Kiharanvirkistäjä

Leikkaukset sekä kampaukset
emi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:39

Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja emi »

Eli hakusessa olisi vettä vastaava alkoholiton kiharanvirkistäjä tms.

Olen yleensä suihkinut suihkepullosta vettä hiuksiin että saisin niihin vähän enemmän kuohkeutta ja kiharaa, kuivuttua vielä tapanani on harjata ne läpi, jolloin saan haluamani tuloksen.

Tuote saisi olla sellainen joka ei tahmaa eikä "koveta" hiusta, mahdollisimman kevyttä.
Tigin curls rock boosteria olen harkinnut ja lukenut siitä tuolta toiselta foorumilta, mutta muitakin vinkkejä ja kokemuksia mielellään kuulisin :)
Hiukset: 2cFii, Olkapäille ylettyvät ohuehkot ja tuuheat kerrostetut luonnonkiharat. Väri kupari, tummuusaste 7
Luomo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1731
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:22

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Luomo »

Kas tässä:
Lanza Strait- line Smoother
Aqua, amodimethicone, octoxynol- 40, propylene glunol, isolaureth- 6, sorbitol, cystine, keratin bond system (keratin amino acids 150 M.W.) /Systeme de liaisan keratine (keratine acides amines 150 M.W.), panthenol, stearalkonium chloride, dog rose (rose canina) hips oil, ceteareth- 5, hydroxyethyl cellulose, methyl gluceth- 20, methylparaben, propylparaben, parfum, FD & C Red 40 (CI16035), FD & C Yellow 5 (CI19140).

Toimii ainakin tälle luonnonkiharapäälle aivan loistavasti: kiharoista tulee kiinteitä ja pehmeitä. Lisäksi tykkään Redkenin Fresh curls jätettävästä hoitoaineesta, jota käytän yleensä kiharakampauksissa ja virkistää mielestäni hyvin kiharaa. Tästä tuotteesta löytyy kyllä eriäviäkin mielipiteitä, esimerkiksi Sipeltä  ;).
Viimeksi muokannut Luomo, 24 Tammi 2006, 18:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto
Elisa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 540
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:30

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Elisa »

emi kirjoitti:
Tigin curls rock boosteria olen harkinnut ja lukenut siitä tuolta toiselta foorumilta ...
Onko tuo lämpöaktiivinen tuote? Vai toimiiko ilman föönaustakin.

Tuo kun oli harkinnassa taipuisuuteni korostukseen, mutta föönaus on yksi suurimmista pahoista, joten tarvitsen tuotteen, joka toimii ihan itsestään.
emi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:39

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja emi »

Kiitoksia!
Kuulostaa hyvältä tuo Lanzan strait line smoother :)
Inceistä en ymmärrä (paitsi jotkin silikoonit), mutta ilmeisesti alkoholiton? Ja voi käyttää päivittäin?

Hiukset: 2cFii, Olkapäille ylettyvät ohuehkot ja tuuheat kerrostetut luonnonkiharat. Väri kupari, tummuusaste 7
Luomo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1731
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:22

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Luomo »

emi kirjoitti: Kuulostaa hyvältä tuo Lanzan strait line smoother :)
Inceistä en ymmärrä (paitsi jotkin silikoonit), mutta ilmeisesti alkoholiton? Ja voi käyttää päivittäin?
On alkoholiton, silikonia toki löytyy reippaasti. Enkä näe mitään syytä, miksei voisi käyttää päivittäin ellei silikonia pelkää.
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto
Twinkley
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4590
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:23

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Twinkley »

Olen kokeillut useita kiharanvirkistäjiä, mutta tässä nyt on nopea raapustus muutamasta mitä olen kokeillut. Täydentelen listaa vielä myöhemmin.

- L'oreal Shine curl suihke- Suhteellisen hyvää. Ei vaadi föönausta, mutta toimii paljon paremmin niin. Kuluu nopeasti, saa kiharat ihan kivasti pomppimaan ja hiukset jäävät suhteellisen pehmeiksi. Haju on siedettävä. Edit. Kokeilin tätä uudelleen ja huomasin, että nyt ainakin korputti tukkaa aika pahasti ja hajotti kiharat.

- SP Hypercurl - Takuttaa, tahmaa ja tekee tukasta hirveän takkupesäkkeen. Ei meinaa lähteä pesemälläkään pois.

- Osis Splash kiharaspray - Inci on aivan kamala - alkoholia ja kuivattavia ainesosia. Plussaa siitä, että kiharat eivät lässähdä. Kuivattaa tukkaa, mutta saa hiukset silti jotenkin kiharaan. Kiharoista tulee erkanevia ja yksittäisiä, eikä tulos ole kovinkaan luonnollinen. Kiharaosiot jäävät koppuraan. Haju on tuttua Osis kamaa, eli aivan hirveä. Suihke tulee pullosta epätasaisesti.

- Umberto Giannini Curl friends smoothing balm - Paras voidemainen kiharanvirkistäjä mitä olen kokeillut. Todella luonnollinen tulos, ei vaadi föönaamista, tukka jää mielettömän pehmeäksi ja kiiltoa tulee tosi kivasti. Kaiken lisäksi tämä on todella halpaa, maksaa Virossa noin kuusi euroa ja kestää tosi pitkään. Tuoksu on miellyttävä. Jättää kiharat isohkoihin osioihin eli ei erottele kiharoita kamalasti, ja tämän syyn takia ilmeisesti tuloskin on luonnollinen. Ehdoton plussa tuotteen jättämästä pehmeydestä ja alkoholittomuudesta. Luottotuote!

- Tigi Curls Rock Curl Booster - Paras suihke. Tuoksu on kivan omenainen, jättää tukan pehmeäksi ja kiiltäväksi. Pitää olla tarkkana ettei mene liikaa, koska silloin saattaa kovettaa kiharaosioita koppuraiseksi. Riittoisa, suihkuttaa ainetta tasaisesti ja sopivan kevyesti tukkaan. Ei vaadi föönausta, mutta föönauksella tukkaan tulee hieman enemmän kuohkeutta ja totta kai se vielä parantaa tulosta, mutta ei ole välttämätöntä. Kiharat pysyvät hyvinä pitkään.

Kaikkein paras tulos tulee kun pistää märkään tukkaan Umberto Gianninia ja sitten hieman kosteaan tukkaan Tigin Curl Boosteria ja puristelee reippaasti ja odottelee kuivumista. Kuivana voi vielä viimeistellä ja puristella kiharoita ja lopuksi viimeistellä kiiltovoiteella (Fudge Silicon gloss) tai -suihkeella (Trendline Shine spray). Jos on johonkin rientoihin tai vesisateeseen menossa, niin päälle voi pistää vielä kevyesti lakkaa niin varmasti pysyy.  :)
Viimeksi muokannut Twinkley, 30 Kesä 2006, 10:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com
Memmu
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 278
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 19:31

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Memmu »

Twinkley kirjoitti: - L'oreal Shine curl suihke- Suhteellisen hyvää. Ei vaadi föönausta, mutta toimii paljon paremmin niin. Kuluu nopeasti, saa kiharat ihan kivasti pomppimaan ja hiukset jäävät suhteellisen pehmeiksi. Haju on siedettävä

