Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Linoa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 849
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 22:15

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja Linoa »

Luin tätä ketjua jo tossa pari päivää sitten ja aloinkin miettimään, mimmoisia tuotteita tuli käyteltyä ennen.

Shampoista ja hoitiksista Fructis on tainnu täälläkin olla sellanen tuote, mitä on tullu eniten käytettyä. Tuoksu siinä on ollu hyvä aina ja jos oikein muistan, ei tukkakaan niin kovin pahana silloin ollut. Muuten sitten tuli käyteltyä satunnaisesti muita ihan normimarkettimerkkejä esim VO5.

Markettilakat ja muotovaahdot on myös ollu käytössä ja niistä satunnaisia merkkejä.

Sitten storen aikoihin rupesin käyttämään myös kampaamosarjoja. Nykyään sit käytellään mm. tigiä, joicoa, mutta myöskin xz löytyy kaapista :)
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja nelma »

Pantene oli varmaan suosikki.  ::) Sen lisäksi Juurikasvua edeltävänä vuonna oli käytössä pari Fructisin hoitoainetta ja ehkä Elvital Nutri-glossia...
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
Reeta-
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 106
Liittynyt: 05 Syys 2008, 17:41

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja Reeta- »

Gliss, XZ, Herbina ja Dove oli varmaan niitä käytetyimpiä shampoita. Nytkin on edelleen XZ ja Herbina käytössä.
Viimeksi muokannut Reeta-, 07 Elo 2009, 11:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1a/b F ii
usagi

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja usagi »

Isoissa pulloissa myytäviä pirkka- shamppoita käytin aika paljon, koska ne olivat halpoja. Aloe vera&kurkku- shamppoo normaaleille hiuksille oli suosikki. Käytän kyllä joskus vieläkin. Hoitoaineena käytin yleensä Sunsilkkiä. Ei sekään mitään huonoa ollut, varsinkin hiusten suoristamiseen tarkoitettu hoitoaine toimi todella hyvin. Ainut vaan että päänahka punoitti ja ärsyyntyi noista Sunsilkeistä, syynä todennäköisesti tuotteen sisältämät silikonit.
Kampaamotuotteista käytin&nbsp; muutaman pullon Bonacuren suihkittavaa jätettävää "kuntouttamaan" värinpoistosta kärsinyttä tukkaani. Toimi ihan hyvin kunnes purkki loppui ja tukka olikin yhden pesun jälkeen ihan samanlainen kuin ennen käytön aloittamista. Ihmettelin vähän mutta ajattelin että kampaamotuotteiden kuuluukin toimia niin ettei ne hoida hiusta ellei niitä käytä koko ajan&nbsp; ::).
nuunuu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 128
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 13:34

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja nuunuu »

En väitä että juurikasvu on yksistään vaikuttanut tuotevalintoihin, tai no muutamia suosituja olen tätä kautta kokeillut mutta ennen foorumillekin tuloa olin alkanut selvittelemään vähän näitä hiushommeleita.

Mutta jos nyt kavutaan kaaauas historiaan niin yläasteella POP oli pantenen tuotteet, etenkin se tuuheuttava. Sitten olikin rastavuodet ja ei pahemmin mitään tullut käytettyä. Pari vuotta sitten olin "sunsilkkiläinen" ja jotain www:täkin löytyi. Tigeistä olen alkanut kiinnostumaan jo kaauan aikaa sitten mutta olen ollut niin pihi etten ole ennen tänne tuloa niitä raaskinut koittaa. Kunnes löysin nettikaupat!
karkkipaperi
Haiven
Haiven
Viestit: 3
Liittynyt: 14 Elo 2009, 23:19

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja karkkipaperi »

Sunsilkit olivat kovassa käytössä, muistan kuinka olin aivan rakastunut sarjan punaisille hiuksille tarkoitettuun hoitoaineeseen. Se tuoksu oli ihana, tuli mieleen piparit ja joulu!&nbsp; :D

Pitäisi ehkä ostaa tuota ihan vain tuoksun takia.
kraula
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Elo 2009, 16:25

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja kraula »

Fructis ja Sunsilk, aina riippuen siitä kumpi oli marketissa tarjouksessa. Olin noihin ihan tyytyväinen about viime toukokuuhun asti, jolloin sitä silikonimönjää alkoi kertyä päänahkaan ja kutisi niin paljon, että olin ihan varma että mulla on täitä&nbsp; ;D

