Lämpösuoja

Leikkaukset sekä kampaukset
Luna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1946
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 00:04

Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja Luna »

Millä nimellä lämpösuojaava aine löytyy INCI:stä?
Ja minkä verran sitä täytyy olla että se oikeasti suojaa (vähän hankala määritellä, tiedän  ::)), ettei ole laitettu vaan hyppysellistä seokseen että voivat mainostaa tuotetta lämpösuojaavana?
Marylee
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 327
Liittynyt: 07 Helmi 2006, 13:26

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja Marylee »

Ainaskin PVP/va copolymer muistaakseni.
Luna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1946
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 00:04

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja Luna »

Onko olemassa muitakin aineita, ja mihin tarkalleen ottaen teho perustuu?

OT kauhea tiedonjano iskenyt hiusasioita kohtaan  ;)
sipe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 977
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:38

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja sipe »

Silikonit suojaavat myös lämmöltä. Ja kaikelta muulta mekaaniselta rasitukselta.

Syynä (kaiketikin) silikonien muodostama suojakalvo, joka mm. estää kosteuden haihtumista tukasta ja hiussuomujen aukeamista.
Hiukset: 3b iii. Luonnonkihara, paksu, värjätty ja älyttömän kuiva.
Suosikkituotteet: MOP Hydrating shampoo, Joico K-Pak-sarja kokonaisuudessaan, Joico Moisturizer, Nexxuksen Therappe, Humectress, Luxxtress ja Keraphix; Redken ASHC, sekä Tigin O&H -hoitis CO-pesuun.
Manna
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 3592
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:22

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja Manna »

Suihkuttelin tänään hiuksiini GHD:n Thermal Protector-lämpösuojaa ja ainakin näin ensimmäisellä kerralla hiukset tuntuvat tosi hyviltä. Kuitenkin jokapäiväinen harjakihartimen käyttäminen näkyy mulla kaksihaaraisten määrissä.

That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.
Lafanque

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja Lafanque »

^ Oi mulle kanssa GHDn tuotteita, kiitos. Kenen mielestä Lanzan Strait linen Thermal defense on hyvä? Siitä on jo aika kauan kun tuon ostin, mutta olen käyttänyt ainoastaan muutamia kertoja. Jättää mulla hiukset jotenkin koviksi, ei hyvän tuntuisiksi. Ihmettelen tätä kun monet ovat tuota kehuneet. Itse käytän suoristusrautoja todella paljon, ja niiden kanssa mainiosti toimivia tuotteita ovat mm. Redken Spray starch, Fabricate, So long heat treat ja Align, Sebastianin Laminates sarjan suihke ja samaisen merkin Iron works hot tools protecting spray etc. Ois kiva löytää uusia toimivia suojatuotteita, niitä tulee käytettyä niin paljon. Tuo Align oli kyllä ihana uutuus Redkenillä. pidän paljon.
Webekhet

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja Webekhet »

Mä pidän kovasti tuosta Lanzan Strait linen Thermal defensestä.  :-* Laitan aina suoristusraudan alle, ja tukasta tulee pehmeä ja suora ja pysyykin sellaisena. Sitä riittää tosi pieni määrä, jos paljon suihkuttelee niin tuloksena on on kovahkot hiukset.
Luomo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1731
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:22

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja Luomo »

Webekhet kirjoitti: Mä pidän kovasti tuosta Lanzan Strait linen Thermal defensestä.  :-* Laitan aina suoristusraudan alle, ja tukasta tulee pehmeä ja suora ja pysyykin sellaisena. Sitä riittää tosi pieni määrä, jos paljon suihkuttelee niin tuloksena on on kovahkot hiukset.
Munkin mielestä tuo kovuus riippuu määrästä: jos laittaa paljon, tulee mullakin kovat hiukset (tosin mulla se ei haittaa, koska yleensä vähän tavoittelenkin sitä) mutta jos laittaa vain vähän, tulee pehmeät. Käytän tätä lämpösuojasuihketta vain jos haluan hiuksista erityisen suorat, mutta arkena en viitsi käyttää, kun jatkuvassa käytössä varmasti kuivattaisi. Arkisin käytän voidemaisia tuotteita, jotka sisältävät lämpösuojan, esim. suosikkiani Wellan Straighteneria (vanha INCI).

