Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Luna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1946
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 00:04

Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Luna »

Mulla on kovasti mietityttänyt että mikä väri olisi paras itselle, kun ei ole selkeästi tumma tai vaalea muuten väritykseltään. Monestihan jaotellaan kylmiin ja lämpimiin sävyihin ja sitä kautta lähdetään miettimään, kuitenkin itselläni tuntuu että keskiruskeissa/tummemmissa sävyissä lämmin on ehdottomasti paras, ja vaaleammissa sävyissä taas kylmä. Ja sitten se että kuinka vaalea/tumma värin tulisi olla, vaikeaa...  ???

Muiden värivalinoissa on paljon helpompi auttaa ja hahmottaa millainen väri on paras, itseä ei jostain syystä osaa samalla lailla katsoa.
Iida
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 328
Liittynyt: 05 Helmi 2006, 16:52

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Iida »

Minäkin tarvitsisin apua tämän saman ongelman kanssa.

Itse olen kyllä selkeästi vaalea luonnolliselta väritykseltäni, mutta silti värin valitseminen on tosi hankalaa. Olenkin nyt ollut värjäämättä jonkun aikaa, kun en osaa päättää mitä tähän päähän laittaisi. Ennen värjäsin mitä erilaisemmilla violeteilla, jotka loppuvaiheessa menivät jo melkein mustaan. Se oli kyllä minulle selkeästi aivan liian tumma väri! Oma väri tietysti sopii väritykseeni, mutta on auttamattoman tylsä..  :-\

Jos joku haluaa ottaa kantaa minulle sopivasta väristä, niin tuolta galleriasta saa apuja.. :)

Kuten näkyy, olen aika väritön: http://irc-galleria.net/view.php?nick=O ... d=38028570 ja http://irc-galleria.net/view.php?nick=O ... _id=828604

Kaikki ehdotukset ovat tervetulleita! :)
Henriikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1616
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 16:26

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Henriikka »

^ Tosiaan, nuo osa on kyllä selkeästi liian tummia jo.. Mutta jos oma väri tylsistyttää, niin miten olisi, jos jättäisit sen suht luonnolliseksi tai vähän kirkastaisit tai tummentaisit, ja laittaisit vaikkapa jotain raitoja? Siis vaikka muutaman leveän, toiselle ohimolle, miten keksiikin..
Noissa raidoissa on ainakin se kiva puoli, että tukan ilme muuttuu raitaa värjäämällä. :)
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1
Iida
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 328
Liittynyt: 05 Helmi 2006, 16:52

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Iida »

Juu, nuo pääsi vähän tummaksi, kun siirryin kestoväreihin ja niitähän ei ole liilana, kun tosi tummana..  :-\

Muutaman vaalean raidan muuten itseasiassa jo laitoinkin, kun siskon hiuksien värjäyksestä jäi raita-ainetta yli.. :)
Henriikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1616
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 16:26

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Henriikka »

^ Joskus harkitsin, että värjään tosi tummaksi liilaksi.. Sellainen viininpunainen melkein. Mutta tosiaan, aina tummaksihan se menee, kun sitten taas ei se niin vaaleana näytäkään hyvältä.. ( Nimenomaan se sävy siis ).
Vaikea tuo liila. :)

Mä tykkäsin siitä kun mun hiustenväri vaihteli ja ohimolla oli yksi suuri raitakohta. :) Esim. tässä kuvassa se näkyy suht hyvin. Piristi ilmettä sinänsä aika hyvin noin tumman ( 5.54 taisi olla tuo sävy ) kera.
Toisaalta, kyllä aina kun alkoi värjäämään muutama kirosana tuli.. Oli todella vaikea erotella tuo raitakohta.. Ja punaiseksi värjätessä se ekojen pesujen aikana tietenkin värjäytyi vaaleanoranssinpunaiseksi, mutta ei sekään paha ollut. :)
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1
Henriikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1616
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 16:26

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Henriikka »

Foorumilla on aika paljonkin ollut ihmisiä, jotka eivät tunnu olevan tyytyväisiä hiusväriin. Samoin mulla on jälleen menossa pientä kriisiä asian suhteen ( ajattelematta oleminen auttaisi kyllä paljon ).

Ajattelin tämän innoittamana perustaa ketjun tästä. Toisin sanoen muut saavat kertoa kuvista, mikä hiusväri sopisi ehkä juuri minulle.
( Ja siis muutkin päättämiseen kykenemättömät saavat ihan samaa ketjua käyttää ;) )

Ja tosiaan toivon, että sanotte mikä omiin silmiinne näyttää hyvältä.

Mutta, tässä kuvia:
Nykyinen vaaleahko, juuren väri vastaa sitä mitä haluan.
Tummahko vaalea
Vaalea oranssi
Kuparihko punainen
Tumma punainen
Tummahko punaruskea
Vaaleampaa ruskeaa
Hennaruskeaa ja omaa väriä paljon
Sininen ja musta
Hyvin tumma ruskea
Sinimusta

Kuvat kyllä hyvin eri valossa ja eri kameroilla otettu, joten siinä esiintyy vaihtelua kyllä sitten huomattavasti.
Viimeksi muokannut Henriikka, 25 Marras 2008, 16:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1
Gigli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1347
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:25

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Gigli »

Mun mielestä parhaalta näyttää ensimmäinen kuva, juuri tuo juuren väri. Tummahko punaruskeakin jotenkin sopii/näyttää kivalta mun silmään. Myös vaalea oranssi näyttää mageelta, kun se tuo siniset silmät niin hyvin esiin, muttei mun mielestä sovi sun ihon väriin yhtä hyvin kuin tuo ekan kuvan blondi. Tää on ihan mutua eikä perustu mihinkään värianalyyseihin.
When life gives you lemonade, make lemons. Life will be all like" Whaaaat?!"
maikku

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja maikku »

Musta taas kuparihko punainen näyttää kivoimmalta, ei ole tosin huono tuo ekan kuvan vaalea tyvikään.
Wanda
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1012
Liittynyt: 21 Maalis 2006, 20:16

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Wanda »

Mun mielestä sulle sopii uskomattoman hyvin noinkin erilaiset hiusvärit! Siis kaikki näytti mun silmään hyvältä. Kuparihko punainen on ihana, mutta myös nykyinen vaalea toimii tyvi (ja vaalea väri muutenkin) toimii. Oletpa sä rohkea, kun olet uskaltanut kokeilla noin monia hiusvärejä ;)
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja calypso »

Eniten pidin näistä:
http://img.photobucket.com/albums/v206/mother__anorexia/hiukset/oranssi.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v206/mother__anorexia/hiukset/tummapuna.jpg

Tämä varsinkin on tosi upea, tuo otsis ja kaikki  :-*
http://img.photobucket.com/albums/v206/mother__anorexia/hiukset/2004-6.jpg

muoks: sinulle kyllä sopii oikeastaan koko väriskaala, mutta itse lähtisin kokeilemaan taas punaista ja jollain tuollaisella villillä otsiksella  :)
nanai
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 374
Liittynyt: 08 Helmi 2006, 08:11

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja nanai »

Kuparihko punainen on myös minun mielestäni paras väri sinulle. Se tuo silmiesi kauniin värin parhaiten esille.
I'm a tree that grows hearts
One for each that you take
You're the intruders hand
I'm the branch that you break
Mariatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4077
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 17:54

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Mariatar »

Olen täysin samaa mieltä calypson kanssa!
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

Minäkin kannatan kuparihkoa punaista, mutta nykyinen vaaleahko ja vaalea oranssi tulevat hyvänä kakkosena. Kaikki nuo kolme sävyä sopivat todella hyvin. Kuparihko punainen on huomiotaherättävyytensä takia ykkönen  :)
tnn
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 629
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 18:31

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja tnn »

Ensimmäisessa kuvassa on mielestäni kaikkein parhaan värinen tukka. Hyvänä toisena tulee kuparinpunainen, aivan upea myös  :)
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.
*sade*

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja *sade* »

Olen täysin samaa mieltä muiden kanssa sen suhteen, että sinulle tuntuu sopivan moni eri hisväri ja -tyyli. Itse en olisi koskaan noin rohkea kokeilemaan uutta! Pointsit siitä.

Ensimmäisen kuvan juurikasvun vaalea sävy on varsin kaunis ja tuntuu sopivan sinulle hyvin. Toisaalta kun olet muutenkin hyvin vaalea, ymmärrän jos haluat vähän enemmän särmää ja kontrastia. Jotenkin pidän ruskean sävyistä sinulla.

Oranssi teki sinut mielstäni aika kalpean näköiseksi, en suosittelisi sitä. Mutta punertavanruskea on kiva. 
Vastaa Viestiin