Wellan Viva color mousse

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: Wellan Viva color mousse

Viesti Kirjoittaja Ananas »

Rolla kirjoitti: Mulla ei kyseinen aine tuonut pysyvyyttä. Punainen pysyi pari pesua jos sitäkään käsittelemättömässä hiuksessa.
En minäkään kovin kauaa tämän usko pysyvän, mutta tällaiseen sävyn/juurikasvun paikkailuun ihan hyvin toimii. Vielä kun itselläni värjätty osuus ja juuret eivät kamalan radikaalisti toisistaan eroa, joten sen "peittotehon" ei kummoinen tarvitse olla.
Mii-

Vs: Wellan Viva color mousse

Viesti Kirjoittaja Mii- »

Mulla ei Vivan punainen pysynyt ollenkaan kun kokeilin sitä viime kesänä (haalistunutta punaista koitin piristää). Tai siis ei edes tarttunut, ei mitään eroa ennen ja jälkeen värjäyksen. CP kyllä toimi mainiosti.
Nyt kun värjäsin tummanruskealla kestovärillä ja tuli raitakohdat (vaaleat raidat oli ennen tota värjäystä) niin ostin tuon 40 ruskean (punaisen huonoista kokemuksista huolimatta)  ja oon laittanu pari kertaa tehiksen yhteydessä peittämään vihertävyyttä. Mutta, jostain kumman syystä se vihreä pukkaa esiin jo parin kerran jälkeen.. Pitänee ilmeisesti sitten tunkea joka pesuun jos vaan mahdollista (käyn myös poikkiksen luona usein suihkussa ja sinne en viitsi ostaa tehiksiä yms kun sen kämppä tursuaa muutenki mun kamoja..) kunnes alkaa pysymään. En sitten tiedä jelppaisko CP tässä paremmin, on sen verran kalliimpi etten raaskinut ostaa (vaikka saankin sen -15% kaikista noista, mutta silti...).
sininen kissa
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 287
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 09:52

Vs: Wellan Viva color mousse

Viesti Kirjoittaja sininen kissa »

Yritin laittaa Viva Color Mousse keskivaalealla (7.0) raitoja 9-10 -asteiseksi blondattuun tukkaani, jotta häivyttäisin omaa noin 7-asteista juurikasvua (oman värin kasvatus). Kun aine oli päässä, se näytti kauhean tummalta, ja pelotti että jos blondattu ja rasitettu tukkani imaisee värin tiukasti sisälleen. En sitten pitänyt ainetta kuin ehkä 15-20 min. päässä (toisella puolella päätä ehti kyllä olla ainakin puoli tuntia), ja huuhtelun jälkeen huomasin vain aivan pieniä sävyvivahteita. Parin pesun jälkeen nekin olivat hävinneet. Taidan laittaa seuraavaksi kuiviin hiuksiin ja antaa vaikuttaa vaikkapa tunnin ajan muovipussin alla. Jos ei sekään auta, niin kokeilen tummanvaaleaa sävyä. Eipä ollut tämä aine hinnalla pilattu, maksoi 4 euroa paikallisessa Halpa-Hallissa.

EDIT (puolitoista viikkoa myöhemmin):  Kokeilin nyt tuota samaa keskivaaleaa, tällä kertaa kuiviin hiuksiin. Värjäsin alahiukset sillä ja tein päälliosaan raitoja. Annoin vaikuttaa 1,5 tuntia ja huuhtelin. Mutta missä se väri on?! Tietyssä valossa voi huomata pienen sävyvivahteen, joka kyllä varmasti lähtee heti eka pesussa pois. Mikähän ihme mun tukkaa vaivaa kun se ei suostu ottamaan pintaansa yhtään väriä?!  :-\  Joo, kampaajat on sanoneet että mulla on liukkaat ja lasimaiset hiukset, mutta kun nää on vaalennetut! Näidenhän pitäs suorastaan imeä väri sisäänsä? Herää kyllä ajatus, että onko laadukkailla tuotteilla hoitaminen parantanut hiusten kuntoa niin paljon ettei väri tartu. En käytä mitään silikonipitoisia tuotteita. Pitänee kokeilla Color Pulsea seuraavaksi. Ois kiva kuitenkin saada jotain piristystä tähän päähän. Kevytvärejä en halua käyttää, kun niissä on hapetetta.
Viimeksi muokannut sininen kissa, 10 Maalis 2006, 10:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1a Mii. Liukkaat ja lasimaiset, vaalennetut solisluumittaiset hiukset. Kasvatusta BSL:ään. Lempisarjat XZ ja Joico.
Humppasusi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1026
Liittynyt: 28 Tammi 2006, 17:48

