Silikonittomat shampoot & hoitoaineet

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Silikonittomat shampoot & hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja nelma »

^
Kyllä siinä on, ei tosin ihan incin alkupäässä

Nivea Intense Repair, Comb-in Cream

Aqua, Glycerin, Cetearyl Alcohol, Distearoylethyl Hydroxyethylmonium Methosulfate, Hydrolyzed Silk, Simmondsia Chinensis Oil, Persea Gratissima Oil, Oryzanol, Palmitamidopropyltrimonium Chloride, Cocamidopropyl Betaine, Cyclomethicone, Dimethicone, C12-15 Pareth-3, Propylene Glycol, Hydroxypropyl Methylcellulose, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Sodium Citrate, Methylbaraben, Propylbaraben, Phenoxyethanol, BHT, Lilalool, Butylphenyl Methylpropional, Citronellol, Alpha-Isomethyl Ionone, Geraniol, Parfym
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
SannaS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 751
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 20:08

Vs: Silikonittomat shampoot & hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja SannaS »

^Kas vain, niinpä olikin! Olenhan mä nuo itse asiassa joskus lukenutkin tuolta ja todennut että mua ne ei tuolla haittaa mitään kun eivät alussa ole. Kiitos korjauksesta :)
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.
Tuikku
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 69
Liittynyt: 18 Syys 2009, 17:51

Vs: Silikonittomat shampoot & hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Tuikku »

Silikoniparatiisi Fructisilta on tullut "volume restructure shampoo" ja siihen hoitoaine, jotka ovat silarittomia ja myös parabeenittomia.

Glissin color shine & protect shampoo samaten.

THANN in "Aromatic Wood&nbsp; aromatherapy shampoo extra shine formula" on samoin silikoniton ja mielestäni myös sulfaatiton (hyvä kai värjätyille). Itselleni sulfaatittomat ovat liian voimakkaasti puhdistavia ja muuttui mulla suihkugeeliksi. Tuoksu on ihan super tässä&nbsp; <3.

serene
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 99
Liittynyt: 09 Huhti 2008, 13:55

Vs: Silikonittomat shampoot & hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja serene »

Heips,

Olen rakastunut paul mitchellin strenght sarjan hoitoaine&shampooseen mutta se maksaa ihan älyttömästi nykysin lookfantastic-paikasta enkä ole löytäny oikein muualtakaan halvempia.

Voisitteko siis suositella feeluniquesta jotain shampoota joka olisi silikoniton ja sellainen joka vahvistaisi hiuksia. En tiedä yhtään mitä ostaisi sieltä..
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Silikonittomat shampoot & hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja nelma »

Ainakin Laveran ja Green Peoplen tuotteet taisivat olla silikonittomia. Jälkimmäisiä en ole kokeillut, mutta ainakin Laveran Mango Milkistä pidän kovasti. Siitä löytyy täältäkin haulla paljon kokemuksia.
Ja jotkut mopit ja Tigit ovat myös silarittomia... Vaihtoehtoja kyllä löytyy.
1bMii&nbsp; BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
|Piija

Vs: Silikonittomat shampoot & hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja |Piija »

Kannattaa lukea esimerkiksi Silikonittomat shampoot & hoitoaineet-ketju, sieltä löytyy todella paljon vaihtoehtoja silikonittomiin shampoisiin, joiden tarjonnan feeluniquessa voit tarkistaa helposti haulla. &nbsp;:)
Viimeksi muokannut |Piija, 13 Kesä 2010, 12:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
serene
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 99
Liittynyt: 09 Huhti 2008, 13:55

Vs: Silikonittomat shampoot & hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja serene »

ah aivan &nbsp;:) yritin ettiä jotain samankaltaista ketjua mutta en löytänyt millään.
Hei muistelisin, että kun joskus kokeilin noita s-factorin tuotteita niin hiuksia ei lähtenyt pesun aikana yhtään kun normaalisti lähtee hirveesti ja hiukset tuntui ihanilta.
Tiedättekö onko näissä silikonia?
http://www.feelunique.com/p/TIGI-S-Fact ... oner-250ml
http://www.feelunique.com/p/TIGI-S-Fact ... mpoo-200ml

Siirsin viestisi tänne ketjuun, sopii tänne parhaiten :)
Viimeksi muokannut serene, 13 Kesä 2010, 12:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Silikonittomat shampoot & hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja nelma »

Kannattaa myös selailla noita INCI-listoja, kumpikin noista löytyy sieltä suoraan&nbsp; ;)
http://www.juurikasvu.org/smf/http://lo ... #msg141369
http://www.juurikasvu.org/smf/http://lo ... 95#p344595

Jep, ja kummassakin on silikonia.
1bMii&nbsp; BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
lenskis

Vs: Silikonittomat shampoot & hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja lenskis »

pakko käydä täällä kehumassa herbina sensitive hoitsikkaa:)

itse olen koittanut vähentää silikoneja hiustuotteissa.
aiemmin käytin tigiä ym, ennen kun vaihdoin mm crestoliin.
tullut kokeiltua myös kalliimpia shu uemuran tuotteita (sisältävät kyllä silikonia)
nyt ostaessani herbinan syväputsaria sain kaupan päälle tuon sensitive-hoitsikan,
ja... hiukset ovat kiiltävämmät ja ilmavammat kuin shu uemuran shusu sleekin jäljiltä:o

mulla on tosi pörröiset hiukset mutta tän jälkeen värikin kiiltää ihan eri tavalla,
joten pakko käydä kehumassa.. ei meinaa oo hinnallakaan pilattu.
tuntuu hassulta kuinka paljon on laittanut rahaa eri tuotteisiin ja lopulta paras on
herbinan 2e markettihoitsikka..
Kodira

Vs: Silikonittomat shampoot & hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Kodira »

Itsellä ollut silarittomat tuotteet käytössä jo varmaan pari vuotta. Tosin jumitin Herbinan Marjaspa shampoossa ja hoitiksessa varmaan sen ekan vuoden kunnes hoksasin ettei se olllutkaan ihan parasta shampoota minulle (ei tehnyt oikeastaan mitään hiuksille) :D

Silarittomia on tullut kokeiltua vain XZlta, Fructikselta ja Herbinalta. Yllätyin muuten kuinka tuuheita ja pehmeitä hiukset ovat Fructiksen Pure & Shine shampoopesun jälkeen &nbsp;0_0 Vaikka onhan se aika pesevää shampoota! Seuraavaksi täytyy ehottomasti kokeilla Erittäin hieno suomalainen Omena shampoo & hoitis -tuotetta. Se kuulostaa niin hyvältä! Ja ehkä se ois hieman hellempi entä tuo Fructiksen edellä mainittu shampoo tai XZn ihana karpalokinuski shampoo. Ole hyvä tuotteiden incit vaikuttaa kans ihanilta..!
Varjotar

Vs: Silikonittomat shampoot & hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Varjotar »

Mä löysin juuri äskettäin Prismasta Fructiksen Volume Restructure Extra Light- shampoon ( without silicone). Nyt kokelin tuota, niin ihan hyvin kyllä tuuheuttaa ja kohottaa tyvestä, mutta tarvii aika vahvan hoitarin kaveriks, ettei kuivata.
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Silikonittomat shampoot & hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Yves Rocherilta tuli postia ja näyttää olevan silikonittomia uutuuksia. Ainakin seuraavissa Botanical expertise sarjan purkeissa lukee tuo silikoniton-maininta: Nutri-silky treatment shampoo, Volumizing shampoo, Nutri-repair treatment shampoo, Nutri-repair conditioner, Nutri-repair mask, Hair repair oil, Repair balm dry ends ja Texturizing styling spray.
Lalla
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1589
Liittynyt: 25 Helmi 2008, 21:44

Vs: Silikonittomat shampoot & hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Lalla »

Mä oon tykännyt Fructisin Nordic Haircare tuuheuttavasti hoitiksesta (se, jonka pitäisi tuuheuttaa föönatessa). Mitään erityistä tuuheuttavaa vaikutusta en ole tuossa huomannut, mutta hoitaa juuri sopivan verran ja tuoksukin on miellyttävä. Yllättävän hoitava tuuheuttavaksi tuotteeksi eikä tee hiuksista raskaista. Mielestäni parhain markettivalikoiman silikonittomista hoitiksista.
Ponpon

Vs: Silikonittomat shampoot & hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Ponpon »

Olen miettinyt että jos tuotteessa lukee "ei sisällä silikonia" niin voiko se sisältää silikoniyhdisteitä?&nbsp; :) Joissakin tuotteissa nimittäin lukee erikseen että ei sisällä silikonia eikä silikoniyhdisteitä.
nima
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 72
Liittynyt: 03 Loka 2013, 12:44

Vs: Silikonittomat shampoot & hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja nima »

Kokeilin tuota Yves Rocherin Nutri-repair treatment shampoota ja olen todella tyytyväinen tulokseen. En ole koskaan käyttänyt mitään silikonittomia tuotteita hiuksiini ja voi jestas tätä tuuheutta. Ei ole liruletistä tietoakaan. Onhan tämä aika pörröinen mutta jo päänahkakin tuntuu "ei-miltään", eli ei kiristä eikä tunnu yksinkertaisesti miltään. Ja hiuksia ei lähtenyt pesussa kuin muutama, yleensä lähtee satoja. En tiedä onko tällä shampoolla ollut mitään tekemistä asian kanssa vai alkaako vitamiinit vain vaikuttaa pikkuhiljaa. Mutta jää ehdottomasti käyttöön. Saman sarjan maskia muhittelin n. tunnin päässäni, enkä oikein syttynyt. Olen liian tottunut silikoniseen lopputulokseen&nbsp; :D
1b M ii, punainen hurjasti ohentunut kuontalo, ikuisuuskasvattaja(ko).
Vastaa Viestiin