Body Shop -hiustenhoitotuotteet

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Supervixen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2603
Liittynyt: 11 Touko 2006, 13:56

Body Shop -hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Supervixen »

Täällä ei kukaan tunnu koskaan puhuvan mitään TBS:n hiustuotteista mutta silläkin uhalla aloitan tämän ketjun. :) Itse käytin ennen todella paljon Body Shopin shampoita ja hoitoaineita mutta viimeisimmän hankinnan eli Hunajashampoon ja -hoitoaineen jälkeen meni usko ja nykyään hiukset ovat niin huonokuntoiset että muutenkin tarvitsen TBS:ia stydimmät aineet.

Kokemuksia:

Kamomillashampoo (vaaleille hiuksille) - ihana tuoksu ja koostumus mutta hiusten takuttaja number 1. Sormia oli todella vaikea saada hiuksista läpi vaahdotuksen jälkeen.

Greippishampoo (rasvoittuville hiuksille) - tätä ei taida enää TBS:lla ollakaan. En nyt tiedä auttoiko rasvoittumiseen mutta kevyt ja hyvä perusshampoo. Ihana kirpeä tuoksu.

Banaanishampoo (kuiville hiuksille) - Yksi suosikeista! Ei kovin pesevä shampoo mutta pehmeä ja miellyttävä vaahto. Jahas, tätäkään ei näytä enää olevan Body Shopilla.

Inkiväärishampoo (hilsettä vastaan) - en tykännyt eikä myöskään auttanut millään lailla hilseeseen. Mieto shampoo.

Oliivishampoo (kiiltoshampoo) - olen kokeillut parin testipussukan verran enkä tykännyt. Takutti.

Hunajashampoo (kosteuttava) - Sulfaatiton shampoo joka ei vaahtoa juuri yhtään eikä tunnu oikein tekevän muutakaan. Aika worthless mun mielestä.

Banaanihoitoitoaine (kuiville hiuksille) - Loistotuote! Ihana paksuakin paksumpi koostumus ja syötävän herkullinen tuoksu. Todella harmi ettei tätäkään enää saa. Buuu Body Shop!

Hunajahoitoaine (kuiville hiuksille) - Aika mitäänsanomaton tuote. Ei tehnyt mun hiuksissa yhtään mitään.

Brazil Nut -hiusnaamio (kosteuttava) - Ei havaittavaa vaikutusta parinkaan tunnin vaikutusajalla, mutta yön yli pidettäessä hiukset tuntuvat sileiltä ja jämäkiltä.

Tuikkuli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2461
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:18

Vs: Body Shop -hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Tuikkuli »

Minäkin tykkäsin aikoinaan siitä banaanishampoosta! Se oli niin banaanimaista, että sitä olis voinut syödä... :P En kyllä muista enää yhtään, oliko mulla sarjasta hoitoainekin, mutta ainakin shampoo oli hyvää.

Sen jälkeen mulla on ollut vain huonoja kokemuksia TBS:n hiustuotteista, mutta niitä aikoja sitten uudistuneita en ole kyllä kokeillutkaan. Ennen uudistusta ostin joskus Palmshine-naamion tuubissa ja se oli ihan järkyttävän huonoa. Se haisi lähinnä jollekin männylle eikä tehnyt hiuksille kerrassaan mitään.

Sitten ostin jonkun Brazil Nut -tyyppisen shampoon kuiville ja käsitellyille hiuksille ja minusta se tuntui kauhean voimakkaalta ja takuttavalta. Avokki käyttää just nyt ikivanhaa pullonloppua siitä ja sillä kyllä tulee kiiltävä ja pehmeä tukka, vaikkei se käytä edes hoitoainetta! Mutta mulle se ei kyllä sopinut. Tuoksukin oli minusta tosi voimakas eikä mulla kyllä mikään pähkinä tule siitä tuoksusta mieleen. :-\

