutta en tiedä olisiko siitä kiharoiden pohjaksi. Pitääpä kokeilla joku päivä, niin voin sitten kertoa kokemuksia. Itse kiharran niin vähän hiuksia niin en osaa oikein sanoa mikä muu voisi olla siihen tarkoitukseen hyvä vaikka paljon on eri lämpösuojia tullut käytettyä. :-\
Ootko jo kokeillut kiharoiden alle tuota?

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 05 Marras 2012, 17:37
Kirjoittaja Nni
Säilyykö lämpösuojan vaikutus seuraavaan päivään? Joskus teen niin, että föönaan hiukset pesun jälkeen illalla, mutta vasta seuraavana päivänä saatan käyttää suoristusrautaa. Joissain lämpösuojan sisältävissä tuotteissa kehoitetaan levittämään kosteisiin hiuksin.&nbsp; Sehän vie paljon aikaa, jos pesua seuraavana päivänä aletaan ensin kostuttaa hiuksia, jotta voi laittaa lämpösuojan, jonka jälkeen pitää kuivata ja sitten vasta suoristaa/kihartaa. Loogisinta olisi laittaa lämpösuoja jo heti pesun jälkeen, mutta säilyykö suoja?

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 05 Marras 2012, 18:15
Kirjoittaja keesha
Aa juu. Kokeilin kiharoiden alle tuota Wellan Heat&Shinea. Toimii oikein hyvin ainakin mulla. :)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 05 Marras 2012, 19:19
Kirjoittaja pinkpepper
^Okei. Saako tuo hiukset lähmäisiksi jos ruiskii liikaa? Vähän epäilyttää nuo sekoitettavat tuotteet, niillä on tapana helposti lähmätä mun mielestä.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 06 Marras 2012, 18:51
Kirjoittaja keesha
^ Kyllä tuolla varmasti saa lähmän jos laittaa liikaa. :-\ Antaa kuitenkin tosi paljon kiiltoa vaikka tässä pitoa onkin. Tuossa on kyllä niin hienojakoinen suihke että sitä ei oo vaikeeta laittaa eikä tarvitse paljoa.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 19 Joulu 2012, 12:44
Kirjoittaja QueenOfWinter
Hei, osasiko joku suositella lämpösuojaa pitkille ja paksuille luonnonkiharoille? Mies föönaa hiuksensa aina pesun jälkeen, niin ajattelin että sen voisi olla hyvä käyttää jotain lämpösuojaa niille. Itsellä kun noista ei ole mitään hajua, ihan erilainen hiuslaatu enkä fööniä käytä&nbsp; ::)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 25 Joulu 2012, 15:00
Kirjoittaja muutettu
^ Itse vannon TreSemmen suihkittavan lämpösuojan nimeen, löytyy marketeista noin 7-8 euron hintaan. :)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 25 Joulu 2012, 17:28
Kirjoittaja peachvodka
Onko joku kokeillut tätä Organix Ever Straight Brazilian Keratin Therapy Flat Iron Sprayta?

Kuva

"Rich formula of Brazilian cocoa nut oil and keratin proteins which help to seal and protect your hair from thermal heat styling. Sulfate and Sodium Chloride Free."

Kiinnostais kyllä kokeilla! :o

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 25 Joulu 2012, 20:31
Kirjoittaja ellen
^ INCI-listan perusteella näyttää olevan ihan tavallista lämpösuojaa kuivattavien alkoholien ja silikonien kera :-\ .

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 25 Joulu 2012, 21:04
Kirjoittaja peachvodka
^ No niimpä tietysti.. :-\ Pystytkö suosittelemaan mitään "hyvää" lämpösuojaa?
Kokeiltu on nämä perus marketti got 2 be, provosti, loreal ja tällä hetkellä viimesiään vetelevä tresemme.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 26 Joulu 2012, 18:22
Kirjoittaja Ponpon
Haluaisin lämpösuojan joka suojaa hyvin hiuksia ja jättää hiukset sellaisiksi taipuisiksi ja pehmeiksi :--)

Hiukseni ovat kevyet ja viitisen senttiä yli olkapäiden. Haluaisin käyttää hiuksiini suoristusrautaa satunnaisesti silloin kun pehkoni tuppaa taipumaan vähän mihin sattuu, ehkä kerran pari viikossa suoristelisin paria suortuvaa.
Ongelmana on se että kasvatan hiuksiani enkä halua että hiukseni vahingoittuvat. Joten tietääkö kukaan extrasuojaavaa lämpösuojaa jota saisi Suomesta? Hinta voisi olla enintään 30e :)

Onko kellään kokemusta "L'Anza Healing Smooth Thermal Defence":stä? Lookfantasticin infossa luvattiin että se eliminoisi pörröisyyttä ja toisi kiiltoa, pehmeyttä ja jättäisi hiukset terveen näköisiksi, mitä tahtoisinkin &nbsp;:)

edit. heti tuo inci-listan ensimmäinen aine, SD Alcohol 40B, on ilmeisesti kuivattavaa alkoholia? :o


Viestit yhdistetty. - ellen

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 26 Joulu 2012, 21:29
Kirjoittaja ellen
Pjau, en kyllä valitettavasti osaa suositella mitään hyvää lämpösuojaa, kun en itse niitä enää käytä. Silloin harvoin, kun lämpökäsittelen hiuksiani, teen sen ihan ilman mitään lämpösuojaa. Ennen käytin pelkkää kaakaovoita suoristuksen alla ja se toimi todella hyvin, kunhan vain laittoi kaakaovoita hiuksiin vain vähän. Hiukset olivat pehmeät, taipuisat ja kiiltävät, eivätkä kuivan tai karhean tuntuiset. Kaakaovoi ei tietenkään muotoile hiuksia, mutta suoristuksen ja kaakaovoin alle voi pistää muotovaahtoa tai muuta muotoilutuotetta, jos kaipaa pitoa/muotoiltavuutta.

Pon98, SD Alcohol 40B on kuivattavaa alkoholia.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 27 Joulu 2012, 14:21
Kirjoittaja peachvodka
^ Joo aivan. En mäkään mikään himolämpökäsittelijä oo, muutaman kerran viikossa otsatukan suoristan jollain huonolla minisuoristajalla, mutta koen silti tarvitsevani jotain suojaa, kun tuo nyt kuitenkin viikottaista on..
Kiitos vinkistä! :) Täytyy pistää korvan taakse tuo kaakaovoi.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 11 Tammi 2013, 10:06
Kirjoittaja wilma
XZn volume lämpöseerumi ollut nyt käytössä jonkun aikaa, aika keskivertotuote.

Ei lähmää tukkaa reippaammallakaan annostuksella, tuotteesta löytyy kevyt pito. Siloittaa hyvin kevyesti. Lopputuloksesta tulee mun mielestä todella kevyt. Mun mielestä sopii sellaiselle joka kaipaa tuotteelta lähinnä vain lämpösuojaa ja hyvin kevyttä pitoa ja siloitusta.

Miinusta tulee tuoksusta, samanlainen tuoksu kuin muissakin XZn muotoilutuotteissa eli hieman alkoholimainen " ei minkään hajuinen" tuote. Incistä en kyllä alkoholia löytänyt, mutta tuoksu on jotain sinne päin ainakin.&nbsp; ;D Hassua kun shampoot ja hoitoaineet on XZlla hyvin herkullisen tuoksuisia, mutta muotoilutuotteissa ei ole mitään hyväntuoksuista.

Annostelu on hyvä, ei ruikkaa tuotetta liikaa kädelle vaan melko pienen määrän. Levittyy hyvin tukkaan ja helppo viruttaa käsistä pois.

Käyttelen pois, hyvä tuote eikä varsinaisesti mitään valittamista. Mä tarvin kuitenkin enemmän siloitusta mun latvoille ja tykkään enemmän suihkittavasta mallista, eli Tresemmen voittanutta ei vieläkään ole.&nbsp; ;D Tämä XZn lämpöseerumi tulee mun mielestä jaetulle 2 sijalle markettien lämpösuojatuotteista Herbinan kanssa. XZ on tosin hinta/laatu suhteeltaan parempi kuin herbina, koska on kolme kertaa isommassa pullossa vaikka hintaluokka onkin sama.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 21 Tammi 2013, 15:13
Kirjoittaja Ponpon
^ Joskus suihkin TreSemmen lämpösuojaa ihan vain tuomaan kiiltoa ja siloisuutta, sehän on suurimmaksi osaksi silareita. En tiedä kuinka kuivattavista alkoholeista suurimmilta osin koostuva lämpösuoja toimisi jätettävänä&nbsp; :) Kaipa sekin hiuksia suojaisi :-)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 21 Tammi 2013, 16:15
Kirjoittaja enna
Multa löytyy Franck Provostin lämpösuoja, ja inci näyttää tältä:

"Aqua / Water, Dimethicone, Stearyl Alcohol, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Linalool, Amodimethicone, Trideceth-6, Behentrimonium Chloride, Salicylic Acid, Phenoxyethanol, Xylose, Isopropyl Alcohol, Laureth-4, Laureth-23, Cetrimonium Chloride, Citronellol, Hexyl Cinnamal, Butylphenyl Methylpropional, Benzyl Salicylate, Benzyl Alcohol, Parfum / Fragrance"


Eikö listan alussa oleva turkoosilla merkitty alkoholi ole kosteuttava, ja loppupäässä puolen välin jälessä sijaitsevat kuivattavia? Vaikka eihän tuolta juuri mitään hoitavia aineita löytynyt, näyttäisi olevan täynnä hajusteita ja lisäaineita mutta kyllä sieltä silikoniakin löytyi.. No, ehkä mä en tätä ala säännöllisesti päähäni suihkimaan kuitenkaan. :D

Mutta pitää yrittää jatkossa kaikessa lämpökäsittelyssä pitää tuo litku mukana.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 23 Tammi 2013, 17:38
Kirjoittaja Jenny
^ Mullakin on tuo suoja, ja täytyy sanoa, että se tekee todella liukkaaksi lattian! Mitään suojaavaa vaikutusta en ole huomannut, vaikka sitä suihkinkin ennen lämpökäsittelyä. Tosin vaikeaa verrata, kun on tuo ainoa lämpösuihke, mitä ikinä olen käyttänyt...

