Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
stinttapo

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja stinttapo »

Ennen storea käytin lähinna VO5:tä,  välillä tuli kokeiltua jotain SunSilkejä, Panteneja ja Fructisia...
VO5 käytän vieläkin aina rahapulan iskiessä, tuotteet sopii loistavast mun hiuksille.
Muotoilutuotteissa käytän edeleenkin enempi markettikamaa...
Johannah
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 152
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 15:08

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja Johannah »

Vanhoina "hyvinä" aikoina suosikkejani olivat Sunsilk, Pantene, Fructis ja Vo5. Sunsilkeistä taisin käyttää monia puteleita niitä violetteja, vaikeasti hallittaville hiuksille tjsp. Pantenea käytin jostain syystä yleensä talvisin, ajattelin sen kai estävän sähköisyyttä ;D

Satunnaisesti käytin äidin kampaamotuotteita, esim PM:n tai Redkenin shampoita, mutta sitten palasin aina tutun ja turvallisen Sunsilkin pariin...::) Muistan, kun aina nuorempana jaksoin joka päivä valittaa siitä, kuinka päällihiukseni sojottivat ja kihartuivat ihan miten sattuu. Olihan se tyhmän näköistä, kun hiusten päällä näkyi aina pörrökerros lyhyemmistä hiuksista. Liisteröin niitä hiuksia sitten geelillä, ja kun kyselin kampaajilta neuvoja, ei kuulemma mitään voinut tehdä, uudet hiukset vain kihartuivat ylöspäin kasvaessaan.

Sitten eksyin Storelle, ja hiushöpsöys alkoi... En enää edes muista, milloin viimeksi olisi jotenkin pitänyt liisteröidä hiuksia päätä vasten, kun eivät ne enää pörröönny. Laadukkaammat tuotteet tekevät tehtävänsä. :)
2c M ii. Hiukset alaselkään, melko luonnonkiharat, vaaleat ja kuivat. Lempituotteita O&H (ha), K-pak -sarja ja All soft -sarja.
billabong
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 252
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 15:43

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja billabong »

Minulla ja tukkatuotteilla on parin päivän päästä vuosipäivä. Sillä noin vuosi sitten ostin (teidän suosittelemana) Tigin O&H shampoon ja hoitiksen  :-*.
Mutta sitä ennen olin vannoutunut Pantenen käyttäjä. Ja sitten ihmettelin, että kuinka hiukset ovat näin lättänät, superliukkaat ja elottomat  ::).  Sunsilkiäkin tuli kerran kokeiltua (kun mainoksessa sanottiin että olisko ollu 9/10 valitsee ennemmin Susilkin kuin kampaamotuotteen  ::)), mutta kerran kokeiltuani tulos oli aivan hirveä. Eli jo silloin Sunsilk oli inhokkilistan kärjessä.

Aina sillointällöin lainasin myös äidin goldwellia (varsinkin siitä hoitoaineesta tykkään edelleenkin paljon), joista tykkäsin kyllä, mutta olivat vain liian kalliita itse ostettavaksi.
The difference between who you are and who you want to be, is what you do

Hiukset: 1b M ii. Vaaleat ja itsepäiset
Sandaali
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 389
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 12:48

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja Sandaali »

Käytin lähinnä Pantenea, Fructista, Elvitalia, VO5:tä. Toisinaan kyllä ostin esim. Wellaa ja Bonacurea. Bonacuren latvasuojaa käytin ekan kerran joskus varmaan 10 vuotta sitten, kun kampaaja äipälle sellaista myi, ja sitä olikin sit aina. Luulin myös ennen foorumille tulooa, että jätettävät suihkeet/vaahdot on vaihtoehto hoitikselle, eikä tullut mieleenkään että voisi laittaa MOLEMPPIA...
Euphoria

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja Euphoria »

Enhän minä enää muistakaan, mitä silloin ennen käytin. Pitää ihan miettiä. Ainakin minulla on jämiä vaikka mistä shampoista ja hoitoaineista. Freemania käytin samoin L'orealin kampaamosarjaa. Käytin myös Matrixin syväpuhdistavaa. Sitten tietysti joskus oli Pantenea ja Fruktistakin, mutta aika harvoin. Vo 5:ttä käytin myös joskus sekä vanhaa Lifetex aromatherapy- shampoota. Myös The Body Shopin tuotteita käytin. Olen käyttänyt kampaamotuotteita aika kauan kuitenkin.

