Sivu 1/1

Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 12 Syys 2006, 11:02
Kirjoittaja Supervixen
Hihii, taas pukkaa äänestystä... Lupaan yrittää hillitä itseni vähäksi aikaa.  ;D Alkoi kiinnostaa mitä kaikkea foorumilaiset ovat tehneet saadakseen terveemmät kutrit. Jotkuthan ovat jopa vaihtaneet tyynyliinansa silkkisiin... mulla on vielä matkaa siihen!

Itse olen ennenkaikkea alkanut ostaa laadukkaampia tuotteita, ja lisäksi olen alkanut syödä monivitamiinitabletteja. Myös tehohoitoja käytän nyt todella usein. Ja viime aikoina olen alkanut käyttää pyyhettä hiusten ympärillä saunassa, enkä kastele niitä. Ennen en kiinnittänyt mitään huomiota hiuksiin saunoessa mutta nyt tulee aina huoli hiusten palamisesta....

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 12 Syys 2006, 11:11
Kirjoittaja Butterfly
Heh, vastasin kahdeksaan myöntävästi :). Eli olen pyrkinyt vähentämään föönin ja kihartimien käyttöä, olen vaihtanut markettituotteet kalliimpiin, käynyt useammin kampaajalla värjäyttämässä ja leikkauttamassa hiukseni, alkanut käyttämään myös tehohoitoja pitkällä vaikutusajalla ja suojannut (kuivat) hiukset aina saunaan mennessä pyyhkeellä.

Ja täytyy myöntää, että tuo kaikki on kannattanut, hiukseni ovat tuplasti paremmassa kunnossa, kuin vaikkapa vuosi takaperin :-*

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 12 Syys 2006, 11:16
Kirjoittaja MerGirl
Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista
Tämä sai minut innostumaan hiusten kasvatuksesta. Serkku toi pyynnöstä Jenkeistä Goody Ouchless pompuloita, enkä sen jälkeen ole muita käyttänyt.
En ole koskaan kauheesti föönaillut tai tököttejä tukkaan laittanut niin en oikein noista osaa sanoa oisko niistä kenties apuakin. En osaa edes sanoa onko tässä päässä(siis ei mennä aivoihin asti)mitään sen kummempaa vikaa, eli mitä kannattas tehdä.
Kunhan ei hiuslaitteisiin tartu.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 12 Syys 2006, 11:49
Kirjoittaja Mustikka
Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä
Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista
Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä
Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja


Siinäpä on mitä mie äänestin.
Lopetin suoristamasta ja föönamasta permistukkaani, huonot pampulat olen heittänyt jo ajat sitten menemään ja laadukkaampien hiushärpättimien ohella moninkertaistin tehjohoitojen käytön (en käyttänyt ennen ollenkaan).

Nyt kun minun tukka on taas melkein normaali (permis leikattu pois), niin kaikki tehohoidot ja föönauskielteisyys tuntuu turhalta. Ei tämä minun tukka ole sen nätimpi. Jos minun tukka ei pysy hengissä muuten kuin kalliilla tehohoidoilla ja föönamatta jättämisellä, niin taidanpa leikata lyhyeksi! Ei inspaa enää. :(
Kasvatan tämän ruman mallin pois ja sitten mietin, että leikkaanko koko letin pois.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 12 Syys 2006, 11:58
Kirjoittaja Penny
Rastin kaikki muut paitsi "lopettanut hiusten kemiallisen käsittelyn" ja "alkanut käyttää silkkityynyliinaa". ;)

Eritoten tuntuu että markettien kestoväreistä siirtyminen kampaamoväreihin on tehnyt suurimman muutoksen omassa tukassa. Tämä tuli huomattua jo aikanaan kun käväisin joskus kampaajalla joka käytti ihania balsamivärejä, silloinen markettiväreistä kärsinyt tukkani oli kuin toiselta planeetalta heti niillä värjäämisen jälkeen. Sittemmin kun testasin pariin kertaan markettivärejä, tukka tuntui samantien selvästi huonommalta.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 12 Syys 2006, 13:00
Kirjoittaja Kikka
Vastasin, että alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita ja alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja. En ole koskaan ollut kova föönaamaan hiuksia tai käyttämään kihartimia, suoristusrautoja ym. Joskus harvoin kun niitä käytän, rasitus tuntuu heti hiuksissa, joten mielummin yritän olla hellä näitä karvoja kohtaan. ;)

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 12 Syys 2006, 13:20
Kirjoittaja Candy
Valitsin nämä:

Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä
Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista
Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä
Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja

Ennen föönasin ja suoristin joka pesun yhteydessä eli joka toinen päivä, ( :o)nyt suoristan enää todella harvoin, ehkä kerran kuussa. Föönaan ehkä kerran viikossa tai kahdessa, kun on kiire.
Näillä on varmaan ollut kaikista suurin merkitys hiusten kuntoon. Ja tietysti myös tuotteisiin panostamisella.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 12 Syys 2006, 14:42
Kirjoittaja Henriikka
Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja


Nuo tuli vastattua. Jotkut noista vaihtoehdoista ovat käyneet mielessäni, mutta en ole koskaan aloittanutkaan.. Äh.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 12 Syys 2006, 15:19
Kirjoittaja Zippo
Kolme kohtaa jäi merkkaamatta  ;D. Eli hiusten värjäystä tuskin koskaan lopetan, koska tällä maantiehen sulautuvalla värillä en halua ihmisten ilmoilla kulkea. Se kuuluu myös noihin muihinkin kemiallisiin käsittelyihin, kampaajalla käyn edelleen varsin harvoin ja epäsäännöllisesti  ::). Kampaamovärejä mäkin käytän ja koen ne hellävarasemmiksi ja pitkäkestosemmiksi kuin kaupan jutut.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 12 Syys 2006, 15:31
Kirjoittaja Tuikkuli
Tämä oli ihan selvästi pitkätukkien kysely! Minä en voinut vastata kuin yhden: olen alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja (ja sekin on toiveajattelua! :D).

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 12 Syys 2006, 15:50
Kirjoittaja petomaani
Paljoa en ole koskaan hiuksiani föönannut, noin 6 kertaa vuodessa on varmaan optimi / maksimi mitä nytkin teen. Kumminkin, tehohoitoihin ja hoitoihin olen satsannut eritoten nyt kasvatusvaiheessa. Samaten kemialliset käsittelyt (mun kohdalla värjäykset) ovat saaneet nyt jäädä. Latvoja kävin tänään tasoittelemassa kun alkoi hapsuttaa tosi rumasti ja päälliosa takkuuntua :( oli muuten ihanaa kun kampaaja kehu mun hiusteni kuntoa; "todella terveet hiukset sinulla!" vaikka olin kuvitellu itte ties mitä..
Saunassa tulee suojattua hiukset pyyhkeellä, kun laitan hoitoaineen tukkaan, muutoin vesikastelu riittää meitsille.  :)

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 12 Syys 2006, 16:00
Kirjoittaja Moonflower
*Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä
*Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
*Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä
*Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
*Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa

Parantamisen varaa olisi vielä. Noiden lisäksi katson kyllä, etten mitään pahimpia hiuksia repiviä renksuja päähäni laita, mutta kun tälläkin hetkellä pompulastani pieni metalliosa löytyy, niin en ilennyt sitä vastata. Jos rahaa olisi enemmän, niin varmasti värjäyttäisin hiukseni kampaajalla. Alkoi oikein ahdistaa, kun täällä sanottiin sen olevan huomattavasti parempi hiuksille. Uh. Olen kyllä ajatellut siirtyä värjäilemään ainoastaan kevytväreillä ja suoraväreillä tästä eteenpäin, ehkä sekin auttaa jotain...

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 12 Syys 2006, 17:34
Kirjoittaja Jadey
*Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
*Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja (+ monipuolisesti muitakin hoitotuotteita)

Ja tukka kiittää  ;D

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 12 Syys 2006, 21:41
Kirjoittaja Manna
Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita 
Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja


Mutta... olen tutustunut myös suoristusrautaan ja välillä on pakko laittaa hiukset kiinni. Tilanne on siis aika tasan 2-2  :D

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 12 Syys 2006, 23:24
Kirjoittaja Daniela
Vastasin nämä:

Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä 
Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita 
Alkanut syödä lisäravinteita 
Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä 
Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja 
Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa 

Tosin en kyllä ole koskaan paljoa föönäillyt ja kiharrellut, ja suoristusrautaa en edes omista, joten sana vähentänyt ehkä on vähän väärä.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 13 Syys 2006, 17:56
Kirjoittaja Mariatar
Vastasin nämä:

Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä
Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä
Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa

En kyllä ole juuri koskaan föönaillut/käyttänyt muita vempeleitä, mutta hiustenhoidosta innostuttuani olen vielä vähemmän  ollut innokas käyttämään noita.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 13 Syys 2006, 18:14
Kirjoittaja Ulpu
Mä vastasin:

Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä
Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä   
Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja   
Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa
Lopettanut hiusten kemiallisen käsittelyn

Mä en ole kyllä juurikaan käyttänyt aiemminkaan suoristusrautoja ym., vaikka ostinkin talvella oman raudan. Eipä sitä ole tullut käytettyä.

Olisin voinut valita myös Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista-vaihtoehdon.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 14 Syys 2006, 16:09
Kirjoittaja Vihtori
Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä
Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista

Ennen föönasin hiukset kuiviksi lähes joka aamu, nyt vain harvoin. Ja oli minulla aikaisemminkin joku tehohoito, mutta käytin sitä tavallisena hoitoaineena, nyt olen alkanut pitää pitemmällä vaikutus ajalla. Ja laadukkaammat hiustuotteet tietysti olen hankkinut.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 14 Syys 2006, 16:18
Kirjoittaja maikku
Olen alkanut käyttää (periaatteessa) laadukkaampia hiustuotteita. Aina ei jaksa katsoa mitä purkissa on, mutta aina välillä.

Föönaamista en voi lopettaa, jos haluan pitää hiukset auki, niin ei ole muita vaihtoehtoja kuin föönata.  :P

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 14 Syys 2006, 21:13
Kirjoittaja Mena
Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja

Mä en oo oikeestaan koskaan föönannut hiuksia, joskus harvoin suoristellut. Markettivärejä käytän edelleen (joskin en enää lykkää punaista kestoväriä kahden viikon välein  ;D) Ja en oo vaihtanu kalliimpiin tuotteisiin, mitä nyt muutaman putelin Bonacurea oon ostanu. Mutta muuten mä edelleen käytän markettikamoja. Leikkauttanut en oo oikeestaan koskaan, tai siis puolen vuoden välein. Oon laiska laittaa tukkaa muutenkin ni ei tuu muotoilutuotteitakaan käytettyä muuten ku hiuslakkaa  ::)

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 15 Syys 2006, 22:18
Kirjoittaja Lafanque
Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä 
Alkanut käydä useammin kampaajalla 
Alkanut käyttää silkkityynyliinaa 
Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista   
Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa 
Alkanut leikata latvoja säännöllisemmin 

Suoristusrautoja aloin säännöllisesti käyttämään joskus viime keväänä, ja niistä en kyllä koskaan luovu. Rakastan sleekkiä tukkaa, ja kunhan käytän lämpösuojatuotteita ja hoidan monipuolisesti+ tarkasti hiuksia niin voin ihan mainiosti suoristaa näin usein. Kampaajalla kävin pitkän aikaa kahden kk:n välein, mutta keväällä nostin senkin yhteen/kahteen kertaan kuussa. Kahden kk:n välein käyn kampaajallani ottamssa myös erilaisia Redkenin hoitoja, ja hiukset on ihan täydelliset sen jälkeen. Föönia en oo koskaan juurikaan käyttänyt, todella harvoin tarvii föönata. Annan aina kuivua vapaasti kun mahdollista.
Markettituotteita/ -värejä en oo oikeestaan koskaan käyttänyt yhtään, mitä nyt joskus teininä kerran pari kokeillu. Kampaamotuotteet siis olleet käytössä ihan aina. Tehohoitojakin oon käyttänyt ihan aina ja paljon, eli sitäkään en voinut valita listasta. Ne on olleet aina sellanen itsestäänselvyys mulle. Saunassa en oo käynyt kertaakaan ainakaan seitsemään vuoteen, eikä oo edes ikävä. Kuumuus ei oo mun juttu  :P





Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 15 Syys 2006, 22:36
Kirjoittaja Bambi
Valitsin nämä:

- Alkanut käyttämään kalliimpia/laadukkaampia tuotteita
- Alkanut syödä lisäravinteita, eli biotiinia
- Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
- Vähentänyt fööniä sekä kihartimia

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 16 Syys 2006, 07:00
Kirjoittaja kirmeli
Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä 
Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
Alkanut syödä lisäravinteita
Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista
Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä
Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa
Vaihtanut markettivärit kampaamovärjäyksiin


Föönäilin hiuksia ennen päivittäin,foorumille eksyttyäni se loppui.Ennen hiukset ei menny miksikään föönäilystä,mutta hiuslaadun muututtua , hiusten ohennuttua ja kotivärjäysten vuoksi hiukset meni huonoon kuntoon ja lopetin kihartelemiset sun muut.
Kampaamotuotteita olen käyttänyt aina,ihan laadukkaitakin merkkejä,tosin välittämättä mitä tuotteita mihinkin hiuslaatuun yms..
Lisäravinteita syön silloin tällöin pieninä kuureina,omega-3 ja biotiinia .Tällähetkellä en  syö mitään lisäravinteita.
Hiuspompulat on vaihtunu pehmeämpiin.Tai no mulla on vain yks sellainen iso suht.pehmoinen pompula,jota käytän melkeenpä aina ja tulee niitä metalliosia sisältäviä pompuloitakin aina joskus käytettyä..
Tehohoitoja olen tehnyt melkeenpä aina,ennen niitä vain tuli tehtyä kerran kahdessa kuukaudessa uteliaisuusdesta johonki uuteen juttuun.Nykyään teen melkeenpä joka pesulla,kerran viikossa ainakin.
Hiukset olen jaksanu suojailla saunassa nyt ainakin vuoden ajan jo.Ennen tukka sai kärtsätä löylyissä minkä tykkäs ;D
Olen oikeastaan aina käynyt kampaajalla säännöllisesti ja yleensä värjännytkin hiukset siellä.Muutaman kerran on tullu kokeiltua markettivärejä,mutta se on loppu nyt.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 17 Syys 2006, 20:42
Kirjoittaja Johannah
Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä 
Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita 
Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä 
Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja


Voi voi, muistan kuinka joskus föönailin ihan surutta juuri pestyä tukkaa, ei mitään suoja-aineita tai edes jätettäviä hoitoja :-X. Hiustuotteet ovat vaihtuneet silikonimössöistä oikeasti hoitaviin, eikä paluuta ole enää ikinä. En suoristele myöskään enää niin usein, koska hyvistä suoja-aineista huolimatta kuivattaa tätä ennestään kuivaa pehkoa ihan älyttömästi... :-\  Tehikset ovat kuvioissa jokaisella saunakerralla.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 18 Syys 2006, 19:12
Kirjoittaja Mena
Ainiin, oon pidentäny hiusten kestovärjäysväliä  ::) aiemmin parin viikon välein (punasta ja lilanmustaa) ja nykyään koitan sinnitellä sen 1,5kk..

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 20 Syys 2006, 13:34
Kirjoittaja Seela
Kyllä varmasti suurimman eron olen saanut aikaan sillä kun olen alkanut käyttämään säännöllisesti hyviä tehohoitoja. Toiseksi olen vaihtanut kaikki harjat ja kammat ja kiinnitän huomiota siihen etten revi hiuksia kuivina enkä märkinä. Vältän hiusten kiinnipitämistä ja kun sen teen niin kotona käytän aina jotain superpehmeää pompulaa. Ja kyllä tuo on myös vaikuttanut paljon kun annoin värjäykset kampaajan käsiin  :)

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 22 Syys 2006, 23:23
Kirjoittaja Euphoria
Olen vähentänyt kemiallisia käsittelyjä, alkanut käyttää laadukkampia hiustenhoitotuotteita sekä yritän pitää joka viikko ainakin yhden päivän, jolloin en föönaa hiuksiani.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 27 Syys 2006, 02:11
Kirjoittaja Suomineito
Vain kolme osioita jäi ilman ruksia. :D Ne olivat:
1. useammat kampaamokäynnit,
2. säännöllinen latvojen tasoitus, 
3. kampaamovärit vs kotivärit.

Syyt niihin:
1. En käy koskaan kampaamossa, onneksi osaan jotenkuten leikellä tarvittaessa liian huonot latvat itse pois (kasvatan hiuksia joten en oikein luota vieraaseen leikkaajaan, ja halvemmaksikin tulee kun itse napsii kunnon hiussaksilla).
2. En tasoittele latvoja todellakaan säännöllisesti, mutta joskus erittäin harvoin tulee tasattua jos se tuntuu ainoalta vaihtoehdolta korjata tosi huonokuntoiset latvat. Otan huonokuntoisista latvoista pois ehkä korkeintaan sentin-pari kerran vuodessa(?) jos sitäkään, en halua liian tasaisia latvoja. En muista milloin viimeksi leikkasin takimmaisia latvoja, varmaan 1,5 vuotta sitten! 
3. Käytän värinä vain hennaa, ja värjään nykyään pelkän juurikasvun jotain 3 kuukauden välein! :) Ehkä joskus kasvatan oman värini takaisin, sillä henna haalistuu luonnollisissa hiuksissani (juurikasvussa siis) aika paljon.

En kyllä itseasiassa käytä silkkistä tyynyliinaa, vaan satiinista liukasta (polyester), joka on hoitanut asiansa hyvin (tukka tuntuu hyvältä, sileältä herättyäni!), mutta vastasin kuitenkin tuon silkkijutun, koska sama tarkoitushan niillä satiinilla ja silkillä hiustenhoitona kai on (?), ja ainoastaan hiusteni vuoksi minä niitä satiineja käytän! :) Olen tehnyt jopa tuosta polyestersatiinista valtavan yömyssyn hiuksiani ajatellen (koska en aio hylätä kaikkia rakkaita puuvillatyynyliinojani!), ja tulen tekemään vielä muutaman myssyn lisää eri väreistä. :D Kuten myös noita polyestersatiinityynyliinoja tulen varmasti tekemään lisää...

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 02 Loka 2006, 18:10
Kirjoittaja Ninamia

Vastasin nää:
Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita       
Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä
Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja   
Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa   
Alkanut leikata latvoja säännöllisemmin

Föönin käytön lopetan heti kun joku keksii millä tavalla nää mun hiukset saa tuuheaksi muilla tekniikoilla  :(


Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 03 Joulu 2006, 22:35
Kirjoittaja Sheppa
*Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
*Alkanut syödä lisäravinteita
*Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
*Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa
*Alkanut leikata latvoja säännöllisemmin

Onneksi mulla ei ole mitään ongelmaa föönauksen tai kihartimien kanssa, käytän niin harvon että tuskinpa niistä harvoista kerroista vahinkoa on. :) Kampaajalla kävisin useammin jos olisi rahaa. Silkkityynyliinaa en koe tarpeelliseksi, mun hiukset ei mene sotkuun yöllä ;) Vaalennan hiuksiani edelleen vaikka tiedän sen vahingoittavan niitä. Juuri on kuitenkin ainoa joka saa kärsiä korkeintaan kerran kuussa.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 04 Joulu 2006, 12:52
Kirjoittaja Miracle
Mulla on seuraavat muutokset tapahtuneet :D

-Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä 
-Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita 
-Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä 
-Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja 
-Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa 
-Alkanut leikata latvoja säännöllisemmin 

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 04 Joulu 2006, 20:05
Kirjoittaja sandy
Mä olen kans vähentänyt föönaamista, suoristamista, hiusta syövien lenksujen käyttöä, saunassa en pääse paljoa käymään joten se ei paljoa vahingoita, mut olisko satiinityynyliinalla samaa vaikutusta ku silkillä? Ei varmaan niin hyvä mut edes vähän? ;) Niin ja tehohoitoja oon alkanu käyttää useammin

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 20 Helmi 2007, 14:18
Kirjoittaja Surrur
Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä
Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä
Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
Vaihtanut markettivärit kampaamovärjäyksiin

Tämän foorumin löydettyäni oon alkanut kohdella hiuksiani paljon paremmin  ;D Ennen en esim. ikinä jaksanut käyttää mitään tehohoitoja, nyt taas käytän n. joka toisen pesun jälkeen. Föönaamista oon myös vähentänyt selvästi: ennen föönasin kuivankin tukan joka aamu, kun se ei muuten pysynyt hyvännäköisenä, ja kyllä on alkanut hiusten kunto parantumaan  :D

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 07 Huhti 2007, 21:13
Kirjoittaja LadyRaven
Nämä neljä tulivat lisääntyneen "tukkatietouden" myötä:

-Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
-Alkanut syödä lisäravinteita (en usko että pelkästään hiusten vuoksi noita käyttäisin, mutta totesin ne hyväksi muutenkin)
-Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
-Alkanut leikata latvoja säännöllisemmin


Näistä en ole ikinä pitänyt, vaikka en ole hiusten hyvinvointia sen kummemmin ajatellut:

-Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista
-Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä 
-Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä


Näitä en ihan vähästä tekisi:
-Lopettanut hiusten kemiallisen käsittelyn  (oma väri on niin ruma)
-Alkanut käydä useammin kampaajalla

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 07 Huhti 2007, 21:26
Kirjoittaja Vera
Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
Alkanut syödä lisäravinteita
Alkanut käydä useammin kampaajalla
Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
Alkanut leikata latvoja säännöllisemmin


Viime aikoina olen erityisesti alkanut lisäämään noitten tehohoitojen määrää, ja sillä on ollut todella myönteinen vaikutus. Tähän mun karkeaan tukkaan ei riitä mikään yksi tehohoitokerta viikossa, jos haluan pitää sen sileänä ja littanana.
Kampaajalla käyntejä on olen myös lisännyt huimasti, se on sellaista ihanaa itsensä hemmottelua ja kampaajalta tullessa hiukset näyttää ja tuntuu aina niin hyvältä, itse en saa hiuksia koskaan yhtä nätisti. Lisäravinteista olen huomannut myöskin olevan hyötyä, kun syön piitabletteja, niin hiukset kasvavat selvästi nopeammin.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 07 Huhti 2007, 21:45
Kirjoittaja Pippi
-Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita 
-Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista 
-Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja 

Markettijuttuja käytin muutettuani juuri pois kotoa, kun ei ollut vielä varaa ostaa laadukkaampaa. Kotona asuessani kävin äiskän laatupulloilla, vaikka meillä onkin aivan erilainen hiuslaatu ja hiukset. Kovin kaltoin en hiuksiani ole missään vaiheessa kohdellut, joten kovin suuria muutoksia ei ole ollut tehtävissäkään, mitä nyt hoitoaineita saattaa nykyään muhittaa tuntikaupalla.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 07 Huhti 2007, 21:58
Kirjoittaja Eleonora
Voi, olen tehnyt vaikka mitä ;)

- Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
-Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja 
-lakannut föönaamasta
-alkanut suojaamaan hiukset saunassa

ja kihartimia sun muita nyt en käytä muutenkaan :)

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 07 Huhti 2007, 22:03
Kirjoittaja Trouper
Aika hyvällä tolalla on mun hiusten hoito ollut aikaisemminkin, esimerkiksi olen aina käyttänyt kampaamotuotteita ja värjäykset tms on aina hoidettu kampaajalla. Vitamiinejakin olen syönyt pienestä asti, biotiinit sun muut on vielä tosin kokeilematta. Tosi paljon parannettavaakin on kyllä ollut ja nyt olen ottanut seuraavat toimenpiteet säännölliseen käyttöön:

- Tehohoitojen säännöllinen käyttö
- Jätettävien hoitoaineiden käyttö
- Vaalennuksista luopuminen (tosin nyt värjään hiuksiani tummemmaksi...)
- Pesuvälin harventaminen (oli aika järkytys huomata ettei tukkaa tosiaan tarvitse pestä joka päivä, eikä edes joka toinen!)
- Hiusten suojaaminen tarvittaessa

Ja aika paljon olen näillä toimenpiteillä saanut aikaan! :)

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 08 Huhti 2007, 13:15
Kirjoittaja Trillian
Lakannut föönaamasta
Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista (tosin tämä vasta ihan pari päivää sitten kun koin valaistumisen  ::) )
Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa
Alkanut leikata latvoja säännöllisemmin

En värjää hiuksia (muutamaa väritöntä Elumen-käsittelyä lukuunottamatta ;) ), joten nuo kemialliset käsittelyt ei ole mun juttu missään nimessä. :)

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 08 Huhti 2007, 13:55
Kirjoittaja Magia
Vähentänyt föönaamista
Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista
Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
Vaihtanut markettivärit kampaamovärjäyksiin (tosin aina olen värjännyt kampaajalla..)
Harventanut pesuväliä

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 08 Huhti 2007, 14:33
Kirjoittaja miymiy
Parempaa kohti olen mennyt kampaamonväreillä ;D

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 08 Huhti 2007, 14:58
Kirjoittaja Cherry
Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä Tai oikeastaan olen aina pyrkinyt välttämään föönausta, n.kerran viikossa joudun sen kuitenkin pikaisesti tekemään, en useinkaan föönaa kuivaksi asti

Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita   Nämä on olleet käytössä jo kauan

Alkanut syödä lisäravinteita Piimax c+biotiini ja piimax pro-vita, ja taitaa kalaöljykin jotain vaikuttaa, vaikka syön siis sitä muusta syystä kuin hiusten vuoksi

Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä  Nykyään useimmiten föönaaminen riittää saamaan hiuksista sileät

Lopettanut hiusten kemiallisen käsittelyn Lopetin sen pari vuotta sitten, mutta nyt saa riittää :) Nämä on niin tylsän näköiset ilman väriä. Ajattelin kuitenkin tehdä sen niin, että vain kerran kestoväri koko päähän, jatkossa vain juurikasvut sillä. Jos pituuksien väri kaipaa kirkastusta, laitan sitten kevytvärin. Luulisi hiusten pysyvän kunnossa. Joskus aikanaan pilaisin hiukseni laittamalla kestovärin 6-8 viikon välein koko päähän. Oli aika kamalassa kunnossa.

Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa  Tämän olen tehnyt jo kauan, varmaan joskua ala-asteella aloitin



Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 08 Huhti 2007, 17:05
Kirjoittaja calypso
Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä
No en kyllä aikaisemminkaan kovin usein föönannut hiuksia, ehkä korkeintaan 10 kertaa vuodessa, mutta enää en föönaa niinkään usein. Kampaajalla tietysti hiukset föönataan, ja siihen päälle korkeintaan kahdesti vuodessa föönaan itse.

Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
Ennen käytin pääasiassa Bonacurea, Goldwellia ja muita halvempia kampaamosarjoja + sitten satunnaisesti joitain markettituotteita. Kiitos Juurikasvun (HS:n foorumin oikeastaan) olen saanut hyviä vinkkejä miten saan samalla rahalla paljon laadukkaampia tuotteita jotka oikeasti toimivat.

Alkanut syödä lisäravinteita
Joka aamu juon vitamiiniporejuoman (teen sen kyllä ihan muista syistä) ja säännöllisen epäsäännöllisesti syön kuurina purkillisen biotiinia.

Alkanut käydä useammin kampaajalla
Olen saanut kampaajakammoani hieman vähennettyä ja yritän käydä n.3 kertaa vuodessa kampaajalla vähintään. Ennen leikkasin hiukseni aina itse mutta näin pitkässä ja kerrostetussa mallissa se on todella hankalaa.

Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista
En ole oikeastaan koskaan tykännyt pompuloista joissa on metalliosia koska ne syövät hiuksia aika tehokkaasti ja menevät kaiken lisäksi heti hajalle yleensä. Olen nyt myös vähentänyt froteepompuloiden käyttöä koska nekin syövät hiuksia aika paljon ja ovat rumia  :D

Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä
En ole koskaan käyttänyt suoristusrautaa ja kiharrintakin olen kokeillut vain kerran, kiharrin jäi tukkaan kiinni ja jäi jäädä viimeiseksi kerraksi  ;D Mutta laine/kreppiraudan käyttöä olen vähentänyt tavallaan vahingossa, en nimittäin jaksa näin pitkää tukkaa enää itse krepata eikä kukaan kaveri ala siihen hommaan. Ennen käytin tuota rautaa aika usein ja aina ilman lämpösuojaa..

Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
Käytän nykyään joka pesussa tehohoitoja. Ennen käytin niitä vain n. 1-2 kertaa kuukaudessa eikä se tosiaankaan riittänyt, etenkään kun käyttämäni tehohoidot eivät olleet mitään kamalan laadukkaita.

Lopettanut hiusten kemiallisen käsittelyn
En ole lopettanut kokonaan värjäämistä, mutta nykyään värjään vain juuret kestovärillä ja pelaan suoraväreillä muuten. Ennen värjäsin aina koko pään kestovärillä, ja ihan liian usein. Värinpoistoissakaan ei säästelty kun en osannut päättää millaisen värin haluan  :-X  Permanenttia en ole koskaan ottanut ja tuskin otankaan.

Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa
En ole koskaan ollut mikään kova saunoja, mutta ennen en suojannut hiuksia saunaan mennessä ollenkaan, pelkästään kastelin ne. Se oli tosin sitä aikaa kun hiukseni olivat aika lyhyet (pisimmillään puolipitkät) että suurta vahinkoa ei tapahtunut. Nykyään laitan saunaan mennessä jonkun tehiksen hiuksiin, siihen päälle suihkulakin ja pyyhkeen.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 08 Huhti 2007, 22:37
Kirjoittaja Satine
*Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
*Alkanut syödä lisäravinteita
*Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista
*Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
*alkanut suojata hiukset saunassa

Ikinä en oikeastaan tukkaa föönaile (korkeintaan ehkä pari kertaa vuodessa) enkä omista suoristusrautaa enkä kiharrinta  :)

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 09 Huhti 2007, 00:58
Kirjoittaja marketta
Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä
En ennenkään föönannut juuri koskaan, nyt en föönaa ollenkaan.

Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
Ennen käytin pääasiassa markettituotteita, laadukkain tuotteeni oli varmaan Bonacure tai WWW  ::)

Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista
Laitan hiuksiani harvoin ponnarille, ja kun joskus laitan, en todellakaan halua repiä ja katkaista hiuksiani metalliosia sisältävällä pompulalla.

Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä
Käytin ennen kiharrinta n. 2 kertaa kuukaudessa (halpiskiharrin, siihen jäi aina hiuksia kiinni vaikka hiukseni eivät paksut olekaan). Nykyään en kiharra hiuksiani ollenkaan. Ennen myös kreppasin tai tein laineita kreppiraudalla, nykyään en omista kreppirautaa.

Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
Ennen en käyttänyt tehohoitoja juuri ollenkaan, nykyään käytän joka pesun yhteydessä.

Lopettanut hiusten kemiallisen käsittelyn
En ole lopettanut hiusteni kemiallista käsittelyä, mutta värjään hiuksiani paljon harvemmin kuin ennen enkä käytä esim. värinpoistoa enää laisinkaan.

Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa
En ole koskaan ollut himosaunoja mutta nyt ulkomailla asuessani en sauno ollenkaan.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 10 Huhti 2007, 20:59
Kirjoittaja Ananas
Mulla oikeastaan kaikki vaihtoehdot täsmää. Joitain juttuja tulee noudatettua paremmin ja joidenkin kohdalla lipsuttua.

Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä
Herään suosiolla aikaisin, jotta tukka ehtii kuivua ennen lähtöä luonnollisin menetelmin. Lopetin sen tosin jo kauan aikaa sitten, ennen lopullista pimahtamista. Uskoisin, että tällä on ollut suurin merkitys hiusten kunnon paranemiseen. Ulkonäön puolesta föönailua kannattaisi varmaan joskus harrastaa.

Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
Kampaamotuotteisiin on tullut luisuttua pikkuhiljaa ja viimeisen vuoden pääasiassa kaikki käytössä olevat tuotteet ovat olleet ns. parempia kampaamotuotteita. Joukkoon mahtuvat halvemmat tuotteet ovat sitten tarkoin valittuja helmiä. Tämäkin on varmasti vaikuttanut tukan kuntoon tosi paljon, vaikka välillä täytyy kysyä että ONKO TÄSSÄ MITÄÄN JÄRKEÄ?
Alkanut syödä lisäravinteita
Biotiinia olen syönyt useamman purkillisen sekä rikkiä tuli kokeiltua. Pyrin myös muuten keskittymään monipuoliseen ruokavalioon hiustenkin tähden, mutta eihän se aina onnistu. Biotiinin ansiosta hiuksia lähtee vähemmän kuin ennen ja rikkikuurin aikana hiukset taisivat kasvaa melko hyvää vauhtia.

Alkanut käydä useammin kampaajalla
Aloitin kampaajalla käymisen tukan kunnon parantamisen takia aikoinaan, vaikka aimmin olin pärjännyt kotivärjäyksillä ja tasoituksilla. Tällä hetkellä en käy usein kampaajalla kasvatusprojektien vuoksi, mutta tulevaisuudessa olisi loistavaa kyetä ylläpitämään täydellistä tukkaa säännöllisillä kampaajakäynneillä.

Alkanut käyttää silkkityynyliinaa
Olen käyttänyt satiinityynyliinaa, minkä koin liukkautensa vuoksi vähän pörröttäväksi vaihtoehdoksi. Muut ominaisuudet siinä oli kyllä niin surkeat, että tällä hetkellä tyydyn peruspuuvillaan. Katselen kuitenkin lakanaosastot aina sillä silmällä läpi, ja tarkoituksena olisi ostaa mahdollisimman sileää ja hyvää kangasta oleva tyynyliina.

Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista
Pyrin valitsemaan mahdollisimman hellävaraiset lenksut ja ne pitää vielä laittaa mahdollisimman varovasti hiuksiin.

Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä
Mulla on ollut rauta pari vuotta, mutta olen käyttänyt sitä ehkä viidesti. Ahkeralla lämpölaitteiden käytöllä saa varmasti paljon pahaa tukalle tehtyä.

Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
Ennen tein tehohoidon kerran kahdessa viikossa ja silloinkin aine vaikutti max. 10min. Nykyisin osaa jo kuunnella tukan tarpeita, eli tehis mahdollisimman usein!

Lopettanut hiusten kemiallisen käsittelyn
Tämä on mulla ollut pitkään tavoitteena ja aika hyvin olen saanut käsittelyjä vähennettyä. Mun tukka ottaa pahasti itseensä, jos sitä värjäilee kovin usein. Kohta kuitenkin taitaa loppua hermot ja antaudun väripurkkien vietäväksi.

Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa

Ehdottomasti! Ei tulisi mieleenkään kököttää löylyissä hiukset paljaana.

Alkanut leikata latvoja säännöllisemmin
Kuivat hamput pilaa koko tukan ulkonäön, turha niitä on mukana raahata.

Vaihtanut markettivärit kampaamovärjäyksiin

Tätä noudatan silloin kun on mahdollista.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 10 Huhti 2007, 21:17
Kirjoittaja Furtiva
Mä en voinut valita noista kuin yhden vaihtoehdon, nimittäin tuon, että olen alkanut käyttää kalliimpia tuotteita :P

Hiukset mun pitäisi kyllä oppia suojaamaan saunassa, mutta jotenkin se on niin hankalaa tuhlata aina yksi pyyhe sitä varten. Kuitenkin päässä on jotain mönjää siellä saunassa, niin pyyhe likaantuu. On mulla vaikeaa ;D

Tehohoitoja alan kyllä käyttämään useammin, kunhan löydän jonkun hyvän. Tähän asti olen käyttänyt joka pesulla NG:ia, jota en pidä tehohoitona, vaan tavallisena hoitoaineena.

Pitäisi myös osata käydä siellä kampaajalla vähän useammin, mutta aina se leikkuuväli venyy ja venyy... ::) Tänään jo päätin, että ensi viikolla kun on tentti ohi, niin on pakko mennä sinne kampaajalle, vaikkei rahaa oliskaan.

Suoristusrautoja tms. olen sen sijaan alkanut käyttämään useammin, sillä ennen laitoin tukkaani jollain tämmöisillä vehkeillä ehkä kerran kahdessa kuussa, nyt pari kertaa viikossakin saatan kääntää latvoja ilmakihartimella. Yleisilme on niin paljon parempi tällöin :)

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 12 Huhti 2007, 22:54
Kirjoittaja petomaani
Näin kesää päin mentäessä meinaan tehostaa hoitoaineiden käyttöä (nimenomaan tehohoitoa kutreille ja kunnolla), kun tuntuu toi talvi ja pakkanen tehneen tukasta kuivaa ja sähköistä massaa. Nyt jo parempaan mennyt, kampaajakäynnin jälkeen varsinkin pääs taas eroon nirhakuivasta latvustosta.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 03 Syys 2007, 11:02
Kirjoittaja Heleena
Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä
Tämä on ollut ihan selkeä muutos. Annan useimmiten hiusten kuivua luonnollisesti, mikä onnistuukin ihan hyvin, koska pesen yleensä hiukset iltaisin. Jos joudun käyttämään fööniä, niin pyrin suojaamaan hiukset hyvin lämpösuojan sisältävälllä muotoilutuotteella.

Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
Tämä on ollut Juurikasvun ansiota! Olen siirtynyt tuotemerkkeihin, joista en aiemmin ollut kuullut edes puhuttavan.

Alkanut syödä lisäravinteita
Syön aina välillä kuuriluontoisesti lisäravinteita. En usko kuitenkaan niitä erityisesti tarvitsevani, sillä ruokavalioni on mielestäni ihan kohdallaan. Pieni lisäapu silloin tällöin ei kuitenkaan liene pahitteeksi.

Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä
Olen vähentänyt näiden samoin kuin fööninkin käyttöä. Käytän suoristusrautaa enää todella harvoin ja kiharrintakin vain kuin täytyy saada hiukset todella kauniin näköisiksi todella nopeasti.

Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
Tähän oli helppo vastata myönteisesti, sillä aiemmin en käyttänyt tehohoitoja koskaan, vaikkei mulla mitkään ihan lyhyet hiukset edes ole.  :o

Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa
En ole vähentänyt saunomista, mutta nykyään suojaan aina hiukset saunassa. Aiemmin suojasin hiuksiani satunnaisesti. Nyt käydessäni saunassa muhittelen usein samalla tehohoitoa, joten tämä hoituu ihan luonnostaan.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 04 Syys 2007, 08:58
Kirjoittaja Radish
Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä 
En oo vuosikausiin föönannut itse hiuksiani, ainoastaan satunnaisesti kampaajalla hiuksille näytetään fööniä. Usein kävelen hiukset kosteina kampaajalta ulos ja ihan omasta tahdosta  ;).

Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
Oon alkanut harjoittaa Laatu Korvaa Määrän -periaatetta ja sijoitan aina pariin hyvään, kalliiseen ja laadukkaaseen hiustuotteeseen kerrallaan. Ennen kaapit saattoivat olla täynnä halpoja silikonipommeja, jotka loppujen lopuksi tulivat laadukkaita tuotteita kalliimmiksi, kun niitä sai olla ostelemassa koko ajan.
 
Alkanut syödä lisäravinteita  
Biotiinia ja Piimaxia tällä hetkellä. Heti yhden purkin loputtua on saatava toinen tilalle, oon addikti.

Alkanut käydä useammin kampaajalla 
Pyrin tässäkin säännöllisyyteen entisen satunnaisen sijasta.

Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä  
Käytän kiharrinta about 4 kertaa vuodessa ja silloinkin pelkkiin etuhiuksiin. Tässäkin tapauksessa käytän kiharrinta periaatteessa suoristamaan tukkaa, kun luonnonkiharaan pehkoon ei tuollasella ilmakihartimella kyllä muuta saadakaan aikaan..

Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
Vähintään kerran viikossa kunnon tehis + kookoksöljymuhittelut on mun nykyinen ohjenuora, josta en poikkea.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 04 Syys 2007, 09:48
Kirjoittaja Ilyasviel
Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä
En ole koskaan föönannutkaan - mutta en aloitakaan, vaikka kuinka mieli tekisi.

Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
Vaihtanut markettisilikonipommit kampaamoiden tuotteisiin, jotka olen kokeilemalla todennut hyviksi. Lisäksi vaihdoin sulfaatittomaan shampooseen säästääkseni väriä ja hiuksia muutenkin.

Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista
Näitä oli viimeksi joskus ala-asteella. Nykyään en paljon käytä ponnaria - jos käytän, se on pehmeä eikä sisällä 'ylimääräisiä' osia.

Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
Eipä kaapista melkein muuta löydykkään  ::)

Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa
Nykyään pyrin suojaamaan hiukset kostealla pyyhkeellä. Tosin saunominenkin on todella harvassa..  :(

Vaihtanut markettivärit kampaamovärjäyksiin
En kampaamovärjäyksiin, ainoastaan kampaamoväriin.. Elumen rocks!

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 29 Syys 2007, 21:36
Kirjoittaja Tiitunen
Vaiika mitä!  ;D Olen alkanut kohdella hiuksiani kaikin tavoin hellävaraisemmin, olen alkanut ostaa laadukkaita tuotteita, saunassa olen jo vuosien ajan suojannut hiukset, värjäyksiä olen vähentänyt radikaalisti, lisäravinnekuurejakin olen kokeillut ja föönattua tms. tulee tosi harvoin. Tehohoitojakin käytän useammin kuin joka toinen pesukerta..

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 02 Loka 2007, 23:18
Kirjoittaja Catbear
Säännöllisesti/kunnolla harjoitan seuraavia:

Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
Sekä kampaamotuotteet että juurikasvusta bongatut hyviksi todetut markettituotteet ovat korvanneet ennen käyttämäni Fructiksen.

Alkanut syödä lisäravinteita
Sekä minä että mies ollaan syöty biotiinia nyt pari kuukautta.

Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
Muhittelen erinäisiä hoitissekoituksia 1-3 kertaa viikossa entisen tehohoidottomuuden sijaan.

Vähentänyt saunomista/alkanut suojata hiukset saunassa
Saunon ehkä kerran kahdessa kuukaudessa ja silloinkin hiukset pyyhkeellä suojattuna.

Haluaisin myös vähentää föönäämistä ja kihartimien yms. käyttöä mutta en keksi miten saisin tästä tukasta ihmismäisen ilman niitä :(

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 02 Loka 2007, 23:44
Kirjoittaja MissWorld
Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä
Enpä taida nykyään föönata hiuksia enää ollenkaan, paitsi tietenkin jos olen lähdössä jonnekkin ja oon just sitä ennen pessyt hiukset.

Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä 
Ennen tuli joka päivä käänneltyä latvoja, mutta nyt viimeaikoina tätä en ole tehnyt melkeenpä ollenkaan, ehkä parin kuukauden sisään muutaman kerran.

Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
Tai no ainakin yrittänyt käyttää, mutta välillä tuppaa unohtumaan.  ::)

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 03 Loka 2007, 02:18
Kirjoittaja Silver
Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä
Vähentänyt käyttöä.Sillon vaan kun on pakko tai sitten ihan viime silaus kuivatuksessa.

Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
Pitää myös paikkansa,useampaa eri merkkiä joita vaihtelevasti.

Alkanut syödä lisäravinteita
 
Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista
Ehdottomasti,vielä,kun pääsis ponnarista eroon.

Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä
Mun kohdalla nyt ei voida niinkään vähentämisestä puhua,koska en oo koskaan näitä juurikaan edes käyttänyt.Sillon tällön suoristusrautaa.

Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
Tehikset nykyään säännöllisesti.

Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa
Suojaan saunassa.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 04 Loka 2007, 15:44
Kirjoittaja nancy
*Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
Oli mulla aiemminkin kampaamosta ostettuja, mutta nyt ostin oikeesti vähän paremman merkkisiä ja niitä mitä täällä on suositeltu.
*Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
Ehdottomasti, ennen tein niitä tosi harvoin.
*Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista
Aikoja sitten, kun huomasin että hiukset katkeili älyttömästi.
*Alkanut käydä useammin kampaajalla
Tää on vähän niin ja näin, leikkuuttaa pitäisi kyllä useammin ja otin nyt Elumen-värin kampaajalla, mutta jossain vaiheessa taidan alkaa tilaileen niitä itse ulkomailta.


Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 04 Loka 2007, 19:11
Kirjoittaja Lilja
Olen vältellyt vastaamista, koska viiden vuoden aikana kertynyt lista on varmaan aika pitkä enkä muista kerralla kaikkia pikku jippoja.

En ole aiemminkaan:
- föönannut
- kihartanut tai suoristanut
- hiusten kasvattamisen aikana ei vain ole tullut käytyä saunassa tai kloorivettä sisältävissä paikoissa
- latvoja ei tarvitse leikata "säännöllisesti", kun niitä hoitaa kunnolla ;D
- ja ei tod. ole varaa värjätä kampaajalla (80 €/krt tai yli)

Seuraavia olen tehnyt:
- alkanut harjaamaan hellästi paremmilla harjoilla
- pidentänyt pesuväliä
- alkanut huuhtoa suihkun päätteeksi hoitoaineet pois viileällä vedellä
- lopettanut märkien hiusten harjaamisen
- lopettanut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävien hiustarvikkeiden käytön
- alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita (luontaistuotteet & L'anza)
- korvannut tavallisen hoitoaineen tehohoidolla
- alkanut syödä lisäravinteita (soijaproteiini-isolaatti ja kylmäpuristetut kasviöljyt rules!)
- suojaan hiuksia kesällä hatulla & nutturapussilla
- suojaan hiuksia talvella pakkaselta

En ole (vielä?):
- hankkinut silkkityynyliinoja
- lopettanut hiusten värjäämistä, vaikka väri onkin vaihtunut hellempään

- päänahkaa hieron hyvin, hyvin satunnaisesti :P

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 05 Loka 2007, 13:28
Kirjoittaja Tristy
Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä
Ennen föönasin hiukset lähes joka päivä (useimmiten tosin onneksi lämpösuojan kanssa). Nykyään föönaan ehkä kerran viikossa tai jos en ehdi odottelemaan hiusten kuivumista.

Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
Markettituotteitakin on käytössä, mutta laadukkaammista tuotteista on löytynyt erittäin hyviä kosteuttavia ja rakennepaikkaavia tuotteita. Muotoilutuotteet on myös pääosin olleet huomattavasti parempia kalliimmilla sarjoilla.

Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä
En tätä tehnyt usein muutenkaan, mutta aikaisemmin lämpösuoja saattoi jäädä kokonaan pois. Nykyään teen kiharat mielummin jollain muulla keinolla kun raudalla. Suoristusrautoja käytän vain harvoin ja sillonkin pidän huolta, että alla on kuumuudelta suojaava tuote.

Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
Nykyään tulee käytettyä tehistä noin kerran viikossa. Muutama vuosi sitten en käyttänyt muistaakseni koskaan.

Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa
Olen vähentänyt saunomista ja nykyään hyödynnän saunakäynnit aina muhittelemalla tehistä samalla.

Alkanut leikata latvoja säännöllisemmin
Tämä kohta on mulla vielä vähän vaihteleva. Tykkään kauheasti siitä tunteesta, kun tulee parturista ja hiuksia on lyhennetty pari senttiä ja hiukset tuntuvat paksummilta ja terveemmiltä. Silti mä käyn vieläkin liian satunnaisesti leikkauttamassa latvoja. Mutta parannusta entiseen on kyllä silti tapahtunut.

Lisäksi:
-Olen vähentänyt hiussolkien käyttöä, katkovat hiuksia ihan älyttömästi. Ponnareista olen alkanut siirtymään metalliosia sisältämättömiin.
-En enää harjaa hiuksia märkinä, vaan selvitän ne hellävaraisesti harvapiikkisellä kammalla.
-Olen pidentänyt pesuväliä
-Harrastan silloin tällöin co-pesuja
-Käytän talvella pipoa

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 01 Maalis 2008, 19:47
Kirjoittaja kiwi
Lakannut föönaamasta/vähentänyt sen käyttöä
- Toisin sanoen vähentänyt sen käyttöä. Föönaan nykyään 2 kertaa viikossa hiukset.

Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
- Ennen käytin vain markettituoteita (sunsilk, pantene), mutta nykyään käytän markettituotteista vain XZ:ta. Toki jotkut lakat ja tällaisen ovat marketista, mutta shamppoot ja hoitoaineet ovat yleensä kampaamotuotteita.

Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
- Ennen en käyttänyt koskaan tällaisia.  ;D Nykyään pyrin kerran viikossa, mutta en yleensä kerkeä niin usein.

Alkanut leikata latvoja säännöllisemmin

Alkanut käydä useammin kampaajalla


Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 01 Maalis 2008, 21:19
Kirjoittaja Memmuuh
Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
* Ennen en tajunnut mitään esimerkiksi inceistä tai vastaavista, nykyään ymmärrän niitä jopa hieman ja osaan vähän katsoa mitä päähäni pistän. ;D
Käytin ennen ainoastaan markettituotteita jotka ei kyllä pelkästään riitä tälle päälle. Toki käytän vieläkin joitain hyviksi havaittuja markettituotteita, mutta niiden rinnalla myös laadukkaampia kampaamotuotteita, ja hiusten kunto on kyllä parantunut huimasti! :)

Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista

Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
* Näitä ei tullut juurikaan käytettyä ennen juurikasvua.

En vastannut tuota saunomisen vähentämistä/ hiusten suojaamista saunassa, sillä saunon tooosi harvoin, koska mulle tulee saunassa hengitysvaikeuksia. Mutta kuitenkin JOS käyn/kävisin saunassa, suojaisin toki hiukseni, mitä en varmastikkaan ennen ole tainnut tehdä.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 09 Huhti 2008, 23:54
Kirjoittaja Chaos
Valitsin nämä:

Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
Alkanut syödä lisäravinteita
Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista
Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa


Oon jo 6 v käyttänyt kampaamotuotteita (tosin viimeisen parin vuoden aikana olen löytänyt ne suosikit).

Pimaxia syön ja vitamiineja.

Tehiksiä käytän lähes joka pesussa, ainakin kolme kertaa viikossa.

Hiuspompuloista käytän pehmeitä pompuloita, tosin pidän muutenkin hyvin harvoin hiuksiani kiinni.

Saunon ehkä kerran pari puolessa vuodessa niin eipä kärsi hiuksetkaan, mutta siitä huolimatta suojaan ne.

Ennen en ole föönannut lainkaan, mutta sen suhteen tulee muutos. En jaksa enää odottaa viisi tuntia tai ylikin, jotta hiukset kuivuu ja enpä nyt usko, että hiukseni kovin kamalan paljon siitä kärsii, jos niitä muutaman kerran viikossa kuivaan (en nyt tietenkään kuumimmalla, mieluiten viileäpuhalluksella), kun en enää hiuksiani värjääkään ja mielestäni se on pahempi juttu hiuksille kumminkin. Tosin en ole vielä hankkinut fööniä, mutta jospa tässä kuukauden sisään hankkisi *pahis* Ja toki silloin annan kuivua hiusten vapaasti, kun on aikaa ja olen kotona. Mutta jos on kiire tai oon väsynyt ihan illalla (käyn aika myöhään suihkussa), niin athdon hiukset nopeasti kuiviksi.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 10 Huhti 2008, 09:42
Kirjoittaja Vovka
Alkanut syödä lisäravinteita
- Biotiinikuureja tulee otettua silloin tällöin. Lisäksi napsin D-vitamiinilisiä sekä toisinaan erilaisia monivitamiiniporeita.

Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista

Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja

- Ennen Juurikasvua en varmaan edes tiennyt tällaisten olemassaolosta.

Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa
- Saunomista en vähentäisi kirveelläkään, mutta tajuan sentään nykyään suojata hiukset siellä.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 10 Huhti 2008, 18:37
Kirjoittaja Kähmäräpälä
- Alkanut käyttää laadukkaampia/kalliimpia hiustuotteita
- Vaihtanut markettivärit kampaamovärjäyksiin

Jälkimmäiseen tosin on vaikuttanut sekin, että olen laiska enkä vaan jaksa itse sotkea värien kanssa.

Tehohoitojen säännöllistäminen on vuorossa seuraavaksi :)  .

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 10 Huhti 2008, 18:55
Kirjoittaja Valentine
En enää föönaile, mutta se johtuu siitä, että hiukseni ovat nykyään lyhyet, josta johtuu myös tasainen hiusten leikkuu.

Värjään nykyään kampaajalla ja käytän vain hyviä tuotteita, niin pesuun, hoitamiseen, kuin muotoiluunkin.

Hiuksia ei saa enää ponnarille, joten terävistä metalliosista ei tule ongelmaa.

Muhittelen tehiksiä n. 2 kertaa viikossa ja saunon n. 3 viikon välein, jolloin suojaan hiukseni.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 11 Touko 2008, 14:01
Kirjoittaja tiita
Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
- Tämä lisääntyy hitaasti mutta varmasti.
Alkanut käydä useammin kampaajalla
- Ennen en käynyt kampaajalla ollenkaan, sisko tai itse napsin latvoja tarvittaessa. Värjään tosin edelleen hiukset itse.
Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä
Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja

- Vähintään kaksi kertaa viikossa
Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa

- Saunaan ei muutenkaan usein pääse ja silloinkin kun pääsen, pyyhe on päässä
Alkanut leikata latvoja säännöllisemmin


Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 17 Touko 2008, 22:30
Kirjoittaja Pähkinä
Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä
Ennen föönasin aina, sitten vain silloin tällöin, sitten vain äärimmäisessä hädässä, ja nykyään en enää edes tiedä missä föönini on  ;D .

Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
Kampaamotuotteet ovat kyllä tehneet ihmeitä hiuksilleni. Markettituotteista käytän vielä mm. EHS Hunajahoitoa  CO-pesuissa.

Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista
Tämä sama pätee itselläni myös kampoihin ja harjoihin.

Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä
Käyttö oli aiemminkin hyvin vähänlaista, mutta nykyään saa tulla aikamoiset kekkerit, että jaksan moiseen ryhtyä  :D .

Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
Tässä on kyllä vieläkin parantamisen varaa…

Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa
Viime jouluna saunoin viikon aikana monta kertaa hiukset suojaamattomina, ja meni kyllä hetken aikaa ennen kuin keksin, mistä se – ah, niin kaunis – rotanhäntälook johtui... Nykyisin saunassa aina pyyhe suojana.

Alkanut leikata latvoja säännöllisemmin
Tässäkin on vielä parantamisen varaa. Nyt on lipsunut 1krt/6kk. Mutta ainakin käyn nykyään kampaajalla, enkä saksi itse...
deko kirjoitti: Tukan sidon yöksi pään päälle kevyesti silkkihuivilla.
Tässä olen itse tolkuttoman huono: nukun "luomusti" tukka auki, kun ei tuo tunnu olevan tiellä, eikä menevän takkuun. Mutta kyllähän varmasti pituudet kärsivät  :( . Ehkäpä otan itseäni niskasta kiinni ja siirryn jo ensi yönä esim. pikku myy -lookkiin...

Edit. Nykyään nukun jo hiukset kiinni - pikku myynä  ;D . Froteelenkkiä joutuu aamulla kuitenkin kiskomaan latvoista irti niin terhakkaasti, että jokin toinen viritelmä pitäisi varmaan keksiä. Kesällä ihana, kun ei tukka lämmitä öisin!

Edit.2.Nyt säännöllisesti joka yö tukka vain korkealla ponnarilla. Tuntuu omemmalta kuin pikku myy -look, eikä froteelenksu takkuunnu latvoihin.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 17 Touko 2008, 22:44
Kirjoittaja Luurankka
Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä
Föönin käyttö on vähentynyt ja nyt loppunut kokonaan.

Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
En välttämättä kalliimpia, mutta katson vähän mitä päähäni pistän. Kyllähän tuota nykyään enemmän menee rahaa tukkatuotteisiin kuin ennen vaikka pääasiassa markettituotteita olenkin käyttänyt.

Alkanut syödä lisäravinteita
Jep, biotiinia on tullut syötyä.

Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
Allekirjoitan, ennen saatoin käyttää ehkä kerran kuukaudessa, jos silloinkaan..

Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa
Hiukset olen suojannut aikaisemminkin, nyt vielä tarkemmin.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 18 Touko 2008, 11:13
Kirjoittaja deko
Jospas tähänkin vastailisi.

Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
Ainakin purkkimeren arvo on noussut. Helmet ovat pikkuhiljaa hallussa ja joka pesun jälkeen tukka tuntuu hyvältä. Öljyillä ja hunajalla saa kevyempiä hoitotuotteita buustattua tarpeen mukaan. Myös halvoista tuotteista löytyy helmiä, laatu ei aina kulje hinnan kanssa käsi kädessä. Uusimpana lisäyksenä amla joka todennäköisesti jää kuuriluontoiseen käyttöön.

Alkanut syödä lisäravinteita
Biotiinia muistaessani, kalaöljyä ja ihan hyviä kasviöljyjä yritän myös harrastaa. Lisävitamiineihin en usko, mutta yritän syödä asianmukaisesti myös ulkoisen hyvinvoinnin takia.

Alkanut käyttää silkkityynyliinaa
Silkkiä tai puuvillasatiinia. Yritän myös vaihtaa tyynynliinaa normaalia useammin. Tukan sidon yöksi pään päälle kevyesti silkkihuivilla.

Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista
Metallipinnit menivät jo aikapäiviä sitten roskiin, lisäksi olen tarkastellut harjani ja kampani ettei niissä ole rösöjä. Tukka on yleensä kiinni joko puikolla, sileäpiikkisellä hainhampaalla tai samettilenksulla.

Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
Viikottaisen pitkän muhituksen lisäksi pyrin tekemään viikottain prewash-öljyämisen edes latvoihin eli annan öljyn vaikuttaa reippaammalla annostuksella yön yli ja pesen vasta aamulla.

Lopettanut hiusten kemiallisen käsittelyn
Hapetevärien ostokielto on lipsahtanut kerran, ja koska yritän kasvattaa neitsyttukan takaisin niin pakon edessä piristän väriä vain suoraväreillä tai elumenilla. Onhan nekin kemiallisia käsittelyitä (ja niin on shampookin oikeastaan) mutta kevyempään ja vähemmän tuhoavaan päin mennään. Viime viikolla vietin eräässä kaupassa pitkän hiljaisen hetken Preference-tarjouksen edessä mutta enpäs langennut vaikka mieli tekisi tummentaa tukkaa.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 23 Touko 2008, 13:44
Kirjoittaja Copper
Valitsin nämä:
Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä
Alkanut käydä useammin kampaajalla
Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista
Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä
Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
Alkanut leikata latvoja säännöllisemmin
Vaihtanut markettivärit kampaamovärjäyksiin


Lukioiässä föönailin ja muotoilin hiuksiani jatkuvasti ja kävin kerran vuodessa tai puolessatoista vuodessa kampaajalla sekä värjäsin itse hiuksia. Kyllä ovat ajat muuttuneet.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 20 Heinä 2008, 00:05
Kirjoittaja Lauretta
Löysin kirpputorilta violetin silkkityynyliinan neljälläkymmenellä sentillä. Ei varmastikaan ole oikeaa silkkiä (???), mutta ainakin se on sellaista liukasta kangasta. :D Siellä oli kyllä kaksi muutakin samanlaista tyynyliinaa, mutta otin nyt vain tuon yhden.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 22 Heinä 2008, 16:09
Kirjoittaja Mile
Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä
- En kyllä ole lakannut, koska en yleensä käytä..

Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä
- Näitäkään en käytä.

Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
- Nykyään tulee käytettyä enemmän, ennen en paljon välittänyt.

Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa 
- Ja nykyään suojaan hiukset saunassa, ennen en jaksanut suojailla hirveästi.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 22 Heinä 2008, 16:21
Kirjoittaja witura
Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
-Kortti on vinkunut ja nyt kaapissa on monenmoista HG;tä tukalle
 
Alkanut syödä lisäravinteita
-Biotiini Fortea olen syönyä pari purkkia

Alkanut käydä useammin kampaajalla
-En tee kotona enään värjäyksiä
 
Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista
-Pompulat check!  ;D

Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
-Vähintään kaksi kertaa viikossa muhittelen

Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa
-Pidän pyyhettä hiusten ympärillä saunassa
 
Alkanut leikata latvoja säännöllisemmin 
-Tasoitan säännöllisesti

Enkä myöskään föönaa/käytä mtn kiharrinta tai suoristusrautaa koskaan.  :)

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 22 Heinä 2008, 17:46
Kirjoittaja Klaara
Olen alkanut käyttää laadukkaampia tuotteita ja käyttää tehohoitoja useammin. Tällä muutoksella olen saanut aikaan selkeän parannuksen hiusten kunnossa ja kasvattelen ensimmäistä kertaa aikusiälläni hyväkuntoista tukkaa.

En ole koskaan käyttänyt suoristusrautoja ja hiustenkuivaajaakin tulee käytettyä todella harvoin, joten tässä suhteessa parannettavaa ei oikein ole.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 23 Heinä 2008, 01:12
Kirjoittaja pindu
Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
-Nykyään käytän muutamankin  kerran viikossa tehohoitoja 1h vaikutusajalla ,mihin ennen en olisi kyllä ryhtynyt. Tukka kyllä kiittää :D

Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista
-Käytän ainoastaan pompuloita joita ei ole näitä metalliosia, harvoin kuitenkin päivällä edes hiuksia kiinni pidän. Yöllä useimmiten hiukset taas ovat ylhäällä nutturalla pehmeällä isolla donitsipampulalla.

Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa
-Saunomista en ole vähentönyt ,pikemminkin lisännyt.Ruutiiniksi jo muodostunut saunassa tehohoitojen muhittelut,kuorinnat ym...Hiukset olen aina suojannut saunassa pyyhkeellä ja samaan malliin jatkankin.

Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä
-Suortistusrautaa käytän harvoin ehkä noin pari kertaa kuussa.

Alkanut syödä lisäravinteita
-Piimaxia sekä biotiini fortea välillä kuureina pari kk.

Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
-Aikaisemminkin olen kalliimpia tuotteita ostanut kampaajalta, foorumin kautta vasta saanut tietoa mistä tuotteista oikeasti kannattaa maksaa edes kampaamohintoja.



Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 28 Heinä 2008, 13:15
Kirjoittaja Cadsuane
Alkanut leikata latvoja säännöllisemmin  jotta latvat näyttäisisvät hieman siistimmiltä... ::)

Alkanut käyttää laadukkaampia/kalliimpia hiustuotteita njoo, Fructikset ovat jääneet kaupanhyllyyn, ja kampaamoiden shampoo hyllyt alkaneet kiinnostaa...

Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja Jep, melkein joka pesukerta tehohoito muhii päähän  ;D

Lopettanut hiusten kemiallisen käsittelyn Ehdottomasti, en värjää enää, paitsi raitoja, jos kaipaa piristystä...
nimim. *Ei enää ikinä tummanpunaista vaalean maantienharmaaseen päähän... ;D*

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 01 Syys 2008, 10:09
Kirjoittaja Chiri
Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä
Kyllä, tai sitten olen vaan niin laiska aamuisin etten jaksa nähdä vaivaa. Olen kuitenkin tiedostanut föönaamisen vaarat  :D

Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
Juuresten takia olen sortunut ostamaan laadukkaampia litkuja.. Mies tykkää :P

Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista 
Kun ne metalliosat aina raastaa hiuksia irti  :'(

Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja 
Toivoen että niistä olisi jotain hyötyä..

Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa 
Saunomista en vähennä vaikka kirveellä uhattaisi, mutta hiukset voi aina suojata löylyihin mennessä :)

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 06 Syys 2008, 13:36
Kirjoittaja pitkätukka
* Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä
* Alkanut käyttää laadukkaampia hiustuotteita
* Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista
* Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä (lopettanut kokonaan)
* Lopettanut hiusten kemiallisen käsittelyn (lopetin värjäämisen ja palaan luonnolliseen väriini)
* Alkanut leikata latvoja säännöllisemmin

En ole saunonut n. 15 vuoteen, koska asuntojeni yhteydessä ei ole ollut mahdollisuutta saunomiseen. Hiusten kasvatus ei tuonut tähän mitään muutosta, joten en siksi äänestänyt sauna-kohtaa. Tyynyliinani olen kyllä vaihtanut, mutta puuvillasatiinisiksi enkä silkkisiksi, joten en äänestänyt sitäkään kohtaa. Joitain lisäravinteita olen syönyt niin kauan kuin muistan enkä aloittanut sitä hiusten takia. Kampaajalla käymnisen sen sijaan lopetin kokonaan siinä vaiheessa, kun halusin saada hiukseni parempaan kuntoon. Olen leikannut sittemmin itse.

(Päivitetty 24.12.2010)

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 07 Syys 2008, 19:01
Kirjoittaja Cabello
Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä
Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
Alkanut syödä lisäravinteita
Alkanut käyttää silkkityynyliinaa (ei ole oikeaa silkkiä (?), mutta sellaista liukasta kangasta kuitenkin)
Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista
Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä
Lopettanut hiusten kemiallisen käsittelyn
Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 02 Loka 2008, 19:53
Kirjoittaja MAS
Mä olen edelleenkin melko huoleton tukkani kanssa. Aika vähän föönäilen, mutta saunaan mennessä en ikinä jaksa suojata. Hoitoainetta on aina tullut käytettyä, mutta juurikasvun myötä tuotteet ovat parantuneet ja tehohoidot tulleet mukaan. Lähinnä kaikki konstit otetaan vasta siinä vaiheessa käyttöön kun on joku moka tullut tehtyä ja tukka mennyt kehnoon kuntoon, muuten tavalliset pesu+hoitikset rutiinit riittävät aika pitkälle.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 02 Loka 2008, 20:05
Kirjoittaja mariea
Vältän hiusten vaalentamista, permiksiä yms.

Muuten oon ollut aina melko huoleton hiuksieni kanssa, toki aina oon käyttänyt laadukkaina pitämiäni hoitoja ja shampoita ja antanut aina kun mahdollista hiusten kuivua vapaasti. Pitkä ja paksu tukka onneksi näyttää hyväkuntoisena hyvältä ihan itsessään, joten arkena ei tarvi hiusta liiemmin rasittaa kikkailuilla.

Toki jos tietäisin, ettei hius vahingoitu ollenkaan, kokeilisin huoletta kaikkia hiusväriä platinablondista mustaan. Mutta kun realiteet on, mitä on. Saunon niin harvoin, että silloin en hiuksia suojaa. Aurinkoa otan aina huivi/hattu päässä, siten että hiukset piilossa.

