Lämpösuoja

Leikkaukset sekä kampaukset
wilma
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2464
Liittynyt: 15 Touko 2008, 13:13

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja wilma »

^ Marketeista saatavia lämpösuojasuihkeita on ainakin got2be-sarjan guardian angel ja Provostin lämpösuojasuihke. XZ sarjalla on myös muotoilusuihke jossa on lämpösuoja. Herbinan sensitive sarjalla on lämpösuojaseerumi.

Näistä kaikista tuotteista löytyy vähän käyttökokemuksia tästä keskustelusta. Kannattaa siis lukea myös näitä vanhempia viestejä mitä tässä aiheessa on.  :)
jessicah

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja jessicah »

Millaista lämpösuojasuihketta suosittelisitte minulle? Vaalennetut alunperin kuivat melko pitkät, olen hyvällä hoidolla saanut melko hyvään kuntoon, ei siis todellakaan mitään hamppua enää. Haluaisin pitää hiukseni tässä kunnossa mutta kuitenkin föönailla ahkeraan tahtiin, eli ei mitään kovin kuivattavaa lämpösuojaa. Tuuheuttakin mielellään haluaisin.
SH
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2728
Liittynyt: 26 Touko 2007, 08:50

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja SH »

Laitatteko lämpösuojasuihkeen pyyhekuivaan tukkaan ennen mahdollisia muita mömmöjä? Mä oon käyttänyt pitempään Nexxus:n Canopyä ja suihkuttanut sen ekana, mutta jossain videossa joku tyttö taisi levittää ensin muotoilutuotteen ja sitten vasta lämpösuojan ennen föönausta. Vaikuttaakin toki ihan järkevältä laittaa lämpösuoja viimeisenä. Toisaalta joissakin muotoilutuotteissakin on lämpösuoja ja ekaksi levitettynä Canopy auttaa selvittämään tukkaa. Voiko lämpösuojasuihke huonontaa esim. tuuheuttavan muotoilutuotteen vaikutusta tai päinvastoin?
SC
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 483
Liittynyt: 24 Kesä 2009, 11:06

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja SC »

^ Itse ainakin laittaisin lämpösuojan ennen muita muotoilutuotteita.

Mitä vegaanisia ja eläinkokeettomia lämpösuojia kannattaa etsiä? Marketeista en luule löytäväni, mutta olisiko joissain ekokampaamoissa vai ihan normaaleissakin?
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy
muutettu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1432
Liittynyt: 21 Maalis 2008, 06:14

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja muutettu »

^^ Mä en usko että tuolla on juuri mitään merkitystä. Itse laitan vähän kumminkin päin, riippuen mitä muotoilutuotetta käytän. Lämpösuojan harjaan hiuksiin jotta se leviäisi kauttaaltaan, niin jos laitan koko tukkaan menevää muotoilutuotetta niin laitan yleensä muotoilutuotteen ensin ja sitten lämpösuojaa. Jos laitan muotoilutuotetta vain osaan tukasta (esim. vain tyveen) niin sitten laitan sen lämpösuojan jälkeen, ettei harja kuljeta sitä muualle.

^ Iherbistä? Esimerkiksi Lamas Botanicals, Hold Me, Thermal Styling Spray, Medium Hold, 8.5 fl oz (250 ml). Tavallisista kampaamoista varmaan voi löytää myös, mutta en usko että niissä kampaajat ovat kovin perehtyneet tuotteiden tuohon puoleen eivätkä välttämättä osaa neuvoa asiassa (toki jos löydät hyllystä sopivan ilman apua, niin sitten). Ekokampaamossa varmaan osaisivatkin neuvoa paremmin, mutta Iherb on aina edullinen ja helppo valinta. :) Nykyäänhän aika monet kampaamosarjatkin taitavat olla eläinkokeettomia niin, ettei ainakaan lopputuotetta testata. Tosin purkin perusteella raaka-aineiden tai kolmannen osapuolen testauksista on paha mennä sanomaan.
Viimeksi muokannut muutettu, 12 Elo 2011, 16:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
So it goes.
Winnie
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 493
Liittynyt: 05 Joulu 2006, 13:03

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja Winnie »

Käytän yleensä suoritusraudan/föönin alla Tresemmen lämpösuojaa, jonka olen todennut ihan hyväksi. Nyt ajattelin suihkeen sijaan kokeilla jotain voidemaista jätettävää markettipuolelta. Onko tuosta edellisellä sivulla mainitusta Herbinan lämpöseerumista jotain kokemuksia? Tärkeintä olisi ettei tuote lähmää ja tee hiuksia koppuroiksi. Suihkutettavaa lämpösuojaa käytän sekä kosteisiin että kuiviin hiuksiin, mutta voidemaiselle riittäisi jos se toimisi kosteassa tukassa.
2aMii
Mirju
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 358
Liittynyt: 23 Elo 2009, 11:18

