Pidennys liimalla

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
tamanja

Pidennys liimalla

Viesti Kirjoittaja tamanja »

Keskustelin tässä s-postitse ruotsalaisen pidennyksiä tekevän naisen kanssa ja hän puhui tekevänsä  liimapidennyksiä. (siis sanoi että laittaa liimalla kiinni, pysyvät 2-3 kuukautta). Millainen tämä tekniikka oikein on? Kuinka rankka omille hiuksille? Kokeilin hakua, mutten onnistunut löytämään aiheeseen liittyvää juttua.
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Pidennys liimalla

Viesti Kirjoittaja Amilo »

Hiusnauhasta leikataan pieniä osia, jotka kiinnitetään omiin hiuksiin liimapistoolilla sulatetulla kuumaliimalla. Muuten tekniikka on sama kuin esimerkiksi sinetti hiuspidennyksessä. Sinetti vain muodostetaan tässä tapauksessa liimasta sormin muotoilemalla. Kun liima on laadukasta je tekijä ammattitaitoinen, tämä pidennys vetää täysin vertoja muille tekniikoille. Plussaa on edullisuus ja se, että sineteistä saa niin pieniä ja ohuita kuin haluaa. Kesto on samaa luokkaa kuin sinettipidennyksessä, eli juuri tuo 2- 3 kk. Huono puoli on se, että irroineet osiot saattavat rispaantua ja niitä voi olla vaikea laittaa uudelleen hiuksiin, jos haluaa käyttää samoja hiuksia useampaan kertaan. Rasittaa hiusta saman verran kuin sinettipidennyskin, eli oikein laitettuna ei juuri yhtään. Liiman saa poistettua sinettien poistoon tarkoitetuilla aineilla.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Pidennys liimalla

Viesti Kirjoittaja Mena »

Noi on amatöörinkin aika helppo tehdä. Tein ite kaverille, parin sähellyksen jälkeen alko sujumaan  :) 4 tuntia meni kun tehtiin. Ja tosiaan, liimasta on helppo pyöritellä ne kiinni. Pystyy myös lisäämään sitä liimaa ihan vähän jos tuli liian vähän / koko lisäke ei jääny tarpeeks tukevasti kiinni. Tossa on sitten tosi jees se ympyrä jonka läpi se oma hiusosa vedetään ettei käy *hups* ja kuumaliimaa päänahassa / muualla tukassa. Ja silikoninen läpyskä pyörittelyyn, se liima on kuumaa nimensä veroisesti. Omille hiuksille ei oo rankka käsittely, kunhan sitten sen pidennysten pois ottamisen tekee hellästi esim öljyn kanssa eikä väkisin repien.
tamanja

Vs: Pidennys liimalla

Viesti Kirjoittaja tamanja »

Kiitos informoinnista! Nyt on sitten aika varattuna tällaiseen pidennykseen ylihuomiseksi  ;D Jos vain olisin aikaisemmin tajunnut tämän vaihtoehdon, niin olisi olleet päässä jo aikaa sitten. Edullinen hinta todella yllätti, 165€ tulee maksamaan koko homma.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Pidennys liimalla

Viesti Kirjoittaja Mena »

Yleensä saa tosi paljon halvemmalla joltakin joka tekee esim opiskelun ohella tms noita liimapidennyksiä, kuin liikkeessä. Johtuen ihan siitä että ei tee sitä elääkseen, eikä ole muita kuluja kuin tosiaan pyssy, puikot ja ne muoviläpyskät ja kuidut. (ei vuokraa, veroja, palkkoja työntekijöille jne jne jne mitä liikkeessä).
Tuliko sun tukasta kuitenkin hyvä?  :)
mangomeloni

Vs: Pidennys liimalla

Viesti Kirjoittaja mangomeloni »

Mii- kirjoitti: Yleensä saa tosi paljon halvemmalla joltakin joka tekee esim opiskelun ohella tms noita liimapidennyksiä, kuin liikkeessä. Johtuen ihan siitä että ei tee sitä elääkseen, eikä ole muita kuluja kuin tosiaan pyssy, puikot ja ne muoviläpyskät ja kuidut. (ei vuokraa, veroja, palkkoja työntekijöille jne jne jne mitä liikkeessä).
Tuliko sun tukasta kuitenkin hyvä?  :)
Tällaisessa tapauksessa on muistettava myös se riski, että pidennyksen tekijä on melko kokematon ja hänellä ei useinkaan ole saatavissa laadukkaita materiaaleja pidennyksen tekoon.

Jostainhan se on tietenkin aloitettava, mutta halpa ratkaisu on aina riski.

(Toisekseen, pimeää työtähän se on vaikka sitä ei tee elääkseen, taas tämä pointti...  ::))
tamanja

Vs: Pidennys liimalla

Viesti Kirjoittaja tamanja »

Mä en kyllä nyt yhtään tiedä mikä pidennys tämä loppujen lopuksi on, koska tekijä oli siis ruotsalainen, eikä osannut sanoa sitä suomeksi. Ja tämäkään ei ole se, mikä alunperin piti olla... mutta siis hiustupsujen päässä oli valmiit liimat(?), jotka puristettiin/sulatettiin kuumalla raudalla kiinni ja pyöriteltiin sormin. Pidennyksestä tuli ihan ok, mutta en ole mitenkään kauhean ihastunut siihen. Minulle vain sopii lyhyt tukka näköjään paljon paremmin. Hiukset ei ainakaan vielä ole asettunut omien kanssa mitenkään sopuisasti, eikä oma tukka peitä kunnolla liimakohtia, vaikka sitä jätettiin päälle mahdollisimman paljon. Mun hiukset on kuitenkin niin kauhean ohuet.

Unohdin muuten kysyä poistosta, pitääkö sekin tehdä kampaajalla? Ja miten se yleensäkin tapahtuu. Harmittaa vähän koko homma, mutta tulipahan nyt kokeiltua kun olen näitä useamman vuoden jo halunnut.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Pidennys liimalla

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mun käsittääkseni ne lähtee itekseen sitten, vissiin öljyn hierominen niihin jelppaa irrottamista.

Ei vissiin sitten kovin hyvin tehny  :-[ Voithan sä kokeilla laittaa hiusväriä niihin liimakohtiin ni ei paistais niin kovasti läpi? Kuulostaa oudolta tuo että liimat oli valmiiks. Ainaki mun oli  helppo tehdä sillai että pyssyllä laitto sopivan vähän sitä, ettei tuu kauheita klönttejä jotka loistaa sitten sieltä alta..
mangomeloni kirjoitti:
Mii- kirjoitti: Yleensä saa tosi paljon halvemmalla joltakin joka tekee esim opiskelun ohella tms noita liimapidennyksiä, kuin liikkeessä. Johtuen ihan siitä että ei tee sitä elääkseen, eikä ole muita kuluja kuin tosiaan pyssy, puikot ja ne muoviläpyskät ja kuidut. (ei vuokraa, veroja, palkkoja työntekijöille jne jne jne mitä liikkeessä).
Tuliko sun tukasta kuitenkin hyvä?  :)
Tällaisessa tapauksessa on muistettava myös se riski, että pidennyksen tekijä on melko kokematon ja hänellä ei useinkaan ole saatavissa laadukkaita materiaaleja pidennyksen tekoon.

Jostainhan se on tietenkin aloitettava, mutta halpa ratkaisu on aina riski.

(Toisekseen, pimeää työtähän se on vaikka sitä ei tee elääkseen, taas tämä pointti...  ::))
Ja säkö et koskaan tee mitään laitonta? Juu, et varmaan. Verottajaa tuskin kiinnostaa jos teet parit pidennykset vuodessa huvin vuoksi ja veloitat siitä. Eiköhän niillä ole tarpeeksi tekemistä esim ravintola-alan pimeiden täyspäiväduunareiden kanssa.

Mä tein ihan silloin silleen, että kaveri hommas ite kampaamosta hiuslisäkkeet ettei mun tarvinnut alkaa säheltämään niiden hankkimisen kanssa.
tamanja

Vs: Pidennys liimalla

Viesti Kirjoittaja tamanja »

Laittaja sanoi, että irroitetaan asetonilla, kun kysyin asiasta. Olen tässä kaksi saanut jo irti, kauhea homma. Enpä usko, että nämä öljyllä mihinkään lähtee.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Pidennys liimalla

Viesti Kirjoittaja Mena »

Ainakin kaverilla lähti öljyn kanssa, tosin sillä oli ne päässä 3 kuukautta vissiin ennen ku alko irrottamaan. Otat ne nyt siis pois?  :-[
tamanja

Vs: Pidennys liimalla

Viesti Kirjoittaja tamanja »