Vs: Wellan Viva color mousse

Viesti Kirjoittaja Humppasusi »

Laiton vappuna tuon mustan vaahtovärin päähäni. Annoin olla puolitoista tuntia suihkumyssyn alla, ja kyllä jämähti! Luulin sen lähtevän ihan parissa pesussa, mutta vieläkin huuhteluvärissä on mustaa seassa. Voisin harkita uudestaankin  :D
1cMiii Suosikkituotteet XZ-sarja kokonaisuudessaan. Kasvatan omaa väriä takaisin.
rolla

Vs: Wellan Viva color mousse

Viesti Kirjoittaja rolla »

Mulla punainen ei kanssa tartu vaikka on oranssi pohjakin  :o Aika tyhjän kanssa kaikki suoravärit mun hiukseen. Mulla on siis huonokuntoinen tukka. Mutta voisinpa tässä joku päivä kokeilla nuo vivan jämät käyttää pois ja laittaa vaikka 1-2 tunniksi sekä muovia päälle. Katotaan saako sillä edes jotakin aikaa.
tnn
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 629
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 18:31

Vs: Wellan Viva color mousse

Viesti Kirjoittaja tnn »

Pistin toissapäivänä sävyn 40, keskiruskea, noin 5 asteiseen ruskeanoranssiin tukkaan, pidin tunnin muovipussin alla ja tulos oli tummanruskea, oikeastaan melkein musta  :o Ja kyllä jämähti tiukkaan. Olen tässä yrittänyt vähän kaikin keinoin haalistella tätä väriä, koska tarkoituksenani oli vain saada oranssi peitettyä. En kyllä enää tuota väriä pidä noin kauaa enkä varsinkaan muovipussin kanssa  ;D Jospa tämä hiljalleen lähtisi pois.
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.
Supa
Haiven
Haiven
Viestit: 37
Liittynyt: 31 Tammi 2006, 21:16

Vs: Wellan Viva color mousse

Viesti Kirjoittaja Supa »

Värjäsin ensin Viva Color moussen sävyllä suklaanruskea ja hiuksistani tuli lähes kirkkaanpunaiset (hiuksissani on hurjasti näkymätöntä punapigmenttiä). Wellan Viva Colour Mousse sävy 60 tummanvaalea oli minulle todella hyvä. Nyt siis haluaisinkin saman sävyn pysyvästi hiuksiini. Käsittääkseni Decore on myös Wellan väri ja siellä on sama sävy 60 tummanvaalea. Eli kysymys kuuluukin olisikohan tämä sama sävy pysyvämpänä versiona?
RUDER

Vs: Wellan Viva color mousse

Viesti Kirjoittaja RUDER »

pilasin just juurikasvua lukuunottamatta hyvän värin color moussella. :( pistin keskiruskean tukan päälle keskiruskeaa väriä (yhtälö jonka en luullut menevän pieleen), tuloksena laikukas punaruskea/maantienharmaa juurikasvu koko päässä ja punaruskea tukka sieltä minne on tarttunut, keskiruskea sieltä mihin ei. suoravärit yleensä tarttuu mun tukkaan tosi hyvin, tässä kävi nyt sitten näin. tarttui vähän mihinkohtaan tykkäsi. pitää juosta vielä ostamaan joku uusi väri tänään, ei hattua päähän uudeksi vuodeksi.
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: Wellan Viva color mousse

Viesti Kirjoittaja Ananas »