- Osis Splash kiharaspray - Inci on aivan kamala - alkoholia ja kuivattavia ainesosia. Plussaa siitä, että kiharat eivät lässähdä. Kuivattaa tukkaa, mutta saa hiukset silti jotenkin kiharaan. Kiharoista tulee erkanevia ja yksittäisiä, eikä tulos ole kovinkaan luonnollinen. Kiharaosiot jäävät koppuraan. Haju on tuttua Osis kamaa, eli aivan hirveä. Suihke tulee pullosta epätasaisesti.
Meillä on kyllä aika erilaiset kokemukset noista tuotteista, nimittäin Lorealin shine curl korputtaa mulla tukan ihan hirveäksi ja kiharat hajoavat sellaiseksi epämääräiseksi sotkuksi (käytti sitten fööniä tai ei). Osiksella puolestaan kiharasta tulee kimmoisaa ja huomattavasti kauniimpaa kuin tuolla Lorealilla, mutta se alkoholin määrä on järkyttävä. Myös Osis korputtaa ihan kauheasti.
Twinkley kirjoitti: - Umberto Giannini Curl friends smoothing balm - Paras voidemainen kiharanvirkistäjä mitä olen kokeillut. Todella luonnollinen tulos, ei vaadi föönaamista, tukka jää mielettömän pehmeäksi ja kiiltoa tulee tosi kivasti. Kaiken lisäksi tämä on todella halpaa, maksaa Virossa noin kuusi euroa ja kestää tosi pitkään. Tuoksu on miellyttävä. Jättää kiharat isohkoihin osioihin eli ei erottele kiharoita kamalasti, ja tämän syyn takia ilmeisesti tuloskin on luonnollinen. Ehdoton plussa tuotteen jättämästä pehmeydestä ja alkoholittomuudesta. Luottotuote!
Mistähän tuota saisi Suomessa? Koko merkki kuulostaa ihan oudolle. Tahtoo kokeilla!!! Tosin Tigin Rock curl booster oli seuraavana listallani, koska nyt kun tukka on saanut hiukan lisää pituutta, niin tuolta takaraivolta ei oikein meinaa mennä kunnolla kiharalle vaikka muu tukka olisi kuinka säkkärä.
Twinkley
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4590
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:23

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Twinkley »

Memmu, valitettavasti tuota Umberto Gianninia ei saa Suomesta.  :-\ Mutta jos laivalla olette menossa Viroon päin, niin Kaubamajasta löytyy sieltä hiushoitopuolelta.

Tuosta on kyllä aika kauan kun viimeksi käytin Shine Curl suihketta, eli voi olla että mielikuvani on hieman vääristynyt. Muistan kyllä, että se oli ihan ok tavaraa, mutta ei mitään ihan super hyvää. Kyllä se vähän koppuroitti tukkaa, mutta ei sitä voi verrata edes samana päivänä Osiksen koppuroittavaan vaikutukseen.  ::)

Matrixin Curl.Life kiharavirkistäjä on ihan ok tavaraa, mutta sitä kuluu todella paljon käytössä, aine on hirveän löysää ja nestemäistä ja tekee kiharat tosi erotelluiksi (mistä en kamalasti pidä). Myöskin koppuroittaa hieman tukkaa, mutta ei pahasti. Kaikkein eniten ihmetytti tässä tuotteessa se, että sitä sai pistää kourallisen tukkaan, ennen kuin jotain tapahtui.  ??? En ostaisi uudelleen, hintakin oli muistaakseni suhteellisen korkea (n. 16e ?) ja tuolla kulumistahdilla ei todellakaan hintansa arvoista.
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com
Memmu
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 278
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 19:31

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Memmu »

Jaaha, se on sitten laitettava tilaus laivamatkasta Viroon ;D. Kiitos ostospaikkavinkistä  :-*. Tuossa Shine curlissa mua eniten ottaa päähän se tukan sotkuisuus. Eli kiharat hajoavat sellaiseksi sähköiskuangoravillaksi, ei hyvä >:(. Ja ihan samaa mieltä olen, että Osis kuivattaa ja koppuroittaa, mutta kiharasta tulee sentään nätimpää kuin shine curlilla. 
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Ice »

strait linea minäkin suosittelisin, ja myös tigin small talk toimii kiharaa virkistävänä paksummanlaisissa hiuksissa, kun sen puristelee niihin

ja redkenin kiharasarjan jätettävä hoitoaine, se vetää ihan minkä vaan kiharalle. Outoa ainetta, totisesti
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Ulpu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2290
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 15:18

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Ulpu »

Mä en ole kovin monia kiharanvirkistäjiä käyttänyt, mutta nyt kun olen tosiaan alkanut hyödyntää tätä luonnonkiharaa niin olen käyttänyt tuota Tigin Curl Boosteria (kiitos erään foorumilaisen  ;)). Ja se on hyvä. Mä käytän sitä aina ilman fööniä, koska mulla ei ole sellaista diffuuseria fööniin. Ja hyvin toimii, jos on tosiaan aikaa antaa tukan kuivua vapaasti. Mä laitan sitä käsien kautta, jos haluan "kevyemmän" tuloksen ja sit muuten suihkin suoraan tukkaan. Tuoksu on mun nenään tosi hyvä, mutta aika voimakashan se on. Se ei tee tukkaa kovaksi, vaan antaa kiiltoa ja pehmeät kiharat.  :)

Mulla on tuolla kaapissa myös PPS:n Be Bent, mutta sitä ei ole tullut käytettyä tuoksun takia. Tarttis varmaan kokeilla, miten se toimikaan.
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö
Zessa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 681
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:51

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Zessa »

Ulpu kirjoitti:
Mulla on tuolla kaapissa myös PPS:n Be Bent, mutta sitä ei ole tullut käytettyä tuoksun takia. Tarttis varmaan kokeilla, miten se toimikaan.
Mulla tuo toimi hyvin permis-aikana..Föönaamisen jälkeen tosin ei tuntunut hirmu hyvältä, kovettui ikävästi..Mutta kiharat se virkisti kyllä. tuoksu nyt on mikä on, mutta...Ja helposti tuolla Be bentillä tuli pikkuisen rasvaisen näköinen, jos hiukankin lurahti liikaa ainetta.
Ihmisellä on yksi suu puhuakseen, mutta kaksi korvaa kuunnellakseen Kuva
Nuppu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1175
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 12:31

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Nuppu »

Kuulkaa yllättävän hyvä kiharanvirkistäjä löytyy Cutrinilta!  :) Incikin vakuuttava, pitäiskin joskus näpytellä se tänne. Toimii mun paksuihin hiuksiin tosi hyvin ja hoitaa samalla. Silikonikin vasta (pitkän) incin puolivälissä.

Kun taas mulla ei oikein toimi se kehuttu Tigin Curls Booster-suihke. Ei vaan riitä mun hiuksille, liian heppoista tai jotain. Ainut suihke, joka on toiminut, yllättää myös merkillään: Osis kiharasuihke! Alkoholia kyllä löytyy, muttei silti vaikuta mitenkään kuivattavalta. Ainakin se oikeasti virkistää ne kiharat.
emi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:39

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja emi »

Miten on muuten näiden edellä mainittujen kiharanvirkistäjien hajusteiden laita?
Esim. Lanza strait line?

Ulpu mainitsikin tuosta tigistä että on voimakas eli ilmeisesti myös aika allergisoiva.
Harmittaa, mutta kokeilla aion senkin uhalla, kun eihän sitä koskaan tiiä jos tulee tiukka tilanne ja tärkeä meno milloin hiusten pitää olla tip top... jos koti oloissa sitten vaan välttelisi käyttämästä ::)
Hiukset: 2cFii, Olkapäille ylettyvät ohuehkot ja tuuheat kerrostetut luonnonkiharat. Väri kupari, tummuusaste 7
Serafi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3016
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 15:17

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Serafi »

Strait Line Smootherin tuoksu on aika makea, mutta mielestäni kuitenkin miellyttävä. Ei jää liian pahasti hiuksiin. Jotenkin aika perustuoksu.
Vastaa Viestiin