Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Supervixen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2603
Liittynyt: 11 Touko 2006, 13:56

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja Supervixen »

^ Musta toi on muuten jotenkin jännä juttu että niin moni on käyttänyt Sunsilkia pitkään. En muista milloin Sunsilkit ilmestyivät Suomen markkinoille mutta mä koen ne suht uusina tulokkaina Elvitalien, Panteneiden ja VO5:n rinnalla. Silloin kun itse käytin markettituotteita vakituisesti ei Sunsilkia ollut (olenko mä niin vanha vai pätkiikö vain muisti?). Mun mielestä jopa Fructis on aika "uusi" tulokas!

Kun miettii mitä hiustuotteita oli markkinoilla vähittäistavarakaupoissa kun mä aloin omia shampoita ja hoitoaineita ostella niin niistä merkeistä on jäljellä Elvital, Herbina, XZ ja Biozell. Ja Wellakin oli varmaan jo silloin 90-luvun alussa...?
Viola
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 181
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 10:22

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja Viola »

Mietin ihan samaa tätä ketjua lukiessa, sillä itse en ole käyttänyt ikinä Sunsilkejä, en ainakaan muista käyttäneeni. Kampaamotuotteita olen käyttänyt noin kolme-neljä vuotta, eikä mun mielestä sitä ennen Sunsilkejä vielä ollut.
Myöskin Fructis tuntuu kohtuullisen uudelta, vaikka muistan yläasteella käyttäneeni jotain Fructiksen hiusväriä eli ehkä ei se olekaan niin uusi sarja...  ::)
Hiukset: Voimakkaasti luonnonkiharat, pituutta olkapäille, väriltään vaaleanruskeat
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Mie en koskaan käyttäny Fructisia enkä Sunsilkiinkään ehtinyt sen kummemin tutustua, kun olin jos kiinnostunut kampaamotuotteista ja löytänyt Harstore-foorumin. Vai koska Sunsilkit ovat tulleet? Minusta siitä ei ole kauaa. ???
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
Butterfly
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1436
Liittynyt: 23 Kesä 2006, 22:16

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja Butterfly »

Mustikka kirjoitti: Vai koska Sunsilkit ovat tulleet? Minusta siitä ei ole kauaa. ???
Miten mulla on sellanen mielikuva, että joskus vuonna 2002-2003...
Mariatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4077
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 17:54

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja Mariatar »

Sunsilkit ovat tosiaan aika uusia, koska muistan, kun aloin käyttää niitä heti niiden ilmestyttyä kauppoihin. Olisiko ollut 2001-2003? Jotain tuota aikaa se oli.
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.
Tuikkuli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2461
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:18

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja Tuikkuli »

Supervixen kirjoitti: ^ Musta toi on muuten jotenkin jännä juttu että niin moni on käyttänyt Sunsilkia pitkään. En muista milloin Sunsilkit ilmestyivät Suomen markkinoille mutta mä koen ne suht uusina tulokkaina Elvitalien, Panteneiden ja VO5:n rinnalla. Silloin kun itse käytin markettituotteita vakituisesti ei Sunsilkia ollut (olenko mä niin vanha vai pätkiikö vain muisti?). Mun mielestä jopa Fructis on aika "uusi" tulokas!
Ihan samaa mietin tätä ketjua lukiessa! Euphorian lista taisi kuulostaa eniten aikalaistarinalta minun kanssa.

Revlon Flex oli tosiaan hyvää! St. Ivesin pullot muistan myös ja taisi mulla joskus jotain ollakin. Revlonin lisäksi Respons oli ykkönen ja sitä käytin monta pulloa. Muistan kyllä jo silloin seisseeni ikuisuuksia marketin shampoohyllyllä, kun oli niin vaikea valita, mitä shampoota ottaisi. Vakikäytössä mulla oli markettituotteita, mutta lahjaksi sain joskus kampaamotuotteita (kai jotain Schwarzkopfia) ja ne oli minun ehdottomia aarteita, joita käytin vain juhlatilaisuuksissa! Teini-iän pahimman rasvapään kaudella käytin Stu-stu-stu-studio Linen shampoota ja vaahdotin aina kahdesti, että tuli puhdasta. Hoitoainetta en käyttänyt enkä kyllä tainnut sitä tarvitakaan. Kun joskus pääsi kaupunkiin ja "erikoisempiin" kauppoihin, niin ostin ihan huumassa jotain, tyyliin Yves Rocherilta kookosshampoota... ;D

Oiskohan Sunsilkit voineet tulla kauppoihin joskus 2003 ja ehkä ennemmin vielä loppuvuodesta? Olin silloin nimittäin jo HS:n foorumilla. Nyt kun siellä katselin, niin vuoden 2004 alussa Sunsilk-keskustelu on ollut aika vilkasta. Ice oli tykännyt Sunsilkeistä! ;) ;D
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Tuikkuli kirjoitti: Oiskohan Sunsilkit voineet tulla kauppoihin joskus 2003 ja ehkä ennemmin vielä loppuvuodesta? Olin silloin nimittäin jo HS:n foorumilla. Nyt kun siellä katselin, niin vuoden 2004 alussa Sunsilk-keskustelu on ollut aika vilkasta.
Mieki taisin olla jo foorumilla silloin, koska olen aina nyrpistellyt nenääni Sunsilkille, vaikka silloin markettiaikana käytin Panteneja ym. hyvillä mielin. En keksi mitään muuta selitystä sille, miksen olisi ainakin kokeillut sunsilkkiä (fructisiakin kokeilin). ???
Tuikkuli kirjoitti: Ice oli tykännyt Sunsilkeistä! ;) ;D
OMG! Shame on you! ;) :D
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

Joo, ne frucktiksetkin tuli joskus 90-luvun loppupuolella, ehkä vuonna 98. Mä muistan käyttäneeni niitä kun olin 7-8 luokkalainen.
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Nyt kun tuli puheeksi, niin minunkin mielikuvissani Sunsilk on todella uusi tulokas, ja jopa Fructis kuuluu niihin uusimpiin tulokkaisiin. Fructikset tulivat ehkä silloin 90-luvun lopussa, muistelisin.
Sitten oli aikoinaan "Silkkiens" tms..aineita. Muistan aina kun meidän luokan "missit" heilautelivat dramaattisesti piiitkiä valennettuja hiuksiaan ja hiplailivat toisensa kutreja ja haistelivat niitä ja joku totesi toiselle " Oot pessy taas silkiensillä kun oon niin ihanat hiukset ja tuoksuu."  ;D Hmm...ja tämä oli siis ala-asteella(!)

Revlonin kamat olivat kyllä hyviä, sellaiset punaisissa/hieman violetinpunaisissa pulloissa olleet tuotteet, käytin sarjan shampoota, hoitista, tehistä ja jätettävää suihketta kuiville ja vaurioituneille hiuksille. Tehis oli varsinkin hyvää, sellaisessa päältä avattavassa purkissa, paksua ja kermaista.

Ah, ja sitten ihan ammoisina aikoina oli Lorelin Rayonnance ja Energizer (?) tuotteet, niitä oli aina siskollani.  Muistan aina niiden pullojen futuristisen näköisen ulkoasun ja ovelat pakkaukset, Rayonnance oli punaisissa pulloissa, ja Energizer violtin valkoisissa. Hmm..ehkäpä juuri niistä pulloista se mielenkiinto lähtikin, olivat niin jännittävän näköisiä.
Joku sarjan tuote oli pakattu hienosti yksittäisampulleihin, jotka piti ruuvata auki ja levittää hienosti hiuksiin, ja mä sain olla naperona se levittäjä.
Ja se piti levittää niiin huolella, se oli kuin jotain ihme eliksiiriä ja luin silmät pyöreinä pakkauksen tekstejä kuinka polymeerit palauttavat hiusrakenteeseen jouston ja kiharuuden... ;D *Ah, nostalgiaa*

Ja sitten oli niitä iänikuisia Finesse shampoita ja hoitsikoita...tein elämäni ekan Co pesun sarjan hoitsikalla joskus..ööö..11-vuotiaana? Luettuani asiasta jostakin hiustenhoidon kirjasta. Hih, siskoni ihmetteli seuraavana päivänä miksi mun hiukset näyttää niin julmetun likaisilta, kerroin pesseeni ne hoitoaineella koska se kuuluu olevan hyvä juttu!
Systeri pyöritti päätäään moisille hupsutuksille ja marsitti suihkuun hiustenpesuun, muistan sen aina!  :D

Voi, ja ne vanhat XZ pullot..merilevä shampoo stressaantuneille hiuksille.
Ja ne jo kauan sitten el'vitalista poistuneet tuotteet.. Jojoba, pitkille hiuksille keltainen, Massioa kuiville hiuksille oranssi, Elastin (?) punainen, Ginko biloba elottomille hiuksille turkoosi, Protein permanentatuille hiuksille violetti...

Ja muistan jopa senkin kun "uusien" elvitalien ensimmäinen tuote, multivitamin tuli, se oli hip hop ja pop. Silloin taisi olla vuosi 94/95.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Henriikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1616
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 16:26

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja Henriikka »

Minäkin muistan, kun Sunsilkit tulivat markkinoille. Kaikissa lehdissä oli kauheasti näytepusseja..
Mutta kertaakaan en kokeillut, vaikka tuohon aikaan taisin käyttää Pantenea ja Fructisiakin.
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1
Lucine
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 881
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:23

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja Lucine »

Tuikkuli kirjoitti: Revlon Flex oli tosiaan hyvää!
Asiasta kolmanteen, löysin tota Revlon Flex-hoitista Keskisten Löytöpuodista (  ::) ) eurolla kesällä. Revitalising Conditioner tais olla. Inci-tietämys ei oo kovin huippua vielä niin en osaa sanoa onko oikeasti hyvä, mutta tekee tosi pehmoseksi hiukset. Ja ostin tietty vaan yhden pullon eikä sitä ollut enää sitten toisella kertaa kun käytiin  :-\
Ginia
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 93
Liittynyt: 26 Tammi 2006, 11:58

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja Ginia »

Sunsilkkiä ja Frucktista sekä Head & Sholderssia kun oli hilsettä  ::)
Hoitoainetta en paljoa uskaltanut käyttää kun veti hiukset niin limaseksi...
Paljon oon oppinut palstailun ansiosta  :)
Supervixen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2603
Liittynyt: 11 Touko 2006, 13:56

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja Supervixen »

Ishamael kirjoitti: Sitten oli aikoinaan "Silkkiens" tms..aineita.
(...)
Ah, ja sitten ihan ammoisina aikoina oli Lorelin Rayonnance ja Energizer (?) tuotteet, niitä oli aina siskollani.  Muistan aina niiden pullojen futuristisen näköisen ulkoasun ja ovelat pakkaukset, Rayonnance oli punaisissa pulloissa, ja Energizer violtin valkoisissa.
(...)
Ja sitten oli niitä iänikuisia Finesse shampoita ja hoitsikoita...Voi, ja ne vanhat XZ pullot..merilevä shampoo stressaantuneille hiuksille.
(...)
Ja ne jo kauan sitten el'vitalista poistuneet tuotteet.. Jojoba, pitkille hiuksille keltainen, Massioa kuiville hiuksille oranssi, Elastin (?) punainen, Ginko biloba elottomille hiuksille turkoosi, Protein permanentatuille hiuksille violetti...

Ja muistan jopa senkin kun "uusien" elvitalien ensimmäinen tuote, multivitamin tuli, se oli hip hop ja pop. Silloin taisi olla vuosi 94/95.
Voi Ish!! Mahtava nostalgiatrippi! Silkienset olin kokonaan unohtanut, ja Finesset!! It's all coming back to me now...  ;D Silkiensejä en tainnut koskaan kokeilla mutta muistan ne mainokset missä naiset heilauttelivat pitkiä hiuksiaan. Olivat muuten suosittuja tuotteita. Noita L'orealin Rayonnancea ja Energizeria käytin mä kanssa, yritin aiemmassa postauksessani muistella niiden nimiä mutta en saanut päähäni. Ne oli ihan niitä ensimmäisiä mun ITSE ostamia puteleita joskus kuudennella luokalla kun olin ottanut permiksen! Muistan vieläkin miten pahalta ne tuoksui. Ja ne putelit oli tosiaan erikoisen muotoisia, eivät yhtään sitä normityyliä mitä muut sen aikaiset shampoopullot. Muistan kun ihmettelin miksi L'orealilla ylipäänsä oli nuo tuotteet Elvitalien lisäksi, kun Elvital-sarjassahan oli jo aineet permanentatuille ja käsitellyille hiuksille.

XZ:n merileväshampoo ja -hoitoaine olivat muuten mun ihka ensimmäiset omat hiustuotteet, sain ne joululahjaksi joskus 10- tai 11-vuotiaana ja olin niin ylpeä kun sain saunaan mennessä ottaa omat putelit mukaan eikä tarvinnut käyttää samaa shampoota kuin äiti!  ;D

Sitten pitää vielä sanoa noista vanhoista Elvitaleista (sulla on kyllä mieletön muisti Ishamael!), Massoïa oli mun ehdoton suosikki!! Hitsi että se tuoksui hyvälle ja jätti hiukset hyvän tuntuisiksi. Kaipaan sitä joskus vieläkin. Samoin Gingko (?miten kirjoitetaan?) oli tosi hyvää ja tuoksui pirteälle. Ja aivan, muistan kun se vaaleanvihreäetikettinen Multivitamin tuli...! Hihii... Siitäkin jo yli kymmenen vuotta. Onko yhtäkään noista vanhoista Elvitaleista enää markkinoilla? Ehkä just tuo vaaleanvihreä Multivitamin?
Euphoria

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja Euphoria »

Minullakin oli muuten Finesseä. Samoin nuo vanhat Elvitalit ovat muistissa. Proiteiinihoitoainetta minulla oli ja olikohan massioa myös. Vo 5:ttä käytin jo silloin, kun se oli aivan uusi tuote ja sellaisissa vaaleissa pulloissa. Se oli kova juttu.

En ole koskaan käyttänyt mitään Sunsilkiä, sillä olin jo kampaamotuotteisiin hurahtanut, kun ne tuliva markkinoille.
Tuikkuli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2461
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:18

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja Tuikkuli »

Lucine kirjoitti: Asiasta kolmanteen, löysin tota Revlon Flex-hoitista Keskisten Löytöpuodista (  ::) ) eurolla kesällä. Revitalising Conditioner tais olla. Inci-tietämys ei oo kovin huippua vielä niin en osaa sanoa onko oikeasti hyvä, mutta tekee tosi pehmoseksi hiukset. Ja ostin tietty vaan yhden pullon eikä sitä ollut enää sitten toisella kertaa kun käytiin  :-\
Heh, olikohan se historiallinen muinaisjäänne... En minäkään tosiaan tiedä, oliko se oikeasti hyvää vai tuntuiko se vain siltä, mutta siihen maailman aikaan se tuntui jotenkin luksukselta! :D

Finesseä taitaa muuten vielä saada Ruotsista, jos nyt oikein muistelen... ::)
Vastaa Viestiin