Kiharanvirkistäjä

Leikkaukset sekä kampaukset
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja ellen »

lillamilla kirjoitti: Käytitkö MOP:n curl enhancing creamia vai jotain muuta?
Voi olla ko. tuote on liian paksua virkistämiseen, sopii ainakin mulla paremmin muotoiluun hiukset kosteana.
Meidän käsitteet meni nyt vähän sekaisin, tai siis mun käsitteet ;D: mulle kiharanvirkistys tarkoittaa sitä, että aamuisin virkistän luonnonkiharoita hiuksiani kiharoille. Ja oikeastihan se kiharanvirkistys tarkoittaa seuraavan päivän kuivan kiharan virkistystä.

Eli juu, kosteaan hiukseen laitan tuota MOPin c-curl enhancing creamia, eikä mun hiuksille ainakaan tee kummempia. Paremman tuloksen saan normaalia suuremmalla annostuksella Sebastianin Potion 9 -jätettävää.
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Amilo »

Onkos kukaan kokeillut Goldwellin Twist aroundia ?

http://img364.imageshack.us/img364/7179/styltwistaroundkuvabg1.jpg
lillamilla
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1316
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 22:54

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja lillamilla »

ellen kirjoitti: Meidän käsitteet meni nyt vähän sekaisin, tai siis mun käsitteet ;D: mulle kiharanvirkistys tarkoittaa sitä, että aamuisin virkistän luonnonkiharoita hiuksiani kiharoille. Ja oikeastihan se kiharanvirkistys tarkoittaa seuraavan päivän kuivan kiharan virkistystä.

Eli juu, kosteaan hiukseen laitan tuota MOPin c-curl enhancing creamia, eikä mun hiuksille ainakaan tee kummempia. Paremman tuloksen saan normaalia suuremmalla annostuksella Sebastianin Potion 9 -jätettävää.
Samaa miekin tarkoitan virkistämisellä eli seuraavan päivän kuivan tukan kiharoiden esiin houkuttelua, siksipä hieman ihmettelinkin. Oletko kokeillut Tigin curls rock amplifieria? Mulla korostaa kiharaa kosteassa tukassa, paha vain että kiharan korostus tällä tavoin tekee sellaisen kivan kasaripermis -lookin.Toimiikin minulla parhaiten esim. kukkapapaplareiden pohjana.

Kaverini 2a tason hiuksissa toi esiin laajaa (kaunista) lainetta ja muutaman  tiukan kiharan.

Lainaukset korjattu
Viimeksi muokannut lillamilla, 25 Kesä 2007, 13:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2a /b F ii. Hunajanvaalea, lapaluille yltävä hennon kiharainen tukka. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja ellen »

lillamilla kirjoitti: Oletko kokeillut Tigin curls rock amplifieria? Mulla korostaa kiharaa kosteassa tukassa, paha vain että kiharan korostus tällä tavoin tekee sellaisen kivan kasaripermis -lookin.Toimiikin minulla parhaiten esim. kukkapapalareiden pohjana.
Ainakaan tän ketjun perusteella en ala Tigiä kokeilemaan, kun monella on ollut huonojakin kokemuksia kyseisestä aineesta. Mie en tee kiharoita millään paplareilla, vielä ainakaan, vaikka himottais kyllä kokeilla niitä juuresten suosittelemia kukkapatukoita ;D Mie vain puristelen kiharat kuosiin jollain aineella, ja selvästikään MOPin c-curl ei tee mulle mitään, joten myyntiin vain!

Ajattelin seuravaksi kokeilla Realicerin suosittelemaa Redkenin Fresh Curls Spin Control -jätettävää, mutta sarja on uudistunut. Onkohan kellään tietoa onko uusi jätettävä Curl Refiner samaa tököttiä vain uuden nimen alla?


Edit: ainakin googelista löytämieni INCIen mukaan Redkenin uutuus Curl Refiner olisi samaa tavaraa kuin se vanha Spin Control -jätettävä, uutuus on vain isommassa putelissa. Tilasin silti vanhaa tuotetta, just to be on the safe side ;D
Viimeksi muokannut ellen, 14 Touko 2007, 14:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Shi Shi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1212
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 12:32

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Shi Shi »

Täällä taitaa aika monella olla karheampi ja kiharampi hiuslaatu kuin mulla, mutta oisko jollakulla hyviä ehdotuksia hennonpuoleisen hiuksen loivan kiharan ja isojen laineiden herättelyyn? Kun ei sais olla kovin lässäyttävää eikä kuivattavaa tavaraa. Tähän asti kaunein kihara on tullut kostealla ilmalla, mielellään sumussa (toki sitä pörröäkin samalla), ja riittävän kosteuttavalla hoidolla. Virkistysmielessä oon suihkinut välillä PM:n Awapuhia, joka on ihan ok näin ensiavuksi, mitä nyt hieman korputtaa. Mulla helposti tukka suoristuu ja kärähtää tai lässähtää muotoilutuotteilla, varsinkin föönatessa, tuota kiharaa esiintyy ihan kiharan eikä harakanpesän muodossa lähinnä tukan ollessa pidempi, luonnontilassa ja hyvin kosteutettu.

Small Talk on kokeiltu, föönin kanssa suoristaa ja föönaamatta lähmää ja takuttaa. Jotain kevyempiä tuotteita tarviis varmaan? Osis+ Splashin oon myös muinoin ostanut. Hieman virkisti kiharaa, mutta teki tukasta niin kovan ja raskaan, että kiehkurat lässähti tyystin. Kaupan päälle sain hyvän satsin takkuja ja katkenneita risuja.  ::)
:: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja ellen »

Nyt on siis ollut kokeilussa jo vähän aikaa Redkenin Fresh Curls Spin Control -jätettävä. Ei tämäkään nyt ole mitään todella mullistavaa, ihan ok-ainetta kiharanvirkistykseen kuitenkin. Tuoksu on hiukan miehekäs, mutta ei onneksi jää leijailemaan pitkäksi aikaa pään ympärille. Mielestäni Redkenin kiharanvirkistäjä on kuitenkin parempaa ainetta kuin MOPin vastaava, joka ei mulla toiminut yhtään.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Ice »

^ Kys. tuote on ainoa kiharanvirkistäjä joka on käytössäni toiminut, onko mahdollista ettei tosiaan Redkeniä "toimivampaa" ole tehty?  ??? Olisi myös jännä tietää mihin se toimiminen perustuu..?
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
funky_chicken
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2649
Liittynyt: 03 Loka 2006, 13:15

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja funky_chicken »

Entäpäs onko kukaan testaillut Redkenin Fresh Curls Spring Mousse -vaahtoista jätettävää? http://www.redken.com/products/displayProduct.cfm?p=783
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja ellen »

Mie en tosiaankaan ymmärrä miksi jotkut tuotteet toimivat paremmin kuin toiset. Tänään taas huomasin, ettei ole Sebastianin Potion 9:ä voittanutta kiharanteossa, sillä tulee todella helposti ihanat kiharat tähän päähän. Oon yrittänyt laittaa ensin tuota Potionia ja sitte Redkenin Spin Controlia, mutta sillä tavalla kiharoista ei tuu niin kivoja kuin pelkällä Potionilla tehtynä. Mistä lie johtuu ja mikä lie se vaikuttava aine ???


Edit: Tänään tein pienen testin: kokeilin vertailun vuoksi pelkkää Spin Control -jätettävää ja kiharoista ei tullut läheskään niin kivat ja kuohkeat kuin eilen, kun käytin pelkästään Potion 9:ä. Ehkäpä se johtuu Potion 9:n hiukan muotoilevasta ominaisuudesta, en osaa paremmin tuloksia analysoida.
Viimeksi muokannut ellen, 13 Kesä 2007, 14:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
funky_chicken
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2649
Liittynyt: 03 Loka 2006, 13:15

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja funky_chicken »

Minä myös olen nyt käyttänyt tuota Potionia tuubillisen löytämiini kiharoihin ja tykkäsin kovasti sen pienestä muotoiluominaisuudesta. Ihan hc-tuote se ei kuitenkaan ole, joten vaihtelun vuoksi sijoitin tuohon Redkenin Fresh Curls Curl Refiner -jätettävään. On ainakin isompi tuubi kuin Potionia, kun se kului mulla suht sukkelaan.

Tuota yllä mainitsemaani vaahtoa en bongannut hyllystä.

Edit: naputtelin Curl Refinerin INCIn tänne.
Viimeksi muokannut funky_chicken, 13 Kesä 2007, 19:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja calypso »

Olen pitemmän aikaa pohtinut että saisinkohan jollain kiharanvirkistäjällä tai vastaavalla tuotteella hiukset nätisti laineille ilman pörröä koska minulla on melko taipuisat, itsepäiset ja pörröiset hiukset. Olen kuitenkin jostain syystä aina hylännyt koko idean. Tänään kuitenkin kun kerrankin annoin hiusten kuivua täysin vapaasti (puristelin vain vähän pyyhkeellä enkä "suoristanut" kammalla ja harjalla) niin hiukseni menivät aikamoisille laineille, kiharoille ja korkkiruuveille. Alimmat ja pisimmät hiukset jäivät kyllä suoremmaksi kuin muut.

Haussa olisi siis joku tuote jota voi laittaa pyyhekuiviin hiuksiin jotta käsin puristella laineet paremmin esiin ja ne pysyisivät niin eikä heti pörröönny. Tuotteessa ei mielellään saisi olla alkohol denattia, koska se kuivattaa hiukseni aivan kamalaan tilaan. Haluaisin kokeilla miltä hiukseni näyttävät kun niitä auttaa tuossa kihartumisessa hieman  :D

Onko tuote mitä nyt haen edes kiharanvirkistäjä vai mitä sillä termillä oikeaoppisesti tarkoitetaan? Entä voiko hiuksia sitten harjata ollenkaan jos haluaa kiharoiden pysyvän "yhtenäisinä" eikä pörrööntyvän?
Shi Shi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1212
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 12:32

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Shi Shi »

Mitäs Funky Chicken on tykännyt Redkenistään?  :)

Mä oon jossain määrin samassa jamassa kuin Calypso, eli tukka suoristuu harjaamalla ja pörrööntyy helposti. Harjaamatta pituudet pysyy aika kauniilla, löyhillä kiharoilla, kauneimmillaan ovat kosteina/melkein kuivina. Kunnolla kuivuttuaan lähinnä söheröllä. Raskailla latvasuojilla ja jätettävillä tukasta tulee sileä ja takuton, mutta kiharat lässähtää laineiksi.

Yhtenä sateisena päivänä onnistuin jopa pitämään koko pään löyhillä korkkiruuveilla, kun olin pessyt syväputsarilla, hoitanut Hydraidella, perään Luxxtressia, Potion 9:ä, Catfightia, päivän mittaan reilulla kädellä Awapuhi Mistiä ja kevyttä puristelua. Pörröä oli silti aika reippaasti.

Oon nyt tässä miettinyt noita suositeltuja Redkeneitä (voide vai vaahto? Spin Controlia ei enää ole) ja L'anzan Smootheria. Hiuslaatu mulla on suht hento, eli liian raskaat voiteet ja paksut silkkarit ois pois laskuista, mutta joku blokki tarvittais kosteuden haihtumiselle ja pörrööntymiselle. Kattelin myöskin Kentiltä AirHeadz 3 -harjaa, jossa on vähän harvemmat, paksut piikit, joiden pitäis soveltua paremmin kiharoille. Yritän kasvattaa tätä piiskaani, eli hellävaraista, föönaamatta toimivaa tuotetta kaipaisin.
:: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix
Tarabel
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 281
Liittynyt: 08 Heinä 2006, 16:44

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Tarabel »

Mulla on jo jonkin aikaa ollut toivomuslistalla Redkenin Ringlet 07.
Se lupaa virkistää kiharoita ja suojata pörrööntymiseltä ja kosteudelta.  LF:ssä se maksaa n. 10£

Mahtaakohan kellään olla Ringletistä kokemusta?
babei
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 315
Liittynyt: 23 Heinä 2006, 15:46

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja babei »

calypso kirjoitti:
Haussa olisi siis joku tuote jota voi laittaa pyyhekuiviin hiuksiin jotta käsin puristella laineet paremmin esiin ja ne pysyisivät niin eikä heti pörröönny. Tuotteessa ei mielellään saisi olla alkohol denattia, koska se kuivattaa hiukseni aivan kamalaan tilaan. Haluaisin kokeilla miltä hiukseni näyttävät kun niitä auttaa tuossa kihartumisessa hieman  :D
Mun alltime feivoritit kiharanvirkistykseen on Paul Mitchellin Sculpting Foam ja Tigin Curls rock Amplifier ja Booster. Mikään näistä ei sisällä alkoholia. Tuo Sculpting Foam on ehkä monikäyttöisin, sitä voi käyttää sekä märkään että kuivaan tukkaan, tuntuu myös kosteuttavan. Antaa tukea ja pitää myös kostealla ilmalla plus estää pörrööntymistä. Tuolla Amplifierilla taas tulee mulle ainakin paljon volyymia ja tuntuu selkeästi lisäävän kiharuutta.
Vaaleahkoja raitoja lämpimän ruskealla pohjalla. Hiukset jonkin verran yli BSL. Otsis ja sivuilta kerrostetut. Luonnonkiharaa, mutta suoristan fanaattisesti.
Shi Shi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1212
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 12:32

Vs: Kiharanvirkistäjä

Viesti Kirjoittaja Shi Shi »

Ainakaan MUA:ssa tuo Redkenin Ringlet ei ollut kerännyt kovin houkuttelevia arvosteluja. Spin Control oli jonkin verran pidetympi noin keskimäärin, mutta jakoi sekin aika hyvin mielipiteitä. Onkohan oikeesti toimivaa, täydellistä kiharanvirkistäjää keksittykään...
:: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix
Vastaa Viestiin