Kiharanvirkistäjä

Leikkaukset sekä kampaukset
sonjis
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 133
Liittynyt: 10 Tammi 2011, 22:10

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja sonjis »

nysimum kirjoitti: Eivät hiukseni siis enää ole katastrofaalisessa tilassa onneksi, olen viimeisen kuukauden aikana kokenut tukka-ahaa-elämyksen ja kosteuttanut niitä urakalla ja muutenkin kohdellut niitä kiltimmin. (Kiitos vaan asianomaiselle, jos tämän satut lukemaan ;) )
---
Täysin silikoniton hoitoaine on vielä testaamatta, joten ajattelin suosiolla sitten vain pistää tuon Tigin eteenpäin ja kokeilla pärjäisikö jollain markettitavaralla ja muhitteluilla öljyn kera. Jos ei, Mop tilaukseen :)
Iih, kiitos! (jos tarkoitat tuolla mua  ;D) Ja mainiota että löysit tiesi tänne foorumillekin vihdoin!

Mulle lähti tänään kaksi tilausta iHerbistä, joissa on melkoisesti erilaisia silikonittomia, erittäin kosteuttavia hoitoaineita ja jätettäviä hoitoaineita (osa nimenomaan kiharille tarkoitettuja) sekä ainakin yksi kiharavoide - voit saada niistä multa testerit ja sitten raportoida tänne, miten ne toimivat hiuksissasi, joiden veikkaisin olevan tyyppiä 2a tai 2b F iii, eli aika erilaiset kuin mun 3b F/M ii....

Kosteuttavat hoito- ja viimeistelyaineet on kyllä mielestäni kiharoiden hoidon a ja o, joten se asia on hyvä saada kuntoon mahdollisimman pian, niin kasvatuskin tuntuu mukavammalta :)

Edit:
Ja toisaalta se mikä ei toimi yhdelle, voi toimia toiselle. Joillekin silikonit toimivat aina, joillekin ei ollenkaan, toisille vain tietyissä tuotteissa ja lisäksi on myös monia erilaisia silikoneja (vesiliukoisia ja ei-vesiliukoisia), joten eri silikonit voivat sopia eri tavoin eri hiuksille. Eri tuotteet myös toimivat eri tavoi erilaisissa ilmasto-oloissa ja se mikä sopii kesällä, ei välttämättä talvella sovikaan... Eli omien hiusten ja niille sopivan hoitorutiinin etsintä on loputon suo, jolle ei näy loppua, kun sen kerran on aloittanut ;D
Viimeksi muokannut sonjis, 17 Tammi 2012, 18:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2b/c-3a/b olosuhteista, muotoilusta ym riippuen, M ii, medium/high porosity, värjäämätön
- kuiva, kuriton, pörröisyyteen taipuvainen luonnonkihara
- tavoitteena kosteutetut, silkkiset, sileät, pehmeät, raskaasti laskeutuvat ja hoidetut hiukset, vähemmän volyymia

ensitilaajan iHerb-koodi: OTE827
nysimum
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2011, 11:05

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja nysimum »

sonjis kirjoitti: Mulle lähti tänään kaksi tilausta iHerbistä, joissa on melkoisesti erilaisia silikonittomia, erittäin kosteuttavia hoitoaineita ja jätettäviä hoitoaineita (osa nimenomaan kiharille tarkoitettuja) sekä ainakin yksi kiharavoide - voit saada niistä multa testerit ja sitten raportoida tänne, miten ne toimivat hiuksissasi, joiden veikkaisin olevan tyyppiä 2a tai 2b F iii, eli aika erilaiset kuin mun 3b F/M ii....
Se olisi ihan mahtavaa! Kivempi sitten tilata jotain jonka on jo todennut toimivaksi, kuin sokkona sen seitsemän putelia jotka toteaa kaikki vuoron perään toimimattomiksi...
sonjis kirjoitti: Eli omien hiusten ja niille sopivan hoitorutiinin etsintä on loputon suo, jolle ei näy loppua, kun sen kerran on aloittanut ;D
Nyyh ;D

Mutta vähän valoa näkyy tunnelin päässä! Olen rääkättyjä latvaparkojani säästääkseni lopettanut niiden föönaamisen, mikä on ollut yksi tuskan aihe, sillä enemmän tai vähemmän kaikki muotoilutuotteet tuntuvat olevan lämpöaktiivisia (mikä taas osaltaan selittää miksi ne ei vaan toimi). Vaan nyt ehkä löysin hermojeni pelastuksen, joka ei kuitenkaan rääkkää hiuksiani liikaa, nimittäin diffuuserin!

Laitan latvoihin seuraavan cocktailin, josta mun kyllä pitäisi saada jotain provikkaa Paul Mitchelliltä [Sokoksella on ollut jättimäinen ale  O:)]: (alle jätettävä hoitis +) PM Sculpting Foam, ihan pikku liraukset Round Tripiä ja XTG glueta ja ihan pikkusen Tigin Curls Amplifieria. Puristelen kiharat esille ja sitten sihtaan osion kerrallaan diffuuserin "kuppiin", lämpö matalimmalla enkä föönaa ihan kuivaksi. Tarvittaessa pörröjä voi siloitella vahalla tai Curls Amplifierilla. Tällä tekniikalla kiharat pysyy edes jotenkin (kyllä ne vieläkin suoristuu aika paljon vastaföönatusta tilanteesta, mutta eivät kuitenkaan kokonaan), eikä ainakaan vielä ole latvoilta tullut vastaansanomista. Jospa ehkä sittenkin selviäisin tästä hiustenkasvatusprojektista menettämättä mielenterveyttäni ;D
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia
kuku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 992
Liittynyt: 07 Kesä 2008, 10:26

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja kuku »

^ Munkin pitäisi kokeilla tuota diffuuseria, sen kun satun omistamaan! Saatko diffuuserin kanssa kiharemmat kiharat (:D)? Ja mitä oot tykännyt tuosta Round Tripistä? Entä XTG gluesta? Mua just kiinnostaisi nuo hius"liimat", ehkä niiden avulla kiharat olis pysyvämmät?

Mä laitan myöskin hiuksiin jätettäviksi pelkkää PM:ää... Potion 9 ja Sculpting foam.
2a F ii – Iho: kuiva
nysimum
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2011, 11:05

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja nysimum »

kuku kirjoitti: Saatko diffuuserin kanssa kiharemmat kiharat (:D)? Ja mitä oot tykännyt tuosta Round Tripistä? Entä XTG gluesta? Mua just kiinnostaisi nuo hius"liimat", ehkä niiden avulla kiharat olis pysyvämmät?
No en ehkä sanois että kiharemmat kiharat, mutta huomattavasti vähemmän suoristuvat kuin ilman diffuuseria!

XTG glue oli jo ennestään tuttu tuote, oon käyttänyt sitä jo muutaman vuoden ja se on aivan käsittämättömän hyvä! Se on nimensä veroisesti LIIMAA, se jopa haisee erikeepperiltä ;D (Haju ei onneksi jää hiuksiin, ei huolta.) Mun tukkaan se kyllä vaatii seurakseen muotovaahtoa ja lämpöä, tai muuten se tosi helposti lähmää. Annostelun kanssa pitää myös olla tosi tarkkana, tähän cocktailiin käytän ehkä pienen herneen kokoisen määrän. Kustannustehokasta tavaraa siis.

En ihan tiedä, mitä mieltä oon Round tripistä, kun en tiedä mikä osuus sillä on tässä tököttien sekamelskassa :D Mutta ei se ainakaan tilannetta liene pahentanut, se on mukavan kevyttäkin niin en usko että se ainakaan diffuuserin kanssa lätsäyttäisi.

Kiitos btw Sculpting foam -vinkistä, se vaikuttaa tosi hyvältä :) En varmaan olisi tullut koko tuotetta muuten edes ajatelleeksi.
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia
kuku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 992
Liittynyt: 07 Kesä 2008, 10:26

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja kuku »

^ No kyllä mun täytyy varmaan hankkia toi XTG glue! :D Kuulostaa juuri tuotteelta mitä tarvitsen. Sekoitatko ton liiman siis muotovaahdon ja jätettävien sekaan?

Ja ole hyvä vaan, toi muotovaahto on kyllä toimiva tuote!
2a F ii – Iho: kuiva
nysimum
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2011, 11:05

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja nysimum »

kuku kirjoitti: Sekoitatko ton liiman siis muotovaahdon ja jätettävien sekaan?
Suihkin siis alle Bonacuren jätettävää, sen päälle laitan muotovaahdon ja sitten sekotan keskenään Round Tripin ja liiman, jotka kevyesti "haron" hiuksiin jotta tulisi edes jotenkin tasaisesti (eli sellaista liikettä sormin/käsin kuin jos pörröttää tukkaa, mutta kevyemmin).

Täytyy tosin todeta, että rännänkestävä tää mun metodi ei näemmä todellakaan ole ::) Niin kauan kuin pysyin sisätiloissa, kuontalo oli jopa harvinaisen kivasti, ulkona (kaupungilla) muutaman tunnin oltuani lopputulos oli väsähtäneitä laineita ja epämääräisiä kiehkuroita ja sievä pörröpilvi pään ympärillä...
(Anteeksi, olen kaapannut tämän ketjun tukka-ahdistuspäiväkirjaksi, lupaan lopettaa nyt ja alistua kohtalooni tai ainakin olla valittamatta siitä täällä :D)
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia
Ulpu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2290
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 15:18

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Ulpu »

