Kiharanvirkistäjä

Leikkaukset sekä kampaukset
Gigli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1347
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:25

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Gigli »

^ En käyttele lainkaan muotovaahtoja. En ole oikeen päässyt niiden syvimpään olemukseen käsiksi. Tuntuu, että kaikki muotikset kovettavat tukan ja tekevät siitä ratisevan ja pörröisen. Niitä on myös hankala levittää kampaamatta tukkaa läpi, mitä en kuitenkaan mielelläni tee, kun kaikenlainen kampaaminen pörröttää latvat. Kiharanvirkistyssuihkeet ovat helpompia käyttää. Mitä muotiksia olet käytellyt kiharoiden puristeluun?
When life gives you lemonade, make lemons. Life will be all like" Whaaaat?!"
Twinkley
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4590
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:23

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Twinkley »

Gigli kirjoitti: ^ En käyttele lainkaan muotovaahtoja. En ole oikeen päässyt niiden syvimpään olemukseen käsiksi. Tuntuu, että kaikki muotikset kovettavat tukan ja tekevät siitä ratisevan ja pörröisen. Niitä on myös hankala levittää kampaamatta tukkaa läpi, mitä en kuitenkaan mielelläni tee, kun kaikenlainen kampaaminen pörröttää latvat. Kiharanvirkistyssuihkeet ovat helpompia käyttää. Mitä muotiksia olet käytellyt kiharoiden puristeluun?
No nyt käytössä on Cutrin Chooz Elastic Shaping Mousse, joka on toiminut tosi hyvin. Ei minun ainakaan tarvitse harjata tukkaa kun laitan muotovaahtoa, sehän vain pilaa kiharat! Vähän sinne tänne vain levittelen sitä muotovaahtoa ja puristelen kunnolla. Sitten jos menee liikaa, niin kuivana kun vetää sormet sen kovettuneen kiharan läpi niin se "aukeaa" ja tulee semmoiseksi normaaliksi kiharaksi. Ei minusta ainakaan näillä mitään pörröistä tukkaa tule, kunhan ei tosiaan sitten pörrötä sitä tukkaa, vaan nimenomaan puristelee.

Mutta totta se on, että kiharasuihkeita ja vastaavia on helpompi käyttää, se on ihan totta ja yleensä tuloskin on vähän erilainen, mutta minusta tämäkin toimii hyvin. Ainakin kiharat pysyvät paremmin kun laittaa vähän muotovaahtoa.
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com
sipe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 977
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:38

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja sipe »

Komppaan Twinkleytä, muotovaahto on tosi jees kiharoiden korostamiseen. Itse olen hyviksi havainnut mm. Paul Mitchellin Sculpting foamin ja Joicon K-Pak -vaahdon.

Molemmat alkottomia, eikä kovin voimakkaita, joten lopputuloksena ei ole koppurakiharaa.
Hiukset: 3b iii. Luonnonkihara, paksu, värjätty ja älyttömän kuiva.
Suosikkituotteet: MOP Hydrating shampoo, Joico K-Pak-sarja kokonaisuudessaan, Joico Moisturizer, Nexxuksen Therappe, Humectress, Luxxtress ja Keraphix; Redken ASHC, sekä Tigin O&H -hoitis CO-pesuun.
Gigli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1347
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:25

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Gigli »

^Eikö muotovaahdolla tule kiharoista tosiaan kovat? Tuntuu, että pito ja pehmeys ei kohtaa missään muissa kuin kiharavoiteissa ja kiharanvirkistäjissä. Mä tykkään niin paljon enemmän pehmoisista ja luonnollisen tuntuisista hiuksista hiuksista....

Miten saatte muotovaahdon tasaisesti hiuksiin kampaamatta? Mä en varmaan vaan osaa levittää tasaisesti hiuksiin käsin mitään ::)
When life gives you lemonade, make lemons. Life will be all like" Whaaaat?!"
Twinkley
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4590
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:23

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Twinkley »

No ei sen muotovaahdon nyt niin tasaisesti sinne tukkaan ole mentävä. ??? Siis, minä otan sitä pallon käteen ja sitten hieron käsiä yhteen ja samalla sitten puristelen tukkaa sieltä täältä, erityisesti latvoista, joihin kiharoita ei "automaattisesti" tule niin helposti. Ei minulla kiharoista ainakaan mitenkään erityisen kovat tule myöskään. Ei saa laittaa liikaa ja kun muistaa puristella hyvin, niin tulos on tosi kiva.

Ja jos sipekin sanoo että tämä toimii, niin pakkohan sen on toimia. ;) Tigin hiusmallinnuksessakin laitettiin muotovaahtoa ja sieltä tämän vinkin nappasinkin, kun tukka meni tosiaan niin kivasti kiharaan kun he pistivät kunnolla muotovaahtoa ja ihan hieman vain kiharanvirkistäjää (Curls rock). Nyt onkin sitten tämä yhdistelmä käytössä. :)
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com
Supervixen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2603
Liittynyt: 11 Touko 2006, 13:56

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Supervixen »

Muotovaahtokeskusteluun otan osaa sen verran että mäkin käytin nuorempana pelkästään muotiksia kiharoiden esiintuomiseksi, ja vieläkin saatan silloin tällöin laittaa Herbinaa, mutta tulos ei vaan koskaan ole niin pehmeä kuin esim. Loopylla. Kyllä saa tarkkana olla ettei mene liikaa vaahtoa, mulle ainakin tuli/tulee helposti siitä koppurat kiharat.
Gigli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1347
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:25

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Gigli »

^^ Mä osaan olla tänään sitten harvinaisen sönkkö, enkä saa taas sanottua mitä tarkoitan ::) Tarkoitin siis, että jos laitan muotovaahtoa sen verran, että hiukset pysyvät pehmeinä, kiharat pörrööntyvät päivänmittaan pahasti, varsinkin latvoista. Jos haluan, että kiharat pysyy kuosissa koko päivän, muotista täytyy laittaa niin paljon, että tuloksena on kovat ja epäluonnolliset hiukset. Mulla on ollut käytössä aiemmin tuo sama Sculpting Foam kuin Sipelläkin, mutta tukka pörrööntyi jo diffuuserilla föönatessa, kun tuota laitoin.
When life gives you lemonade, make lemons. Life will be all like" Whaaaat?!"
sipe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 977
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:38

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja sipe »

^Mulla pörrööntymisongelmaa ei ole, sillä en yleensä föönaa tukkaa lainkaan, jos haluan korostaa kiharoita. Mun mielestä kun jo diffuuserikin pörröttää karvoja vähän liikaa. :-\
Hiukset: 3b iii. Luonnonkihara, paksu, värjätty ja älyttömän kuiva.
Suosikkituotteet: MOP Hydrating shampoo, Joico K-Pak-sarja kokonaisuudessaan, Joico Moisturizer, Nexxuksen Therappe, Humectress, Luxxtress ja Keraphix; Redken ASHC, sekä Tigin O&H -hoitis CO-pesuun.
Ulpu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2290
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 15:18

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Ulpu »

sipe kirjoitti: ^Mulla pörrööntymisongelmaa ei ole, sillä en yleensä föönaa tukkaa lainkaan, jos haluan korostaa kiharoita. Mun mielestä kun jo diffuuserikin pörröttää karvoja vähän liikaa. :-\
Mulla ei ole diffuuseria, mutta mäkään en föönaa tukkaa, muuten tulee söherö. Vapaasti kun kuivuu niin tulee kivan kihara, laittoi aineita tai ei. Toki aineilla tulee parempi.
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö
-kata-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1390
Liittynyt: 11 Touko 2006, 15:53

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja -kata- »

Luin tänkin ketjun läpi muutamaan kertaan jne. mutta jäi vielä mietityttämään, että mikähän olis itselle paras ratkaisu tähän omaan tukkaan... Kun mun tukkaa ei voi sanoa niinkään kiharaksi, vaan kun sen antaa mennä luonnostaan, niin se on voimakkaasti laineileiva ja joitakin kiharoitakin seasta löytyy... Niin niin, mikähän ois tälläisen kuontalon korostamiseen paras tuote ...
Jos tukan haluan suorana pitää niin siihen olen kyllä löytänyt hyvät tuotteet, mutta vasta nyt viimeaikoina olen herännyt ajattelemaan, että miten saisin tästä kiharammasta puolesta vieläkin paremman...
Tähän asti olen kiharuuden korostamiseen käytellyt vain suihkutettavia hoitiksia ja muutenkin lähminyt jätettäviä hoitiksia, lakkoja jne. vähän, en siis mitään pullotolkulla ...
Tänään sitten kokeilin ensimmäisen kerran Tigin Curls Rock sarjaa kokonaisuudessaan (paitsi sitä sarjan uusinta läpinäkyvässä pullossa olevaa suihketta en omista) ... Niin nämä eivät nyt ihan hirveetsi vakuuttaneet, mutta antoivat ihanasti kiiltoa ja kyllä hivenen korostivat taipuisuutta ja pitivät tukan kuosissa, niin innostuin ajattelemaan että mistähän löytäisin hiuksilleni tähän tarkoitukseen vielä paremmat tuotteet ... Hitsit, kun tähänkin tarkoitukseen on varmaan olemassa vaikka mitä, kun tietäs vaan mitä kokeilis ... Hirveesti ei ole rahaa tällä hetkellä enää kokeiluja tehdä, mutta jotakin voisi ehkä vielä hommata.
"You're born alone, you die alone. The rest is yours to fill the gap. The world goes on without you here. Adjust or just collapse". (Five Finger Death Punch)
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Ice »

^ redkenin fresh curls jätettävä voide korostaa usein sen laineenkin kiharaksi
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
marien
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 116
Liittynyt: 10 Syys 2006, 15:34

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja marien »

Osiksella on jokin sellainen kiharille hiuksille tarkoitettu voidemainen tuote harmaassa putkilossa. Onko kukaan kokeillut? Osiksen tuotteet tässä kuussa Stockalla -20%, joten kiinnostaisi kokeilla.
Beatrix
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 777
Liittynyt: 03 Marras 2006, 19:27

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Beatrix »

Joku mainitsikin täällä jo Mopin Curl enhanting creamin ja tilasin ton hqhairista ja nyt täytyy tulla ylistään tänne! Tuotetta tarvitaan erittäin pieni määrä, se jättää hiukset ihanan pehmeiksi, tuoksuu raikkaan sitruunaiselta ja tietysti pitää kiharat kauniina koko päivän (tai ainakin 8 tuntia, enempää ei aine ole vielä kerralla ehtinyt olla päässä). :-* Toimii hyvin ilman fööniä, föönin kanssa tuli ehkä aavistuksen kova lopputulos, mutta enpä aio sitä muutenkaan käyttää kun pörröttää vaan mun hiukseni (vika tod.näk. käyttäjässä). Pikkusen lakkaa suihkin ton creamin perään kun mun kiharani on aika hentoset ja suoristuu helposti.

Toinen ostokseni oli Redkenin Spin Control jätettävä, joka (epäilyksistä huolimatta) yllätti positiivisesti. Vetää tosiaan hiuksen kun hiuksen kiharalle niinkuin täällä jo muutamat hiusgurut valistivat. Tuloksen kestosta ei vielä todisteita, vasta yksi kokeilu takana. Tuoksu sitten onkin omaa luokkaansa, haisen varmaankin iltaisin miesten partavedelle, mutta mitäpä siitä kun ei se omaan nenään leijaile... Kaikki hiusten puolesta!  ;D
2c F ii
lillamilla
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1316
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 22:54

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja lillamilla »

Miehän se siitä höpöttelin, kiva jos löytyi sopiva tuote  :)
Sain itse hyvän vinkin täältä ja olen nyt käyttänyt aamuisin kiharan virkistykseen Joicon suoristavaa emulsiota ja hyvin toimii -kiitokset!
Toinen hyvä vinkki on ollut Seppälän kukkapaplarit, tässä tukassa saa todella hyvät, kestävät kiharat aikaan ja mikä parasta niiden kanssa voi nukkuakin.
2a /b F ii. Hunajanvaalea, lapaluille yltävä hennon kiharainen tukka. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.
babei
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 315
Liittynyt: 23 Heinä 2006, 15:46

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja babei »

marien kirjoitti: Osiksella on jokin sellainen kiharille hiuksille tarkoitettu voidemainen tuote harmaassa putkilossa. Onko kukaan kokeillut? Osiksen tuotteet tässä kuussa Stockalla -20%, joten kiinnostaisi kokeilla.
Mä olen tuota käyttänyt satunnaisesti. Ihan ok tuote, mutta ei mielestäni kiharatuotteiden parhaimmistoa. Hieman kuivattava, luulen että toimisi parhaiten lyhyeen tukkaan. Musta se Osiksen suihke on parempi. Tosin en tiedä, onko sitä enää myynnissä. Kiharapäivinä itse tykkäilen Paul Mitchellin Sculpting Foamista. Ei kuivata, antaa sopivan pidon pehmeyden ja jämäkkyyden välillä  :)
Vaaleahkoja raitoja lämpimän ruskealla pohjalla. Hiukset jonkin verran yli BSL. Otsis ja sivuilta kerrostetut. Luonnonkiharaa, mutta suoristan fanaattisesti.
Vastaa Viestiin