Otsatukan pidennys

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Otsatukan pidennys

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

Ei löytynyt oikein sopivaa viestiketjua aiheelle, joten aloitetaanpa sitten oma  :) Saa yhdistää vapaasti jos löytyy vanha ketju.

Sarjassamme päähänpistoja, sain jostakin idean, että olisi kiva kokeilla otsahiusten pidennystä. Minulla on aina ollut jonkun tyyppinen otsatukka, ja kiinnnostaisi välillä kokeilla miltä naama näyttäisi ilman otsaria. Todennäköisesti en kauaa selviytyisi ilman otsahiuksia, joten pidennys voisi olla varteenotettava vaihtoehto. Sitten kun haluaisi taas lyhempää etutukkaa voisi aluksi leikata sellaisen poskipäihin yltävän graafisemman otsatukan ennen pidennysten poisottamista.

Minkätyyppinen pidennys toimisi otsatukan pidennyksessä parhaiten? Itselle tulee mieleen lähinna keratiini- tai liimasinetit, taikka microring-pidennys. Entä montakohan sinettiä keskimäärin pidennykseen vaadittaisiin?

Sellainen asia myös askarruttaa, kuinka hyvin omat hiukset sekoittuvat pidennyshiuksiin. Entä kuinka paksusti omaa lyhyttä otsatukkaa täytyy jättää peittämään sinettejä?

Jopas tuli taas kysymyksiä  :)
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Otsatukan pidennys

Viesti Kirjoittaja Amilo »

Aika vaikealta kuulostaisi tuo otsiksen pidennys, koska kaikki menetelmäthän kuitenkin näkyvät. Yleensähän esim. sinetti maastoutuu muiden hiusten sekaan, mutta edessä on kyllä hankala saada piilotettua. Sitten oma ongelmansa on se oma otsis, eli ne lyhyemmät hiukset, jotka helposti sitten törröttävät sieltä pidempien seasta. Ehkä teippipidennys voisi toimia tässä asiassa, mutta en ole siitä niin perillä, että voisin varmasti sanoa onnistuisiko se.
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Otsatukan pidennys

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

Sitä minäkin aloin miettimään, kuinka tökerösti ne lyhyemmät hiukset jäisivät sojottamaan  :-\

Tehdäänkö muuten teippipidennyksiä kampaamokouluissa?

Aika vähänhän etutukan pidennykseen loppupeleissä menisi hiusnauhaa/teippiä. Näin ollen pidennys ei välttämättä tulisi kovin kalliiksikaan.
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Otsatukan pidennys

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Minun mielestä voi pidentää oikein hyvin, sillä aina lyhyttukka kausina olen pidentänyt etuosan hiukset moneenkiin kertaan.
Hitto, kävin just tsekkaamassa että onko yhdestä niistä kuva vielä irc-galleriassa mutta olen poistanut sen niin olisit nähnyt, katotaan jos vaikka lisäisin sen takas.

Mutta siis, mun otsahiukset on ollut hyvinkin lyhyet kun niihin on pidennys laitettu.
Ihan itse olen taituroinut, pointti on vain se että tekee aivan jumalattoman pieniä osioita, niin ne eivät erotu edes läheltä katsottuna.
ihan kuumaliimalla ja irtohiukselle pienen pienissä oisoissa ja pienellä liimatipalla.
Yllättävää muuten miten hyvin todella pienet osiot pysyvät kiinni, ja liimaa tarvitaan tosiaan vain pisara, se ei jää edes näkyviin.

Nyt on taas tarkoitus parin kuukauden päästä laitttaa taas pitkät etuhiukset ja vuolla ne sitten taas vinosti otsan yli korvalle. Pidennettyyn otsikseen saa nimittäin todella kivoja leikkauksia kun sitä voi leikellä aika huolettomasti kun ei oma lähde ja siitä pääsee eroon.
Mun hiukset on ollut siis ihan 2-4cm mittaiset kun niihin on lisät laitettu, eli varmasti onnistuu sinunkin hiuksiin.
Jos oma otsis sitten on paksu ja "selkeä" sitä joutuu tietysti vuolemaan/ohentamaan että se sulautuu ja istuu muun hiuksen sekaan eikä erotu.

Edittiä: Lisäsin sen kuvan, siinä siis oma hius ihan muutaman sentin mittainen. Mustavalko kuva "kädenjälkeä" kansiossa jossa teksti "että näin:"
Viimeksi muokannut Ishamael, 04 Loka 2006, 23:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Otsatukan pidennys

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

Todella onnistunut kyllä tuo Ishamaelin pidennys. Muistatko, kuinka monta sinettiä suurinpiirtein laitoit, että sait noin paksun lopputuloksen?

Tietysti tälläisena askartelija-paskartelijana houkuttaisi kamalasti itse sähellellä etutukkaa pidemmäksi. Etuhiuksissa on vain aika vaikea löytää oikeat kiinnityskohdat ja -suunnat.
kirmeli
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 138
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 16:54

Vs: Otsatukan pidennys

Viesti Kirjoittaja kirmeli »

Minkähintainen on suunnilleen pidennys otsatukkaan ?
kuinka monta hiusosiota tarvitaan ?
Kunis

Vs: Otsatukan pidennys

Viesti Kirjoittaja Kunis »

Minulla oli joskus ala-asteella(!) otsispidennys niin että sain kasvatusvaiheessa olevan tupsun korvantaa. Kampaaja onnistui tekemään sen aika näkymättömästi taaempiin hiuksiin, mutta siten että päällimäinenkin, sinetitön hiuskerros pysyi poissa naamalta repsottamasta. Muistelisin sinettituppoja olleen 7 tai 12.
- Ja hitto ne maksoi ehkä yli viiskyt markkaa! :D
Sari

Vs: Otsatukan pidennys

Viesti Kirjoittaja Sari »

Ite tein just yks päivä töissä otsiksen pidennyksen (otsis leikattu liian lyhyeks, eli sinetit jätettiin 1-2cm pidemmäks ku oma otsis) laitoin puolikkaan puolikkaita sinettejä (1/4) yhteensä joku 5 kokonaista sinettiä ja makso asiakkaalle joku 25€. Eikä jääny töröttämään mitenkään pahasti. Ainut, ettei otsista voinu laittaa pannalla ylös, koska sit sinetit ois näkyny, mutta muuten kuunemma oli ollu ihan aito, eikä kukaan ollu huomannu mitään.
Paka-08

Vs: Otsatukan pidennys

Viesti Kirjoittaja Paka-08 »

Minä pidensin otsatukkaani teipeillä ja hyvin on tämä toiminut kun aina kampaa hiukset vaan eteen päin. Ylös ei tietenkään voi nostaa koska teipit näkyy mutta enpä sillein pidäkään. Oma tukkaa kannattaa kuitenkin olla sen verran, että teipit peittyy hyvin. Nippa nappa jos peittää saattaa olla silti liian vähän koska hiukset kuitenkin heiluu riippuen mitä tekee päivän mittaan niin saattaa välillä sitten huomata, että hupsista teipit paistaa. Mutta itselläni ei sitä ongelmaa ole.
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Otsatukan pidennys

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

Et haluis jakaa yksinkertaisen opastuksen, miten asettelit teipit ja minkämittaisia pätkiä ;D? Mulla on taas vaihteeksi otsatukan kasvatus meneillään ja etuhiuksiston määrä ei riitä tekemään "torttuja" tähän tyyliin. Oletettavasti teipit saisi hyvin piiloon kun asettelee tortun niin, että se on vähän otsan päällä. Suurin ongelma taitaa olla, mistä saada teippihiusta vain pieni pätkä kun on turhaa ostaa koko pään pidennys.

http://images.google.fi/imgres?imgurl=h ... 8%26um%3D1
Paka-08

Vs: Otsatukan pidennys

Viesti Kirjoittaja Paka-08 »

Hairiumilla on nää star locksit mut aikas kallista tulis otsiksen pidentämisestä ku yks osio (kaks teippiä) maksaa 15,80 e:

http://hairium.com/webshop/product_catalog.php?c=46

Mulla jäi koko pään pidennyksistä yli noi teipit joten sain idean sit käyttää ne otsikseen. Mä tein vino otsiksen eli toisella puolella on omaa hiusta jonka yhdistin leikkaamalla sitten pidennysten kanssa.  Tein kolme osiota eli kuusi teippihiusta meni. Ne oli 5,5 cm osioita, 20 cm pitkiä jotka leikkasin sit lyhyemmiks. Koko otsiksen pidentämiseen menee varmaan pari osiota enemmän riippuen pään koosta. Periaate on siis niiku teipeillä yleensä, tiiliskivikuvio eli sit se aukko mikä jää kahden vierekkäisen osion väliin peitetään ylempää kolmannella osiolla.  :O  tein pika paint kuvan siitä miten mä laitoin:

http://farm3.static.flickr.com/2785/424 ... ffda_o.jpg

Punanen katkoviiva on hiusraja ja mustalla piirretty on omaa tukkaa. Oma hius peittää siis nuo teipit ja voin kammata sivujakauksen kanssa kun siel toisella puolella ei teippejä ole, mut keskijakaus ei tietenkään onnistu enkä mä sellasta edes pitäisi. Sivulta mulla tulee viel pidennyshiusta jotka yhdistin sitten kans leikkaamalla noihin pidennyksiin. Kysy jos tarvii selventää tota kuvaa  ;D Tosta "torttu" hommasta en tiiä miten onnistuis käytännössä.  :D
Viimeksi muokannut Paka-08, 06 Tammi 2010, 00:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Otsatukan pidennys

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

Tuo piirros auttoi huomattavasti, kiitos Paka! En tiennytkään, että teipit tulisi laittaa tuollaiseen tiiliskivikuvioon. Nyt kun vain jostain löytäisi n. 45 cm teippihiusnauhaa. Luulisi sen määrän varmasti riittävän. Mietein vain, että minun ehkä kannattaa kääntää nuo osiot hitusen sivulle päin, ei siis aivan suoraan eteen päin.

On mulla vielä tässä harkinnan alla jos menisi sittenkin kampaamoon laitattamaan teipit ainakin ensimmäisellä kerralla  :)
Paka-08

Vs: Otsatukan pidennys

Viesti Kirjoittaja Paka-08 »

Juu oikeastaan mulla nuo osiot on hieman vinot siihen suuntaant mihin vino otsis pitenee. Löytyisiköhän ulkomaisista kaupoista lyhyempää teippihiusnauhaa kun monissa myydään 90 cm nauhaa. Niin tai sit nyt ekalla kerralla tosiaan käyt kampaajalla. Tuo tiiliskivikuvio on tosiaan hyödyllinen  ettei tuu koloja kun nyt mulla on tuolla takana sellanen pieni kolokohta johon ois kuitenkin pitäny laittaa yks teippiosio, mutta onnks sitä ei helposti huomaa ku harjaa hyvin. Tai no riippuuhan se tietenkin millaiset on omat hiukset, että onko väliä jos ne osiot on laitettu sinne tänne.
Viimeksi muokannut Paka-08, 06 Tammi 2010, 17:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin