Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.

Mitä kaikkea olet tehnyt hiustesi hyvinvoinnin vuoksi? Voit valita kaikki vaihtoehdot jotka sopivat.

Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä
293
11%
Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
419
16%
Alkanut syödä lisäravinteita
258
10%
Alkanut käydä useammin kampaajalla
68
3%
Alkanut käyttää silkkityynyliinaa
45
2%
Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista
284
11%
Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä
253
10%
Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
417
16%
Lopettanut hiusten kemiallisen käsittelyn
148
6%
Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa
240
9%
Alkanut leikata latvoja säännöllisemmin
119
5%
Vaihtanut markettivärit kampaamovärjäyksiin
78
3%
 
Ääniä yhteensä: 2622

Mariatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4077
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 17:54

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Viesti Kirjoittaja Mariatar »

Vastasin nämä:

Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä
Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä
Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa

En kyllä ole juuri koskaan föönaillut/käyttänyt muita vempeleitä, mutta hiustenhoidosta innostuttuani olen vielä vähemmän  ollut innokas käyttämään noita.
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.
Ulpu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2290
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 15:18

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Viesti Kirjoittaja Ulpu »

Mä vastasin:

Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä
Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä   
Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja   
Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa
Lopettanut hiusten kemiallisen käsittelyn

Mä en ole kyllä juurikaan käyttänyt aiemminkaan suoristusrautoja ym., vaikka ostinkin talvella oman raudan. Eipä sitä ole tullut käytettyä.

Olisin voinut valita myös Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista-vaihtoehdon.
Viimeksi muokannut Ulpu, 13 Syys 2006, 18:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö
Vihtori
Haiven
Haiven
Viestit: 37
Liittynyt: 26 Tammi 2006, 15:12

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Viesti Kirjoittaja Vihtori »

Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä
Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista

Ennen föönasin hiukset kuiviksi lähes joka aamu, nyt vain harvoin. Ja oli minulla aikaisemminkin joku tehohoito, mutta käytin sitä tavallisena hoitoaineena, nyt olen alkanut pitää pitemmällä vaikutus ajalla. Ja laadukkaammat hiustuotteet tietysti olen hankkinut.
1bFii  Hieman olkapäiden yli ulottuvat, takkuntuvat, pehmeät.
maikku

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Viesti Kirjoittaja maikku »

Olen alkanut käyttää (periaatteessa) laadukkaampia hiustuotteita. Aina ei jaksa katsoa mitä purkissa on, mutta aina välillä.

Föönaamista en voi lopettaa, jos haluan pitää hiukset auki, niin ei ole muita vaihtoehtoja kuin föönata.  :P
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Viesti Kirjoittaja Mena »

Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja

Mä en oo oikeestaan koskaan föönannut hiuksia, joskus harvoin suoristellut. Markettivärejä käytän edelleen (joskin en enää lykkää punaista kestoväriä kahden viikon välein  ;D) Ja en oo vaihtanu kalliimpiin tuotteisiin, mitä nyt muutaman putelin Bonacurea oon ostanu. Mutta muuten mä edelleen käytän markettikamoja. Leikkauttanut en oo oikeestaan koskaan, tai siis puolen vuoden välein. Oon laiska laittaa tukkaa muutenkin ni ei tuu muotoilutuotteitakaan käytettyä muuten ku hiuslakkaa  ::)
Lafanque

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Viesti Kirjoittaja Lafanque »

Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä 
Alkanut käydä useammin kampaajalla 
Alkanut käyttää silkkityynyliinaa 
Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista   
Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa 
Alkanut leikata latvoja säännöllisemmin 

Suoristusrautoja aloin säännöllisesti käyttämään joskus viime keväänä, ja niistä en kyllä koskaan luovu. Rakastan sleekkiä tukkaa, ja kunhan käytän lämpösuojatuotteita ja hoidan monipuolisesti+ tarkasti hiuksia niin voin ihan mainiosti suoristaa näin usein. Kampaajalla kävin pitkän aikaa kahden kk:n välein, mutta keväällä nostin senkin yhteen/kahteen kertaan kuussa. Kahden kk:n välein käyn kampaajallani ottamssa myös erilaisia Redkenin hoitoja, ja hiukset on ihan täydelliset sen jälkeen. Föönia en oo koskaan juurikaan käyttänyt, todella harvoin tarvii föönata. Annan aina kuivua vapaasti kun mahdollista.
Markettituotteita/ -värejä en oo oikeestaan koskaan käyttänyt yhtään, mitä nyt joskus teininä kerran pari kokeillu. Kampaamotuotteet siis olleet käytössä ihan aina. Tehohoitojakin oon käyttänyt ihan aina ja paljon, eli sitäkään en voinut valita listasta. Ne on olleet aina sellanen itsestäänselvyys mulle. Saunassa en oo käynyt kertaakaan ainakaan seitsemään vuoteen, eikä oo edes ikävä. Kuumuus ei oo mun juttu  :P




Bambi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 659
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:29

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Viesti Kirjoittaja Bambi »

Valitsin nämä:

- Alkanut käyttämään kalliimpia/laadukkaampia tuotteita
- Alkanut syödä lisäravinteita, eli biotiinia
- Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
- Vähentänyt fööniä sekä kihartimia
kirmeli
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 138
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 16:54

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Viesti Kirjoittaja kirmeli »

Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä 
Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
Alkanut syödä lisäravinteita
Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista
Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä
Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa
Vaihtanut markettivärit kampaamovärjäyksiin


Föönäilin hiuksia ennen päivittäin,foorumille eksyttyäni se loppui.Ennen hiukset ei menny miksikään föönäilystä,mutta hiuslaadun muututtua , hiusten ohennuttua ja kotivärjäysten vuoksi hiukset meni huonoon kuntoon ja lopetin kihartelemiset sun muut.
Kampaamotuotteita olen käyttänyt aina,ihan laadukkaitakin merkkejä,tosin välittämättä mitä tuotteita mihinkin hiuslaatuun yms..
Lisäravinteita syön silloin tällöin pieninä kuureina,omega-3 ja biotiinia .Tällähetkellä en  syö mitään lisäravinteita.
Hiuspompulat on vaihtunu pehmeämpiin.Tai no mulla on vain yks sellainen iso suht.pehmoinen pompula,jota käytän melkeenpä aina ja tulee niitä metalliosia sisältäviä pompuloitakin aina joskus käytettyä..
Tehohoitoja olen tehnyt melkeenpä aina,ennen niitä vain tuli tehtyä kerran kahdessa kuukaudessa uteliaisuusdesta johonki uuteen juttuun.Nykyään teen melkeenpä joka pesulla,kerran viikossa ainakin.
Hiukset olen jaksanu suojailla saunassa nyt ainakin vuoden ajan jo.Ennen tukka sai kärtsätä löylyissä minkä tykkäs ;D
Olen oikeastaan aina käynyt kampaajalla säännöllisesti ja yleensä värjännytkin hiukset siellä.Muutaman kerran on tullu kokeiltua markettivärejä,mutta se on loppu nyt.
Johannah
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 152
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 15:08

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Viesti Kirjoittaja Johannah »

Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä 
Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita 
Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä 
Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja


Voi voi, muistan kuinka joskus föönailin ihan surutta juuri pestyä tukkaa, ei mitään suoja-aineita tai edes jätettäviä hoitoja :-X. Hiustuotteet ovat vaihtuneet silikonimössöistä oikeasti hoitaviin, eikä paluuta ole enää ikinä. En suoristele myöskään enää niin usein, koska hyvistä suoja-aineista huolimatta kuivattaa tätä ennestään kuivaa pehkoa ihan älyttömästi... :-\  Tehikset ovat kuvioissa jokaisella saunakerralla.
2c M ii. Hiukset alaselkään, melko luonnonkiharat, vaaleat ja kuivat. Lempituotteita O&H (ha), K-pak -sarja ja All soft -sarja.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Viesti Kirjoittaja Mena »

Ainiin, oon pidentäny hiusten kestovärjäysväliä  ::) aiemmin parin viikon välein (punasta ja lilanmustaa) ja nykyään koitan sinnitellä sen 1,5kk..
Seela
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 832
Liittynyt: 26 Tammi 2006, 12:02

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Viesti Kirjoittaja Seela »

Kyllä varmasti suurimman eron olen saanut aikaan sillä kun olen alkanut käyttämään säännöllisesti hyviä tehohoitoja. Toiseksi olen vaihtanut kaikki harjat ja kammat ja kiinnitän huomiota siihen etten revi hiuksia kuivina enkä märkinä. Vältän hiusten kiinnipitämistä ja kun sen teen niin kotona käytän aina jotain superpehmeää pompulaa. Ja kyllä tuo on myös vaikuttanut paljon kun annoin värjäykset kampaajan käsiin  :)
On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.
Euphoria

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Viesti Kirjoittaja Euphoria »

Olen vähentänyt kemiallisia käsittelyjä, alkanut käyttää laadukkampia hiustenhoitotuotteita sekä yritän pitää joka viikko ainakin yhden päivän, jolloin en föönaa hiuksiani.
Suomineito

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Viesti Kirjoittaja Suomineito »

Vain kolme osioita jäi ilman ruksia. :D Ne olivat:
1. useammat kampaamokäynnit,
2. säännöllinen latvojen tasoitus, 
3. kampaamovärit vs kotivärit.

Syyt niihin:
1. En käy koskaan kampaamossa, onneksi osaan jotenkuten leikellä tarvittaessa liian huonot latvat itse pois (kasvatan hiuksia joten en oikein luota vieraaseen leikkaajaan, ja halvemmaksikin tulee kun itse napsii kunnon hiussaksilla).
2. En tasoittele latvoja todellakaan säännöllisesti, mutta joskus erittäin harvoin tulee tasattua jos se tuntuu ainoalta vaihtoehdolta korjata tosi huonokuntoiset latvat. Otan huonokuntoisista latvoista pois ehkä korkeintaan sentin-pari kerran vuodessa(?) jos sitäkään, en halua liian tasaisia latvoja. En muista milloin viimeksi leikkasin takimmaisia latvoja, varmaan 1,5 vuotta sitten! 
3. Käytän värinä vain hennaa, ja värjään nykyään pelkän juurikasvun jotain 3 kuukauden välein! :) Ehkä joskus kasvatan oman värini takaisin, sillä henna haalistuu luonnollisissa hiuksissani (juurikasvussa siis) aika paljon.

En kyllä itseasiassa käytä silkkistä tyynyliinaa, vaan satiinista liukasta (polyester), joka on hoitanut asiansa hyvin (tukka tuntuu hyvältä, sileältä herättyäni!), mutta vastasin kuitenkin tuon silkkijutun, koska sama tarkoitushan niillä satiinilla ja silkillä hiustenhoitona kai on (?), ja ainoastaan hiusteni vuoksi minä niitä satiineja käytän! :) Olen tehnyt jopa tuosta polyestersatiinista valtavan yömyssyn hiuksiani ajatellen (koska en aio hylätä kaikkia rakkaita puuvillatyynyliinojani!), ja tulen tekemään vielä muutaman myssyn lisää eri väreistä. :D Kuten myös noita polyestersatiinityynyliinoja tulen varmasti tekemään lisää...
Viimeksi muokannut Suomineito, 27 Syys 2006, 02:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ninamia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 410
Liittynyt: 29 Syys 2006, 09:17

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Viesti Kirjoittaja Ninamia »


Vastasin nää:
Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita       
Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä
Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja   
Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa   
Alkanut leikata latvoja säännöllisemmin

Föönin käytön lopetan heti kun joku keksii millä tavalla nää mun hiukset saa tuuheaksi muilla tekniikoilla  :(

" Everyone's a star and deserves the right to twinkle"
-Marilyn Monroe
Sheppa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1044
Liittynyt: 14 Loka 2006, 18:13

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Viesti Kirjoittaja Sheppa »

*Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
*Alkanut syödä lisäravinteita
*Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
*Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa
*Alkanut leikata latvoja säännöllisemmin

Onneksi mulla ei ole mitään ongelmaa föönauksen tai kihartimien kanssa, käytän niin harvon että tuskinpa niistä harvoista kerroista vahinkoa on. :) Kampaajalla kävisin useammin jos olisi rahaa. Silkkityynyliinaa en koe tarpeelliseksi, mun hiukset ei mene sotkuun yöllä ;) Vaalennan hiuksiani edelleen vaikka tiedän sen vahingoittavan niitä. Juuri on kuitenkin ainoa joka saa kärsiä korkeintaan kerran kuussa.
1b F ii.
Lemppareita Joicon k-pak -sarja, Tigi O&H ha, Brunette Goddess sh ja ha, L'Anza Hair Repair-sarja, Dry Hair Moisture treatment ja Healing Moisture Kukui Nut ha. Tukan pituus vajaa bsl. Väritys n. 10/11-tasoinen tuhkanvaalea.
Vastaa Viestiin