Toukokuussa hankin sitten vaalennuksen yhteydessä kampaajalta Paul Brownin kosteuttavan shampoon, josta tuskin oli mitään iloa, koska hoitiksen kanssa jatkoin Sunsilk-linjalla. Elokuussa taisin löytää tuttavan suosituksesta juurikasvun, tutkin hetken, ostin O&H:n ja heitin loput Sunsilkit roskiin. Jes!
Ei saa edes kunnollista KAAAHVIA.
almiros
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 965
Liittynyt: 03 Joulu 2006, 18:38

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja almiros »

Käytin oikeastaan vähän kaikkia markettisarjoja. Aina kaikkia uutuuksia &nbsp;::) En itsekkään tajua miten oikeasti uskoin mitä purkkien teksteissä sanottiin. Jos tuotteen luvattiin antavan "silkkinen ja pehmeä lopputulos", minähän myös uskoin sen ja ostin tietysti innokkaana jokaisen upealta kuulostavan tuotteen. Luoja. Nykyään en edes juuri lue tuotteiden lupauksia ja etikettejä, kiinnitän huomioni vain INCIin.
hennaaja
iherb alekoodi DUW569
Tazu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 71
Liittynyt: 18 Marras 2006, 12:39

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja Tazu »

garnieria, lorealia, glissiä shampoissa ja hoitoainetta en ensin käyttäny ollenkaan. Ja niistäki alkuun bonacuren tuotteita &nbsp;;D ja kovasti kauhistelin kaikkien tuotteiden hintoja, marketeissakin. Markettiväreilläki kaikenlaista tuli päähän kokeiltua, välillä tosi huonoin tuloksin.
Hiukset : 2b M ii. Vaalea. iHerb <3
muutettu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1432
Liittynyt: 21 Maalis 2008, 06:14

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja muutettu »

Ennen Juuresta käytin jo pitkän aikaa kampaamotuotteita, oikeastaan täältä opin sen että kaikki kampaamotuotteet eivät ole hyviä ;) Silikoneista minulla oli pieni käry ennen forumia, tosin uskoin sokeasti "markettituotteissa pahat silarit - kampaamotuotteissa hyvät silarit"-jakoon. Ennen kampaamotuotteita käytin Fructista ja Pantenea, joiden jälkeen siirryin pakon sanelemana vaalennuksen myötä Tigeihin eli Dumb Blondeen. Pahimpaan katkeiluun tuo auttoikin tosi hyvin. Sen jälkeen kävin kokeilumielessä kaikkia Tigin Tweenejä läpi, eniten tykkäsin Thickening-sarjasta ja DB:stä. Jossain vaiheessa käytin myös BC:n Moisture Kick-sarjaa ja sitä oranssia aurinkosuoja-sarjaa. Uskoin myös vahvasti siihen että shampoon ja hoitoaineen tulee olla samaa sarjaa toimiakseen :D
So it goes.
|Piija

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja |Piija »

Onneksi on olemassa juurikasvu. Ennen foorumin löytämistä en kunnolla miettinyt mitä päähäni laitan, siis ostelin kyllä hyviä shampoita, hoitoaineita, jätettäviä tms. mutta en koskaan lukenut niiden tuoteselostusta, eli niissä saattoi olla paljon alkoholia, silikonia ym. haitallisempia aineita.
Olin minäkin jo ennen foorumille liittymistä hyvin kiinnostunut hiusasioita, mutta en tiennyt käytännössä mitään hiuksista, mitä nyt. Nyt on termitkin osittain hallussa, sekä uskaltaa kokeilla erilaisia hiusmömmöjä foorumin ansiosta. Hiuksista tulee pidettyä paljon parempaa huolta ( kuivatessa puristelee tai antaa kuivaa vapaasti, ei hankaa niin kun ennen. Saunassa laittaa pyyhkeen suojaamaan ja kylmällä laittaa hiukset takin alle. )

Foorumi on kyllä ihan huippu juttu.
Strix

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja Strix »

Silikonittomiin vaihdoin yläasteen puolella. Käytin tiiviisti kolme vuotta EHS-shampoota ja hunajahoitoa, rastoihin ja suoraan tukkaan. Pidin ja pidän yhäkin sen tehosta. Sitten käytin lähes uskonnollisesta XZ-sarjaa.

Juurikasvun myötä alkoi se kaikki muu ylimääräinen&nbsp; ;D Oliiviöljyä käytin ennen pelkästään, mutta täältä olen ottanut onkeeni vaikka minkälaisia aineita. Merkittävin asia mihin juurikasvu on vaikuttanut on INCI-tietouteen ja sitä mukaan sulfaattien ja alkoholin jättäminen hyllylle.
Neve
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 770
Liittynyt: 06 Syys 2008, 15:05

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja Neve »

Ala-asteella Fructis oli kova juttu.
Joskus yläasteella muistan käyttäneeni Sunsilkiä. Tukka ei ollutkaan mitenkään kehuttavassa kunnossa&nbsp; ::)
Välillä taisi olla joku Pantene satunnaisessa käytössä. Lukioaikoina eksyin Helsingissä Hairstoreen ja siitä lähtien hiusten hoito on kiinnostanut enemmän kuin koskaan. Juurikasvun löysin vasta myöhemmin :)
kleio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 17 Marras 2008, 19:13

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja kleio »

Minä myös käytin mitä sattuu.

Yksi perusperiaate teininä oli se, etteivät suomalaiset aineet voi olla hyviä. Esim. EHS: pelkkää mummojen saunakamaa. Herbina: suomalainen, ei siis voi olla hyvää. Lälly nimikin. VO5: ruma, miesmäinen nimi, ei siis voi olla hyvää. Wella: kuulostaa liikaa keski-ikäiseltä naiselta.

Pantene oli upee tuote! Kun olin teini, Fructista ei tainnut vielä olla olemassa, ei minulla ainakaan ole mielikuvaa siitä. Mitä lie käyttelin, mitä porukat oli kotiin ostanut. Itse varmaan sen Pantenen perään vinguin, se oli oma toivetuotteeni. Teininä olin kans kova Body Shop-fani, aina Kuopiossa käydessä siellä piti vierailla. Harvoin kuitenkaan oli rahaa ostaa sieltä mitään isompaa. Joitain naamanpesuaineita kokeilin ihan randomilla, ilman että yhtään tiesin mikä on oma ihotyyppi. (Kurkku-kasvoveden ostin, mutta se ei sopinut mun iholle, teki naamasta kovan koppuran. Vasta nyt toissapäivänä uskaltauduin kokeilemaan kasvovettä uudestaan, kiitos taas juurikasvun hyvien vinkkien) Joitain TBS-shampoita tuli osteltua joskus, niissä pikkupulloissa. Ne oli hyviä, mutta silloin niin kalliita...

Minulla on aina ollut pitkät suorat hiukset, helppohoitoisetkin. Käytin pelkkää shampoota vielä varmaan 22-vuotiaana. Ja nyt kun katselen vanhoja kuvia, ei ne kauhistuta kovin paljoa: hieman on hiukset pörrössä, mutta hyväkuntoisen oloiset muuten, mitä nyt ohuehkot latvat. Olin ihan varma että hoitoaine on oikeasti turha tuote: kun ostaa kosteuttavaa shampoota, niin latvatkin pysyy kuosissa: olin tosi luonnonmukanen hippi!!!&nbsp; ;D Täytynee ottaa huomioon ettei minulla ole oikeastaan koskaan ollut naispuolisia ystäviä: en ole saanut ikinä vinkkejä tai muita kauneudenhoitoon. Kaikki on pitänyt keksiä ja miettiä itse. Kun en naistenlehtiäkään lue.

Sitten Helsinkiin muutettuani aloin ajatella enemmän hiuksiani. Kai siihen vaikutti se, että oikeesti pääsi vaikka päivittäin kauppoihin, joissa myydään muutakin kuin markettikamaa. Body Shopin tuotteita käytin jokin verran ja Bonacurea ja Cutrinia. Se oli jo edistystä, mutta olin yhä ihan hakoteillä. Vaihtelin tuotteita koko ajan enkä oikein tiennyt tarttisko kosteuttavaa vai väriä suojaavaa vai mitä. Vasta vuoden siis olen käytellyt oikeanlaisia hiustuotteita (olen nyt 28), ja nytkin päässä muhii Tigin O&H. Tigi on kyllä aarre: käytän hoitoaineita O&H:ta ja Headshottia, shampoona vähäsulfaatillista Urtekramia ja värjään Santella. Minun hiukset on nyt ihanat.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v
eddiie

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja eddiie »

Sunsilkin sitä vaaleanoranssia sarjaa. Voi että olin onnesta soikeana kun siinä mainostettiin että tämä korjaa kaikki hiustesi vauriot.&nbsp; ;D Myös violetti eli suoristava oli jossain vaiheessa käytössä. Silloin kun rastoja havittelin niin käytössä oli hiustenpesuun pelkkä mäntysuopa eikä minkäänlaista hoitoainetta. Muistan myös ihmetelleeni kun kaverini käytti Fructiksen(?) pyöreässä pumppupullossa olevaa jätettävää, enhän silloin tiennyt mitään jätettävistä.
Vastaa Viestiin