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja Mirju »

Winnie, kokeile vaikka Got2B:n Smooth & Chic- siloittavaa voidetta, siinä on lämpösuoja ja se tekee tukasta pehmeän tuntuisen eikä ollenkaan korpun. Se tuoksuu myös aivan ihanan hedelmäiseltä :)&nbsp; Myös L'Oréalin voidemainen HotSraight- lämpösuoja (pinkki pullo) on myös hyvä, kunhan odottaa hetken sen laittamisen jälkeen ja vasta sitten suoristaa.
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Pienen pullon TRESemme defence spraytä ostin syksyllä kokeiluun: suoritusraudan alla ja föönatessa toimii hyvin. Hiukset eivät siis tosiaankaan jääneet esim. sähköisiksi, vaan todella pehmeiksi. Tuoksustakin pidin alussa, mutta sittemmin se on alkanut haista omaan nenään liian voimakkaalta.
Kiharoiden alle suihke ei kuitenkaan yhtä hyvin sovi, vaan selkeästi vaikuttaa hiusteni kihartumiseen: latvat kyllä kääntyvät mutta pituuksien kanssa on ongelmia. (Vaikka oon joka kerta varmistanut että hiukset on varmasti kuivuneet eivätkä ole kosteat tuon suihkeen levityksen jälkeen).
Nala
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 149
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 14:12

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja Nala »

Oon nyt muutaman kerran käyttänyt Herbinan lämpösuojaa ja aikas plaah -fiilis. Ei tunnu suojaavan ollenkaan eikä pidä suoristuksia kunnolla.. Paljon parempi itselleni on ollut L'orealin suihkittava lämppis, mutta mua ärsyttää ihan suunnattomasti se että lattiat ovat superliukkaat suihkimisen jälkeen. Tresemmekään ei oikein sytyttänyt vaikka pari pulloa käytinkin.

Viimeksi kun kävin Profissa leikkuuttamassa tukkaa niin mulle laitettiin jotain oikein lupaavan tuntuista lämppäriä, en vaan kuollaksenikaan muista mitä&nbsp; :(
Ensimmäisestä iHerbin alle 40$ tilauksesta 5$ alennusta ja yli 40$ tilauksesta 10$ alennusta koodilla IRA890
Jekku
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 03 Marras 2007, 05:06

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja Jekku »

Minkä ihmeen takia lämpösuojiin tungetaan alkoholia, tietääkö kukaan? Joissain jopa toisena incissä... Luulisi että lopputulos on karmea hiusten hyvinvoinnin kannalta kun alle alkoholia ja sitten kuumalla raudalla käristetään...&nbsp; ???
wilma
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2464
Liittynyt: 15 Touko 2008, 13:13

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja wilma »

^ En nyt ole ihan 100% varma, mutta muistaakseni se on sen takia että se tuote kuivuu hiukseen nopeammin?Saatan olla kyllä täysin väärässä, eli joku saa korjata ja tarkentaa tämän mun väittämän. &nbsp;:D
tipson
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1338
Liittynyt: 03 Tammi 2012, 20:04

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja tipson »

Tresemmen lämpösuoja on ihanan kevyen olonen :) varsainkin ku kiharoita tekee nii ei oo liian raskasta..
Suoristukseen parhaaksi suojaksi oon itelle totenu osiksen flattlinerin.. näin muuten täällä kärkkäisellä myynnissä alle kympillä :0 whoot..
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.
Neve
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 770
Liittynyt: 06 Syys 2008, 15:05

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja Neve »

TRESemmen lämpösuoja on myös minun suosikkini. Joskus kokeilin Got2be:n suojaa.. Ihan ok, mutta TRESemmen olen todennut paljon paremmaksi suoristaessa. Jättää tosi pehmeät hiukset ja tuoksukin on hyvä.
LP_Alice

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja LP_Alice »

Mistä ihmeestä te löydätte tuota TRESemmen lämpösuojaa?? Olen etsinyt sitä kaikista kaupoista, joissa nyt tulee käytyä, enkä ole törmännyt kuin sellaisiin mini-kokoisiin putiloihin. :( Olin jo varma, että sen tuotanto on lopetettu... Se oli niin paras lämpösuoja, sitä oli kiva myös suihkutella vähän siloittamaan hiuksia aamuisin.
Jenni.
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1638
Liittynyt: 03 Kesä 2006, 14:42

Vs: Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja Jenni. »

^ Minä olen ainakin nähnyt tuota ihan joka kaupassa missä olen käynyt. Tokmannissa, Sokoksessa, Prismassa, Cittarissa ym. Mäkin tykkään tuota suihkutella joka päivä tukkaani, tuoksuukin kivalta. Pitää kyllä kohta hankkia uusi kun nykyinen alkaa loppumaan.
Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.
Vastaa Viestiin