Wellan Viva color mousse

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Wellan Viva color mousse

Viesti Kirjoittaja deko »

^puhtaaseen syväpuhdistettuun silikonittomaan hiukseen ja tummuuden maksimoimiseksi levitä ihan suosiolla kuivaan tukkaan ja muutaman tunnin vaikutusajalla peitettyvä (kelmu, muovipussi, suihkumyssy tms ettei väri kuivu).
this too shall pass.
Dracobrah

Vs: Wellan Viva color mousse

Viesti Kirjoittaja Dracobrah »

Okei, no sittenhän olin aika oikeilla linjoilla. En kyllä pysty ymmärtämään miksi noissa paketeissa aina kielletään pitämästä väriä päässä yli sanotun vaikutusajan, eikös se ole haitallista lähinnä vaalennuksissa?
No joka tapauksessa, toivotaan ettei noin tehtynä tuo värjäys rasita hiusta enempää kun paketin ohjeen mukainenkaan. Ja kiitos dekolle vastauksesta!  :)
Säde
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 471
Liittynyt: 21 Helmi 2007, 21:13

Vs: Wellan Viva color mousse

Viesti Kirjoittaja Säde »

Värjäsin tänään Viva Color Moussen sävyllä 70. Olin totaalisen kyllästynyt tyvikasvuun, jota oli jo useita senttejä näkyvissä. Minulla on siis runsaasti vaaleita raitoja ja oma väri maantienharmaa. Värjäämällä sain mitä halusin - hiukset ovat nyt kauttaaltaan samanväriset, ja tyvikasvu on muisto vain. Väristä tuli kiiltävä ja voimakas vaalenruskea, liiankin ruskea omaan makuuni. Aion nyt kuitenkin käyttää tuota vaahtoa tulevissa pesuissa tehikseen sekoitettuna, ettei väri nyt ihan heti valuisi viemäristä alas.

Oli kyllä kiva kokemus tämä vaahto, en ole ennen vastaavia kokeillut. Väri tarttui tosi hyvin kaikkialle hiuksiin, ja oli helppo hoitaa koko homma ihan itsekseen. Annoin vaahdon vaikuttaa muovipussin ja pyyhkeen alla reilun tunnin vaikka vähempikin olisi varmaan riittänyt. Luultavasti vaalennusten ansiosta hiukseni imaisi värin niin hyvin.
Dracobrah

Vs: Wellan Viva color mousse

Viesti Kirjoittaja Dracobrah »

Mulla tuli kanssa tuosta keskiruskeasta oikeastaan mustanruskeat, mutta ei kyllä haitannut. Tasottuuhan se parissa pesussa se väri. Ja tasanen tuli kanssa ja vaahto on tosi riittoisaa. Vaikea vaan nähdä missä kohti sitä väriä jo on, kun hius ei sillä tavalla "kastu" kun voideväreissä...
Ja ei kyllä tunnu rasittavan hiusta, vaikka kuinka antas olla yliaikaa ja pistäs kuivaan tukkaan.  :)
Lecat
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 76
Liittynyt: 23 Tammi 2007, 19:36

Vs: Wellan Viva color mousse

Viesti Kirjoittaja Lecat »

Värjäsin vivalla pitkästä aikaa ja sehän taisi jämähtää ihan kunnolla kiinni! Annoin vaikuttaa 40min suihkumyssyn alla ja huuhdellessa olikin melkoinen yllätys kun väriä ei huuhtoutunut pois käytännössä yhtään  :o
Hyvin tarttui juurikasvuunkin, mutta hiukan liian tumma tuli (tarkoituksena oli saada kuparinpunaiset, tuli aika kirkkaanpunaiset). Toivottavasti myös pysyy hiuksissa eikä lähde sitten seuraavassa pesussa... 
-2c F i- Hiuskuva
Miia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 830
Liittynyt: 25 Helmi 2007, 17:21

Vs: Wellan Viva color mousse

Viesti Kirjoittaja Miia »

