Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
M_A
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 86
Liittynyt: 09 Heinä 2007, 19:53

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja M_A »

Saisinkohan täältä apua tähän ikuiseen ongelmaan? Eli en todellakaan osaa itse päättää, mikä väri minulle sopii. Rakastan erilaisia kuparinpunaisia ja lämpimänruskeita sävyjä, mutta epäilen vahvasti, sopivatko ne minulle lainkaan.. Varsinkin tällä hetkellä, kun ihoni on huonossa kunnossa, pelkään lämpimien sävyjen vain tuovan huonot kohdat esiin.

Auttakaa siis kiltit ja kertooka te, kannattaako minun värjäillä lämpimillä vai viileillä sävyillä?

Kuva

(Pienensin kuvaa..)
Viimeksi muokannut M_A, 18 Joulu 2007, 20:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kasvatusvaihe menossa, pituus alkaa lähennellä 60cm. Hiuslaatu 1b M ii.
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Ainakin tuossa kuvassa näkyvä punertava sopii sinulle mainiosti. Hyvin tummaa väriä en sinuna ottaisi, tuollainen keskitason punaruskea korostaa ihosi heleyttä sopivasti.  :)
En huolehtisi liikaa ihon mahdollisten virheiden näkymisestä tai korostumisesta, toisenlainen sävy ei kuitenkaan tee ihosta sen parempaa. Kannattaa keskittyä siihen, mistä tykkää, ja luottaa siihen, että iho on myös edukseen kivan väristen hiusten rinnalla.  ;)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
Kuririn
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 450
Liittynyt: 02 Heinä 2007, 14:48

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Kuririn »

L'oreal Castingin sivulta http://www.lorealparis.fi/minisites/casting/  löytyi muutama vinkki sopivan sävyn valintaan:

Tumma iho: Vältä tuhkan ja kuparin sävyjä, suosi punaisia tai violetteja

Punertava iho: Vältä mahongin ja punaisen sävyjä ja suosi luonnollisempia sävyjä

Vaalea ja keltapohjainen iho: Suosi lämpimiä sävyjä.

Sivun mukaan hiusväreissä tulisi yleisesti (toisin kuin yleensä luullaan) välttää ihonsävyisiä värejä.

Itselläni on vaala keltasävyinen iho ja hunajan sävyiset ja kaikki lämpimät punaiset hiusvärit sopivat hyvin. Sävytin hiukset hiljattain kullanruskeiksi, kun ajattelin, että keltapohjainen väri sopii ihooni (heh heh). Tulos oli kyllä ihan OK, mutta vähän pliisu. Ihoani vasten väri ei näyttänyt ollenkaan niin lämpimältä kuin purkissa vaan harmaammalta. Laitoin perään punaruskean sävyn ja se oli huomattavasti parempi. Muistaakseni olen lukenut jostain, että nimenomaan punaiset sävyt sopivat keltaihoisille? Tuhka ja muut kylmät sävyt saavat kasvoni näyttämään täysin värittömiltä ja harmailta.

Siskollani on vaalea punertava iho ja hän on kokeillut kaikki mahdollisia hiusvärejä. Niistä hänelle ovat kyllä itseasiassa sopineet  hyvin kaikki muut paitsi punaiset. Hmmm. Ehkä noissa ohjeissa on jotain perää.. 

M_A: Ihosi näyttää kuvassa vaalealta ja keltapohjaiselta, joten edellisten ohjeiden mukaan sinulle sopivat parhaiten juuri ne sävyt joita olet käyttänyt.  ;)

Livia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1714
Liittynyt: 11 Syys 2007, 16:32

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Livia »

Kyllä minustakin M_A:lle sopii tuollaiset punertavat ja lämpimät sävyt. En missään nimessä osaisi kuvitella sinua esim. tummanruskeisiin hiuksiin. Sinulle saattaisi sopia myös joku kultaan taittava vaaleanruskea. Sinusta tulee tuossa kuvassa vähän mieleen Sinkkuelämän Miranda, noin niinkuin värien puolesta :)
M_A
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 86
Liittynyt: 09 Heinä 2007, 19:53

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja M_A »

Kiitoksia kaikille vastauksista :)

Hassua sinänsä, itse olen aina ajatellut, että minulle sopisi parhaiten joku viileä tummanruskea.. ??? Mutta jos olette sitä mieltä, että lämpimät sävyt sopivat, niin mikäs siinä :D

Olenkin ajatellut, että voisin hieman vaalennella tätä nykyistä sävyäni (jonkinmoinen ja siirtyä johonkin lämpimään kullanruskeaan, miltäs kuulostaa? Ajattelin vain, kun omassa (vaikkakin se on harmaa..) värissäni minulla on mukana ihan selvä kullansävyinen vivahde, esim. auringossa se näkyy melko selvästikin.

