Sivu 1/1

Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 14 Syys 2006, 21:10
Kirjoittaja Mena
Ihan tuli tämmönen kysymys mieleen suihkussa (yep, kaikki mun oudot kysymykset herää aina jostain syystä suihkussa ollessa ;D), että mitä hiustuotteita te käytitte ennen kuin liityitte storelle/juurikasvuun?
Itse käytin Fructista (se tuoksu  :-*) ja Sunsilkia. Jostain kumman syystä en koskaan ole ostanu Pantenea. Voi olla, että johtuu siitä, että jotenkin tuo nimi on mun mielestä ollut aina jotenkin vamma/vastenmielinen  :P Ainiin, ja joskus käytin Lorealin sellasta keltasen purkin jätettävää voidetta/tehohoitoa, en muista kumpaa tuo on. Niin joo, ja Pro Systemen hoitoainetta meillä oli tosi usein, se sininen iso puteli mistä pystyi hyvällä omallatunnolla käyttämään kilon kerralla että tän pään sai selväks  ::)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 14 Syys 2006, 21:26
Kirjoittaja Axamit
Olin käyttänyt Tigiä jo jonkun aikaa, ehkä pari vuotta ennen kuin viime syksynä Storelle eksyin, en millään muista mitä sitä ennen käytin ::). Jotain marketista joka tapauksessa.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 14 Syys 2006, 21:31
Kirjoittaja Manna
Mii- kirjoitti: Ihan tuli tämmönen kysymys mieleen suihkussa (yep, kaikki mun oudot kysymykset herää aina jostain syystä suihkussa ollessa ;D), että mitä hiustuotteita te käytitte ennen kuin liityitte storelle/juurikasvuun?
Eniten Tigiä ja Sebastiania, mutta myös jonkun verran Redkeniä ja joskus jopa Wellaa.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 14 Syys 2006, 21:40
Kirjoittaja Butterfly
XZ, Elvital, Sunsilk ja VO5 varmaan lähinnä... Minäkään en ikinä ole käyttämällä käyttänyt Pantenea, kerran taisin sillä hiukset pestä ja meni kyllä tukka niin hirveeseen kuntoon että >:( Mulle on jäänyt siitä sellanen mielikuva, että se on pahinta myrkkyä, mitä hiuksilleen voi antaa ::)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 14 Syys 2006, 21:46
Kirjoittaja Henriikka
VO5:sta käytin pääasiassa tuolloin.. Muuta en ihan heti edes muista, että olisin aikoihin ostanut.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 14 Syys 2006, 22:13
Kirjoittaja Nemain
VO5 ja joskus Pantene lisänä. Pantene yksinään teki hiukset todella sähköisiksi, kun taas VO5 latisti. Yhdessä toimi ihan OK. Satunnaisesti ostelin myös Redkeniä permishiuksille.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 14 Syys 2006, 22:13
Kirjoittaja Ulpu
Mulla oli Joicoa, Tigiä, Phytoa ja oiskohan ollut Mopiltakin jotain. Mä olin kampaamokaupassa töissä ennen Store-aikoja, joten oli tullut jo jotkut laadukkaamatkin sarjat tutuiksi.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 14 Syys 2006, 23:13
Kirjoittaja Kikka
Ihan hävettää tunnustaa, mutta suosikkeja todellakin oli ennen storeaikoja mm. Pantene, Herbina ja VO5. Kuvittelin olevani jopa ihan järkevä ja hellä hiuksiani kohtaan, kun ostin niitä hiustuotteita, joita mainostettiin televisiossa. Onneksi nuo ajat ovat takanapäin (lukuunottamatta VO5:ta), eikä paluuta entiseen ole. Joukossa viisaus tiivistyy.  :D

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 15 Syys 2006, 09:03
Kirjoittaja Mena
Mulla on välillä ikävä Fructista. Se shampoo on varmaan edelleen mun mielestä ok, lähinnä siinä parasta on se tuoksu :) Tosin, saman asian ajaa WWW:n joku shampoo, en enää muista nimeä. Sellanen hedelmäinen tuoksu kuitenkin! Tais olla vitamiinishampoo jos oikein muistan. Sitä vois ostaakin sen tuoksun takia  :-* (Älkää kivittäkö mua.. mut shampool ei mulle oo muuta väliä ku et pää tuntuu hyvält sen jälkeen, hoitikset on hoitoa varten..)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 15 Syys 2006, 09:24
Kirjoittaja Shi Shi
Oon käyttänyt kymmenisen vuotta pelkkiä kampaamotuotteita, alkaen vanhoista Björn Axéneista ja Welloista hiljalleen Lifetexin kautta L'oréal Professionaliin, Bonacureen, Goldwelliin, L'anzaan ja Sebastianiin. Ja viimein Tigiin, jota olin käyttänyt jo pari-kolme vuotta ennen tälle foorumille eksymistäni. Täytyy myöntää, että kyllä tämä Juurikasvussa hengaroiminen pahasti kasvattaa erittäin tarpeellisten purnukoiden lukumäärää.  ;)

Aikonaan käytin minäkin vähän aikaa Fructista, silloin kun se tuli joskus '96-'98 tjsp. Kokemuksia myöskin jos jonniinmoisesta Pantenesta (kiesus...!  :-X ), Elvitalista, VO5:stä ja EHS:n kaltaisista. Paluuta tuolle tielle ei ole. Sunsilkeiltä oon välttynyt ihan kokonaan, koska ne on tulleet markkinoille vasta sen jälkeen, kun oon hyljännyt markettien kempparihyllyt.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 15 Syys 2006, 09:39
Kirjoittaja Tuittunen
Käytin aina St.Ivesin tuotteita, rrrakastin niitä, kunnes ne yhtäkkiä katosivat kaupoista  :'(  Pitivät hyvin vyötärölle asti olevat letin kunnossa. Siirryin Kerasteseen, kun menin mooooonen vuoden jälkeen kampaamoon  ja siellä niitä myytiin... ei ollut mitään hajua oikein mikä voisi edes olla hyvää,mutta se kerastese meni nappiin kyllä silloin  :-*  Sitten aloin etsimään muutakin ja eksyin storelle...

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 15 Syys 2006, 10:11
Kirjoittaja Lilly Missy
Mä käytin pantenea ja joskus www:tä  ;D Elvitaliakin jos kävin vanhempien luona, en nimittäin olisi voinut kuvitellakkaan maksavani sh tai ha pullosta enempää kuin 2e. Ei sillä, nykyäänkin ostan vain jos on tarjouksissa. Pari viikkoa sitten ostin BIO+, Lc2, kc ja cutrin:in tuotteita 1e/kpl(normaalikokoja), ehkä halvimpia tähän mennessä ostamiani kampaamotuotteita.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 15 Syys 2006, 10:29
Kirjoittaja Ananas
Mullakin oli jonkinlaista hiushulluutta ennen foorumin löytämistä. Olin siis aivan innoissani marketissa pullojen äärellä ja suunnittelin mitä ostaisin. Mulla ei ollut mitään vakiotuotteita vaan kokeilin aina summassa uusia ja erityisesti mainoksissa hehkutettuja tuotteita. Hairstoren kuvastoakin tuli kuolailtua monet kerrat ja haaveilin niistä kalliimmista tuotteista, esim. Lanzan be longista. Fructista, Pantenea, Sunsilkiä, serie expertiä, PPS:ää ja Bonacurea mulla oli.

Monet tuotteet olivat kyllä niin huonoja niihin aikoihin kokeilemistani, että olisivat joutaneet saman tien roskiin.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 15 Syys 2006, 11:16
Kirjoittaja sipe
Kampaamotuotteita: sebastiania, L'anzaa ja tigiä, mutta myös goldwellia, wellaa ja bonacurea. Kuten olen jossain aiemminkin kertonut, mulla on ollut viehtymys hiustuotteisiin jo lapsena (moniko ala-astelainen laittaisi lähes kaikki joululahjaksi saamansa rahat hiustuotteisiin? been there ja done that. ::) )

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 15 Syys 2006, 11:24
Kirjoittaja Mariatar
Olin kova Sunsilk-fani.  :P Sitten hiukset olivatkin aina ihan likaisentuntuiset sen silikonin vuoksi ja rasvoittuivat todella nopeasti.

Kokeilin myös TBS:n nokkostuotteita. Olivat tälle päälle melkeinpä huonompia kuin Sunsilk. :o

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 15 Syys 2006, 11:28
Kirjoittaja muori Pippuri
Taisin käyttää Elvitalia ainakin :-\

En muuten muista mitä muuta, siitä on niin pitkä aika... Äidin ostamaa Bio+ -shampoota taisin käyttää myös.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 15 Syys 2006, 11:44
Kirjoittaja Wanda
Minä käytin Loreal Professionnel Vitamino Color -sarjaa ja joitain Bodyshopin shampoita ja hoitoaineita. Edelleen mun mielestä ihan ok tuotteita, vaikka tän palstan kautta oon löytänyt paljon parempiakin  :)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 15 Syys 2006, 12:41
Kirjoittaja Penny
Ennen Storea käytin Goldwellin Definitionia (Dry&Porous tai Color-sarja), sitä ennen Sim Dermasydiä joka oli ihan ok ennen uudistustaan, ja sitä ennen sekalaisesti markettituotteita, enimmäkseen Elvitalia. Wellaa myös testasin joskus kun permiskihara vaati tujumpia aineita, mutta sain hirveät kutinat kaikista sen tuotteista.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 15 Syys 2006, 12:55
Kirjoittaja sininen kissa
Sunsilkia, Pantenea, XZ:aa. Itse asiassa Pantene tuntui sopivan yllättävän hyvin mun tukalle, ei ollut mitään myrkkyä. Usein mun tukan suht hyvää kuntoa hämmästeltiin, kun kuitenkin blondasin hiuksia platinanvaaleiksi mutteivät olleet kuitenkaan hamppua. Se oli varmaan niitten silikonien ansiota  ;D  Varmaan mun tukalle jossain määrin sopiikin silikonit. Mitään hoitavaa vaikutustahan noissa silarimömmöissä ei tietenkään ollut...

Vielä nykyäänkin joskus laitan Pantenea latvoihin, jos tukka on oikein takussa. Se on ihmeainetta: hetkessä takut häviävät  ;D  Ja tulee mukavasti kiiltoa lisää.


Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 15 Syys 2006, 12:57
Kirjoittaja Rory
Käytin sekalaisesti vaikka mitä, The Body Shopia, Herbinaa, Indiskan luonnonshampoita ja hoitoa, Cutrinin aromatic-sarjaa. Fructista en ole ikinä käyttänyt kuin kerran pari näytepussista. Yhden VO5-shampoopullon olen käyttänyt. Pantenea en ole käyttänyt enkä sunsilkiä kuin yhden hoitoainepullon verran. Lushia myös on tullut käytettyä.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 15 Syys 2006, 13:18
Kirjoittaja Lilly Missy
sininen kissa kirjoitti: Itse asiassa Pantene tuntui sopivan yllättävän hyvin mun tukalle, ei ollut mitään myrkkyä. Usein mun tukan suht hyvää kuntoa hämmästeltiin, kun kuitenkin blondasin hiuksia platinanvaaleiksi mutteivät olleet kuitenkaan hamppua.
Mulla ihan sama.Nykyään hiukset tuntuu aika usein typeriltä, limaisilta, likaisilta, yltiöliukkailta ja ennen kaikkea, näyttää keltaisilta vaikka tekisin mitä! Silloin kun käytin pantenea, hiukset oli aina kuohkeat, takut selvisi sillä hoitsikalla kuin unelma. Ja kyllä ne hyväkuntoisetkin oli, en tosin käyttänyt muotoilutuotteita, enkä kyllä laitteitakaan. Välillä on käynyt kyllä mielessä siirtyä takaisin pantene linjalle...  Mulle on vaan kertynyt varmaan liikaa liian hoitavia tuotteita, shampoita varsinkin... Vois varmaan laittaa myyntiin. JA LOPETTAA UUSIEN OSTAMINEN!  ;D

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 15 Syys 2006, 13:41
Kirjoittaja Tuulikaappi
Sunsilkiä, Pantenea, Elvitalia, Fructista ja Dovea. ::) Pantenesta taisin tykätä eniten. Jotain hoitoainetta mulla on vielä kotikotona, ja piti viimeksi siellä käydessä todeta, että kylläpä se tosiaan tekee hiuksista sileät. (Nyt tosin tiedän, mistä se sileys johtuu...)

Kampaajallahan mä en ole eläissäni kovin monesti käynyt, ja olen niitä paikkoja aina vierastanut. Tiesin kyllä, että sielläkin myydään hiustenhoitotuotteita ja tiesin, että ne on eri merkkiä kuin marketeissa. Mutta sitä en sitten tajunnut, että ne oikeesti olisi parempia kuin nuo ruokakaupan aineet. Ajattelin vaan, että kampaamosta ostaa puteleita rikkaat vanhat mummot, joilla ei ole rahoilleen parempaa käyttöä. Eli samaa ainetta kalliimmassa paketissa.

Olen ihan tyytyväinen, että tutustuin kampaamotuotteisiin näiden foorumien kautta - tosin olisin kyllä voinut tonne Storellekin eksyä vähän aikaisemmin. Mun mielestä on parempi, että täältä saa imettyä puolueetonta tietoa ja sen perusteella pystyy itse miettimään, mitkä aineet sopisivat. En tykkää siitä, että olen joissain asioissa toisten tiedon ja asiantuntemuksen varassa. Haluan tietää, mitä mulle ollaan myymässä. Mä en sitä paitsi olisi vielä muutama vuosi sitten todellakaan laittanut niin paljon rahaa johonkin hoitoaineeseen kuin nyt. Varsinkaan, jos en olisi sitä etukäteen testannut.

Edit: Niin, siis tuolla alussa luetellut on niitä, joita eniten käytin. Joskus oli kokeilussa myös mm. VO5:n, marketti-Wellan ja Herbinan tuotteita.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 15 Syys 2006, 13:55
Kirjoittaja RockQueen
Hyvä kysely!
Mä tykkäsin tosi paljon siitä Doven värisarjasta, tuoksu oli mukava ja tuntui hyvältä tukassa. Ahkerassa käytössä oli myös Organicsin vaahtoshampoo. Fructisia käytin vuosia (ala-asteella) (se tuoksu!) mutta kun päänahkaan alkoi kerrostua vihreää jankkia niin vaihdoin merkkiä. Ja se töhnä katosi. VO5 ja Pantene olivat myös aika vakioita, kavereiden kanssa joskus puhuttiinkin että noi tekee tukkaan parhaan kiillon ja sileyden :)

Hiusnaamioista mun suosikki oli se Wella Vitalityn purkki, sitä kului monta purnukallista. 

Jätettäviä hoitoaineita aloin käyttää säännöllisesti vasta "markettiaikojen loppuvaiheilla" eli jossain yläasteen loppuvaiheilla. Silloin käytössä oli Yves Rocherin joku kookoksentuoksuinen (tätä käytin varmaan 4 tuubillista, ihan okei kamaa hinnan huomioon ottaen) ja sitten se Fructisin pumppupullojätettävä. Joskus ihan pienenä, ala-asteella siis, käytin yhden purkillisen sitä VO5:n jätettävää hoitovaahtoa, joka oli kyllä ihan loistavaa, en tajua miksei sitä enää valmisteta. Tuoksu siitä jäi vahvimpana mieleen :)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 15 Syys 2006, 14:20
Kirjoittaja Hunajapupu
Käytin enimmäkseen kampaamotuotteita (mm. Sebastian, Tigi, Redken,  Kerastase, Bonacure) mutta myös jonkin verran markettituotteita (etenkin muotoilussa sekä tehohoidoissa). On mulla nytkin Elvitalin sh+ha kun halusin kokeilla toimisko ne, mutta ei mun hiuksiin kyllä riitä tuollaiset tuotteet joten avokki saa käyttää noi loppuun.. Täältä olen saanut hyviä vinkkejä ja nyt käytössä on mm.K-pak rekku ja O&H on tilattu Lookfantasticista.  ;)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 15 Syys 2006, 14:45
Kirjoittaja Minni
Aina jos rahaa oli vähän enemmän käytössä, niin ostin kampaajaltani Redkeniä. Käytin ainakin niitä pitkien hiusten tuotteita, värisarjaa ja tehiksenä oli extremeä ja all softia (erikseen, koska en älynnyt yhdistellä tuotteita, vaan käytin aina yhden pullon loppuun ja sitten ostin toista.). Sokoksen hiusten hellimispäiviltä ostin bonacurea. Loreal professionalin vitamino color -sarjaa käytin myös paljon, ja löytyipä multa joku Tigin, Sebastianin ja Kerastasenkin tuote. Markettituotteista lemppareita oli doven ja lorealin värjättyjen hiusten sarjat. Pantene ja Fructis eivät sopineet ollenkaan hiuksilleni. Hiukset jäivät takkuisiksi ja sähköisiksi.
Näitä siis käytin eniten. Tietysti aina kun tuli joku uusi sarja (marketti tai kampaamo), jota mainostettiin paljon, niin oli heti kokeiltava.

Joico on kyllä sellainen merkki, että tuskin olisin omin päin osannut kokeilla. Ei sitä mainosteta missään, eikä lehdissä ole puhetta siitä. En edes ollut havainnut joicoja sitruunassa, vaikka sieltä monesti purkkini ostin.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 15 Syys 2006, 15:06
Kirjoittaja Eydie
Kyllä mä olin täysin ummikko hiusasioissa ennen tätä foorumia. Pantenea, VO5:sta, Elvitalia ja muita vastaavia meni mun hiuksiin pelkästään. Voi olla,että jossain vaiheessa olen käyttänyt esim. syväpuhdistavaa kuukauden verran päivittäin, kun en aina katsonut edes mitä shampoota tuli ostettua  :o. Lakan on kyllä ostanut jo vuosia vaan kampaamosta. Myöskään vuosiin en ole itse värjännyt hiuksia.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 15 Syys 2006, 15:22
Kirjoittaja Mustikka
Käytin Carnieria, pantenea ja välissä äidin welloja. Carnierin shampoo punaisessa pullossaan oli minun suosikki. Ei nuissa shampoissa kai mitään vikaa ollukaan, mutta hoitoaineet oli huonoja vai käytinkö edes niitä? ::)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 15 Syys 2006, 15:40
Kirjoittaja Supervixen
Mä käytin ennen juurestumista eniten Body Shopin, Doven ja Elvitalin tuotteita markettisarjoista ja Goldwellin Dry&Porousta ja L'orealin Osmosea kampaamotuotteista. Myös Yves Rocherilta tuli kokeiltua useaa shampoota ja lemppari oli "3 in 1 Kauneusshampoo" jossa oli jotain kolapähkinää ja se oli mun mielestä maailman paras shampoo. Sitä tuli ostettua monta putelia. Paksua ja kermamaista koostumukseltaan ja ihanan tuoksuista. Elvitalin shampoot koin ylihoitaviksi (hah!) ja sain niistä hilsettä mutta hoitsikoista tykkäsin kybällä. Vakiosetti oli Body Shopin tai Rocherin shampoo ja Elvitalin hoitoaine.

Ainiin, ja tykkäilin myös erittäin kovasti Garnier Respons -sarjasta! Jotain mun käyttötottumuksista kertoo varmaan se että koin Body Shopin hiustuotteet itselleni "luksukseksi", ne oli mulle niitä kalleimpia ja hienoimpia.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 15 Syys 2006, 17:17
Kirjoittaja si3nna
Mä käytin ennen foorumin löytämistä halvempia kampaamotuotteita; Bonacurea, Matrixia, ja lisäksi jotain Sebastianin tuuheuttavia tuotteita joiden kuvittelin olevan tositosihyviä hiuksille kun olivat niin kalliita. :-X Jonkin verran olin hurahtanut hiustenhoitoon, omistin esim. monia erilaisia shampoita - rasvoittuville hiuksille sopivan, tuuheuttavan, hopeashampoon, syväpuhdistavan. Latvasuojaakin käytin jo tuolloin. Joskus kauempana menneisyydessä (lukioikään saakka) käytin ihan Fructista ja Lorealia.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 15 Syys 2006, 18:11
Kirjoittaja Saheli
Mä käytin ihan kaikkia marketista ostettavia, kokeilin aina uusia mainostettuja tuotteita. Sunsilkin oransseilla pärjäsin aika hyvin edellisen värinpoiston kasvatuksen, olipa myös Pantenen jotain repair- tuotteita. Fructis ja Elvital rasvoittivat, mutta ostelin niitäkin silloin tällöin. Fructisin latvasuojaa käytin myös, tai jätettävähän se taisi olla. XZ öjyhoitoja ja VO5 lämpöhoitoja käytin kyllä. Mulla oli myös Elvitalin keltaista hiusnaamiota. Dovea käytin myös, sen koin hyväksi. Lisäksi käytössä oli satunnaisesti Yves Rocherin tuotteita. Kampaamotuotteita minulla ei ollut koskaan ennen Hairstorea ja tätä foorumia.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 15 Syys 2006, 19:03
Kirjoittaja Withering
Mun suosikki taisi olla Fructicsen pitkien hiusten  hoitoaine. Sitten epämääräisesti tuli käytettyähalpiskampaamotuotteita (en edes muista nimiä...), kun edellisen poikakaverin mutsi oli kampaaja (ei ollut mikään trendikampaaja ja tuotteetkin olivat todella halvimmasta päästä).

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 15 Syys 2006, 21:41
Kirjoittaja heijji
Joo, Fructis ja Elvitalin keltasissa purkeissa olevat hiusjutut oli käytössä :) Vieläkin tykkään noiden tuoksuista, aivan ihanilta tuoksuu kummatkin. Mitään muuta hyvää niissä ei sitten olekaan.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 15 Syys 2006, 21:45
Kirjoittaja Rimmu
Sunsilkkia ja fructista tuli täälläkin käytettyä ennen juurikasvua :D
olen kyllä pysynyt edelleen markettituotteissa,nyt en vain tunge päähäni enää mitään sunsilkkia vaan osaan valita sieltä ne paremmat/itselle sopivat tuotteet  ;)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 15 Syys 2006, 21:55
Kirjoittaja Chaos
Ennen käytin Pantenea, Elvitalia, Fructista, Herbinaa, VO5:ttä ja mitä nyt sieltä marketista löytyikään. Välillä käytin äipän Wella Lifetexia. Onneksi tästä on aikaa ja paljon! Vuosia siis. ainakin 5-6 vuotta. Huh, hiukseni ovat pelastuneet!

Eli kyllä siis käytin kampaamotuotteita ennen storea, mutta paljon ennen sitä vain markettituotteita. Ihme, että koin hiukseni ihan ok:si ja niitä kehuttiinkin. En silti vois enää käyttää markettituotteita (paitsi niitä helmiä).

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 15 Syys 2006, 22:32
Kirjoittaja Bambi
Fructista, Elvitalia, Sun Silkiä... Pelkkää laatukamaa siis  ::) näitä siis ennen storen löytämistä.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 15 Syys 2006, 23:04
Kirjoittaja iines
Cutrinia, Goldwelliä, Wellaa, Matrixia, WWW:tä ja XZ:aa.

Näitä ennen Herbinaa ja Elokuuta ja joskus muinaisuudessa tykkäsin kamalasti VO5:sta. Jostain onnekkaasta syystä olen onnistunut välttämään Pantenen, Elvitalin ja Fructiksen.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 15 Syys 2006, 23:43
Kirjoittaja Daniela
Bonacure oli ykkösenä! Välillä myös Kerastase.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 15 Syys 2006, 23:49
Kirjoittaja Moonflower
Mulla oli Wella-villitys pitkään, mutta hurahdin myös usein paljon mainostettuihin markettijuttuihin. Öljyhoitoja tein innokkaasti jo tosi nuoresta, ja aloin himmaamaan aina kampaamokauppojen edustalla...  :D

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 16 Syys 2006, 01:32
Kirjoittaja masked sinner
mä kävin ekaa kertaa Museokadun Outletissa joskus vuonna 1996 tai 7, ostin ainakin syväputsarin mustassa pullossa ja pari muuta tuotetta, joista ei ole mitään mielikuvaa. Mulla on aina ollut helpot hiukset hoidon puolesta, mutta muotoilu onkin sitten oma ongelmansa. En tykännyt Elvitalista, Pantenesta enkä Fructisista (paitsi ehkä joku extrapesevä shampoo saattoi olla hyvä), kaikki lässäyttivät ja rasvoittivat. Garnier Respons greippituotteet olivat hyviä, kokeilin myös paria muuta sarjan tuotetta ja nekin oli ihan ookoo. Olen siis vältellyt silikoneja luonnostaan!  :D No joo, lässähdys on aina ollut pahin viholliseni. Ostin kampaajalta sitten L´Orealin pinkit värisarjan shampoon ja hoitiksen, olivat ihan ookoot mutta en enää ostaisi.

Muotoiluun käytin jotain marketin muotovaahtoa ja lakkaa tyyliin studio line, sitten ostin (noin vuonna 1998) Wellan Crystal stylerin kampaajalta sekä kosteussuojattua lakkaa punaisessa pullossa (tecni art?). Vaha tuli mukaan L´Orealin muodossa, marketin vaaleansininen kuituvoide ajoi asiansa kun en paremmasta tiennyt.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 16 Syys 2006, 10:17
Kirjoittaja Chronos
Markettijuttuja paljon.Kokeilin sunsilkia,ja pantenea käytin pidemmän aikaa kunnes tuli limaefekti.Kaikki joista tuli supersileät hiukset olivat hyviä.::)Pirkan keltaisessa pullossa oleva shampoo oli ihanan tuoksuista ja pesi puhtaaksi.AC:n kosteuttavat sitten myöhemmin jäi suosikiksi,vaikka en sisällöstä mitään ymmärtänyt.Tigistä olin kuullut mutta ikinä ei tullut edes mieleen kampaamotuotteet. 8)Ensimmäinen kampaamotuote oli äidin lorealin jätettävä hoitoaine keltaisessa pullossa (repair?)
Ja kaverilta saadut Lorealin kiharille hiuksille tarkoitetut shampoo ja hoitosuihke,kummatkin tuoksuivat greipille.Eihän minulla mitään kiharoita ollut,blondaus kylläkin.Mutta kampaamotuoteet kelpas,jos sai:)
Storelle eksyin keväällä 2005,ja aloittelijana ostin cutrin oysteria ja bonacurea.Ekat joicot olivat aarteita :-*

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 16 Syys 2006, 13:15
Kirjoittaja irvikissa
Mulla suosikki oli Elvitalin värisarja, siis ne punaisten pullojen shampoo ja hoitoaine. Kotikotona käyttelin lähinnä mitä äiti oli ostanut, eli Sunsilkiä, Fructista ja Pantenea... Joskus vuosituhannen alkupuolella kampaajalla käytyäni kampaaja sai suostuteltua ostamaan Goldwellin definitionin värisarjan shampoon ja hoitiksen ja luulin niiden olevan tosi hyviä ja mahtavia kun maksoivatkin niin paljon. Niitä käytettiinkin sitten hartaudella ja hyvin säännöstellen, etteivät vaan loppuisi liian aikaisin :D

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 16 Syys 2006, 14:17
Kirjoittaja deko
Hmmm... repertuaari on hieman laajentunut, eli ennemmin painopiste oli tarkasti markettituotteissa (wella, freeman, lumene kindai, garnier respons) ja luksustuotteeni oli bonacuren hiusnaamio... Ei mitään hajua jätettävistä hoitoaineista eikä tajua siitä että ehs on ihan oikeasti tosihyvä shampoo. Tosin se aika oli "ennen värinpoistoja ja kestovärjäilyjä" eli tukka oli todella vaivaton ja pysyi hyvän näköisenä jopa ilman hoitsikkaa.

Pitäisikin palata juurille ja lopettaa tukan kanssa hössääminen vähäksi aikaa, mutta se taas vaatisi kestovärjätyn pätkän luovuttamista kampaajan lattialle, se ei ihan pelkällä herbinalla pysy huolettomassa kunnossa enää.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 16 Syys 2006, 21:52
Kirjoittaja Viivi
Minä hurahdin kampaamotuotteiden maailmaan noin 7-8 vuotta sitten, kun bongasin jostakin lehdestä Hairstoren nettisivujen osoitteen. Ilmeisesti store oli juuri noihin aikoihin aloitanut nettimyynnin ja sen valikoima oli tosi suppea. Kavereiden kanssa tehtiin kimppatilauksia, jotka sisälsivät pääasiassa Osmosea (nyk. L'Oreal Serie Expert), Goldwell Kerasilkiä ja Kerastasea. Voi niitä aikoja, kun puolen litran pänikkä Osmosea maksoi muistaakseni tasan 50 markkaa, samoin Kerastaset olivat alle 50 mk... Pikkuisen on hinnat niistä päivistä kohonneet!

Välillä mopo karkasi totaalisesti käsistä tilausten kanssa ja ennätys taisi olla paketti, joka painoi yli 11 kiloa. Minun piti pyytää veljeni kantamaan pakettia postista, kun en varmaan olisi sitä yksi saanut autoon kannettua  ;D.

Hintojen noustessa käytin pääasiassa Serie Expertiä ja Lifetexiä ja satunnaisesti Paul Mitchelliä ja Kerastasea. Kun sitten kerran eksyin Storen keskustelupalstalle ei paluuta enää ollut ;). Nykyisin käytänkin pääasiassa vain selektiivisten/kalliimpien merkkien härpättimiä.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 16 Syys 2006, 23:03
Kirjoittaja Triina
Tein varmaan kaikki mahdolliset synnit hiusteni kanssa ennen storea.

Käytin Pantenea ja Elvitalia ym. marketista sekä Yves Rocherin tuotteita, jätin hoitoaineen yleensä pois, blondasin hiuksiani usein ja aina koko pään enkä vain tyveä,  en käyttänyt ikinä jätettäviä, föönasin usein... ihmeen hyviltä hiukset kuitenkin näyttivät, pääsääntöisesti kai siksi, että olivat lyhyehköt. Joskus ostin jonkin kampaamotuotteen, ainakin Lifetexin värishampoon, Bonacuren Moisture Kick -suihkeen ja Cutrin Oysterin Color Booster -shampoon,  josta muistan tykänneenikin paljon. HS:ltä tilasin myös joskus jotain.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 17 Syys 2006, 11:55
Kirjoittaja Tepa
Mä olin vannoutunut Panthenen käyttäjä  ::)  Myös Elvitalia löytyi hyllystä sekä joskus myös VO 5 -tuotteita. Lahjaksi sain joskus Bonacurea ja sitä tuli myös käytettyä. Fructista ja Sun Silkkiäkin tuli kokeiltua, mutta jättivät hiukset niiiiiiin klähmäisiksi, että jäi kokeilut yhteen kertaan.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 17 Syys 2006, 11:57
Kirjoittaja stinttapo
Ennen storea käytin lähinna VO5:tä,  välillä tuli kokeiltua jotain SunSilkejä, Panteneja ja Fructisia...
VO5 käytän vieläkin aina rahapulan iskiessä, tuotteet sopii loistavast mun hiuksille.
Muotoilutuotteissa käytän edeleenkin enempi markettikamaa...

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 17 Syys 2006, 13:25
Kirjoittaja Johannah
Vanhoina "hyvinä" aikoina suosikkejani olivat Sunsilk, Pantene, Fructis ja Vo5. Sunsilkeistä taisin käyttää monia puteleita niitä violetteja, vaikeasti hallittaville hiuksille tjsp. Pantenea käytin jostain syystä yleensä talvisin, ajattelin sen kai estävän sähköisyyttä ;D

Satunnaisesti käytin äidin kampaamotuotteita, esim PM:n tai Redkenin shampoita, mutta sitten palasin aina tutun ja turvallisen Sunsilkin pariin...::) Muistan, kun aina nuorempana jaksoin joka päivä valittaa siitä, kuinka päällihiukseni sojottivat ja kihartuivat ihan miten sattuu. Olihan se tyhmän näköistä, kun hiusten päällä näkyi aina pörrökerros lyhyemmistä hiuksista. Liisteröin niitä hiuksia sitten geelillä, ja kun kyselin kampaajilta neuvoja, ei kuulemma mitään voinut tehdä, uudet hiukset vain kihartuivat ylöspäin kasvaessaan.

Sitten eksyin Storelle, ja hiushöpsöys alkoi... En enää edes muista, milloin viimeksi olisi jotenkin pitänyt liisteröidä hiuksia päätä vasten, kun eivät ne enää pörröönny. Laadukkaammat tuotteet tekevät tehtävänsä. :)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 17 Syys 2006, 14:15
Kirjoittaja billabong
Minulla ja tukkatuotteilla on parin päivän päästä vuosipäivä. Sillä noin vuosi sitten ostin (teidän suosittelemana) Tigin O&H shampoon ja hoitiksen  :-*.
Mutta sitä ennen olin vannoutunut Pantenen käyttäjä. Ja sitten ihmettelin, että kuinka hiukset ovat näin lättänät, superliukkaat ja elottomat  ::).  Sunsilkiäkin tuli kerran kokeiltua (kun mainoksessa sanottiin että olisko ollu 9/10 valitsee ennemmin Susilkin kuin kampaamotuotteen  ::)), mutta kerran kokeiltuani tulos oli aivan hirveä. Eli jo silloin Sunsilk oli inhokkilistan kärjessä.

Aina sillointällöin lainasin myös äidin goldwellia (varsinkin siitä hoitoaineesta tykkään edelleenkin paljon), joista tykkäsin kyllä, mutta olivat vain liian kalliita itse ostettavaksi.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 17 Syys 2006, 19:16
Kirjoittaja Sandaali
Käytin lähinnä Pantenea, Fructista, Elvitalia, VO5:tä. Toisinaan kyllä ostin esim. Wellaa ja Bonacurea. Bonacuren latvasuojaa käytin ekan kerran joskus varmaan 10 vuotta sitten, kun kampaaja äipälle sellaista myi, ja sitä olikin sit aina. Luulin myös ennen foorumille tulooa, että jätettävät suihkeet/vaahdot on vaihtoehto hoitikselle, eikä tullut mieleenkään että voisi laittaa MOLEMPPIA...

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 17 Syys 2006, 19:52
Kirjoittaja Euphoria
Enhän minä enää muistakaan, mitä silloin ennen käytin. Pitää ihan miettiä. Ainakin minulla on jämiä vaikka mistä shampoista ja hoitoaineista. Freemania käytin samoin L'orealin kampaamosarjaa. Käytin myös Matrixin syväpuhdistavaa. Sitten tietysti joskus oli Pantenea ja Fruktistakin, mutta aika harvoin. Vo 5:ttä käytin myös joskus sekä vanhaa Lifetex aromatherapy- shampoota. Myös The Body Shopin tuotteita käytin. Olen käyttänyt kampaamotuotteita aika kauan kuitenkin.

Edit. Käytinhän minäkin St. Ivesiä, jota olen myöhemminkin löytänyt Tokmannista, mutta uusituille inceillä ja eri nimisiä tuotteita ovat. Enää ei taida sieltäkään saada niitä. Myös Revlonin Flex oli yhteen aikaan suosikkini.

Edit 2: Tietysti Elvital tuli myös tutuksi. Olin aikamoinen sekakäyttäjä. Jos hiukseni olivat käsitellyt, niin silloin yleensä käytin kampaamotuotteita ainakin hoitoaineena. Lyhyeen tukkaan en hoitoainetta silloin edes käyttänyt. Enkä nykyisin voisi kuvitella käyttäväni mitään Wash&Go- shampoota, jossa on hoitoaine samassa. Yhteen aikaan nämä olivat niin in. Vidal Sassoonin Wash&Go:ta käytin. Se kyllä loppui, kun sanoivat silikonin pudottavan hiukset päästä.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 17 Syys 2006, 20:24
Kirjoittaja Lapanen
Mä käytin aiemmin Fructista, VO5:tä, Herbinaa ja vähän milloin mitäkin. Myös The Body Shopin ja Yves Rocherin tuotteita oon käyttäny. Joskus tykkäsin öljyhoitiksesta, joka oli sellaisessa valkoisessa pullossa, ja etiketti oli vaalean ruskea. Samaa sarjaa oli myös tervashampoo. Tuo hoitis oli ainoa, jolla sain hiukseni selvitettyä ja olin tosi pettynyt, kun sitä ei enää saanut mistään.

Joskus 2003 sain ekat kampaamotuotteet haltuuni, tukkani oli ihan hirveä takkukasa ja jouduinkin sen leikkaamaan myöhemmin. Goldwellin Kerasilk shampoo ja hoitis olivat muistaaksen ihan hyvät, varsinkin se hoitis. Mulla oli myös Lorealin korjaava jätettävä, olisko ollu nimeltään Absolut repair. Siitä tykkäsin paljon.  Myös Lorealin kampaamosarjan värjätyille hiuksille tarkoitetut shampoo ja hoitoaine olivat toimivat ja opiskelijalle sopivan hintaisetkin. Jälkeenpäin on harmittanut, kun kampaaja suositteli Tigin hoitoainetta, joka tuoksui mustikalle ja oli sinisen väristä (vanhaa sarjaa ilmeisesti), mutta en silloin suostunut maksamaan yli 20€ hoitoaineesta.  ;D Ostin silloin nuo Lorealin Vitamino Colorit.  Tästä meni kuitenkin vielä pari vuotta markettituotteilla, valaistuin keväällä 2005 kun löysin storen. Nyt olen vuoden käyttänyt lähes pelkästään kampaamotuotteita ja hiukseni eivät takkuunnu enää niin pahasti.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 17 Syys 2006, 20:52
Kirjoittaja Ishamael
Mä aloin sekakäyttää kampaamo ja markettisarjoja jo joskus ensimmäisen/toisen pitkän letin kasvatuksen aikoihin, eli mmm14-15 vuotiaana? ELi lähes kymmenen vuotta sitten ( :o)

Markettisarjoista tuli käytettyä eniten St'ivesiä joka oli kertakaikkiaan taivaallista kunnes katosi jäljettömiin vain yhtäkkiä kaupan hyllyistä.
VO5 oli myös aika vakkari kamaa, ja Wellan markettisarja joka oli yhteen aikaan sellainen hedelmävahija sisältävä, sarjassa oli yksi parhaista koskaan kokeilemistani jätettävistä hoitoaineista, sekä se liquid hair.  :-*
Pantenea tuli silloin tällöin ostettua, sillä sai ainakin superliukkaan ja kiiltävän letin joka oli noihin aikoihin astetta karmeammassa kunnossa... :-X

Kampaamosarjoista käytin Osmosea, jolla oli pari aivan loistavaa tuotetta! Jokin naamio ja jätettävä tehis piktille ja kuiville hiuksille. Ne olivat huomatavasti parempia kuin serie expertit.  :-\
Kerastasea käytin myös, ja se kyllä toimi kuin tauti tähän päähän! Muistan aina kun koulussakin kysyivät mitä olen tehnyt oikein hiuksille, kun ne ovat niin eri näköiset, sileämmät ja kiiltävämmät..(Eikä sellainen harottava takkupallo mitä se silloin oli sadan värinpoiston ja monen vuoden kasvatuksen jälkeen ilman leikkauksia :-X)

Myös Wellan SP.llä oli muutama vakkarituote, ja myös sen aikaisella lifetexillä.
Cutrinit tulivat myös tutuiksi, mutta niissä ei ikinä riittänyt hoitotehot.

Pahin rimanalitus oli kyllä WWW jota ostin jonkin hillittömän tarjoussetin kerran foorumista.
Ne naamiot olivat..vaikuttavia. Letti oli niin letkeä ja veltto, muistan aina kun huusin kylppärissä föönin ja harjan kanssa, kun kampaus läsähti samantien lehmän tortuksi ja oli vielä jonnekkin lähtö.

Nyt on sitten taas hiljaisempaa hiustenhoito rintamalla kun hiukset ovat vain sentin-parin mittaiset ja oma väri kasvamassa hyvää vauhtia, tuntuu tarkoituksettomalle ladata kehiin tehiksiä ja jätettäviä kun hiuksista ei enää pitkiä tule ainakaan lähitulevaisuudessa, ja käsittelyjä ei ole enää kuin 1-2 latvoissa.
Joicon k-pakit ovat nyt menossa, mutta en tiedä mitä ostan kunhan saan tuon hillittömän varaston käytettyä jonkain päivänä loppuun mikä tuli hommattua pitkätukka aikoina.


Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 17 Syys 2006, 21:42
Kirjoittaja Cherry
Mä käytin aika paljon lorealin serie expert-sarjaa. Purkkien kyljessä luvattiin vaikka mitä, niin sitä ajatteli että pakko niiden on sitten olla hyviä. Enpä tuota vieläkään mitenkään huonona sarjana pidä, mutta enää en usko, että niillä voisi muka saada kuntoon sellaiset hiukset kuin mulla silloin oli(värjäsin 1,5-2kk välein kestovärillä). Ainakin power care color shampoo, se kuurina käytettävä tehohoitosuihke(olikohan power care color-sarjaa sekin?), intense repair-sarja, vitamino color-naamio ja liss extreme-jätettävä mulla oli käytössä. Goldwell definitionin värihiusten shampoo ja jätettävä oli myös.

Sitten kun vihdoin viimein mulla oli varaa(taisin pyöriä storella silloin), ostin lanzan protein plussaa, ja siihen sarjaan tässä on sitten jämähtänytkin :) Joicojakin on tullut käytettyä pari vuotta.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 18 Syys 2006, 11:38
Kirjoittaja Eläimellisyys
Käytin varhaisteini-iässä St Ivesin Aloe-vera shampoota ja Jojoba-hoitoainetta, ne olivat ihan täydellisiä tuotteita. Kun ne hävisivät kaupan hyllyltä ryhdyin Fruktiksen käyttäjäksi - suuri virhe. Vuoden käytön jälkeen tukka oli aina takussa ja minulla hilsettä... Tukka myös rasvoittui nopeammin. Sitten ryhdyin käyttelemään kampaamotuotteita, Kerastasen naamioita kausittain takunhoitokuureina. Muuten sekalaisesti Lorealia, Wellaa, Bonacurea etc. Myös Joicon vaahtoon tutustuin jossain vaiheessa - taisi olla ensimmäisiä jätettäviä hoitoaineita. Jossain vaihessa en käyttänyt ollenkaan huuhdeltavaa hoitsikkaa, pelkkää jätettävää...  Vajaat kaksi vuotta olen sitten käyttänyt kunnollisempia tuotteita - vähän sen jälkeen kun löysin Storen.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 18 Syys 2006, 14:33
Kirjoittaja Ella
Markettituotteista Elvitalia, keltaista, oli usein hyllyssä. Perussettiin kuului pesu shampoolla ja nopea hoitoainehuuhtelu. En juurikaan sen antanut edes vaikuttaa. Tehohoitiksista en ymmärtänyt hölkäsen pöläystä.

Jossain vaiheessa kuivan luonnonkiharan tukan omistajaa alkoi kiinnostaa tukka-aineet, ostin Kerastasea ja Redkeniä, en kuitenkaan osannut käyttää näitä niin että saisin niistä tehot esille - lyhyet vaikutusajat jne. Sitten eksyin tänne ja johan alkoi Lyyti kirjoittaa. Ainakin väliajoin.  :D

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 18 Syys 2006, 14:42
Kirjoittaja Luna
Ainoa jota aika ennen juurikasvua lämmittää on poikkis, joka  muistelee kaihoisasti aikaa kun kylpyhuone ei ollut umpitäynnä purkkeja ja puteleita  ;D Vanhaan hyvään aikaan käytössä oli oranssi sunsilk joka oli mun mielestä huipputuote ja vieläpä edullinen  ::)  ;D Shampoona elvital. Talvella hiukset oli sähköiset ja lenteli ilmassa koko ajan, pistin vaan pakkasen piikkiin ja lakkaa päälle että pysyy edes muutaman tunnin kuosissa, ihan hirvittää ajatella millainen neropatti sitä on ollut.

Harvoin kun halusin sijoittaa hiuksiini ostin Bonacuren naamiota ja lorealin liss extremeä, ja tottakai vain hoitoainetta kun kampaajan mukaan shampoo ostetaan hiuspojan eikä hiusten mukaan eikä sillä ole vaikutusta  ::)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 18 Syys 2006, 19:11
Kirjoittaja Mena
^ Mä ostan shampooni edelleen hiuspohjan mukaan. Tämmönen rasvaläjä kun on  ;) Ajattelin nyt kokeilla mahdollisimman hellävaraisia, kuivien hiusten ja päänahan tuotteita kun joka päivä tän joutuu kuitenki pesemään.. Josko sillä rauhottuis. (ja älkää tyrkyttäkö sitä CO-pesua, se tekee vaan tuhoa tälle öljytehtaalle)

Just tuli mieleen, et ennen juurikasvua mä värjäsin punasella kestovärillä 1-2 viikon välein ku en voinu sietää sitä et väri haalistu kuparin väriseks  :o Ja tietty sitten se Sunsilkin oranssi sarja kun on niin paras  :-* ;)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 20 Syys 2006, 13:30
Kirjoittaja Seela
Tämä on hauska topicci  ;D

Minä käytin ennen valaistumista näitä kaupan pahimpia silikonipommeja eli Elvital, VO5, Pantene jne. Nimiä en muista yhtään tarkemmin. Sitten vaihdoin kampaajaa ja hän kysyi käytänkö juuri näitä yllämainittuja aineita ja vastasin myöntävästi. Hän sanoi että sen huomaa koska minulta lähti valtavasti hiuksia vaikka ne oli todella hyväkuntoisia muuten. Eli silikoni teki kalvon hiuksen pintaan ja lopulta se tippui pois jne. Silloin ostin sieltä jonkun Tigin shampoon joka tuntui tosi tosi hienolta.... Siitä se sitten lähti kun eron todella huomasi. Seuraava askel oli vakuuttaa avokki Lanzan ihmeellisyydestä kun ostin kolmen pullon Dry Hair setin 50 euron hintaan piiiitkän harkinnan jälkeen  :)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 20 Syys 2006, 21:00
Kirjoittaja Marizz
Pantene, Loreal, Sunsilk, Wella... niin ja joku lidlin muotovaahto joka teki hiuksista tosi kovat/tönköt ja haisi vielä karmivalle!

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 21 Syys 2006, 11:35
Kirjoittaja Lucine
Hmm...Sunsilk, dailyt (  :o ) ja ehkä silloin tällöin VO5. ElVital oli myös käytössä.
Go, Sunsilk, go! Taisi olla aika monella käytössä ennen  ;D

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 21 Syys 2006, 12:14
Kirjoittaja Supervixen
^ Musta toi on muuten jotenkin jännä juttu että niin moni on käyttänyt Sunsilkia pitkään. En muista milloin Sunsilkit ilmestyivät Suomen markkinoille mutta mä koen ne suht uusina tulokkaina Elvitalien, Panteneiden ja VO5:n rinnalla. Silloin kun itse käytin markettituotteita vakituisesti ei Sunsilkia ollut (olenko mä niin vanha vai pätkiikö vain muisti?). Mun mielestä jopa Fructis on aika "uusi" tulokas!

Kun miettii mitä hiustuotteita oli markkinoilla vähittäistavarakaupoissa kun mä aloin omia shampoita ja hoitoaineita ostella niin niistä merkeistä on jäljellä Elvital, Herbina, XZ ja Biozell. Ja Wellakin oli varmaan jo silloin 90-luvun alussa...?

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 21 Syys 2006, 12:41
Kirjoittaja Viola
Mietin ihan samaa tätä ketjua lukiessa, sillä itse en ole käyttänyt ikinä Sunsilkejä, en ainakaan muista käyttäneeni. Kampaamotuotteita olen käyttänyt noin kolme-neljä vuotta, eikä mun mielestä sitä ennen Sunsilkejä vielä ollut.
Myöskin Fructis tuntuu kohtuullisen uudelta, vaikka muistan yläasteella käyttäneeni jotain Fructiksen hiusväriä eli ehkä ei se olekaan niin uusi sarja...  ::)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 21 Syys 2006, 15:33
Kirjoittaja Mustikka
Mie en koskaan käyttäny Fructisia enkä Sunsilkiinkään ehtinyt sen kummemin tutustua, kun olin jos kiinnostunut kampaamotuotteista ja löytänyt Harstore-foorumin. Vai koska Sunsilkit ovat tulleet? Minusta siitä ei ole kauaa. ???

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 21 Syys 2006, 15:48
Kirjoittaja Butterfly
Mustikka kirjoitti: Vai koska Sunsilkit ovat tulleet? Minusta siitä ei ole kauaa. ???
Miten mulla on sellanen mielikuva, että joskus vuonna 2002-2003...

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 21 Syys 2006, 16:34
Kirjoittaja Mariatar
Sunsilkit ovat tosiaan aika uusia, koska muistan, kun aloin käyttää niitä heti niiden ilmestyttyä kauppoihin. Olisiko ollut 2001-2003? Jotain tuota aikaa se oli.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 21 Syys 2006, 18:59
Kirjoittaja Tuikkuli
Supervixen kirjoitti: ^ Musta toi on muuten jotenkin jännä juttu että niin moni on käyttänyt Sunsilkia pitkään. En muista milloin Sunsilkit ilmestyivät Suomen markkinoille mutta mä koen ne suht uusina tulokkaina Elvitalien, Panteneiden ja VO5:n rinnalla. Silloin kun itse käytin markettituotteita vakituisesti ei Sunsilkia ollut (olenko mä niin vanha vai pätkiikö vain muisti?). Mun mielestä jopa Fructis on aika "uusi" tulokas!
Ihan samaa mietin tätä ketjua lukiessa! Euphorian lista taisi kuulostaa eniten aikalaistarinalta minun kanssa.