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 29 Tammi 2013, 15:11
Kirjoittaja Winnie
Onko kukaan ehtinyt testaamaan jo Elnettin Heat Protection-suihkeita? Loreal mainostaa noita lämpösuojan lisäksi 3 päivän muotoiluvaikutuksella. Itsellä on haussa uusi suihke nimenomaan kiharoiden alle ja tuo muotoiluominaisuus olisi kyllä plussaa. Kolmeen päivään en nyt ihan jaksa uskoa, mutta vähän tukea antava suoja olisi mukava löytää.&nbsp;
http://www.loreal-paris.co.uk/_en/_gb/m ... ducts.aspx

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 30 Tammi 2013, 09:08
Kirjoittaja Ellenia
Kumpi olisi parempi ohuille, pitkille hiuksille ja GHD-käyttöön (suoristus/kiharrus): Herbinan lämpöseerumi vai XZ:n tyrni-muotoilusuihke? Tyrnissä on lyhyempi inci, mikä miellyttää (haluan silikonittoman, mahdollisesti parabeenittömän ja jossain määrin hoitavan/suojaavan aineen) mutta en haluaisi koppuraista tukkaa. Toisaalta lätsäyttääkö seerumi enemmän?

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 13 Helmi 2013, 12:09
Kirjoittaja wilma
Ostin kokeeksi tuon Elnett satin lämpösuojasuihkeen. Oli tarjouksessa, olin menossa hakemaan tresemmen vastaavaa mutta päädyin tähän halvemman hinnan takia.

XZn lämpösuojaseerumi alkoi tökkimään, tuntuu että korputtaa tukkaa pidemmässä käytössä.&nbsp; :-\ Tökkii myös tuo annostelu, suihkittava malli on mun mielestä vaan niin paljon helpompi.

Kirjoittelen tuosta Lorealin Elnett suihkeesta kokemuksia kun olen käytellyt jonkun aikaa. Suihke on ainakin hyvä, kokeilin sitä ja suihkauttaa tasaisesti.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 07 Maalis 2013, 05:41
Kirjoittaja kemp
joo mäki tykkään tosta Elnetten lämpösuojasta kovasti!!
teki hiuksista ihanan kiiltävät ja siloiset.
tykkän jopa enemmän kuin TRESemmestä
:O

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 07 Maalis 2013, 16:43
Kirjoittaja Nadyosh
Olen nyt pari kertaa käyttänyt Elnettiä. Verrattuna niihin pariin lämpösuojaan mitä olen käyttänyt on kyllä parhain! Ei tee liukkaaksi, sähköiseksi tai ohuemman tuntuiseksi hiuksia. Pienenä miinuksena on että tuntuu antavan vähän liian tahmean olon hiuksiin, en tiedä sitten laitoinko liikaa (saman verran kuin muitakin lämpösuojia).

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 07 Maalis 2013, 17:22
Kirjoittaja Ponpon
Minulta löytyy tuo XZ tyrni-muotoilusuihke&nbsp; :) Itselläni tekee hiuksista pehmeät, kiiltävät ja siloiset, suojaavuudesta en osaa sanoa sillä en käytä suoritusrautaa tai kiharrinta kovin usein. Kampauksen kestävyydestäkään en osaa sanoa mitään.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 07 Maalis 2013, 18:30
Kirjoittaja Jouana
Pahus. Olin nähnyt tämän ketjun aiemmin ja tänään satuin Anttilaan, josta olisin tuon Elnetin ostanut, vaan sitä ei ollut valikoimassa. Ylättävää. Oon tykännyt kyllä tosi paljon tosta Lorealin Studio Silk&Gloss Hot Straight Creamista, mutta ajattelin kokeilla tota kehuttua Elnetiä seuraavaksi.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 07 Maalis 2013, 22:05
Kirjoittaja Jewely
Millainen tuon Elnetin inci on, onko sitä missään näkyvillä?&nbsp; Ja millainen tuoksu tuossa on? Inhoan perus-Elnett tuoksua :D Ajattelin ostaa uuden lämpösuojan, nyt käytössä oleva Osiksen Flatliner on hirveää, tuntuu kuin viinapullosta suihkisi ja kastelee hiusosiot ihan märiksi. Voin luovuttaa sen jollekin joka haluaa!