Jonkin aikaa sitten laitoin 7.0 ja tää tarttui melkoisen hyvin. Mulla on reippaasti juurikasvua (ilmeisesti 8 ja 7 väliltä) ja latvat kuutosen kieppeillä olevat. Juurikasvun ja muun osan sävyero tasoittui, kun lämpimyys latvoista neutralisoitui. Kesti hyvin, nyt kun värjäämisestä on melkein kuukausi, on vieläkin sävyä huomattavissa. Pidin päässä pari tuntia.
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Wellan Viva color mousse

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Laitoin vaalennettuihin hiuksiini nro 70 (keskivaalea) sävytteen.. Tulos oli aikas harmahtava (ei lainkaan punasävyinen). Ajattelin vaihtaa ton toisen (ostin heti kaks purkkii) suklaanruskeaan tai keskiruskeaan. Kokemuksia noista sävyistä vaaleissa hiuksissa?

muoks. mutta pitisanomani vielä että toi 70 ajoi asiansa: tasoitti kirjavan vaalean kuontaloni sävyn hyvin.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
Humppasusi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1026
Liittynyt: 28 Tammi 2006, 17:48

Vs: Wellan Viva color mousse

Viesti Kirjoittaja Humppasusi »

Onko näille tapahtumassa jotain, kun monista vapaa valinnoista on poistunut valikoimasta? :o Ei saa! Näillä on ihan paras musta väri.
1cMiii Suosikkituotteet XZ-sarja kokonaisuudessaan. Kasvatan omaa väriä takaisin.
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Wellan Viva color mousse

Viesti Kirjoittaja Luscious »

^^ voi toivottavasti ei oo loppumassa! Ainakin täällä mun kotiseudulla niitä on ihan normaalisti saatavilla.. en oo huomannut et olis mitenkään poistumassa. Toivotaan että ne haluaa siellä teilläpäinkin vaan ne vanhat seokset kiertoon ja uusia tilalle  ;)

itse värjäsin vaalennetun pääni suklaanruskealla ja tykkään kovasti! 2 pesua tehnyt ja on haalistunut ihan hyvin (mikä on hyvä juttu) kun haluan vaihdella.. laatikossa on ainakin neljää eri sävyä valmiina :)
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
Lecat
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 76
Liittynyt: 23 Tammi 2007, 19:36

Vs: Wellan Viva color mousse

Viesti Kirjoittaja Lecat »

Minullakin tuo tumma granaatti sai aikaan porkkana-efektin. Tarttui kyllä yllättävän hyvin vaaleaan juureen, mutta harmi vain väärä sävy... Saa nähdä pysyykö kuinka monta pesua, sitten kokeilen color pulsea jos vaikka saisin oikeasti punaiset hiukset.
-2c F i- Hiuskuva
tnn
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 629
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 18:31

Vs: Wellan Viva color mousse

Viesti Kirjoittaja tnn »

Mulla ainakin kului melko nopeaan tuo Tumma granaatti pois, ja melko oranssin tai kuparin (jompikumpi, en muista) tukan sain muistaakseni itsekin joskus vahingossa tuolla :) CP:llä on mielestäni paljon paremmat ja pysyvämmät punaiset.
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.
Dracobrah

Vs: Wellan Viva color mousse

Viesti Kirjoittaja Dracobrah »

Ostin pitkiin hiuksiini kaksi purkkia keskiruskeaa tummentaakseni reilusti vaaleampia latvoja juuren väriseksi. Ohjeessa sanotaan, että hiuksia ei saa pestä ennen värjäystä, mutta ajattelin että syväpuhdistus saattaisi olla paikallaan poistamaan latvoista silikonia, jotta väri varmasti tarttuu?
Tein kyllä äsken testiraidan ilman muovipussia ja 30 min. vaikutusajalla ja väri tarttui melko hyvin, mutta riittääkö intensiivisemmän tuloksen saamiseksi vaan vaikutusajan pidennys jne. vai uskaltaisko kuitenkin laittaa puhtaisiin hiuksiin? Hiukset voisi tietysti puhdistaa kunnolla pari päivää ennen värjäystä, mutta en kyllä tiedä miten selviän sen ajan ilman silikonisia latvasuojia! ???
Vastaa Viestiin