Revlon Flex oli tosiaan hyvää! St. Ivesin pullot muistan myös ja taisi mulla joskus jotain ollakin. Revlonin lisäksi Respons oli ykkönen ja sitä käytin monta pulloa. Muistan kyllä jo silloin seisseeni ikuisuuksia marketin shampoohyllyllä, kun oli niin vaikea valita, mitä shampoota ottaisi. Vakikäytössä mulla oli markettituotteita, mutta lahjaksi sain joskus kampaamotuotteita (kai jotain Schwarzkopfia) ja ne oli minun ehdottomia aarteita, joita käytin vain juhlatilaisuuksissa! Teini-iän pahimman rasvapään kaudella käytin Stu-stu-stu-studio Linen shampoota ja vaahdotin aina kahdesti, että tuli puhdasta. Hoitoainetta en käyttänyt enkä kyllä tainnut sitä tarvitakaan. Kun joskus pääsi kaupunkiin ja "erikoisempiin" kauppoihin, niin ostin ihan huumassa jotain, tyyliin Yves Rocherilta kookosshampoota... ;D

Oiskohan Sunsilkit voineet tulla kauppoihin joskus 2003 ja ehkä ennemmin vielä loppuvuodesta? Olin silloin nimittäin jo HS:n foorumilla. Nyt kun siellä katselin, niin vuoden 2004 alussa Sunsilk-keskustelu on ollut aika vilkasta. Ice oli tykännyt Sunsilkeistä! ;) ;D

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 21 Syys 2006, 20:43
Kirjoittaja Mustikka
Tuikkuli kirjoitti: Oiskohan Sunsilkit voineet tulla kauppoihin joskus 2003 ja ehkä ennemmin vielä loppuvuodesta? Olin silloin nimittäin jo HS:n foorumilla. Nyt kun siellä katselin, niin vuoden 2004 alussa Sunsilk-keskustelu on ollut aika vilkasta.
Mieki taisin olla jo foorumilla silloin, koska olen aina nyrpistellyt nenääni Sunsilkille, vaikka silloin markettiaikana käytin Panteneja ym. hyvillä mielin. En keksi mitään muuta selitystä sille, miksen olisi ainakin kokeillut sunsilkkiä (fructisiakin kokeilin). ???
Tuikkuli kirjoitti: Ice oli tykännyt Sunsilkeistä! ;) ;D
OMG! Shame on you! ;) :D

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 21 Syys 2006, 22:14
Kirjoittaja Eläimellisyys
Joo, ne frucktiksetkin tuli joskus 90-luvun loppupuolella, ehkä vuonna 98. Mä muistan käyttäneeni niitä kun olin 7-8 luokkalainen.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 21 Syys 2006, 23:42
Kirjoittaja Ishamael
Nyt kun tuli puheeksi, niin minunkin mielikuvissani Sunsilk on todella uusi tulokas, ja jopa Fructis kuuluu niihin uusimpiin tulokkaisiin. Fructikset tulivat ehkä silloin 90-luvun lopussa, muistelisin.
Sitten oli aikoinaan "Silkkiens" tms..aineita. Muistan aina kun meidän luokan "missit" heilautelivat dramaattisesti piiitkiä valennettuja hiuksiaan ja hiplailivat toisensa kutreja ja haistelivat niitä ja joku totesi toiselle " Oot pessy taas silkiensillä kun oon niin ihanat hiukset ja tuoksuu."  ;D Hmm...ja tämä oli siis ala-asteella(!)

Revlonin kamat olivat kyllä hyviä, sellaiset punaisissa/hieman violetinpunaisissa pulloissa olleet tuotteet, käytin sarjan shampoota, hoitista, tehistä ja jätettävää suihketta kuiville ja vaurioituneille hiuksille. Tehis oli varsinkin hyvää, sellaisessa päältä avattavassa purkissa, paksua ja kermaista.

Ah, ja sitten ihan ammoisina aikoina oli Lorelin Rayonnance ja Energizer (?) tuotteet, niitä oli aina siskollani.  Muistan aina niiden pullojen futuristisen näköisen ulkoasun ja ovelat pakkaukset, Rayonnance oli punaisissa pulloissa, ja Energizer violtin valkoisissa. Hmm..ehkäpä juuri niistä pulloista se mielenkiinto lähtikin, olivat niin jännittävän näköisiä.
Joku sarjan tuote oli pakattu hienosti yksittäisampulleihin, jotka piti ruuvata auki ja levittää hienosti hiuksiin, ja mä sain olla naperona se levittäjä.
Ja se piti levittää niiin huolella, se oli kuin jotain ihme eliksiiriä ja luin silmät pyöreinä pakkauksen tekstejä kuinka polymeerit palauttavat hiusrakenteeseen jouston ja kiharuuden... ;D *Ah, nostalgiaa*

Ja sitten oli niitä iänikuisia Finesse shampoita ja hoitsikoita...tein elämäni ekan Co pesun sarjan hoitsikalla joskus..ööö..11-vuotiaana? Luettuani asiasta jostakin hiustenhoidon kirjasta. Hih, siskoni ihmetteli seuraavana päivänä miksi mun hiukset näyttää niin julmetun likaisilta, kerroin pesseeni ne hoitoaineella koska se kuuluu olevan hyvä juttu!
Systeri pyöritti päätäään moisille hupsutuksille ja marsitti suihkuun hiustenpesuun, muistan sen aina!  :D

Voi, ja ne vanhat XZ pullot..merilevä shampoo stressaantuneille hiuksille.
Ja ne jo kauan sitten el'vitalista poistuneet tuotteet.. Jojoba, pitkille hiuksille keltainen, Massioa kuiville hiuksille oranssi, Elastin (?) punainen, Ginko biloba elottomille hiuksille turkoosi, Protein permanentatuille hiuksille violetti...

Ja muistan jopa senkin kun "uusien" elvitalien ensimmäinen tuote, multivitamin tuli, se oli hip hop ja pop. Silloin taisi olla vuosi 94/95.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 22 Syys 2006, 07:24
Kirjoittaja Henriikka
Minäkin muistan, kun Sunsilkit tulivat markkinoille. Kaikissa lehdissä oli kauheasti näytepusseja..
Mutta kertaakaan en kokeillut, vaikka tuohon aikaan taisin käyttää Pantenea ja Fructisiakin.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 22 Syys 2006, 08:12
Kirjoittaja Lucine
Tuikkuli kirjoitti: Revlon Flex oli tosiaan hyvää!
Asiasta kolmanteen, löysin tota Revlon Flex-hoitista Keskisten Löytöpuodista (  ::) ) eurolla kesällä. Revitalising Conditioner tais olla. Inci-tietämys ei oo kovin huippua vielä niin en osaa sanoa onko oikeasti hyvä, mutta tekee tosi pehmoseksi hiukset. Ja ostin tietty vaan yhden pullon eikä sitä ollut enää sitten toisella kertaa kun käytiin  :-\

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 22 Syys 2006, 09:45
Kirjoittaja Ginia
Sunsilkkiä ja Frucktista sekä Head & Sholderssia kun oli hilsettä  ::)
Hoitoainetta en paljoa uskaltanut käyttää kun veti hiukset niin limaseksi...
Paljon oon oppinut palstailun ansiosta  :)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 22 Syys 2006, 11:37
Kirjoittaja Supervixen
Ishamael kirjoitti: Sitten oli aikoinaan "Silkkiens" tms..aineita.
(...)
Ah, ja sitten ihan ammoisina aikoina oli Lorelin Rayonnance ja Energizer (?) tuotteet, niitä oli aina siskollani.  Muistan aina niiden pullojen futuristisen näköisen ulkoasun ja ovelat pakkaukset, Rayonnance oli punaisissa pulloissa, ja Energizer violtin valkoisissa.
(...)
Ja sitten oli niitä iänikuisia Finesse shampoita ja hoitsikoita...Voi, ja ne vanhat XZ pullot..merilevä shampoo stressaantuneille hiuksille.
(...)
Ja ne jo kauan sitten el'vitalista poistuneet tuotteet.. Jojoba, pitkille hiuksille keltainen, Massioa kuiville hiuksille oranssi, Elastin (?) punainen, Ginko biloba elottomille hiuksille turkoosi, Protein permanentatuille hiuksille violetti...

Ja muistan jopa senkin kun "uusien" elvitalien ensimmäinen tuote, multivitamin tuli, se oli hip hop ja pop. Silloin taisi olla vuosi 94/95.
Voi Ish!! Mahtava nostalgiatrippi! Silkienset olin kokonaan unohtanut, ja Finesset!! It's all coming back to me now...  ;D Silkiensejä en tainnut koskaan kokeilla mutta muistan ne mainokset missä naiset heilauttelivat pitkiä hiuksiaan. Olivat muuten suosittuja tuotteita. Noita L'orealin Rayonnancea ja Energizeria käytin mä kanssa, yritin aiemmassa postauksessani muistella niiden nimiä mutta en saanut päähäni. Ne oli ihan niitä ensimmäisiä mun ITSE ostamia puteleita joskus kuudennella luokalla kun olin ottanut permiksen! Muistan vieläkin miten pahalta ne tuoksui. Ja ne putelit oli tosiaan erikoisen muotoisia, eivät yhtään sitä normityyliä mitä muut sen aikaiset shampoopullot. Muistan kun ihmettelin miksi L'orealilla ylipäänsä oli nuo tuotteet Elvitalien lisäksi, kun Elvital-sarjassahan oli jo aineet permanentatuille ja käsitellyille hiuksille.

XZ:n merileväshampoo ja -hoitoaine olivat muuten mun ihka ensimmäiset omat hiustuotteet, sain ne joululahjaksi joskus 10- tai 11-vuotiaana ja olin niin ylpeä kun sain saunaan mennessä ottaa omat putelit mukaan eikä tarvinnut käyttää samaa shampoota kuin äiti!  ;D

Sitten pitää vielä sanoa noista vanhoista Elvitaleista (sulla on kyllä mieletön muisti Ishamael!), Massoïa oli mun ehdoton suosikki!! Hitsi että se tuoksui hyvälle ja jätti hiukset hyvän tuntuisiksi. Kaipaan sitä joskus vieläkin. Samoin Gingko (?miten kirjoitetaan?) oli tosi hyvää ja tuoksui pirteälle. Ja aivan, muistan kun se vaaleanvihreäetikettinen Multivitamin tuli...! Hihii... Siitäkin jo yli kymmenen vuotta. Onko yhtäkään noista vanhoista Elvitaleista enää markkinoilla? Ehkä just tuo vaaleanvihreä Multivitamin?

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 22 Syys 2006, 11:45
Kirjoittaja Euphoria
Minullakin oli muuten Finesseä. Samoin nuo vanhat Elvitalit ovat muistissa. Proiteiinihoitoainetta minulla oli ja olikohan massioa myös. Vo 5:ttä käytin jo silloin, kun se oli aivan uusi tuote ja sellaisissa vaaleissa pulloissa. Se oli kova juttu.

En ole koskaan käyttänyt mitään Sunsilkiä, sillä olin jo kampaamotuotteisiin hurahtanut, kun ne tuliva markkinoille.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 22 Syys 2006, 17:20
Kirjoittaja Tuikkuli
Lucine kirjoitti: Asiasta kolmanteen, löysin tota Revlon Flex-hoitista Keskisten Löytöpuodista (  ::) ) eurolla kesällä. Revitalising Conditioner tais olla. Inci-tietämys ei oo kovin huippua vielä niin en osaa sanoa onko oikeasti hyvä, mutta tekee tosi pehmoseksi hiukset. Ja ostin tietty vaan yhden pullon eikä sitä ollut enää sitten toisella kertaa kun käytiin  :-\
Heh, olikohan se historiallinen muinaisjäänne... En minäkään tosiaan tiedä, oliko se oikeasti hyvää vai tuntuiko se vain siltä, mutta siihen maailman aikaan se tuntui jotenkin luksukselta! :D

Finesseä taitaa muuten vielä saada Ruotsista, jos nyt oikein muistelen... ::)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 22 Syys 2006, 21:21
Kirjoittaja Luomo
Käytin vuosikausia pääasiallisesti Elvitalin erilaisia kuivien ja käsiteltyjen hiusten tuotteita. Lisäksi käytin yleensä herkälle päänahalle Wellan sensitive scalp (tms.)-shampoota. Myös Kerastasen nutritiven shampoota (en muista numeroa) olin kerran saanut pullollisen lahjaksi ja se oli ihaninta ikinä :-*. Pitäisikin koettaa kohta, miltä nykyään tuntuisi, numero kolmehan on kehuttu täälläkin. Jotain L'orealin kampaamotuotteitakin olin kokeillut, mutta eivät tehneet vaikutusta.

Juuri ennen storen löytymistä hankin Sunsilkin kuiville ja itsepäisille hiuksille tarkoitetut tuotteet, jotka olivat viimeinen niitti: en saanut hiuksia suoraksi enää suoristusraudallakaan. Epätoivoissani päätin investoida Tigin tuotteisiin ja niistä lisätietoa googlatessani löysin storen. Ja se onkin sitten jo toinen tarina ;D.


Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 22 Syys 2006, 22:47
Kirjoittaja olivia
Löysin tämän foorumin vasta puolisenvuotta sitten, hairstorella en pahemmin ehtinyt edes vierailla. Edelleenkin käytän vain edullisimpia kampaamosarjoja ja markettituotteita (en kuitenkaan silareita sisältäviä shampoita ja hoitsikoissakin niitä saa olla aika minimaalisesti)

Olisiko siitä joku nelisenvuotta kun menin värjäämään hiukseni kampaajalla kirkkaanpunaisiksi mutta kappas kun väri ei tarttunut ja syyhän oli aika selvä; lempparituotteeni Fructis ja Loreal. Syväpuhdistavista en ollut koskaan kuullutkaan.
Tuon jälkeen aloin käyttämään XZ:ää, Tbs:n hunajasarjaa ym. Pyysin äitiä ostamaan usein jotain kampaamotuotteita ja sain Wellan lifetexiä, 4R:ää ja Matrixia.

Juureksien myötä tajusin vasta syväpuhdistuksen merkityksen ja nykyään värikin tarttuu hyvin ja pysyy kauemmin kiiltävänä.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 23 Syys 2006, 01:29
Kirjoittaja wilvi
Tigiä tuli pääasiallisesti käytettyä. Joskus myös ACn tuotteita. Kyllähän noita Fructiksia ja Sunsilkejä tuli joskus kokeiltua. Myös Herbal Essences tuotteet tuntuivat hyviltä.  ;D

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 24 Syys 2006, 00:58
Kirjoittaja eOwyn
Bonacurea lähinnä, kun kampaamoissa sitä aina suositeltiin. fructis ja elvital olleet myös pitkään käytössä ennen kampaamotuotteiden hommaamista. Panteneakin käytin tovin, mutta siitä ei päänahka todellakaan tykännyt :-X

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 24 Syys 2006, 11:53
Kirjoittaja Mischa
Käytin enimmäkseen Body Shopin shampoita ja hoitoaineita. Silloin Body Shopilla oli vielä valikoimissaan banaanishampoo & hoitis ja Ice Blue -shampoo, ne olivat silloin luksusta mulle ja tuoksuivat hyvälle. Paul Mitcheliäkin tuli kokeiltua, ostin muistaakseni kaksi shampoota yhden hinnalla, jotka molemmat takuttivat tukkaa aika lailla. Poikaystävä käytti viimeiset jämät loppuun :D
Jossain välissä muhun iski Sunsilk-vaihe, ilmeisesti koska hiukseni olivat vaalentamisen takia takkuiset ja Sunsilkin hoitoaine selvitti silloin hyvin ;D


Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 24 Syys 2006, 12:40
Kirjoittaja Webekhet
Mä olen tainnut käyttää aika pitkään halvempia kampaamotuotteita, Lorealia ja Goldwellia lähinnä. Yläasteella jo käytin noita, ja sitten lukiossa tuli mukaan muutama Lanzan ja Tigin tuote. Nyt sitten juuristen tuomien vinkkien johdosta olen tutustunut mm. Joicoon.

Fructista ja Sunsilkiä en ole koskaan käyttänyt, Elvitalia kylläkin. Ja mullakin on hämärä muistikuva tuosta Silkkiens tuotteessta, taisi olla liilat ja valkoset pullot, ja niitä käytin ala-asteen viimeisillä luokilla. Ja Lumenen Kindaita käytin jossain vaiheessa myös.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 24 Syys 2006, 17:11
Kirjoittaja Tristy
Käytin ennen tänne eksymistä oikeastaan vain kampaamotuotteita. Täytyy kiittää äitiä siitä, että en ole käyttänyt elämäni aikana kun muutaman hassun pullon jotain markettien silikonipommeja. Äiti aina osti kampaamosta shampoot ja hoitoaineet. Ainakin Bonacurea, Kerastasea ja L'oreal Serie Expertiä tuli käytettyä. Kun muutin pois kotoa, käytössä oli aika Paul Mitchelliä ja Tigiä, joskus myös Bonacurea.

Pari kertaa kun on ollut kaverilla yötä ja unohtanut ottaa oman shampoon mukaan, niin olen joutunut pesemään Sunsilkeillä ja Fructiksella. Täytyy kyllä sanoa, että ainakin mun hiuksissa eron todellakin huomasi jo sen yhden pesun perusteella.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 24 Syys 2006, 20:03
Kirjoittaja Tiizku
Markettituotteita ja kampaamosta lorealia ja goldwellia.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 25 Syys 2006, 15:09
Kirjoittaja sadelma
Elvital, Fructis, VO5, Pantene, Organics, Vidal Sassoon Wash&Go... Ostin myös usein Seppälästä hiustenhoitotuotteita. Sunsilkiä en ole hirveästi käyttänyt. 

Olen aina tykännyt hiustenhoidosta ja saanut kiksejä uudesta shampoo- tai hoitsikkapullosta.  ;D
Joskus yläasteella käytin ahkerasti Elvitalin hoitovaahtoja, mutta sillähän tietty korvattiin pikahoitsikka. Ei olisi tullut mieleenkään, että hiuksiin olisi laittanut kahta eri hoitoainetta! Muistan myös kerran teiniangstissa kiukutelleeni isälle, joka oli unohtanut tuoda kaupasta mulle tuota vaahtohoitsikkaa. "Nyt mun tukka on ihan huonosti!".  ::) Joskus samoihin aikoihin ostin kampaajalta Osmosen jonkun latvahoidon, jota muistan levitelleeni onnellisena. Se oli niin luksusta!

Kampaamotuotteita aloin käytellä varmaan 2000-luvun alussa. Lähinnä niitä halvempia eli Bonacurea, Goldwell Definitionia ja Wellan Lifetexia.

Hassua, että silloin kun käytin pelkästään markettituotteita en muista koskaan käyttäneeni XZ:n tuotteita. Ja nyt ainoastaan ne ja EHS kelpaavat. :)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 25 Syys 2006, 17:44
Kirjoittaja Erykah
Kotona asuessa tuli käytettyä äidin ostamia Bonacureja, Cutrineja yms. kampaamotuotteita. Pauleja ostettiin jos oli tarjouksessa. Muistan, että yläasteella mun lempishampoo oli Bonacuren (ne oranssit pullot) jokin rasvoittuvien hiusten shampoo, joka oikeasti pidensi pesuväliä. Tuolla pesin iloisena permanentattua ja puhkiblondattua tukkaa, onneksi sentään käytin ahkerasti tehiksiä, vaikken niitä tajunnut purkissa mainittua viittä minuttia pidempää haudutella.
Itselleni ostelin myöhemmin Cutrineja ja marketista Dovea, kunnes löysin Tigin ja Joicon juuristen avulla  :)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 26 Syys 2006, 21:47
Kirjoittaja Euphoria
Muistelin vähän menneitä ja oli minulla ennen HStore- ja Juurikasvuaikaakin Tigiä. Siltä ajalta on viisikin tuotetta, joita käyttelin silloin harvakseltaan.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 27 Syys 2006, 16:06
Kirjoittaja Nuppu
Kaikenlaisia markettituotteita ostelin, ihan sillä perusteella, minkä takateksti onnistui vakuuttamaan  ;) Nykysin taas ne takatekstit on ihan yhdentekeviä, inci on se mikä ratkaisee. Kyllä mä kampaamotuotteet löysin jo ennen storea, mutta silloin ostin lähinnä Bonacurea ja Goldwelliä, joista muuten Goldwellin Love Brown-hoitsikka edelleen vakkarikäytössä, aiemmin se tosin oli eri nimellä. Ennen storea en olisi voinut kuvitellakaan maksavani hiustuotteesta yli 10 euroa, nykysin se ei edes kirpaise, ja jos tiedän saavani rahoilleni vastinetta, olen valmis maksamaan reilustikin enemmän. Oli mulla muuten aikanaan Tigin O&H-settikin, kun kampaaja suositteli, ja tykkäsin etenkin siitä hoitiksesta tosi paljon jo silloin  ;)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 28 Syys 2006, 19:22
Kirjoittaja petomaani
Mie olin aloittajan kans samoissa tuotteissa eli Fructisissa ja Sunsilkissa. Panthene oli kans yks tuote, mitä tuli kulutettua aej (=aikana ennen juurikasvua) :D

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 28 Syys 2006, 20:27
Kirjoittaja tnn
Fructikset, Sunsilkit ja Elvitalit tuli koluttua läpi aika perusteellisesti, tämä noin alle vuosi sitten. Pantenea en käyttänyt, ajattelin sen olevan joku "hienompi ja parempi sarja", koska isoveljeni yritti saada hiuksiaan kuntoon Pantenella noin 30 cm pitkien rastojen aukaisun jälkeen  ::) Tehohoidoista en ollut koskaan kuullutkaan ! Kun eksyin HS:lle ensimmäistä kertaa, taisin ajatella, että turhaan pistävät rahojaan noin kalliisiin tökötteihin, marketista saa yhtä hyvää samalla hinnalla.. ::) Mutta sitten kuitenkin tilasin HS:ltä K-Pak paketin ja nokkaa nyrpistellen käytin pois viimeiset keltaiset Elvitalit ennen paketin saapumista  ;D

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 02 Loka 2006, 21:36
Kirjoittaja Sanguine
Taisin läträtä aika paljon Doven tuotteilla ja käytin VO5 - tuotteita, vielä mietin, että on varmaan hiton hyviä tuotteita, kun takut aukenee niin helposti.  :D Yksi Freemanin shampoo oli nurkan perällä ja taisi kerran olla Cutrinia. Kampaamotuotteita en ollut edes miettinyt, ennen kuin serkkuni vihjaisi, että kannattaisi kokeilla Redkeniä. Sitä kautta eksyin Hairstorelle ja myöhemmin vielä itse foorumille (noobiajat). Pakosta joudun vieläkiin turvautumaan markettituotteisiin, mutta O&H - pullon myötä muutos parempaan on selkeästi tapahtumassa.  ;)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 02 Loka 2006, 21:39
Kirjoittaja Zessa
Mun ykkössuokkari tais olla Fructis, kun sillä tuli niiin ihana tukka!  ;D Silloin tosin oli tukka niin hyvässä kunnossa, ettei tullu hirveesti mietittyä mitä siihen laittoi, kunhan tuli puhtaaksi..

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 02 Loka 2006, 21:45
Kirjoittaja Luna
Jännä miten sitä oikeasti piti jotain Sunsilkkiä hyvänä tuotteena  ::) Nykyään alkaa ilme heti muuttua  kärsiväksi kun näkee edes Sunsilkin mainoksen!

Fructis oli munkin mielestä hyvää, mutta Sunsilkissä oli parempi hinta-laatu -suhde, se kun maksoi vain 2,50 euroa ja  oli/on monesti 2 purkkia 4 euroa -tarjouksessa!  ;D

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 03 Loka 2006, 10:10
Kirjoittaja Jeyzie
Mä käytin Bonacurea, Wellan Lifetexeja ja Bio+:aa. :) Silloin nekin toimivat ihan hyvin, varsinkin viimeinen, mutta en enää palaisi, kun on löytänyt parempaa.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 03 Loka 2006, 12:16
Kirjoittaja Merial
Joskus vuosia sitten ostin shampooni kampaamosta, ja silloin tuli käytettyä Mopin Glistenia, Paul Mitchellin Awapuhia ja tulipa sitä pariin kertaan ostettua Alternan sitä vihreässä pullossa olevaakin, en nyt muista tähän hätään nimeä. Siinä välissä oli aina kuitenkin kausia jolloin käyttelin mm. Sunsilkkiä ja Herbinaa, mutta näistäkin lähinnä vain shampoita kun lyhyt tukka oli niin en halunnut käyttää hoitoainetta. Ennen juuri Storen löytämistä käytin muutaman pullon Fructista ja olin ihan ihastuksissani, huhhuh! ;D

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 05 Marras 2006, 19:01
Kirjoittaja Sheppa
Muistaakseni ainakin Fructista (ihan viimeisempänä ennen kuin siirryin Cutriniin), Pantenea josta luovuin
koska teki tukan karheaksi ;/ (nyt pesen sillä mekkisiveltimet ;D) Tarjoustalon Systemeä, Dovea..

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 05 Marras 2006, 19:23
Kirjoittaja Helleka
Mä en ole eläissäni markettijuttuja käyttänyt ja syy löytyy kampaamokoulun käyneestä äidistäni. Ongelmana oli vain se, että äidin hiukset on lyhyet ja sileät, mun taas pitkät ja kiharat - arvatkaa vaan kuinka hyvin ne hypertuuheuttavat tuotteet mun hiuksiin sopi.  :D Mulla ei aikaisemmin riittänyt intoa tutkia pulloista muuta kuin että 'shampoo' ja 'hoitoaine' ja esim. hiusten kuivaaminen pyyhkeellä ennen hoitoaineen levitystä oli mielestäni ihan ajan hukkaa. Ja sit toisaalta mun hiushärpäkkeiden pulloraja laski eilen juuri ja juuri alle sadan kun yks shampoopullo tyhjeni. Helmiä sioille, tosiaankin!

Viime viikolla havahduin siihen, että hieman on ajatukset juurikasvun myötä muuttuneet. Luin innoissani jonkun juureslaisen hiustenpesukokemusta, johon kuului sen seitsemän sorttia eri tuotetta ja alkoi naurattamaan kun nyökkäilin tekstin mukana että tuota täytyy kokeilla. Jos joku olisi tullut esim. viime vuonna tarjoamaan mulle samaa ideaa niin ihan hölmönä olisin pitänyt. Että ihan oikeestiko joku voi sanoa 'Ihanaa, tänään saan pestä hiukset!'? No, ainakin tää mun pullokokoelma on alkanut pienenemään lupaavasti (ja vesilasku kasvamaan  ;) ), jos vaikka mulla ei mitään superunelmatukkaa vielä olekaan!

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 05 Marras 2006, 19:46
Kirjoittaja Mena
Helleka kirjoitti: Mä en ole eläissäni markettijuttuja käyttänyt ja syy löytyy kampaamokoulun käyneestä äidistäni. Ongelmana oli vain se, että äidin hiukset on lyhyet ja sileät, mun taas pitkät ja kiharat - arvatkaa vaan kuinka hyvin ne hypertuuheuttavat tuotteet mun hiuksiin sopi.  :D Mulla ei aikaisemmin riittänyt intoa tutkia pulloista muuta kuin että 'shampoo' ja 'hoitoaine' ja esim. hiusten kuivaaminen pyyhkeellä ennen hoitoaineen levitystä oli mielestäni ihan ajan hukkaa.
En mä kyllä kuivaa hiuksia vieläkään ennen hoitoaineen laittamista.. Toki puristelen niin paljon vettä niistä pois kuin vaan mahdollista  ::) Hih, värjäsin hiukset Nutrissella ja sain kaupan päälle Fructiksen värjättyjen hiusten hoitiksen. Voin "hyvällä omallatunnolla" käyttää sitä, ooh se tuoksu  :-* ;) Tota vois käyttää tehiksen jälkeen selvittämään latvat ja suojaamaan, eipä siinä kai muuta ole kuin silikonia.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 05 Marras 2006, 19:47
Kirjoittaja Sheppa
Miiwa kirjoitti:
Helleka kirjoitti: Mä en ole eläissäni markettijuttuja käyttänyt ja syy löytyy kampaamokoulun käyneestä äidistäni. Ongelmana oli vain se, että äidin hiukset on lyhyet ja sileät, mun taas pitkät ja kiharat - arvatkaa vaan kuinka hyvin ne hypertuuheuttavat tuotteet mun hiuksiin sopi.  :D Mulla ei aikaisemmin riittänyt intoa tutkia pulloista muuta kuin että 'shampoo' ja 'hoitoaine' ja esim. hiusten kuivaaminen pyyhkeellä ennen hoitoaineen levitystä oli mielestäni ihan ajan hukkaa.
En mä kyllä kuivaa hiuksia vieläkään ennen hoitoaineen laittamista.. Toki puristelen niin paljon vettä niistä pois kuin vaan mahdollista  ::) Hih, värjäsin hiukset Nutrissella ja sain kaupan päälle Fructiksen värjättyjen hiusten hoitiksen. Voin "hyvällä omallatunnolla" käyttää sitä, ooh se tuoksu  :-* ;) Tota vois käyttää tehiksen jälkeen selvittämään latvat ja suojaamaan, eipä siinä kai muuta ole kuin silikonia.
Sama täällä, mäkin vain puristelen niin paljon kuin vettä tippuu. :P

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 05 Marras 2006, 21:27
Kirjoittaja Merial
^ Itselläni jostain kumman syystä toimii hoitsikat parhaiten vain "puristeltuun" tukkaan. Kuivatessa pyyhkeillä lopputulos tulee jotenkin liian lähmäiseksi. ???

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 05 Marras 2006, 22:11
Kirjoittaja Chili
Minä taisin pestä hiukseni suurimmaksi osaksi Lifetexin ja Lorealin kampaamotuotteilla. Äiskä niitä osti aikoinaan itselleen, ja siitä jäivät minunkin käyttöön. Myös Suomalaista shamppoota ja hoitoainetta kaapissa oli silloinkin. Ja Panteneakin löytyi joskus.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 05 Marras 2006, 22:39
Kirjoittaja Helleka
Mer kirjoitti: ^ Itselläni jostain kumman syystä toimii hoitsikat parhaiten vain "puristeltuun" tukkaan. Kuivatessa pyyhkeillä lopputulos tulee jotenkin liian lähmäiseksi. ???
Mä taas koin ahaa-elämyksen kun ensimmäisen kerran vaivauduin tavoittelemaan pyyheliinaa shampoopesun jälkeen. Ihan erilainen lopputulos - siis parempaan suuntaan erilainen. Eipä silti, ei se mun aikaisempi 'puristelu' mitään kovin huolellista ollut. Mutta nykyisin mulla on aina käsipyyhe käden ulottuvilla (siksi eri pyyhe kun märkään kylpypyyhkeeseen kuivailu on  :-X), ja jopa VR:n makuuvaunusta mukaan napattu kertakäyttösuihkumyssy noita 'muhituksia' varten. Mun eka suihkumyssy ikinä! Vähänkö on ekspertti olo kun mulla on oikeen systeemi mietittynä tähän hiustenpesuun!  ;D 

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 06 Marras 2006, 10:22
Kirjoittaja Merial
Helleka kirjoitti: Mutta nykyisin mulla on aina käsipyyhe käden ulottuvilla (siksi eri pyyhe kun märkään kylpypyyhkeeseen kuivailu on  :-X), ja jopa VR:n makuuvaunusta mukaan napattu kertakäyttösuihkumyssy noita 'muhituksia' varten. Mun eka suihkumyssy ikinä! Vähänkö on ekspertti olo kun mulla on oikeen systeemi mietittynä tähän hiustenpesuun!  ;D 
;D

Itselläni taas tuo ahaa-elämys meni juuri toistien päin, eli aina oli jotenkin epämieluisa tulos vaikka kuinka hyvin hoidin ja annoin vaikuttaa ja pidin huolta ja ja.. sitten vain pikku hiljaa kyllästyin koko touhuun ku ei millään tuntunut saavan hyvää tulosta ja hoito meni hieman hunningolle, mikä sitten paljastikin sen sopivamman hoitotavan. 8)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 06 Marras 2006, 15:01
Kirjoittaja Inotti
Sitä mitä äiti osti. Yleensä jotain cutrinin tuotteita, mutta oli välillä myös Graham Webbin, tervashampoo, Herbina ja Linna-shampoo. Minä tietysti jos itse ostin, ostin sunsilkiä ja dovea (kun niissä oli niin kivat mainokset  ;D ).

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 07 Marras 2006, 12:48
Kirjoittaja Mrs. Priest
Ennen storea ja sen aikanakin käytin paljon Lifetex- ja Bonacure-tuotteita. Kaipaa niitä joitain hyviä tuotteita, mutta ainahan noiden pitää uusia noit aineita pulleroihin, että ne ei sitten toimikaan.
Pikahoitiksena oli aina Elvital, koska en saanu muulla pehkoani selvitettyä.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 07 Marras 2006, 12:53
Kirjoittaja Miracle
Ennen Storea käytin pääasiassa markettituotteita. Joskus Bonacurea ja Lifetexiä myös. Myös www:tä tuli joskus käytettyä, ja luulin sitä hyvksi, koska on kampaamotuote  ;D pah.. Onneksi nyt on jo kunnon tuotteet käytössä.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 07 Marras 2006, 12:53
Kirjoittaja zubi
Minulla oli Wellan high hair-tuotteet, Shockwaves-markettilakka, monenmoiset markettishampoot (kuten SunSilk, aargh) ja edullisemmat kampaamotuotteet käytössä, esim. Lifetex.

Nykyään ostan edelleen edullista, mutta olen vähän saanut enemmän tietoutta mitä kannattaa käyttää. Oikeastaan noista yllämainituista ei ole enää mitään käytössä.

Mä en muuten mitenkään erityisesti inhoa www:tä. Mä en tiedä mahdanko olla vähän outo, mutta mielestäni osa www:n tuotteista on ollut ihan hyviä, parempia kuin esim. Lifetex tälle tukalle. Eihän ne www:t toki mitään Joicoja vastaa, mutta osa tuotteista ihan kelpoja.

EDIT. Meinasin unohtaa paljon käytössä olleet Fructisit ja Pantenet. Nykyään en kyllä käyttäisi, en! :)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 07 Marras 2006, 16:56
Kirjoittaja Beatrix
Fructis, Pantene, Herbina, Sunsilk... eli lähinnä markettikamaa. Omistinhan myös Wella Lifetexin shampoon ja hoitsikan ja totesin etteivät ne toimi yhtään sen paremmin omassa päässäni kuin marketin tuotteetkaan, vaikka "laatua" luulinkin ostavani. Onneksi valaistuin myöhemmin ja nyt olen päässyt oikeasti hyvien tuotteiden jäljille...  :D

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 08 Marras 2006, 22:09
Kirjoittaja Magda
Mä ostin ensimmäiset kampaamotuotteet joskus yläasteella ja tuote tais olla bonacuren latvahoito (joka muuten tuoksu sillon paljon paremmalle) ja hiuksiin jätettävä hoitosuihke. Muuten markettisarjat kelpas siihen aikaan. En sillon ajatellu kuinka paljon hiuksien kuntoon voi vaikuttaa eri tuotteilla ja kampaajallakin kävin tosi harvoin.

Villitys kampaamotuotteita kohtaan alkoi kun kävin ensimmäisen kerran hairstoressa joskus jumbon avauksen aikoihin. Silloin mukaan tarttui tuotteita halvemmasta päästä bonacurea, wellaa ja lorealia. Samaan aikaan menin töihin ja oli omaa rahaa enemmän jota kuluttaa. Sillon alkoi säännölliset kampaajakäynnit ja myös värjäys kampaajalla ja hiustuotteet vaihtu kampaamosarjoihin. Nyt oon vaihtanu wellat ym tigiin ja yritän pysyä siinä ettei houkutuksia tule liikaa.

Homma on jo monta vuotta ollu ihan holtitonta kun ostelen kaiken maailman puteleita ja kun eksyin tänne palstalle oli kiva huomata että mä en oo ainut hiushörhö ja productjunkie ;D

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 08 Marras 2006, 23:56
Kirjoittaja Humppasusi
Pantene oli mun ehdoton suosikki ;D Vieläkin kaipaan sitä hoitoaineiden koostumusta, mukavan tanakkaa ja paksua.

Doven värjätyille hiuksille tarkoitetuista tuotteista tykkäsin myös, ne lätsäytti ihanasti.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 09 Marras 2006, 08:44
Kirjoittaja Hipsu
Mulla oli käytössä monen muun tavoin Sunsilk, ajattelin vielä helliväni hiuksia kun kesällä vaihdoin aurinkosuoja-tuotteet jne. Poikkiksen tädiltä sain sitten joululahjaksi oikein hienosti pakatut WWW-kuivien hiusten tuotteet. Niitä käytettyäni totesin vaan että tässä sen näkee, että markettituotteet on jopa parempia kun kampaamotuotteet..  ;D

Sitten löysin hs-foorumin ja siitä se sitten lähti!  ;)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 09 Marras 2006, 10:10
Kirjoittaja Crysania
Mun lempparimerkki oli Sunsilk ja Herbina. Ja sitten vielä kehtasin ihmetellä miksi tukka on koko ajan lähmässä, mutta latvat ovat täynnä kaksihaaraisia.  ::) Eräänä päivänä kuitenkin kyllästyin siihen kun tukka on koko pelkkää limaa ja marssin Hairstorelle, josta ostin ensimmäiset kampaamotuotteeni ikinä: Wellan SP rasvaisen tukan hoitoaine ja 30 sekunnin hoitoaine. No, ei ehkä parhaimmasta päästä nuo ehkä, mutta kuitenkin sen verran pelastivat, että nykyään jopa katson mitä päähän laitan.  :)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 18 Marras 2006, 11:43
Kirjoittaja Opossumi
Fructista ja oranssia sunsilkia. Fructiksen ennen muinoin valmistama hoitoaine puolipitkille ja pitkille hiuksille tuoksui ihanalta ja selvitti hiukset hyvin (silloin en ollut vielä silikooneista kuullutkaan).

Nykyään koitan pysyä erossa kaikkein karseimmilta marketin silaripommeilta. Kampaamotuotteita ostan vain tarjouksesta ja siitä halvimmasta päästä ja vain tarpeen tullen,sen verran ku opiskelijan laiha budjetti sallii. Jos vain ois varaa ostella kaikkia ihania kampaamomömmöjä hintaan katsomatta *haaveilee*  ::) 

Ja silti, vaikka moni täällä kohta varmaan kattoo alta kulmien, täytyy tunnustaa että kaipaan fructista, se tuoksu on niin ihanan raikas. :-[

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 18 Marras 2006, 11:55
Kirjoittaja stinttapo
Helleka kirjoitti: esim. hiusten kuivaaminen pyyhkeellä ennen hoitoaineen levitystä oli mielestäni ihan ajan hukkaa.
Toi kuivaaminen mulla on ollu tapana ihan pienestä pitäen, äite opetti joskus, olin ehkä 5-6vuotias..ja myös sen se opetti että hoitoaineen kannattaa antaa vaikuttaa ennen huuhtelua.... 

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 18 Marras 2006, 13:43
Kirjoittaja marenki
Aah, muistin yhtäkkiä Constianin proteiinishampoon! Minusta se oli ihan kivaa ja nyt mulla tekisi melkein mieli ostaa sitä...  ::)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 19 Marras 2006, 17:09
Kirjoittaja doomsower
WWW:tä käytin aika paljon. Joskus kun halusin helliä tukkaani, ostin värjätylle tukalle tarkoitetut shampoon ja hoitiksen samasta sarjasta, jotenkin ajattelin niiden täydentävän toisiaan.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 20 Marras 2006, 15:21
Kirjoittaja Lorena
Käytin ennen Hairstoren ja juurikasvun foorumia kaikkia tuotteita mitä kotona oli, eli Pantenea, Lorealia, Fructista jne. Nykyään kun ostan omat aineeni, osaan valita hieman paremmin :D

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 23 Marras 2006, 15:10
Kirjoittaja Serena-82
Gigli kirjoitti: Käyttelin aika paljon Cutrinia, Wellaa ja jonkin verran Keunea. Pahinta kuitenkin oli, että tungin päähäni aina kaikkia mahdollisia tuuheuttavia tuotteita, vaikka tukka huusi kosteutta. ::)
Mä myös käytin vain tuuheuttavia, koska mun hiukset on hyvin hennot. Parturit nykyään kuitenkin on sanonu, että ne on kuivat!!! Kaiken lisäksi merkkejäni ennen "valistumista" oli pääasiassa sunsilk... L´Orealia käytin joskus myös. Tosin mun hiukset oli myös käsittelemättömät suurimman osan aikaa, joten ne ei mitään extrahoitoja olisi tarvinnutkaan.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 08 Joulu 2006, 12:39
Kirjoittaja Winnie

Loreal ja Pantene taisivat olla omia suosikkeja aikanaan. Enkä tainnut olla ainoa. Muistan rippikoululeirin reilun 10 vuoden takaa kun 90 % tytöistä oli mukana juuri markkinoille tullut Pantene 2in1 shampoo, jossa siis hoitoaine samassa. :)
Pikku hiljaa  jo kotona asuessa äiti alkoi kampaamoreissuilta kantaa onneksi kotiin jotain muitakin merkkejä. Omat ensimmäiset kampaamotuotekokeilut taisivat olla Schwarzkopfin Bonacurea.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 08 Joulu 2006, 13:08
Kirjoittaja Piitu
marenki kirjoitti: Aah, muistin yhtäkkiä Constianin proteiinishampoon! Minusta se oli ihan kivaa ja nyt mulla tekisi melkein mieli ostaa sitä...  ::)
OT, mutta mulla on Constianit kovassa käytössä. Tykkään kovasti kun ovat tarpeeksi "keveitä" tuotteita mun ohuille ja hennoille hiuksille, ei pääse tukka lässähtämään :)

Kotona asuessa käytin sitä mitä äiskä millonki sattu ostamaan, silloin tällöin jopa kampaamotuotteita. Myöhemmin ostin itselle kaikenlaista markettikamaa, Sunsilkiäkin... Joskus mulla oli EHS:n tuotteita, ne oli kyllä ihan kivoja, vois joskus vaikka kokeilla pitkästä aikaa.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 11 Joulu 2006, 18:12
Kirjoittaja Bamboo
Mulla oli käytössä näitä ihan perus markettituotteita, Lorealia lähinnä. Äidiltä kokeilin halpoja kampaamotuotteita, Bonacurea ja Schwarzkopfia, etenkin Bonacuren kosteuttava shampoo tuntui ihanalta Lorealiin verrattuna. Sen jälkeen alkoi kiinnostus ja parempien hiustuotteiden ostelu. Oikeastaan suurin syy marketituotteista luopumiseen oli se, että hiukseni alkoivat kärsiä silikonista.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 12 Joulu 2006, 09:26
Kirjoittaja Bimmer
Mullla oli kampaamotuotteita käytössä jonkun verran myös ennen juurikasvua. Lähinnä Bonacurea ja Wellaa, parit Tigitkin olin ostanut kampaajaltani ja niihin kyllä ihastuin silloinkin.
Markettisarjoista Pantenea, Wellaa, VO 5 sekä XZ.

Juurikasvun myötä olenkin sitten hurahtanut Joicoihin ja lisää Tigeihin. EHS on uusi tuttavuus markettisarjoista. Voi kuinka paljon uusia tukanhoitovinkkejä ja tuotesuosituksia täältä on saanutkaan, kiitos tästä ihanasta foorumista!

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 12 Joulu 2006, 10:10
Kirjoittaja Anissa
Mulla oli käytössä halpoja kampaamotuotteita www:tä,bonacurea ja schwartzkopfia ja markettituotteista lähinnä vo5:sta tai pantenea.Ihmettelin aina miten tukka kasvaessaan käpertyi kuivaksi takkupesäksi.Luulen,että siihen oli syynä,etten tiennyt jätettävistä yhtään mitään.Joskus ostin jotain sunsilkin jätettävää ja ajattelin,että ei tarvitse normihoitoainetta,jos laittaa jätettävää.Miten tyhmä sitä voi ollakkaan?

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 12 Joulu 2006, 10:55
Kirjoittaja -j-
^
En sanoisi tyhmä, vaan tietämätön  :)

itselläni oli käytössä ennen juurikasvua lähinnä silikonittomia markettituotteita (XZ) ja WWW:tä. Ja sitten joitain satunnaisia kampaamotuotteita, kuten Sebastianin Laminates-sh + ha + suoristusgeeli. Ennen juurikasvua osasin kytätä silikonit INCEistä, mutta nyt tietämys sisällöistä on paljon laajempaa, kiitos siitä.
Olen käyttänyt myös jätettäviä vuosikaudet, en vaan muista mitä tuotteita! Jossain vaiheessa mulla ainakin oli LC2-latvasuoja ja erehdyinpä kerran alekorista ottamaan Sunsilkin jätettävääkin.

LISÄYSTÄ
Vähän aikaa mietiskelyäni muistin, että ostin aika paljon kampaamotuotteita HS:lta jo vuosia ennen juurikasvua. L´orealia ja Goldwellia ainakin tuli käytettyä, niiltä lähinnä jätettäviä hoitoaineita.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 18 Joulu 2006, 19:28
Kirjoittaja Ninne
Käytin oikeastaan kaikkia markettimerkkejä, Sunsilk ja Pantene tulee ensin mieleen. Kampaajalta en ostanut kuin aika harvoin shampoota.

Juurikasvusta olen saanut paljon hyviä vinkkejä ja alkanut tilata hiustuotteita netistä (liikaa  ;D )

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 19 Joulu 2006, 13:16
Kirjoittaja purppura
Storelta sain tietää mineraaliöljyista ja sainkin ihoni parempaan kuntoon, kun lopetin sellaisten aineiden käytön. Ennen käytin Garnierin mineraaliöljy voiteita ja puhdistusmaito. Ne kun piti ihon niin pehmeänä!  ::) Storea ennen minusta Sun Silkin pullot oli hienoja ja halusin sellaisen.  :D En kyllä enää! Käytössä on edelleenkin markettikamaa, mutta katselen ne silikonit sieltä. Käytössä XZ useimmiten ja nyt Vo5, jossa kyllä jonkin verran silareita.

Juurikasvusta on saanut hyviä tuotesuosituksia, kuten Aqualan L. Olen myös siirtynyt hellävaraisempiin aineisiin ihon hoidossa. Jätettävää käytän nykyään aina, ennen aina silloin tällöin. Muutenkin olen alkanut kiinnittimään hiusten kuntoon enemmän juurikasvun ansiosta ja yritän pitää ok kunnossa, mitä nyt markettikamoilla voi saada.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 31 Joulu 2006, 14:12
Kirjoittaja Tanya
Mä käytin ennen lähinnä Pantenea, Wellaa ja VO5:sta. Nykyään ei tulisi mieleenkään koskea noihin puteleihin. Tai ehkä toi VO5 vielä menis joten kuten. Joicosta en kyllä enää luovu. Nykyään minusta on tullu oikea hiushärpäkepoliisi ja kauhistelen mitä tuotteita kaverit ja sukulaiset käyttää. Niille ei vaan kehtaa sanoa mitään, kun monet loukkaantuisivat tai eivät muuten vaan välittäisi vaikka sanoisinkin jotain. Monien mielestä tuotteilla kun ei ole mitään eroa...  ::)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 03 Tammi 2007, 18:36
Kirjoittaja Lulu
ennen kampaamotuotteita käytössä oli yleensä xz. joskus halusin myös välttämättä käyttää panthenea, kun sillä sai niin pehmeät hiukset ( ::)), mutta valistunut äitini sai pääni kääntymään. sunsilkia ja fructista en ole käyttänyt koskaan.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 03 Tammi 2007, 23:18
Kirjoittaja Kemuli
Tää on hauska ketju!  :) Taisinpa käyttää (en tosin vieläkään ole käyttänyt niitä "parempia" tuotteita kuin puolisen vuotta) Fructista aika paljon. Itse asiassa, en muista käyttäneeni pitkään aikaa mitään muuta kuin sitä, paitsi joskus muinaisina lapsuusaikoina Head & Shouldersia.  ;D Koko hiushömpötys alkoi minulla aika hassuissa merkeissä: äitini oli hehkuttanut, kuinka Kerastasen kampaamotuotteet on huippuhyviä ja olikin ostanut mulle lahjaksi Bain Antigras -shampoon, kun tukka rasvoittui aika nopeasti. Ja juurikin se shampoo aiheutti mulle niin kauhean hilse- ja kutinarumban, että oli pakko alkaa kattomaan, mitä päähänsä laittaa. :D Että onni onnettomuudessa sitten!  ::)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 04 Tammi 2007, 00:12
Kirjoittaja Cerise
Mun kummitäti on kampaaja, joten ennen juureksiin liittymistä (jos et pärjää heille, liity heihin  ;))
käytin kampaamotuotteita marketista ostettujen rinnalla. Marketista ostin aika usein XZ-sarjan
tuotteita ja joskus Sunsilkiä, jota pidin jopa hyvänä  ;D Olen varmaan poikkeus mutta mulla
ne ei mitään hallaa tehnyt, varsinkin se hiuspohjaa rauhoittava shampoo toimi mulla hyvin.
Edelleen ostan joskus marketista hiusjuttuja, kuten Nutriglossia ja Elvitalin tuuheuttavia, mutta
pääasiassa ostan kampaamotuotteita. Vaikka en monien kampaamo- ja markettituotteiden välillä
paljon eroja huomaakaan, tämä tukka ei ole varmaan kovin nirsoa sorttia  ::)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 04 Tammi 2007, 01:38
Kirjoittaja Trillian
Mä käytin ihan ristiin rastiin kaikkia mahdollisia markettituotteita, yleensä jotain tuuheuttavaa ja rasvaiselle päänahalle, vaikka tosiasiassa olisin kyllä tarvinnut kosteuttavia ja hellempiä juttuja.  ::)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 04 Tammi 2007, 09:39
Kirjoittaja petomaani
En nyt muista millään, olenko jo vastannut, mutta voinhan vastata uudemman kerran.. Olin aika "tyhmä" ja noviisi hiustenhoidollisissa asioissa ennen kuin harhauduin hairstoren foorumille ja tajusin, mitä eroa tuotteissa voi olla. Tavallisesti ostelin markettikamaa (top- listoilla Fructisit ja Pantenet) hyllyilleni. Käytin jätettäviä hoitoja (muistaaksen Lorealin eri hiuslaaduille - vaihdellen).

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 05 Tammi 2007, 17:35
Kirjoittaja Serena-82
Duchess kirjoitti: Mä käytin ihan ristiin rastiin kaikkia mahdollisia markettituotteita, yleensä jotain tuuheuttavaa ja rasvaiselle päänahalle, vaikka tosiasiassa olisin kyllä tarvinnut kosteuttavia ja hellempiä juttuja.  ::)
Taisin vastatakin tähän ketjuun jo aiemmin mut tähän: sama! Käytin aina tuuheuttavia ja rasvaisen päänahan juttuja eikä tullut mieleenkään käyttää kosteuttavia, vaikka ne olisi ollut tarpeen. Hoksasin homman vasta kun parturi sanoi mu hiusten olevan kuivat. Aiemmin ei oltu ees mulle mitään parturissa suositeltu  ???  Sama kohtalo vähän naaman kanssa eli kaikkia rasvaisen ja akneihon tuotteita kun kuvittelin että niillä ainakin pysyy iho näpyttömänä ja hyvänä. Paskan marjat. Iho parani heti kun vaihdoin hellempiin. Aika hukassa sitä on ollut sen suhteen, mitä hiukset ja iho vaatii pysyäkseen kunnossa. Tehokkaampi ja vahvempi ei ole aina parempi  ::)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 16 Tammi 2007, 14:47
Kirjoittaja marketta
Mäkin ostelin jotain Sunsilkin tuuheuttavaa sarjaa joka lätsäytti rieskatukan entistä pahemmaksi.  >:(  Muita oli varmaan Pirkan omenashampoo (joka kyllä haisee hyvälle) ja sitten jotain satunnaisia muita markettituotteita, mulla ei koskaan ollut suosikkimerkkiä.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 16 Tammi 2007, 19:22
Kirjoittaja avarephelia
Pyrin käyttämään mahdollisimman "yksinkertaisia" tuotteita. Ostin mm. EHS tavallista shampoota ja hunajahoitoa. Joskus jotain hajusteetonta Herbinaakin. Kokeilin myös jotain Sunsilkin "pörröisten hiusten taltuttajaa" tms. mutta se ei tehonnut ollenkaan, joten kuvittelin että hiukseni ovat aivan toivotonta laatua. Jätettäviä en käyttänyt juuri koskaan.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 16 Tammi 2007, 21:56
Kirjoittaja LaMaariah
Hmm. Mä oon pyöriny täällä aika vähän aikaa, mutta on mulla ollu kampaamo-tuotteet käytössä jo ennen. Joskus reilut pari vuotta sitten ostin ensimmäisen BC:n latvasuojan ja Osiksen suoristusrautaseerumin. Seuraavana tai jo samana vuonna sain saman sarjan hoitoaineen, shampoon ja lakan lahjaksi. Siitä se hullutus onkin pikkuhiljaa lähteny. Purtakoita on jo ihan kivasti, mutta lisää on saatava ehdottomasti.  :o

Hiuksista on tullu mun juttu. Pyrin hoitamaan niitä mahdollisimman hyvin.  ;)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 16 Tammi 2007, 22:21
Kirjoittaja Haylie
VO5:sta (tosin nykyäänkin joskus), Fructista ja Pantenea muistaakseni enimmäkseen käytin..jopa Sunsilkiä :-X Nykyään tukka onkin paljon paremmassa kunnossa kun on viisastunut kiitos hairstoren foorumin ja juurikasvun.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 19 Helmi 2007, 21:20
Kirjoittaja Iina-
Käytin vain ja ainoastaan markettituotteita, lähinnä XZ:aa ja Herbinaa. Sunsilkiäkin kokeilin, mutta se jäi kyllä heti pois, kun se aiheutti kutinaa päänahassa. Enimmäkseen taisin ostaa rasvoittuville hiuksille tarkoitettuja tuotteita.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 20 Helmi 2007, 11:44
Kirjoittaja Josi
Ostelin marketista rasvoittuville hiuksille tarkoitettuja tuotteita, Fructista & Elvitalia. Hiukset rasvoittui nopeasti varmaan vaan sen silikonin takia. Nyt kun pikkuhiljaa alkanut oppia laadukkaampia tuotteita käyttämään niin johan on hiusten kunto parantunut.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 21 Helmi 2007, 12:46
Kirjoittaja Tiahaar
Käytin Fructista, Pantenea ja Dovea (muistaakseni). Sitten ostin Bonacuren värihiusten shampoon, hoitoaineen ja latvasuojan muutamia vuosia sitten. Väri pysyi kyllä tuolla shampoolla, mutta sitä kului aina kourallinen näihin hiuksiin. Tuosta lähtien olen pikku hiljaa siirtynyt kampaamotuotteisiin ja hiusten kunto on parempi.

Muutamia hutiostoksia on tullut tehtyä, mutta olen myös löytänyt toimivat vakkarituotteet.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 24 Helmi 2007, 18:04
Kirjoittaja Eleonora
eh, alkaa ihan naurattamaan vastaukset, mutta suosikkeja oli:

- sunsilk ;)
-pantene
-fructis
-elvital

ja.....( kerää rohkeutta..)  lidl :D

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 24 Helmi 2007, 18:12
Kirjoittaja Luriana
Käytin lähestulkoon kaikkea, mitä käsiini sain. Jonkinmoinen suosikki on kuitenkin ollut XZ-tuoteperhe, joka minun mielestäni päihitti muut markettituotteet mennen tullen. Herbiinaakin taisin yhteen väliin käyttää ahkerasti, tosin värjätyille hiuksille tarkoitetut Herbiinat eivät minulla ainakaan parantaneet värin kestoa.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 24 Helmi 2007, 18:37
Kirjoittaja Peachtwist
Mun tuotteet ei ole juurikasvun myötä hirveästi muuttuneet, sillä olin jo aikaisemmin hengaillut muilla kosmetiikka- ja hiusfoorumeilla ja käytössä oli lähinnä Tigiä. Ennen hiustenhoitoon liittyvää valaistumista käytössä oli Fructis, Sunsilk, Pantene ja XZ. Nyt tuntuu hirveältä ajatella varsinkin Fructista ja sunsilkiä  :)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 24 Helmi 2007, 23:53
Kirjoittaja crema
Pyöriskelin aika usein hiusmallina nuorempana, kun mulla oli lyhyet hiukset ja käyttelin sitten niitä tuotteita mitä sain sieltä kaupanpäälle mukaani. Yleensä jotain Bonacuren tuotteita ne tais olla. Bonacure tuotteita ostin sitten muutenkin, ja Garnierin/Lorealin lasten shampoo oli yksi mun suosikkeja (ihan vielä aikuisenakin). Sitten siirryin pikkuhiljaa Tigiin, Redkeniin ja Joicoon, eri foorumien innoittamana ja aivopesemänä ennenkuin tänne olen eksynyt. Nyt juurikasvua selaillessa ja hyviä vinkkejä lukiessa on tullut semmoinen ajatus, että josko sitä siirtyisi takaisin markettituotteisiin, sillä sieltäkin näyttää löytyvän hyviä tuotteita ja järkeviin hintoihin.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 25 Helmi 2007, 11:34
Kirjoittaja ellen
Ihan lapsuudesta asti kinusin äidiltä, että se ostais kampaajalta sampoon ja hoitoaineen kampaamokäynnin yhteydessä. Sellaista kampaamomarkettikamaa (siis edullisia kampaamotuotteita) meillä käytettiin paljon. En edes muista koska olisin viimeksi ostanut sampoota ja hoitista ruokakaupasta, paitsi nyt sitten, kun piti kokeilla XZ:n suklaa&vanilja-sarjaa  ;D

Jossakin vaiheessa teini-ikäisenä valveuduin ja hankin SIMin Dermasyd-sarjaa, joka lievitti päänahkani kutinaa. Sen jälkeen kokeilin kaikenlaista, mutta pitäydyin Dermasydissä.

Kerran sain alekuponkeja Hairstoren liikkeeseen ja siitä se sitten lähti: L'Anzalla ja Tigin suklaahoitoaineella aloitin parhaimpien kampaamotuotteiden metsästyksen ja hiusten kunnon kohottamisen. Sitten luin elleistä, että L'Anzaa saa edullisesti ulkomailta, ja niin alkoi ulkomailta tilaus. Samaan aikaan tapahtui muutos myös kasvojenhoidossa: ei enää silikonia ja mineraaliöljyjä tähän nassuun.

Elleistä löysin myös tiedon juurikasvusta ja löysinkin aivan älyttömän toimivan kauneusfoorumin, jolta oon saanut paljon hyviä vinkkejä. Juurekset ovat vinkanneet mulle CO-pesun hellävaraisuuden, MOPin ihanuuden ja että Tigilläkin on toimivia tuotteita ja että Joico on itse asiassa ihan laadukas merkki. Luulin nimittäin, että kaikki Tigit olisivat silikonihöttöää ja että Joico olisi vain melko peruskamaa, ei mitään kummempaa.

Meni aika OT:ksi koko juttu, mutta oon vain niin innoissani, kun löysin tämän foorumin ja sain upeita ideoita hiustenhoitoon  ;D

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 25 Helmi 2007, 12:06
Kirjoittaja jeppu
No, ennen kampaamotuotteita käytin Fructista ja VO5sta  :D Vieläkin löytyy tuolta kaapin perältä jotain vanhoja Fructiksia sun muita, vaikka en ikimaailmassa enää kuvittelekaan koskevani niihin. Olen vain kauhean huono heittämään mitään pois.. Kai mä sitten vain vien niitä kaikkialle, kuten mökille, ja hups vain unohtelen niitä sinne. Enkä ota takas ;D

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 25 Helmi 2007, 16:12
Kirjoittaja MAS
ennen foorumia käytössä oli lähinnä markettikama, mutta niistä sentään xz:t tms silikonittomat. Suht hyväkuntoiseen tukkaan riitti ihan hyvin, ja muutama kampaamotuote mitä oli tullut kokeiltua ei ollut vakuuttanut (l'oreal, schwarzkopf jne). Nyt kun täältä on saanut vinkkejä että mikä noilta hinnakkaammilta sarjoita voisi omaan päähän sopia niin on löytynyt uusia suosikkeja.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 26 Helmi 2007, 21:52
Kirjoittaja Fii
mä oon käyttäny vähä mitä sattuu ja halvalla saa esim fructista, sunsilkkiä, xz, dove... useimmiten ostin sitä mikä sattui olemaan tarjouksessa. Satunnaisesti ostin hairstoresta aleista ja poistoista joitain ns. parempiakin merkkejä. Kyllä jotewnki tuntuu et hiukset olis pehmeemmät ku käyttäny nytte kampaamotuotteita.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 27 Helmi 2007, 00:35
Kirjoittaja Satine
Tuli kyllä ostettua useita tuotteita sen perusteella, mikä tuoksui parhaimmalta (:D) ja missä oli lupaavin takateksti.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 02 Touko 2007, 21:29
Kirjoittaja Furtiva
Myöshäislapsuuteen asti käytin EHS:n shampoota, koska sitä äitikin aina käytti. Hoitoaineita ei meillä silloin vielä tunnettu ::)

Sitten teini-iässä minäkin halusin käytellä stylejä mainosten hiustuotteita, joten ostelin lähinnä Pantenea ja Fructisia, mutta myös lukuisat muut marketin tuotteet tuli kokeiltua. Sunsilkiä käytin vain vähän, ja viimeisimmät hiustuotteeni nyt aikuisena ennen silikonittomia XZ:iä olivat Dovea. Fructisin tehohoito oli kivaa tavaraa, ja välillä pidin sitä päässä "hurjat" kymmenen minuuttia ;D Melkoista silikonimössähän tuo on, mutta en enää edes näe hyötyä vältellä silikoneja hoitoaineissa.

Hiukseni ja päänahkani ovat kuitenkin aina olleet ihan ok-kunnossa, joten ei kai näistä suurempia vahinkoja ole syntynyt. Paitsi, että hiusteni kuivuuteen ei näistä ole ollut riittävästi apua ja siitä kärsin nyt.

Jätettävät hoitoaineet ovat olleet mulle aivan uusi juttu, kunnes tulin foorumille. Olin kyllä joskus ostanut jostain Sunsilkin jätettäviä, mutten ollut oikein tajunnut niiden funktiota, kun kuvittelin niiden jotenkin myös muotoilevan... Jäivät siis pitemmän päälle käyttämättä.
Nykyään pistän tukkaan jos jonkinlaista jätettävää -  mitä enemmän, sitä parempi.

Rahapulan vuoksi en voi käyttää niin paljon laadukkaita hiustuotteita kuin haluaisin. Olen panostanut shampooseen (MOP) sekä latvahoitoon (Redken), mutta ennen kaikkea olen bongannut marketista kaikki helmet, kuten NG-naamio, VO5:n syväputsari ja Miracle Mist sekä Fade Defy ja Moistuire Soak -hoitoaine, AC-suihke sekä XZ:n muotovaahto ja hoitoaineet.
Olen myös täällä oppinut tekemään paljon omia ihania hiusnaamio-sekoituksia ja tajunnut, että tavallistakin hoitoainetta voi pitää päässä tunnin, jolloin teho on ihan eri luokkaa.

Vielä paljon on mulla opittavaa ja hyviä tuotteita ostettavana, mutta hyvällä tiellä ollaan :)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 03 Touko 2007, 14:13
Kirjoittaja jean
Mun suosikki oli Sunsilkin anti-itch  ;D . Tuntui se vähän auttavan, vaikka siinäkin oli silareita. Hoitoaineita en käyttänyt ollenkaan, kun tukka selveni muutenkin.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 03 Touko 2007, 14:16
Kirjoittaja Vera
Heh.. mä uskoin sokeasti kaikkiin mainoslauseisiin ja käytin L'orealia, Fructista, Linnashampoota ja muita laatumerkkejä :D Täytyy kyllä sanoa, että Linnashampoo tuoksuu tosi hyvältä.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 05 Touko 2007, 19:03
Kirjoittaja Tiitunen
Minä käytin enimmäkseen kampaamotuotteita jo hiukan ennen kuin löysin Juurikasvun. Missään en kuitenkaan ole saanut niin paljon hiustietoa ja hyviä vinkkejä kuin täältä.  :) Olen kuitenkin käyttänyt paljon myös markettituotteita, koska olen yrittänyt ajattella "järkevästi": Että samoja aineita niissä käytetään, ero on lähinnä hinnassa. Tietenkään kallein tuote ei suinkaan välttämättä ole paras. Nykyisin ostan lähinnä vain laadukkaita kampaamotuotteita, mutta tietyt markettiputelit kelpaavat edelleen.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 05 Touko 2007, 22:38
Kirjoittaja Elluli
Oon aina ollu tosi kiinnostunut kauneudenhoidosta ja jo yläasteella olin ikionnellinen kun sain joskus jossain käyttää "hienoja kampaamotuotteita"  ;D Kotoa pois muutettuani ostelin sekä kampaamotuotteita että halpoja marketista. 23-vuotiaana aloitin uudestaan opiskelijaelämän ja oli vaan pakko tyytyä markettikamaan tai lahjuksiin tukkahulluilta kavereilta  ;) Silloin ostin ja käytin Sunsilkkia, Fructisia, Pantenea, XZ:aa ym. mikä nyt sattui houkuttelemaan ja oli halpaa. Silti kaipuu parempaan on koko ajan olemassa. Mulla ei ole koskaan ollut juuri polkkapituutta pidempää, joten aika kivat hiukset sain näemmä myös markettikamalla.. Ei se ero nyt NIIN iso ole vaikka eroa hinnakkailla ja halvoilla tuotteilla onkin. Varmaan selvemmin huomaa pitkissä hiuksissa että onko satsattu laatuun vai ei..

Nykyään olen taas hiustuotefriikki ja vaan laadukas kelpaa. Tosin välillä saatan ostaa jotain halpaakin houkutuksesta kokeilla miten vaikuttaavat. Toisaalta heivaan myös kalliita tuotteita jos eivät tee toivomaani tulosta..


Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 23 Touko 2007, 11:01
Kirjoittaja Antonella
Mulla käytössä olivat XZ (on kyllä edelleenkin), Pantene joskus vuosia sitten, Sunsilk, ja liuta muita surkeita tuotteita, joita telkkarissa mainostettiin ja joiden incejä en osannut yhtään lukea. En osaa kyllä edelleenkään, mutta denaturoitua alkoholia ja silikoneja (shampoossa) tajuan jo vältellä. Fructikseen en sentään ikinä koskenut, siitä kuulin niin paljon huonoja tarinoita. Sitten tulivat halvat kampaamosarjat ja nyt olen siirtymässä pikkuhiljaa kalliimpiin ja seulomassa markettituotteista helmiä. Parantamisen varaakin vielä kyllä on, kesätyörahoille on jo keksitty käyttöä  ;)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 27 Touko 2007, 02:50
Kirjoittaja Kissatukka
Käytin vähän kaikkia markettituotteita sekaisin. Päänahkani oli välillä tosi huonossa kunnossa ja hiukset kuivat ja välillä jopa purkkamaiset - ihan kamalat! Muistan kun fructicsen hiusnaamio tuli ekan kerran kauppoihin, ja se oli mielestäni ihanaa. Viime vuonna kielitieellisellä luennolla joku sanoi, että oli juuri kuullut sanan 'hiusnaamio' ja olin ihan että mitä hittoa?!&nbsp; :) Mulle se on ollut niin arkea jo iäisyyden. Joskus ostin myös kampaajalta värin kuluttamista varten jonkin ihanan mintun tuoksuisen shampoon, jossa oli kuorivia rakeita...<3 Ja kerran joku kampaaja suositteli mulle Wella Lifetexeja, tykkäilin muistaaksini silloin kyllä niistäkin.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 28 Touko 2007, 08:53
Kirjoittaja Luscious
Mulla kans käytössä V05, pantene (joskus ihan ihan kauan sitten) ja sit niinq parhaimmistoo oli L'oreal elvital sh ja ha. Alle 2 vuotta sitten hehkutin Gliss care & repair shampoon ja hoitiksen nimeen.. Jätettävänä kurainen sunsilk -oranssi.
Nykyään Joicoa, tigiä ja -tadaa- gliss asian beautya :D

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 28 Touko 2007, 18:44
Kirjoittaja NarnianQueen
Elämässä on tullut käytetyksi monenlaista ja -näköistä sarjaa, aina tavallisista markettituotteista kampaamokamaan ja esim. Kanebon silkkishampooseen... Oli muuten ihan hyvää tavaraa tuo Kanebo, mutta hintaansa nähden ei ehkä sen arvoista&nbsp; :)
Yhteen aikaan uskoin vakaasti hinnan olevan tae laadusta ja kampaamokaman olevan parempaa. Enää en ole siinä luulossa - esim. kallis Sebastianin sarja ei juuri tehnyt kutreistani sen kummempia. Hyväkuntoisuus ja kiilto on ravinnon ansiota, ei kalliiden purkkien, uskon minä&nbsp; ;)

Täytyy muuten puoltaa tuota parjattua Pantenea: sehän on loistosilottaja! USA:ssa siitä on jopa halpisversioita olemassa. Samoin Garnier ja Respons ovat hyväkuntoiselle luonnonhiukselle ihan riittäviä...
Joskus muinoin hiukset vahingoittuivat permiksestä aika pahasti, etelässä oleile vielä pahensi tilannetta. Korjailin kuontaloni kuntoa Bonacuren yöksi jätettävällä naamiolla, ja se kyllä auttoi&nbsp; :-*

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 30 Touko 2007, 16:03
Kirjoittaja Neiem
Minullakin oli aikoinaan käytössä lähinnä Sunsilk, Dove ja Pantene. Eipä ole nytkään arkipäivän tuotteet kovin kummoisia, kun ei niihin varaa ole, mutta jo XZ-tuotteisiin ja NG-naamioon siirtyminen (+kampaamomuotoilijat) on parantanut paljon. Ennen ihmettelin, kun silloin vyötäröpituiset, tasapaksut hiukseni roikkuivat aina pesun jälkeen... ::) Muistan joskus, kun olin pettynyt, kun Sunsilkin rasvoittuvien hiusten shampookaan ei auttanut tähän pulmaan :D Ja olenpa juureksena oppinut syväpuhdistavankin käytön.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 30 Touko 2007, 22:21
Kirjoittaja KaroL
Taisin käyttää pelkkää Sunsilkkia monta vuotta mutta silloin tukka olikin niin hyvässä kunnossa ettei tarvinnut sen parempia tuotteita. Vo5 tai XZ-öljyhoidot silloin tällöin olivat tosi kallista hienoa ylellisyyttä. ;D

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 25 Syys 2007, 22:46
Kirjoittaja Heleena
Mulla oli käytössä ennen Juurikasvua kyllä kampaamotuotteita, tyyliin Wella SP, Goldwell, Paul Mitchell. Äiti on aina ostanut shampoonsa, hoitoaineensa ja muotoilutuottensa kampaajalta, ja siinä samassa hankkinut minullekin tuotteet sieltä. En ole ikinä käyttänyt Pantenea, Sunsilkiä tai VO5:sta. Ennen Juurikasvua en tiennyt mitään kampaamotuotteiden todellisista helmistä, koska en ollut kuullutkaan mistään Joicoista, Nexxuista tmv. Toisaalta en kyllä tiennyt, että markettimerkeistäkin löytyy niitä hyviä tuotteita.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 26 Syys 2007, 03:35
Kirjoittaja Margot
Käytin varmaan suunnilleen jokaista markettimerkkiä jossain vaiheessa. Muistan ainakin Fructis-kauden. Sitten jossain vaiheessa aloin tulla silikonikammoiseksi, ja mulla oli ainakin Herbina-kausi. Lopulta päädyin EHS koivushampooseen ja hunajahoitoon, joita käytin tyytyväisenä varmaan pari vuotta. Edelleen tykkään noista, mutta tän foorumin vuoksi annoin uuden mahdollisuuden XZ:lle. Ja tykkään! Muutenkin olen täältä bongannut hyviä vinkkejä markettituotteista. Kampaamojuttuihin ei ole nyt todellakaan varaa, mutta asiaa harkitaan uudestaan sitten kun on.

Edit: Tehiksiä tai jätettäviä en aiemmin käyttänyt lainkaan. Niiden löytäminen on kyllä ollut hieno juttu.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 26 Syys 2007, 20:53
Kirjoittaja Annelina
Olen käyttänyt jo pitkään päänahan ongelmille tarkoitettuja shampoita ja hoitoaineita, System4 suosikkina. Harvemmin ostin muita, koska paanahka on se ykkösjuttu. Tosin mikään ei tunnu auttavan täydellisesti, ja joskus oon ostanut hiustenhoitoon muitakin vaihtelun vuoksi. Tän foorumin myötä oon kiinnostunut muistakin merkeistä ja tuotteista, lähinnä hoitoaineista. Muotoilutuotteista oon käyttänyt paljon marketti- sekä kampaamotuotteita, ja muutama suosikkituote on löytynyt jo aiemmin. Juurikasvu ei oikeastaan ole muotoiluun vaikuttanut.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 27 Syys 2007, 17:28
Kirjoittaja Lingon
Pääasiassa edullisia markettituotteita olen aiemmin käyttänyt, enimmäkseen varmaan Fructista, Sunsilkia ja XZ:aa. Silloin tällöin kokeilin kampaamotuotteitakin, mutta palasin aina noihin markettituotteisiin.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 27 Syys 2007, 23:51
Kirjoittaja FairyTale
Mä olen äitini kanssa käyttänyt aina kampaamotuotteita, lähinnä ehkä Lanza, kerastase, cutrin, goldwell, sebastian ym.

Nyt pikkuhiljaa oon haalinut Tigiä, Fudgea, elumenia ym lisäksi

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 16 Marras 2007, 15:43
Kirjoittaja MiuMiu
Kaytin seka markettituotteita etta L'oreal-konsernin kampaamotuotteita (joita oma kampaajani minulle auliisti kauppasi ;) ). Kaytossa oli ainakin L'oreal Professionalin varihiuksille tarkoitettua shampoota, SEAH:in vaaleanpunaisessa pullossa olevaa shampoota, John Friedan Brilliant Brunette shampoo & ha seka kiiltovoidetta kahta sorttia, yhteen valiin minulla oli myos saman merkin Frizz-ease serum.
Joskus tosi kauan sitten kaytin Fructisia.

Talla hetkella minulla on viela joitain vanhoja John Friedan tuotteita, joita kaytan silloin talloin. Uusia en kylla osta:-).

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 16 Marras 2007, 15:54
Kirjoittaja chiliad
Fructis tais olla yks suosikkimerkki ja jonku verran sit kampaajalta ostelin noita shampoita, hoitoainetta en käyttäny juurikaan..&nbsp; ::)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 16 Marras 2007, 16:12
Kirjoittaja Minsku
Mulla tämä on ollut kausittaista. Muistan ainakin Fructiskauden, ennenkuin herkistyin sille ja jotenkin samalla kaikille Garnierin tuotteille ::) Sitten on ollut Pantene- ja Elvitalkaudet ja hyvin lyhyt Sunsilk-kausi ennenkuin siirryin päänahan vuoksi kokonaan SIMin 4systemsiin. Joskus on myös jotain äitin ostamia sekalaisia kampaamotuotteita tullu heitettyä tukkaan. Nykyään käyttelen SIMiä XZ:n, EHS:n ja Herbal essencen ohella. Kun palaan Suomeen niin heti lähtee kyllä tilausta mm. O&H:sta ja K-pak rekusta menemään :D

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 16 Marras 2007, 16:52
Kirjoittaja Ulrika
Mun kampaajaystäväni on saanut mulle jos minkälaista kampaamotuotetta käyttöön (lähinnä Paul Mitchell, Fudge, Tigiä muotoiluun) jo ennen tän foorumin löytymistä, mutta välillä tuli käytettyä jotain markettikamaa (lähinnä L'oreal ja Sunsilk). Opiskeluaikana oli välillä pakko pihistellä mukamas noiden purnukoiden kanssa ja tuli hankittua www-tuotteita ja noita markettikamoja. Onneks välillä jotain oikeasti hyviäkin tuotteita silti. Äitini oli monta vuotta vakuuttunut, että mun pitäisi löytää mies, joka olisi jonkun kampaamotuotefirman edustaja tms.&nbsp; ::) No sellaista ei löytynyt, mutta eipä se tuosta ole miehestä valittanut.&nbsp; :D

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 16 Marras 2007, 18:02
Kirjoittaja MissWorld
Vaihtelevasti taisin käyttää ihan vaan markettituotteita. Nyt sit juurikasvun myötä oon alkanut suosimaan markettituotteista xz ja tulipa ekat kampaamotuotteetkin ostettua tossa vähän aikaa sitten.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 16 Marras 2007, 18:23
Kirjoittaja hubbabubba
Herbinaa, Wellaa (kampaamosta ostin sellaisen ruskealle tukalle tarkoitetun), Matrix Amplify (kuivatti liikaa) etc ihanuuksia,&nbsp; :P

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 18 Marras 2007, 15:10
Kirjoittaja lee_
Minulla ei ole (vielä) tuotteet paljoa muuttuneet, käytän halpaa ja keskihintaista kampaamokamaa ja riittävän hyviä markettituotteita. Tukan kunto on latvoissa vähän kuiva, mutta kookosöljyn käyttö naamion seassa tuntuu auttavan ainakin vähän eikä ole edes kallista. Tokihan sitä tekisi mieli ostaa vaikka mitä, mutta ei se raha puussa kasva enkä halua varastoida turhia tuotteita vaan ostan kunhan joku pullo loppuu.

Muutosta on siis ilmassa mutta ei ihan vielä. Yksi hoitoaine on jo viimeisessä kolmanneksessaan eli lueskelen tuotesuosituksia ennen uuden merkin testausta.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 20 Marras 2007, 16:46
Kirjoittaja Memmuuh
Mä käytin juurikasvua ennen ties kuinka pitkään schwarzkopfin GLISS tuotteita. Lähinnä Liquid Silks shampoota ja hoitoainetta. Kokeilen kyllä välillä muitakin markettituotteita, mutta palasin aina nuihin ja lahjoitin muut puoliksikäytetyt (ja erittäin huonoiksi todetut) tuotteet siskoille. :D Käytän kyllä ainakin tuota shampoota vieläkin välillä. Käytin myös jonkun verran bonacurea ja muita edullisia kampaamotuotteita, ja käytän kyllä jonkun verran bonacurea vieläkin. Ainakin latvasuojan ja Moisture Kick shampoon olen todennut erittäin hyviksi. :)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 21 Marras 2007, 16:25
Kirjoittaja elisaveta
Mie oon käyttänyt sekä marketti että kampaamosarjojen tuotteita. 14- vuotiaaksi asti suunnilleen käytin pelkkiä markettisarjojen tuotteita. Sitä mitä äiti milloinkin osti. Muistan, että ainakin juuri Fructisen tuotteet olivat ykköslemppareitani, sarjalla oli joku pitkille hiuksille tarkoitettu sarja ja äitini hankki niitä tuotteita usein minulle.

Sitten kun aloin tienaamaan omaa rahaa käytin sen aina kosmetiikkaan ja hiustenhoitotuotteisiin, suosikkinani oli monta vuotta Wellan SP sarjan tehonaamiot. Eli totaalinen hiushulluus iski 8.luokalla ja on jatkunut siitä lähtien.:) ...ja siitä lähtin olen myös käyttänyt suurimmaksi osin kampaamoista saatavia hiustenhoitotuotteita.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 21 Marras 2007, 17:12
Kirjoittaja Magia
Ehkä 14-vuotiaaksi käyttelin pelkkiä markettituotteita, lähinnä Pantenea, Fructista ja niitä jotain (Palmolive?) Respons-juttuja (jos tuo nyt oli noin, en millään muista). Pari vuotta tuosta eteenpäin käyttelin olevinaan superhyviä luksustuotteita kampaamosta, eli Kerastasea ja Lorealia, eli Lorealia. ::) Tänä vuonna sitten juurikasvun myötä aloin käyttämään parempia kampaamosarjoja, joista ykkössuosikki on Joico.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 28 Joulu 2007, 00:46
Kirjoittaja Ziru
Käytin laatutavaraa jo ennen juurikasvua, nimittäin pantenea&nbsp; :-[

Ihmettelin miksei hiusten kunto parane ::)
Joskus myös tilailin yves rocher/oriflame/avon hiustenhoito tuotteita, jotka nyt on luksusta tuohon pantteneen verrattuna&nbsp; :) Tai siis, nyt jälkeenpäin katsottuna, niin ei niissä kaikissa edes ole ollut silikoonia! hihi.

Jossain välissä käytin BC värihiusten sh ja hoitis. Sekä kosteuttavaa jätettävää. Nuo on kaikki jääneet pois, paitsi blondeille tarkotettua shampoota (kullan hohtoa..) olen yrittänyt käyttää epäonnistuneissa värjäyksissä (siniset, harmaat, violetit..). JA no kyllä se toimiikI! hyvin on lähtenyt violettia yms pois ::)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 28 Joulu 2007, 10:22
Kirjoittaja Kemuli
Mä en muuten ennen Juurikasvua (eli johonkin 17 ikävuoteen asti) edes tiennyt jätettävien olemassaolosta :-[ Olin tietysti törmännyt suihkeisiin ja sen sellaisiin, muttei mulle koskaan tullut mieleenkään, että jätettäviä tulis käyttää joka pesun jälkeen ja tarvittaessa välipäivinäkin.. Ja hoitiksistakaan ei mun mielestä ollut mitään hyötyä (niinno... Fructis käytössä) ja tuntui ihan samalta laittoiko sitä shampoon perään vai ei ja useimmiten ei tullutkaan laiettua. Eli pelkkä shampoopesu ja ulos pakkaseen, ai voi...&nbsp; ::)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 22 Tammi 2008, 05:11
Kirjoittaja Mindy
Tigiä olen suosinut jo useita vuosia. Markettikamaa on perheessämme käytetty kun ollaan ollu alle kouluikäisiä. Sen jälkeen sai itse jo vaikuttaa kuontaloonsa enemmän ja paremmat kampaamotuotteet napsittii heti kampaamosta. ;D

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 24 Tammi 2008, 10:04
Kirjoittaja calypso
Hassua, muistelin vastanneeni tähän mutta en löytänyt omaa postausta ketjusta joten taisin muistella väärin&nbsp; ;D

Olin jo ala-asteella kiinnostunut hiustenhoidosta ja ostelin itse hiustenhoitotuotteita viikkorahalla. Silloin tosin minulla ei ollut tietämystä tuotteiden sisällöistä vaan tuotteen ulkonäkö, tuoksu ja aikaisemmat kokemukset vaikutti ostopäätöksiin (myös yhden hiustenhoidosta kiinnostuneen kaverin kanssa vertailtiin kokemuksia eri tuotteista ja hiustenpesutaktiikoista).
Muistan käyttäneeni tuolloin ainakin jotain Seppälän omena- ja mansikkasarjaa, Elvitalin vitamiinishampoota (olikohan tämä joku ns. 2 in 1 tuote?), ja markettituotteita siis lähinnä. Hiuslakat oli myös kovassa käytössä, tuolloin suosin pumppulakkoja (nykyisin en pidä niistä yhtään&nbsp; :D).

Yläasteella aloitin kestovärjäilyn ja hiustenhoitotuotteille tuli muitakin vaatimuksia kuin kiva tuoksu ja hellävaraisuus (en ole koskaan tykännyt liian pesevistä shampoista jatkuvassa käytössä). Käytin muistaakseni Wellaa, ja yksi pitkäaikainen lempparini oli Yves Rocherin 3 in 1 kolapähkinä shampoo. Revlonin tuotteista en tykännyt, shampoot takuttivat ja hoitoaineet eivät selvittäneet tarpeeksi.

Omaan asuntoon muutettuani vuosituhannen vaihteessa aloin käyttämään halvempia kampaamosarjoja kuten Bonacurea ja Goldwellia, tilasin nuo yleensä Hairstorelta samalla kun vaalennusaineet ja suoraväritkin. Silloin ei vielä ulkomailta tilaaminen ollut mitenkään kovassa suosiossa. Kylkiäisiksi tuli monesti WWW:tä mutta suurimman osan niistä lahjoittelin eteenpäin koska eivät sopineet minulle. Sitä mukaa kun hiusten kunto vaalennuksista, värinpoistoista ja värjäyksistä rapistui, tihensin myös tehohoitojen käyttötahtia, kuukausittaisesta rutiinista viikottaiseen&nbsp; ;D Latvasuojia ja silkkitippoja muistan käyttäneeni siitä saakka kun aloin suosimaan kampaamosarjoja.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 24 Tammi 2008, 11:02
Kirjoittaja Iia
Nuorempana käytin ihan markettituotteita. Yhdessä välissä Pantene oli ihan pop!&nbsp; :D Mutta eniten olen markettisarjoista varmaan käyttänyt Elvitalin tuotteita. Nyt lähinnä kampaamotuotteita. Joskus testaan markettituotteitakin.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 24 Tammi 2008, 14:22
Kirjoittaja Ursula
Mä olen jo monta vuotta käyttänyt oikeastaan pelkästään kampaamotuotteita, jo kauan ennen kuin keksin lähteä etsimään tietoa ja foorumeita netistä. Lukiossa käytin, kuten varmaan moni muukin, Pantenea ja sen lisäksi Responsia. Fructista olin pari kertaa kokeillut samoihn aikoihin, mutta se tuntui jo silloin huonolta. Viimeisin tuote ennen kampaamotuotteisiin siirtymistä taisi olla Elvitalin keltaisenoranssi sarja, jonka hoitoaineen vaikutusta keksin jo silloin tehostaa saunalämmön avulla. Tuossa vaiheessa en vielä tiennyt mistään syväpuhdistavista ja muista kivoista tuotteista. Lukion jälkeen aloin käyttää kampaamotuotteita, jotka olivat edullisemmasta päästä (Serie Expert, Bonacure ja Oyster).

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 24 Tammi 2008, 16:54
Kirjoittaja Misku
Pantenea varmaan suurimmaksi osaksi. Jossain vaiheessa päätin ruveta hoitamaan hiuksia ja käskin äitiä ostamaan Fructiksen hoitoaineen. Kamalinta mössöä, jota olen ikinä kokeillut ja jopa minä tajusin sen. Loppu käyttö lyhyeen hiuksissa, melkeen täyden pullollisen käytin siihen, että valutin sormien läpi viemäriin. Tuoksu oli kyllä ihana.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 24 Tammi 2008, 18:06
Kirjoittaja saukko
Pari viime vuotta käytin oikeastaan pelkkää Sunsilkiä sekä sattunnaisia kampaamohalpiksia, kuten Goldwellia. Surullisinta tässä kai on se, että oikeasti pidin niitä ihan loistotuotteina. Varsinkin Sunsilkin pullot oli mun silmään jotenkin ihanan freesin näköisiä (WTF?)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 26 Tammi 2008, 13:29
Kirjoittaja Helen
Pantenea, fructista ja niin edespäin ::)&nbsp; jossain vaiheessa tajusin alkaa hoitaa hiuksiani kunnolla ja ostin XZ:n kosteuttavat. Samoihin aikoihin valaistuin myös silikoneista ja aloin käyttää silikonitonta shampoota ja huomasin konkreettisesti eron silikonisiin panteneihin, tukka pysyi puhtaana paljon pidempään. Siirryin jossain vaiheessa kokonaan XZ:aan josta ollaan päädytty tähän tilanteeseen :)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 26 Tammi 2008, 14:39
Kirjoittaja jean
Sunsilkiä ja fructista. Fructista käytin hajun perusteella ja sunsulkin anti-itchia sen takia kun päätä aina kutitti. Sitten kun tajusin vaihtaa shampoot silarittomiin, niin katosi sekin ongelma. Ja Doven vaaleansinistä suihketta.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 28 Tammi 2008, 19:12
Kirjoittaja Missy
Mä oon Tigiä käyttänyt nyt enemmän ja vähemmän kuusi vuotta, mutta sitä ennen esim. Sunsilk oli mitä parhain!&nbsp; ;D Sen sellanen lila hiuksiin jätettävä hoitsikka kyllä tosiaan piti mun hiusten pörrösyyttä kurissa yllättävän hyvin et siitä plussaa. Pantenea käytin joskus ehkä 90-luvun alkupuolella mutta se rasvotti mun hiuksia tosi paljon.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 28 Tammi 2008, 23:32
Kirjoittaja Valentine
Vaikka millä mahdollisella. Kaikki kelpasi, mitä äiti osti. Muumi shampoota taisin käyttää suht vakaasti jossain vaiheessa, mutta eipä silläkään ollut paljon mitään vaikutusta. Nyt parempien tuotteiden myötä olen oppinut jopa huomaamaan, mikä eroja eri tuotteiden välillä on ja mitkä tuotteen sopivat itselle.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 29 Tammi 2008, 15:08
Kirjoittaja Sanguine
Mulla oli raitojen takia todella takkuuntuva tukka, ja vannoin VO5-tuotteiden ja Pantenen nimeen.&nbsp; ;) Muistaakseni taisin pestä pitempään hiukset vahingossa VO5-hoitiksella, kun luulin sitä shampooksi. En kyllä pahemmin välittänyt hiustuotteista mitään, oli lähinnä pakko alkaa vilkuilemaan kampaamon hyllyille, kun hiuksia sai setviä kouluaamuisin pari tuntia, ennen kuin edes puolet takkukasasta oli selvinnyt. :E

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 31 Tammi 2008, 18:04
Kirjoittaja Maya
Goldwell ja Kadus oli suosikkimerkkejäni, ja oikeastaan vieläkin sopivat hiuksilleni parhaiten [tukka ei tykkää liian hoitavista]. Mutta sittenhän se pää sekosi kun Storelle joskus kuutisen vuotta sitten liityin ja palstaa aikani lueskeltuni oli pakko saada ties mitä merkkejä kun ovat kerran niin ihmeaineita ja varmasti parempia kuin mikään muu [ ;D ]. Eipä ne lopulta sen parempia olleet mutta tukka on parempi, kiitos näiden palstojen nyt tajuan sen hoitamisesta jotain ;)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 01 Helmi 2008, 00:46
Kirjoittaja dinaella
Käytin ennen oikeastaan mitä vain tuotteita&nbsp; :D Mitä juuri silloin kotoa löytyi. Muistaakseni aika paljon Pantenea ja kaupan Lorealia. Sen jälkeen siirryin kampaamotuotteisiin mitkä olivatkin WWW:tä tai jotain muuta yhtä laadukasta&nbsp; :D
Sitten ostin kyllä yhdessä vaiheessa paljon XZ tuotteita, kosteuttavaa ja vaniljasuklaata (?). Mikä oli varmasti hyvä koska hiukset olivat jo niin pitkät. Mutta varmasti olen kaikkia kaupan merkkejä kokeillut, silloin kun ei tiennyt paremmista...

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 01 Helmi 2008, 10:35
Kirjoittaja Kayla
Ennen juurikasvua käytin vähän kaikenlaista, päämerkkinä oli Garnier Fruktis. Ne tuoksui niin kivoilta&nbsp; ;D Pari vuotta sitten koin valaistumisen, ja vaihdoin tuotteet Bonacureen. Kunnes puolisen vuotta sitten tajusin, että Bonacuren tuotteilla hiukset näytti entistä surkeammilta. Vasta sitten tajusin vaihtaa Tigiin :D

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 09 Helmi 2008, 13:35
Kirjoittaja kiwi
Markettituotteita. Sunsilk jne.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 09 Helmi 2008, 19:10
Kirjoittaja sonj
Käytin Keunen tuuheuttavaa shampoota ja satunnaisia markettihoitiksia, eli vähän sitä mitä kotona sattui olemaan. Isoäiti antoi joka joulu lahjaksi litraisen tuollaisen tuuheuttavan shampoon, ajattelin sen kampaamotuotteena olevan hurjan hyväksi hiuksille&nbsp; ::) Vaalensin tuolloin aina tukan joka kerta juurikasvua värjätessäni, eli oli pehko kamalassa kunnossa Juurikasvun löydettyäni, tosin aluksi käytin lähinnä täällä kehuttuja markettituotteita ennen käytännössä pelkkiin hyviin kampaamotuotteisiin siirtymistä.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 09 Helmi 2008, 19:43
Kirjoittaja nita
Markettituotteita minäkin, kuvittelin kampaamotuotteet aina kovin kalliiksi.. Ensin melkein-mitä-vaan, eli sitä mitä mainostettiin eniten / oli halvin / missä oli kivoin tuoksu. Sitten rupesin silikonikammoiseksi, ja vaihdoin XZ:aan. Niitä käytän kyllä edelleen, Tigien kaverina.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 19 Helmi 2008, 13:39
Kirjoittaja Eudokia
Oon aika alkutaipaleella hiusintoilussani. Luin tuolta, että ensin siirrytään markettituotteista Tigiin ja sitten vielä parempiin aineisiin ja mullahan on nyt menossa Tigi-innostus. Ennen käytin aika paljon Herbinan ja VO5:n tuotteita ja tykkään niistä edelleen. Sunsilkiakin tuli käytettyä jonkun verran. Enää en osta kuitenkaan "euron tuotteita", kun niillä tulee yleensä vain takkupehko.
On mulla sentään jo yksi Lánzankin tuote.&nbsp; ;D

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 19 Helmi 2008, 14:03
Kirjoittaja Melya
Pantene oli kaveri monta vuotta, sitten siirryin Fructikseen, kun se ei enää toiminut ja sitten tuli Elvital. Aina ei jaksanut laittaa hoitoainetta ja varsinkin Pantenen 2 in 1 oli kova juttu joskus. ;D Kerran sain jostain Tigin Fashionista shampoon ja&nbsp; se oli ihan mieletöntä yleellisyyttä. Kerran kun kaveri kertoi käyttävänsä tehohoitoja olin ihan, että joku urpo ihan oikeesti tunkee hiuksiinsa jotain tököttejä ja tuhlaa kymmenen minuuttia siihen!

Terv. Melya, jolla öljymuhittelu toista tuntia päässä

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 19 Helmi 2008, 14:34
Kirjoittaja Norppa
Mä en kunnolla enää edes muista mitä käytin sillon kun käytin markettiaineita vaikka ei siitä ole aikaa kuin ehkä 2-3 vuotta! Ennen kunnon aineiden löytämistä käytin jonkin aikaa Avonin tuotteita, mutta ne ei toimineet mulle ollenkaan, mutta silti sitkeästi yritin niitä käyttää.

Muistan että ainakin joskus käytin toisinaan jotain Head & Shouldersin päänahkaa rauhoittavaa ja se tuntui auttavankin. Ei siis sitä kunno hilse-versiota. Sen verran tajusin jo silloin ettei hilseshampoota tule käyttää jos ei oo hilsettä. Ja oli mulla kai joku syväputsari, joka tais olla ihan kampaamosta joku aika halpa. Mut kai ne sitten oli pääasiassa jotain Fructisia ja vastaavia.
Ei ihmekkään kun tukka ei ikinä kasvanut yli hartioiden..

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 19 Helmi 2008, 14:47
Kirjoittaja Ilyasviel
Äiti käytti aika paljon halpoja kampaamotuotteita, joten minä tietysti perässä. Näitä tuotteita olivat mm. Bonacure ja Matrix.. Ainoa mikä noista on jäänyt käyttöön, on BC:n Moisture kick-suihke. Näiden ohellä käytin välillä markettikamaa kuten Garnieria (lemppari oli silloin joskus pienet läpinäkyvät pullot kolibrin kuvalla) ja Pantenea. Sunsilkiä en ole koskaan käyttänyt. Siitä sitten pikkuhiljaa XZ:n kautta laadukkaampiin kampaamotuotteisiin kuten Joicoon ja MOPiin.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 20 Helmi 2008, 01:15
Kirjoittaja Ice
Ilyasviel kirjoitti: (lemppari oli silloin joskus pienet läpinäkyvät pullot kolibrin kuvalla)
Muistin juuri Respons -sarjan, siinä oli tosi hyvät tuoksut :) Muita havaintoja ei sitten niin kaukaa olekaan, kai ne pesi ::)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 20 Helmi 2008, 09:42
Kirjoittaja Eudokia
^ Minäkin muistan tämän sarjan! Tykkäsin tosi paljon siitä shampoosta! :) Olikohan se kookosmaitoshampoota muistaakseni. Pesi tukan ihanan pehmeäksi. Ehdin käyttää kaksi pullollista ja sitten se mentiin poistamaan valikoimista.&nbsp; :(

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 20 Helmi 2008, 11:01
Kirjoittaja Kuririn
Eudokia:&nbsp; minulla on ihan sama vaihe menossa, olen ollut pari kuukautta kamalassa Tigi-kuumeessa vuosien Fructis-käytön jälkeen.&nbsp; ;D Huvittavaa, jos se menee aina näin.. Olen täysin hurartanut Tigin koko konseptiin.

Ennen juurikasvua käytin siis tosiaan pelkkiä fructiksia lukuun ottamatta satunnaisia BC-hankintoja.



Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 20 Helmi 2008, 11:05
Kirjoittaja kaarina
^^^ Minäkin muistan, mutta kokemukseni oli kyllä päinvastainen! Se "tuoksu" oli jotain aivan karmivaa, ja vaikka silloin (jotain 1996 paikkeilla) käytinkin lähes mitä markettituotteita vaan (kunhan oli kiva pullo ja hyvä tuoksu) ja aina pihinä loppuun asti vielä, niin tuo oli pakko heittää pois. Hyhhyh kun nyt oikein muistelen...&nbsp; :D

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 20 Helmi 2008, 13:31
Kirjoittaja Kimara
Muistan kun mama osti joskus kotiin Wellan keltaisessa pullossa ollutta jotain omena-hedelmäshampoota. Siitä tuli järkyt kutinat ja kun valitin niin äippä oli sitä mieltä että samaa tavaraa ne kaikki shampoot on :D Meillä lotrattiin kyllä halvimman mukaan. Joskus 90-luvulla oli kausi jolloin kaikki kotimyyntikauneudenhoitosarjat oli hot ja silloin käytettiin Naturcarea. Vähän vanhempana ostin Fructista ja valitin kun on joka talvi tukka ihan sähköinen. Käytössä oli muutenkin jotain Elvitalin rasvoittuvan päänahan shampoota kun kuvittelin että shampoo pitää valita päänahan eikä tukkakasvuston mukaan. Ts. ei voi olla kuivat hiukset jos rasvoittuu.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 22 Helmi 2008, 13:00
Kirjoittaja Iia
Tuli mieleen tuolla hiuksia pestessäni että muinoin ostin muutaman kerran kemikaliosta shampoota ja hoitoainetta nimeltään Hollywood Backstage. Niillä tuli kyllä upea kiilto, varmaan oli aika silikonista. Mahtaakohan tätä merkkiä olla vielä olemassa?&nbsp; :)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 22 Helmi 2008, 13:54
Kirjoittaja Ursula
Realicer kirjoitti:
Ilyasviel kirjoitti: (lemppari oli silloin joskus pienet läpinäkyvät pullot kolibrin kuvalla)
Muistin juuri Respons -sarjan, siinä oli tosi hyvät tuoksut :) Muita havaintoja ei sitten niin kaukaa olekaan, kai ne pesi ::)
Mä tykkäsin noista tosi paljon, tekivät hiuksista painavan tuntuiset ja sileämmät, musta tuo oli jopa paljon parempi sarja kuin Pantene. Tuoksu oli aika perus, hieman teollinen, mutta kokonaisuudessaan tuo oli lemppari aika kauan.

Silti mua jaksaa ihmetyttää se, että miten ainakin mun hiukset oli silloin paljon paremmassa kunnossa, vaikka värjäilin paljon useammin. Nyt teen kaikkeni, mutta mikään ei auta.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 22 Helmi 2008, 14:50
Kirjoittaja Herya
Mä oon käytellyt joskus 10-16 vuotiaana kampaamotuotteita, kun tätini oli kampaaja ja toi aina synttäri-, joulu- ja nimpparilahjaksi kaikennäkösiä purkkeja mulle ja tietysti ostin häneltä kun hän jotain suositteli liikkeessään. Paha kyllä mennä sanomaan, että mitä merkkejä olivat, kun en muista enkä ollut niin kiinnostunut että olisi jäänyt mieleeni.&nbsp; Käytin samaanaikaan satunnaisesti myös markettituotteita. Siitä eteenpäin käytin vain markettituotteita kun en enää raaskinut ostaa kalliita kampaamotuotteita. Ainakin fructis tulee mieleen. Xz ja lv sarjaa aloin käyttämään kun tajusin silikoonien haitat päänahassani. Sitten aloin vasta vähän aikaa sitten käyttämään kampaamotuotteita ja perehtymään niiihin kunnolla.

Muistan vaan noilta nuoruusajan kampaamotuote ajoilta kun käytin sellaista valkoisessa pumppupullossa olevaa punaista hoitoainetta mikä värjäsi samalla, sillon mulla oli kirkuvan punainen tukka ja pysyihän se ihan hyvin punaisena tuosta hoitoaineesta. Nyt kun jälkeenpäin olen tajunnut niin taisi olla kyseessä suoraväri&nbsp; ::). Sillon mitään tajunnut tollasista jutuista. Muita tuotteita ei tule mieleen ollenkaan&nbsp; :-\

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 23 Helmi 2008, 14:29
Kirjoittaja Vince
Ennen juurestelua käytin lähinnä kampaamotoetteita, Schwarzkopfia ja Goldwellia enimmäkseen. Markettituotteista olen joskus ammoisina aikoina käyttänyt satunnaisesti Sunsilkiä hätävarana.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 24 Touko 2008, 23:34
Kirjoittaja tiita
Kyllähän sitä taisi nämä perusmarkettisilikonilitkut löytyä suihkukorista. Pantene oli suosikki, tykkäsin tuoksusta. Vaihtelevasti korista löytyi myös sunsilkiä, fructista, L'Orealin Elvitalia värjätyille sekä Glissiä. Glissin totesin kyllä liian voimakkaasti hajustetuksi jo hyvissä ajoin, sen käyttö jäi vähemmälle.

XZ löysin erään kohtalokkaan saunaillan jälkeen, jolloin pääni pesin EHS tervashampoolla. Ja seuraavana maanantaina itku kurkussa parturiin, kun latvat olivat sellaista purkkaa ettei mitään järkeä. Googlen avulla löytyi juurikasvu ja hyipois pantenet, tervetuloa XZ ja silikonittomuus. Nyt olen pääsemässä mukaan myös laadukkaampien kampaamotuotteiden maailmaan, kun löysin tämän ah-niin-koukuttavan ulkomailta tilaamisen maailman. Pikku hiljaa juuresteluni vain pahenee ;)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 25 Touko 2008, 15:38
Kirjoittaja Katiss
Käytin minäkin paljon just Pantenea, Fructista + lapsille ostettua&nbsp; Linna- shampoota. Kaikkee noi Fructikset yms. muuten lupaileekin! Vahvat, kiiltävät, joustavat yms. piti hiusten olla, mutta vaalennetut pitkät hiukseni vain venyivät ja vanuivat pahemmiksi.
No, mineraalimeikki-inostuksen myötä&nbsp; löysin tämän foorumin ja paremmin asiat on hiusten kannalta. Eikä hyvän tartte olla edes kallista, sen olen täältä myös ilokseni huomannut.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 02 Kesä 2008, 14:21
Kirjoittaja Liina
Mun ehdottomat suosikit oli L'oreal Professionalen shampoot ja hoidot. Käytin sitkeästi pari vuotta tuuheuttavaa shampoota (kuivatti päänahan ja latvat ja pahensi rasvasuutta) ja värjättyjen hiusten hoitoaineita (jotka ei hoitanu vaan lätsäytti tosi pahasti). Lopulta kypsyin ja aloin ottamaan asioista selvää. Eikä mulla enää olekaan ongelmahiuksia&nbsp; ::)

Muotoluun käytin Wellan High Hairia, mitkä on kyllä edelleenkin osittain käytössä, onhan ne ihan perushyviä tuotteita.

Kampaamotuotteita ennen käytinkin sitten Elvitalia, Pantenea ja SunSilkiä. Ja ongelmat oli samat eli rasvanen päänahka ja korppulatvat.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 02 Kesä 2008, 14:58
Kirjoittaja Pähkinä
Shampoissa ehdoton suosikkini oli pitkään XZ-öljyhoitoshampoo (tätä voisin kyllä vieläkin kokeilla joskus kunhan vain muistaisin). Kevennykseksi käyttelin välillä jotakin muuta, mutta en kyllä yhtään muista mitä. Hoitoaineena taas käytin pitkään Sunsilkin jotakin repair-tuotetta (oranssipullo). Tuota piti pidempään tukkaan laittaa aina 1/3 pulloa, jotta jotakin tehoa olisi löytynyt&nbsp; ::) . Joskus vuosia, vuosia sitten käytin Sunsilkin öljyhoitoainetta (v.vihreässä pullossa), joka kyllä antoi silloiselle lyhyelle tukalle tosi kivasti pehmeyttä ja kiiltoa, mutta sitten tuo tuote lopetettiin. (Aiheutti muuten näppyjä kasvoihin pidemmässä käytössä. Eron huomasi aina ihan selkeään, kun tuosta piti taukoa: ei niinkään hiuksissa vaan kasvoissa&nbsp; :D .)

Kaiken kaikkiaan hiusten kunto on huomattavasti parantunut täältä saatujen tuotevinkkien avulla. Silarittomia käytän tällä hetkellä vaikka se ei kyllä ole ollut mikään periaatepäätös, enemmänkin sattuman kauppaa. Laadukkaissa tuotteissa myös riittää vähempi määrä, joten olen varmaan säästänytkin jonkin verran pennosia ostelemalla hinnakkaampia tuotteita&nbsp; ;D .

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 02 Kesä 2008, 15:35
Kirjoittaja keijukainen

Muistini ylettyy yläasteelle, jolloin kuvioon tuli Bonacure, kun 6. luokalla tehty pehmennys kuivatti hiusta (ennen sitä käytössä mikäliemarkettituote) ja kampaaja suositteli sitten Bonacuren jätettävää latvahoitoa ja samalla ostin shampoonkin. Silloinen kampaaja suositteli myös, että käyttäisin pelkästään tuota latvahoitoa, ettei muutenkin liukas tukka tulisi pestävästä hoitoaineesta liukkaammaksi joten se jäi sitten ostamatta ja lopultahan hiukset pätkäistiin polkkamittaiseksi kun se kunto ei parantunut.. ::)

Lukiossa eksyin värjättyjen hiusten kanssa ensin käyttämään Elvitalia kun ne kirkkaan punaiset pullot oli niin vastustamattomia ja sitten kun alkoi silikoni-kammo niin vaihdoin XZ-sarjaan, jota käytinkin aika pitkään eli olin varmastikin tyytyväinen ja se sopi opiskelijabudjetille. Tajusin luojan kiitos jo käyttää pestävää hoitoainettakin etenkin kun Bonacuren latvis oli pannassa silikonien takia.

Sittemmin olen käyttänyt vaihtelevasti pääasiassa Bonacurea ja XZ:aa ja kun hiusten väri vaihtui kirkkaanpunaiseksi niin käytin myös usein L'Oreal professionnelin Gloss Color- shampoota. Joskus kun on ollut enemmän rahaa tai sattunut tarjous kohdalle oon saattanut ostaa kalliimpaa sarjaa välissä ja äiti lahjoitti jossain vaiheessa Paul Mitchellin Color Protect-sarjaa mistä tykkäsin tosi paljon.

Nyt huomaakin eron siitä mikä tuote on sopinut ja mikä ei, kun tuo shampoopala tekee niin hyvää jälkeä. Oon joidenkin tuotteiden kohdalla selitellyt liikaa itselleni tyyliin "joo kun nää hiukset on niin liukkaat niin eihän nää tän kummemmaksi tule muillakaan tuotteilla.." Ei sillä, ei tuo nyt aivan kamala hiushistoria ole :D

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 15 Heinä 2008, 15:11
Kirjoittaja Firestarter
Olen kohtuullisen tuore juures joten tämän kysymyksen äärellä ei tarvitse hirveästi muistia kaivella. Pääsääntöisesti käytössä oli vo5 hoitikset,Gliss liquid silk shampoo, tai Loreal elvital anti-breakage sarja.Kokeilin joskus Sunsilkin värjättyjen sarjaa jo ihan vain siksi että purkkien korkit olivat samaan sävyyn silloisen kuontaloni kanssa ;D Eivät jääneet käyttön aiheuttamansa limaisen tunnun vuoksi.
Hiusten hoitoon perehtyminen ei ollut prioriteeteissä ykkösenä tänne eksyessäni, vaan etsin vinkkejä hyvistä muotoilutuotteista. Pidin pyhänä missionani ilmankosteuden voittamista ja uhrasinkin mukavan summan erinäisiin lakkoihin ja liistereihin.
Jotenkin salakavalasti ohella kaikenlaiset hoito-ohjeistukset uiskentelivat pääkoppaani, ja jossain välissä postilaatikkoon alkoi ilmestyä muotoilutuotteiden sijasta tehiksiä, shampoita ja hoitoaineita. Nykyään harvemmin käytän kuin alkoholitonta muotovaahtoa, ja juuri tänään Mop:it, Tigit ja Joicot saivat seurakseen pari putelia Lanzaa. Shampoot useimmiten ostan marketista, mutta silikonia sisältävien olen huomannut aiheuttavan yhtä sun toista päänahalleni, joten ne jäävät suosiolla kauppaan.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 15 Heinä 2008, 20:14
Kirjoittaja malic
Muistelen kauhulla niitä aikoja, kun yhdellä suihkukerralla lutrasin hiuksiin noin viittä eri markettishampoota eikä perään minkäänlaista hoitoainetta – itse asiassa en varmaan moneen vuoteen käyttänyt hoitoainetta. Tuosta shampoohärdellistä ei ole kuin noin kaksi vuotta, eli aika suuren muutoksen olen tehnyt kohtuullisen lyhyessä ajassa. Sarjat oli Sunsilkiä, jotain halpiksia Taloustalosta ja niin, totta kai Fructista.
Ekat Tigini taisin ostaa ennen Juurikasvun löytymistä ihan toisen foorumin suositusten perusteella. En vieläkään ole ihan varma, mikä aiheutti tämän hiusfriikkiyden, varmaan tekemisen puute.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 24 Heinä 2008, 18:23
Kirjoittaja Cadsuane
Mä käytin mitä ikinä hyllystä sattui löytymään: XZ, EHS, Herbina, Sunsilk, Cien, Pirkka, +plus, Daily, Fructis ja muut tyyliin 1€/kpl tarjous tuotteet... ;D
Silloin ei kiinnostanut mitä tukkaan laitti, pää asia ettei tukka ollut rasvainen ja hoitoaineen löysin vasta sitten kun tuli tämä sunsilkin fresh&flowing-härdelli televisiosta, jolloin pienessä pimeässä päässäni syttyi valo: "Hei, kerran kun ostan tän shampoon, ehkä voisin kokeilla ekan kerran tätä hoitoainetta... !" ::)
Njoo, wiisaus on tässä kertynyt sittemmin.&nbsp; ;D

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 27 Heinä 2008, 18:37
Kirjoittaja Copper
Käytin ennen juurikasvua kaikkia markettituotteita laidasta laitaan, pääosin tosin Fructista, Sunsilkia ja Herbinaa. Juurikasvun myötä oon vaihtanut silikonihuttuiset tuotteeni LV:hen, VO5:een ja XZ:aan. Kalliimpia tuotteita en vielä ole raaskinut hankkia, kun tuntuu, että nykyisilläkin pärjää. Ehkä pikkuhiljaa uskaltaudun kokeilemaan mm. Tigejä. LV on kuitenkin ehdoton suosikkini.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 29 Heinä 2008, 10:49
Kirjoittaja Antonella
Markettituotteitahan sitä tuli lähes aina käytettyä, kaikennäköistä Head&Shouldersista Panteneen. Mainosten orjana ostin tietysti sitä mitä telkkarissa milloinkin mainostettiin, sen sijaan että olisin etsinyt omalle päälleni sopivia tuotteita. Hilseongelmaa ja hiusten rasvoittumista on aina ollut enemmän tai vähemmän, joten olen kyllä käytellyt kaikenlaisia tervasampoita ja muita ja koettanut niillä sitten aina välillä "räjäyttää" ongelman pois&nbsp; ::) Sitten joskus satunnaisella kampaajakäynnillä saatoin ostaa jotain Bonacurea ja ajatella, että sen on pakko olla hyvää kun kerta kampaajat sitä myy ja kun se on niin "kallista"... Tehohoidoista en ollut kuullutkaan ennen hairstorea ja juurikasvua. Hoitoaineenkin käyttöä tuli laiminlyötyä, tai sitten se oli jotain surkeaa lirua jota käytti lähinnä sen takia, että sampoopullossa sanottiin, että "käytä tämän sampoon jälkeen tämän saman merkin hoitoainetta". :D

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 29 Heinä 2008, 15:01
Kirjoittaja PPR
Taidanpa olla kuin muutkin. Markettien shamppoot tuttuja. Kotona suosittii Hienoa suomalaista shampoota ja hoitsikkaa. Ah, ne niin käytännölliset pullot. Ja joskus XZ:n tuotteita. Joskus kolmisen vuotta sitten kyllästyin hiusten lähmäisyyteen ja löysin uudelleen XZ:n ja käytin niitä yksinomaan aina viimesyksyyn asti. Tuolloin päätin satsata parempaan ja kampaamosta ostin Kerastasen tuotteita. Sen jälkeen on tullut MOP ja Cutrin hopea shampoo mukaan. XZ:n tehohoidosta (muistaakseni tuon niminen) en haluaisi luopua mutta sitä ei meinaa enää löytää mistään.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 29 Heinä 2008, 23:03
Kirjoittaja Misku
Pantenen shampoota läträsin nahkaan ja pituuksiin. ;D

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 23 Marras 2008, 19:18
Kirjoittaja pitkätukka
Kampaamosarjoista WWW Infinite (voi kääks sentään :o), L'Óreal, Schwarzkopfin Bonacure, Cutrinin Oyster ja Bio+ sekä Paul Mitchell. Olin jostain syystä hyvin kiinnostunut Tigeistä, mutta pidin niitä älyttömän kalliina enkä siksi koskaan ostanut niitä. En oikein tiedä, miksi ne kuitenkin kiinnostivat. Ehkä alitajuntani tiesi enemmän kuin tietoinen minäni, koska tietyt Tigin tuotteet ovat osoittautuneet sittemmin ihan parhaiksi. Markettituotteista Pantene, Elvital ja Fructis. Saatoin ostaa satunnaisesti myös joitain XZ:n tuotteita ja EHS-shampoota.

Ihmettelin sitten, kun kaikilla käyttämilläni tuotteilla tuli kuiva ja lentävä pörrö, eikä eri tuotteiden välillä tuntunut olevan oikein mitään eroa. Olen sittemmin oppinut, että useimmissa säännöllisesti käyttämissäni tuotteissa oli silikonia ja että tukkani ei tykkää siitä edes kertakäytöllä, saati jatkuvasti.

Käytin ennen markettien hiusvärejä, mutta olen siirtynyt sittemmin värjäämään hennalla + indigolla.

(Värikohtaa päivitetty 15.3.2009)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 13 Helmi 2009, 11:21
Kirjoittaja Lemmy
Mä ostin yleensä aina hinnan mukaan, eli esim. 3 euroa shampoosta oli jo liian kallis (en tiedä mitä nää nykyisin maksaa), 2,50-2,80 e oli sellainen sopiva hinta, jonka "viitsin" vielä maksaa shampoosta ja hoidosta (voi mua, ja nykyään voin maksaa 25 euroa shampoosta ;D), yleensä käytin pantenea tai v05:tä, mutta muistan edelleen kuinka tuossa vo5:ssa oli sellainen virtsan haju!!&nbsp; :o hyi helv ja sen takia usein käytin jotain muuta, mutta tuo vo5 oli kuitenkin halpaa, niin sorruin monesti siihen.. Fructiseista en ikinä oikein pitänyt, kun niissä oli tosi paha haju. Joskus ostin peräti pirkka-shampoota, mutta se oli ihan oikeasti jo huonoa, että minäkin tajusin sen silloin! Sitten 2 in 1 -yhdistelmiä käytin, koska tulee halvemmaksi ja matkoilla ei tarvinnut rehata kuin yhtä putelia, noi 2 in 1:t teki kyllä tukan ihan hirveäksi!!
Sitten kun vaalensin tukan ensi kerran, niin ajattelin alkavani käyttää parempia tuotteita ja paremmat tuotteethan ovat kampaamotuotteet oli ne sitten mitä hyvänsä, mikä järjen riemuvoitto&nbsp; ;D Ekana ostin lorealin kampaamotuotteet, jotka takutti tukan aivan mahdottomasti, ajattelin kuitenkin että se on hyvää, kun on kampaamosta! No sitten huomasin storen nettimyymälässä halvat www:t, joita tilasin innokkaasti, ajattelin että kun ne ovat suomen suosituin kampaamosarja niin pakko olla hyvää, voi elämä&nbsp; ::) Ja sitten kovasti ihmettelin kun tukka on entistä pahemmassa takussa suihkun jälkeen, mutta ajattelin vain että kyllä tää on hyvää hiuksille, kun on kampaamosarja! Onneksi eksyin storen ja juuriksen sivuille!! ;D

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 13 Helmi 2009, 11:24
Kirjoittaja Neriana
Ostin aika paljon kampaajien suosittelemia tuotteita kuten bonacurea ja suht kalliita sarjoja kuten kerastase. Nyt voin sanoa että hiukset menivät vaan pahempaan kuntoon, mutta ei sitä silloin tajunnut kun luuli käyttävänsä super hyviä tuotteita. Mitä enemmän opin, sitä edullisemmaksi hiustuotteeni ovat muuttuneet. Parhaat tuotteet olen löytänyt niistä edullisimmista. Joitain kalliimpiakin helmiä on joukossa mutta pääosin edulliset vie voiton tässä kisassa.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 13 Helmi 2009, 11:32
Kirjoittaja minnaliini
Käytin muistaakseni vielä lukiossakin niitä perusmarkettisarjoja, Sunsilkin värjättyjen hiusten putelit taisi olla lemppareita halvan hinnan takia. Sitten siirryin XZ:aan ja EHS:ään joskus muutama vuosi sitten ja hiusten laatu parani huomattavasti. Ennen juurikasvuaikaa käytin myös muutaman purkin Cutrinin herkille hiuksille/hiuspohjalle tarkoitettuja shampoota ja hoitsikkaa ja ostinpa isot putelin Tigin Self absorbediakin.

Täällä foorumilla onkin sitten lähtenyt mopo käsistä! Ja siis ihan hyvällä tavalla. Hiusten laatu on parantunut rutkasti ja paranee toivottavasti vielä lisää. Tällä hetkellä on menossa eräänlainen siirtymä vaihe niihin HG-tuotteisiin: kokeilussa on mm. O&H hoitis, Nexxuksen Humectin, Joicon IHT, Mopin hydrating sh ja hoitis, Paul Mitchellin Daily moisturising hoitis yms. yms. yms.

Näistä sitten valitsemaan!

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 12 Maalis 2009, 13:29
Kirjoittaja Kunis
Olen kokeillut vähän kaikkea. Tietämättä mistään mitään kokeilin monia lupaavan tuntuisia edullisia tuotteita. XZ:taa opin ihan pienenä inhoamaan kun äiti pilkkasi sitä kun isä ei muuta käyttänytkään&nbsp; ???

Yläasteella oli myös mäntysuovalla pesemisen vaihe, ja hemmetin takkuistahan siitä tuli, tosin silloin tykkäsin tuloksesta (hrrr). Kotona oli muutenkin aina vaihtuvia tuotteita, mutta jossain vaiheessa sain kampaamokaupasta jotain omaa, ja jotakin bonacuren rakennekorjaavaa shampoota käytin muutaman pullon, mutta eipä se oikeen auttanut kun muu hiushuolto oli olematonta. Kotoa muuton jälkeen käytin aika paljon tarjousherbinaa (sitä missä oli karviaista ja ehkä mustikkaa) ja sittemmin Head&Shouldersia.

Tukkaheräämiseni alkoi kai sellaisesta kokemuksesta, kun koitin Sunsilkin hilsetököttiä edullisuuden vuoksi. No, sehän vain pahensi asiaa...

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 15 Maalis 2009, 19:06
Kirjoittaja Hali
Garnier Fructrisia ja pantenen jotain shampoita tuli läträttyä hiuksiin ja ihollekkin, tietysti siitä syystä että ne oli muka niin hyviä kun niistä lupailtiin kaikkea. Hiusten kunto on kyllä parantunu huomattavasti kun en noita käytä ja muutenkin en kyllä niitä enään päähäni tunkis...

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 18 Maalis 2009, 19:43
Kirjoittaja heidii
tulihan nuita fructiksen tuotteita käyteltyä kun tuoksuivat niin hyvälle ja olivat tosi hoitavia mainosten mukaan ::)mutta käytin välillä myös xz ja herbinaa

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 18 Maalis 2009, 22:30
Kirjoittaja Linoa
Luin tätä ketjua jo tossa pari päivää sitten ja aloinkin miettimään, mimmoisia tuotteita tuli käyteltyä ennen.

Shampoista ja hoitiksista Fructis on tainnu täälläkin olla sellanen tuote, mitä on tullu eniten käytettyä. Tuoksu siinä on ollu hyvä aina ja jos oikein muistan, ei tukkakaan niin kovin pahana silloin ollut. Muuten sitten tuli käyteltyä satunnaisesti muita ihan normimarkettimerkkejä esim VO5.

Markettilakat ja muotovaahdot on myös ollu käytössä ja niistä satunnaisia merkkejä.

Sitten storen aikoihin rupesin käyttämään myös kampaamosarjoja. Nykyään sit käytellään mm. tigiä, joicoa, mutta myöskin xz löytyy kaapista :)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 21 Maalis 2009, 12:16
Kirjoittaja nelma
Pantene oli varmaan suosikki.&nbsp; ::) Sen lisäksi Juurikasvua edeltävänä vuonna oli käytössä pari Fructisin hoitoainetta ja ehkä Elvital Nutri-glossia...

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 06 Elo 2009, 00:26
Kirjoittaja Reeta-
Gliss, XZ, Herbina ja Dove oli varmaan niitä käytetyimpiä shampoita. Nytkin on edelleen XZ ja Herbina käytössä.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 06 Elo 2009, 10:41
Kirjoittaja usagi
Isoissa pulloissa myytäviä pirkka- shamppoita käytin aika paljon, koska ne olivat halpoja. Aloe vera&kurkku- shamppoo normaaleille hiuksille oli suosikki. Käytän kyllä joskus vieläkin. Hoitoaineena käytin yleensä Sunsilkkiä. Ei sekään mitään huonoa ollut, varsinkin hiusten suoristamiseen tarkoitettu hoitoaine toimi todella hyvin. Ainut vaan että päänahka punoitti ja ärsyyntyi noista Sunsilkeistä, syynä todennäköisesti tuotteen sisältämät silikonit.
Kampaamotuotteista käytin&nbsp; muutaman pullon Bonacuren suihkittavaa jätettävää "kuntouttamaan" värinpoistosta kärsinyttä tukkaani. Toimi ihan hyvin kunnes purkki loppui ja tukka olikin yhden pesun jälkeen ihan samanlainen kuin ennen käytön aloittamista. Ihmettelin vähän mutta ajattelin että kampaamotuotteiden kuuluukin toimia niin ettei ne hoida hiusta ellei niitä käytä koko ajan&nbsp; ::).

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 06 Elo 2009, 13:29
Kirjoittaja nuunuu
En väitä että juurikasvu on yksistään vaikuttanut tuotevalintoihin, tai no muutamia suosituja olen tätä kautta kokeillut mutta ennen foorumillekin tuloa olin alkanut selvittelemään vähän näitä hiushommeleita.

Mutta jos nyt kavutaan kaaauas historiaan niin yläasteella POP oli pantenen tuotteet, etenkin se tuuheuttava. Sitten olikin rastavuodet ja ei pahemmin mitään tullut käytettyä. Pari vuotta sitten olin "sunsilkkiläinen" ja jotain www:täkin löytyi. Tigeistä olen alkanut kiinnostumaan jo kaauan aikaa sitten mutta olen ollut niin pihi etten ole ennen tänne tuloa niitä raaskinut koittaa. Kunnes löysin nettikaupat!

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 17 Elo 2009, 19:23
Kirjoittaja karkkipaperi
Sunsilkit olivat kovassa käytössä, muistan kuinka olin aivan rakastunut sarjan punaisille hiuksille tarkoitettuun hoitoaineeseen. Se tuoksu oli ihana, tuli mieleen piparit ja joulu!&nbsp; :D

Pitäisi ehkä ostaa tuota ihan vain tuoksun takia.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 19 Loka 2009, 20:49
Kirjoittaja kraula
Fructis ja Sunsilk, aina riippuen siitä kumpi oli marketissa tarjouksessa. Olin noihin ihan tyytyväinen about viime toukokuuhun asti, jolloin sitä silikonimönjää alkoi kertyä päänahkaan ja kutisi niin paljon, että olin ihan varma että mulla on täitä&nbsp; ;D

Toukokuussa hankin sitten vaalennuksen yhteydessä kampaajalta Paul Brownin kosteuttavan shampoon, josta tuskin oli mitään iloa, koska hoitiksen kanssa jatkoin Sunsilk-linjalla. Elokuussa taisin löytää tuttavan suosituksesta juurikasvun, tutkin hetken, ostin O&H:n ja heitin loput Sunsilkit roskiin. Jes!