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 17 Maalis 2013, 11:32
Kirjoittaja Yayah
Te jotka muutama viesti aiemmin kerroitte tykästyneenne Elnettin lämpösuojaan, niin mihin niistä? Noitahan on kolmea versiota: Waves, Straight ja Volume.

Joissain blogeissa on kehuttu 4R:n uutta Cristal Styling Mistia ja sain nyt sellaisen metsästettyä. Valitettavasti se ei ollut ihan sitä mitä etsin. Hiuksista tulee turhan "rapsakat". Siis kovat. Jonkunlaista pitoa kuitenkin kaipaisin. Tähän saakka on ollut suoristusraudan kanssa käytössä GHD:n Curl Hold Spray, mutta se on kallista, kun pullossa on vain 120 ml.

Elnettin lisäksi harkistalistalla voisi olla 4R:n Heat Styler. Tai Wellan Heat & Shine. Arhg. Liikaa vaihtoehtoja.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 17 Maalis 2013, 17:16
Kirjoittaja kemp
mulla on toi volume versio. tosin ei se nyt sitä tuuheutta ihan hirmuisesti tuo eikä todellakaan kestä sitä kolmea päivää. mutta kuiteski, tosi hyvä tuote eikä lässäytä!
oon myös kihartanut hiuksia ja toi antaa myös kivasti pitoa.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 18 Maalis 2013, 17:37
Kirjoittaja jinna
Mulla on myös tuo Elnett volume -lämpösuoja. Se on ihan ok, mutta tykkään Tresemmen vastaavasta enemmän. Tresemme tekee hiuksista pehmeämmät, eikä Elnett tuo mitään dramaattista tulosta tuuheutusmielessä. Tuoksu on kyllä kiva, mun nenääni se muistuttaa Chanelin Chance Eau Tendreä&nbsp; :-*

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 18 Maalis 2013, 18:46
Kirjoittaja wilma
Täällä myös Elnetin volume lämpösuoja ollut käytössä, noin kuukauden. Ei lähmää, antaa mukavan kevyen pidon ja tukasta tulee hyvän tuntuinen, sileä mutta hieman jämäkkä. Ei päihitä tresemmen lämpösuojaa munkaan mielestä esim. siloittavuudessa, mutta muuten yltää kyllä mun mielestä markettilämpösuojien kärkipäähän.&nbsp; :)

Tässä Elnetin suihkeessa on mun nenääni ihan ok tuoksu, melko mieto ja katoaa tukasta aika nopeasti. Suihke on hyvä. Sopii erityisesti kampausten alle, koska tässä on lämpösuojasuihkeeksi mun mielestä ihan hyväkin pito.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 19 Maalis 2013, 08:26
Kirjoittaja Milly
Mulla on käytössä It's a 10 Miracle Leave in, on samalla lämpösuoja. Jättää hiukset pehmeiksi ja pitää hiukset suorina. Hands down paras multituote johon olen törmännyt.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 24 Maalis 2013, 18:24
Kirjoittaja Kiivi
Osaako joku selittää miksi lämpösuojan kanssa föönatessa tukasta tulee sähköinen, mutta ilman lämpösuojaa ei&nbsp; 0_0 En ole koskaan aikaisemmin käyttänyt lämpösuojaa, mutta nyt hankin XZ lämpöseerumin. Kiva tuote, tukasta tulee paremman tuntuinen tällä. Tuota sähköisyyttä vaan ihmettelin. Kyseessä siis tämä http://www.xz.fi/xz-muotoilu/volume-muo ... e-seerumi/

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 10 Huhti 2013, 18:10
Kirjoittaja wilma
Markettien lämpösuojavalikoimaan pukkaa taas uutuutta! Mulla alkaa tuo Elnetin suihke jo vetelemään viimeisiään, olin ostamassa tänään Tresemmen lämpösuojasuihketta kun huomasin pullon vieressä toisen mokoman lämpösuojan tresemmeltä.
Tämän siis : Kuva

Tresemmen lämpösuojasuihke on mun luottotuote ollut siitä asti kun tuli kauppoihin, sen innoittamana oikeastaan päätin kokeilla tätä uutta suihketta myös. Käyttelen tuon Elnettin ensin loppuun, loppunee tällä tai ensiviikolla niin otan tämän uuden Tresemmen sitten kokeiluun. Onko muilla kokemuksia tästä tuotteesta?&nbsp; :)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 15 Huhti 2013, 22:50
Kirjoittaja Tiaga
Voikohan ihan tavallista jätettävää silikonillista hoitoainetta käyttää lämpösuojana? Tulee niin harvoin suoristettua hiuksia, ettei viitsisi erikseen yhtä putelia ostaa.&nbsp; Kun monestihan noissa lämpösuojissa on juuri sitä silikonia, ilmeisesti kuitenkin myös jotain muuta ainetta, mitä tavallisissa jätettävissä ei..

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 04 Tammi 2014, 21:01
Kirjoittaja wilma
Herbinalla on marja spa lämpösuojasuihke, kukaan testannut tätä? Mä yleisestiottaen tykkään tosi paljon herbinan tuotteista, kuuluu vakkarituotteisiin mulla koska hinta/laatu suhde kohdillaan.

Lämpösuojasuihkeella hinta kutakuinkin sama kuin tehohoidolla, n.4€. Mua kiinnostaisi ottaa tämä suihke kokeiluun, mutta koska ainut herbinan tuote mihin olen joutunut pettymään, oli marja spa sarjan hoitosuihke, niin hieman epäilyttää ettei tämä ole kutakuinkin samaa ainetta hieman erilaisessa pullossa?&nbsp; :D

Kuva

Tällä hetkellä, edelleen, lempparina tresemmen perus lämpösuojasuihke. Välillä tulee kokeiltua muitakin ja vaikkei muissa marketin vastaavissa suihkeissa varsinaisesti olekaan mitään vikaa, niin tässä on eniten ollut hinta kohdillaan riittoisuuteensa nähden.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 09 Tammi 2014, 14:47
Kirjoittaja Nakke N.
Täälläkin oli Tresemmen lämpösuojasuihke käytössä, mutta puteli loppui. Ostin Franck Provostin suihkeen tilalle, mutta Tresemme oli kyllä hoitavampi/silottavampi. Minulla ongelmana on sivuhiukset, jotka hamppuuntuvat latvoista, ja käytän lämpösuojaa eritoten niihin osuuksiin. Tresemmestäkin kuitenkin alkoi loppua kohden "tehot" loppua, jonka vuoksi päätin kokeilla jotakin muuta tilalle. (Jostakin syystä ihan kaikessa tuntuu, että täytyy vaihtaa putelia säännöllisesti, kun entinen ei enää toimikaan. Sama juttu deodoranteissa, kasvovoiteissa, hiustenhoitotuotteissa ja lähes kaikessa, mitä tulee kauneudenhoitoon.)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 09 Tammi 2014, 19:34
Kirjoittaja Kristiina
TREsemme lämpösuojasuihke siinä mustassa pullossa on myös minun suosikkini, tämä on parempi kuin Keratin Smooth-lämpösuoja (Keratin Smooth ei tee yhtä silottavaa lopputulosta.)

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 10 Tammi 2014, 00:54
Kirjoittaja höpönasu
Hassu kysymys, mutta käyttääkö kukaan teistä lämpösuojaa ilman että lämpökäsittelee hiusta eli ihan latvasuojana? Kun noi on varmaan jotkut pumpattu täyteen silikoneja niin olis varmaan hyviä latvojen suojana, vai oonko ihan hakoteillä?

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 11 Tammi 2014, 09:30
Kirjoittaja Nakke N.
^ Minä laitan kyllä silloinkin, vaikka en jostain syystä föönaisi. Kyllä eron huomaa latvoissa.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 11 Tammi 2014, 14:56
Kirjoittaja versicolori
Minä myös käytän lämpösuojasuihketta, vaikka en lämpökäsittele hiuksiani juuri koskaan. Tresemmen lämpösuoja on vaan paras tietämäni jätettävä ja toimii mulla siloittajana ja selvittäjänä.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 11 Tammi 2014, 17:55
Kirjoittaja Jenje
Minkä verran muuten annostelette lämpösuojaa? Siis suihkitteko tukan ihan märäksi, vai kevyesti sinne tänne? Ja odotteletteko suihkeen kuivumista, vai iskettekö raudan suoraan kosteisiin hiuksiin?

Mä olen aina lotrannut lämpösuojaa aika reilulla kädellä ja odotellut hetken sen kuivahtamista, mutta nyt aloin miettiä, että olenkohan mä ollenkaan oikeilla jäljillä. :D

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 11 Tammi 2014, 18:42
Kirjoittaja Kauris
Mä suihkin kosteisiin / suht märkiin hiuksiin pesun jälkeen aika reilun määrän, sitten kampaan tukan läpi toivoen että ainetta leviäisi kaikkialle. Sitten annan sen olla vähän aikaan, tavallaan asettua. Vaikken uskokaan, että odottelulla juuri on väliä.

Kuivaan hiukseen en oo tätä koskaan laittanut, koska yleensä en lämpökäsittele muuta kuin kuivaamalla tukan pesun jälkeen hiustenkuivaajalla.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 11 Tammi 2014, 19:08
Kirjoittaja Jenje
^ Märkiin hiuksiin mäkin toki föönatessa laitan, mutta föönailen aika harvoin, ja lähinnä tulee kiharruspuikkoa nykyisin käyteltyä. Tuollaisella parisataa-asteisella puikolla ei ihan uskalla kosteisiin hiuksiin koskea, joten siksi kuivattelen lämpösuojaakin. En tosin tiedä, olisiko parempi olla kuivattelematta.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 11 Tammi 2014, 19:14
Kirjoittaja Kauris
Aa, totta. Kiharrinpuikko toki on hyvin eri asia. Kestääkö hius sitten kuivana kuumaa rautaa paremmin? Osaako joku muuten sanoa, minkälaisia lämpötiloja fööni saa aikaan noin suurinpiirtein?

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 11 Tammi 2014, 20:07
Kirjoittaja Triina
Mä käytän föönin alla voidemaista lämpösuojaa ja laitan sitä sellaisen reilun nokareen, saman verran mitä jätettävääkin laittaisin tai vähän enemmän, keskittyen latvoihin ja kuivimpiin sivuosioihin. Lisäksi laitan muotovaahtoa, tyvikohottajaa tms. tukea antavaa. Käytän fööniä kuitenkin todella, todella harvoin, joten mitään rutiinia tuosta ei ole varsinaisesti tullut. Suoristusrautaa tai kiharruspuikkoa (Pearl Wand) käytän hieman useammin ja silloin yleensä suht kuiviin hiuksiin. Suihkin aika reilusti (Tresemme käytössä ja sen alle vielä kevyesti voidemaista) ja usein vielä niin, että ensin koko päähän jonkin verran ja annan kuivahtaa, sitten vielä yksi kevyt suihkaus erotettuun osioon juuri ennen rautaa/puikkoa. Mulla on luonnonkihara ja herkästi vaurioituva, pörröisen näköinen hius, niin kunnon kerros silottavaa lämpösuojaa takaa näteimmän tuloksen ja suojaa edes vähän.
Harlequina kirjoitti: Aa, totta. Kiharrinpuikko toki on hyvin eri asia. Kestääkö hius sitten kuivana kuumaa rautaa paremmin? Osaako joku muuten sanoa, minkälaisia lämpötiloja fööni saa aikaan noin suurinpiirtein?
Kun kostea hius on raudan kanssa kosketuksissa, niin vesi kiehahtaa ja vaurioittaa hiusta esim. lämpölaajenemisen kautta, näin olen ymmärtänyt. Omakin kokemus puoltaa kuivan tai lähes kuivan hiuksen käsittelyä.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 26 Syys 2014, 12:50
Kirjoittaja tipson
Onko kukaan muu havainnut, että kihartamisen tai suoristuksen jälkeen lämpösuoja alkaa haista hiuksissa palaneelta muovilta?&nbsp; :-X Mulla on ollut käytössä joku Tresemmen suoja. Ja se haju voi olla voimakaskin. En ole muutamaan viimeisimpään kiharrukseen (eli noin vuoteen&nbsp; ;D) enää käyttänyt mitään muotoilutuotetta vasta kun lämpökäsittelyn jälkeen ja palaneen hajua ei ole ollut. Kiharran aina täysin kuivat hiukset.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 27 Syys 2014, 10:47
Kirjoittaja Kristiina
Olen käyttänyt vain Tresemmen lämpösuojasuihketta. Tuo hyvin kiiltoa ja ehkä lievästi pitoakin hiuksiin. Mitä eroa on voidemaisella lämpösuojalla, suojaakohan se paremmin hiuksia? Laitetaan varmaan kosteisiin hiuksiin?

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 13 Joulu 2014, 00:45
Kirjoittaja Saranna
Kristiina kirjoitti: Olen käyttänyt vain Tresemmen lämpösuojasuihketta. Tuo hyvin kiiltoa ja ehkä lievästi pitoakin hiuksiin. Mitä eroa on voidemaisella lämpösuojalla, suojaakohan se paremmin hiuksia? Laitetaan varmaan kosteisiin hiuksiin?
Periaatteessa joo, toki tuotteesta riippuen. Oikeastaan mitään varsinaista lämpösuojan antavaa ainesosaa ei kosmetiikassa ole, lämpösuoja vastaa periaatteessa ihan jätettävää hoitsikkaa.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 27 Tammi 2015, 23:37
Kirjoittaja feiticera
Mulla on käytössä label.m:n Relaxing Balm, joka on geelimäistä. Oon vähän noob inci-listojen kanssa, mutta tässä on käyttämistäni tuotteista selkeesti eniten erilaisia öljyjä tms kasvijohdannaisia ja proteiinia, joka ilmeisesti toimii rakennepaikkaavana... Kallis, mutta ehdottomasti sieltä parhaimmasta päästä let me be:n ja Tresemmen yms jälkeen. Tuo tushaan vähän kuria ja järjestystä muutenkin, vähänniiku joku ultrakevyt geeli.

Lämpösuojia olen suihkutellut huomattavasti vähemmän kuin kampaajani. Shampoona on käytössä Tigin Fashionista, minkä pitäisi myös toimia lämpösuojana, mutta eihän noista voi ikinä tietää. Oottelen aina sen 12h pesemisestä ennen kuumien rautojen viemistä pään välittömään läheisyyteen. Ei ole ikinä haissut, eikä rautaan ole tullut köhnää. Eikä tukka ohentunut tai rottaantunut latvoista vuosienkaan käytön jälkeen... en kyllä suoristanut joka päivä, että tuota.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 14 Heinä 2015, 12:35
Kirjoittaja baroosi
Kenellä käytössä 4R heat styler, mitä tykkäätte? Mulla on tuo, ja ekoilla kerroilla tuntui että hiukset jäi hieman nihkeäksi ja tahmeiksi, kun laitoin sitä yhtä paljon kuin kampaajani. Enkä ehkä malttanut odottaa että hiukset kuivuivat enenn rautaa. Itse en tuota (enää) laita juuri ennen suoristusrautaa, koska silloin hiusosio on niin nihkeä ettei rauta liu'u. MUlla on pidennykset, niin johtunee ehkä siitäkin, omat luonnonkiharat hiukset onkin ihan ei pehmeät noihin pidennyksiin verrattuna.
Goldwellin vedetön seerumi myös ollut kokeilussa (laitan juuri ennen rautaa ko osioon) ja sillä saa kyllä raudan liukumaan nätisti.

Ostin myös 4R color mist värisuojasuihkeen (tarkoitus oli ostaa suihkutettava hoitosuihke mutta luin huonosti kaupassa selosteen ja tuon teho ei kyllä hoitoaineena toimi mulla :(), siinäkin on lämpösuoja. Onko jollakin kokemuksia tästä, toimisiko lämpösuojana paremmin kuin hoitosuihkeena?

tresemmen lämpösuoja myös kiinnostaa, onko todella sellainen ettei jätä hiuksia tahmeiksi ja likaisen oloisiksi? Muita hyviä?

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 14 Heinä 2015, 13:28
Kirjoittaja Triina
^Muista ei ole kokemusta, mutta Tresemmen lämpösuoja (eli mustassa pullossa oleva, se punainen Keratin-sarjan vastaava ei ole niin hyvä) on käytössä ja se ei ainakaan jätä hiuksia millään lailla tahmeiksi tai likaisiksi, saa vain raudan liukumaan hyvin ja tekee kiiltävän, sileän loputuloksen. Liikaa laittamalla saa varmaan rasvaisen ja roikkuvan tuloksen. Olen käyttänyt sekä kuivaan että hieman kosteaan hiukseen. Suihkepullo on hyvä ja sumu hienojakoista. Hiukseni ottavat helposti nokkiinsa kuumakäsitelyistä ja Tresemmen suihke näyttäisi aidosti niitä suojaavan.

Hiuslaadulla voi kyllä olla isokin merkitys, oma hento ja luonnonkihara on aika erilaista kuin pidennyshius.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 14 Heinä 2015, 22:51
Kirjoittaja Kathy
^^Mulla on myös tuo Tresemme ja se on omasta mielestäni kaikkein "turvallisin" lämpösuoja. Käytän aika tuhtia jätettävää hoitoainetta ja monesti sellaiset voidemaiset lämpösuojat ovat liikaa ja lähmäyttävät, mutta Tresemme on sekä kevyt että suojaava.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 24 Marras 2015, 08:21
Kirjoittaja Sinimusta
Kaipaisin kampaamopuolenlämpösuojaa, jossa ei ole alcohol denattia. Olen käyttänyt aikaisemmin tresemmeä, mutta sen tuoksu kyllästyttää ja siinä ei ole minkäänlaista pito-ominaisuutta. Nyt olen käyttänyt KC:n lämpösuojaa, joka sisältää rutkasti denatroitua alkoholia. Se korputtaa hiukset heti kun sitä laittaa tukkaan ja haju on hirveä.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 23 Tammi 2016, 23:37
Kirjoittaja Jewely
^Mulla olisi sama hakusessa! Mun Tresemme alkaa loppua enkä haluaisi ostaa samaa tilalle koska oon kyllästynyt siihen, haluaisin vaihtelua&nbsp; ;D Suihkemuotoinen lämpösuoja/jätettävä haussa siis ilman alcohol denattia ja mielellään jollain superherkullisella tuoksulla. Vitsi kun ei ikinä muista kysyä mitä ne kampaajalla käyttää kun ne tuoksuu jotenkin aina niin hyvältä. Ehkä käyn vaan kampaamoissa kyselemässä.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 02 Tammi 2017, 18:37
Kirjoittaja muutettu
Monen vuoden TreSemme-putki on tullut päätökseen! Olen käyttänyt uskollisesti TreSemmeä ehkä 7 vuotta(?), siitä asti kun se tuli markkinoille. Kuitenkin hiljattain olen vaihtanut kosmetiikkatuotteitani eläinystävällisiin vaihtoehtoihin, sitä mukaa kun hyviä korvaavia tuotteita löytyy. Päädyin YouTube-suositusten perusteella hyvin varovaisesti kokeilemaan Maria Nilan Cream Heat Sprayta tuon TreSemmen tilalla, hyvin skeptisenä siitä että löytäisin ikisuosikkiani paremman tuotteen. Mutta kuinkas kävikään, Maria Nila päihittää TreSemmen mennen tullen! :-* Maria Nila tekee hiukset kiiltäväksi, todella pehmeiksi, helposti kammattaviksi, niin hyvän tuoksuisiksi... ja tuote on vielä vegaani! Ainoa miinus tulee hinnasta, mutta onneksi tätä ei tarvitse roiskia ihan yhtä rankalla kädellä kuin TreSemmeä. Toivon pullon riittävän kuitenkin muutaman kuukauden, jotta raaskisin ostaa sitä uudestaan.

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 08 Tammi 2017, 13:12
Kirjoittaja ainokainen
Tämä XZ 4 in 1 -tuote kokeiltu ja hyväksi havaittu. Antaa kiiltoa, pitoa, ja sisältää myös lämpösuojan. Hinta-laautushteeltaan paras, mitä olen tähän mennessä kokeillut.

Kuva

Vs: Lämpösuoja

Lähetetty: 24 Touko 2017, 20:48
Kirjoittaja muutettu
Voi harmin paikka! Hajusteallergiani on pahentunut viime aikoina huomattavasti ja tuloksena korvat, posket sekä niska ovat jatkuvalla ihottumalla. Epäilen vahvasti ongelman olevan hiuksiin jäävät hajusteet. :-\ En millään haluaisi luopua Maria Nilan Cream Heat Spraysta, mutta pakko varmaan kokeilla jotain muuta. Onko kenelläkään siis suosituksia hajusteettomasta, alkoholittomasta lämpösuojasta?

Re: Lämpösuoja

Lähetetty: 09 Syys 2021, 09:54
Kirjoittaja Mena
Nostelen. Olen käyttänyt pitkään Tresemmeä, mutta haluaisin kokeilla välillä jotain muuta. Testasin Loreal dream lenghts heat slayeria, mutta sain sillä aikaiseksi vaan kummalliset lähmäklimppihiukset suoristusraudan kanssa. Biozellin lämpösuojasuihkeenkin kokeilin tuossa aiemmin, se vaan korputti ihan hirveästi eikä lähes uusi Remingtonin rauta meinannut edes liukua enää kunnolla. Hakusessa nyt siis jotain parempaa.
Olisiko jollain suositella hennolle, huokoiselle valmiiksi korpulle luonnonkiharalle jotain suihkemaista lämpösuojaa? Saa olla myös kampaamotuote. Ei tarvitse juurikaan pitoa suoristaessa, mutta kiiltoa olisi kiva saada vähän lisää.

Kampaaja laittoi muuten mulle suoristamisen jälkeen KMS kosteussuojaa, ja voi juma! Hius pysyi suorana vielä seuraavana päivänäkin. Nyt ostin eilen tuon itse ja testasin illalla ennen iltapesuja jo aiemmin päivällä suoristettuihin hiuksiin. Ei kihartunut suihkun vesihöyrystä! :l

Re: Lämpösuoja

Lähetetty: 30 Syys 2021, 12:45
Kirjoittaja Mena
Mä päädyin ostamaan Four reasons No nothing lämpösuojan. Tää on hiuslakkamainen, eli ponnekaasupullosta tulee ja kuivuu heti, ei tartte odotella. Antaa juuri sopivasti lisää liukua lähmäämättä. :ts Tämä jää kyllä vakkarikäyttöön!

KMS kosteussuojaa olen nyt käyttänyt myös, laitan suoristuksen jälkeen. Tykkään muuten, mutta en fanita tuota vähän miehekästä tuoksua. Pitää varmaan seuraavaksi kokeilla jotain muuta...

Re: Lämpösuoja

Lähetetty: 10 Touko 2022, 14:44
Kirjoittaja Jessie
Mena kirjoitti: 30 Syys 2021, 12:45 Mä päädyin ostamaan Four reasons No nothing lämpösuojan. Tää on hiuslakkamainen, eli ponnekaasupullosta tulee ja kuivuu heti, ei tartte odotella. Antaa juuri sopivasti lisää liukua lähmäämättä. :ts Tämä jää kyllä vakkarikäyttöön!
Kuulostaa hyvältä! Mulla on ollut suoristusraudan kanssa käytössä Paul Mitchellin Hot Press, ja se on tosi paljon kuvailemasi tyyppinen, ja oon tykännyt. Hinta vaan on suolainen, joten tuo Four Reasonsin vois olla seuraavana hankintalistalla kun PM:n lämpösuoja loppuu.


Nyt mulla on ollut ahkerassa käytössä taas vuosien jälkeen Tigin Small Talk, ja tykkään käyttää sitä föönin kanssa nimenomaan lämpimällä/kuumalla puhallusmoodilla. Se on aika silikoninen, ja käytän sitä myös lämpösuojana.