Body Shop -hiustenhoitotuotteet

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Tuikkuli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2461
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:18

Vs: Body Shop -hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Tuikkuli »

Minusta mustikkashampoo on aika voimakkaasti pesevä. Ehkä yllättävänkin pesevä, kun se on kuitenkin värjättyjen hiusten shampoo. Mutta ihan kiva tuote silti! Ainakin koko sarjaa käyttäessä (shampoo + hoitis + jätettävä) tuoksu jää melko voimakkaastikin hiuksiin.

Kaiken kaikkiaan mulla on TBS:n shampoista mielikuva, että olisivat voimakkaasti peseviä. Sen sijaan hoitoaineisiin olen nyt ihastunut! Ostin tällä viikolla oliivihoitiksen ja sekin tuntuu tosi kivalta pikahoitikselta! Silottaa ja selvittää nopeasti, mutta jättää hiukset oikeasti tuuheiksi, ilmaviksi ja helposti käsiteltäviksi ja antaa tosi hyvin kiiltoa! Tuoksu on TBS:n oliivisarjalle tyypillinen. Välillä en oikein tiedä, etooko se tuoksu vai ei, mutta pääsääntöisesti tykkään sen erikoisuudesta.
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Body Shop -hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Minulla on Hunajahoitista ja mustikkahoitista...

Myöskin Brasilialainen para-pähkinä naamio löytyy.

Hunjahoitsikka on mielettömän hyvää.
Olen kokeillut kaikki mitä käsiini saan, kuluttanut rahaa kampaamotuotteisiin useita satoja euroja..
ainut mistä tykkään on lanza.

Mutta en olisi ikinä uskonut löytäväni body shopista hoitoaineita mitkä on ihan mielettömän hyviä hiuksilleni!

Hunajahoitis

+ ihanan täyteläinen ja rasvainen koostumus
+ toimii nopeasti ja moitteettomasti kiireessäkin
+ jättää hiukset todella pehmeiksi
+ silottaa ja kiillottaa

- on niin paksua että pullosta ulos saaminen on hiukan kömpelöä
vetisillä käsillä.
- imelä tuoksu, tosin tämä on vain pesuvaiheessa.
itse en haista kun hiukset ovat kuivat.

mustikkahoitis

+ makea ja kiva tuoksu
+ ihan kuin kosteusvoidetta, pieni määrä leviää isolle alueelle
+ jättää kivan kiillon ja silottaa

(varmasti erittäin toimiva kesähoitis)

- vaatii hiukan pidemmän vaikutusajan kuin hunajahoitis
- pullon kanssa myös ongelmia, kovin kömpelö

Brasilialainen parapähkinä naamio

- aivan sairaan kuiva koostumus, levitys kesti ikuisuuden (märät hiukset)
- edes 3h vaikutusajan jälkeen en huomannut mitään eroa
- kallis tehoihinsa nähden
- teki hiukset todella raskaiksi, mutta ei hoidetulla tavalla, ihan kuin olisi ollut liikaa muotoilutuotetta päässä..
- piti laittaa hoitoainetta naamion jälkeen
- takkuiset hiukset

Millaista on tuo Amlika jätettävä hoitoaine?
Ja niillä oli kai jokin suoristava voidekkin.. Kellään kokemusta? :)
Viimeksi muokannut Neriana, 04 Huhti 2008, 09:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Supervixen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2603
Liittynyt: 11 Touko 2006, 13:56

Vs: Body Shop -hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Supervixen »

Neriana kirjoitti: Hunajahoitis
+ ihanan täyteläinen ja rasvainen koostumus
+ toimii nopeasti ja moitteettomasti kiireessäkin
+ jättää hiukset todella pehmeiksi
+ silottaa ja kiillottaa
Hassua miten tuotteet voikin toimia erilailla eri hiuksissa. Mä olen valmis julistamaan että hunajahoitis on THE huonoin hoitoaine koskaan mitä olen käyttänyt. En oikein voi edes ymmärtää miten joku hoitoaine voikin jättää hiukset niin karheiksi ja ei-hoidetuiksi, etenkin kun tuossa on vielä amodimethiconea.

Muuten, Neriana; älä lähetä kahta viestiä peräkkäin, vaan muokkaa edellistä viestiäsi 'modify' -toiminnolla ja liitä uusi viestisi siihen.  :) Peräkkäiset viestit ei ole tällä foorumilla tapana.
Pähkinä
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1502
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 15:25

Vs: Body Shop -hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Pähkinä »

Olive Glossing shampoota ja hoitoainetta tuossa käyttelin hetken aikaa. Ensi kerroilla tuntuivat jotenkin jämäköitävän (positiivisessa mielessä) hiusta ja lisäävän kiiltoa. Pidemmässä käytössä kuitenkin huomasi hiusten selkeästi kuivuneen (olivat ihan jäykät ja karheat ja takuttivat normaalia enemmän). Eivät siis aiheuttaneet minkäänlaista öljyisyyden tuntua (jos joku sitä pelkää  ;) ), mutta eivät toisaalta myöskään selvästikään kosteuttaneet tarpeeksi. Ehkä sitä öljyä on sitten niin vähän. Joskus olen itse lisäillyt jojoba - öljyä hoitsikkaan ja sillä saa kyllä mielettömän pehmeän ja kiiltävän tuloksen. Samaa en ole kokeillut tavallisella oliiviöljyllä, mutta täytynee laittaa sekin testaukseen.

Ja juu: tuntui, että shampoo levittäytyi hiuksiin aivan normaalisti ja kivasti kohtuu pienellä määrällä, mutta hoitoainetta sain kyllä lisäillä monta, monta kertaa, jotta tuntui edes jotenkin kattavasti levittäytyvän hiuksiin).
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Body Shop -hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Itse tykkään tuosta mustikkahoitoaineesta :) Se on melko "rasvaista" ja levittyy suht helposti verrattuna hunajahoitikseen ja tuohon oliiviin..

Tuoksu on myös todella ihana, tosin valitettavasti se ei jää hiuksiin niiden kuivuttua :(

Se on ehdoton lemppari ja myös muhitteluiden sekaan tungen sitä tuomaan kiiltoa.
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Body Shop -hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja nelma »

Munkin mielestä hunajahoitis toimi hyvin. :) Tuntui melkeenpä tehikseltä markettimömmöihin verrattuna. Hiuksista tuli todela pehmeät ja kiiltävät, tosi kivan tuntuiset ja näköiset kaiken kaikkiaan. Haju kyllä häiritsi, mutta voisin ostaa uudestaan. TBS:n hoitispullojen kanssa minullakin on aina ongelmia.
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
Mustakuu
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 865
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 13:35

Vs: Body Shop -hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Mustakuu »

Ostin n. kk sitten TBS Grapeseed Glossing Serumin, eli siis jonkinnäköinen kiiltoseerumi... Pari tippaa riittää hyvin tukkaan, tuoksu mun mielestä hyvä, ei liian voimakas ja setvii takkutukan hyvin.. Liikaa läträttynä lähmöö kyllä tukan&nbsp; :P

Putelissa ei ole INCI:ä enkä palikka löydä sitä tuolta TBS:n nettisivultakaan&nbsp; ::) Sieltä kumminkin löytyy tuo viinirypäle&nbsp; kiiltoseerumi tuolta hiusten muotoilutuotteista&nbsp; :P Kellään muilla kokemuksia/tietoa tästä tuotteesta?



nanai
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 374
Liittynyt: 08 Helmi 2006, 08:11

Vs: Body Shop -hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja nanai »

^ BS:n Englannin kotisivuilta löytyi INCI:

Cyclomethicone (Emollient), Dimethiconol (Skin/Hair Conditioning Agent), Vitis vinifera (Grape Seed Oil) (Skin Conditioner), Buxus chinensis (Jojoba Oil) (Emollient/Hair Conditioner), Sesamum indicum (Sesame Oil) (Emollient), Limonene (Fragrance Ingredient), Parfum (Fragrance), Linalool (Fragrance Ingredient), Citral (Fragrance Ingredient), Butylphenyl Methylpropional (Fragrance Ingredient), Geraniol (Fragrance Ingredient), Citronellol (Fragrance Ingredient), Eugenol (Fragrance Ingredient), Isoeugenol (Fragrance Ingredient).

Hyvin silikonista on, yllätys yllätys, mutta viinirypäleöljy löytyy sentään kolmannelta sijalta. Aika tyypillinen kiiltoseerumi inci mielestäni.

Edit. Anki oli nopeampi. No, samaa mieltä näytämme olevan.
Viimeksi muokannut nanai, 04 Joulu 2008, 14:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I'm a tree that grows hearts
One for each that you take
You're the intruders hand
I'm the branch that you break
Mustakuu
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 865
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 13:35

Vs: Body Shop -hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Mustakuu »

^Jaa, ne löytyy sieltä, mä niitä suomenkielisiä sivuja selailin, kiitokset kummallekin&nbsp; ;D

Mitä olette siis mieltä, mun ymmärrys loppuu siihen et Grapeseed oil = hyvä, Silikonit = paha&nbsp; ::)
Kannattaako tota lätkiä päähänsä vai heittää vesilintua koko tökötillä?

Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Body Shop -hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Neriana »

No siis.. Silikonista voi olla montaa mieltä.. Jotkut ei halua käyttää ollenkaan tuotteita joissa on silikonia ja toisille se on ihan se ja sama. Perus asioita on kai että vesiliuoton silikoni jämähtää hiuksen pintaan ja totta, suojaa sitä MUTTA estää hoitavien aineiden imeytymisen ja näin ollen haurastuttaa hiusta.. Tämä siis yksi teoria. Toinen: silikoni jää hiuksen pintaan mutta kuluu kuitenkin pois oikeilla shampoilla ja hyvällä tuurilla sillä saa luotua juuri sen hiuksen tarvitseman suojan.. Joillain päänahka ei myöskään kestä silikonia (allergiaa).

Itse olin pitkään ilman silikonisia tuotteita ja oli ihan kokeilemisen arvoinen juttu. Siitä huolimatta palasin takaisin silikonisiin tuotteisiin ja hiukset on ihan terveen kun muistaa latvoja aika ajoin leikellä ja muutenkin voi hyvin.

Silikoneista on paljon puhetta niiden omissa ketjuissa, en valitettavasti ulkoa muista mutta varmaan haulla löytää :)

eli toisin sanoen, jos tuote toimii niin tuskin sitä kannattaa incin takia pois heittää.. Itse kiinnitän nykyään enemmän huomiota siihen toimiiko tuote vai ei.
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Body Shop -hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja nelma »

Olisiko täällä ketään Guarana-shampoota tai -hoitista käyttänyttä?
1bMii&nbsp; BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
Husky
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2022
Liittynyt: 12 Syys 2006, 09:04

Vs: Body Shop -hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Husky »

Ostin oliivihoitiksen kokeeksi. Ihana tuote! Tekee tukasta kivan jämäkän oloisen, mutta tuntuu hoitavan kuitenkin samalla. Tuoksusta tykkään toistaiseksi, en kyllä osaa oikein määritellä millainen se on ja pelkään vähän, että alkaa inhottamaan jossain vaiheessa.
Lyhyt poikatukka liukas ja taipuisa. Toimivat tuotteet O&H, Small talk, XZ Tyrnitehis, EHS Hunajahoitis.
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Body Shop -hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja nelma »

Lueskelin juuri tuossa hunajahoitiksen inciä ja totesin että siinähän on banaani heti toisena veden jälkeen! (mikäli osaan siis yhtään noita tulkita) Rupesin miettimään että onko tuo inci ollut hunajassa aina tuollainen vai onko hunajahoitiksen inciä paranneltu kun banaanihoitoaine lopetettiin?
1bMii&nbsp; BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
Supervixen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2603
Liittynyt: 11 Touko 2006, 13:56

Vs: Body Shop -hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Supervixen »

^ Mulla on kaapissa iän vanha hunajahoitispullo, ostettu muistaakseni vuonna 2004 (joo, mitä hittoa se tekee vielä kaapissani...) ja sen incissä banaani (musa sapientum) on kolmantena veden ja cetearyl alcoholin jälkeen.
nita

Vs: Body Shop -hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja nita »

Ostin tänään elämäni ensimmäisen kerran TBS:n tukkajuttuja, käpälä tarttui Brasilian parapähkinä -viimeistelyvoiteeseen, joka lupasi tuovansa tukkaan silkoisuutta ja kesyttävänsä pörröisen kiharan. Mullahan sitä kiharaa ei ole, mutta kun tuo tukka on muuten vähän kuriton, niin ajattelin että kokeilen. Tuoksuu ainakin kivalle, semmoiselle pähkinäiselle olematta kuitenkaan hirmuisen ällö.

Onko kellään tästä kokemusta? Voisin huomenna käydä naputtelemassa tänne tuntojani, kunhan tuota pääsen testaamaan :)
Vastaa Viestiin