Oikeestaan vain kahdesti elämässäni oon kokenut hiukset huonokuntoisiksi; permiksen jälkeen ja vuoden Afrikassa olon jälkeen. Molempien jälkeen sakset auttoivat pääosin. Kun vahinko on jo päässyt tapahtumaan, mielestäni loppu on vain kosmeettista kikkailua.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 19 Tammi 2010, 19:24
Kirjoittaja SannaS
Vastasin 8 kohtaan, mutta oikeastaan vain pari kohtaa on sellaisia joita olen tehnyt säännöllisesti ja joita en tee enää lainkaan. Näitä ovat metalliset hiuspompulat ja kotivärjäykset. Tällä hetkellä suuntana on täysi värjäämättömyys, mutta päätin että jos joskus näin vielä tapahtuu, se tapahtuu kampaamossa eikä kotona. En ole juuri koskaan föönannut hiuksia kotona (en edes muista, koska viimeksi, siitä on vuosia) ja viime vuoden aikana taisin suoristaa hiukseni kahdesti. Näitä siis pyrin olemaan tekemättä sitäkään tai erittäin harvoin. Tehohoitoja käytän myös nyt enemmän kuin aiemmin.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 19 Tammi 2010, 19:57
Kirjoittaja kleio
Vastasin vain muutamaan kohtaan, koska esim. föönaamista en ole vähentänyt: en ole koskaan edes aloittanut sitä. :)

Lähinnä paremmat (lue: itselle sopivammat) aineet, mainio o&h ja värjäysten lopettaminen ovat tehneet hyvää.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 19 Tammi 2010, 22:31
Kirjoittaja Sassy
Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä:
Ennen föönasin joka pesukerran jälkeen, eli lähes päivittäin. Nykyään pesen hiukset harvemmin, enkä ole föönannut hiuksia varmaan 1.5 vuoteen. Oikeastaan en edes omista muuta kuin matkaföönin, eikä sen tehot tuhoamisasteeseen verrattuna ole niin hyvät, että jaksaisin moisen kapistuksen etsiä esille.

Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita:
Hinta ei ole oikeastaan muuttunut, Tigi on vain poistunut ja olen vihdoin löytänyt hiuksilleni sopivia tuotteita. Myös iHerb on ollut pelastaja, varsinkin lompakolleni. Löysin onnen sulfaatittomien shampoiden ja silikonittomien tuotteiden parista. Loppui iho ja päänahka ongelmat, hiuksetkin tykkää.

Alkanut syödä lisäravinteita:
Syön hiusten takia biotiinia, sinkkiä ja silicaa, tosin en ole huomannut mitään eroa hiuksen laadussa tai kasvuvauhdissa, joten ajattelin lopettaa ainakin hetkeksi pillereiden popsimisen nykyisten purkkien jälkeen.

Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä:
Sama homma kuin föönaamisessa, ennen suoristelin päivittäin. Nykyään koko vuoden kerrat voi laskea yhden käden sormien avulla. Yleensä käytän muotoilurautaa vain tärkeisiin juhliin, kun yleisilmettä pitää saada siistimmäksi. Vaihdoin myös vanhan suoristusrautani GHD:hen tänä keväänä, sillä halusin minimoida hiusten raaston myös niinä harvoina kertoina.

Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja:
Pyrin käyttämään tehohoitoa vähintään joka toisessa pesussa, eli noin kerran viikossa. Hiukseni tosin ovat parhaimmillaan CO pesun jälkeen (levitän hoitoaineen kaikkialle hiuksisiin, hieron päänahkaa ja annan vaikuttaa, jonka jälkeen huuhtelen vähitellen ha:n pois), joten muhittelun lopputuloksena on usein vain lähmäinen tukka. Onneksi olen löytänyt muutaman tuotteen jotka eivät lähmää, mutta ovat silti hoitavia.

Lopettanut hiusten kemiallisen käsittelyn:
Olen nyt 1.5 vuotta tavoitellut omanvärisiä hiuksia takaisin, nyt värjäsin viimeksi 5 kk sitten ja tyvikasvua on havaittavissa. Ilmeisesti väriä on hankalaa saada enää lähemmäksi, joten ajattelin lopettaa värjäämiset nyt tähän. Turha nollata aina kampaajalla kasvatustulosta ja todeta kuukauden päästä jälleen että juurikasvu näkyy. Jos väri häiritsee vielä kesän jälkeen, voisi hiuksiin ottaa jotain raitoja tasoittamaan tilannetta. Muuten ajattelin vain kasvattaa vähitellen omanvärisen tukan takaisin.

Vaihtanut markettivärit kampaamovärjäyksiin:
Jos värjään, värjään kampaajalla. Luotan siihen että lopputulos on huomattavasti parempi jos en itse sählää mitään tähän päähän. Myös kampaajan ammattitaito helpottaa paljon tätä kasvatusta, ei tule tehtyä tyhmiä ja turhia juttuja jotka jälkeenpäin vain harmittavat.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 23 Syys 2010, 16:43
Kirjoittaja Horros
Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita

Tämä oli alun perin oikeastaan sattumaa, äiti osti kampaajaltaan minulle Tigin lämpösuojaa ja sille tielle jäin, kun huomasin, että Tigi toimii tässä päässä paremmin kuin hyvin (ainakin markettituotteiden jälkeen).

Alkanut syödä lisäravinteita

Haaveilen enemmän tai vähemmän epätoivoisesti pitkistä hiuksista, joten biotiinia on tullut pari kuuria syötyä.

Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä

Kesällä, kun olen ollut opiskelujen takia metsässä jne, annan hiusten olla kiharalla, joskin kunnon silarit tarvitaan jottei päässä ole tunnin välein rastamöykkyjä. "Arkena" käytän rautaa yhtä paljon kuin ennenkin.

Alkanut leikata latvoja säännöllisemmin

Olen oivaltanut, että hiuslaatuni nyt vaan on ohut ja helposti katkeileva ja sitä pitää nipsiä välillä. Ennen toivoin vaan, että hiukset kasvavat jos en leikkaa niitä ollenkaan, kuten monilla vahvahiuksisemmilla tutuillani.

//Edit. Lisäsin tehohoidot

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 23 Syys 2010, 20:25
Kirjoittaja Camilla
Suurin osa noista kohdista sopi minuun.

Älyttömin noista on muuten melkeinpä nuo metalliosia sisältävät hiuslenksut. Ne pitäisi kieltää lailla! Olen täysin varma, että liian harvat tulevat miettineeksi, minkä verran nekin katkovat hiuksia ihan per päivä.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 23 Syys 2010, 23:10
Kirjoittaja hilpsu
Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja 


Nämä ovat ehkä kaksi tärkeintä. Parempien hiustenhoitotuotteiden ja tehismuhistusten vaikutuksen huomaa tosi selvästi.

Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista

Nojoo. Metalliosia sisältävät ponnarilenkit ovat jäämässä historiaan, mutta käytän silti muunlaisia koko metallisia klipsejä. En ole itse kuitenkaan huomannut mitään suurempaa katkeamisongelmaa noiden käyttökohdilla.


Hiusten värjäämisestä tai kuivaamisesta föönillä en tule luopumaan ainakaan näillä näkymin. Pidän hiuksistani värjättynä ja todennäköisesti teen sen myös jatkossa kotioloissa. Ilman föönikuivausta hiukseni eivät vaan yksinkertaisesti näytä hyvältä. Tottakai tuo vaikuttaa varmasti paljon kuntoon, mutta en mä olis yhtään iloisempi huonosti olevasta hyväkuntoisemmasta tukasta.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 24 Syys 2010, 13:59
Kirjoittaja Misato
Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä
- Vielä joitakin vuosia sitten föönailin hiukset suoriksi oikeastaan joka pesun jälkeen, nykyään pyrin välttämään kokonaan.  Pakko edelleenkin turvautua silloin tällöin fööniin, sillä hiusten kuivuminen itsestään kestää kolmisen tuntia, mutta radikaalisti olen kuitenkin pyrkinyt lämpörasitusta vähentämään.

Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
- Itse asiassa käyttämäni tuotteet ovat entistä edullisempia (ei enää Redkeniä, L'anzaa, Tigiä jne...), mutta ainesosiensa puolesta ehkä "laadukkaampia".  Pyrin käyttämään mahdollisimman luonnonmukaisia tuotteita ja päänahka kiittää erityisesti silikonipitoisten ja voimakkaasti hajustettujen tuotteiden välttelystä.  Käytössä myös sulfaatittomat shampoot.

Alkanut syödä lisäravinteita
- Päivittäin nappaan 1500 mg MSM:ää sekä 3 tablettia vanhaa kunnon Piimaxia.  Annos on varsin maltillinen eikä hiusten kasvunopeudessa tai kunnossa ole näkynyt mitään muutosta.

Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
- Noin 10 cm pätkä latvoistani on lukuisien värinpoistojen jäljiltä niin huonossa kunnossa, että pyrin muhittamaan niissä tehiksiä melkein joka pesun yhteydessä (n. 3 päivän välein), vaihdellen ja yhdistellen keratiinipitoisia sekä kosteuttavia tuotteita.

Lopettanut hiusten kemiallisen käsittelyn
- Kasvatan omaa väriäni takaisin, joten värieron tasoittamiseen ja pieneen sävytykseen riittävät suoravärit.

Merkittävimpänä tekijänä pitäisin kuitenkin pesuvälin pidentämistä.  Hiuspohjani rasvoittuu suhteellisen nopeasti, joten aiemmin pesin hiukset päivittäin.  Nykyään sinnittelen kolme päivää ja mikäli hiukset kovin ehtivät rasvoittua siinä ajassa, kiedon suosiolla huivin päähän.  Hiuslaatuni on huokoinen ja kuivahko ja ottaa helposti damagea kaikenlaisista kuivattavista käsittelyistä, joten pesuvälin pidentäminen on merkittävästi vähentänyt katkeilua ja kaksihaarasten ilmaantumista.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 12 Joulu 2010, 21:00
Kirjoittaja Venin
Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä
Kun hiukset oli lyhyemmät niin föönäsin ne joka pesun jälkeen. Nykyään en föönää oikeastaan ikinä. Ainoastaan jos pitää lähteä nopeasti johonkin eikä ole aikaa kuivattaa luonnollisesti.

Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
Kun taas alkoi kasvatus niin tottakai sitä haluaa että uudet pitkät hiukset on niin hyvässä kunnossa kuin mahdollista ja on paljon tarkempi tuotteissa.

Alkanut syödä lisäravinteita
Piimaxia, sinkkiä, omega kolmosta. Ainakin kulmakarvoja ilmestyy vauhdilla ja kynnet kasvaa hujauksessa ja vahvoiksi, toivottavasti pätee myös hiuksiin.

Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista
Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä
Näitä en ole oikeastaan ikinä harrastanut muutenkaan.

Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
Aiemmin tehohoidon käyttö oli se että pistin sen hiuksiin siksi aikaa kun hoidin suihkussa muut asiat. Nykyään annan vaikuttaa melkein joka pesussa väh. puoli tuntia.

Lopettanut hiusten kemiallisen käsittelyn
Tämä osittain, siirryin suoraväreihin ja kestoväriä tulee vain tyveen.

Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa
Saunottua ei tule oikeastaan yhtään, lähinnä värin suojelemiseksi.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 12 Joulu 2010, 21:10
Kirjoittaja Strix
Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä
Loppunut tyystin, sekin edesauttoi että hiustenkuivain sanoi itsensä irti enkä ole liiemmin hankkinut uutta. Hyvin olen pärjännyt ilman.
Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
Inci tietouden kasvaessa sitä yrittää tietää parhaiten mitä päähänsä laittaa,  sillä on oikeastaan säästänyt hinnoissa.
Alkanut syödä lisäravinteita
Olen hullu pillereitä popsiva narkomaani.
Alkanut käyttää silkkityynyliinaa
Silkkimyssyä!
Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista
Tämä oli helppoa, en oikein harrasta ponnareita.
Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä
Pitäisi melkein etsiä suoristusraudoille ja lämpörullille uusi koti.
Alkanut käyttää säännöllisesti tehohoitoja
Eikö jokainen hoito ole tehohoito?
Lopettanut hiusten kemiallisen käsittelyn
Varmaan ensimmäistä kertaa sitten lapsuusvuosten kun hiuksissa on pelkästään hennaa.
Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa
Pyyhettä olen pitänyt aina, yhteen aikaan vihasin saunomista joten tämä ei ollut ongelma lainkaan.
Alkanut leikata latvoja säännöllisemmin
Partaterä on kaveri.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 07 Heinä 2011, 18:10
Kirjoittaja cenadra
Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä
Ennen föönäsin hiukset joka päivä, mutta nyt ehkä kerran puolessa vuodessa jos sitäkään.  

Alkanut syödä lisäravinteita
Biotiinia, kalanmaksaöljyä, monivitamiinia.. Ja kyllä tulosta ehkä tullutkin. ;)

Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista
En ole koskaan oikeastaan edes käyttänyt sellaisia, niin tämä ei ollut suuri uhraus.

Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä
Tää on oikesti todella suuri edistys, ennen kiharsin tai suoristin joka päivä, nyt olen oppinut muotoilemaan hiukset ihaniksi ilman muotoilurautaa. En edes muista millon viimeksi kiharsin/suoristin tukkaa!

Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
Ennen käytin harvoin jotain Tresemmen/Garnierin tapaista silarimössöä, nyt käytän ihanan hoitavaa tehohoitoa kerran viikossa.

Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa
Saunaan pistän aina hoitiksen ja pyyhkeen.

Kyllä hiukset on paremmassa kunnossa kuin pari vuotta sitten, ehdottomasti. Vielä olisi parantamisen varaa mutta en ota stressiä. ;D

Edit. unohdin Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita-kohdan. Eli kalliimpia kokeilin alussa, mutta nyt olen löytänyt halvat, mutta laadukkaat tuotteet iHerbistä. ;) Ei enää markettien silikonihoitiksia.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 07 Heinä 2011, 19:54
Kirjoittaja Kunis
Olen...
Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
En kovin kalliita, mutta olen valikoivampi. Lisäksi tuoterepertuaari on laajentunut pelkästä sh+ha-setistä.

Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista
Ajat sitten.

Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja


Muita huomioita:
Föönaamisesta ja muotoiluraudoista:
En ole koskaan föönannut, niin ei ole tarvinnut vähentää. Ostin ensimmäisen kihartimeni vastikään, aiemmin en ole käyttänyt lainkaan. Nykyistäkin käytän vain erikoistilainteissa. Mutta nyt osaan myös lämpösuojata ja jälkihoitaa, joten ei pelkoa.

Ravinteista:
Kokeilin biotiinia kasvatukseen, mutten jaksanut sitä pahaa oloa. Kunto minulla on hyvä muutenkin, joten pärjännen ilman.

Saunomisesta:
Saunon muutoinkin vähän, viimeksi vuosi sitten. Aion kuitenkin jatkossa muhitella saunoissa.

Värjäyksestä:
En varmaan lopetakaan täysin, mutta panostan vähemmän kuivattaviin toimenpiteisiin. Olen myös kauan käyttänyt mahdollisimman kasvi- ja suoraväripainotteisesti tuotteita.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 07 Heinä 2011, 20:46
Kirjoittaja Sinimusta
Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä
Lopetin sen vähäisenkin föönäuksen. Föönään ehkä ahdesti vuodessa.

Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
En oikeastaan kalliimpia. Omalle tukalle sopivampia ja olen valikoinut oikeasti hoitavat.

Alkanut syödä lisäravinteita
Biotiinia popsin kuureina  ;D

Alkanut käydä useammin kampaajalla
Tässä oli melkein kaksi vuotta, kun en käynyt ollenkaan. Kotona siistin ja värjäsin (ja oli sen näköinenkin). Nyt kun olen töissä niin toisinaan on varaa käydä kampaajalla leikkaamassa.

Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista
Yritän käyttää hiusystävällisiä klipsejä ja ponnareita. Metalliosattomia ponnareita olen jo kauan käyttänyt.

Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä
Ennen saatoin suoristaa kotonakin oleillessani etutukan. Nykyään suoristan sen töihin tai jonnekkin muualle tärkeään mennessä. Aina en silloinkaan, jos asettuu. Koko pään innostun joskus suoristamaan.

Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
Ennen en käyttänyt ollenkaan. Nyt olen huomannut, että ne parantavat rääkätyn hiuksen kuntoa.

Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa - 218 (9.5%)
Meillä ei ole saunavuoroa kerrostalossa niin ei tule saunottua, enkä muutenkaan välitä, kun päänahka ei tykkää. Huomasin tämän, kun vähensin saunomista kotoa muutettuani. Jos käyn saunassa laitan pyyhkeen päähän.

Alkanut leikata latvoja säännöllisemmin - 102 (4.4%)
Yritän aina sen verran, että e hapsota haltoimenaan.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 08 Heinä 2011, 11:10
Kirjoittaja Hallonnikas
Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä
Olen aina ollut laiska föönaamaan tukkaa. Se on tylsää ja hikistä puuhaa, ja siihen menee tuhottomasti aikaa. Koska en pidä siitä muutenkaan, niin harrastan sitä ehkä neljä kertaa vuodessa, ja yleensä vaan talvisaikaan jos on kiire jonnekin.

Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
Ainakin olen alkanut käyttämään itselleni toimivampia tuotteita, joten kai sitä voi sanoa että laadukkaampaan suuntaan on menty Fructis-ajoista. Lisäksi mukaan on tullut kaikenmaailman öljyt ja aloeverat, mitä olen kyllä joskus teininäkin kokeillut, mutta tehnyt niiden kanssa kaiken väärin silloin...

Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista
Pompulat on kaikki nykyään metalliosattomia. Nyt kun tukka on pitempi, niin sellaiset froteemaisetkaan ponnarit ei näytä liian massiivisilta..

Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
Kai se on "säännöllisemmin" jos ylipäänsä on alkanut muhitella? Tosin mun muhitteluni tapahtuu lähinnä päänahan takia, ja kuorivalla hiusnaamiolla. Mähmään itseni säännöllisen epäsäännöllisesti myös öljyillä ja itse kokatuilla sekoituksilla, mitkä sisältävät milloin mitäkin ruokakaapin antimia. ;D

Lopettanut hiusten kemiallisen käsittelyn
Päänahka ei kestä jotain ainesosasta kaupan ja kampaajan väreistä. Suoraväritkin on vähän kiikun kaakun. Joten käytän lähinnä kasvivärejä, mitkä ei ainakaan mun kokemukseni mukaan ole vahingoittaneet tukkaa millään lailla.

Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa
En ole vähentänyt saunomista, ja jos mulla olisi sauna niin hikoaisin siellä varmaankin kaiken aikaa. En myöskään omaehtoisesti olisi tajunnut alkaa suojaamaan tukkaa saunassa, mutta mun äitini surautti mulle ompelukoneella saunaturbaanin, niin onhan sitä nyt käytettävä. ;D

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 08 Heinä 2011, 14:22
Kirjoittaja Tunturikarpalo
Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä
-En ole oikeastaan koskaan föönannutkaan paljoa, mutta olen kyllä yrittänyt pitää tämän minimissä, vaikka yhteen väliin föönailinkin ahkerasti ihan "tarkoituksella"!

Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
-Kalliimpia en, mutta parempia ainesosia sisältäviä kyllä.

Alkanut syödä lisäravinteita
-Näitäkin syönyt lähes aina joo.

Alkanut käyttää silkkityynyliinaa
-Yhden omistan, voisin ostaa useamman.

Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista
-Tämänkin tehnyt jo ajat sitten!

Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä
-En edes oikeastaan tämmöisiä käytä, mutta minimissä pidän nämäkin.

Lopettanut hiusten kemiallisen käsittelyn
-Vuosia sitten jo!

Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa
-Saunon pyyhe päässä.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 27 Maalis 2012, 13:00
Kirjoittaja Varjotar
Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
-Marketin tuotteet eivät olleet sopivia hiuksilleni/ päänahalleni.

Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä
-Joo, tällä hetkellä en omista mitään laitetta.

Alkanut syödä lisäravinteita
-Monivitamiinien syöminen on hyväksi koko keholle :)

Lopettanut hiusten kemiallisen käsittelyn
-En muuten, mutta väriallergia :(

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 18 Helmi 2014, 18:45
Kirjoittaja versicolori
Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä
Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
Alkanut syödä lisäravinteita
Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista
Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä
Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
Lopettanut hiusten kemiallisen käsittelyn
Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa
Alkanut leikata latvoja säännöllisemmin

Pitipä kaivella tämmönen ketju esiin. Nämä vastasin ja lisäksi nyt talvella on ollut pakko panostaa hiusten suojaamiseen normaalia enemmän (hiukset useammin kiinni ja suojattuna + latvoissa jos jonkunlaista öljyä ja jätettävää). Tykkään yleensä pitää hiuksia auki, joten mulle on ollut iso juttu oppia pitämään hiuksia kiinni eri tavoilla. Nykyään olen myös jotensakin inci-tietoinen, uusien tuotteiden hankkiminen ei ole niin sattumanvaraista eikä perustu aina siihen, että tää toimi jollain kaverilla tai että tää hoitoaine on nätissä pullossa.

Sitten nämä raksimatta jääneet vaihtoehdot:
Silkkityynyliina on ollut pitkään mielessä, mutta ei vaan ole tullut hankittua.
Kampaajalla useammin käyminen ei ole niin tarpeellista, kun kasvattaa hiuksia, hiuksissa ei ole mallia, joka vaatisi säännöllistä huoltamista ja itsekin voi siistiä latvaa + kun ei värjää hiuksia, niin ei tarvitse kampaajalla värikäsittelyjä eikä näin ollen kampaamo- saatika markettivärejäkään.

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Lähetetty: 01 Maalis 2014, 22:27
Kirjoittaja Jenje
Mulle sopi näköjään vain seuraavat kaksi:

Alkanut syödä lisäravinteita
Biotiinia ja silikaa tulee syötyä säännöllisen epäsäännöllisesti, vaikka en suurempaa vaikutusta olekaan huomannut.

Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista
Näitä mä en olekaan tainnut käyttää sitten lapsuuden, joten en tiedä onko tässäkään kyse varsinaisesta luopumisesta...