Jotenkin sitä luulisi, että TBS:llä olisi parempia hiustuotteita kuin mitä todellisuudessa on... Kauheasti hyvää niistä ei ole kyllä kuulunut. :(
Deanna

Vs: Body Shop -hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Deanna »

Mulla on käytössä Amlika Leave-in conditioner, toinen purkki jo menossa. Ihan ok ainetta mielestäni. Ja Coconut Oil Hair Shine löytyy myös (hauska pieni peltirasia), siitäkin tykkään.
Muita Body Shopin hiustuotteita ei sitten enää olekaan. Aikoinaan mullakin oli tuota Banaani hoitoainetta, ja se oli kyllä tosi hyvää.
Body Shopilla oli myös ennen sellainen sinertävässä pullossa ollut shampoo Mint and thyme, se oli ainoa shampoo joka silloin (siis toooosi kauan sitten) piti hiuspohjan kunnossa ja hilseen poissa. Se oli aivan loistoainetta, ja muistan tyrmistykseni kun se lopetettiin. Olisi kiva nyt nähdä sen Inci, että mitähän siinä oikein oli, kun ei siihen aikaan tullut tuommoisiin kiinnitettyä huomiota.
Mulla oli myös tuota Palmshine naamiota, ja se oli tosiaan huonoa, en saanut edes sitä tuubia käytettyä loppuun kun tuntui että siitä oli enemmän haittaa kuin hyötyä hiuksille. Sitten mulla oli joku selvitys suihke tms, sinisessä pullossa, eikä sekään mitään ihmeellistä ollut.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Body Shop -hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Triina »

Minulla on pikkupullot Hunajashampoosta ja-hoitoaineesta sekä Nokkosshampoosta ja-hoitoaineesta ja Mustikkasuihke (jätettävä).

Nokkosta en ole kokeillut, mutta hunaja on aika mitäänsanomaton. Hoitoaine ei tee juuri mitään, häviää vaan hiuksiin eikä shampookaan vakuuta. Hius jää raskaaksi ja paksuksi, mikä joksus on ihan hyväkin. Koostumus ja tuoksu on plussaa kyllä, enkä nyt ihan mahdottomana pidä, että joskus toistekin hankkisin.

Mustikkasuihke taas on suosikkituotteitani. Tuoksuu hyvältä ja tuoksu jää hiuksiin, kosteuttaa ja suojaa (UV-suoja löytyy) ja on todella riittoisaa. Reilun kympin maksava pullo kestää ties miten pitkään. Inci tuossa on myös hyvä.
Ryövärintytär
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 540
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 06:30

Vs: Body Shop -hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Ryövärintytär »

Muistaakseni monissa noissa shamppoissakin on silikoneja. :-\
Hiuksistoni on metrinen, suht paksu ja punainen. Toisin sanoen värjätty, melko karkea ja kuiva, onnekseni kuitenkin kiiltävä. :) Luokitelma jotakin tähän suuntaan: 1c C iii.
Euphoria

Vs: Body Shop -hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Euphoria »

Minä en ole kokeillut uusista tuotteista kuin nokkosshampoota ja -hoitoainetta sellaisen näytepakkauksen. Ihan ok tulos tuli. En kuitenkaan ostaisi. Vanhoja shampoita ja hoitoaineita minulla on vieläkin jäljellä. Banaanihoitoainetta on puoli pulloa. Se on ihan hyvää ainetta. Kamomillashampoota on 2/3 pullollista. Tuntuu aika kevyesti pesevältä tähän päähän. Brazil nut hoitoainetta on myös 2/3 pullollista jäljellä. Se on liian tuhtia minun hiuksilleni. Toi kiiltoa, mutta hiukset rasvoittuivat todella nopeasti. Sitten minulla on pikkupullot Seaweed & peony- shampoota ja hoitoainetta. Minulla oli ne matkalla mukana ja se shampoo takutti minun hiukseni, vaikka hyvin harvat shampoot saavat sellaista aikaan. Pakko oli laittaa sitä hoitoainetta perään. Onneksi otin PM:n Extra Body- shampoota pikkupullossa mukaan, niin pesin sillä joka toinen päivä. Sitten on myös se Palmshine jätettävä, jota en ole käyttänyt kuin muutaman kerran. Taisin saada sen lahjaksi joskus.

Yhteenvetona voin sanoa, etten kyllä ostaisi Body Shopin tuotteita, koska parempaakin on saatavilla.
Viimeksi muokannut Euphoria, 09 Syys 2006, 11:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Deanna

Vs: Body Shop -hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Deanna »

Euphoria kirjoitti: Banaanihoitoainetta on puoli pulloa.
Tästäkin olisi kiva nähdä inci  ;)
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Body Shop -hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja deko »

Myynnissä olevien Body Shopin hiustenhoitotuotteiden incit löytyy: http://www.thebodyshop.com/
this too shall pass.
Lilja

Vs: Body Shop -hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Lilja »

Supervixen kirjoitti:Hunajahoitoaine (kuiville hiuksille) - Aika mitäänsanomaton tuote. Ei tehnyt mun hiuksissa yhtään mitään.
En ole ostanut BS-tuotteita sen jälkeen, kun yhtiö myi itsensä L'Orealille (joka siis myöntää käyttävänsä eläinkokeita), mutta sitä ennen olin joskus käyttänyt tuota kuivien hiusten hunajahoitoainetta. Ei se huono ollut, mutta tuoksu oli hiukan omituinen ja hintaansa nähden turhan tehoton. Amlika hiuksiinjätettävä hoitsikka oli sekin ok ja muistaakseni melko riittoisa, muttei muuten ihmeellinen.

Silikoneja taitavat kaikki BS:n hoitoaineet ja kosteusvoiteet sisältää, jos joku ei niistä tykkää.
Supervixen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2603
Liittynyt: 11 Touko 2006, 13:56

Vs: Body Shop -hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Supervixen »

Emi-lyn kirjoitti: Löysin tuolta sivuilta tälläisen Monoi Miracle Oil:n. Sivulla lukee että sitä voisi käyttää myös hiuksiin. Ajattelin voisiko tätä laittaa oliivi öljyn tapaan hiuksiin vaikuttamaan, vai onko tuo täysin turha?

Inci:
Caprylic/Capric Triglyceride, Prunus dulcis, Orbignya oleifera, Cocos nucifera, Parfum, Linalool, Tocopherol, Hexyl Cinnamal, Gardenia tahitensis, Cananga odorata, Benzyl Benzoate, Benzyl Salicylate, Piper nigrum, Geraniol, Farnesol, Jasminum officinale, Benzyl Alcohol, Limonene, Eugenol, Amyl Cinnamal, Citronellol, Coumarin, Hydroxycitronellal, Isoeugenol.

Onko tuossa hiuksia hoitavia aineita? Hiuksille huonoja aineita?
Caprylic/Capric Triglyceride = pehmentävä aine/liuotin

Prunus dulcis = mantelista saatava ihoa hoitava aine

Orbignya oleifera = babassupuun pähkinöistä saatava rasvaöljy, pehmentävä aine

Cocos nucifera = kookoksen hedelmästä saatava uute. Ihoa hoitava aine/hiuksia hoitava aine/pehmentävä aine

Parfum = tuoksuaine

Linalool = deodoroiva aine

Tocopherol = antioksidantti/ihoa hoitava aine

Hexyl Cinnamal = denaturointiaine

Gardenia tahitensis = Gardenia-kasvin kukista saatava aines, ihoa hoitava aine

Cananga odorata = ylang-ylangin kukista saatava uute. Pehmentävä aine.

Benzyl Benzoate = liuotin

Benzyl Salicylate = uv-säteilyä absorvoiva aine

Piper nigrum = mustapippurin siemenistä saatava uute. Ihoa piristävä aine/ihoa virkistävä aine

Geraniol = ihoa piristävä aine

Farnesol = rauhoittava aine/liuotin/deodoroiva aine 

Jasminum officinale = jasmiinin kukista ja lehdistä saatava uute. Ihoa hoitava aine/kosteuttava aine/rauhoittava aine/hajua tai makua peittävä aine 

Benzyl Alcohol = säilöntäaine/liuotin

Limonene = ??

Eugenol = denaturointiaine/ihoa piristävä aine

Amyl Cinnamal = hajua tai makua peittävä aine

Citronellol = hajua tai makua peittävä aine

Coumarin = hajua tai makua peittävä aine

Hydroxycitronellal = hajua tai makua peittävä aine

Isoeugenol = hajua tai makua peittävä aine

Minäkin olen kuullut että monoi-öljy olisi hyväksi myös hiuksille mutta en sitten tiedä miten sitä tulisi käyttää. Jotkut juurekset ovat kai kokeilleet ihan poishuuhdeltavana öljyhoitona latvoihin oliiviöljyn ja rypsiöljyn tapaan joten ehkä se toimii samalla lailla (ainakin tuoksu on huomattavasti miellyttävämpi!  ;)) Tuoksusta puheen ollen, mikähän tuossa Body Shopin Monoi Miracle Oilissa lemppaa kun pitää olla noin paljon hajua peittäviä aineita?
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Body Shop -hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Ice »



Limonene = ??

eli säilöntäaine, jona myös Linaloolia käytetään
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Seela
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 832
Liittynyt: 26 Tammi 2006, 12:02

Vs: Body Shop -hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Seela »

Mulla on iso pullo sekä Oliivi- että Hunaja -hoitoainetta. Ensin mainittu on parempi ja antaa ihanan kiillon hiuksiin. Rohkenin kokeilla näitä silarista huolimatta myös co-pesussa - toimi hyvin eikä kutittanut päänahkaa mutta aika näyttää.
On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.
Mariatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4077
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 17:54

Vs: Body Shop -hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Mariatar »

Nokkosshampoo ja -hoitoaine eivät toimineet itselläni laisinkaan. Hiukset vain rasvoittuvat entistä enemmän ja takuttivatkin nuo todella pahasti. En osta kyllä toista kertaa.
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.
Tepa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 115
Liittynyt: 23 Maalis 2006, 21:23

Vs: Body Shop -hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Tepa »

Mulla on myös pikkupullo tuota oliivi hoitoainetta. Oon käyttänyt sitä lähinnä tehohoidon perään pikahoitiksena. Ihan mukavasti silottaa ja antaa hyvän kiillon. Uutta pulloa tuskin kuitenkaan ostan.
Huuhkaja
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1032
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 15:46

Vs: Body Shop -hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Huuhkaja »

Triina kirjoitti: Mustikkasuihke taas on suosikkituotteitani. Tuoksuu hyvältä ja tuoksu jää hiuksiin, kosteuttaa ja suojaa (UV-suoja löytyy) ja on todella riittoisaa. Reilun kympin maksava pullo kestää ties miten pitkään. Inci tuossa on myös hyvä.
Minäkin tykkäilen tuosta suihkeesta! :) Vaikka hiukset olisivat millainen takkukasa tahansa pesun jälkeen, ne selviävät kuin unelma kun laittaa muutaman suihkauksen mustikkasuihketta. Ja tuoksu on tosi ihana! :-*

Muista TBS:n hiustuotteista minulla ei sitten taidakaan olla hyvää sanottavaa. Olen kokeillut useimpia TBS:n shampoita ja hoitsikoita ja mistään ei ole mielestäni lähtenyt erityisemmin tehoja irti. Siis kokemusteni perusteella ne ovat sellaisia keskinkertaisia tuotteita, että pesun jälkeen ei voi olla varma tapahtuiko hiuksille lopulta mitään positiivista.
Vastaa Viestiin