Edit. Käytinhän minäkin St. Ivesiä, jota olen myöhemminkin löytänyt Tokmannista, mutta uusituille inceillä ja eri nimisiä tuotteita ovat. Enää ei taida sieltäkään saada niitä. Myös Revlonin Flex oli yhteen aikaan suosikkini.

Edit 2: Tietysti Elvital tuli myös tutuksi. Olin aikamoinen sekakäyttäjä. Jos hiukseni olivat käsitellyt, niin silloin yleensä käytin kampaamotuotteita ainakin hoitoaineena. Lyhyeen tukkaan en hoitoainetta silloin edes käyttänyt. Enkä nykyisin voisi kuvitella käyttäväni mitään Wash&Go- shampoota, jossa on hoitoaine samassa. Yhteen aikaan nämä olivat niin in. Vidal Sassoonin Wash&Go:ta käytin. Se kyllä loppui, kun sanoivat silikonin pudottavan hiukset päästä.
Viimeksi muokannut Euphoria, 18 Syys 2006, 15:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lapanen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1577
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 14:47

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja Lapanen »

Mä käytin aiemmin Fructista, VO5:tä, Herbinaa ja vähän milloin mitäkin. Myös The Body Shopin ja Yves Rocherin tuotteita oon käyttäny. Joskus tykkäsin öljyhoitiksesta, joka oli sellaisessa valkoisessa pullossa, ja etiketti oli vaalean ruskea. Samaa sarjaa oli myös tervashampoo. Tuo hoitis oli ainoa, jolla sain hiukseni selvitettyä ja olin tosi pettynyt, kun sitä ei enää saanut mistään.

Joskus 2003 sain ekat kampaamotuotteet haltuuni, tukkani oli ihan hirveä takkukasa ja jouduinkin sen leikkaamaan myöhemmin. Goldwellin Kerasilk shampoo ja hoitis olivat muistaaksen ihan hyvät, varsinkin se hoitis. Mulla oli myös Lorealin korjaava jätettävä, olisko ollu nimeltään Absolut repair. Siitä tykkäsin paljon.  Myös Lorealin kampaamosarjan värjätyille hiuksille tarkoitetut shampoo ja hoitoaine olivat toimivat ja opiskelijalle sopivan hintaisetkin. Jälkeenpäin on harmittanut, kun kampaaja suositteli Tigin hoitoainetta, joka tuoksui mustikalle ja oli sinisen väristä (vanhaa sarjaa ilmeisesti), mutta en silloin suostunut maksamaan yli 20€ hoitoaineesta.  ;D Ostin silloin nuo Lorealin Vitamino Colorit.  Tästä meni kuitenkin vielä pari vuotta markettituotteilla, valaistuin keväällä 2005 kun löysin storen. Nyt olen vuoden käyttänyt lähes pelkästään kampaamotuotteita ja hiukseni eivät takkuunnu enää niin pahasti.
Hiukset karkeat, kuivat ja aika voimakkaasti laineikkaat. Tällä hetkellä kerrostettu puolipitkä tukka. Kasvattelen hitaalla tahdilla.
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Mä aloin sekakäyttää kampaamo ja markettisarjoja jo joskus ensimmäisen/toisen pitkän letin kasvatuksen aikoihin, eli mmm14-15 vuotiaana? ELi lähes kymmenen vuotta sitten ( :o)

Markettisarjoista tuli käytettyä eniten St'ivesiä joka oli kertakaikkiaan taivaallista kunnes katosi jäljettömiin vain yhtäkkiä kaupan hyllyistä.
VO5 oli myös aika vakkari kamaa, ja Wellan markettisarja joka oli yhteen aikaan sellainen hedelmävahija sisältävä, sarjassa oli yksi parhaista koskaan kokeilemistani jätettävistä hoitoaineista, sekä se liquid hair.  :-*
Pantenea tuli silloin tällöin ostettua, sillä sai ainakin superliukkaan ja kiiltävän letin joka oli noihin aikoihin astetta karmeammassa kunnossa... :-X

Kampaamosarjoista käytin Osmosea, jolla oli pari aivan loistavaa tuotetta! Jokin naamio ja jätettävä tehis piktille ja kuiville hiuksille. Ne olivat huomatavasti parempia kuin serie expertit.  :-\
Kerastasea käytin myös, ja se kyllä toimi kuin tauti tähän päähän! Muistan aina kun koulussakin kysyivät mitä olen tehnyt oikein hiuksille, kun ne ovat niin eri näköiset, sileämmät ja kiiltävämmät..(Eikä sellainen harottava takkupallo mitä se silloin oli sadan värinpoiston ja monen vuoden kasvatuksen jälkeen ilman leikkauksia :-X)

Myös Wellan SP.llä oli muutama vakkarituote, ja myös sen aikaisella lifetexillä.
Cutrinit tulivat myös tutuiksi, mutta niissä ei ikinä riittänyt hoitotehot.

Pahin rimanalitus oli kyllä WWW jota ostin jonkin hillittömän tarjoussetin kerran foorumista.
Ne naamiot olivat..vaikuttavia. Letti oli niin letkeä ja veltto, muistan aina kun huusin kylppärissä föönin ja harjan kanssa, kun kampaus läsähti samantien lehmän tortuksi ja oli vielä jonnekkin lähtö.

Nyt on sitten taas hiljaisempaa hiustenhoito rintamalla kun hiukset ovat vain sentin-parin mittaiset ja oma väri kasvamassa hyvää vauhtia, tuntuu tarkoituksettomalle ladata kehiin tehiksiä ja jätettäviä kun hiuksista ei enää pitkiä tule ainakaan lähitulevaisuudessa, ja käsittelyjä ei ole enää kuin 1-2 latvoissa.
Joicon k-pakit ovat nyt menossa, mutta en tiedä mitä ostan kunhan saan tuon hillittömän varaston käytettyä jonkain päivänä loppuun mikä tuli hommattua pitkätukka aikoina.

Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Cherry
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:51

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja Cherry »

Mä käytin aika paljon lorealin serie expert-sarjaa. Purkkien kyljessä luvattiin vaikka mitä, niin sitä ajatteli että pakko niiden on sitten olla hyviä. Enpä tuota vieläkään mitenkään huonona sarjana pidä, mutta enää en usko, että niillä voisi muka saada kuntoon sellaiset hiukset kuin mulla silloin oli(värjäsin 1,5-2kk välein kestovärillä). Ainakin power care color shampoo, se kuurina käytettävä tehohoitosuihke(olikohan power care color-sarjaa sekin?), intense repair-sarja, vitamino color-naamio ja liss extreme-jätettävä mulla oli käytössä. Goldwell definitionin värihiusten shampoo ja jätettävä oli myös.

Sitten kun vihdoin viimein mulla oli varaa(taisin pyöriä storella silloin), ostin lanzan protein plussaa, ja siihen sarjaan tässä on sitten jämähtänytkin :) Joicojakin on tullut käytettyä pari vuotta.
Kaikkein vaikeinta on luottaa, mutta ilman sitä ei mitään saa.
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

Käytin varhaisteini-iässä St Ivesin Aloe-vera shampoota ja Jojoba-hoitoainetta, ne olivat ihan täydellisiä tuotteita. Kun ne hävisivät kaupan hyllyltä ryhdyin Fruktiksen käyttäjäksi - suuri virhe. Vuoden käytön jälkeen tukka oli aina takussa ja minulla hilsettä... Tukka myös rasvoittui nopeammin. Sitten ryhdyin käyttelemään kampaamotuotteita, Kerastasen naamioita kausittain takunhoitokuureina. Muuten sekalaisesti Lorealia, Wellaa, Bonacurea etc. Myös Joicon vaahtoon tutustuin jossain vaiheessa - taisi olla ensimmäisiä jätettäviä hoitoaineita. Jossain vaihessa en käyttänyt ollenkaan huuhdeltavaa hoitsikkaa, pelkkää jätettävää...  Vajaat kaksi vuotta olen sitten käyttänyt kunnollisempia tuotteita - vähän sen jälkeen kun löysin Storen.
Ella

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja Ella »

Markettituotteista Elvitalia, keltaista, oli usein hyllyssä. Perussettiin kuului pesu shampoolla ja nopea hoitoainehuuhtelu. En juurikaan sen antanut edes vaikuttaa. Tehohoitiksista en ymmärtänyt hölkäsen pöläystä.