Juu, nuo liimat näkyy ihan liian selvästi, eikä tämä oikein muutenkaan  :( Mitenhän tuon asetonin kanssa olis paras toimia? Kastoin paperin asetonissa ja pidin sitä liimakohdan päällä. Sitten sain avattua sen kynsillä ja irti. Kovin on kyllä hankalaa.
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Pidennys liimalla

Viesti Kirjoittaja Amilo »

tuo pidennys kyllä oli sitten todennäköisesti sinettipidennys. Tarvitsisit pidennysten poistoöljyä, en muista mistä kuluttajat saivat tilata/ostaa, laittakaa joku jos muistatte.
tamanja

Vs: Pidennys liimalla

Viesti Kirjoittaja tamanja »

Tämä koko homma on ollut ihan hirveä katastrofi...  :( Kävin liikkeessä uudelleen valittamassa pidennyksestä. Nainen poisti hiukset takaa ja liikeen sulkemisaikaan sanoi, että hänellä on kiire järkkäämään jotain synttäreitä, saat varmaan itse poistettua hiukset sivuilta. Antoi mukaan kahdenlaista poistoöljyä sekä asetonin (jonka olin itse hänen käskystään käynyt ostamassa, antoi sentään siihen rahan). Sain loputkin hiukset itse näillä aineilla irti, mutta päässä on vielä paljon liimaa (tai sinettien rippeitä, mitä nyt ikinä olivatkaan...) ja ISO osa omaa tukkaa meni poiston mukana. Ja poistaessaan nainen vielä selitti, ettei ole koskaan ennen tällaisia pidennyksiä tehnyt (ei siis kertonut tätä silloin eilen, kun laittoi pidennykset) ja hänen mielestään lopputulos oli onnistunut ja tosi luonnollisen näköinen. Sitä se ei kyllä todellakaan ollut. Liimauskohdat näkyi ja se raja, mihin oma tukka loppui ja pidennykset jatkui, oli ihan kamalan näköinen.

Voin kyllä syyttää tästä tapauksesta itseänikin, kun en ottanut asiasta tarpeeksi selvää, mutta kyseessä oli kuitenkin pelkästään pidennyksiä tekevä liike (ei siis kampaamo) ja luulisi, että tuollaisessa paikassa tekijä osaisi hommansa. En saanut mitään korvausta, enkä senttiäkään rahoistani takaisin. Poistostakin olisi luultavasti ottanut maksun, mutta homman loputtua minä vain keräsin kamppeeni ja marssin ulos.

Muutamasta kohdasta pidennyksen tai liimaklönttien irroittamisen mukana lähti koko tuppo omaa tukkaa ja päänahka on ihan vietävän kipeä asetonin ja repimisen jäljiltä. Kun päänahkaa kokeilee, tuntee ihan selvästi ne paikat, joissa ei ole yhtään hiusta jäljellä, pelkkä kärsinyt iho. Omat latvatkin ovat sen näköiset, että ne ovat uineet päivän asetonista. Ja kun ottaa huomioon sen vaalennusrumban, mistä kerroin tuolla vaalennustopicissa... Hiukset tosiaan kaipais nyt leikkausta, mutta en tiedä voiko tätä nyt leikata kovin lyhyeksi noiden kaljujen kohtien vuoksi.

Minä pistän kyllä sanan kiertämään tuosta paikasta, ettei yksikään tuttuni mene sinne laittamaan pidennyksiä. Elikkä jos joku Etelä-Lapissa asuva tätä lukee, niin kannattaa välttää Ruotsin puolella olevaa liikettä. Voitte arvata, ettei tämä päivä ole ollut parhaimmasta päästä  :'(
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: Pidennys liimalla

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

^Voi kauheata.Minkä pituiset sun omat hiuksen on?Mun pidennykset laitettiin koulussa ja maksoin vain hiukset.Opettaja tarkisti kokoajan että menee kunnolla.Kaikki on sanonut että näyttää tosi aidolta.
tamanja

Vs: Pidennys liimalla

Viesti Kirjoittaja tamanja »

Omat hiukset on melkein olkapäille. Itsekin ajattelin ensin koululla laittamista, mutta ajattelin mennä "ammattilaiselle", kun hänellä sattui olemaan tarjouskin...  :-\

Edit. Ai niin! Ennen lähtöäni tää nainen totesi naureskellen, että tässähän on sulle kivaa tekemistä illalla, kun voit telkkaria katellessa repiä näitä liimoja irti.
Viimeksi muokannut tamanja, 23 Syys 2006, 22:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin