Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.

Mitä kaikkea olet tehnyt hiustesi hyvinvoinnin vuoksi? Voit valita kaikki vaihtoehdot jotka sopivat.

Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä
293
11%
Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
419
16%
Alkanut syödä lisäravinteita
258
10%
Alkanut käydä useammin kampaajalla
68
3%
Alkanut käyttää silkkityynyliinaa
45
2%
Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista
284
11%
Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä
253
10%
Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
417
16%
Lopettanut hiusten kemiallisen käsittelyn
148
6%
Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa
240
9%
Alkanut leikata latvoja säännöllisemmin
119
5%
Vaihtanut markettivärit kampaamovärjäyksiin
78
3%
 
Ääniä yhteensä: 2622

Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Viesti Kirjoittaja Miracle »

Mulla on seuraavat muutokset tapahtuneet :D

-Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä 
-Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita 
-Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä 
-Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja 
-Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa 
-Alkanut leikata latvoja säännöllisemmin 
sandy

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Viesti Kirjoittaja sandy »

Mä olen kans vähentänyt föönaamista, suoristamista, hiusta syövien lenksujen käyttöä, saunassa en pääse paljoa käymään joten se ei paljoa vahingoita, mut olisko satiinityynyliinalla samaa vaikutusta ku silkillä? Ei varmaan niin hyvä mut edes vähän? ;) Niin ja tehohoitoja oon alkanu käyttää useammin
Surrur
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 507
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 09:48

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Viesti Kirjoittaja Surrur »

Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä
Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä
Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
Vaihtanut markettivärit kampaamovärjäyksiin

Tämän foorumin löydettyäni oon alkanut kohdella hiuksiani paljon paremmin  ;D Ennen en esim. ikinä jaksanut käyttää mitään tehohoitoja, nyt taas käytän n. joka toisen pesun jälkeen. Föönaamista oon myös vähentänyt selvästi: ennen föönasin kuivankin tukan joka aamu, kun se ei muuten pysynyt hyvännäköisenä, ja kyllä on alkanut hiusten kunto parantumaan  :D
LadyRaven
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 318
Liittynyt: 07 Huhti 2007, 17:34

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Viesti Kirjoittaja LadyRaven »

Nämä neljä tulivat lisääntyneen "tukkatietouden" myötä:

-Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
-Alkanut syödä lisäravinteita (en usko että pelkästään hiusten vuoksi noita käyttäisin, mutta totesin ne hyväksi muutenkin)
-Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
-Alkanut leikata latvoja säännöllisemmin


Näistä en ole ikinä pitänyt, vaikka en ole hiusten hyvinvointia sen kummemmin ajatellut:

-Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista
-Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä 
-Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä


Näitä en ihan vähästä tekisi:
-Lopettanut hiusten kemiallisen käsittelyn  (oma väri on niin ruma)
-Alkanut käydä useammin kampaajalla
Only death is real.
Vera
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 193
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 19:27

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Viesti Kirjoittaja Vera »

Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
Alkanut syödä lisäravinteita
Alkanut käydä useammin kampaajalla
Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
Alkanut leikata latvoja säännöllisemmin


Viime aikoina olen erityisesti alkanut lisäämään noitten tehohoitojen määrää, ja sillä on ollut todella myönteinen vaikutus. Tähän mun karkeaan tukkaan ei riitä mikään yksi tehohoitokerta viikossa, jos haluan pitää sen sileänä ja littanana.
Kampaajalla käyntejä on olen myös lisännyt huimasti, se on sellaista ihanaa itsensä hemmottelua ja kampaajalta tullessa hiukset näyttää ja tuntuu aina niin hyvältä, itse en saa hiuksia koskaan yhtä nätisti. Lisäravinteista olen huomannut myöskin olevan hyötyä, kun syön piitabletteja, niin hiukset kasvavat selvästi nopeammin.
Pippi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 445
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:08

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Viesti Kirjoittaja Pippi »

-Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita 
-Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista 
-Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja 

Markettijuttuja käytin muutettuani juuri pois kotoa, kun ei ollut vielä varaa ostaa laadukkaampaa. Kotona asuessani kävin äiskän laatupulloilla, vaikka meillä onkin aivan erilainen hiuslaatu ja hiukset. Kovin kaltoin en hiuksiani ole missään vaiheessa kohdellut, joten kovin suuria muutoksia ei ole ollut tehtävissäkään, mitä nyt hoitoaineita saattaa nykyään muhittaa tuntikaupalla.
Eleonora
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2149
Liittynyt: 22 Tammi 2007, 00:25

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Viesti Kirjoittaja Eleonora »

Voi, olen tehnyt vaikka mitä ;)

- Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
-Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja 
-lakannut föönaamasta
-alkanut suojaamaan hiukset saunassa

ja kihartimia sun muita nyt en käytä muutenkaan :)
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.&nbsp; Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.
Trouper

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Viesti Kirjoittaja Trouper »

Aika hyvällä tolalla on mun hiusten hoito ollut aikaisemminkin, esimerkiksi olen aina käyttänyt kampaamotuotteita ja värjäykset tms on aina hoidettu kampaajalla. Vitamiinejakin olen syönyt pienestä asti, biotiinit sun muut on vielä tosin kokeilematta. Tosi paljon parannettavaakin on kyllä ollut ja nyt olen ottanut seuraavat toimenpiteet säännölliseen käyttöön:

- Tehohoitojen säännöllinen käyttö
- Jätettävien hoitoaineiden käyttö
- Vaalennuksista luopuminen (tosin nyt värjään hiuksiani tummemmaksi...)
- Pesuvälin harventaminen (oli aika järkytys huomata ettei tukkaa tosiaan tarvitse pestä joka päivä, eikä edes joka toinen!)
- Hiusten suojaaminen tarvittaessa

Ja aika paljon olen näillä toimenpiteillä saanut aikaan! :)
Trillian

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Viesti Kirjoittaja Trillian »

Lakannut föönaamasta
Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista (tosin tämä vasta ihan pari päivää sitten kun koin valaistumisen&nbsp; ::) )
Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa
Alkanut leikata latvoja säännöllisemmin

En värjää hiuksia (muutamaa väritöntä Elumen-käsittelyä lukuunottamatta ;) ), joten nuo kemialliset käsittelyt ei ole mun juttu missään nimessä. :)
Magia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4169
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 18:05

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Viesti Kirjoittaja Magia »

Vähentänyt föönaamista
Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista
Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
Vaihtanut markettivärit kampaamovärjäyksiin (tosin aina olen värjännyt kampaajalla..)
Harventanut pesuväliä
miymiy
Haiven
Haiven
Viestit: 32
Liittynyt: 28 Helmi 2006, 16:43

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Viesti Kirjoittaja miymiy »

Parempaa kohti olen mennyt kampaamonväreillä ;D
Cherry
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:51

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Viesti Kirjoittaja Cherry »

Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä Tai oikeastaan olen aina pyrkinyt välttämään föönausta, n.kerran viikossa joudun sen kuitenkin pikaisesti tekemään, en useinkaan föönaa kuivaksi asti

Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita &nbsp; Nämä on olleet käytössä jo kauan

Alkanut syödä lisäravinteita Piimax c+biotiini ja piimax pro-vita, ja taitaa kalaöljykin jotain vaikuttaa, vaikka syön siis sitä muusta syystä kuin hiusten vuoksi

Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä&nbsp; Nykyään useimmiten föönaaminen riittää saamaan hiuksista sileät

Lopettanut hiusten kemiallisen käsittelyn Lopetin sen pari vuotta sitten, mutta nyt saa riittää :) Nämä on niin tylsän näköiset ilman väriä. Ajattelin kuitenkin tehdä sen niin, että vain kerran kestoväri koko päähän, jatkossa vain juurikasvut sillä. Jos pituuksien väri kaipaa kirkastusta, laitan sitten kevytvärin. Luulisi hiusten pysyvän kunnossa. Joskus aikanaan pilaisin hiukseni laittamalla kestovärin 6-8 viikon välein koko päähän. Oli aika kamalassa kunnossa.

Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa&nbsp; Tämän olen tehnyt jo kauan, varmaan joskua ala-asteella aloitin


Kaikkein vaikeinta on luottaa, mutta ilman sitä ei mitään saa.
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Viesti Kirjoittaja calypso »

Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä
No en kyllä aikaisemminkaan kovin usein föönannut hiuksia, ehkä korkeintaan 10 kertaa vuodessa, mutta enää en föönaa niinkään usein. Kampaajalla tietysti hiukset föönataan, ja siihen päälle korkeintaan kahdesti vuodessa föönaan itse.

Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
Ennen käytin pääasiassa Bonacurea, Goldwellia ja muita halvempia kampaamosarjoja + sitten satunnaisesti joitain markettituotteita. Kiitos Juurikasvun (HS:n foorumin oikeastaan) olen saanut hyviä vinkkejä miten saan samalla rahalla paljon laadukkaampia tuotteita jotka oikeasti toimivat.

Alkanut syödä lisäravinteita
Joka aamu juon vitamiiniporejuoman (teen sen kyllä ihan muista syistä) ja säännöllisen epäsäännöllisesti syön kuurina purkillisen biotiinia.

Alkanut käydä useammin kampaajalla
Olen saanut kampaajakammoani hieman vähennettyä ja yritän käydä n.3 kertaa vuodessa kampaajalla vähintään. Ennen leikkasin hiukseni aina itse mutta näin pitkässä ja kerrostetussa mallissa se on todella hankalaa.

Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista
En ole oikeastaan koskaan tykännyt pompuloista joissa on metalliosia koska ne syövät hiuksia aika tehokkaasti ja menevät kaiken lisäksi heti hajalle yleensä. Olen nyt myös vähentänyt froteepompuloiden käyttöä koska nekin syövät hiuksia aika paljon ja ovat rumia&nbsp; :D

Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä
En ole koskaan käyttänyt suoristusrautaa ja kiharrintakin olen kokeillut vain kerran, kiharrin jäi tukkaan kiinni ja jäi jäädä viimeiseksi kerraksi&nbsp; ;D Mutta laine/kreppiraudan käyttöä olen vähentänyt tavallaan vahingossa, en nimittäin jaksa näin pitkää tukkaa enää itse krepata eikä kukaan kaveri ala siihen hommaan. Ennen käytin tuota rautaa aika usein ja aina ilman lämpösuojaa..

Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
Käytän nykyään joka pesussa tehohoitoja. Ennen käytin niitä vain n. 1-2 kertaa kuukaudessa eikä se tosiaankaan riittänyt, etenkään kun käyttämäni tehohoidot eivät olleet mitään kamalan laadukkaita.

Lopettanut hiusten kemiallisen käsittelyn
En ole lopettanut kokonaan värjäämistä, mutta nykyään värjään vain juuret kestovärillä ja pelaan suoraväreillä muuten. Ennen värjäsin aina koko pään kestovärillä, ja ihan liian usein. Värinpoistoissakaan ei säästelty kun en osannut päättää millaisen värin haluan&nbsp; :-X&nbsp; Permanenttia en ole koskaan ottanut ja tuskin otankaan.

Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa
En ole koskaan ollut mikään kova saunoja, mutta ennen en suojannut hiuksia saunaan mennessä ollenkaan, pelkästään kastelin ne. Se oli tosin sitä aikaa kun hiukseni olivat aika lyhyet (pisimmillään puolipitkät) että suurta vahinkoa ei tapahtunut. Nykyään laitan saunaan mennessä jonkun tehiksen hiuksiin, siihen päälle suihkulakin ja pyyhkeen.
Satine
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 442
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 22:39

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Viesti Kirjoittaja Satine »

*Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
*Alkanut syödä lisäravinteita
*Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista
*Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
*alkanut suojata hiukset saunassa

Ikinä en oikeastaan tukkaa föönaile (korkeintaan ehkä pari kertaa vuodessa) enkä omista suoristusrautaa enkä kiharrinta&nbsp; :)
Only a vampire can love you forever
marketta
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 268
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 20:21

Vs: Mitä toimenpiteitä olet tehnyt saadaksesi hiuksesi parempaan kuntoon?

Viesti Kirjoittaja marketta »

Lakannut föönaamasta / vähentänyt sen käyttöä
En ennenkään föönannut juuri koskaan, nyt en föönaa ollenkaan.

Alkanut käyttää kalliimpia/laadukkaampia hiustuotteita
Ennen käytin pääasiassa markettituotteita, laadukkain tuotteeni oli varmaan Bonacure tai WWW&nbsp; ::)

Luopunut metalliosia tai teräviä kulmia sisältävistä hiuspompuloista
Laitan hiuksiani harvoin ponnarille, ja kun joskus laitan, en todellakaan halua repiä ja katkaista hiuksiani metalliosia sisältävällä pompulalla.

Vähentänyt kihartimien, suoristusrautojen ym. käyttöä
Käytin ennen kiharrinta n. 2 kertaa kuukaudessa (halpiskiharrin, siihen jäi aina hiuksia kiinni vaikka hiukseni eivät paksut olekaan). Nykyään en kiharra hiuksiani ollenkaan. Ennen myös kreppasin tai tein laineita kreppiraudalla, nykyään en omista kreppirautaa.

Alkanut käyttää säännöllisemmin tehohoitoja
Ennen en käyttänyt tehohoitoja juuri ollenkaan, nykyään käytän joka pesun yhteydessä.

Lopettanut hiusten kemiallisen käsittelyn
En ole lopettanut hiusteni kemiallista käsittelyä, mutta värjään hiuksiani paljon harvemmin kuin ennen enkä käytä esim. värinpoistoa enää laisinkaan.

Vähentänyt saunomista / alkanut suojata hiukset saunassa
En ole koskaan ollut himosaunoja mutta nyt ulkomailla asuessani en sauno ollenkaan.
Vastaa Viestiin