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 19 Loka 2009, 22:20
Kirjoittaja almiros
Käytin oikeastaan vähän kaikkia markettisarjoja. Aina kaikkia uutuuksia &nbsp;::) En itsekkään tajua miten oikeasti uskoin mitä purkkien teksteissä sanottiin. Jos tuotteen luvattiin antavan "silkkinen ja pehmeä lopputulos", minähän myös uskoin sen ja ostin tietysti innokkaana jokaisen upealta kuulostavan tuotteen. Luoja. Nykyään en edes juuri lue tuotteiden lupauksia ja etikettejä, kiinnitän huomioni vain INCIin.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 19 Loka 2009, 22:25
Kirjoittaja Tazu
garnieria, lorealia, glissiä shampoissa ja hoitoainetta en ensin käyttäny ollenkaan. Ja niistäki alkuun bonacuren tuotteita &nbsp;;D ja kovasti kauhistelin kaikkien tuotteiden hintoja, marketeissakin. Markettiväreilläki kaikenlaista tuli päähän kokeiltua, välillä tosi huonoin tuloksin.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 20 Loka 2009, 04:04
Kirjoittaja muutettu
Ennen Juuresta käytin jo pitkän aikaa kampaamotuotteita, oikeastaan täältä opin sen että kaikki kampaamotuotteet eivät ole hyviä ;) Silikoneista minulla oli pieni käry ennen forumia, tosin uskoin sokeasti "markettituotteissa pahat silarit - kampaamotuotteissa hyvät silarit"-jakoon. Ennen kampaamotuotteita käytin Fructista ja Pantenea, joiden jälkeen siirryin pakon sanelemana vaalennuksen myötä Tigeihin eli Dumb Blondeen. Pahimpaan katkeiluun tuo auttoikin tosi hyvin. Sen jälkeen kävin kokeilumielessä kaikkia Tigin Tweenejä läpi, eniten tykkäsin Thickening-sarjasta ja DB:stä. Jossain vaiheessa käytin myös BC:n Moisture Kick-sarjaa ja sitä oranssia aurinkosuoja-sarjaa. Uskoin myös vahvasti siihen että shampoon ja hoitoaineen tulee olla samaa sarjaa toimiakseen :D

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 21 Loka 2009, 14:44
Kirjoittaja |Piija
Onneksi on olemassa juurikasvu. Ennen foorumin löytämistä en kunnolla miettinyt mitä päähäni laitan, siis ostelin kyllä hyviä shampoita, hoitoaineita, jätettäviä tms. mutta en koskaan lukenut niiden tuoteselostusta, eli niissä saattoi olla paljon alkoholia, silikonia ym. haitallisempia aineita.
Olin minäkin jo ennen foorumille liittymistä hyvin kiinnostunut hiusasioita, mutta en tiennyt käytännössä mitään hiuksista, mitä nyt. Nyt on termitkin osittain hallussa, sekä uskaltaa kokeilla erilaisia hiusmömmöjä foorumin ansiosta. Hiuksista tulee pidettyä paljon parempaa huolta ( kuivatessa puristelee tai antaa kuivaa vapaasti, ei hankaa niin kun ennen. Saunassa laittaa pyyhkeen suojaamaan ja kylmällä laittaa hiukset takin alle. )

Foorumi on kyllä ihan huippu juttu.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 22 Loka 2009, 00:08
Kirjoittaja Strix
Silikonittomiin vaihdoin yläasteen puolella. Käytin tiiviisti kolme vuotta EHS-shampoota ja hunajahoitoa, rastoihin ja suoraan tukkaan. Pidin ja pidän yhäkin sen tehosta. Sitten käytin lähes uskonnollisesta XZ-sarjaa.

Juurikasvun myötä alkoi se kaikki muu ylimääräinen&nbsp; ;D Oliiviöljyä käytin ennen pelkästään, mutta täältä olen ottanut onkeeni vaikka minkälaisia aineita. Merkittävin asia mihin juurikasvu on vaikuttanut on INCI-tietouteen ja sitä mukaan sulfaattien ja alkoholin jättäminen hyllylle.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 22 Loka 2009, 22:39
Kirjoittaja Neve
Ala-asteella Fructis oli kova juttu.
Joskus yläasteella muistan käyttäneeni Sunsilkiä. Tukka ei ollutkaan mitenkään kehuttavassa kunnossa&nbsp; ::)
Välillä taisi olla joku Pantene satunnaisessa käytössä. Lukioaikoina eksyin Helsingissä Hairstoreen ja siitä lähtien hiusten hoito on kiinnostanut enemmän kuin koskaan. Juurikasvun löysin vasta myöhemmin :)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 23 Loka 2009, 10:08
Kirjoittaja kleio
Minä myös käytin mitä sattuu.

Yksi perusperiaate teininä oli se, etteivät suomalaiset aineet voi olla hyviä. Esim. EHS: pelkkää mummojen saunakamaa. Herbina: suomalainen, ei siis voi olla hyvää. Lälly nimikin. VO5: ruma, miesmäinen nimi, ei siis voi olla hyvää. Wella: kuulostaa liikaa keski-ikäiseltä naiselta.

Pantene oli upee tuote! Kun olin teini, Fructista ei tainnut vielä olla olemassa, ei minulla ainakaan ole mielikuvaa siitä. Mitä lie käyttelin, mitä porukat oli kotiin ostanut. Itse varmaan sen Pantenen perään vinguin, se oli oma toivetuotteeni. Teininä olin kans kova Body Shop-fani, aina Kuopiossa käydessä siellä piti vierailla. Harvoin kuitenkaan oli rahaa ostaa sieltä mitään isompaa. Joitain naamanpesuaineita kokeilin ihan randomilla, ilman että yhtään tiesin mikä on oma ihotyyppi. (Kurkku-kasvoveden ostin, mutta se ei sopinut mun iholle, teki naamasta kovan koppuran. Vasta nyt toissapäivänä uskaltauduin kokeilemaan kasvovettä uudestaan, kiitos taas juurikasvun hyvien vinkkien) Joitain TBS-shampoita tuli osteltua joskus, niissä pikkupulloissa. Ne oli hyviä, mutta silloin niin kalliita...

Minulla on aina ollut pitkät suorat hiukset, helppohoitoisetkin. Käytin pelkkää shampoota vielä varmaan 22-vuotiaana. Ja nyt kun katselen vanhoja kuvia, ei ne kauhistuta kovin paljoa: hieman on hiukset pörrössä, mutta hyväkuntoisen oloiset muuten, mitä nyt ohuehkot latvat. Olin ihan varma että hoitoaine on oikeasti turha tuote: kun ostaa kosteuttavaa shampoota, niin latvatkin pysyy kuosissa: olin tosi luonnonmukanen hippi!!!&nbsp; ;D Täytynee ottaa huomioon ettei minulla ole oikeastaan koskaan ollut naispuolisia ystäviä: en ole saanut ikinä vinkkejä tai muita kauneudenhoitoon. Kaikki on pitänyt keksiä ja miettiä itse. Kun en naistenlehtiäkään lue.

Sitten Helsinkiin muutettuani aloin ajatella enemmän hiuksiani. Kai siihen vaikutti se, että oikeesti pääsi vaikka päivittäin kauppoihin, joissa myydään muutakin kuin markettikamaa. Body Shopin tuotteita käytin jokin verran ja Bonacurea ja Cutrinia. Se oli jo edistystä, mutta olin yhä ihan hakoteillä. Vaihtelin tuotteita koko ajan enkä oikein tiennyt tarttisko kosteuttavaa vai väriä suojaavaa vai mitä. Vasta vuoden siis olen käytellyt oikeanlaisia hiustuotteita (olen nyt 28), ja nytkin päässä muhii Tigin O&H. Tigi on kyllä aarre: käytän hoitoaineita O&H:ta ja Headshottia, shampoona vähäsulfaatillista Urtekramia ja värjään Santella. Minun hiukset on nyt ihanat.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 16 Marras 2009, 17:41
Kirjoittaja eddiie
Sunsilkin sitä vaaleanoranssia sarjaa. Voi että olin onnesta soikeana kun siinä mainostettiin että tämä korjaa kaikki hiustesi vauriot.&nbsp; ;D Myös violetti eli suoristava oli jossain vaiheessa käytössä. Silloin kun rastoja havittelin niin käytössä oli hiustenpesuun pelkkä mäntysuopa eikä minkäänlaista hoitoainetta. Muistan myös ihmetelleeni kun kaverini käytti Fructiksen(?) pyöreässä pumppupullossa olevaa jätettävää, enhän silloin tiennyt mitään jätettävistä.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 20 Marras 2009, 13:38
Kirjoittaja Herbina
Mä olen käyttänyt oikeastaan lapsesta asti kampaamotuotteita, ja jotenkin jaksan uskoa että vahvat ja hyväkuntoiset hiukset johtuu hyvin opituista hiustenhoitorutiineista ja laatutuotteista. Äidin hyvä kaveri oli kampaaja joten meillä oli yleensä aina Kerastasea tmv. kotona. Sittemmin kotoa pois muutettuani käytin aika paljon Goldwelliä jota sain palkkioksi kun kävin niillä hiusmallina muutamaan otteeseen, sekä Bio+:aa joka auttaa parhaiten mun hilseeseen. Lisäksi sain jossain välissä kasan L'Orealin kampaamopuolen tuotteita ja Osiksen hiuslakkoja, joilla pärjäsin varmaan monta vuotta. =) Ensimmäiset Tigini hankin Suomesta varmaan pari-kolme vuotta sitten ja Redkeniltä oli myös yksi siloittelija käytössä.

Tänä vuonna homma sitten Juurikasvun myötä repesi ja nyt kylppärin kaappi pullistelee Tigiä, Redkeniä, Paul Mitchelliä ja L'Anzaa. Shampoo- ja hoitoainepuolella mulla on kuitenkin maltti riittänyt eikä niitä mulla ole ylimääräisiä kaapissa pyörimässä. Eikun on joku Bio+ kun niitä sai kesällä kolme kahden hinnalla. &nbsp;:D

Edit: Ainiin, pakko vielä lisätä että niinä parina vuotena jotka olin Unileverillä töissä, en siltikään sortunut Doven tai Sunsilkin käyttämiseen, vaikka kyseisistä brändeistä vastaava kollegani yritti puhua ympäri. Sen sijaan ruoka- ja jäätelötuotteiden osalta olin lähes fanaattinen oman talon tuotteiden kannattaja. Nykyään kyllä saatan ostaa jopa Floraa, Auran sinappia tai Nestlen jäätelöitä, heh..

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 30 Marras 2009, 14:40
Kirjoittaja SannaS
Taisin käyttää aika paljon ja pitkään Doven hiustenhoitotuotteita niiden paksun koostumuksen ja mielestäni ihan hyvän tuoksun takia. Meikkasihan ne hiuksen nätiksi. Lisäksi oli Glissiä, XZ (on kyllä edelleen ja Glissiäkin), Andrew Collingea, Lorealin markettituotteita... Joskus ammoisempina aikoina Fructisia ja saattoi olla joskus Sunsilkiäkin, tästä en tosin ole ihan varma. Niin ja Herbinan shampoita. Oi aikoja, oi tapoja&nbsp; ;D

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 01 Joulu 2009, 15:24
Kirjoittaja Miiia
Minä muistan eksyneeni tänne sivuille googlettamalla jotain tigi aiheista, eli olin sillon jo käyttänyt tigiä ja joitain muitakin kampaamotuotteita. Lukio ikäisenä käytin jotain sebastian tuotteita, XZ:aa ja dovea, mutta yläasteikäsenä se oli just jotain elvitalia ja fructista... joita saatan ostaa vieläkin heikkoina hetkinä&nbsp; ;D

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 01 Joulu 2009, 22:33
Kirjoittaja ohuthius
Fructista ja Sunsilkia :D Eikä mitään tietoo inceistä..&nbsp; ;D

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 02 Joulu 2009, 09:45
Kirjoittaja gilrain
Kotona asuessa käytin mitä nyt sattui kaapista löytymään. Äiti osti välillä kampaamotuotteita, mutta antoi ymmärtää että ne on sitten hänen tuotteitaan, mitä ehkä joskus salaa kokeilin. Kun muutin yksin asumaan ostin ihan mitä tahansa shampoota sattui tarjouksesta lötymään, yleensä fructista tai sunsilkia tai muuta halppista, ainoat muotoilutuotteet mitä käytin oli muotovaahto ja hiuslakka. Nyt ei kaapista löydy muuta kun osista, tigejä, joicoa jne.Tukka näyttää nykyään paremmalla mutta en osaa sanoa johtuuko se siitä että se olisi oikeasti parempi kuntoinen vaan käytänkö vaan parempia muotoilutuotteita joilla siitä saa nätimmän.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 08 Joulu 2009, 20:43
Kirjoittaja Nukkumatti
marketilla mentiin

pahaa tekee ajatellakin, että joskus käytin tyyliin pelkkiä sunsilk-tuotteita, joihin nykyään en koskisi pitkällä tikullakaan&nbsp; ;D

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 08 Joulu 2009, 20:50
Kirjoittaja kuku
Garnier fructis ja marketin vanha Wella oli ahkerassa käytössä! Sitten ihmeteltiin kun tukka ei pysy tuuheana -.- Vaikka hiukset oli muutenkin ihanan paksut...

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 08 Joulu 2009, 21:22
Kirjoittaja irso
Marketilla mentiin mutta sentään silikonittomilla, ainut hyvä hiustenhoitovinkki äitiltä. XZ:aa ja EHS:ää, jotkut naamiot olivatki sitte silikonisia mutta niitäkin uskallettiin pitää päässä koko saunomisen ajan&nbsp; ;D

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 09 Joulu 2009, 12:17
Kirjoittaja Sinimusta
Joskus ala-asteella käytin fructisia ja se ei kyllä ainakaan parantanut päänahka ongelmia&nbsp; ::) Päänahka muuttui kutisevaksi, hilseili ja vuoti kudosnestettä. Sen jälkeen en ole koskenut ko. merkin tuotteisiin. Pitkään vaihtelin hiustuotteita ja ostin sitä mitä tv:ssä mainostettiin. Lukiossa sitten keksin XZ:n ja sitä käytin melkein koko lukion ajan. Sen jälkeen keksin Tigin ja muut kampaamotuotteet&nbsp; :-*

Ikinä en ole sunsilk:iä käyttänyt ja tämä kamaluus kyllä jää testaamattakin&nbsp; ;D

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 09 Joulu 2009, 12:46
Kirjoittaja Tintu
Olen itse ollut Pantenen, Sunsilkin ja Glissin tehokäyttäjä. Hoitoaineita käytin todella paljon, koska olin huolissani hiusteni kunnosta. Ja eiväthän ne Pantenet mitään muuta tehneet kuin kuorruttivat silikonilla, mutta sitähän en tiennyt! Purkkikaupalla hoitiksia, ja ai että oli aina kauhean vaikea valita kun marketin hyllyt täys mitä kivemman oloisia pulloja... ;D
Niihin aikoihin kun blondasin hiukseni täysin valkoisiksi, käytin Pantenea ja Glissiä. Pesu pantenella, Glissin hoitsikkaa päähän vartalon pesun ajaksi ja huuhtelu. Ei tehnyt tukalle hyvää ei :-X
Tummaksi värjäämisen, leikkaamisen, uudelleen blondaamisen ja taas leikkaamisen aikana eksyin juurikasvuun ja pelastus tuli! Tosin edes parhaat hoidot eivät pystyneet pelastamaan vanhoja blondauksia joita oli hoidettu Panteneilla, ne piti leikata pois.
Nyt käytössä markettihelmiä sekä kampaamohoitiksia ja O&H tweeni :)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 18 Huhti 2010, 08:09
Kirjoittaja The Siren
Mä käytin aina pelkästään kampaamotuotteita,kunnes eksyin tänne.Ja tajusin,että miksen ole kokeillut markettituotteita,miksi käyttäisin kampaamotuotteita,jos ne kerta syyhyttää verillä päänahan:)ennen juurikasvua pidin markettikamaa pahimpana sontana,mitä on,nyt en vaihtais mihkään ;D

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 18 Huhti 2010, 15:14
Kirjoittaja sommarsnö
Ala-asteella käytin innoissani Fructista, kunnes kaverini kommentoi kuontaloni haisevan juustopastalle. ;D Se oli aika traumaattista, en kajonnut enää Fructiksiin sen jälkeen. Yläasteen ja lukion ekan vuoden käyttelin jotain mitä-sattuu-muka-hyviä marketti-Lorkkuja ja Sunsilkkejä. Tehikset tai jätettävät eivät kuuluneet repertuaariin, vaikka värjäilin hiuksiani suhteellisen ahkerasti.
Sitten eräänä päivänä, ehkä kolmisen vuotta takaperin, "muutaman" värinpoiston seurauksena käräytin hiukseni ensimmäistä kertaa hamppukasaksi ja mietin, että jotain pitäis nyt vissiin tehdä. ::) Marssin sitten markettiin ja ostin elämäni ensimmäisen hiusnaamion! Sunsilkkiähän se. ;D Siitä tämä hiustenhoitokiinnostus kuitenkin hiljalleen lähti liikkeelle ja täällä sitä kahlataan pullomeressä. Tälläkin hetkellä öljymuhitukset neljättä tuntia päässä!

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 22 Kesä 2010, 19:01
Kirjoittaja Horros
Kiharien, pörröisten ja vaikeasti hallittavien hiukseni takia ennen kampaamotuotteita tuli läpikäytyä varmaan kaikki mahdolliset markettisarjat - Sunsilkin suoristavaa, vihreää Pantenen sileä&kiiltävää (muistaakseni se tuoksui hyvältä, muttei auttanut ollenkaan), Fructikset (innostuin joskus tulleesta Long&Strong-mainoksesta) ja loppujen lopuksi päädyin Glisseihin kun ne hiuksista tuntuivat niin pehmeät tekevän. Aika koppurassa kunnossa olivat suoristuksen takia ja muutenkin, äiti toi minulle kuitenkin kampaajalta Tigin Fashionista smooth&shinea lämpösuojaksi ja sille tielle jäin, myöhemmin ostin sitten lähes umpimähkään O&H:t kaveriksi (siinä vaiheessa en tiennyt Tigin olevan mikään suosittu ja hehkutettu brändi tai että O&H:t olisivat tämmöisessä "kulttiasemassa"), kyllä kannatti! Tigi-herätykseni tapahtui 2-3 v ennen juurikasvuun tuloa, täällä olon aikana CO-pesu ja alkoholien välttely on olleet varmaan seuraavia "herätyksiä".

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 03 Syys 2010, 20:21
Kirjoittaja scarface
Mulla tais kans muistaakseni olla Fructis aika ässä, samoin Pantene Pro-V. Toisinaan tuli ostettua jotain "sontaa" tyyliin '2-in-1'- shampoo-hoito yhdessä- paketteja.. Merkkejä en valitettavasti osaa sanoa..

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 07 Marras 2010, 10:49
Kirjoittaja domino
Haha, monet sanonu et Fructis haisi niin hyvälle, mut musta se haisi aina niin pahalle etten halunnu käyttää niiden tuotteita&nbsp; ;D

Välillä ostin parhaimman tuoksuiset aineet ja aina koitin etsiä kuiville ja vahingoittuneille hiuksille tarkoitetut shampoot ja hoitoaineet, joita sitten läträsin kunnolla&nbsp; :T

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 07 Marras 2010, 14:43
Kirjoittaja Strix
Muistin että yhteen aikaan, hyvin pitkän ajanjakson ajan pesin hiukseni kaksi kertaa perätysten sulfaatillisella mikälie markettishampoolla. Ajattelin että hiukset pysyisivät jotenkin puhtaampina pidempään. Voi voi&nbsp; :D

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 07 Marras 2010, 15:31
Kirjoittaja Hallonnikas
Käytin iloisena Fructista monta vuotta, koska se tuoksui musta hyvältä. Yhteen aikaan mulla oli kaikki hiusmömmöt Fructista tuoksun ja purkkien värin takia. ;D Useimmiten käytin sekaisin vähän mitä sattuu... EHS:n tuotteita, lähinnä sitä sinisessä pullossa olevaa shampoota ja valkoisessa olevaa hoitoainetta, välillä myös tervashampoota koska sen tuoksu on jumalainen. Yves Rocherin hiustuotteita oli myös aika ajoin. Silloin tällöin hilsekausina ostin jotain Head&shouldersin 2in1 shampoota.

Muistan että minulla oli myös "en tarvitse hoitoainetta"-kausi ja olin ihan uskomattoman sähköinen. Onpa sitä tullut pestyä tukka myös mäntysuovalla, koska tv-mainoksessa ollut nainenkin teki niin ennenkuin lähti tansseihin saunanraikkaana. ::)

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 07 Marras 2010, 20:14
Kirjoittaja bree hodge
ennen juurikasvua käytin monta vuotta kampaamojen tuotteita. Vakkari tais olla Lorkun joku ohuille värjätyille hiuksille( isossa vaaleanpunaisessa pumppupullossa). Sittemmin sain selville, että markettisarjoissakin on helmiä ja siirryin halpaan XZ-sarjaan. Muotoilutuotteita oli rivistö lähinnä tigiä ja ilmakiharsin hiukset aina suihkun jälkeen. Enkä tiedä oliko tää tukka yhtään pöyhkeempi sillä konstilla. Mutta huonokuntoisempi ainaskin oli..

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 22 Joulu 2010, 22:17
Kirjoittaja Mustikka
Mustikka kirjoitti: Käytin Carnieria, pantenea ja välissä äidin welloja. Carnierin shampoo punaisessa pullossaan oli minun suosikki. Ei nuissa shampoissa kai mitään vikaa ollukaan, mutta hoitoaineet oli huonoja vai käytinkö edes niitä? ::)
Tulipa muuten mieleen, että silloin tällöin ostin Cutrinia ja jotain sinisessä pullossa olevaa Oysteria - saattoi olla Cutrinin merkkejä. Näitä kampaamoliikkeistä ostettavia tuotteita piti käyttää hyvin vähän kerrallaan, etteivät vain loppuneet. Hoitoainettakin varmaan käytin sen puolikkaan teelusikan verran. Sitten ihmettelin, kun hiukset olivat niin hauraat. ::)

Mutta aah, Cutrinilla oli sellaisessa valkoisessa purkissa vihreän omenan hajuista shampoota. Näin vuosienkin päästä yhä muistelen tuota tuoksua, kun se vain oli niin ihanaa.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 26 Joulu 2010, 13:25
Kirjoittaja Emily D.
Ennen juurestelun aloittamista käytin kampaaja-kummitätini äidilleni myymiä Wellan sampoita ja hoitoaineita.

Sampoo oli pesevintä mahdollista (äidilläni on pakkomielle meidän koko perhettä riivaavasta rasvoittuvasta päänahasta...) SP-sarjasta, ja vaahdotin suihkussa aina kahdesti sillä hiukset &nbsp;::) Tämän jälkeen saatoin käyttää jotain vaaleille hiuksille tarkoitettua naamiota, ja jätettävän virkaa toimitti Volume Mousse.

Tukka oli narskuvan puhdas ja karvaisen näköinen. Yllättäen jouduin pesemään hiukset edelleen joka toinen päivä, vaikka tuotteiden pesevyys oli maksimaalista! Hellävaraisuudesta taas ei ollut tietoakaan.

Fructis- ja Pantene-kokeilut ovat jääneet väliin kummitädin peloteltua markettituotteiden huonolla laadulla. Äitini uskoo kaiken sinisilmäisesti edelleen, ja huolestui aivan valtavasti, kun sanoin käyttäväni marketista saatavaa XZ:n muumijätettävää. "Älä käytä niitä, kun ei niistä markettituotteista koskaan tiedä, mitä ne sisältää," sanoi mamma &nbsp;;D

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 26 Maalis 2012, 11:25
Kirjoittaja Varjotar
Teininä käytin Sunsilkiä, kunnes päänahka oli ruven ja haavojen sekä hilseen peittämä. Sunsilkin silikonit tuhos mun pään.Siitä alkoi mun no silicone- elämä.
EHS:t ei tehneet mun päälle erikoisempia. Kyllästyin.
Linna-shampoota käytin jossaki vaiheessa, koska hiukset tykkäs.
Pantene Aqua Light tuoksui hyvälle, mutta pää ei kestänyt sitä yhtä pullollistakaan.
Doven silikonit ei sopineet alkuunkaan.
XZ:aa tuli käytettyä aika pitkään, kunnes niiden laatu romahti.
L`Orealin uudet ja niistä erityisesti Color-Vive on ihastuttanut. Pitkään ei kuitenkaan sovi käyttä.
Fructikset on olleet pitkäaikaisin suosikkini ja nitä on kaapissa silikonittomia versioita pari kpl:tta varalla.


Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 26 Maalis 2012, 13:01
Kirjoittaja Jessie
Markettituotteita lähinnä käyttelin. Kampaamosarjan tuotteista mulla oli Wellan SP-sarjasta shampoo ja hoitoaine värjätyille hiuksille, ja pakko myöntää että nuo ovat edelleen ehkä ne parhaiten toimineet tuotteet, vaikka silikonipommeja ovatkin eikä hoitavia ainesosia ole niin paljon.

Pörröinen hiuslaatu ilmeisesti vaatii silikonisia tuotteita, ei siitä pääse yli eikä ympäri.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 26 Maalis 2012, 13:03
Kirjoittaja Varjotar
Dudum kirjoitti: Pörröinen hiuslaatu ilmeisesti vaatii silikonisia tuotteita, ei siitä pääse yli eikä ympäri.
Mulla taas silikonit nimeomaan aiheuttaa sitä turhaa pörröisyyttä. Paljon kauniimpaa tulee ilman silareita.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 13 Touko 2012, 14:03
Kirjoittaja hampputukka
XZ'taa, Goldwellia, Bonacurea yms.

Fructiksen, Lorealin yms. käyttämisen lopetin reilu vuosi ennen kuin liityin juureksen.

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Lähetetty: 13 Touko 2012, 18:05
Kirjoittaja Heiku
Ennen juurikasvua käytin kyllä pääosin samoja tuotteita tai oikeastaan silloin tuli käytettyä lähinnä tigiä sekä kampaajani satunnaisesti suosittelemia tuotteita. Ennen juurikasvua kuitenkin halveksuin markettituotteita ja pidin niitä todella huonoina. Nyt kuitenkin tiedän, että on olemassa myös hyviä markettituotteita sekä huonoja kampaamotuotteita :)