Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Norppa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 923
Liittynyt: 31 Elo 2006, 11:33

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja Norppa »

Mä en kunnolla enää edes muista mitä käytin sillon kun käytin markettiaineita vaikka ei siitä ole aikaa kuin ehkä 2-3 vuotta! Ennen kunnon aineiden löytämistä käytin jonkin aikaa Avonin tuotteita, mutta ne ei toimineet mulle ollenkaan, mutta silti sitkeästi yritin niitä käyttää.

Muistan että ainakin joskus käytin toisinaan jotain Head & Shouldersin päänahkaa rauhoittavaa ja se tuntui auttavankin. Ei siis sitä kunno hilse-versiota. Sen verran tajusin jo silloin ettei hilseshampoota tule käyttää jos ei oo hilsettä. Ja oli mulla kai joku syväputsari, joka tais olla ihan kampaamosta joku aika halpa. Mut kai ne sitten oli pääasiassa jotain Fructisia ja vastaavia.
Ei ihmekkään kun tukka ei ikinä kasvanut yli hartioiden..
Ikuinen kasvattaja. Laatu jotakuinkin 2a M ii, kuivat ja helposti katkeilevat
Ilyasviel
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1299
Liittynyt: 21 Marras 2006, 17:59

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja Ilyasviel »

Äiti käytti aika paljon halpoja kampaamotuotteita, joten minä tietysti perässä. Näitä tuotteita olivat mm. Bonacure ja Matrix.. Ainoa mikä noista on jäänyt käyttöön, on BC:n Moisture kick-suihke. Näiden ohellä käytin välillä markettikamaa kuten Garnieria (lemppari oli silloin joskus pienet läpinäkyvät pullot kolibrin kuvalla) ja Pantenea. Sunsilkiä en ole koskaan käyttänyt. Siitä sitten pikkuhiljaa XZ:n kautta laadukkaampiin kampaamotuotteisiin kuten Joicoon ja MOPiin.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja Ice »

Ilyasviel kirjoitti: (lemppari oli silloin joskus pienet läpinäkyvät pullot kolibrin kuvalla)
Muistin juuri Respons -sarjan, siinä oli tosi hyvät tuoksut :) Muita havaintoja ei sitten niin kaukaa olekaan, kai ne pesi ::)
Viimeksi muokannut Ice, 20 Helmi 2008, 16:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

^ Minäkin muistan tämän sarjan! Tykkäsin tosi paljon siitä shampoosta! :) Olikohan se kookosmaitoshampoota muistaakseni. Pesi tukan ihanan pehmeäksi. Ehdin käyttää kaksi pullollista ja sitten se mentiin poistamaan valikoimista.  :(
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
Kuririn
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 450
Liittynyt: 02 Heinä 2007, 14:48

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja Kuririn »

Eudokia:  minulla on ihan sama vaihe menossa, olen ollut pari kuukautta kamalassa Tigi-kuumeessa vuosien Fructis-käytön jälkeen.  ;D Huvittavaa, jos se menee aina näin.. Olen täysin hurartanut Tigin koko konseptiin.

Ennen juurikasvua käytin siis tosiaan pelkkiä fructiksia lukuun ottamatta satunnaisia BC-hankintoja.


kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja kaarina »

^^^ Minäkin muistan, mutta kokemukseni oli kyllä päinvastainen! Se "tuoksu" oli jotain aivan karmivaa, ja vaikka silloin (jotain 1996 paikkeilla) käytinkin lähes mitä markettituotteita vaan (kunhan oli kiva pullo ja hyvä tuoksu) ja aina pihinä loppuun asti vielä, niin tuo oli pakko heittää pois. Hyhhyh kun nyt oikein muistelen...  :D
Kimara
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1214
Liittynyt: 26 Joulu 2006, 20:27

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja Kimara »

