Toivottavasti täältä löytyisi ratkaisu epätoivooni!
Minulla on aina aiemmin ollut piikkisuorat hiukset, mutta nyt viime vuosina ne ovat alkaneet muuttua taipuisammiksi ja jopa kihariksi, kun pituus alkaa sen sallia. Minulla on ollut monta vuotta lyhyet hiukset, mutta ajattelin nyt kasvattaa vähän pidemmiksi ja katsoa, minkälaiset kutrit sieltä muodostuvat (jos muodostuvat).
Olen vaan nyt aivan ulalla, miten minun oikein kuuluisi käsitellä tätä [karmeassa] kasvuvaiheessa olevaa tukkaa

Hiukseni ovat selvästi paljon kiharammat oikealla puolella päätä, vasen pikemminkin tosi loivaa lainetta ja takaraivo/niska on sen verran lyhyttä, että ainakaan vielä ei näy laineen alkuakaan. Haluaisin löytää tuotteen, joka virkistäisi etenkin niitä laiskoja kiharia/laineita ja myös pitäisi ne sellaisina, mutta toistaiseksi etsintäni ovat vetäneet vesiperän. Olen kokeillut vaikka mitä tuotteita (Tigi Curlesque Curls Amplifier, Goldwell Move Control -vaha, Joico Curl Definer -geeli, Tigi Foxy Curls Contour Cream & Mousse yms.), mutta mikään ei ole tuonut toivottua lopputulosta. Suortuvani vain suoristuvat rumasti, lätsähtävät ja/tai muuttuvat hirveiksi korpuiksi, mutta mistään kestävistä ja kauniista kiharoista ei ole tietoakaan.
Olen muutama viikko sitten pistänyt shampoot ja hoitoaineet vaihtoon, torstaina posti toi Tigin Hi-Def Curls Tweenin, joten siirryn sille linjalle

Käytän hiuksiin jätettävänä hoitiksena Bonacuren Curl Bounce energizing conditioneria ja se saa aikaan
tismalleen sellaiset kiharat kuin haluaisin. En kuitenkaan keksi, millä ihmeellä saisin ne pysymään? Mitkään edellä mainituista tuotteita eivät siinä auta, päinvastoin. Hiuslakat tai Paul Mitchellin Worked Up eivät siinä myöskään auta – suoristavat, korputtavat ja kuivattavat vaan.
Onko teillä jotain vinkkiä, mikä menee pieleen ja mikä olisi oikea suunta? Olen miettinyt, ovatko tuotteet kuitenkin liian raskaita ja suunniteltuja huomattavasti kiharammalle hiukselle kuin omani? Olisiko siis joku suihkeen tyyppinen tuote parempi (mikä?)? Ja mikä olisi sitten kevyt mutta pitävä tuote, tämä pehko on sen verran itsepäistä sorttia, että mistään ykkösen pidosta ei ole mitään iloa?
Olen juuri alkanut saada Saharan-kuivan kuontaloparkani pikkuhiljaa herätettyä henkiin, joten kuivattavat ovat poissa laskusta, mikäli vain suinkin mahdollista. Todella monet kiharatuotteet tuntuvat myös mainostavan erottelevansa kiharoita, mutta sitä en oikeastaan haluaisi; hiukseni ovat niin voimakkaasti kerrostetut, että alin kerros on aika ohut ja nämä "erotellut" kiharat muodostuvat vain epämääräiseksi höttöpilveksi, joista ei edes erota mitään kiharia... Ehkä sitten myöhemmin, kun pituutta/paksuutta on enemmän, mutta nykytilanteeseen ei kiitos.
Tulipas vuodatus, mutta jos jollakulla olisi jotain vinkkiä, olisin tosi kiitollinen! Myös lompakkoni kiittäisi, jos enempiä hutiostoksia ei tulisi
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia