Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Luurankka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1661
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 21:12

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Luurankka »

Olin myös Low Contrast Summer. Viileää kesää tarjotaan yleensäkin aina näissä analyyseissa ja testeissä. Jotenkin vaan en tunne jotain pastellisia värisävyjä kovin omiksi, mutta eihän tarkoitus olekaan verhoutua päästä varpaiseen pastellinkeltaisiin. Ehkä se vaan on tämä että on niin monta vuotta käyttänyt pelkästään mustaa ja ehkä jotain yhtä väriä (violettia, sinistä), niin nyt ei vain osaa oikein käyttää värejä. Alunperin oli aikomuksena käydä värianalyysissä kesän aikana mutta se taitaa siirtyä syksyyn.

Tukassa kyllä nuo viileät/kylmät sävyt tuntuu omilta, mutta en tiedä onko siinä perää kuitenkaan. Viimeksi kampaajalla laiteltiin lämpimän ruskeaa juureen. Ota tästä sitten selvää. ???
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.
muutettu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1432
Liittynyt: 21 Maalis 2008, 06:14

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja muutettu »

^ Pastellisävyt, eli vaikka keltainen, ovat enemmän kevään sävyjä. :) Kesän sävyjä on harmaalla murretut sävyt, esimerkiksi ihan itse harmaa, harmahtava helmenvalkoinen, harmaalla taitettu vaaleanpunainen jne.

Mullekin tuli Low Contrast Summer, joka pitää ihan paikkansa myös kunnon värianalyysin mukaan. Jos et tiedä oletko kesä vai talvi, niin kankailla kokeilemalla tuo on mielestäni helppoa - talvelle sopii "jyrkät" sävyt kuten musta, valkea, perusvärit, kirkas pinkki ja turkoosi yms. Kesältä taas noin jyrkät sävyt "vie kasvoilta värin pois", ja kesälle sopiikin niistä ne "pliisummat" versiot, kuten mustan sijasta tummanharmaa. Ilman meikkiä ja luonnonvalossa mielestäni noita eroja on aika helppo nähdä, kun kokeilee kankaita vuoronperään ja vertailee kumpi on parempi.

Monet kampaajat muuten haluaavat tyrkyttää viileäsävyisille lämpimiä sävyjä, kuten juuri mahonkia jne. ;) En tiedä miten paljon kampaajan koulutukseen kuuluu tuo värianalyysihomma, mutta ainakin itselleni on ehdoteltu kautta aikain tummaan tukkaan punaista ja vaaleaan tukkaan kultaista "tuomaan vähän lämpöä kasvoille" - oikeasti kun homman pitäisi mennä juuri toisinpäin.
So it goes.
Luurankka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1661
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 21:12

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Luurankka »

^ Jep, ilmaisin itseäni hieman huonosti. Monen mustan vuoden jälkeen kaikki vaalea=pastelli.  ;D

Pikainen kangasanalyysi tehtiin kouluaikana värianalyysejä tekevän opettajan johdolla ja sen mukaan silloisella mustalla tukalla olin talvi. Huomasi kyllä todella selkeästi eron kasvoilla esimerkiksi kylmän harmaan ja lämpimän ruskean kankaan kanssa.
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.
QueenOfWinter
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 328
Liittynyt: 09 Maalis 2007, 12:17

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja QueenOfWinter »

Nyt tarvittaisiin apua. En nimittäin yhtään tiedä minkä sävyiset hiukset minulle sopisi  ???  Kuvassa hiuksissa turhan paljon hopeashampoota  ;D

Kuva
Tintu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2578
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 14:16

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Tintu »

^Oi, aivan ihanat hiukset sulla! :-*
Itse en tuota lähtisi värjäämään ;D Mutta kommentoidakseni niin mielestäni punainen sopisi hyvin :)
QueenOfWinter
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 328
Liittynyt: 09 Maalis 2007, 12:17

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja QueenOfWinter »

Kiitos :)

Tosiaan, huomasinkin ettei tämä väri ole niin paha, tuo punainen toppi sai naaman näyttämään ihan kauhealta tämän hiusvärin kanssa. Kun vaihdoin paidan, niin naamakin näytti paremmalta. Punaiset hiukset mulla oli pitkään ja niitä en enää halua  ;D
Neve
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 770
Liittynyt: 06 Syys 2008, 15:05

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Neve »

Mullakin on vähän vaikeuksia valita sopivaa hiusväriä, välillä tuntuu, että kylmäsävysemmät ois parempia kuin lämpimät, mutta kun nekin käy.
Mulla on ollut tähän ikävuoteen mennessä varmaan kaikki maholliset värit päässä, on ollut ihan mustaa, erilaisia tumman ruskeita, violettia, pinkkiä, tumman punasta, oranssihtavaa punasta, vaalean ruskeaa, kullanvaaleeta ja platinanvaaleeta jne.. Mielestäni kaikki ovat käyneet hyvin, vaikka toiset sävyt ovat olleet selvästi toisia viileämpiä/lämpimämpiä.
Tiedä sitten.. Nyt mulla on vaaleat hiukset ja toiset sanoo että sopii mulle ja toiset tykkäs enemmän tummemmasta tukasta. Monet kuitenkin kommentoivat, että vaaleat näyttävät freesimmiltä.
Nyt nämä on tuosta päältä enemmän kylmänsävyiset, latvat ovat hieman lämpimämmän vaaleat johtuen alla olevasta punaisesta väristä, mitä on yritetty kampaajalla värinpoistoilla saada veke. Kumpikin sävy näyttää ihoa vasten hyvältä.


Valentine

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Valentine »

Hmm, mä oon käynyt nyt lähes koko värikartan läpi :`D Kaikki hiusvärit löytyy menneiltä vuosilta ( paitsi vihreä ja turkoosi). Nyt alkaa jo hiukan kyllästyttää, kaipaan jotain... luonnollisempaa! Mulla ei kuitenkaan oo hirveesti mitään ideaa että minkä väriset hiukset sit oikeen kävis tähän naamaan, kun olen tottunut näkemään itseni vähän kaikenlaisilla hiuksilla  ;D. Malliksi ajattelin kasvattaa ehkäpä jotain tämän tapaista: http://img31.imageshack.us/img31/2641/pic151p.jpg
Mutta väri tosiaan vielä ihan hukassa. Olisikohan jollain jotain kivaa ideaa  :)? Omia kuviani löytyy täältä: http://irc-galleria.net/view.php?nick=Unfame
Luurankka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1661
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 21:12

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Luurankka »

^ Väristä en osaa sanoa, musta sulle sopii niin tumma kuin vaaleakin. Sulla on tosi ihanat poskipäät!  :-* Ja otsatukkajutut ja muut korostaa niitä tosi kivasti.
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.
Twinkley
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4590
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:23

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Twinkley »

^^ Minä ehdottaisin Valentinelle jonkinlaista kastanjanruskeaa, korostaisi silmiä ja kävisi ihonsävyyn. Tummuusasteeltaan max. 5 -luokkaa.
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com
Valentine

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Valentine »

Oi, tuo kastanjanruskea kuullostaa ihanalle idealle&nbsp; <3! Ehkäpä siis sovellan tuota mallia niin että siihen tulee joko suht paksu normiotsis tai sitten sivuotsis... Kiitos paljon molemmille hyvistä ideoista :D.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Ihmettelen myös sitä, miksi kampaajat ehdottavat lämpimiä sävyjä viileäsävyisille.

Minulle sopii kyllä molemmat, niin viileä kuin lämpimään taittava. Ihossani on sinertävyyttä ranteissa, mutta myös punertavuutta kasvoilla.. Olen varmaan joku lämmin kesä-tyyppi.

Sekoitesävyt toimivat parhaiten minulle omasta mielestäni. Paras on ollut lämmin vaaleanruskea, ja siihen vaaleita raitoja.
Tummat hiukset vievät värit kasvoilta, ellei niissä ole punaista reilusti.
ainokainen

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Angelie kirjoitti: Ihmettelen myös sitä, miksi kampaajat ehdottavat lämpimiä sävyjä viileäsävyisille.
Mä veikkaan että siksi, kun oikeasti kylmien sävyjen aikaansaaminen vaatii ihan oikeasti kampaajalta ammattitaitoa, kokemusta ja tietoa hiuksen käyttäytymisestä, sekä aineista. Monella kampaajalla ei taidot riitä kylmiin sävyihin, siksi lämpimiä on helppo ehdottaa.&nbsp; ::)
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

ainokainen, tuo on käynyt myös mielessäni ::) Lämmin sävy on kyllä helppo valinta hiuksiin, yleensä ei mene pieleen.
Jonttu]

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Jonttu] »

Mikähän hiusten väri miulle sopis? Ihon väri vaalea ja ainakin omasta mielestäni keltapohjainen, naama tosin punertaa.. Silmät likaisenvihreät ja kulmat tummat. Oikea hiustenvärini on perus vaalean ruskee\maantie. Parturit aina sanovat vain et, "mistä ite tykkäät." joo tykkäisin vaaleista, mut ei se tarkota et se sopis mulle..joten tyydyn normi ruskeeseen vaaleammilla raidoilla. Vaihtelua kaipaisin..
Vastaa Viestiin