Muistan kun mama osti joskus kotiin Wellan keltaisessa pullossa ollutta jotain omena-hedelmäshampoota. Siitä tuli järkyt kutinat ja kun valitin niin äippä oli sitä mieltä että samaa tavaraa ne kaikki shampoot on :D Meillä lotrattiin kyllä halvimman mukaan. Joskus 90-luvulla oli kausi jolloin kaikki kotimyyntikauneudenhoitosarjat oli hot ja silloin käytettiin Naturcarea. Vähän vanhempana ostin Fructista ja valitin kun on joka talvi tukka ihan sähköinen. Käytössä oli muutenkin jotain Elvitalin rasvoittuvan päänahan shampoota kun kuvittelin että shampoo pitää valita päänahan eikä tukkakasvuston mukaan. Ts. ei voi olla kuivat hiukset jos rasvoittuu.
1a F ii Tukkakuva
Iia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 368
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 12:58

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja Iia »

Tuli mieleen tuolla hiuksia pestessäni että muinoin ostin muutaman kerran kemikaliosta shampoota ja hoitoainetta nimeltään Hollywood Backstage. Niillä tuli kyllä upea kiilto, varmaan oli aika silikonista. Mahtaakohan tätä merkkiä olla vielä olemassa?  :)
Ursula

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja Ursula »

Realicer kirjoitti:
Ilyasviel kirjoitti: (lemppari oli silloin joskus pienet läpinäkyvät pullot kolibrin kuvalla)
Muistin juuri Respons -sarjan, siinä oli tosi hyvät tuoksut :) Muita havaintoja ei sitten niin kaukaa olekaan, kai ne pesi ::)
Mä tykkäsin noista tosi paljon, tekivät hiuksista painavan tuntuiset ja sileämmät, musta tuo oli jopa paljon parempi sarja kuin Pantene. Tuoksu oli aika perus, hieman teollinen, mutta kokonaisuudessaan tuo oli lemppari aika kauan.

Silti mua jaksaa ihmetyttää se, että miten ainakin mun hiukset oli silloin paljon paremmassa kunnossa, vaikka värjäilin paljon useammin. Nyt teen kaikkeni, mutta mikään ei auta.
Herya
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1051
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:21

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja Herya »

Mä oon käytellyt joskus 10-16 vuotiaana kampaamotuotteita, kun tätini oli kampaaja ja toi aina synttäri-, joulu- ja nimpparilahjaksi kaikennäkösiä purkkeja mulle ja tietysti ostin häneltä kun hän jotain suositteli liikkeessään. Paha kyllä mennä sanomaan, että mitä merkkejä olivat, kun en muista enkä ollut niin kiinnostunut että olisi jäänyt mieleeni.  Käytin samaanaikaan satunnaisesti myös markettituotteita. Siitä eteenpäin käytin vain markettituotteita kun en enää raaskinut ostaa kalliita kampaamotuotteita. Ainakin fructis tulee mieleen. Xz ja lv sarjaa aloin käyttämään kun tajusin silikoonien haitat päänahassani. Sitten aloin vasta vähän aikaa sitten käyttämään kampaamotuotteita ja perehtymään niiihin kunnolla.

Muistan vaan noilta nuoruusajan kampaamotuote ajoilta kun käytin sellaista valkoisessa pumppupullossa olevaa punaista hoitoainetta mikä värjäsi samalla, sillon mulla oli kirkuvan punainen tukka ja pysyihän se ihan hyvin punaisena tuosta hoitoaineesta. Nyt kun jälkeenpäin olen tajunnut niin taisi olla kyseessä suoraväri  ::). Sillon mitään tajunnut tollasista jutuista. Muita tuotteita ei tule mieleen ollenkaan  :-\
Vince
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 349
Liittynyt: 11 Syys 2007, 16:54

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja Vince »

Ennen juurestelua käytin lähinnä kampaamotoetteita, Schwarzkopfia ja Goldwellia enimmäkseen. Markettituotteista olen joskus ammoisina aikoina käyttänyt satunnaisesti Sunsilkiä hätävarana.
You spin me right round, baby
Right round like a record, baby
tiita
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 791
Liittynyt: 12 Maalis 2008, 19:56

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja tiita »

Kyllähän sitä taisi nämä perusmarkettisilikonilitkut löytyä suihkukorista. Pantene oli suosikki, tykkäsin tuoksusta. Vaihtelevasti korista löytyi myös sunsilkiä, fructista, L'Orealin Elvitalia värjätyille sekä Glissiä. Glissin totesin kyllä liian voimakkaasti hajustetuksi jo hyvissä ajoin, sen käyttö jäi vähemmälle.

XZ löysin erään kohtalokkaan saunaillan jälkeen, jolloin pääni pesin EHS tervashampoolla. Ja seuraavana maanantaina itku kurkussa parturiin, kun latvat olivat sellaista purkkaa ettei mitään järkeä. Googlen avulla löytyi juurikasvu ja hyipois pantenet, tervetuloa XZ ja silikonittomuus. Nyt olen pääsemässä mukaan myös laadukkaampien kampaamotuotteiden maailmaan, kun löysin tämän ah-niin-koukuttavan ulkomailta tilaamisen maailman. Pikku hiljaa juuresteluni vain pahenee ;)
Kyllä se siitä, koska aina se siitä
Katiss
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 58
Liittynyt: 07 Huhti 2008, 20:49

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja Katiss »

Käytin minäkin paljon just Pantenea, Fructista + lapsille ostettua  Linna- shampoota. Kaikkee noi Fructikset yms. muuten lupaileekin! Vahvat, kiiltävät, joustavat yms. piti hiusten olla, mutta vaalennetut pitkät hiukseni vain venyivät ja vanuivat pahemmiksi.
No, mineraalimeikki-inostuksen myötä  löysin tämän foorumin ja paremmin asiat on hiusten kannalta. Eikä hyvän tartte olla edes kallista, sen olen täältä myös ilokseni huomannut.
Liina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 228
Liittynyt: 07 Huhti 2008, 12:51

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja Liina »

Mun ehdottomat suosikit oli L'oreal Professionalen shampoot ja hoidot. Käytin sitkeästi pari vuotta tuuheuttavaa shampoota (kuivatti päänahan ja latvat ja pahensi rasvasuutta) ja värjättyjen hiusten hoitoaineita (jotka ei hoitanu vaan lätsäytti tosi pahasti). Lopulta kypsyin ja aloin ottamaan asioista selvää. Eikä mulla enää olekaan ongelmahiuksia  ::)

Muotoluun käytin Wellan High Hairia, mitkä on kyllä edelleenkin osittain käytössä, onhan ne ihan perushyviä tuotteita.

Kampaamotuotteita ennen käytinkin sitten Elvitalia, Pantenea ja SunSilkiä. Ja ongelmat oli samat eli rasvanen päänahka ja korppulatvat.
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet
Pähkinä
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1502
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 15:25

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja Pähkinä »

Shampoissa ehdoton suosikkini oli pitkään XZ-öljyhoitoshampoo (tätä voisin kyllä vieläkin kokeilla joskus kunhan vain muistaisin). Kevennykseksi käyttelin välillä jotakin muuta, mutta en kyllä yhtään muista mitä. Hoitoaineena taas käytin pitkään Sunsilkin jotakin repair-tuotetta (oranssipullo). Tuota piti pidempään tukkaan laittaa aina 1/3 pulloa, jotta jotakin tehoa olisi löytynyt  ::) . Joskus vuosia, vuosia sitten käytin Sunsilkin öljyhoitoainetta (v.vihreässä pullossa), joka kyllä antoi silloiselle lyhyelle tukalle tosi kivasti pehmeyttä ja kiiltoa, mutta sitten tuo tuote lopetettiin. (Aiheutti muuten näppyjä kasvoihin pidemmässä käytössä. Eron huomasi aina ihan selkeään, kun tuosta piti taukoa: ei niinkään hiuksissa vaan kasvoissa  :D .)

Kaiken kaikkiaan hiusten kunto on huomattavasti parantunut täältä saatujen tuotevinkkien avulla. Silarittomia käytän tällä hetkellä vaikka se ei kyllä ole ollut mikään periaatepäätös, enemmänkin sattuman kauppaa. Laadukkaissa tuotteissa myös riittää vähempi määrä, joten olen varmaan säästänytkin jonkin verran pennosia ostelemalla hinnakkaampia tuotteita  ;D .
Vastaa Viestiin