Pidennys liimalla

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
nmb

Vs: Pidennys liimalla

Viesti Kirjoittaja nmb »

Hei, ku puhuitte tost liimapidennys tarvikkeista nii mistä niita muovi läpysköit saa? :) tarttisin sellaisen? tietääköhän kukaa  ;)
peppilotta

Vs: Pidennys liimalla

Viesti Kirjoittaja peppilotta »

Katselin yhdellä foorumilla, kun joku myi hetken päässään olleita pidennyksiä. Kyselin lisätietoa niin sanoi että niiden kiinnitys on juurikin tällä kuumaliima-systeemillä. Saakohan ne siis uudestaan päähän vielä kiinnitettyä? Ja voisiko kyseisen operaation tehdä ihan kotioloissa ja mitä kaikkea silloin tarvitsisi? Ilmeisesti jonkinlainen liimapyssy? Kattelin, että cloxin verkkokaupassa ainakin myyvät sellaista. Tarvitseeko muuta, kun sen? Olisiko missään ihan konkreettisia ohjeita?  :P Tiedän olen aika tietämätön tämän asian suhteen ,ei tarvitse ihan joka ihmettelyyn vastata, jos alkaa päästä hyöry nousemaan että "aaargh mikä pässi"  ::) Mutta jonkunlainen kokonaiskuva olisi kiva saada kyseisestä toimenpiteestä ja lähinnä että onko se mahdollista tosiaan toteuttaa kotona. Haaveissa siintää pitkä tukka, mutta pihinä ja edellistä hiustenpidennys katastrofia kauhulla muistellen, ei haluaisi paljoa laittaa rahaa likoon.
Roksane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 14 Kesä 2006, 21:35

Vs: Pidennys liimalla

Viesti Kirjoittaja Roksane »

peppilotta kirjoitti: Ja voisiko kyseisen operaation tehdä ihan kotioloissa ja mitä kaikkea silloin tarvitsisi? Ilmeisesti jonkinlainen liimapyssy? Kattelin, että cloxin verkkokaupassa ainakin myyvät sellaista. Tarvitseeko muuta, kun sen? Olisiko missään ihan konkreettisia ohjeita?  :P Tiedän olen aika tietämätön tämän asian suhteen ,ei tarvitse ihan joka ihmettelyyn vastata, jos alkaa päästä hyöry nousemaan että "aaargh mikä pässi"  ::) Mutta jonkunlainen kokonaiskuva olisi kiva saada kyseisestä toimenpiteestä ja lähinnä että onko se mahdollista tosiaan toteuttaa kotona. Haaveissa siintää pitkä tukka, mutta pihinä ja edellistä hiustenpidennys katastrofia kauhulla muistellen, ei haluaisi paljoa laittaa rahaa likoon.
Liimapyssypidennykset on nimenomaan sellainen "kotona"-tekniikka, helppo ilmeisesti itse tehdä. Kampaajat ei vissiin kauheasti käytä tätä tekniikkaa (ellei asiakas itse halua), kun on aika lyhytaikainen. Luultavasti hiuksen voi käyttää uudelleen, mikäli varovasti irrotat.

Kannattaa varmaan tutustua (keratiini)sinettitekniikkaan, käsittääkseni liimapyssyn kanssa tehdään samantyylisiä osioita. Mäkään en ole löytänyt netistä kauhean seikkaperäisiä ohjeita tähän tekniikkaan. Kannattaa katsastaa DoctoredrLocksin tutorialit, siellä on ihan perusteista alkaen kaikkea hyvä tietää -asiaa, esim, miten pidennyshiusta pitäisi leikata jne. Niin ja jos tilaat tuolta Cloxista, olen varma, että putiikin pitäjä Johanna kertoo mielellään sulle tarkempia ohjeita liimapyssyn käytöstä, on tosi mukava tyyppi!

Onko kukaan muuten tutustunut liimatekniikkaan, jossa hiusnauhaosiot liimataan sellaisella nestemäisellä liimalla (liquid gold ym. liimat) jakauksen "väliin" (liimataan ohut kiskomainen osio nauhan alta ja päältä)? Vaikuttaa helpolta ja tekniikalta ja DoctoredLocksin mukaan pysyykin kuukauden - kaksi. Tämän tekniikan DoctoredLocks-tutorial: Liquid Gold

Viimeksi muokannut Roksane, 10 Kesä 2008, 21:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nmb

Vs: Pidennys liimalla

Viesti Kirjoittaja nmb »

mä oon opetellut itse tekemään liimapidennyksiä tein kaverille ja onnistu todella hyvin! :)
mutta ittelleni en vielä tee aijon eka vielä vähän harjotella joillekki muille, ite en ota maksua vielä teosta.
mutta asiakas saa ite maksaa hiukset ja liimat :)

ite opin silleen että katoin kun kaverille laitettiin liima pidennys ;D tarvitsin silikoni lätkän ja ostin sen dimorasta. sitten tilattiin netistä oikeanväriset hiukset ja liimat ja pyssy. siinä se :) täytyy vaa muistaa antaa liiman sulaa että sen saa pyöritettyä. sormetki palo vaan kaksi kertaa :) se on aika helppoa mutta itse en vielä itselleni viiti tehä taakse on aika vaikea kiinnittää ite ku ei nää ja sinne tulee osioita enemmän :/ nii ja ite tein suojasapluunan. ja se pistetään hiuksiin kii pinnillä ja vedetään hius sieltä läpi ja sitten hiukset leikataan vaikka hius nauhasta. ja pidrtään kii ja liimaa pyöritellää ympäriämpär hiusnippuun laitetaan kiinni hius tuppoon mikä on suojasapluunassa ja otetaan silikooni lätkä ja pyöritetään kovaksi ;) ei se vaikeaa ole! :D

meni vähän sekavasti mutta toivottavasti tajusit tekniikan ;) onnea kokeiluun kerro miten meni! :)
Ziru
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 300
Liittynyt: 03 Syys 2007, 19:52

Vs: Pidennys liimalla

Viesti Kirjoittaja Ziru »

Mulle ois tarkotus keväällä, kun paka-opiskelijoilla on fantasia-näytös niin laittaa pidennykset liimalla. Maksan tosin tukan itse, näin sovittiin. Mielenkiintoista, ootan tosi innolla sitä, tulispa se pian :P Huomena meen jotakin vähä kuuleen lisä-infoa asiasta, kerron tänne jos tuli jotain mielenkiintoista.

Edit. Kävin siis sielä opiskelijoiden luona tänään, ja sovimme että laitamme pidennykset 3.3. Tulee kahta eriväriä, tummempaa ja vaaleaa, mutta en nyt huomannut kysyä mitä numeroita olivat ::)
Viimeksi muokannut Ziru, 28 Tammi 2008, 16:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
peppilotta

Vs: Pidennys liimalla

Viesti Kirjoittaja peppilotta »

Ohhoh, oon ihan kokonaan unohtanut ilmotella miten ton mun liimapidennysitsepäähän-projektin kanssa kävi. Nimittäin niin että päädyin sitten ottamaan ompelupidennyksen  ::) Mutta jossain vaiheessa aijon vielä varmasti kokeilla senkin, kiitos kaikille vastanneille vaan vinkeistä, niitä tullaan tarvitsemaan!
Ziru
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 300
Liittynyt: 03 Syys 2007, 19:52

Vs: Pidennys liimalla

Viesti Kirjoittaja Ziru »

Ziru kirjoitti: Mulle ois tarkotus keväällä, kun paka-opiskelijoilla on fantasia-näytös niin laittaa pidennykset liimalla. Maksan tosin tukan itse, näin sovittiin. Mielenkiintoista, ootan tosi innolla sitä, tulispa se pian :P Huomena meen jotakin vähä kuuleen lisä-infoa asiasta, kerron tänne jos tuli jotain mielenkiintoista.

Edit. Kävin siis sielä opiskelijoiden luona tänään, ja sovimme että laitamme pidennykset 3.3. Tulee kahta eriväriä, tummempaa ja vaaleaa, mutta en nyt huomannut kysyä mitä numeroita olivat ::)
Noniin, nyt täytyy raportoida tänne etten voinut laittaa noita liima-pidennyksiä, kun on päänahka niin huonossa kunnossa.  :-\ Laitan ne sitten myöhemmin kun päänahka on parantunut.
Roksane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 14 Kesä 2006, 21:35

Vs: Pidennys liimalla

Viesti Kirjoittaja Roksane »

Mitä liimaa liimapidennykseen siis käytetään? Olen ymmärtänyt, että liimapidennys olisi eri juttu kuin keratiiniliimalla tehtävä pidennys (=sinettipidennys). Sinettipidennys tehdään keratiiniliimalla ja kolvilla ja liimapidennys kuumaliimalla ja liimapyssyllä. Sinettipidennyksen keratiiniliima kovettuu kuivuessaan, kuumaliima jää pehmeäksi. Näin olen ymmärtänyt.

Dreamhairissa kuitenkin myydään liimapyssyä, johon laitetaan keratiiniliimapuikkoja. (Linkki) Voiko siis liimapyssylläkin tehdä kovia keratiinisinettejä? Ja mitä se hiuksiin käytettävä kuumaliima oikeastaan on ja miten eroaa keratiiniliimasta (jos siis eroaa)?
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Pidennys liimalla

Viesti Kirjoittaja Amilo »

Roksane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 14 Kesä 2006, 21:35

Vs: Pidennys liimalla

Viesti Kirjoittaja Roksane »

^ Kiitos! Voisitko vielä valaista, voiko siis liimapyssyllä sulattaa ja käyttää myös kovaa keratiiniliimaa, kuten Dreamhairin tuotekuvaus antaa ymmärtää? Jos näin, kummalla parempi laittaa, kolvilla vai liimapyssyllä? Jos keratiiniliimaa voi käyttää liimapyssylläkin, luulisi, että monet hankkisivat mieluummin nimenomaan tuon pyssyn, kun on kolvia huomattavasti halvempi.
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Pidennys liimalla

Viesti Kirjoittaja Amilo »

^ Rautakaupoista ym löytyy. Liima sulaa ihan yhtä hyvin niilläkin pyssyillä, kokemusta on  :)
ohtu123

Vs: Pidennys liimalla

Viesti Kirjoittaja ohtu123 »

murungi kirjoitti: Tietääkö joku mistä saisi vähän isompia liimapyssyjä, joihin mahtuisi 1,1cm halkaisijalla oleva liimapuikko? Olen löytänyt netistä ainoastaan pieniä pyssyjä.

Claes Olseniltä löytyy liimapistooli, joka on juuri kokoa 11mm, 7e. Anttilasta tai K-raudasta ainakin Hesassa löytyy vain 8mm tai 12mm.
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Pidennys liimalla

Viesti Kirjoittaja Amilo »

^No tosiaan jos hiuksia on tarkoitus pitää vain vähän aikaa, voihan ne periaatteessa tavallisella kuumaliimallakin laittaa, mutta sitä on sitten todella vaikeaa saada sieltä hiuksista pois. Se menee myös nopeasti semmoiseksi valkoiseksi töhnäksi.
anna1

Vs: Pidennys liimalla

Viesti Kirjoittaja anna1 »

Mun muistaankseni hairiumin iso liima ois just ton 1,1cm, mutta voin hyvinkin olla väärässä, tästä on muutamia kuukausia aikaa kun niitä mittailin.. Mut senkin hinta on tossa parinkympin kieppeissä, et kyllä mäkin varmaan kokeilisin ihan jotain perus askarteluliimaa jos ei kyseessä ole ton pidempiaikanen pidennys. Tosin tukka ei välttämättä tykkää hyvää sitten noista perusliimoista..
ohtu123

Vs: Pidennys liimalla

Viesti Kirjoittaja ohtu123 »

Amilo kirjoitti: ^No tosiaan jos hiuksia on tarkoitus pitää vain vähän aikaa, voihan ne periaatteessa tavallisella kuumaliimallakin laittaa, mutta sitä on sitten todella vaikeaa saada sieltä hiuksista pois. Se menee myös nopeasti semmoiseksi valkoiseksi töhnäksi.
Ehdottomasti EI!! Tavallinen kuumaliima sisältää vaarallisia aineita. Tämä on vähän samaa kategoriaa kuin menisi liimamaan irtoripset Erikeepirillä silmiinsä.





Vastaa Viestiin