Mä en saa Wellan Vivoilla aikaseks oikee mitään. Yritän näistä mustalla sävyllä ylläpitää mustaa väriä tukassa mutta ei meinaa kyllä pysyä kuin yhden pesun. Heti värjäyksen jälkee on kyllä musta mutta ekan pesun jälkeen mustanruskee... Tosin voi olla että mun parin vuoden blondauskierre vaikuttaa asiaan eikä väri tartu... vaikka pitäshän ton sävyn kyl tarttuu kun on niin huokonen letti. No juureen se ei tartu sitäkää vähää ku latvaan... :(
Möhkis

Vs: Wellan Viva color mousse

Viesti Kirjoittaja Möhkis »

Mä olen laittanut joskus teinina Wellan värivaahtoa hiuksiini. En tosin muista että oliko se silloin Viva Color mousse -nimellä. Anyway. Värjäsin jollakin punainsen sävyllä ja tulos oli upe, tosin se ei kyllä pysynyt kun ehkä 3 pesua..

Marraskuussa ajattelin värjätä kuparin väriset raitani takaisin punaisiksi, jotka ne oli alunperin olleet. Otin siis Viva color moussen sävyn 746 voimakkaan punaisen. Odotin intoa täynnä, että jes, upea punainen on taas pian raidoissani. Paskan marjat, mitään ei tapahtunut  >:( Kyllä ketutti  :(

No, nyt kun olen sairaslomalla ja alkaa aika käymään pitkäksi, keksin että voisin värjää vaikka tukkaani...joten otin tän Wellan moussen, saman sävyn jälleen työn alle, nyt istun vaahtoa tukassani naputtelemassa tänne "asiaa". KAtotaan mitä tulee. :-\ Tämä väri jäi siis edellisestä värjäyserrasta, jolloin koitin ehostaa niitä raitojani pikkujouluhin.  Erona on vain se, että nyt yritän jonkun valtakunnan vivahdetta koko päähän. :-*
Lingon
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 308
Liittynyt: 20 Heinä 2007, 21:29

Vs: Wellan Viva color mousse

Viesti Kirjoittaja Lingon »

Värjäsin eilen sävyllä 60 tummanvaalea. Tuli ihanan luonnollisen ja tasaisen värinen tukka, juurikasvukin peittyi kokonaan. Ensimmäinen kerta kun värjään tällä vaahdolla, toivottavasti kestää edes jonkun aikaa hyvänä. Color Pulse kesti tässä päässä alle viikon.  :-\ Tosin pesen hiukset joka päivä, pitäisi kai koittaa vähän harventaa niin voisi väritkin pysyä paremmin.
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Wellan Viva color mousse

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Whitebeam kirjoitti: toivottavasti kestää edes jonkun aikaa hyvänä. Color Pulse kesti tässä päässä alle viikon.  :-\ Tosin pesen hiukset joka päivä
Ei tuu kestään kauempaa, jos viikkookaan. Suoraväreillä ei ole tarkoituskaan saada pysyviä tuloksia. Jos haluat pysyvämpiä tuloksia, kannattaa harkita jotain "kevytväriä" kuten Castingia, jossa on hapetetta, mutta normaali kestoväriä miedompana. Mutta jos kuitenkin haluat käyttää suoravärejä, kannattaa tosiaan vaikka hoitoaineeseen sekoitella sitä vaahtoa tyyliin joka toinen pesukerta.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
Ursula

Vs: Wellan Viva color mousse

Viesti Kirjoittaja Ursula »

Mulla on aika erilaisia kokemuksia tästä tuotteesta. Joku tummempi sävy tarttui mun hiuksiin oikein kunnolla eikä lähtenyt kovin helposti pois, mutta sellaiset lähempänä omaa sävyä olevat tai sitten jotkut punertavammat ovat kestäneen aika vähän aikaa. Musta sitä vaahtoa on sen verran, että riittää vaikka kahteen kertaa, jos on korkeintaan puolipitkät hiukset. Enemmän mä kuitenkin tykkäsin Color Pulsesta.
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Wellan Viva color mousse

Viesti Kirjoittaja Luscious »

^ Aijaa. Mulla noi kulahtaa ihan muutamassa pesussa rumiksi.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Wellan Viva color mousse

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Ajattelin laittaa tuon moussen tänään päähän.. sävy 67 taisi olla.. Kun värjäilin eilen vaaleista tummiksi, ja hiukan sävyeroja löytyy. tosin oma moka, toisella puolella jäänyt yksi vaaleampi raita :D
Ei ole levittynyt tasaisesti vaikka laiton kaksi pakettia.. Tuo sävy saisi olla hiukan oranssin ruskea..

Goldwellin vaahtoja en enää osta.. ne takuttaa hiuksia kamapasti ja väristä tulee ihan matta! ikäänkuin likainen..
harmi että color pulset on lopetettu.. casting creme gloss on hiukan liian tujua kun vain sävyttää haluaa..

Kokeilen tuota vivaa...

PS: Voiko tuota muuten säilyttää jos ei halua käyttää koko pulloa kerralla?
Viimeksi muokannut Neriana, 21 Touko 2008, 15:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Auringonkukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 905
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 14:25

Vs: Wellan Viva color mousse

Viesti Kirjoittaja Auringonkukka »

Mä koitin pitkästä aikaa tätä Wellan moussea tuossa ehkä viikko takaperin kun halusin saada tukkaa tummemmaksi ennen kestovärjäystä että väri tarttuisi tasaisesti eikä haalistuisi niin helposti.. Käytin sävyä 40, keskiruskea, ja pohjana oli päällä n.7 asteinen 10-asteisilla raidoilla ja pohja oli ehkä 6, hiukan punertavampi kuin päällinen. Pidin suunnilleen ohjeen mukaan ja tuli tasainen tulos, suunnilleen 4-5 tasoinen kaunis neutraalihko mutta lämpimään taittuva ruskea, vaaleat peittyi hyvin ja mikä parasta - väri oli helposti levittyvää ja riittoisaa. :) Laitoin ainetta aika reippaalla kädellä ja hiukset ovat pitkät (kai ne nykyisin pitkiksi jo lasketaan), paksuhkot ja käsitellyt ja varsinkin vaaleampi osa imi ainetta aika reilusti, kuitenkin purkista jäi vielä tähteeksi vaikkei ollut kuin yksi purkki käytössä. :) Jos en olisi värjännyt kestolla olisi tuokin väri ollut hyvin kelvollinen, kestävyydestä en kyllä tiedä kauan olisi säilynyt kauniina.

^värin voi säilyttää sillä sehän on suoraväriä sellaisenaan, ei sisällä hapetetta tai erikseen sekoitettavia osia.
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Wellan Viva color mousse

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Okei, mä käytin muutes juuri tuota samaa 40 väriä :D
Aika tumma, olin eilen värjännyt garnier nutrissen värillä 4.3 ja jäi epätasainen sillä en tehnyt esipigmentointia  :-\

En uskonut että jää niinkin epätasainen kun vaaleimmat olivat vain 8 asteisia ja todella lämpimiä..
Tosin nyt paljon parempi ja naapurin tuttu ihasteli väriä joten kait ihan ok.

Haluaisin sellaiset karamellin väriset hiukset.. Yksikään kampaaja ei ole koskaan ymmärtänyt mitä tarkoitan karamellilla..
Minulla tulee siitä mieleen sellaiset ruskean ja kuparin punertavan väriset hiukset.. Ja aina saan punaiset tai tummanruskeat..

Nyt kun tämä pohja on tumaa, voisinko käyttää vivan jotain kupari väriä ja lyödä sen tähän päähän?
Saisinko sillä haluamani lämpimän kuparin vivahteen? Ei siis todellakaan mahongin värisiä hiuksia...  ::)

Auttakee taas... :D
Caudealis
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 636
Liittynyt: 01 Maalis 2008, 12:31

Vs: Wellan Viva color mousse

Viesti Kirjoittaja Caudealis »

Osaako kukaan sanoa, minkä värinen tuo sävy meripihka 873 on? Tai siis, en oikein ymmärrä noita numerokoodeja, kun en mistään löytänyt tuolle seiskalle selitystä. Tai sitten en osannut vain hakea.  ???
Vastaa Viestiin