Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.

Mitä kaikkea olet tehnyt hiustesi hyvinvoinnin vuoksi? Voit valita kaikki vaihtoehdot jotka sopivat.

Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä
293
11%
Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
419
16%
Alkanut syödä lisäravinteita
258
10%
Alkanut käydä useammin kampaajalla
68
3%
Alkanut käyttää silkkityynyliinaa
45
2%
Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista
284
11%
Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä
253
10%
Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
417
16%
Lopettanut hiusten kemiallisen käsittelyn
148
6%
Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa
240
9%
Alkanut leikata latvoja säännöllisemmin
119
5%
Vaihtanut markettivärit kampaamovärjäyksiin
78
3%
 
Ääniä yhteensä: 2622

Supervixen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2603
Liittynyt: 11 Touko 2006, 13:56

Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Viesti Kirjoittaja Supervixen »

Hihii, taas pukkaa äänestystä... Lupaan yrittää hillitä itseni vähäksi aikaa.  ;D Alkoi kiinnostaa mitä kaikkea foorumilaiset ovat tehneet saadakseen terveemmät kutrit. Jotkuthan ovat jopa vaihtaneet tyynyliinansa silkkisiin... mulla on vielä matkaa siihen!

Itse olen ennenkaikkea alkanut ostaa laadukkaampia tuotteita, ja lisäksi olen alkanut syödä monivitamiinitabletteja. Myös tehohoitoja käytän nyt todella usein. Ja viime aikoina olen alkanut käyttää pyyhettä hiusten ympärillä saunassa, enkä kastele niitä. Ennen en kiinnittänyt mitään huomiota hiuksiin saunoessa mutta nyt tulee aina huoli hiusten palamisesta....
Butterfly
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1436
Liittynyt: 23 Kesä 2006, 22:16

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Viesti Kirjoittaja Butterfly »

Heh, vastasin kahdeksaan myöntävästi :). Eli olen pyrkinyt vähentämään föönin ja kihartimien käyttöä, olen vaihtanut markettituotteet kalliimpiin, käynyt useammin kampaajalla värjäyttämässä ja leikkauttamassa hiukseni, alkanut käyttämään myös tehohoitoja pitkällä vaikutusajalla ja suojannut (kuivat) hiukset aina saunaan mennessä pyyhkeellä.

Ja täytyy myöntää, että tuo kaikki on kannattanut, hiukseni ovat tuplasti paremmassa kunnossa, kuin vaikkapa vuosi takaperin :-*
MerGirl
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2819
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 22:33

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Viesti Kirjoittaja MerGirl »

Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista
Tämä sai minut innostumaan hiusten kasvatuksesta. Serkku toi pyynnöstä Jenkeistä Goody Ouchless pompuloita, enkä sen jälkeen ole muita käyttänyt.
En ole koskaan kauheesti föönaillut tai tököttejä tukkaan laittanut niin en oikein noista osaa sanoa oisko niistä kenties apuakin. En osaa edes sanoa onko tässä päässä(siis ei mennä aivoihin asti)mitään sen kummempaa vikaa, eli mitä kannattas tehdä.
Kunhan ei hiuslaitteisiin tartu.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä
Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista
Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä
Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja


Siinäpä on mitä mie äänestin.
Lopetin suoristamasta ja föönamasta permistukkaani, huonot pampulat olen heittänyt jo ajat sitten menemään ja laadukkaampien hiushärpättimien ohella moninkertaistin tehjohoitojen käytön (en käyttänyt ennen ollenkaan).

Nyt kun minun tukka on taas melkein normaali (permis leikattu pois), niin kaikki tehohoidot ja föönauskielteisyys tuntuu turhalta. Ei tämä minun tukka ole sen nätimpi. Jos minun tukka ei pysy hengissä muuten kuin kalliilla tehohoidoilla ja föönamatta jättämisellä, niin taidanpa leikata lyhyeksi! Ei inspaa enää. :(
Kasvatan tämän ruman mallin pois ja sitten mietin, että leikkaanko koko letin pois.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Viesti Kirjoittaja Penny »

Rastin kaikki muut paitsi "lopettanut hiusten kemiallisen käsittelyn" ja "alkanut käyttää silkkityynyliinaa". ;)

Eritoten tuntuu että markettien kestoväreistä siirtyminen kampaamoväreihin on tehnyt suurimman muutoksen omassa tukassa. Tämä tuli huomattua jo aikanaan kun käväisin joskus kampaajalla joka käytti ihania balsamivärejä, silloinen markettiväreistä kärsinyt tukkani oli kuin toiselta planeetalta heti niillä värjäämisen jälkeen. Sittemmin kun testasin pariin kertaan markettivärejä, tukka tuntui samantien selvästi huonommalta.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Kikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2669
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:10

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Viesti Kirjoittaja Kikka »

Vastasin, että alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita ja alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja. En ole koskaan ollut kova föönaamaan hiuksia tai käyttämään kihartimia, suoristusrautoja ym. Joskus harvoin kun niitä käytän, rasitus tuntuu heti hiuksissa, joten mielummin yritän olla hellä näitä karvoja kohtaan. ;)
Maailmassa ei ole mitään mukavampaa kuin viihtyminen eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli
Candy
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 113
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:23

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Viesti Kirjoittaja Candy »

Valitsin nämä:

Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä
Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista
Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä
Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja

Ennen föönasin ja suoristin joka pesun yhteydessä eli joka toinen päivä, ( :o)nyt suoristan enää todella harvoin, ehkä kerran kuussa. Föönaan ehkä kerran viikossa tai kahdessa, kun on kiire.
Näillä on varmaan ollut kaikista suurin merkitys hiusten kuntoon. Ja tietysti myös tuotteisiin panostamisella.
1c M ii
Henriikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1616
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 16:26

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Viesti Kirjoittaja Henriikka »

Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja


Nuo tuli vastattua. Jotkut noista vaihtoehdoista ovat käyneet mielessäni, mutta en ole koskaan aloittanutkaan.. Äh.
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1
Zippo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 345
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:29

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Viesti Kirjoittaja Zippo »

Kolme kohtaa jäi merkkaamatta  ;D. Eli hiusten värjäystä tuskin koskaan lopetan, koska tällä maantiehen sulautuvalla värillä en halua ihmisten ilmoilla kulkea. Se kuuluu myös noihin muihinkin kemiallisiin käsittelyihin, kampaajalla käyn edelleen varsin harvoin ja epäsäännöllisesti  ::). Kampaamovärejä mäkin käytän ja koen ne hellävarasemmiksi ja pitkäkestosemmiksi kuin kaupan jutut.
Tuikkuli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2461
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:18

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Viesti Kirjoittaja Tuikkuli »

Tämä oli ihan selvästi pitkätukkien kysely! Minä en voinut vastata kuin yhden: olen alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja (ja sekin on toiveajattelua! :D).
petomaani

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Viesti Kirjoittaja petomaani »

Paljoa en ole koskaan hiuksiani föönannut, noin 6 kertaa vuodessa on varmaan optimi / maksimi mitä nytkin teen. Kumminkin, tehohoitoihin ja hoitoihin olen satsannut eritoten nyt kasvatusvaiheessa. Samaten kemialliset käsittelyt (mun kohdalla värjäykset) ovat saaneet nyt jäädä. Latvoja kävin tänään tasoittelemassa kun alkoi hapsuttaa tosi rumasti ja päälliosa takkuuntua :( oli muuten ihanaa kun kampaaja kehu mun hiusteni kuntoa; "todella terveet hiukset sinulla!" vaikka olin kuvitellu itte ties mitä..
Saunassa tulee suojattua hiukset pyyhkeellä, kun laitan hoitoaineen tukkaan, muutoin vesikastelu riittää meitsille.  :)
Moonflower
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 565
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:22

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Viesti Kirjoittaja Moonflower »

*Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä
*Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
*Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä
*Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
*Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa

Parantamisen varaa olisi vielä. Noiden lisäksi katson kyllä, etten mitään pahimpia hiuksia repiviä renksuja päähäni laita, mutta kun tälläkin hetkellä pompulastani pieni metalliosa löytyy, niin en ilennyt sitä vastata. Jos rahaa olisi enemmän, niin varmasti värjäyttäisin hiukseni kampaajalla. Alkoi oikein ahdistaa, kun täällä sanottiin sen olevan huomattavasti parempi hiuksille. Uh. Olen kyllä ajatellut siirtyä värjäilemään ainoastaan kevytväreillä ja suoraväreillä tästä eteenpäin, ehkä sekin auttaa jotain...
Jadey
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 439
Liittynyt: 23 Elo 2006, 17:13

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Viesti Kirjoittaja Jadey »

*Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
*Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja (+ monipuolisesti muitakin hoitotuotteita)

Ja tukka kiittää  ;D
Pelätä ei saa jos tahtoo milloinkaan onnen saavuttaa
Manna
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 3592
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:22

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Viesti Kirjoittaja Manna »

Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita 
Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja


Mutta... olen tutustunut myös suoristusrautaan ja välillä on pakko laittaa hiukset kiinni. Tilanne on siis aika tasan 2-2  :D
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.
Daniela
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 490
Liittynyt: 06 Touko 2006, 16:42

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Viesti Kirjoittaja Daniela »

Vastasin nämä:

Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä 
Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita 
Alkanut syödä lisäravinteita 
Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä 
Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja 
Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa 

Tosin en kyllä ole koskaan paljoa föönäillyt ja kiharrellut, ja suoristusrautaa en edes omista, joten sana vähentänyt ehkä on vähän väärä.
1b M ii, vaalennetut puoleen selkään asti, vino otsis.
Vastaa Viestiin