Jossain vaiheessa kuivan luonnonkiharan tukan omistajaa alkoi kiinnostaa tukka-aineet, ostin Kerastasea ja Redkeniä, en kuitenkaan osannut käyttää näitä niin että saisin niistä tehot esille - lyhyet vaikutusajat jne. Sitten eksyin tänne ja johan alkoi Lyyti kirjoittaa. Ainakin väliajoin.  :D
Luna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1946
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 00:04

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja Luna »

Ainoa jota aika ennen juurikasvua lämmittää on poikkis, joka  muistelee kaihoisasti aikaa kun kylpyhuone ei ollut umpitäynnä purkkeja ja puteleita  ;D Vanhaan hyvään aikaan käytössä oli oranssi sunsilk joka oli mun mielestä huipputuote ja vieläpä edullinen  ::)  ;D Shampoona elvital. Talvella hiukset oli sähköiset ja lenteli ilmassa koko ajan, pistin vaan pakkasen piikkiin ja lakkaa päälle että pysyy edes muutaman tunnin kuosissa, ihan hirvittää ajatella millainen neropatti sitä on ollut.

Harvoin kun halusin sijoittaa hiuksiini ostin Bonacuren naamiota ja lorealin liss extremeä, ja tottakai vain hoitoainetta kun kampaajan mukaan shampoo ostetaan hiuspojan eikä hiusten mukaan eikä sillä ole vaikutusta  ::)
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja Mena »

^ Mä ostan shampooni edelleen hiuspohjan mukaan. Tämmönen rasvaläjä kun on  ;) Ajattelin nyt kokeilla mahdollisimman hellävaraisia, kuivien hiusten ja päänahan tuotteita kun joka päivä tän joutuu kuitenki pesemään.. Josko sillä rauhottuis. (ja älkää tyrkyttäkö sitä CO-pesua, se tekee vaan tuhoa tälle öljytehtaalle)

Just tuli mieleen, et ennen juurikasvua mä värjäsin punasella kestovärillä 1-2 viikon välein ku en voinu sietää sitä et väri haalistu kuparin väriseks  :o Ja tietty sitten se Sunsilkin oranssi sarja kun on niin paras  :-* ;)
Seela
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 832
Liittynyt: 26 Tammi 2006, 12:02

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja Seela »

Tämä on hauska topicci  ;D

Minä käytin ennen valaistumista näitä kaupan pahimpia silikonipommeja eli Elvital, VO5, Pantene jne. Nimiä en muista yhtään tarkemmin. Sitten vaihdoin kampaajaa ja hän kysyi käytänkö juuri näitä yllämainittuja aineita ja vastasin myöntävästi. Hän sanoi että sen huomaa koska minulta lähti valtavasti hiuksia vaikka ne oli todella hyväkuntoisia muuten. Eli silikoni teki kalvon hiuksen pintaan ja lopulta se tippui pois jne. Silloin ostin sieltä jonkun Tigin shampoon joka tuntui tosi tosi hienolta.... Siitä se sitten lähti kun eron todella huomasi. Seuraava askel oli vakuuttaa avokki Lanzan ihmeellisyydestä kun ostin kolmen pullon Dry Hair setin 50 euron hintaan piiiitkän harkinnan jälkeen  :)
On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.
Marizz

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja Marizz »

Pantene, Loreal, Sunsilk, Wella... niin ja joku lidlin muotovaahto joka teki hiuksista tosi kovat/tönköt ja haisi vielä karmivalle!
Lucine
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 881
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:23

Vs: Tuotteet ennen storea/juurikasvua?

Viesti Kirjoittaja Lucine »

Hmm...Sunsilk, dailyt (  :o ) ja ehkä silloin tällöin VO5. ElVital oli myös käytössä.
Go, Sunsilk, go! Taisi olla aika monella käytössä ennen  ;D
Vastaa Viestiin