Onko mitään uusia (tai vanhoja) suosikkeja kiharanvirkistämiseen? Mulla on korvan alle kasvatusvaiheessa oleva luonnontaipuisa pehko, ja kaipaisin tuotetta, joka auttaisi kihartamaan itsekseen kuivuvan tukan. En siis kuivaa tätä kiharaan, vaan annan kuivua vapaasti. Pitäisi vaan löytää kunnon tuote, joka saisi mielellään myös kosteuttaa ja antaa tukea.
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö
Christine
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 470
Liittynyt: 11 Helmi 2007, 12:03

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Christine »

^ goldwelin twist around-suihke on ihan ehdoton kiharaan hiukseen! Helppo käyttää kun muistaa vaan ravistaa ennen kyttöä kun koostuu kahdesta komponentista. Tekee kiharoista pehmeät mutta antaa tukea!
nysimum
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2011, 11:05

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja nysimum »

^ Mun tukalle toi tuote on aivan myrkkyä, se järjetön määrä denaturoitua alkoholia kuivattaa karheaksi korpuksi alta aikayksikön.

Itselläkin vieläkin se HG kiharanvirkistäjä hakusessa... Nyt olen vaan kastellut hiuksia ja rutistellut niitä AB:n jätettävällä ja/tai Bonacuren jätettävällä, ehkä jotain muotovaahtoakin. Olen ollu tosi laiska muotoilun kanssa, kun pidän nyt enimmäkseen hiuksia vaan kiinni.
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia
Varjotar

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Varjotar »

Mä kuvittelin vähän liikoja... Curl Twist Around tekee mun hiuksista kovat, tahmaiset, klimppiset eikä meinaa lähteä syväputsarillakaan.. Muotoilutuotteet ei oo mun hiuksia varten.
Viimeksi muokannut Varjotar, 22 Huhti 2012, 20:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

Yhdessä blogissa hehkutettin KC Four Reasons Cream Mousse-muotovaahtoa kiharoiden ylläpitämiseen. Ostin testiksi pienen pullon ja voin sanoa, että TOIMII  :ts Aluksi näytti siltä, että sain luotua korpputukan. Se muotovaahto jäi vaan kosteaksi lähmäksi tukkaan. Mutta kun se kuivui niin tukka ei ollut ollenkaan korppuinen, lähmäinen tai lättänä. Kihara tulee täydellisesti esille ja tämä näyttää luonnolliselta. Tukka tuntuu käteen myös ihanan sileältä. Tuoksu tässä on myös ihana, pakko välillä haistella  ;D Ainut miinus tulee tuosta pullosta. En tiedä onko minun pulloni jokin maanantai kappale, mutta pursotuksen jälkeen purkki päästää vaahtoa vielä jonkin verran ulos ja se jää korkkiin. Ensi kerralla ostan ison pullon ja katson toistuuko sama ongelma...
Ulpu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2290
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 15:18

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Ulpu »

En haulla löytänyt juttua SIMin Argan Care Curly Shot Intensive Curl-muotoiluvoiteesta, onko kokemuksia? Jossain blogissa tuota kehuttiin ja alkoi kiinnostaa, kuten koko sarja oikeastaan.
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö
Kisumirri
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 250
Liittynyt: 21 Syys 2011, 13:35

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Kisumirri »

Lueskelin tuolta aiempaa että Tigin Curls Rock boosteria oli kehuttu, mutta sitä ei vissiin enää saa?

Onko nyt myynnissä jotakin samantapaista? Joku suihkittava kiharanvirkistäjä olis hakusessa. Alkoholia ei tarvi sisältää kun mun tukka on jo tarpeeksi kuiva  ;D

Onko joku kokeillut esim. Cutrinin curlismia?? En kyllä tiedä mitä se sisältää.

Edit. Yhessä kaupassa oli ollut tota Cutrinia mutta se oli loppunut.... ehkä kuulemma ens viikolla tulee. Jäin vähä miettiin että eikö ne piä mitään listaa mitä on tilattu  ??? Muualta en sitte löytänyt tuota enkä mitään vastaavaakaan.
Viimeksi muokannut Kisumirri, 06 Heinä 2012, 16:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mirju
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 358
Liittynyt: 23 Elo 2009, 11:18

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Mirju »

Sinimusta kirjoitti: Ainut miinus tulee tuosta pullosta. En tiedä onko minun pulloni jokin maanantai kappale, mutta pursotuksen jälkeen purkki päästää vaahtoa vielä jonkin verran ulos ja se jää korkkiin. Ensi kerralla ostan ison pullon ja katson toistuuko sama ongelma...
Mulla oli ihan sama juttu tuon pikkupullon kanssa. n. 3-4 käyttökerran jälkeen pullosta ei tulee yhtään mitään ulos, vaikka pullossa on ihan selvästi tuotetta jäljellä. Kirjoittelen tästä valitusta Miraculokselle, toivottavasti vastaavat myös!
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

^Minulla tätä ongelmaa ei ole onneksi ollut. Olen käyttänyt tuota ehkä seitsemän kertaa. Se aine kyllä tulee sieltä hieman vastahankoisesti.
Vastaa Viestiin