Olisi kiva kuulla lisää noista lämpösuojaavista ainesosista (Ishamael... ;)).
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto
Ninnü

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja Ninnü »

Hei!

Yritin etsiä ketjua haulla, mutta en löytänyt... Eli mulle kokonaan uusi juttu on nämä lämpösuojat  ::) Taitaa olla aika paha juttu kun olen tätä vaaleaa tukkaani föönaillut iät ajat ilman moisia?

Muotovaahdoista en hirveästi piittaa (paitsi rullien alle) kun tuppaavat tahmaamaan, mutta osaisiko joku ystävällinen suositella tälläistä hinta-laatu-suhteeltaan hyvää lämpösuojaa? Miten niitä käytetään? ::) Minäkö blondi...
Kemuli
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 03 Elo 2006, 19:02

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja Kemuli »

Itse en kiharra/kuivata/käsittele hiusta mitenkään, mutta sen varalta, että jollekin tulee (tuskinpa!  :P ) mieleen hankkia Lorealin Studio Line Hot Curl -lämpösuojasuihke niin: ei kannata. Ihan kamalalle haisevaa mönjää, joka tahmaa ja kuivattaa todella paljon (nämä siis äitini kokemuksia).
Hiukset: 1c M iii, n. 55 cm. L'Anza <3
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja calypso »

Ninnü kirjoitti: Muotovaahdoista en hirveästi piittaa (paitsi rullien alle) kun tuppaavat tahmaamaan, mutta osaisiko joku ystävällinen suositella tälläistä hinta-laatu-suhteeltaan hyvää lämpösuojaa? Miten niitä käytetään? ::) Minäkö blondi...
Tuotesuosituksia en osaa valitettavasti antaa kun en muotoile juuriaan hiuksia (olen niin laiska&nbsp; ::)) mutta melko monet muotoiltuotteet sisältävät lämpösuojan, se yleensä mainitaan pakkauksessa. Tuotteita on monenlaisia, ihan voidemaisista suihkeisiin käyttötarkoituksesta ja omasta hiuksesta riippuen sitten valitsee mieluisimman. Yleensä nuo taidetaan levittää pyyhekuivaaan hiukseen jonka jälkeen föönataan ja sitten kiharretaan tai suoristellaan raudoilla jos haluaa muunlaista jälkeä kuin mitä föönillä saa.

Mitä omia kaappeja kolusin niin ainakin Tigin smooth & shine muotoiluvoiteessa ja Tigin spritz & shine muotoilusuihkeessa on lämpösuojat. Vo5 Miracle Mist -jätettävässä hoitosuihkeessa on myös maininta lämpösuojasta. Varmaan monessa muussakin on, mutta nuo sattui silmään kun veskissä pyörähdin&nbsp; :D
Ensiksi kannattaa miettiä mikä olisi mieluisin käyttää eli valitseeko suihkeen, vaahdon, nesteen vai voiteen. Ja millaista pitoa tarvitsee jne. Sitten kun se on selvillä on helpompi miettiä tuota hinta- ja laatupuolta ja eri tuotteita&nbsp; :)
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja Ice »

kannattaa muistaa, että nykyään melkein jokaisessa (kampaamo)tuotteessa on käytännössä lämpösuoja vaikkei siitä erikseen mainittaisi
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Sanne78

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja Sanne78 »

Eli siis jos menen kampaamoon ja sanon että tarvitsen lämpösuojatuotteen niin ne tietävät mitä tarkoitan? En ole koskaan kuullut puhuttavan lämpösuojasta. Nyt selvisi tämäkin.
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja Miracle »

Kyllä niiden pitäisi kampaamossa tietää, mikä lämpösuojan sisältävä tuote on, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Jos haluat samalla tuuheuttava vaikutusta hiuksiin, osta vaikka Tigin Superstar -föönausneste. Siinä on lömpösuoja mukana. Myös melkein kaikissa muissakin tigin muotoilutuotteista tuo löytyy. Marketistakin saa lämpösuojan sisältäviä tuotteita, mutta itse en pidä niitä niin tehokkaina.
Sanne78

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja Sanne78 »

Mä taisinkin löytää googlella paikan jossa tuota Tigiä pitäisi olla myynnissä. Pitääkin töiden jälkeen suunnistaa sinne! Pääsee sitten käyttämään sitä suoristusrautaa :)
Vastaa Viestiin