Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

http://www.afrodite.fi/verollinen/prices.php?cat=1&group=1&
Olen noita värejä pistänyt pikkusiskon blondattuun tukkaan eivätkä leviä sekä kaveri värjää noilla blondatun tukkansa alaosan.Nuo ottavat vaalennettuun tukkaan aika hyvin kiinni ja halutessa helppo vaaleentaa pois.Kun huuhtelee väriä pois pitää olla tosi tarkka että huuhtelee vain sen osan minkä on värjännyt tai väri leviää.Sen jälkeen pesuissa nuo värit eivät melkein yhtään leviä muutakuin ehkä hieman lähellä oleviin hiuksiin mutta ei siten että kokopäähän.

Nuo värit eivät tahdo tarttua kuin blondattuun hiukseen.Pidän noista väreistä ja itselläkin on oranssilla värjätty osio ja muuten tumma tukka.Minä saan noita värejä kolmella eurolla ja yksi tuubi on todella riittoisa.
Justiina

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Justiina »

Minusta sinulle sopivat parhaiten värit, jotka sinulla on ensimmäisessä kuvassa ja viimeisessä. Se viimeinen hiusväri oli erityisen siisti. :)
Bamboo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1523
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 20:47

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Bamboo »

Hyvin tumma ruskea kuvassa on aivan mahtava sininen otsatukka. Kuparihko punainen on myös hiano.
kivipuuteri.blogspot.fi kosmetiikkablogini
suhina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Loka 2006, 23:50

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja suhina »

Kuparihko punainen oli suosikkini, noista ruskeista ja mustista en pitänyt
sininen kissa
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 287
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 09:52

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja sininen kissa »

Nykyinen vaalea sekä vaalea oranssi ovat ehdottomat suosikkini.
1a Mii. Liukkaat ja lasimaiset, vaalennetut solisluumittaiset hiukset. Kasvatusta BSL:ään. Lempisarjat XZ ja Joico.
Mirkka
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 23:51

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Mirkka »

Mä oon tätä miettinyt nyt vähän aikaa. Eli jos iho on sävyltään kylmä, pitääkö sillon myös hiusten väri olla kylmä? Mulla on ihan selvästi kylmän sävyinen iho (jääprinsessa ilmoittautuu), mutta hiuksissa taitaa olla lämpöstä sävyä (hennatut). Eikai se nyt pahalta näytä, mutta näyttäiskö paremmlta jos sais sen taitettua kylmäks?
Jotenki niin vaikeeta tietää koska punaiset sävyt on kylmiä. Ylipäätänsä mulla on vaikeuksia arvoida on joku tietty hiusväri kylmä vai lämmin. Tietyt värit on heppoja; kylmät platinat, ruskeet, tuhkanvaaleat.. Mutta muuten. Mitä pitää katsoa?


salute
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 654
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 19:18

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja salute »

Mirkka kirjoitti: Eli jos iho on sävyltään kylmä, pitääkö sillon myös hiusten väri olla kylmä?
Tässä asiassa olen törmännyt kahteen koulukuntaan. Ensimmäiset sanovat, että kaikki pitäisi olla samaa sävymaailmaa: kylmänsävyiselle iholle kylmät hiukset ja meikkivärit. Näin kaikki sointuvat toisiinsa. ::) Toiset taas inttävät, että kylmä iho kaipaisi parikseen lämpimän hiusvärin ja meikin. Näin ihon kylmä sävy korostuisi. ::) Jokainen voi vapaasti päättää, kumpaa uskoo. Tai oikeastaan, haluaako korostaa omia värejään vai neutralisoida omia värejään.*pohtii*

Twinkley
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4590
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:23

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Twinkley »

Minusta tuo on aika paljon kiinni sävymaailmasta. Eli siis esimerkiksi värianalyysin kautta näkee omaa sävymaailmaansa jotenkin. Esimerkiksi minä olen low contrast winter, eli minulla on keltapohjainen iho, mutta minulle sopivat hyvin vihreät, punaiset ja liilat - näin ollen esimerkiksi liilan sävy hiusvärissä ei näytä ollenkaan pahalta lämmintä ihosävyäni vasten, vaan paremminkin hyvältä ja korostaa vihreitä silmiäni, vaikka se onkin kylmä sävy.
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com
Laureen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 732
Liittynyt: 21 Elo 2006, 11:34

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Laureen »

Mun mielestä paras hiustenväri on kyllä samasta sävymaailmasta kuin ihonsävy. Eli viileälle viileää ja lämpimälle lämmintä. Lämmin hiustenväri saa viileän ihon näyttämään helposti likaiselta (oon huomannut tän itse, kun kampaaja laittoi mun hiuksiin "lämpimän pähkinäisiä" raitoja, vaikka mulla on selkeästi viileänsävyinen iho).

L'Oréalilla on muuten Jenkeissä myynnissä sellainen uusi hiusväri kuin Natural Match. Siinä on samanlainen idea kuin True Match -meikkivoiteessa, eli eri tummuusasteet on jaettu luokkiin viileä, neutraali ja lämmin (lisäksi osassa on myös punainen sävy). Mä haluaisin kokeilla sävyä 5C tai 4C  :)
--> www.naturalmatch.com
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

Laureen kirjoitti: Mun mielestä paras hiustenväri on kyllä samasta sävymaailmasta kuin ihonsävy. Eli viileälle viileää ja lämpimälle lämmintä. Lämmin hiustenväri saa viileän ihon näyttämään helposti likaiselta (oon huomannut tän itse, kun kampaaja laittoi mun hiuksiin "lämpimän pähkinäisiä" raitoja, vaikka mulla on selkeästi viileänsävyinen iho).
Samaa mieltä. Mulle on joskus vahingossa tullut kylmä pinkin tai mahongin punainen väri, eikä sopinut yhtään, näytin jotenkin tosi kulahtaneelta - iho näytti sellaiselta kalman keltaiselta. Tuo värianalyysi on hyvä tehdä, siitä saa osviittaa että mitkä hiusvärit voisi sopia. Kesälle ei ainakaan sovi yhtään lämpimät sävyt tai musta, keväälle taas ei kylmät sävyt tai musta. Syksylle en laittaisi ikinä platinablondia, lilaa, mahonkia tai sinimustaa, talvelle taas kullan vaaleaa tai luonnollista ruskeaa...
Mirkka
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 23:51

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Mirkka »

Hm.. hankalaa.. Mutta sit on vielä se juttu on mulla on oikeasti hankalat  sävyt. Iho on ihan oikeesti kylmä, kylmä, kylmä, mutta silmien väri on lämmin ja mun oikee hiusvärikin taittuu lämpöseen. Mä oon aina ollut meikkaajien painajainen.
Ja sit on se ongelmä että mulle ei oikeestaan sovi hiusväri missä ei oo punaista (mun luonnolinen hiusväri on punertava). Mutta punaruskeet ei sovi. Eikä blondit.
Ei kyllä kukaan oo sanonut että tää henna ei sopis mulle... Mutta..
*päänsärkyä*
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

Mirkka, sulle voisi sopia strawberry-blondet hiukset. Ootas ku etin kuvat jostan. Minkä väriste silmät sulla onkaan? Iho on ilmeisesti tosi vaalea. Stawberryblondi on sellainen todella vaalea punainen hiusväri, jossa on kuitenkin sellaista viileää luonnonväriä. Suomesta vaan ei oikein tahdo saada sen väriä hiusvärejä, mutta sekoittamalla sekin voi onnistua, tai kampaajalla kuvaa näyttämällä.

Edit: tälläinen sävy on strawberry blonde:

Kuva
Viimeksi muokannut Eläimellisyys, 05 Tammi 2007, 21:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mirkka
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 23:51

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Mirkka »

Siis, en oo vaihtamassa väriä. Mulla on nyt tää hennattu tukka.. Mutta rupesin miettiin yks päivä että onkohan tää oikeesti lämmin..
Iho on vaalee, ei maailman vaalein, mutta todella kylmä. Silmät ovat lämpösemmän sammaleenvihreät missä on seassa kultaa ja vähä harmaata. Vaikee selittää väriä,
Muistan kerran kun mut yhteen tapahtumaan piti meikata ja kokenut meikkailija katso mua kauan ja sano: "Tän värinen iho.. ja ton väriset silmät. Vittuileksää mun kans?"
Mella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 994
Liittynyt: 23 Syys 2006, 17:03

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Mella »

Itselläni on kylmänsävyinen iho ja hiusvärikokeilujen myötä olen tullut siihen tulokseen että vain kylmät sävyt (minun tapauksessani tuhkan) sopivat parhaiten. Neutraalit ja lämpimät saavat minut näyttämään pahasti sairaalta.
( ^^)_且~~ Green tea, Anyone?

Ensin opettele tuntemaan itsesi: ja sen jälkeen kaunistaudu sen mukaisesta -Epiktetos-
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Amilo »

Eipäs tämäkään aina ole niin yksiselitteinen asia. Kyllähän se on se perusperiaate, että kylmään ihonväriin sopivat kylmät hiusvärit. Mutta sinun tapauksessasi Mirkka, jos silmäsi ovat lämpimän väriset, voi se lämmin hiusten sävy olla kuitenkin parempi vaihtoehto. Onko ihosi sitten todellakin kylmä, sinisävyinen? Iho voi olla hyvin vaalea, olematta silti kylmänsävyinen. Tässä Anna lehden muuttumisleikissä on hyvää esimerkki asiasta. http://portal.kuvalehdet.fi/portal/page?_pageid=425,3584392&_dad=portal&_schema=PORTAL
Muuttuja on siis vaaleudestaan huolimatta syksytyyppi.Parempia kuvia edellisellä sivulla.
Viimeksi muokannut Amilo, 07 Tammi 2007, 21:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin