Sivu 1/1

Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 11 Syys 2006, 22:57
Kirjoittaja Luna
Mulla on kovasti mietityttänyt että mikä väri olisi paras itselle, kun ei ole selkeästi tumma tai vaalea muuten väritykseltään. Monestihan jaotellaan kylmiin ja lämpimiin sävyihin ja sitä kautta lähdetään miettimään, kuitenkin itselläni tuntuu että keskiruskeissa/tummemmissa sävyissä lämmin on ehdottomasti paras, ja vaaleammissa sävyissä taas kylmä. Ja sitten se että kuinka vaalea/tumma värin tulisi olla, vaikeaa...  ???

Muiden värivalinoissa on paljon helpompi auttaa ja hahmottaa millainen väri on paras, itseä ei jostain syystä osaa samalla lailla katsoa.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 20 Syys 2006, 15:49
Kirjoittaja Iida
Minäkin tarvitsisin apua tämän saman ongelman kanssa.

Itse olen kyllä selkeästi vaalea luonnolliselta väritykseltäni, mutta silti värin valitseminen on tosi hankalaa. Olenkin nyt ollut värjäämättä jonkun aikaa, kun en osaa päättää mitä tähän päähän laittaisi. Ennen värjäsin mitä erilaisemmilla violeteilla, jotka loppuvaiheessa menivät jo melkein mustaan. Se oli kyllä minulle selkeästi aivan liian tumma väri! Oma väri tietysti sopii väritykseeni, mutta on auttamattoman tylsä..  :-\

Jos joku haluaa ottaa kantaa minulle sopivasta väristä, niin tuolta galleriasta saa apuja.. :)

Kuten näkyy, olen aika väritön: http://irc-galleria.net/view.php?nick=O ... d=38028570 ja http://irc-galleria.net/view.php?nick=O ... _id=828604

Kaikki ehdotukset ovat tervetulleita! :)

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 20 Syys 2006, 16:27
Kirjoittaja Henriikka
^ Tosiaan, nuo osa on kyllä selkeästi liian tummia jo.. Mutta jos oma väri tylsistyttää, niin miten olisi, jos jättäisit sen suht luonnolliseksi tai vähän kirkastaisit tai tummentaisit, ja laittaisit vaikkapa jotain raitoja? Siis vaikka muutaman leveän, toiselle ohimolle, miten keksiikin..
Noissa raidoissa on ainakin se kiva puoli, että tukan ilme muuttuu raitaa värjäämällä. :)

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 20 Syys 2006, 18:15
Kirjoittaja Iida
Juu, nuo pääsi vähän tummaksi, kun siirryin kestoväreihin ja niitähän ei ole liilana, kun tosi tummana..  :-\

Muutaman vaalean raidan muuten itseasiassa jo laitoinkin, kun siskon hiuksien värjäyksestä jäi raita-ainetta yli.. :)

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 20 Syys 2006, 21:18
Kirjoittaja Henriikka
^ Joskus harkitsin, että värjään tosi tummaksi liilaksi.. Sellainen viininpunainen melkein. Mutta tosiaan, aina tummaksihan se menee, kun sitten taas ei se niin vaaleana näytäkään hyvältä.. ( Nimenomaan se sävy siis ).
Vaikea tuo liila. :)

Mä tykkäsin siitä kun mun hiustenväri vaihteli ja ohimolla oli yksi suuri raitakohta. :) Esim. tässä kuvassa se näkyy suht hyvin. Piristi ilmettä sinänsä aika hyvin noin tumman ( 5.54 taisi olla tuo sävy ) kera.
Toisaalta, kyllä aina kun alkoi värjäämään muutama kirosana tuli.. Oli todella vaikea erotella tuo raitakohta.. Ja punaiseksi värjätessä se ekojen pesujen aikana tietenkin värjäytyi vaaleanoranssinpunaiseksi, mutta ei sekään paha ollut. :)

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 23 Loka 2006, 16:16
Kirjoittaja Henriikka
Foorumilla on aika paljonkin ollut ihmisiä, jotka eivät tunnu olevan tyytyväisiä hiusväriin. Samoin mulla on jälleen menossa pientä kriisiä asian suhteen ( ajattelematta oleminen auttaisi kyllä paljon ).

Ajattelin tämän innoittamana perustaa ketjun tästä. Toisin sanoen muut saavat kertoa kuvista, mikä hiusväri sopisi ehkä juuri minulle.
( Ja siis muutkin päättämiseen kykenemättömät saavat ihan samaa ketjua käyttää ;) )

Ja tosiaan toivon, että sanotte mikä omiin silmiinne näyttää hyvältä.

Mutta, tässä kuvia:
Nykyinen vaaleahko, juuren väri vastaa sitä mitä haluan.
Tummahko vaalea
Vaalea oranssi
Kuparihko punainen
Tumma punainen
Tummahko punaruskea
Vaaleampaa ruskeaa
Hennaruskeaa ja omaa väriä paljon
Sininen ja musta
Hyvin tumma ruskea
Sinimusta

Kuvat kyllä hyvin eri valossa ja eri kameroilla otettu, joten siinä esiintyy vaihtelua kyllä sitten huomattavasti.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 23 Loka 2006, 16:25
Kirjoittaja Gigli
Mun mielestä parhaalta näyttää ensimmäinen kuva, juuri tuo juuren väri. Tummahko punaruskeakin jotenkin sopii/näyttää kivalta mun silmään. Myös vaalea oranssi näyttää mageelta, kun se tuo siniset silmät niin hyvin esiin, muttei mun mielestä sovi sun ihon väriin yhtä hyvin kuin tuo ekan kuvan blondi. Tää on ihan mutua eikä perustu mihinkään värianalyyseihin.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 23 Loka 2006, 16:48
Kirjoittaja maikku
Musta taas kuparihko punainen näyttää kivoimmalta, ei ole tosin huono tuo ekan kuvan vaalea tyvikään.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 23 Loka 2006, 17:25
Kirjoittaja Wanda
Mun mielestä sulle sopii uskomattoman hyvin noinkin erilaiset hiusvärit! Siis kaikki näytti mun silmään hyvältä. Kuparihko punainen on ihana, mutta myös nykyinen vaalea toimii tyvi (ja vaalea väri muutenkin) toimii. Oletpa sä rohkea, kun olet uskaltanut kokeilla noin monia hiusvärejä ;)

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 23 Loka 2006, 17:29
Kirjoittaja calypso
Eniten pidin näistä:
http://img.photobucket.com/albums/v206/mother__anorexia/hiukset/oranssi.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v206/mother__anorexia/hiukset/tummapuna.jpg

Tämä varsinkin on tosi upea, tuo otsis ja kaikki  :-*
http://img.photobucket.com/albums/v206/mother__anorexia/hiukset/2004-6.jpg

muoks: sinulle kyllä sopii oikeastaan koko väriskaala, mutta itse lähtisin kokeilemaan taas punaista ja jollain tuollaisella villillä otsiksella  :)

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 23 Loka 2006, 17:37
Kirjoittaja nanai
Kuparihko punainen on myös minun mielestäni paras väri sinulle. Se tuo silmiesi kauniin värin parhaiten esille.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 23 Loka 2006, 17:41
Kirjoittaja Mariatar
Olen täysin samaa mieltä calypson kanssa!

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 23 Loka 2006, 17:46
Kirjoittaja Eiffe
Minäkin kannatan kuparihkoa punaista, mutta nykyinen vaaleahko ja vaalea oranssi tulevat hyvänä kakkosena. Kaikki nuo kolme sävyä sopivat todella hyvin. Kuparihko punainen on huomiotaherättävyytensä takia ykkönen  :)

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 23 Loka 2006, 18:06
Kirjoittaja tnn
Ensimmäisessa kuvassa on mielestäni kaikkein parhaan värinen tukka. Hyvänä toisena tulee kuparinpunainen, aivan upea myös  :)

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 23 Loka 2006, 18:23
Kirjoittaja *sade*
Olen täysin samaa mieltä muiden kanssa sen suhteen, että sinulle tuntuu sopivan moni eri hisväri ja -tyyli. Itse en olisi koskaan noin rohkea kokeilemaan uutta! Pointsit siitä.

Ensimmäisen kuvan juurikasvun vaalea sävy on varsin kaunis ja tuntuu sopivan sinulle hyvin. Toisaalta kun olet muutenkin hyvin vaalea, ymmärrän jos haluat vähän enemmän särmää ja kontrastia. Jotenkin pidän ruskean sävyistä sinulla.

Oranssi teki sinut mielstäni aika kalpean näköiseksi, en suosittelisi sitä. Mutta punertavanruskea on kiva. 

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 23 Loka 2006, 18:30
Kirjoittaja Ella
Minun silmääni vaikuttivat parhailta kakkoskuvan tummanvaalea tummuudeltaan sekä hyvänä kakkosena punaruskea, punaruskea räväkkänä ja pirteänä ja tummanvaalea taas vaikutti yhtäkkisesti luonnollisimmalta tummuustasoltaan, muistamatta nyt mikä oma värisi onkaan.  :) Värin kuitenkin helpoiten tietysti päättelee luonnossa, kun ihonväri ja olemus ovat luonnollisessa värissään, näytöt ja kuvat kun aina hieman saattavat vääristää.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 23 Loka 2006, 18:55
Kirjoittaja Withering
Mun suosikit ovat Kuparihko punainen ja sinimusta  :)

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 23 Loka 2006, 18:56
Kirjoittaja Daniela
Waude!! Sähän olet monia värejä uskaltanut koittaa!!!
Parhaiten mielestäni sulle sopivat kuparihko punainen tai  eka kuvan vaalea (tosin vähän tummempana kuin nyt näytti kuvassa olevan).

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 23 Loka 2006, 19:01
Kirjoittaja Magdalena
Mä tykkäsin eniten tummahkosta vaaleasta, vaaleasta oranssista ja vaaleampaa ruskeaa-väristä. Elikkäs nämä pukee parhaiten sun kasvoja (ja tykkäilen myös tosi paljon irc-gallerian kuvan oranssista(?). Se kuva missä lukee "I am thrist spearheaded hunger"):

http://img.photobucket.com/albums/v206/ ... ranssi.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v206/ ... ruskea.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v206/ ... leahko.jpg

En tiedä kuinka räväkkä tuo vaalea oranssi on oikeasti ollut, mutta kuvassa se ei ainakaan hypänny pahasti silmään. Ylipäänsä jotain vastaavaa tummuus/vaaleusastetta noiden kanssa.

Mutta taas joku tumma ruskea tms. on hiukka tunkkaisen oloinen sun ihoon nähden. Kuparihko punainen taas ei miellyttänyt mun silmään, sillä silloin mun silmille hyppää se väri liialla räväkkyydellä ja taas joku vähemmän räväkkä väri antaa tilaa sun kasvonpiirteille enemmän.

Ja ehkäpä ihan kaikista vähiten tykkäilen nykyisestä blondista, mutta tähän mielipiteeseen voi suhtautua varauksella, sillä mun mielestä se väri ei sovi juuri kenellekkään  :) Mutta kaiken kaikkiaan sua pukee tosi hyvin monet värit, joten sanoisin, että mieti ennemmin, mistä tykkäät kuin että mikä sopii, sillä upealta näytät joka tapauksessa  ;)

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 23 Loka 2006, 19:42
Kirjoittaja Fry
Nuo kaikki sopivat sulle aivan älyttömän hyvin, mutta mun silmää miellyttivät eniten tuo nykyinen vaaleahko ja kuparihko punainen  :)

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 23 Loka 2006, 20:14
Kirjoittaja Ananas
Fry kirjoitti: Nuo kaikki sopivat sulle aivan älyttömän hyvin, mutta mun silmää miellyttivät eniten tuo nykyinen vaaleahko ja kuparihko punainen  :)
Täysin samaa mieltä. Tuo kuparihkon punaisen sävy kyllä IHANA!

Sulle kyllä näyttäisi sopivan melkein mikä vaan, joten valinnan varaa löytyy ja ehkäpä just siitä syystä myös valinnan vaikeutta.  :)

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 23 Loka 2006, 20:50
Kirjoittaja tenn
Kuparihko punainen oli mun suosikki ja otsiksella! Kaikki sopii kyllä erittäin hyvin, myös tuo nykyinen vaalea :)

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 23 Loka 2006, 21:00
Kirjoittaja salute
Tuo ensimmäinen väri, platinanvaalea sopii mielestäni harvoille. Jos kuuluu niihin, on tavallaan sääli pitää muita värejä.  :) Tummanruskea ja musta pukevat myös hyvin. Mutta parhaan lopputuloksen aikaasaamiseksi tummalla tukalla, näkisin sulla myös tummiksi värjätyt kulmakarvat. Siksi olisin noista väreistä kaikista eniten tuon vaalean kannalla.
Minä(kään) en niinkään perusta värinanalyyseistä, ja pidän kalpeudesta. :)

P.S. Mena Suvarin kuvien käyttö ominasi ei ole suotavaa ;) :D

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 23 Loka 2006, 21:14
Kirjoittaja Ninamia

Mäkin kannatan kuparihko punaista ja ensimmäistä vaaleaa.

^Mä mietinkin että kenen näköinen mutta Mena Suvarihan se on.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 23 Loka 2006, 21:23
Kirjoittaja Rosey

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 23 Loka 2006, 21:50
Kirjoittaja Hanzku
Tuttu tunne tuo päättämisen vaikeus! Mulla on jo pari tummempaa väriä varastossa, vaikka muka päätin että blondina pysyn kun nyt blondiksi vaihdoin.  ::)

Tuo vaalea näyttää kyllä musta parhaimmalle. Mutta kupari ja tumma ruskea näytti kans hyvältä. :D

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 23 Loka 2006, 21:58
Kirjoittaja Henriikka
Kivasti tullut kyllä vastailuja. :) Kiitoksia kaikille. Vaalea ja kuparinpunainen tuntuivat saavan eniten kannatusta. Harmi että molemmat tuntuvat vähän plaahilta nyt. :D
*sade* tuolla kyllä taisi keksiä ongelmani tämän vaalean kanssa, kun sitten kuitenkin haluais enemmän kontrastia kasvoihin..

^ Ei ole helppoa tämä hiusvärin päättäminen. Olisi tietenkin helppoa vaan pysyä jossain, mutta kun kaikissa ongelmansa.
No, kysely joka tapauksessa oli vaan suuntaa antava, ja yritän varmaan pysyä tuossa vaaleassa. Mennyt ihan tarpeeksi rahaa ja aikaa ja tukkaa tuohon jo. Ja muutenkin, muistaakseni varmaan sanoin parille tutulle, että mua saa löydä jos edes harkitsen värin vaihtamista tän jälkeen. ::)
salute kirjoitti: P.S. Mena Suvarin kuvien käyttö ominasi ei ole suotavaa ;) :D
Hitto jäin kiinni. ;D
Kiitos.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 24 Loka 2006, 00:04
Kirjoittaja marenki
Multa menee pojot tummalle punaiselle. Yhdyn samaan kuin muutkin, miten ihmeessä sulle voi sopia kaikki värit!  :D

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 24 Loka 2006, 00:09
Kirjoittaja Efva
Mä olen erilainen muori ja pidin eniten tuosta luonnollisesta ruskeasta. ;D

http://img.photobucket.com/albums/v206/ ... ruskea.jpg

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 24 Loka 2006, 00:12
Kirjoittaja Tiizku
^Mäkin tykkäsin tosta eniten ja sulle sopi älyttömän hyvin se otsis. :)

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 24 Loka 2006, 01:01
Kirjoittaja eOwyn
Ihan ekana täytyy sanoa, että oot kyllä ihan uskomattoman kaunis olento, Henriikka, ihan minkä värisillä hiuksilla tahansa :o Paljon kauniimpi kuin Mena mun mielestä, vaikka samaakin on  ;)

Paljonhan on kiinni siitä, miltä/minkä tyyliseltä haluaa näyttää. Minusta esim. sininen otsis ja mustasiniset hiukset oli tosi makeet, ehdottomasti pitäisin sen, jos muuten kokee tyylin omaksi. Aivan vaaleat hiukset ja luonnollisen ruskeat taas sopivat loistavasti, jos (kuvista päätellen kun) viihdyt ilman silmämeikkiä, sellainen ihana luonnonlapsi-look. Tummemmassa hiusvärissä kyllä kulmat ja ripset sitten jo melkein kaipaisivat myös jotain kestoväriä vähintään, kun olet noin vaalea. Punaisista en henkilökohtaisesti niin innostu, mutta kyllä vaalea kuparipunakin sulle hyvin sopii. Ehkä voimakkaat kirkkaat punaiset on sellaisia värejä, mitkä minusta tuntuis äkkiseltään vähiten sopivan.

Mutta en mä tiedä, kannattaako tuolla hiusväriasialla kauheasti stressata, jos on lahjaksi saanut tuollaisen ihme taikatukan, joka kestää yhä uudelleen värjäystä :P Menee sen mukaan, mikä kulloinkin tuntuu oikealta, ja ehkä ajan myötä sitten löytää jonkun pysyvästi parhaalta tuntuvan värin.

Oon kyllä tosi kade sun hiustenlaadusta: minäkin takuulla vaihtelisin hiustenväriä kuin paitaa, jos se olis mahdollista, mutta itsellä on sen laatuiset hiukset, että jos ja kun eniten kuitenkin viihdyn vaaleissa hiuksissa, niin se on tasan se yksi vaalennus värjäämättömään hiukseen, mahdollisimman miedolla hapetuksella, mitä mun vyötärömittaiset hiukset kestää, eikä yhtään enempää, muuten alkavat murtua totaalisesti käsiin, eikä mikään määrä hoitoa auta(vuosia sitten pepunpäällismitta katkeili vuodessa olkäpäämittaan, kun vaalentelin jämähtäneitä shokkivärejä hiuksista, vieläkin näen painajaisia nistä katkeilleiden hiusten kasoista :'()

... olis niin kiva viettää aina välillä vaikka kuukausi-pari brunettena  :-\

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 24 Loka 2006, 10:51
Kirjoittaja Eläimellisyys
Siis ihan ehdottomasti nuo vaaleat oranssit! Ne sopii täydellisesti sun ihon ja silmien väriin...
Mun mielestä nuo vaaleat/platinat näyttää ihan liian haljuilta/kylmän väriseltä sun ihon väriin...tummemmat/liian kirkkkaan punaiset taas kalventaa.

Mutta noista vaalean oransseista tulee mieleen ihan Claire Fisher

Kuva

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 24 Loka 2006, 17:04
Kirjoittaja Magdalena
Jesh, onhan se vaalea oranssi jonkun muunkin mieleen ;) Ja pelkkänä värinähän kuparihko punainen on upea, mutta ei mun silmään kyllä paras sulle.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 24 Loka 2006, 18:05
Kirjoittaja zubi
Kuukunen kirjoitti:
Mutta noista vaalean oransseista tulee mieleen ihan Claire Fisher
Ihan samaa mietin minäkin!
Ja punertavan värin kannalla olen.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 24 Loka 2006, 19:00
Kirjoittaja Chaos
Henriikka mun mielestä sopii tosi hyvin sulle ihan vaaleat, oranssit tai sinimustat ;) Nämä mielipiteet ei varmaan helpota päätöstäsi ollenkaan ;D Mutta sulle tosiaan sopii mikä väri tahnasa, kun oot niin kalpea ja omistat nuo ihanat siniset simmutkin :-*

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 25 Loka 2006, 17:09
Kirjoittaja Ella
Henriikka kirjoitti:
No, kysely joka tapauksessa oli vaan suuntaa antava, ja yritän varmaan pysyä tuossa vaaleassa.
Minusta ei ole reilua että tämä äänestys oli vain suuntaa antava, vaadin täyttä demokraattista päätösoikeutta Henriikan hiuksista juureksille.  ;) :D

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 25 Loka 2006, 17:24
Kirjoittaja Henriikka
Kiitoksia jälleen. :) Mun ongelma tässä hiusvärin päättämisessä on varmaan se, että tykkäisin ihan kauheasti puuhata tukan parissa ja nimenomaan värjäillä, uusi väri on aina niin piristävä juttu.. Ja sitten tuntuu tylsältä vaan värjäillä juurikasvua.

^ ;D
Ehkä se olisi helpointa noin mun kannalta. :) Ei tarvis itse päättää.
eOwyn kirjoitti: Ihan ekana täytyy sanoa, että oot kyllä ihan uskomattoman kaunis olento, Henriikka, ihan minkä värisillä hiuksilla tahansa :o Paljon kauniimpi kuin Mena mun mielestä, vaikka samaakin on  ;)
Kiitoksia kovasti päivän piristyksestä ja ihan mukavasta viestistä, jossa oli paljon totta asiaa. En vaan oikein vielä ole tuntunut löytävän omaa juttua. Otsis oli ihan kiva ja tuo väritys maailman jännin, mutta kun otsis itsessään oli musta hankala - just kun sen sai aamulla kuntoon, niin eikö eka tuulenpuuska pölläyttänyt sen ihan pystyyn. ;D Ja se, miten helposti se likaantui + tuosta seuranneet iho-ongelmat, vaikka joka päivä otsiksen pesikin.

Ehkä hankin Polgaratukan eli mustaa yhdellä valkealla raidalla. Sinänsä kaksivärinen ei ehkä ois niin paha, ainakin olis vähän piristävää kun pelkästään yhtä ja samaa.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 25 Loka 2006, 20:40
Kirjoittaja Ryövärintytär
Henriikka kirjoitti: Ehkä hankin Polgaratukan eli mustaa yhdellä valkealla raidalla. Sinänsä kaksivärinen ei ehkä ois niin paha, ainakin olis vähän piristävää kun pelkästään yhtä ja samaa.
Etkö voisi tehdä tuota käänteisesti, eli musta raita tuolla sun uudella vaalealla pohjalla?  :)

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 26 Loka 2006, 07:35
Kirjoittaja Henriikka
Ryövärintytär kirjoitti:
Henriikka kirjoitti: Ehkä hankin Polgaratukan eli mustaa yhdellä valkealla raidalla. Sinänsä kaksivärinen ei ehkä ois niin paha, ainakin olis vähän piristävää kun pelkästään yhtä ja samaa.
Etkö voisi tehdä tuota käänteisesti, eli musta raita tuolla sun uudella vaalealla pohjalla?  :)
Periaatteessa voisikin. :) En vaan tiedä, sopiiko musta raita niin hyvin vaaleaan. Vaaleassa kyllä se kiva puoli, että tähän voisi jotain shokkiväriraitaa jossain vaiheessa pistää, tai raitaa yleensäkin. Sinistä vaikka. Ehkä se jo vähän piristäisi. :)
( Mahtaa kyllä levitä helposti. :/ )

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 26 Loka 2006, 09:36
Kirjoittaja Mustikka
Minusta oranssi (en nyt hoksaa mikä kuva se niistä oli, mutta olikohan se vaalea oranssi?) ja tumman ruskea sopivat parhaiten.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 28 Loka 2006, 18:57
Kirjoittaja blumppi
Mä oon mustan kannalla!  :) Korostaa silmiä kauniisti.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 28 Loka 2006, 19:40
Kirjoittaja Penny
calypso kirjoitti: Tämä varsinkin on tosi upea, tuo otsis ja kaikki  :-*
http://img.photobucket.com/albums/v206/mother__anorexia/hiukset/2004-6.jpg
Oh, täytyy yhtyä - tuo väri on mielestäni ihan paras sulla ja otsiskin tosi hieno, tosin samanvärisenä eikä sinisenä. :) Hitsi, nyt tekee mieli tuollaista ruskeaa! Muistatko mikä ruskean sävy / nimi on kyseessä? Tuo ainakin näyttää enemmän ruskeanruskealta kuin tummanruskealta.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 29 Loka 2006, 16:36
Kirjoittaja Henriikka
Penny kirjoitti:
calypso kirjoitti: Tämä varsinkin on tosi upea, tuo otsis ja kaikki  :-*
http://img.photobucket.com/albums/v206/mother__anorexia/hiukset/2004-6.jpg
Oh, täytyy yhtyä - tuo väri on mielestäni ihan paras sulla ja otsiskin tosi hieno, tosin samanvärisenä eikä sinisenä. :) Hitsi, nyt tekee mieli tuollaista ruskeaa! Muistatko mikä ruskean sävy / nimi on kyseessä? Tuo ainakin näyttää enemmän ruskeanruskealta kuin tummanruskealta.
Ihan tarkkaan en voi muuten mitään muuta sanoa, muuta kuin että tuo on värjätty Polycolorin mustanruskealla.. Eli ei mustalla mutta sitten seuraavaksi tummimmalla.
Tosin värjäämisestä aikaa vähäsen, mikäli oikein muistan, joten aavistuksen haalistunut siitä, mitä oli.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 30 Loka 2006, 13:41
Kirjoittaja Tiizku
Pidät vaikka vaalean ja laitat vaikka violetilla tms.shokkivärillä toiselle puolelle päätä mutta ei pääliosaan päätä kolmion mallisen osan tai pari ja niissä kohtia vaihtelet väriä minkäs tykkäät.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 30 Loka 2006, 14:16
Kirjoittaja Henriikka
Vähän niinkuin silloin, kun mulla oli luonnollista ruskeaa + ohimot sinisellä. Eikös tuollainen tosi vaalea + shokkiväriyhdistelmä kyllä ole aika nopea leviämään? Muistalisin, kun Ice joskus foorumilla kertoi, että pesun yhteydessä sinimustasta alaosasta lähti vaaleaan jotain väriä.. Että miten sen sitten oikein voisi estää. :/

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 30 Loka 2006, 14:56
Kirjoittaja Tiizku
http://www.afrodite.fi/verollinen/prices.php?cat=1&group=1&
Olen noita värejä pistänyt pikkusiskon blondattuun tukkaan eivätkä leviä sekä kaveri värjää noilla blondatun tukkansa alaosan.Nuo ottavat vaalennettuun tukkaan aika hyvin kiinni ja halutessa helppo vaaleentaa pois.Kun huuhtelee väriä pois pitää olla tosi tarkka että huuhtelee vain sen osan minkä on värjännyt tai väri leviää.Sen jälkeen pesuissa nuo värit eivät melkein yhtään leviä muutakuin ehkä hieman lähellä oleviin hiuksiin mutta ei siten että kokopäähän.

Nuo värit eivät tahdo tarttua kuin blondattuun hiukseen.Pidän noista väreistä ja itselläkin on oranssilla värjätty osio ja muuten tumma tukka.Minä saan noita värejä kolmella eurolla ja yksi tuubi on todella riittoisa.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 30 Loka 2006, 15:16
Kirjoittaja Justiina
Minusta sinulle sopivat parhaiten värit, jotka sinulla on ensimmäisessä kuvassa ja viimeisessä. Se viimeinen hiusväri oli erityisen siisti. :)

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 30 Loka 2006, 18:08
Kirjoittaja Bamboo
Hyvin tumma ruskea kuvassa on aivan mahtava sininen otsatukka. Kuparihko punainen on myös hiano.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 30 Loka 2006, 18:27
Kirjoittaja suhina
Kuparihko punainen oli suosikkini, noista ruskeista ja mustista en pitänyt

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 04 Marras 2006, 23:14
Kirjoittaja sininen kissa
Nykyinen vaalea sekä vaalea oranssi ovat ehdottomat suosikkini.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 05 Tammi 2007, 15:32
Kirjoittaja Mirkka
Mä oon tätä miettinyt nyt vähän aikaa. Eli jos iho on sävyltään kylmä, pitääkö sillon myös hiusten väri olla kylmä? Mulla on ihan selvästi kylmän sävyinen iho (jääprinsessa ilmoittautuu), mutta hiuksissa taitaa olla lämpöstä sävyä (hennatut). Eikai se nyt pahalta näytä, mutta näyttäiskö paremmlta jos sais sen taitettua kylmäks?
Jotenki niin vaikeeta tietää koska punaiset sävyt on kylmiä. Ylipäätänsä mulla on vaikeuksia arvoida on joku tietty hiusväri kylmä vai lämmin. Tietyt värit on heppoja; kylmät platinat, ruskeet, tuhkanvaaleat.. Mutta muuten. Mitä pitää katsoa?



Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 05 Tammi 2007, 17:40
Kirjoittaja salute
Mirkka kirjoitti: Eli jos iho on sävyltään kylmä, pitääkö sillon myös hiusten väri olla kylmä?
Tässä asiassa olen törmännyt kahteen koulukuntaan. Ensimmäiset sanovat, että kaikki pitäisi olla samaa sävymaailmaa: kylmänsävyiselle iholle kylmät hiukset ja meikkivärit. Näin kaikki sointuvat toisiinsa. ::) Toiset taas inttävät, että kylmä iho kaipaisi parikseen lämpimän hiusvärin ja meikin. Näin ihon kylmä sävy korostuisi. ::) Jokainen voi vapaasti päättää, kumpaa uskoo. Tai oikeastaan, haluaako korostaa omia värejään vai neutralisoida omia värejään.*pohtii*


Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 05 Tammi 2007, 19:20
Kirjoittaja Twinkley
Minusta tuo on aika paljon kiinni sävymaailmasta. Eli siis esimerkiksi värianalyysin kautta näkee omaa sävymaailmaansa jotenkin. Esimerkiksi minä olen low contrast winter, eli minulla on keltapohjainen iho, mutta minulle sopivat hyvin vihreät, punaiset ja liilat - näin ollen esimerkiksi liilan sävy hiusvärissä ei näytä ollenkaan pahalta lämmintä ihosävyäni vasten, vaan paremminkin hyvältä ja korostaa vihreitä silmiäni, vaikka se onkin kylmä sävy.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 05 Tammi 2007, 20:14
Kirjoittaja Laureen
Mun mielestä paras hiustenväri on kyllä samasta sävymaailmasta kuin ihonsävy. Eli viileälle viileää ja lämpimälle lämmintä. Lämmin hiustenväri saa viileän ihon näyttämään helposti likaiselta (oon huomannut tän itse, kun kampaaja laittoi mun hiuksiin "lämpimän pähkinäisiä" raitoja, vaikka mulla on selkeästi viileänsävyinen iho).

L'Oréalilla on muuten Jenkeissä myynnissä sellainen uusi hiusväri kuin Natural Match. Siinä on samanlainen idea kuin True Match -meikkivoiteessa, eli eri tummuusasteet on jaettu luokkiin viileä, neutraali ja lämmin (lisäksi osassa on myös punainen sävy). Mä haluaisin kokeilla sävyä 5C tai 4C  :)
--> www.naturalmatch.com

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 05 Tammi 2007, 20:33
Kirjoittaja Eläimellisyys
Laureen kirjoitti: Mun mielestä paras hiustenväri on kyllä samasta sävymaailmasta kuin ihonsävy. Eli viileälle viileää ja lämpimälle lämmintä. Lämmin hiustenväri saa viileän ihon näyttämään helposti likaiselta (oon huomannut tän itse, kun kampaaja laittoi mun hiuksiin "lämpimän pähkinäisiä" raitoja, vaikka mulla on selkeästi viileänsävyinen iho).
Samaa mieltä. Mulle on joskus vahingossa tullut kylmä pinkin tai mahongin punainen väri, eikä sopinut yhtään, näytin jotenkin tosi kulahtaneelta - iho näytti sellaiselta kalman keltaiselta. Tuo värianalyysi on hyvä tehdä, siitä saa osviittaa että mitkä hiusvärit voisi sopia. Kesälle ei ainakaan sovi yhtään lämpimät sävyt tai musta, keväälle taas ei kylmät sävyt tai musta. Syksylle en laittaisi ikinä platinablondia, lilaa, mahonkia tai sinimustaa, talvelle taas kullan vaaleaa tai luonnollista ruskeaa...

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 05 Tammi 2007, 21:14
Kirjoittaja Mirkka
Hm.. hankalaa.. Mutta sit on vielä se juttu on mulla on oikeasti hankalat  sävyt. Iho on ihan oikeesti kylmä, kylmä, kylmä, mutta silmien väri on lämmin ja mun oikee hiusvärikin taittuu lämpöseen. Mä oon aina ollut meikkaajien painajainen.
Ja sit on se ongelmä että mulle ei oikeestaan sovi hiusväri missä ei oo punaista (mun luonnolinen hiusväri on punertava). Mutta punaruskeet ei sovi. Eikä blondit.
Ei kyllä kukaan oo sanonut että tää henna ei sopis mulle... Mutta..
*päänsärkyä*

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 05 Tammi 2007, 21:21
Kirjoittaja Eläimellisyys
Mirkka, sulle voisi sopia strawberry-blondet hiukset. Ootas ku etin kuvat jostan. Minkä väriste silmät sulla onkaan? Iho on ilmeisesti tosi vaalea. Stawberryblondi on sellainen todella vaalea punainen hiusväri, jossa on kuitenkin sellaista viileää luonnonväriä. Suomesta vaan ei oikein tahdo saada sen väriä hiusvärejä, mutta sekoittamalla sekin voi onnistua, tai kampaajalla kuvaa näyttämällä.

Edit: tälläinen sävy on strawberry blonde:

Kuva

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 05 Tammi 2007, 21:48
Kirjoittaja Mirkka
Siis, en oo vaihtamassa väriä. Mulla on nyt tää hennattu tukka.. Mutta rupesin miettiin yks päivä että onkohan tää oikeesti lämmin..
Iho on vaalee, ei maailman vaalein, mutta todella kylmä. Silmät ovat lämpösemmän sammaleenvihreät missä on seassa kultaa ja vähä harmaata. Vaikee selittää väriä,
Muistan kerran kun mut yhteen tapahtumaan piti meikata ja kokenut meikkailija katso mua kauan ja sano: "Tän värinen iho.. ja ton väriset silmät. Vittuileksää mun kans?"

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 07 Tammi 2007, 11:35
Kirjoittaja Mella
Itselläni on kylmänsävyinen iho ja hiusvärikokeilujen myötä olen tullut siihen tulokseen että vain kylmät sävyt (minun tapauksessani tuhkan) sopivat parhaiten. Neutraalit ja lämpimät saavat minut näyttämään pahasti sairaalta.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 07 Tammi 2007, 21:39
Kirjoittaja Amilo
Eipäs tämäkään aina ole niin yksiselitteinen asia. Kyllähän se on se perusperiaate, että kylmään ihonväriin sopivat kylmät hiusvärit. Mutta sinun tapauksessasi Mirkka, jos silmäsi ovat lämpimän väriset, voi se lämmin hiusten sävy olla kuitenkin parempi vaihtoehto. Onko ihosi sitten todellakin kylmä, sinisävyinen? Iho voi olla hyvin vaalea, olematta silti kylmänsävyinen. Tässä Anna lehden muuttumisleikissä on hyvää esimerkki asiasta. http://portal.kuvalehdet.fi/portal/page?_pageid=425,3584392&_dad=portal&_schema=PORTAL
Muuttuja on siis vaaleudestaan huolimatta syksytyyppi.Parempia kuvia edellisellä sivulla.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 08 Tammi 2007, 08:39
Kirjoittaja Hunajapupu
Nuo värijutut on kyllä vaikeita. Itse olen aina ajatellut että olen selkeästi kylmäsävyinen koska mulle ei missään nimessä käy keltapohjaiset meikkivoiteet vaan tarvitsen neutraalin tai hieman punertavan. Hiukset ovat luonnostaan maantienväriset, lapsena ne olivat ihan kirkkaanvaaleat. Silmät ovat sammaleenvihreät/kirkkaanvihreät/harmaat riippuen päivästä ja mielialasta, ruskea pilkkukin löytyy silmästä. Kulmakarvat ovat ennemmin harmahtavat kuin lämpimän ruskeat. Verisuonet eivät ole selkeästi siniset tai vihreät. Hopeakorut on aina sopineet mun mielestä paremmin mulle kuin kultaiset mutta nykyään uskallan käyttää kultaakin jonkin verran, vaateväreistä mulle sopii mm. vaaleanpunainen kun taas murretut luonnoläheiset sävyt kuten murrettu oranssi ei sovi lainkaan. Taidan siis olla jonkinlainen sekoitus. Värjäsin sitten hiukset aavistuksen lämpimämmäksi kuin ennen niin että nyt mulla on sekaisin kylmiä ja neutraaleja sävyjä entisen puhtaan kylmän sävyn sijaan, tämä tuntuu sopivan mulle ja korostavan omia värejäni hyvin kun lopputulos ei ole kokonaisuudessaan ihan selkeästi kylmä vaan tällainen vähän neutraalimpi. Selvästi lämpimän kokonaisuuden en uskoisi sopivan kovin hyvin mulle.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 08 Tammi 2007, 19:56
Kirjoittaja Amilo
^kuvailusi perusteella saatat olla pehmeää kesä tyyppiä, joille yleensä hiuksissa sopivatkin lämpimät ja neutraalit sävyt paremmin, kuin ihan kylmät. Joillekin hyvin kylmille kesillekin sopivat yllättäen lämpimät sävyt hiuksissa. Tässä siis nyt vain tämän värianalyysin kannalta, mutta samaa olen työssä ihan käytönnössä huomannut