Tai sitten voisin taas ajatella siirtyväni johonkin ihanan punakupariseen.. ::)

Noh, elumenissahan on onneksi mistä valita, sitä meinasin nimittäin seuraavaksi lähteä kokeilemaan :)
Kasvatusvaihe menossa, pituus alkaa lähennellä 60cm. Hiuslaatu 1b M ii.
Iida
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 328
Liittynyt: 05 Helmi 2006, 16:52

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Iida »

Mikäs väri mulle mahtaisi sopia?  ??? Olen menossa leikkauttamaan tukan lyhyeksi ja samalla kaipaisin jotain muutosta tuohon väriin. Nyt siis päässä oma naturelli väri sävyssä "hiiri": http://irc-galleria.net/view.php?nick=Opacity&image_id=68350754

Mulla on jonkinlainen viha-rakkaus-suhde tohon omaan väriin. Periaatteessa se on tosi hyvä väri, mutta kuitenkin ihan kamalan tylsä.. Suurta muutosta tähän ei varmaan kannata silti tehdä. Mitä mieltä ovat kanssasisaret? Nuo punaiset rillit mulla on aina, eli se hiukan rajoittaa tuota väriä.. Kulmakarvoissa on oikeasti yleensä enemmän väriä, tuossa kestoväristä aikaa! ::) Tummemmaksi, vaaleammaksi, raitaa.. ??? Olen ihan hukassa!  :-\
Ziru
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 300
Liittynyt: 03 Syys 2007, 19:52

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Ziru »

Aattelin kasvattaa oman värin takaisin, mutta sitten näin kuvan tummista hiuksista ::)

Kuva

Tuo oranssi rintakehä ja kädet johtuu ruiskurusketuksesta, jossa oltiin tuona päivänä.

Aikas lähellä omaa sävyä
Kuva on vähän harmahtava, johtuen siitä että on otettu puhelimella. Mutta tähän hätään ei parempaa löydy :-\

Kuva


EDIT. tässä linkkinä täysin omaa sävyä
http://img120.imageshack.us/my.php?imag ... misov3.jpg
Kronia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2144
Liittynyt: 07 Helmi 2007, 08:22

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Kronia »

Mun mielestä tuo tummempi tukka sopii sulle todella hyvin! Täytyy kyllä myöntää, etten yleensäkään ole mikään hirveä luonnollisten sävyjen ystävä, mielestäni melkein jokainen näyttää paremmalta hyvällä värillä varustettuna. Mutta jos sulla on itsellä eri ajattelutapa asian suhteen, kannattaa tietty harkita.

Mutta jos siis ilman mitään sivuhöpinöitä pelkästään väristä puhutaan, mielestäni tuo tumma näyttää parhaalta.
“Another belief of mine: that everyone else my age is an adult, whereas I am merely in disguise.” -Margaret Atwood
Margot
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1383
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 23:34

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Margot »

Myös mun silmään tuo tumma on paras, sopii tosi hyvin. Mutta kannattaa ottaa huomioon, et olen ihan hirveä brunettifani ollut aina. ;D
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja kaarina »

Mös mun mielestä toi tummempi on yllätten hitusen parempi, vaikka olenkin "luonnollisten" värien kannattaja ja vaaleamman juurikasvun vastustaja  ;)
Tosin, luonnollista tummemmaksi värjätty tukka tarvitsee yleensä meikin kasvoille. Tuo kyllä kivasti kasvonpiirteesi esiin!

Mukavuuskysymyshän toi taitaa lopulta olla, vaalea on tositosi kaunis myös!
Chloe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 524
Liittynyt: 30 Maalis 2007, 10:03

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Chloe »

Mä sanisin kanssa että tumma ehdottomasti. Vaaleassa näytät hieman "valjulta". Tumma väri tuo kasvosi paremmin esille :).
zubi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3496
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 08:34

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja zubi »

Ziru: Yleensä olen aina vaaleampien ja luonnollisten sävyjen kannattaja, mutta tässä tapauksessa on pakko kallistua ruskean puolelle. Tummassa sä oikein hehkut. Toisaalta sulla on myös upea tuo oma väri.
Ziru
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 300
Liittynyt: 03 Syys 2007, 19:52

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Ziru »

Voi kun ootte ilkeitä :-[ Tähän tais kaatua mun oma väri-takaisin projekti! ;D Mutta oon kyllä ihan samaa mieltä teiän kanssa, blondina olin 15-vuotta, niin jotenki se blondi on mun mielestä niin tylsä. Ja kun blondit hiukset näyttääki niin helposti hampulta yms :-\ Mutta kiitos rehellisistä vastauksista :)
pipsu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 01 Syys 2007, 16:02

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja pipsu »

Iidalle vois sopia samanlainen tukka, joka tehtiin helmikuun Kauneus&Terveydessä kuukauden muuttujalle. Eli kylmä vaalea ja alle vaaleanruskeita osioita. Näyttää ainakin lehden kuvassa tosi ihanalta.

Zirun tukan suhteen taidan olla vastarannan kiiski ja tykätä enemmän tuosta vaaleasta. Jotenkin vierastan punaruskeaa aina, vaikka sitä on ollut omassakin päässä. Aavistuksen kylmempi ja vaaleampi ruskea saattaisi kyllä toisaalta olla tuota vaaleaakin parempi. Mutta kivoja nuo molemmat värit on  :)
Feel the burn.
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Mun pitää myöskin sanoa, että Zirulle sopii älyttömän hyvin tuo tummempi väri, paremmin kuin vaalea. Jännä juttu :) Kasvot tulee tosiaankin paremmin esille ja silmät oikein säteilee.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
Vastaa Viestiin