Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Hunajapupu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 6166
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 18:06

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Hunajapupu »

Nuo värijutut on kyllä vaikeita. Itse olen aina ajatellut että olen selkeästi kylmäsävyinen koska mulle ei missään nimessä käy keltapohjaiset meikkivoiteet vaan tarvitsen neutraalin tai hieman punertavan. Hiukset ovat luonnostaan maantienväriset, lapsena ne olivat ihan kirkkaanvaaleat. Silmät ovat sammaleenvihreät/kirkkaanvihreät/harmaat riippuen päivästä ja mielialasta, ruskea pilkkukin löytyy silmästä. Kulmakarvat ovat ennemmin harmahtavat kuin lämpimän ruskeat. Verisuonet eivät ole selkeästi siniset tai vihreät. Hopeakorut on aina sopineet mun mielestä paremmin mulle kuin kultaiset mutta nykyään uskallan käyttää kultaakin jonkin verran, vaateväreistä mulle sopii mm. vaaleanpunainen kun taas murretut luonnoläheiset sävyt kuten murrettu oranssi ei sovi lainkaan. Taidan siis olla jonkinlainen sekoitus. Värjäsin sitten hiukset aavistuksen lämpimämmäksi kuin ennen niin että nyt mulla on sekaisin kylmiä ja neutraaleja sävyjä entisen puhtaan kylmän sävyn sijaan, tämä tuntuu sopivan mulle ja korostavan omia värejäni hyvin kun lopputulos ei ole kokonaisuudessaan ihan selkeästi kylmä vaan tällainen vähän neutraalimpi. Selvästi lämpimän kokonaisuuden en uskoisi sopivan kovin hyvin mulle.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Amilo »

^kuvailusi perusteella saatat olla pehmeää kesä tyyppiä, joille yleensä hiuksissa sopivatkin lämpimät ja neutraalit sävyt paremmin, kuin ihan kylmät. Joillekin hyvin kylmille kesillekin sopivat yllättäen lämpimät sävyt hiuksissa. Tässä siis nyt vain tämän värianalyysin kannalta, mutta samaa olen työssä ihan käytönnössä huomannut
Mirkka
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 23:51

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Mirkka »

Amilo kirjoitti: Eipäs tämäkään aina ole niin yksiselitteinen asia. Kyllähän se on se perusperiaate, että kylmään ihonväriin sopivat kylmät hiusvärit. Mutta sinun tapauksessasi Mirkka, jos silmäsi ovat lämpimän väriset, voi se lämmin hiusten sävy olla kuitenkin parempi vaihtoehto. Onko ihosi sitten todellakin kylmä, sinisävyinen? Iho voi olla hyvin vaalea, olematta silti kylmänsävyinen. Tässä Anna lehden muuttumisleikissä on hyvää esimerkki asiasta. http://portal.kuvalehdet.fi/portal/page?_pageid=425,3584392&_dad=portal&_schema=PORTAL
Muuttuja on siis vaaleudestaan huolimatta syksytyyppi.Parempia kuvia edellisellä sivulla.
Ihoni on todella kylmäsävyinen. Ei voi erehtyä.Mun iho on todella kylmä olematta silti ihan kalkkivalkoinen.
Sheppa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1044
Liittynyt: 14 Loka 2006, 18:13

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Sheppa »

Mulla on kalpeat kasvot, punoitusta on siellä täällä ja verisuonet kuultavat silmien läheisyydessä sinisinä ihon läpi. Joku melkein pari kuukautta sitten vaalensin koko tukan ( ::) tiedän, ei näin jos tukka on ennestään blondattu) koska halusin lämpimän sävyn pois tukasta. Tykkään enemmän tästä kylmänvaaleasta sävystä :) Se kellertävä hiustenväri tuntui korostavan naaman punaisuutta... Tästä eteenpäin jatkan hopeahoitoaineella ja tyven vaalentamisella helmenvaalealla.
1b F ii.
Lemppareita Joicon k-pak -sarja, Tigi O&H ha, Brunette Goddess sh ja ha, L'Anza Hair Repair-sarja, Dry Hair Moisture treatment ja Healing Moisture Kukui Nut ha. Tukan pituus vajaa bsl. Väritys n. 10/11-tasoinen tuhkanvaalea.
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Amilo »

Mirkka kirjoitti:

Ihoni on todella kylmäsävyinen. Ei voi erehtyä.Mun iho on todella kylmä olematta silti ihan kalkkivalkoinen.
Ok, no sitten jos punainen on mielestäsi liian lämpimän sävyinen, kylmiä punaisiahan ovat kaikki hieman sinertävään menevät tai kylmä puhdas punainen, joka häilyy siinä sinertävien ja oranssihtavien rajamailla. Hennallahan hiuksiin yleensä tulee lämmin sävy.
Mirkka
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 23:51

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Mirkka »

Siis mä en tiedä jos punaiset on mielestäni liian lämpösiä. Mun hiukset kyllä on lämpöseen sävyyn, mutta mielestäni sopii ihan hyvin. On vaan jostain syystä tullut mietittyä.
Laureen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 732
Liittynyt: 21 Elo 2006, 11:34

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Laureen »

Mirkka, toisaalta jos sun luonnollinen hiusvärikin on lämmin, niin tuskin punaiseksi hennatut hiukset voi kovin epäsopivilta näyttää. Ehkä sä vain luonnostasi olet sekoitus viileää ja lämmintä  :)
Hanzku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 435
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:47

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Hanzku »

Hyvät kanssajuurekset! Nyt kaivataan asiantuntija-apua.. Ajattelin hyödyntää tätä Henriikan aloittamaa ketjua. Mulla on ikuinen sisäinen taistelu siitä, minkä väriset hiukset olis parhaat. Joten laitanpa muutaman kuvan, jos viitsisitte vinkkasta mikä väri sopii parhaiten? Kamalasti ei koneelta löydy kuvia, mutta nyt pari vaihtoehtoa kuitenkin. Ja muutakin väriä  saa sitten ehdottaa. ;D Äänestyksen tulokset nähtävillä myöhemmin hiusmuutoksia-ketjussa. ;)

Tumma, vähän punertava:  ;)
Kullanruskea:  ;)
Blondi (anteeksi huono kuvanlaatu):  ;)

Harmittaa, kun kunnon punaisesta ei löydy kuvaa kuin paperimuodossa, eikä skanneria ole.. Ai niin, ja kuparinenkin väri on hiuksissa ollut, mutta siitäkään ei kuvaa löydy. Se ei kyllä mielestäni oikein sopinut.

Edit. Kuvat poistettu...

Viimeksi muokannut Hanzku, 29 Tammi 2007, 21:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

^Noista parhaalta näytti ehdottomasti blondi. Sen tummuusaste oli juuri hyvä, ei mikään puhkiblondattu 10 vaan terveen ja luonnollisen näköinen 9-8 :) Siihen jos pistäisi vielä ripauksen kultaa, niin sopisi ihan loistavasti sun ihoon ja silmiin.
Hanzku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 435
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:47

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Hanzku »

Mulla olis just nyt sen väriset hiukset (ellei jopa 7 aste?), että tarttis lisätä vaan se kulta... Kiitos Kuuku! Lisää mielipiteitä otetaan vastaan.

Ja ihan pakko kommentoida, on muuten älytön ilme siinä blondi-kuvassa. Mut ihanan pitkät hiukset...
Hunajapupu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 6166
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 18:06

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Hunajapupu »

^Samaa mieltä olen Kuukun kanssa, noista kuvista paras on blondi. Sopi todella hyvin ihon sävyyn ja kulmakarvoihin jne, luonnollinen nätti sävy. Tuohon voisi tosiaan jotain kultaa vaikka laittaa vielä lisäksi sekaan elävöittämään sävyä.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.
Mindela
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1225
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 00:55

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Mindela »

Ihanin on ehdottomasti vaalea oranssi. Aivan upea.
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Penny »

Musta taas toi keskimmäinen eli kullanruskea on paras. Riippuu taas niin katsojasta mikä miellyttää... :)
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
maikku

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja maikku »

Blondi rullaa, Hanzku!  :)
Rory
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1731
Liittynyt: 07 Helmi 2006, 17:17

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Rory »

Minäkin tykkäilin eniten siitä keskimmäisestä kullanruskeasta.
Vastaa Viestiin