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 08 Tammi 2007, 20:30
Kirjoittaja Mirkka
Amilo kirjoitti: Eipäs tämäkään aina ole niin yksiselitteinen asia. Kyllähän se on se perusperiaate, että kylmään ihonväriin sopivat kylmät hiusvärit. Mutta sinun tapauksessasi Mirkka, jos silmäsi ovat lämpimän väriset, voi se lämmin hiusten sävy olla kuitenkin parempi vaihtoehto. Onko ihosi sitten todellakin kylmä, sinisävyinen? Iho voi olla hyvin vaalea, olematta silti kylmänsävyinen. Tässä Anna lehden muuttumisleikissä on hyvää esimerkki asiasta. http://portal.kuvalehdet.fi/portal/page?_pageid=425,3584392&_dad=portal&_schema=PORTAL
Muuttuja on siis vaaleudestaan huolimatta syksytyyppi.Parempia kuvia edellisellä sivulla.
Ihoni on todella kylmäsävyinen. Ei voi erehtyä.Mun iho on todella kylmä olematta silti ihan kalkkivalkoinen.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 08 Tammi 2007, 21:47
Kirjoittaja Sheppa
Mulla on kalpeat kasvot, punoitusta on siellä täällä ja verisuonet kuultavat silmien läheisyydessä sinisinä ihon läpi. Joku melkein pari kuukautta sitten vaalensin koko tukan ( ::) tiedän, ei näin jos tukka on ennestään blondattu) koska halusin lämpimän sävyn pois tukasta. Tykkään enemmän tästä kylmänvaaleasta sävystä :) Se kellertävä hiustenväri tuntui korostavan naaman punaisuutta... Tästä eteenpäin jatkan hopeahoitoaineella ja tyven vaalentamisella helmenvaalealla.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 09 Tammi 2007, 20:57
Kirjoittaja Amilo
Mirkka kirjoitti:

Ihoni on todella kylmäsävyinen. Ei voi erehtyä.Mun iho on todella kylmä olematta silti ihan kalkkivalkoinen.
Ok, no sitten jos punainen on mielestäsi liian lämpimän sävyinen, kylmiä punaisiahan ovat kaikki hieman sinertävään menevät tai kylmä puhdas punainen, joka häilyy siinä sinertävien ja oranssihtavien rajamailla. Hennallahan hiuksiin yleensä tulee lämmin sävy.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 09 Tammi 2007, 23:15
Kirjoittaja Mirkka
Siis mä en tiedä jos punaiset on mielestäni liian lämpösiä. Mun hiukset kyllä on lämpöseen sävyyn, mutta mielestäni sopii ihan hyvin. On vaan jostain syystä tullut mietittyä.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 10 Tammi 2007, 14:34
Kirjoittaja Laureen
Mirkka, toisaalta jos sun luonnollinen hiusvärikin on lämmin, niin tuskin punaiseksi hennatut hiukset voi kovin epäsopivilta näyttää. Ehkä sä vain luonnostasi olet sekoitus viileää ja lämmintä  :)

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 20 Tammi 2007, 16:21
Kirjoittaja Hanzku
Hyvät kanssajuurekset! Nyt kaivataan asiantuntija-apua.. Ajattelin hyödyntää tätä Henriikan aloittamaa ketjua. Mulla on ikuinen sisäinen taistelu siitä, minkä väriset hiukset olis parhaat. Joten laitanpa muutaman kuvan, jos viitsisitte vinkkasta mikä väri sopii parhaiten? Kamalasti ei koneelta löydy kuvia, mutta nyt pari vaihtoehtoa kuitenkin. Ja muutakin väriä  saa sitten ehdottaa. ;D Äänestyksen tulokset nähtävillä myöhemmin hiusmuutoksia-ketjussa. ;)

Tumma, vähän punertava:  ;)
Kullanruskea:  ;)
Blondi (anteeksi huono kuvanlaatu):  ;)

Harmittaa, kun kunnon punaisesta ei löydy kuvaa kuin paperimuodossa, eikä skanneria ole.. Ai niin, ja kuparinenkin väri on hiuksissa ollut, mutta siitäkään ei kuvaa löydy. Se ei kyllä mielestäni oikein sopinut.

Edit. Kuvat poistettu...


Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 20 Tammi 2007, 16:36
Kirjoittaja Eläimellisyys
^Noista parhaalta näytti ehdottomasti blondi. Sen tummuusaste oli juuri hyvä, ei mikään puhkiblondattu 10 vaan terveen ja luonnollisen näköinen 9-8 :) Siihen jos pistäisi vielä ripauksen kultaa, niin sopisi ihan loistavasti sun ihoon ja silmiin.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 20 Tammi 2007, 16:38
Kirjoittaja Hanzku
Mulla olis just nyt sen väriset hiukset (ellei jopa 7 aste?), että tarttis lisätä vaan se kulta... Kiitos Kuuku! Lisää mielipiteitä otetaan vastaan.

Ja ihan pakko kommentoida, on muuten älytön ilme siinä blondi-kuvassa. Mut ihanan pitkät hiukset...

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 20 Tammi 2007, 16:39
Kirjoittaja Hunajapupu
^Samaa mieltä olen Kuukun kanssa, noista kuvista paras on blondi. Sopi todella hyvin ihon sävyyn ja kulmakarvoihin jne, luonnollinen nätti sävy. Tuohon voisi tosiaan jotain kultaa vaikka laittaa vielä lisäksi sekaan elävöittämään sävyä.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 20 Tammi 2007, 21:36
Kirjoittaja Mindela
Ihanin on ehdottomasti vaalea oranssi. Aivan upea.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 20 Tammi 2007, 22:11
Kirjoittaja Penny
Musta taas toi keskimmäinen eli kullanruskea on paras. Riippuu taas niin katsojasta mikä miellyttää... :)

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 20 Tammi 2007, 22:15
Kirjoittaja maikku
Blondi rullaa, Hanzku!  :)

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 20 Tammi 2007, 22:23
Kirjoittaja Rory
Minäkin tykkäilin eniten siitä keskimmäisestä kullanruskeasta.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 20 Tammi 2007, 22:25
Kirjoittaja Mindela
Hanzku, tuo blondi oli kyl hiton hyvännäköinen.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 20 Tammi 2007, 23:44
Kirjoittaja iines
Ehdottomasti vaaleat hiukset, todella kaunis ja luonnollinen vaalea joka sopii ihon sävyyn :).

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 20 Tammi 2007, 23:50
Kirjoittaja calypso
Minun mielestäni tuo keskimmäinen eli kullanruskea oli paras. Sopii ihon ja silmien väriin tosi hyvin  :)

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 21 Tammi 2007, 13:30
Kirjoittaja Hanzku
Kiitoksia kovasti mielipiteistä! :D Ei vielä oikein helpottanut valintaa, mutta jospa tulee vielä muutama mielipide niin lasken mikä sai eniten kannatusta... Mun on kai tässä vaiheessa myönnettävä, että se keskimmäinen on mun lemppari...

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 21 Tammi 2007, 16:05
Kirjoittaja nanai
Blondi-Hanzku on mun suosikki :)

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 21 Tammi 2007, 16:09
Kirjoittaja Kikka
Hanzku: Et sä mitään helppoja vaihtoehtoja antanut, nuo kaikki värit nimittäin sopii sulle mainiosti, mutta mäkin tykkäsin eniten tuosta vaaleasta väristä. Sopii sun ihonväriin hyvin ja on tosi luonnollisen värinen vaalea. Ei todellakaan mikä puhkiblondattu bimbotukka!

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 21 Tammi 2007, 16:14
Kirjoittaja Henriikka
Munkin mielestä tuo blondi sopii parhaiten, seuraavana tulee tuo keskimmäinen kuva.

Se on vaikeaa, tiedän. :)

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 21 Tammi 2007, 20:12
Kirjoittaja Inotti
Vaalea minunkin mielestäni. Ihan prinsessa ruusunen -tukka.  :-* Ja sopii hyvin kulmakarvojen väriin.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 21 Tammi 2007, 21:45
Kirjoittaja tenn
Vaalea, vaalea! :)

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 21 Tammi 2007, 22:53
Kirjoittaja Luomo
Blondi Hanzkulle ja vaalea oranssi Henriikalle (vähän myöhässä, tosin) :).

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 23 Tammi 2007, 14:40
Kirjoittaja Chaos
Hanzkulle sopii noi kullanruskeat mun mielestä parhaiten. Tuo mielestäni eloa kasvoihin parhaiten tai jotain kontrastia, en osaa selittää.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 23 Tammi 2007, 20:17
Kirjoittaja Avril
Himoilen nyt tummaa suklaanruskeaa... Mutta saatte sanoa painavan mielipiteenne siitä, miten se kävis meikäläisen väreihin. Kuvia löytyy täältä: http://irc-galleria.net/view.php?nick=melyanna  :)

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 23 Tammi 2007, 20:19
Kirjoittaja Hunajapupu
^Minä veikkaan että tumma suklaanruskea sopisi sulle hyvin, sillä vaikka ihosi on vaaleahko niin silti sulla on muuten vahva väritys jo itselläsi eli et varmasti "hukkuisi" tummaan hiustenväriin.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 24 Tammi 2007, 11:30
Kirjoittaja Varis
Voi olla näppärä väri tuo tummanruskea, varsinkin jos vaaleampi juurikasvu ei kammoksuta.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 24 Tammi 2007, 13:16
Kirjoittaja Ishamael
Henriikalle sopii mun mielestä parhaiten juuri kuparinen vaalea, joko enemmän tai vähemmän intensiivisenä kuparina, ja myös kuparin punainen näyttää syötävän hyvältä  :-* Mitään kauhean kylmää tai tummaa punaista en menisi välttämättä niin mielelläni laittamaan, tai noita tummempia sävyjä, vaaleammat värit näyttivät aivan loistavilta.
Ja tuo vaaleakin kyllä istuu hyvin, sääli että se on niin vaikea saada pituuksistakin yhtä puhtaanvaaleat.

Mutta nuo hennan sävyiset, loistavat kupariset vivahteee, nam  :P

Samaa mieltä muiden kanssa, Hanzkulle sopii hyvin tuo vaalea väri, enkä välttämättä menisi edes kauheasti enää lämmittämään sävyä ettei luonnollisuus häviä, sillä useinhan viileät vaalean sävyt näyttävät suomalaisessa ihonvärissä hyvältä.

Avrilia en nyt ihan välttämättä lähtisi tummentamaan ihan hirveän radikaalisti, korkeintaan jonnekkin 6 tai 5 asti, mutta en siitä alle, ja pitäisin ruskean sävyn viileänä.

Useinhan kannattaa pysyä suhteellisen lähellä omaa tummuusastetta, esim jos oma pohja on 7 niin siitä saa vielä luonnollisen ja hyvin istuvan näköisen 5 tai 9, mutta hyvin tumat ja hyvin vaaleat alkavat mennä jo sitten sitä mukaa hankalammmiksi mitä kauemmaksi mennään.
Onhan tässäkin tietysti aina poikkeuksia, niinkuin vaikka Mustikka, Chaos ja Penny (Olikos Penny miten vaalea luonnostaan?) Joista jokainen näyttää siltä ettei koskaan voisi minkään muun värinen ollakkaan kuin tumma, ja se sopii kuin naula päähän. ;)

Mutta nämä ovat vain mun mielipiteitä.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 29 Tammi 2007, 21:04
Kirjoittaja Hanzku
Kiitoksia kaikille vastauksista! Ei auttanut minun päättämätöntä mieltäni nämäkään vastaukset. Blondi sai eniten kannatusta (tarkkaa tulosta laskematta), mutta vaaleammaksi en uskalla enää värjätä. Joten raidoitin juurikasvun väriseksi muunkin tukan, yleisilme silti melko vaalea. Tämä ratkaisu ainakin siihen asti, että osaan päättää/uskallan toteuttaa lopullisen värin. ;D

Pistän kuvan hiusmuutosketjuun, kunhan jaksan suoristaa hiukset.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 05 Helmi 2007, 12:32
Kirjoittaja Hallonnikas
Hmmh.. Ehkä uskallan tänne vähäksi aikaa laittaa oman naamani näkyviin, kun ei kerta muuten tule mitään tästä mun väripelleilystäni. :P Joistain kuvista voi olla naama sensuroituna uskomattomien ilmeiden takia. ;D

Punapää, tässä näkyy muukin pärstä.. että viisaammat voivat tehdä jotain osittaista analysointia.. Tämä on tuorein kuvista.
:P
Tummanruskea (hitusen haalistunut tuhkainen mustanruskea)
:P
Tummanruskeasta vaaleammaksi raidoitettu
:P
Ankea vaaleanruskea paksuin raidoin ja juurikasvulla
:P
Sitten vaan vinkkiä päättämättömälle että minkälaiseksi tästä yritettäisiin muuntautua!


Edit. Kuvat poistettu..

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 05 Helmi 2007, 12:39
Kirjoittaja maikku
Musta toi ekan kuvan tukkaväri on aivan muikean ihana.  :-*

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 05 Helmi 2007, 13:03
Kirjoittaja Amilo
laikku kirjoitti: Musta toi ekan kuvan tukkaväri on aivan muikean ihana.  :-*
Kannatan samaa. Punertava sävy saa ihosi ja silmäsi hehkumaan paremmin, kuin esimerkiksi kolmannessa kuvassa. Veikkaan että toiseksi paras vaihtoehto on tuo hyvin tummaruskea. Liian pliisuja nuo muut.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 05 Helmi 2007, 13:07
Kirjoittaja Hunajapupu
Minäkin tykkäsin eniten ekan kuvan hiusväristä, sai silmät ja ihon tosi hehkuvaksi eikä muilla väreillä ollut mielestäni samaa efektiä.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 05 Helmi 2007, 14:47
Kirjoittaja Chaos
Ehdottomasti tuo punainen sopii parhaiten!

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 05 Helmi 2007, 14:52
Kirjoittaja Eläimellisyys
Enismmäinen on ehdottomasti paras. Tuo tumma lämmin kuparinpunainen korosti loistavasti sun silmien väriä ja ihokin näytti kauniilta. Oletko harkinnut vaaleampaa kuparin/oranssin sävyä? Voisi sopia, sillä meillä on aika saman väriset iho ja silmät, ja mulle sopii sellainen sävy tosi hyvin. Räikeämpikin punainen voisi sopia, mutta se on jo sitten oman väri-mieltymysten kysymys.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 05 Helmi 2007, 15:08
Kirjoittaja sininen kissa
Ehdottomasti punainen! Sai todella sun kasvot hehkumaan upeasti!

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 05 Helmi 2007, 19:54
Kirjoittaja Hallonnikas
No ei kauheesti jää epäröinnille varaa.. ;D Punaista tulkoon siis! Kiitoksia kaikille.
Kuukunen kirjoitti: Oletko harkinnut vaaleampaa kuparin/oranssin sävyä? Voisi sopia, sillä meillä on aika saman väriset iho ja silmät, ja mulle sopii sellainen sävy tosi hyvin. Räikeämpikin punainen voisi sopia, mutta se on jo sitten oman väri-mieltymysten kysymys.
Kyllähän noita erilaisia punasia on kokeiltu tässä vuosien saatossa, eli räikeätkään ei pelota.. Ite tykkäsin kovasti aikoinaan kun sain Orient hennalla (?) värjättyä kerran ihan kirkkaan oranssiksi hiukseni.. Luulen että tässä testailen ja sotken Color Pulseilla jonkinaikaa ja siitä siirryn sitten kai kestoväriin kun siltä tuntuu.. tai sitten marssin Elumen-kampaamoon kun se vaikuttaa vallan hyvältä juurikasvulaisten kertomusten mukaan. ;)

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 05 Helmi 2007, 21:22
Kirjoittaja lynx
Hallonnikas, Punainen tai toi tosi tumma on parhaat mun silmään ;)

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 05 Helmi 2007, 22:00
Kirjoittaja Hanzku
Punanen ehdottomasti! Näyttää tosi hyvältä, saa toivomaan, että mullekin sopis punanen noin hyvin.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 08 Helmi 2007, 16:22
Kirjoittaja tenn
Punaiselle kannatusta täältäkin!

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 21 Helmi 2007, 13:26
Kirjoittaja Kronia
Nostelen tätä vielä vähän... Olisiko tähän jollakulla yleisluontoista vastausta?

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 21 Helmi 2007, 19:41
Kirjoittaja salute
Eipä taida olla. :/ Katsojasta riippuen eri värit saattavat näyttää parhaimmilta juuri sinulla. :)

Oletko miettinyt jo nämä seikat? Mitään virallisia kysymyksiä ne eivät ole, omaa tekstiäni vain.

* Pidätkö räikeästä vai neutraalista tyylistä enemmän? Vai kenties näiden välimaastosta? Vastauksesta voi päätellä, kannattaako etsiä shokkiväriä vai luonnollisia sävyjä.

* Millainen kasvojesi karvasto on luonnostaan? Tästä voisi saada osviittaa siitä, mistä kohtaa tummuusasteikkoa(1-10) omaa sävyä voisi etsiä.

* Onko ihosi hyvässä kunnossa? Mikäli ei, unohtaisin surutta äärisävyt mustan ja platinanvaalean. Nämä korostavat ikävä kyllä ihon virheitä.

* Kuulutko lämpimiin vai kylmiin ihmisiin luonnollisten väriesi (iho, silmät, hiukset) perusteella? Jos haluaa luoda harmoniaa, hiusvärin vivahde kannattaa valita samasta sävymaailmasta. Jos taas haluaa korostaa esim. lämpimänväristä ihoa, kannattaa mielestäni ottaa vivahde vastakkaisista sävyistä, eli kylmistä. Makuasia sitten, miten päin haluaa tuon tehdä.

* Kuinka kalpea ihosi on? Tämän kanssa on vähän sama juttu kuin edellisessä kohdassa. Jos esim. haluat korostaa kalpeuttasi lumikkityyliin, tummat sävyt ovat hyvä valinta. Toiset taas eivät halua ihon ja hiusten välille kontrastia, ja valitsevat esim. luonnostaan ruskettuneen näköiselle iholle brunetin hiussävyn. Mutta tähän vaikuttaa myös se omien karvojen tummuus.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 21 Helmi 2007, 22:04
Kirjoittaja palekastro
Iida kirjoitti: Juu, nuo pääsi vähän tummaksi, kun siirryin kestoväreihin ja niitähän ei ole liilana, kun tosi tummana..  :-\
L´oreal Preferencestä löytyy nelostason violetinruskea. Oon nähnyt ainakin Helsingin Stockalla ja Sokoksella, pienemmissä kaupoissa on vaan tota kakkosta.


Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 18 Joulu 2007, 19:46
Kirjoittaja M_A
Saisinkohan täältä apua tähän ikuiseen ongelmaan? Eli en todellakaan osaa itse päättää, mikä väri minulle sopii. Rakastan erilaisia kuparinpunaisia ja lämpimänruskeita sävyjä, mutta epäilen vahvasti, sopivatko ne minulle lainkaan.. Varsinkin tällä hetkellä, kun ihoni on huonossa kunnossa, pelkään lämpimien sävyjen vain tuovan huonot kohdat esiin.

Auttakaa siis kiltit ja kertooka te, kannattaako minun värjäillä lämpimillä vai viileillä sävyillä?

Kuva

(Pienensin kuvaa..)

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 19 Joulu 2007, 14:41
Kirjoittaja NarnianQueen
Ainakin tuossa kuvassa näkyvä punertava sopii sinulle mainiosti. Hyvin tummaa väriä en sinuna ottaisi, tuollainen keskitason punaruskea korostaa ihosi heleyttä sopivasti.  :)
En huolehtisi liikaa ihon mahdollisten virheiden näkymisestä tai korostumisesta, toisenlainen sävy ei kuitenkaan tee ihosta sen parempaa. Kannattaa keskittyä siihen, mistä tykkää, ja luottaa siihen, että iho on myös edukseen kivan väristen hiusten rinnalla.  ;)

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 19 Joulu 2007, 15:58
Kirjoittaja Kuririn
L'oreal Castingin sivulta http://www.lorealparis.fi/minisites/casting/  löytyi muutama vinkki sopivan sävyn valintaan:

Tumma iho: Vältä tuhkan ja kuparin sävyjä, suosi punaisia tai violetteja

Punertava iho: Vältä mahongin ja punaisen sävyjä ja suosi luonnollisempia sävyjä

Vaalea ja keltapohjainen iho: Suosi lämpimiä sävyjä.

Sivun mukaan hiusväreissä tulisi yleisesti (toisin kuin yleensä luullaan) välttää ihonsävyisiä värejä.

Itselläni on vaala keltasävyinen iho ja hunajan sävyiset ja kaikki lämpimät punaiset hiusvärit sopivat hyvin. Sävytin hiukset hiljattain kullanruskeiksi, kun ajattelin, että keltapohjainen väri sopii ihooni (heh heh). Tulos oli kyllä ihan OK, mutta vähän pliisu. Ihoani vasten väri ei näyttänyt ollenkaan niin lämpimältä kuin purkissa vaan harmaammalta. Laitoin perään punaruskean sävyn ja se oli huomattavasti parempi. Muistaakseni olen lukenut jostain, että nimenomaan punaiset sävyt sopivat keltaihoisille? Tuhka ja muut kylmät sävyt saavat kasvoni näyttämään täysin värittömiltä ja harmailta.

Siskollani on vaalea punertava iho ja hän on kokeillut kaikki mahdollisia hiusvärejä. Niistä hänelle ovat kyllä itseasiassa sopineet  hyvin kaikki muut paitsi punaiset. Hmmm. Ehkä noissa ohjeissa on jotain perää.. 

M_A: Ihosi näyttää kuvassa vaalealta ja keltapohjaiselta, joten edellisten ohjeiden mukaan sinulle sopivat parhaiten juuri ne sävyt joita olet käyttänyt.  ;)


Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 19 Joulu 2007, 16:26
Kirjoittaja Livia
Kyllä minustakin M_A:lle sopii tuollaiset punertavat ja lämpimät sävyt. En missään nimessä osaisi kuvitella sinua esim. tummanruskeisiin hiuksiin. Sinulle saattaisi sopia myös joku kultaan taittava vaaleanruskea. Sinusta tulee tuossa kuvassa vähän mieleen Sinkkuelämän Miranda, noin niinkuin värien puolesta :)

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 20 Joulu 2007, 16:12
Kirjoittaja M_A
Kiitoksia kaikille vastauksista :)

Hassua sinänsä, itse olen aina ajatellut, että minulle sopisi parhaiten joku viileä tummanruskea.. ??? Mutta jos olette sitä mieltä, että lämpimät sävyt sopivat, niin mikäs siinä :D

Olenkin ajatellut, että voisin hieman vaalennella tätä nykyistä sävyäni (jonkinmoinen ja siirtyä johonkin lämpimään kullanruskeaan, miltäs kuulostaa? Ajattelin vain, kun omassa (vaikkakin se on harmaa..) värissäni minulla on mukana ihan selvä kullansävyinen vivahde, esim. auringossa se näkyy melko selvästikin.

Tai sitten voisin taas ajatella siirtyväni johonkin ihanan punakupariseen.. ::)

Noh, elumenissahan on onneksi mistä valita, sitä meinasin nimittäin seuraavaksi lähteä kokeilemaan :)

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 11 Helmi 2008, 23:56
Kirjoittaja Iida
Mikäs väri mulle mahtaisi sopia?  ??? Olen menossa leikkauttamaan tukan lyhyeksi ja samalla kaipaisin jotain muutosta tuohon väriin. Nyt siis päässä oma naturelli väri sävyssä "hiiri": http://irc-galleria.net/view.php?nick=Opacity&image_id=68350754

Mulla on jonkinlainen viha-rakkaus-suhde tohon omaan väriin. Periaatteessa se on tosi hyvä väri, mutta kuitenkin ihan kamalan tylsä.. Suurta muutosta tähän ei varmaan kannata silti tehdä. Mitä mieltä ovat kanssasisaret? Nuo punaiset rillit mulla on aina, eli se hiukan rajoittaa tuota väriä.. Kulmakarvoissa on oikeasti yleensä enemmän väriä, tuossa kestoväristä aikaa! ::) Tummemmaksi, vaaleammaksi, raitaa.. ??? Olen ihan hukassa!  :-\

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 13 Helmi 2008, 01:30
Kirjoittaja Ziru
Aattelin kasvattaa oman värin takaisin, mutta sitten näin kuvan tummista hiuksista ::)

Kuva

Tuo oranssi rintakehä ja kädet johtuu ruiskurusketuksesta, jossa oltiin tuona päivänä.

Aikas lähellä omaa sävyä
Kuva on vähän harmahtava, johtuen siitä että on otettu puhelimella. Mutta tähän hätään ei parempaa löydy :-\

Kuva


EDIT. tässä linkkinä täysin omaa sävyä
http://img120.imageshack.us/my.php?imag ... misov3.jpg

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 13 Helmi 2008, 13:12
Kirjoittaja Kronia
Mun mielestä tuo tummempi tukka sopii sulle todella hyvin! Täytyy kyllä myöntää, etten yleensäkään ole mikään hirveä luonnollisten sävyjen ystävä, mielestäni melkein jokainen näyttää paremmalta hyvällä värillä varustettuna. Mutta jos sulla on itsellä eri ajattelutapa asian suhteen, kannattaa tietty harkita.

Mutta jos siis ilman mitään sivuhöpinöitä pelkästään väristä puhutaan, mielestäni tuo tumma näyttää parhaalta.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 13 Helmi 2008, 13:15
Kirjoittaja Margot
Myös mun silmään tuo tumma on paras, sopii tosi hyvin. Mutta kannattaa ottaa huomioon, et olen ihan hirveä brunettifani ollut aina. ;D

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 13 Helmi 2008, 13:34
Kirjoittaja kaarina
Mös mun mielestä toi tummempi on yllätten hitusen parempi, vaikka olenkin "luonnollisten" värien kannattaja ja vaaleamman juurikasvun vastustaja  ;)
Tosin, luonnollista tummemmaksi värjätty tukka tarvitsee yleensä meikin kasvoille. Tuo kyllä kivasti kasvonpiirteesi esiin!

Mukavuuskysymyshän toi taitaa lopulta olla, vaalea on tositosi kaunis myös!

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 13 Helmi 2008, 13:41
Kirjoittaja Chloe
Mä sanisin kanssa että tumma ehdottomasti. Vaaleassa näytät hieman "valjulta". Tumma väri tuo kasvosi paremmin esille :).

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 13 Helmi 2008, 13:54
Kirjoittaja zubi
Ziru: Yleensä olen aina vaaleampien ja luonnollisten sävyjen kannattaja, mutta tässä tapauksessa on pakko kallistua ruskean puolelle. Tummassa sä oikein hehkut. Toisaalta sulla on myös upea tuo oma väri.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 13 Helmi 2008, 14:27
Kirjoittaja Ziru
Voi kun ootte ilkeitä :-[ Tähän tais kaatua mun oma väri-takaisin projekti! ;D Mutta oon kyllä ihan samaa mieltä teiän kanssa, blondina olin 15-vuotta, niin jotenki se blondi on mun mielestä niin tylsä. Ja kun blondit hiukset näyttääki niin helposti hampulta yms :-\ Mutta kiitos rehellisistä vastauksista :)

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 13 Helmi 2008, 14:43
Kirjoittaja pipsu
Iidalle vois sopia samanlainen tukka, joka tehtiin helmikuun Kauneus&Terveydessä kuukauden muuttujalle. Eli kylmä vaalea ja alle vaaleanruskeita osioita. Näyttää ainakin lehden kuvassa tosi ihanalta.

Zirun tukan suhteen taidan olla vastarannan kiiski ja tykätä enemmän tuosta vaaleasta. Jotenkin vierastan punaruskeaa aina, vaikka sitä on ollut omassakin päässä. Aavistuksen kylmempi ja vaaleampi ruskea saattaisi kyllä toisaalta olla tuota vaaleaakin parempi. Mutta kivoja nuo molemmat värit on  :)

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 13 Helmi 2008, 16:26
Kirjoittaja Chaos
Mun pitää myöskin sanoa, että Zirulle sopii älyttömän hyvin tuo tummempi väri, paremmin kuin vaalea. Jännä juttu :) Kasvot tulee tosiaankin paremmin esille ja silmät oikein säteilee.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 13 Helmi 2008, 16:37
Kirjoittaja Tiitunen
Minusta Zirun väli on tosi kaunis luonnonblondi eikä yhtään hiiri. Mutta sitä voisi korostaa ehkä värjäämällä alle vaikka vähän tummempiakin neutraalinruskeita (ei lämpimän sävyisiä) osioita ja päälle ehkä jotain tuhkanvaaleaa. Mahdollisesti päällekin hivenen tummempaa niin, että vaalea näyttäisi entistäkin vaaleammalta. Mutta tosiaan niin, että yleissävy pysyy vaaleana.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 13 Helmi 2008, 23:07
Kirjoittaja Ziru
^ Mulla on ollut alla tosi monta väriä, perusruskea, viininpunainen, violetti.. Joten nyt ei enää halua semmosia, kun vasta oon eroon siitä päässyt, tai en vieläkään kyllä ihan kunnolla. :-\ Oon myöskin ollut siinä tilanteessa että päältä ollut omaa väriä vaaleampi, siihen en enää lähtis, sillä oon niin heikkohermonen tummemman juurikasvun kanssa. Jotenki oon niin ihastunut lämpimän ruskeisiin hiuksiin.. Tätä vaihetta ennen mulla nimittäin oli päällä kylmän sävyinen ruskea (alla oli edellisten värjäysten takia hieman tummempi sävy), ja koin sen tylsäksi.

Mutta on tosi kiva kuulla eri mielipiteitä :) oon melko varma että kaikki maholliset vaihtoehot tullaan vielä käymään läpi, tässä vaiheessa vaan suuri ihastus on nuo lämpimät ruskeat. Nuori kun oon, nii kaikki pitää kokeilla vielä ku tukka kasvaa takasin ::)

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 15 Helmi 2008, 13:37
Kirjoittaja Efva
En oikein tiennyt mihin tän olisin lykännyt, mutta ihan hauska oli katsella julkkisten erilaisia hiusvärejä ja arvioida niiden sopimista Peoplen "What's her best hair" -jutussa. :)

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 15 Helmi 2008, 18:52
Kirjoittaja Chaos
^Tuo oli hauska! Tuosta näkee miten värit muuttaa ihmistä paljonkin. Joillekin sopii tumma ja joillekin taas vaalea. Jotkut värit kannattais jättää kokeilematta...Ainakin, kun katsoi noiden julkkisten kuvia. Enemmän kuvia näkyi "What her best style?" kohdassa.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 18 Helmi 2008, 18:19
Kirjoittaja katajainen
ot...mut Jessica Biel näyttää ihan kuolleelta blondina. Vähän tulee mieleen Amy Winehousen blondaus...

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 13 Maalis 2008, 15:59
Kirjoittaja Nienna
^^^ Hauska, mutta aika vaikea yhdistää tiettyä värisävyä ja kuvaa. Mikä väri on caramel, entä kumpi noista Lindsay Lohan -kuvista on musta ja kumpi ruskea jne.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 13 Maalis 2008, 16:34
Kirjoittaja Emily D.
Hellurei :)
Olisi ensi viikolla aika kampaajalle ja tahtoisin vähän kommentteja menneistä (ja nykyisestä) väreistä.
Minulla on aika tummapokaiset silmälasit, jotka vaikuttaa toki värin valintaan.
http://i80.photobucket.com/albums/j175/ms_insanity/rillit.jpg

Tämänhetkinen tyyli, kiharrettuna vain. Ja koska on tarvetta tukkalääkärille, ei tuo väri ole enää noin ihanan intensiivinen  ::)
http://i80.photobucket.com/albums/j175/ms_insanity/tummakeskipitk.jpg

Joskus olin todella blondi
http://i80.photobucket.com/albums/j175/ms_insanity/pitk.jpg

Valaistus hämää, mutta jokseenkin tumman toffeen värinen (taisin keksiä sävyn omasta päästäni  :D)
http://i80.photobucket.com/albums/j175/ms_insanity/keskitummapitk.jpg

Kullanruskeaa vuodelta 2006
http://i80.photobucket.com/albums/j175/ms_insanity/helmikuu06.jpg

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 13 Maalis 2008, 19:56
Kirjoittaja Ryövärintytär
^^Mun mielestä se ylempi oli ruskea.
Vaikeuttaa myös se, että ihonsävyt ja -tummuudet sekä meikkaukset vaihtelee tosi paljon. Pitäisi olla mahd. au naturellina, että näkee kunnolla miten hiusvärit/sävyt oikeasti istuu naamaan.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 13 Maalis 2008, 20:07
Kirjoittaja Valentine
Uskon, että sulle sopis paremmin kylmät ja hieman vaaleammat värit. Ei niin vaaleita tosin kun tuossa blondi kuvassa, muta jotenkin sun kasvon piirteet ja esim. kulmakavat toi mulle heti mieleen, että sulle vois sopia tosi kauniisti kylmä vaalean ruskea eri sävyillä kuten esim. näissä kuvissa.

http://barfblog.foodsafety.ksu.edu/mischa_burton.jpg
ja
http://news.xinhuanet.com/english/2006-07/26/xinsrc_0920703260759687198214.jpg

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 13 Maalis 2008, 21:27
Kirjoittaja Auringonkukka
Uaah. Saatte ehdotella nyt mullekin! ;)

Kun, okei mä tykkään vaaleasta tukasta ja melkein platinablondiin jo pääsinkin vaikka hiukset asteen tummuikin matkalla, mut nyt en ehkä haluakaan sitä platinablondia ja CB varsinkin avasi mun silmät. Mut mitäs mä nyt sitten teen? Kun en mä kuitenkaan tarkasti tiedä mitä mä haluan ;D Mulla on kotiväripaketti mikä on 9.0 eli luonnonvaalea ja siinä on raidat mukana, mut en tiedä haluanko laittaa sitä päähäni.. Toissa pesussa pesin kultashampoolla ja laitoin kullansävyä tuovaa hoitoainetta ja se sit vähän kirkastikin sitä väriä toiseen suuntaan (hassua, yleensä ihmiset kirkastaa blondia hopeashampoolla..) mut en silti ole tyytyväinen enkä tiedä mitä teen. Ehdotuksia? laitan kuvia millaista väriä aiemmin ollut:

Tässä kuvassa on kuparinvaaleaa ja kultaisia ja ihan vaaleita raitoja

http://irc-galleria.net/view.php?nick=B ... d=64733334

sit toisaalta mulla on KOVA ikävä tätä, (kullan?)vaaleaa tukkaa missä alatukka tummempi ruskea.. en tiedä kuinka hyvän käsityksen näistä saa

http://irc-galleria.net/view.php?nick=B ... d=11172164

http://irc-galleria.net/view.php?nick=B ... d=77819636

Sit on ollut tummaa

http://irc-galleria.net/view.php?nick=B ... d=26429754

Ja kauhean yleinen sävy viime aikoina (ennenkuin halusin ihan blondiksi), vaaleaa vaaleilla raidoilla ja jokunen tummempi raita joukossa

http://irc-galleria.net/view.php?nick=B ... d=65879305

Sit  jos joku jaksaa niitä kuvia selailla niin uusia-kansiossa on tämänhetkinen tilanne, taisin ehtiä tehdä tuon "kullannuksen" ennen kuvien ottoa. Ja hiuslaatuketjusta näkyy muuten se tukkatilanne.

Sana on vapaa!

Niin juu, jostain syystä ukko ängennyt suurimpaan osaan kuvista ;D mut niissä vaan näkyy värit parhaiten. Ja yksi kuva on töissä otettu. Ja se piti vielä mainita että tosiaan myös juurikasvu on vetänyt melkein ihan harmaaksi enkä tiedä yhtään mitä sille tekisi kun en vielä haluais tukkaa värjätä (no en kai kun en tiedä millä värjään!) ja oma väri on suunnilleen 9-asteinen vaalea.



Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 13 Maalis 2008, 21:47
Kirjoittaja Hunajapupu
^Tykkäsin eniten  ylimmästä sekä alimmasta vaihtoehdosta. Sopivat jotenkin tosi hyvin sun kasvoihin ja muuhun väritykseen. Ihan vaalea ei sovi mun mielestä yhtä hyvin eikä toisaalta myöskään tummin vaihtoehdoista.

Edit. Assaenityn kuvista toiseksi alimmassa oli musta hyvä sävy ja silmälasitkin sopisivat tuohon sävyyn minusta hyvin.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 13 Maalis 2008, 22:10
Kirjoittaja Ziru
aessaenity, tykkään eniten tosta kolmannesta kuvasta, tuosta toffeen värisestä. Vaikka kaikki kyllä näyttä ihan hyvältä!
Auringonkukka, tykkään eniten ekasta kuvasta, tosta tummasta ei oikeen nää kunnolla miten se sopii, joten en nyt voi varmaksi sanoa, mutta musta tuntus ainaki siltä että ennemmin vaalea. Mutta ei semmonen lämmin vaalea, vaan kylmän sävyinen :)

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 13 Maalis 2008, 22:25
Kirjoittaja Emily D.
Kiitoksia kommenteista!
Vaaleatukkaisena lasit näyttävät kasvoillani raskailta, huomasin sen, kun minulla oli jonkin aikaa sekä lasit että blondi polkkatukka.
Mietin, miten mahtaisi punainen, tummuudeltaan tuon toffee-kuvan luokkaa, näyttää. Joku nimittäin joskus sanoi, että muistutin eräässä kuvassa Täydellisten naisten Breetä, niin kelailin, sopisiko mulle samansävyinen tukka.
Edit: Huomasin juuri, että käytän samansävyisiä meikkejäkin kuin rouva Cross muutamassa kuvassa, joita googlettamalla löysin.

Vaikken mikään ammattilainen olekaan, niin Auringonkukalla tykkään eniten ekassa ja viimeisessä kuvassa
olevista väreistä. Eli olen täysin samoilla linjoilla Hunajapupun kanssa :)

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 13 Maalis 2008, 22:26
Kirjoittaja Auringonkukka
Ziru kirjoitti: aessaenity, tykkään eniten tosta kolmannesta kuvasta, tuosta toffeen värisestä. Vaikka kaikki kyllä näyttä ihan hyvältä!
Auringonkukka, tykkään eniten ekasta kuvasta, tosta tummasta ei oikeen nää kunnolla miten se sopii, joten en nyt voi varmaksi sanoa, mutta musta tuntus ainaki siltä että ennemmin vaalea. Mutta ei semmonen lämmin vaalea, vaan kylmän sävyinen :)
Haha, ja just liiallisesta viileydestä yritän päästä eroon kun se ei tunnu istuvan ollenkaan mulle tai ainakin omaan silmään näyttää kummalta :D

Zirulla on muuten aivan mahtava oma väri! mutta kyllä mun täytyy kans sanoa et tumma on tosi hyvännäköinen sulla, korostaa kasvoja ja silmiä kauniisti.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 13 Maalis 2008, 23:33
Kirjoittaja Valentine
aessaenity : Ei tullut mieleen, mutta nyt kun ajattelee, niin voisi sopia sekin myös todella nätisti, siihen sitten vaan punervaa kulmakynää, niin piirteetkin menevät yhten. Kannattaa kokeilla, uskon tuloksen olevan ihana ;).

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 14 Maalis 2008, 01:41
Kirjoittaja Hunajapupu
aessaenity kirjoitti: Mietin, miten mahtaisi punainen, tummuudeltaan tuon toffee-kuvan luokkaa, näyttää.
Kyllä mä ainakin uskon, että se punainen voisi sopia sulle oikein hyvin. Sopisi lasienkin värin kanssa hyvin yhteen. :)

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 14 Maalis 2008, 16:04
Kirjoittaja Emily D.
Valentine: Totta, sitten pitäisi huomioida se kulmakynänkin sävy. Kiitos, että otit asian esiin! :)

Huomasin, että tuolla Marcialla on ollut aika monen väristä punaista hiuksissaan  :o
Esimerkkejä:
http://i100.photobucket.com/albums/m22/testblogger/MarciaCross-Emmys921.07.jpg
http://evilbeetgossip.film.com/wp-content/uploads/2007/12/marcia_cross.jpg
http://www.smh.com.au/ffximage/2008/02/15/marcia_cross_narrowweb__300x424,0.jpg
http://www.puroschismes.com/wp-content/uploads/2007/04/263993marcia-cross-posters.jpg

Tässä on tietysti sellainen juttu, että Marcia on luonnostaan punapää ja mä en ehkä niinkään  :P
Mistä tietää etukäteen, sopiiko tuollainen punainen? Mulla on ollut joskus oranssi tukka ja se ei ollu niin kovin mairitteleva näky  ;D

Lisäksi mua pelottaa, että jos väri ei tartu tukkaan hyvin, niin miltä se haalistuessaan näyttää  :-X

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 28 Maalis 2008, 16:43
Kirjoittaja kissamiau
Siis mistä sen voi päätellä, jos ei ole edes sen verran värisilmää, että näkee, onko kylmä vai lämminsävyinen iho? Mistä voin tietää, millä värjään pääni? Voin kävellä kauppaan ja katsoa, että tossa on kiva väri, värjäänpä sillä, mut jospa se ei sitten kuitenkaan käy mulle, jos se sotii kaiken kanssa ja kaikkea vastaan?

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 28 Maalis 2008, 17:59
Kirjoittaja vaalentaja
http://www.hiusvarit.fi/ < tuolta sivulta löytyy kaikkea ! ''Usein kysyttyä'' osio ja ''Hiusvärikoulu'' !&nbsp; ;)

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 28 Maalis 2008, 20:39
Kirjoittaja Margot
Mun mielestä neutraalit värit (usein .0 lopussa), jotka ainoastaan tummentaa tai vaalentaa, on just siitä käteviä, että ne säilyttää oman tukan vivahteet eikä tartte kikkailla. Tosin tää tietysti edellyttää, että a) pitää omista vivahteistaan ja b) uskoo niiden sopivan itselle. Itse tykkään kovasti siitä, että vaikka tukka tummeni 3-4 astetta, niin siinä on edelleen mun oma kylmä vivahde + vähän lämpöä, jonka valo tuo esiin. Kokemusta mulla on vaan tummentamisesta, joten en ole satavarma, pelaako homma samalla tavalla myös vaalennettaessa neutraalilla värillä.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 29 Maalis 2008, 11:12
Kirjoittaja petomaani
OHHOH, tein ton väritestin ja mun värikseni tuli brunette. :) Nyt oon väriltäni tummanvaalee. Vaihtelu bruneteksi vois tosiaan piristää. Hyvät sivut!

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 31 Maalis 2008, 13:21
Kirjoittaja terde
Mulle taas tulee tossa testissä tulokseks punapää. Oon tosin ollukin joskus punapää ja toihan se sellasta kivaa hehkua kasvoille! Testi ehdotti sävyä 6.46, mutta enpä tiedä uskaltaako kokeilla... ;D

Tästä tulikin mieleeni, että mikähän väri mun kannattais valita kun oon värityypiltäni muistaakseni viileä (?) kevät? = siniharmaan vihreet silmät, punertavaa pigmenttiä ihossa ja hiuksissa, aika kalpee iho noin muuten.

Mietinnässä ois nykyistä hivenen tummempaa ruskeaa raidoilla tai ilman:
http://blogimages.flashedcoder.com/imag ... 070111.jpg
http://www.celebritywonder.com/event2/p ... On_001.jpg
Tai punasta, jotain tän tapasta:
http://www.folica.com/images/uploads/la ... matrix.jpg

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 28 Loka 2008, 00:51
Kirjoittaja Blushing
Nyt löytyi oikea ketju mulle&nbsp; ::)
Eli nyt mulle on iskenyt kunnnon värinvaihtovillitys päälle. Kivoja värejä vaan tuntuu olevan paljon, ja pelkään hurahtavani liian tummaan sävyyn.
Kuvia nykyisestä väristä löytyy hiuslaatuketjun s. 20.
Muutamia kuvia joiden perusteella yritän hahmottaa haluamaani väriä:
http://www.profashionelle.com/wp-conten ... k-2007.jpg
http://www.hairfinder.com/haircollectio ... nelle9.htm
http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/helmi/ ... 533369.jpg
http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/helmi/ ... 533366.jpg

Ehdottakaas, sopisiko "tavallinen vaalea ruskea", tummempi kultainen ruskea vai pitäisikö sen olla jotain punaiseen vivahtavaa? Kuparinen ei oikein iske kun mun lasit on viininpunasävyiset ja tämä nykyinenkin väri riitelee niiden kanssa. Oma kalkin valkea ihonväri tuo tietenkin oman vaikeutensa valintaan...

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 18 Marras 2008, 18:19
Kirjoittaja palekastro
^Katoin kuvias Hiuslaatuketjussa ja mun silmääni ihosi sävy vaikuttaa viileältä, joten ajattelin, että neutraalit ja kylmät ruskeat soveltuisivat parhaiten. Toinen linkeistäsi vastaa aika hyvin tätä (vaikkakin seassa punaista). Tosin jos tykkäät kullan ja kuparin sävyistä mikä estää lisäämästä näitä sävyjä raitoina tai vivahteena&nbsp; 8)

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 21 Marras 2008, 22:06
Kirjoittaja Ego
Muistan joskus lukeneeni teorian tästä, mutta en muista miten menee... ja olen niin kyllästynyt, kun kaikki värit mitä olen kokeillut näyttää tylsiltä ihoa vasten, ja oma väri supertylsä.

Oliko se niin, että jos on lämpimän sävynen iho niin pitäis lämpimän sävynen väri olla, ja jos kylmä ihosävy niin kylmä, vai oliko niin että aina päinvastainen lämpimyysaste? Ja tähän liittyy vielä sellainen ongelma, etten oel varma siitä, mikä ihoni sävy on. Luullakseni lämpimän beige (näyttää usein kellertävältä), mutta joskus taas niin värittömän olmilta. Omat hiukset maantien väriset tummanvaaleet, jotka värjätessä vetää kuitenkin helposti punaseen tai kultaan vaikka kuinka tuhkaa yrittäisi. Tietäiskö joku missä neuvotaan ihon värisävyn määritystä? Ja sopivia ihon sävy + hiusten sävy -yhdistelmiä?

Ja sitten vielä sellanen kysymys, että tietäiskö joku jotain huippukoloristia Helsingin seudulla (vai onko Suomessa ylipäätään pelkkiä koloristeja niin kuin ulkomailla?), joka osais värjätä ongelmahiuksia? Kaikki kampaamovärjäyksetkin on&nbsp; viime vuosina vaikean hiustyypin takia (tai ehkä metallikertymien) menny joko heti värjätessä pieleen tai heti yhden pesun jälkeen tumma kestoväri lähtenyt pois tai vaalennetut hiukset heti tummentunu oikeista tuotteista huolimatta... kyllästyttää olla niin tylsän värittömän näkönen vaan sen takia, kun on vaikeet hiukset...

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 21 Marras 2008, 23:49
Kirjoittaja maatis
Kyllä se niin menee, että lämmin ihonsävy -> lämmin hiusväri. Omallakin kohdalla on tämä tullut todettua. Ihoni pohjaväri on kellertävä ja pisamat kanelinruskeita ja kylmä hiusvärisävy saa nimenomaan näyttämään olmilta ellei jopa noita-akalta. Varmaan kylmän värisävyn kanssa on sama juttu, ihon ja hiusten on oltava samaa sarjaa että näyttäisi terveeltä :)

Joskus oli muotia värianalyysi, värivuodenajat, ja sain tulokseksi, että olen joko oudosti tummahiuksinen kevät tai kummasti vaaleaihoinen syksy&nbsp; ::) eli ei täydellisesti mätsännyt se lajittelu. Mutta voisihan tuolla värianalyysi -sanalla googlettaa jotain, esim: http://www.donnafujii.com/stylespa/colo ... index.html

<- höh, tolla testillä sain tulokseksi " High Contrast Summer" eikä kuvaus oikein osu, samoin eivät väriehdotukset. Huono testi. ;)

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 22 Marras 2008, 11:33
Kirjoittaja Caudealis
Mä en usko, että noi väriasiat on niin simppeleitä. Tai siis, mulla on kampaajankin mielestä lämminsävyinen iho, kuten omasta mielestänikin, mutta OMAT hiukset on kyllä ihan kylmää maantienväriä. Silmätkin on tummansiniset. Eikös siis mulla pitäisi sitten olla lämpimänsävyiset hiukset luonnostaankin? Tai sitten kylmäsävyinen iho.

Mä en vaan tajuu.&nbsp; ;) Olisi oikeasti tosi kiva kyllä mennä joskus johonkin värianalyysiin.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 19 Heinä 2009, 14:58
Kirjoittaja Tintu
Tuo L'orealin testi sanoi että itselleni sopisi brunette, mutta eheei ;D kokeilin jo kerran, ja tulos oli kuin aave. Olen ilmeisesti väriltäni kylmä, ja tumma hiustenväri tosiaan toi oikein hienon goottiefektin :D
Hieman hauskaa kyllä on, kun lämpimään ihonväriin luokitellaan ruskeat silmät. Itselläni on ruskeat silmät, vaaleat hiukset (luonnostaan, tosin sitä väriä en ole vuosikausiin nähnyt), erittäin vaalea iho joka palaa helposti, sekä runsaasti pisamia ja punertavuutta.
Vaaleanruskea/ luonnon vaalea luultavasti sopisi parhaiten, mutta haluan kamalasti rakasta valkoista hiustenväriäni takaisin! En sitten kyllä tiedä sopiiko se oikeastaan, uskaltaisiko laittaa linkkiä kuviin? :D Haluaisin puolueetonta mielipidettä. Se valkoinen vain on niin ihana :-*

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 19 Heinä 2009, 20:22
Kirjoittaja pitkätukka
Olipa outo kokemus. Tein sen linkin väritestin ja olin "low contrast summer". Jonkinlainen talvi olen ollut tähän asti ja olen mielestäni edelleen &nbsp;- &nbsp;en kesä. Viileä kategoria sentään osui kohdalleen. Luonnollinen hiusvärini kyllä menee testin ehdottamaan kategoriaan (tuhkanvaaleasta tuhkanruskeaan), mutta en ole vakuuttunut sen muuten ehdottamista aika pliisuista väreistä.

Näytän sekä omin silmin katsoen että valokuvien mukaan ja olen myös kosmetologin tekemän värianalyysin perusteella parhaillani esim. mustassa (t.sin. on vain "siinä ja siinä"), kirkkaassa punaisessa (joku vanharoosa on mulle ihan liian pliisu), tummassa vihreässä ja ihan kalpeassa vaaleansinisessä tai vaaleanpunaisessa. Aika selvä talvivalikoima.

Hiukseni eivät toki ole luonnostaan talvelle yleensä ehdotetut mustat, tummanruskeat tai platinanvaaleat. Se ei silti sulje pois sitä, että ihoni ja silmieni perusteella olen lähempänä talvea kuin kesää.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 19 Heinä 2009, 21:26
Kirjoittaja palekastro
Olin Low Contrast Summer tuossa testissä ja piti mielestäni ihan paikkansa. Se ei ole ihmekään, koska olen niin selkeästi viileä suomalainen tummanvaaleine hiuksineni. Ainoa vaikeus oli valita kuulunko Caucasian Blonde vai Caucasian Brunette -kategoriaan kun hiusten värisävy on niillä rajoilla&nbsp; ;)

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 19 Heinä 2009, 23:40
Kirjoittaja Luurankka
Olin myös Low Contrast Summer. Viileää kesää tarjotaan yleensäkin aina näissä analyyseissa ja testeissä. Jotenkin vaan en tunne jotain pastellisia värisävyjä kovin omiksi, mutta eihän tarkoitus olekaan verhoutua päästä varpaiseen pastellinkeltaisiin. Ehkä se vaan on tämä että on niin monta vuotta käyttänyt pelkästään mustaa ja ehkä jotain yhtä väriä (violettia, sinistä), niin nyt ei vain osaa oikein käyttää värejä. Alunperin oli aikomuksena käydä värianalyysissä kesän aikana mutta se taitaa siirtyä syksyyn.

Tukassa kyllä nuo viileät/kylmät sävyt tuntuu omilta, mutta en tiedä onko siinä perää kuitenkaan. Viimeksi kampaajalla laiteltiin lämpimän ruskeaa juureen. Ota tästä sitten selvää. ???

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 22 Heinä 2009, 00:33
Kirjoittaja muutettu
^ Pastellisävyt, eli vaikka keltainen, ovat enemmän kevään sävyjä. :) Kesän sävyjä on harmaalla murretut sävyt, esimerkiksi ihan itse harmaa, harmahtava helmenvalkoinen, harmaalla taitettu vaaleanpunainen jne.

Mullekin tuli Low Contrast Summer, joka pitää ihan paikkansa myös kunnon värianalyysin mukaan. Jos et tiedä oletko kesä vai talvi, niin kankailla kokeilemalla tuo on mielestäni helppoa - talvelle sopii "jyrkät" sävyt kuten musta, valkea, perusvärit, kirkas pinkki ja turkoosi yms. Kesältä taas noin jyrkät sävyt "vie kasvoilta värin pois", ja kesälle sopiikin niistä ne "pliisummat" versiot, kuten mustan sijasta tummanharmaa. Ilman meikkiä ja luonnonvalossa mielestäni noita eroja on aika helppo nähdä, kun kokeilee kankaita vuoronperään ja vertailee kumpi on parempi.

Monet kampaajat muuten haluaavat tyrkyttää viileäsävyisille lämpimiä sävyjä, kuten juuri mahonkia jne. ;) En tiedä miten paljon kampaajan koulutukseen kuuluu tuo värianalyysihomma, mutta ainakin itselleni on ehdoteltu kautta aikain tummaan tukkaan punaista ja vaaleaan tukkaan kultaista "tuomaan vähän lämpöä kasvoille" - oikeasti kun homman pitäisi mennä juuri toisinpäin.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 22 Heinä 2009, 13:48
Kirjoittaja Luurankka
^ Jep, ilmaisin itseäni hieman huonosti. Monen mustan vuoden jälkeen kaikki vaalea=pastelli.&nbsp; ;D

Pikainen kangasanalyysi tehtiin kouluaikana värianalyysejä tekevän opettajan johdolla ja sen mukaan silloisella mustalla tukalla olin talvi. Huomasi kyllä todella selkeästi eron kasvoilla esimerkiksi kylmän harmaan ja lämpimän ruskean kankaan kanssa.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 26 Heinä 2009, 17:19
Kirjoittaja QueenOfWinter
Nyt tarvittaisiin apua. En nimittäin yhtään tiedä minkä sävyiset hiukset minulle sopisi&nbsp; ???&nbsp; Kuvassa hiuksissa turhan paljon hopeashampoota&nbsp; ;D

Kuva

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 26 Heinä 2009, 18:50
Kirjoittaja Tintu
^Oi, aivan ihanat hiukset sulla! :-*
Itse en tuota lähtisi värjäämään ;D Mutta kommentoidakseni niin mielestäni punainen sopisi hyvin :)

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 26 Heinä 2009, 18:52
Kirjoittaja QueenOfWinter
Kiitos :)

Tosiaan, huomasinkin ettei tämä väri ole niin paha, tuo punainen toppi sai naaman näyttämään ihan kauhealta tämän hiusvärin kanssa. Kun vaihdoin paidan, niin naamakin näytti paremmalta. Punaiset hiukset mulla oli pitkään ja niitä en enää halua&nbsp; ;D

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 28 Heinä 2009, 10:29
Kirjoittaja Neve
Mullakin on vähän vaikeuksia valita sopivaa hiusväriä, välillä tuntuu, että kylmäsävysemmät ois parempia kuin lämpimät, mutta kun nekin käy.
Mulla on ollut tähän ikävuoteen mennessä varmaan kaikki maholliset värit päässä, on ollut ihan mustaa, erilaisia tumman ruskeita, violettia, pinkkiä, tumman punasta, oranssihtavaa punasta, vaalean ruskeaa, kullanvaaleeta ja platinanvaaleeta jne.. Mielestäni kaikki ovat käyneet hyvin, vaikka toiset sävyt ovat olleet selvästi toisia viileämpiä/lämpimämpiä.
Tiedä sitten.. Nyt mulla on vaaleat hiukset ja toiset sanoo että sopii mulle ja toiset tykkäs enemmän tummemmasta tukasta. Monet kuitenkin kommentoivat, että vaaleat näyttävät freesimmiltä.
Nyt nämä on tuosta päältä enemmän kylmänsävyiset, latvat ovat hieman lämpimämmän vaaleat johtuen alla olevasta punaisesta väristä, mitä on yritetty kampaajalla värinpoistoilla saada veke. Kumpikin sävy näyttää ihoa vasten hyvältä.



Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 18 Elo 2009, 16:24
Kirjoittaja Valentine
Hmm, mä oon käynyt nyt lähes koko värikartan läpi :`D Kaikki hiusvärit löytyy menneiltä vuosilta ( paitsi vihreä ja turkoosi). Nyt alkaa jo hiukan kyllästyttää, kaipaan jotain... luonnollisempaa! Mulla ei kuitenkaan oo hirveesti mitään ideaa että minkä väriset hiukset sit oikeen kävis tähän naamaan, kun olen tottunut näkemään itseni vähän kaikenlaisilla hiuksilla&nbsp; ;D. Malliksi ajattelin kasvattaa ehkäpä jotain tämän tapaista: http://img31.imageshack.us/img31/2641/pic151p.jpg
Mutta väri tosiaan vielä ihan hukassa. Olisikohan jollain jotain kivaa ideaa&nbsp; :)? Omia kuviani löytyy täältä: http://irc-galleria.net/view.php?nick=Unfame

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 18 Elo 2009, 19:08
Kirjoittaja Luurankka
^ Väristä en osaa sanoa, musta sulle sopii niin tumma kuin vaaleakin. Sulla on tosi ihanat poskipäät!&nbsp; :-* Ja otsatukkajutut ja muut korostaa niitä tosi kivasti.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 18 Elo 2009, 21:03
Kirjoittaja Twinkley
^^ Minä ehdottaisin Valentinelle jonkinlaista kastanjanruskeaa, korostaisi silmiä ja kävisi ihonsävyyn. Tummuusasteeltaan max. 5 -luokkaa.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 18 Elo 2009, 23:15
Kirjoittaja Valentine
Oi, tuo kastanjanruskea kuullostaa ihanalle idealle&nbsp; <3! Ehkäpä siis sovellan tuota mallia niin että siihen tulee joko suht paksu normiotsis tai sitten sivuotsis... Kiitos paljon molemmille hyvistä ideoista :D.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 11 Elo 2013, 12:06
Kirjoittaja Kristiina
Ihmettelen myös sitä, miksi kampaajat ehdottavat lämpimiä sävyjä viileäsävyisille.

Minulle sopii kyllä molemmat, niin viileä kuin lämpimään taittava. Ihossani on sinertävyyttä ranteissa, mutta myös punertavuutta kasvoilla.. Olen varmaan joku lämmin kesä-tyyppi.

Sekoitesävyt toimivat parhaiten minulle omasta mielestäni. Paras on ollut lämmin vaaleanruskea, ja siihen vaaleita raitoja.
Tummat hiukset vievät värit kasvoilta, ellei niissä ole punaista reilusti.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 11 Elo 2013, 12:28
Kirjoittaja ainokainen
Angelie kirjoitti: Ihmettelen myös sitä, miksi kampaajat ehdottavat lämpimiä sävyjä viileäsävyisille.
Mä veikkaan että siksi, kun oikeasti kylmien sävyjen aikaansaaminen vaatii ihan oikeasti kampaajalta ammattitaitoa, kokemusta ja tietoa hiuksen käyttäytymisestä, sekä aineista. Monella kampaajalla ei taidot riitä kylmiin sävyihin, siksi lämpimiä on helppo ehdottaa.&nbsp; ::)

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 11 Elo 2013, 17:39
Kirjoittaja Kristiina
ainokainen, tuo on käynyt myös mielessäni ::) Lämmin sävy on kyllä helppo valinta hiuksiin, yleensä ei mene pieleen.

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 01 Syys 2013, 23:57
Kirjoittaja Jonttu]
Mikähän hiusten väri miulle sopis? Ihon väri vaalea ja ainakin omasta mielestäni keltapohjainen, naama tosin punertaa.. Silmät likaisenvihreät ja kulmat tummat. Oikea hiustenvärini on perus vaalean ruskee\maantie. Parturit aina sanovat vain et, "mistä ite tykkäät." joo tykkäisin vaaleista, mut ei se tarkota et se sopis mulle..joten tyydyn normi ruskeeseen vaaleammilla raidoilla. Vaihtelua kaipaisin..

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Lähetetty: 27 Tammi 2014, 18:15
Kirjoittaja Choko
^Oho, toihan kuulostaa melkein multa! Ihoni on vaalea, mutta selvästi keltapohjainen. Kasvot kuitenkin punertaa, välillä jopa niin, että kaupassa on pariin kertaan ehdotettu kylmää värisävyä olevaa meikkivoidetta, vaikka tiedän, että ihoni pohjasävy on vaalean kellertävä.
Silmät ovat vihreät/ruskeat. Riippuu tosi paljon valosta, monet luulee mun silmiä ruskeiksi, mutta kyllä ne vihreät ovat, niissä on vain "likaläikkyjä".&nbsp; ;)

Noh, asiaan. Mun hiusten väri on luonnostaan "vaalean maantien harmaahko" ja niissä on paljon punapigmenttiä, joka tosin tulee näkyviin vasta värjäyksen myötä.

Olen kasvattanut hiuksiani melko pitkään ja nyt ne ylettää jo reilusti yli olkapäiden, latvat tosin käyneet läpi aika monta käsittelyä (kestovärejä, hennaa, raitoja…). Mulla on ollut viileähkön suklaanruskean väriset hiukset ja se väri sai paljon kehuja, toisaalta juurikasvu on ihan järkky, kun oma väri on paljon vaaleampi... :-\
Sitten kävi niin, että kampaaja mokas ja vetäs mulle väärän värin päähän ja siitä tuli tumman mahongin värinen, yäk!!! Sain ajan korjauskäsittelyyn, mutta hiukset jäi tosi vahvasti punaruskeiks. Harmittaa. Menin takaisin ja laitettiin vaaleita raitoja. Apuah! pohja säilyi siis punaruskeana, mut raidat on joko keltaiset (!!) tai niissä on vihertävää! ÄÄÄÄHH!!&nbsp; :'( Vetäsin päälle kotona tuhkan sävyisen beigen, joka hieman hillitsi keltaisuutta ja ehkä vähän vaalensi tota punaista,&nbsp; mutta lopputulos on siis edelleen ihan kamala.

Nyt en tiedä mitä tehdä, vetäiskö takasin sen viileän suklaanruskean vai tekiskö värinpoiston ja koittais päästä eroon tosta punasuudesta oikeasti. Silloin voisin mennä kampaajalle pyytämään perusruskean pohjan ja siihen vaaleahkoja raitoja. En kyllä tiedä onnistuisko se oikeasti ja meniskö hiukset ihan järkyttävään kuntoon...

Kohta teen kyllä mitä vaan päästäkseni eroon tästä hirvityksestä, kammottaa katsoa peiliin!!!&nbsp; :'(
Auttakaa, kiltit!